Nou, dan de belastingtarieven maar naar 100%, he, zal ze leren die burgersquote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een overheidsgarantie is net zo ziek als een leensubsidie door lagere belastingtarieven. Iedere econoom kan je uitleggen dat zoiets een prijsopdrijvend effect heeft.
Nou, da's ook niet aardig, iemand toedichten om te wachten tot ie dood neervalt.....quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gewoon de prijs afdingen tot de NHG grens.... of wachten totdat je het voor de helft kan kopen.
Jij weet heel best dat lastenverzwaring een heel negatief effect heeft op de economie. Waarom zou je nog gaan werken als je alleen maar meer en meer belast wordt? Dan kun je beter leren waar je je hand moet ophouden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nou, dan de belastingtarieven maar naar 100%, he, zal ze leren die burgers
Met de door jou voorgestelde belastingverhoging kan het heel hard gaan hoor.quote:Nou, da's ook niet aardig, iemand toedichten om te wachten tot ie dood neervalt.....
Leg het maar eens concreet en fatsoenlijk onderbouwd uit voor de NHG.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een overheidsgarantie is net zo ziek als een leensubsidie door lagere belastingtarieven. Iedere econoom kan je uitleggen dat zoiets een prijsopdrijvend effect heeft.
Daarom staak ik ook totdat alle freeloaders met een uitkering die wél prima kunnen bijdragen uit het systeem gespoeld zijn. Is geen kwestie van handje ophouden, integendeel, maar zwaaienquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij weet heel best dat lastenverzwaring een heel negatief effect heeft op de economie. Waarom zou je nog gaan werken als je alleen maar meer en meer belast wordt? Dan kun je beter leren waar je je hand moet ophouden.
Dat ben ik met je eens, maar met onwillige honden is het slecht hazen vangen.quote:Elke lastenverzwaring heeft direct een negatief effect op de vrije marktwerking en het besteedbare inkomen van de belastingbetaler, de overheid roomt het effect van productief zijn af en dat zet niet aan tot productief gedrag. Stimuleren doe je door te belonen in plaats van succes af te straffen.
Ik geloof dat het kwartje in Den Haag inmiddels gevallen is, en dat ze begrijpen dat ze eens wat mensen een zetje moeten geven ipv de rekening door te sturen naar degenen die wel belasting betalen (en die laatsten zijn veelal degenen die HRA 'genieten' - want in tegendeel tot de onderbuikdoctrine moet je namelijk wel eerst een veelvoud aan belasting afdragen om een stukje terug te mogen ontvangen. De omgekeerde hand zullen we maar zeggen)quote:Met de door jou voorgestelde belastingverhoging kan het heel hard gaan hoor.
Uberhaupt is er een duidelijke correlatie tussen dalende huizenprijzen en een dalend besteedbaar inkomen.
Och gut, die spam weerquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
De HRA is doomed?
Den Haag kan binnenkort weer met het vingertje naar Brussel wijzen.
"Tja.... Brussels dictaat hè"![]()
Wilders zal wel weer helemaal lost gaan om Henk en Ingrid van de ondergang te redden.
Maar Geert? Wat is er mis met lagere belastingtarieven?
NHG, overheidsgarantie dus de bank loopt geen risico en kan het geld veel goedkoper verstrekken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leg het maar eens concreet en fatsoenlijk onderbouwd uit voor de NHG.
Die duidelijke correlatie, kan je die onderbouwd toelichten? Immers de huizenprijzen dalen veel sneller dan het gemiddelde besteedbare inkomen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
[..]
Met de door jou voorgestelde belastingverhoging kan het heel hard gaan hoor.
Uberhaupt is er een duidelijke correlatie tussen dalende huizenprijzen en een dalend besteedbaar inkomen.
Ik vroeg om een fatsoenlijke onderbouwing voor deze casus, niet om wat vage algemeenheden...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
NHG, overheidsgarantie dus de bank loopt geen risico en kan het geld veel goedkoper verstrekken.
Gevolg, de klant heeft meer leencapaciteit en besteed dit aan zijn woning.
Mag ik, mag ik. De roze olifant die namelijk wel echt op tafel staat te dansen: sociale zekerheid en gezondsheidszorg. 70% van de rijksbegroting, en dé reden waarom Nederland concurrentieongeschikt is geworden, en waarom er te weinig beloning @ CC is. Dat is dan wel een beetje een Baron van Munchhausen moment, want om CC te motiveren moet je dus zijn twee bronnen van subsidie weghalen. QED.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:12 schreef 99.999 het volgende:
En hoe wou je concreet het begrotingstekort wegwerken zonder enige lastenverhoging?
Als de overheid van die freeloaders af wil moet ze inderdaad zorgen dat werken loont en dat doe je door de belastingen te verlagen. Dat hele spel van geld rondpompen is totale verspilling en machtspolitiek.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Daarom staak ik ook totdat alle freeloaders met een uitkering die wél prima kunnen bijdragen uit het systeem gespoeld zijn. Is geen kwestie van handje ophouden, integendeel, maar zwaaien
Je kan ook prima zwaaien zonder iemand anders uit te zuigen.
Als je echt wilt werken dan vang je je eigen hazen in plaats van daar honden voor in te zetten.quote:Dat ben ik met je eens, maar met onwillige honden is het slecht hazen vangen.
De HRA is er enkel en alleen maar voor en selectief groepje leentoppers, waarom krijgen andere toppers niet dezelfde voordelen? Waarom gewoon niet de belastingen verlagen?quote:Ik geloof dat het kwartje in Den Haag inmiddels gevallen is, en dat ze begrijpen dat ze eens wat mensen een zetje moeten geven ipv de rekening door te sturen naar degenen die wel belasting betalen (en die laatsten zijn veelal degenen die HRA 'genieten' - want in tegendeel tot de onderbuikdoctrine moet je namelijk wel eerst een veelvoud aan belasting afdragen om een stukje terug te mogen ontvangen. De omgekeerde hand zullen we maar zeggen)
Ook dan ga je het niet redden zonder lastenverhogingen voor velenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Mag ik, mag ik. De roze olifant die namelijk wel echt op tafel staat te dansen: sociale zekerheid en gezondsheidszorg. 70% van de rijksbegroting, en dé reden waarom Nederland concurrentieongeschikt is geworden, en waarom er te weinig beloning @ CC is. Dat is dan wel een beetje een Baron van Munchhausen moment, want om CC te motiveren moet je dus zijn twee bronnen van subsidie weghalen. QED.
Dat is toch niet zo moeilijk, gewoon de drugs afkoppelen bij de freeloaders.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als de overheid van die freeloaders af wil moet ze inderdaad zorgen dat werken loont en dat doe je door de belastingen te verlagen. Dat hele spel van geld rondpompen is totale verspilling en machtspolitiek.
quote:Als je echt wilt werken dan vang je je eigen hazen in plaats van daar honden voor in te zetten.
zie post hierbovenquote:De HRA is er enkel en alleen maar voor en selectief groepje leentoppers, waarom krijgen andere toppers niet dezelfde voordelen? Waarom gewoon niet de belastingen verlagen?
Verlaag de belastingen en laat werk weer lonen dan hoeft de overheid ook geen kapitalen bij een selectief groepje belastingmelkkoeien op te halenn. Briljant plan toch? Maar ja... hoe houdt de elite zijn macht als de onderklasse verdwijnt om de middenklasse angst aan te jagen?
Volgens mij haal je belasting en subsidies door elkaar, een probleem wat hier wel vaker voorkomt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook dan ga je het niet redden zonder lastenverhogingen voor velen.
Ik denk dat je dan vooral naar het besteedbaar inkomen van de groep starters moet kijken, deze is immers relevant voor het begrijpen van de correlatie. Het zou mij in het algemeen niet verbazen als er een 1 op 1 correlatie is met de werkeloosheid en het prijsniveau van koopwoningen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die duidelijke correlatie, kan je die onderbouwd toelichten? Immers de huizenprijzen dalen veel sneller dan het gemiddelde besteedbare inkomen.
Het begrotingstekort wegwerken? Waarom zou je dat willen? De staatsschulden moeten gewoon gesaneerd worden want zoals we weten is de obligatiebubble de moeder der bubbles.quote:En hoe wou je concreet het begrotingstekort wegwerken zonder enige lastenverhoging?
Ooh... dus duidelijke algemeenheden doen we tegenwoordig af als vaag en we moeten verzanden in meer complexe en ondoorzichtige vormen van redenatie?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik vroeg om een fatsoenlijke onderbouwing voor deze casus, niet om wat vage algemeenheden...
Had het bewust over lastenverhoging, of dat direct naar de overheid gaat maakt me niet zoveel uitquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Volgens mij haal je belasting en subsidies door elkaar, een probleem wat hier wel vaker voorkomt.
Haha, dat is waar.quote:CC vindt de belastingdruk oneerlijk, of op mijn minst contraproductief. Ik ben dat zowaar met hem eens. Dan moet je eens kijken naar de uitgaven, een spiegel noemen we dat geloof ik.
Eens kijken naar het onderwerp voor je wat algemeenheden uitkraait lijkt me niet onverstandig inderdaad. Immers je stelling is voor de NHG niet zo relevant...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ooh... dus duidelijke algemeenheden doen we tegenwoordig af als vaag en we moeten verzanden in meer complexe en ondoorzichtige vormen van redenatie?
Die spiegel voorhouden is een goed idee, helaas hebben we ook een hele grote industrie in Nederland die zich bezig houd met alle hulpbehoevenden. Als we alle hulpbehoevenden aan het werk zetten zijn er ineens heel veel mensen werkeloos.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Volgens mij haal je belasting en subsidies door elkaar, een probleem wat hier wel vaker voorkomt.
CC vindt de belastingdruk oneerlijk, of op mijn minst contraproductief. Ik ben dat zowaar met hem eens. Dan moet je eens kijken naar de uitgaven, een spiegel noemen we dat geloof ik.
Euhm... begon deze discussie niet omdat er iemand klaagde dat hij zijn huis van 3...3,2 ton niet kon kopen omdat de NHG was verlaagd na 2,9 ton?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eens kijken naar het onderwerp voor je wat algemeenheden uitkraait lijkt me niet onverstandig inderdaad. Immers je stelling is voor de NHG niet zo relevant...
Aha, weer vage aannames maar geen onderbouwing met de feiten...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan vooral naar het besteedbaar inkomen van de groep starters moet kijken, deze is immers relevant voor het begrijpen van de correlatie. Het zou mij in het algemeen niet verbazen als er een 1 op 1 correlatie is met de werkeloosheid en het prijsniveau van koopwoningen.
Andere factoren zijn de eis om af te lossen, want aflossingsvrij was toch wel een flinke factor in het vormen van de zeepbel.
Om de staatshuishouding op orde te brengen moet er een miljard of 60 'omgebogen' worden. Hoe wou je dat gaan doen zonder lastenverzwaringen?quote:Het begrotingstekort wegwerken? Waarom zou je dat willen? De staatsschulden moeten gewoon gesaneerd worden want zoals we weten is de obligatiebubble de moeder der bubbles.
Ooh.. en niet meer uitgeven dan je hebt is iets waar je niet ineens aan moet gaan denken als je plotseling nog krapper zit dan voorheen. Dat moet je doen als de economie op volle toeren draait, althans... zo hoort het toch volgens Keynes?
Ja, en ook dat is geen fatsoenlijke onderbouwing voor wat je roept...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Euhm... begon deze discussie niet omdat er iemand klaagde dat hij zijn huis van 3...3,2 ton niet kon kopen omdat de NHG was verlaagd na 2,9 ton?
Nou voorruit laat ik het omdraaien dan. Waarom is mijn argument fundamenteel fout dan?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, en ook dat is geen fatsoenlijke onderbouwing voor wat je roept...
Inkomen, rente, werkgelegenheid, de drie-eenheid.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan vooral naar het besteedbaar inkomen van de groep starters moet kijken, deze is immers relevant voor het begrijpen van de correlatie. Het zou mij in het algemeen niet verbazen als er een 1 op 1 correlatie is met de werkeloosheid en het prijsniveau van koopwoningen.
Andere factoren zijn de eis om af te lossen, want aflossingsvrij was toch wel een flinke factor in het vormen van de zeepbel.
Deels eens, ik begrijp die neiging tot zelfkastijding ook niet zo. In deze tijden moeten ze eigenlijk remmen en gas geven tegelijkertijd. Maar iedereen de strot afknijpen werkt dus niet. In die zin begrijp ik hele huizenmarktbeleid dan ook niet. Uberhaupt niet, het meerendeel van de hypotheken werd middels NHG versterkt, en daar zat al een 50% aflossingsverplichting. Meer dan genoeg me dunkt, zeker voor starters.quote:Het begrotingstekort wegwerken? Waarom zou je dat willen? De staatsschulden moeten gewoon gesaneerd worden want zoals we weten is de obligatiebubble de moeder der bubbles.
Ooh.. en niet meer uitgeven dan je hebt is iets waar je niet ineens aan moet gaan denken als je plotseling nog krapper zit dan voorheen. Dat moet je doen als de economie op volle toeren draait, althans... zo hoort het toch volgens Keynes?
Ik zeg: die mensen kun je dan prima betalen voor nuttiger werk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Die spiegel voorhouden is een goed idee, helaas hebben we ook een hele grote industrie in Nederland die zich bezig houd met alle hulpbehoevenden. Als we alle hulpbehoevenden aan het werk zetten zijn er ineens heel veel mensen werkeloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |