Harder rennenquote:[b]Op donderdag 6 juni 2013 17:06 schreef frk73 het volgende:[/b
Graag hoor ik jullie mening hierover en wat ik zou kunnen doen.
Dat dacht ik dus ook..quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:12 schreef leeell het volgende:
je krijgt een boete van 250 euro omdat je rentwat een idioterie.
Ik drink niet haha, ik werd meteen tegen de muur gegooid en zelfs toen ben ik netjes gebleven omdat ik t allemaal heel apart vond. Zijn letterlijke woorden: "ik weet niet precies waar ik een boete voor kan geven, maar dit ga ik met mijn collega's overleggen". Dat is dus na goed overleg baldadigheid geworden..quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:09 schreef Leonos het volgende:
Wat heb je verder tegen meneer agent gezegd? Wel met je dronken hoofd netjes gebleven?
Dan hoor je geen boete voor baldadigheid te krijgen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:15 schreef Dennis_enzo het volgende:
Iets zegt me dat TS vast nog iets tegen de agenten heeft gezegd dat ze niet aanstond.
Een veertigjarige vrouw met een legging hoort ook niet, maar ja het gebeurt...quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan hoor je geen boete voor baldadigheid te krijgen.
http://jw.juridischwoorde(...)chtsgebiedId=1004214quote:baldadigheid / straatschenderij
(strafrecht) overtreding door zich in het openbaar tegen personen of goederen zodanig ruw en onbezonnen te gedragen dat daardoor nadeel kan ontstaan.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:21 schreef SiGNe het volgende:
Bezwaarschrift schijven.
voor hetzelfde geld waren jullie verstoppertje aan het spelen ofzo, dat de agent jullie meteen verdenkt van een misdrijf/overtreding is zijn probleem, niet die van jou.
Baldadigheid is uit m'n hoofd een strafbeschikking (transactievoorstel). Wil je dit aanvechten, dan zul je niet moeten betalen en het voor laten komen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:21 schreef DJKoster het volgende:
Volgens de normale procedure bezwaar indienen. Klaar.
Je kan die boete achteraf toch gewoon storneren? Hebben ze toch niet door.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan hoor je geen boete voor baldadigheid te krijgen.
Kloptquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Baldadigheid is uit m'n hoofd een strafbeschikking (transactievoorstel). Wil je dit aanvechten, dan zul je niet moeten betalen en het voor laten komen.
Alles onder de ¤350,- toch?quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Baldadigheid is uit m'n hoofd een strafbeschikking (transactievoorstel). Wil je dit aanvechten, dan zul je niet moeten betalen en het voor laten komen.
Dan pleeg je volgens mij weer een misdrijf en daar staat celstraf op.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:29 schreef jroz het volgende:
[..]
Je kan die boete achteraf toch gewoon storneren? Hebben ze toch niet door.
Nee, je kan niet in bezwaar tegen een transactievoorstel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef frk73 het volgende:
Dus gewoon bezwaarschrift en kijken wat daar uit voortvloeit?
Oke, Kan hierdoor de boete hoger worden?quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, je kan niet in bezwaar tegen een transactievoorstel.
Het enige wat je kan doen is niet betalen, vervolgens word je gedagvaard en moet je bij de kantonrechter verschijnen. Die gaat vervolgens bekijken of er al dan niet een boete opgelegd wordt.
Het is òf transactievoorstel betalen, òf een dagvaarding. Het is geen crimineel strafproces waar onderhandeld wordt in ruil voor strafvermindering ofzoquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:39 schreef SiGNe het volgende:
ja, het is slechts een voorstel immers, je kan een tegenbod (vrijspraak) uitbrengen.
Ik heb er gelukkig nooit ervaring mee gehadquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het is òf transactievoorstel betalen, òf een dagvaarding. Het is geen crimineel strafproces waar onderhandeld wordt in ruil voor strafvermindering ofzo
In de regel eist OvJ een hogere boete dan het transactievoorstel, dus ja. Vraag is of de kantonrechter erin mee gaat, en dan is dus de vraag of jij je verhaal goed voor elkaar kunt krijgen, wat jullie de politie al hebben verteld, etc.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:41 schreef frk73 het volgende:
[..]
Oke, Kan hierdoor de boete hoger worden?
Je hebt een strafbeschikking gehad? Mijn excuses, ik ging uit van een transactievoorstel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:43 schreef frk73 het volgende:
"Bent u het niet eens met de strafbeschikking, dan kunt u verzet instellen bij de officier van justitie. De officier van justitie moet uw verzet binnen twee weken na kennisneming van strafbeschikking hebben ontvangen."
Dit betekend toch gewoon bezwaarschrift indienen?
Een strafbeschikking dus. Dan inderdaad in verzet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:43 schreef frk73 het volgende:
"Bent u het niet eens met de strafbeschikking, dan kunt u verzet instellen bij de officier van justitie. De officier van justitie moet uw verzet binnen twee weken na kennisneming van strafbeschikking hebben ontvangen."
Dit betekend toch gewoon bezwaarschrift indienen?
Duidelijk. Ik ga een mooi bewaarschriftquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:50 schreef Me_Wesley het volgende:
Overigens zal de rest van het traject er waarschijnlijk ongeveer hetzelfde uitzien. De OvJ kan bepalen de strafbeschikking te vernietigen of te verlagen, of hij kan besluiten te dagvaarden.
Zo belachelijk vind ik het niet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:58 schreef frk73 het volgende:
[..]
Duidelijk. Ik ga een mooi bewaarschrift
maken en dan afwachten of de boeten terug getrokken gaat worden of dat ik gezellig naar de kantonrechter moet. [v]Want toegeven voor zoiets belachelijk gaat niet gebeuren.[/v]
Dan is de boete toch gewoon terecht? Als je het brengt als 'ik rende gewoon weg en dat mag toch' of je brengt het als 'wij renden met zijn 3'en tegelijk weg om wat uit te lokken bij de politie'. Wat ga je verklaren bij een kantonrechter? "We staan met zijn 3'en op de hoek van de straat, zien de politie aankomen en toen......."quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:27 schreef Me_Wesley het volgende:
Afgaande op jurisprudentie is dit artikel vooral gericht op mensen die moedwillig overlast veroorzaken, met als enig doel overlast veroorzaken. Wat dat betreft zou je deze actie daaronder kunnen scharen.
Daarom vroeg ik ook wat ze de politie hebben verklaard, maar daar krijg ik geen antwoord op. Zoals de situatie beschreven wordt valt het in mijn opinie onder baldadigheid. De vraag is dus of de situatie te ontkennen isquote:Op donderdag 6 juni 2013 18:00 schreef Sandyman het volgende:
[..]
[..]
Dan is de boete toch gewoon terecht? Als je het brengt als 'ik rende gewoon weg en dat mag toch' of je brengt het als 'wij renden met zijn 3'en tegelijk weg om wat uit te lokken bij de politie'. Wat ga je verklaren bij een kantonrechter? "We staan met zijn 3'en op de hoek van de straat, zien de politie aankomen en toen......."
Snap dat je dat denkt. Maar als ik het vertel als we begonnen gewoon te rennen. En vervolgens krijg ik een boete van 250 euro en die twee anderen staan gezellig met de politie te praten terwijl mijn gegevens worden opgeschreven. Dat is niet helemaal terecht zou ik zeggenquote:Op donderdag 6 juni 2013 18:00 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Zo belachelijk vind ik het niet.
[..]
Dan is de boete toch gewoon terecht? Als je het brengt als 'ik rende gewoon weg en dat mag toch' of je brengt het als 'wij renden met zijn 3'en tegelijk weg om wat uit te lokken bij de politie'. Wat ga je verklaren bij een kantonrechter? "We staan met zijn 3'en op de hoek van de straat, zien de politie aankomen en toen......."
Eerste vraag van de kantonrechter zal zijn waarom jullie gingen rennen. Zorg dus dat je een verhaal hebt dat niet ingaat tegen de verklaringen die je daar al hebt gegevenquote:Op donderdag 6 juni 2013 18:03 schreef frk73 het volgende:
[..]
Snap dat je dat denkt. Maar als ik het vertel als we begonnen gewoon te rennen. En vervolgens krijg ik een boete van 250 euro en die twee anderen staan gezellig met de politie te praten terwijl mijn gegevens worden opgeschreven. Dat is niet helemaal terecht zou ik zeggen
Het gaat niet om die anderen, het gaat om jou! Als jij die beschrijving van baldadigheid leest, dan denk je niet, nou, dat zou best nog eens een terechte boete kunnen zijn?quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:03 schreef frk73 het volgende:
[..]
Snap dat je dat denkt. Maar als ik het vertel als we begonnen gewoon te rennen. En vervolgens krijg ik een boete van 250 euro en die twee anderen staan gezellig met de politie te praten terwijl mijn gegevens worden opgeschreven. Dat is niet helemaal terecht zou ik zeggen
quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:03 schreef probeer het volgende:
En dan zegt de agent, "ja maar dat was heulemaal niet zo! Frk73 was baldadig!"
En dan mag je dokken, want de agent krijgt gelijk van de rechter.
Welles-nietes met de politie win je nooit.
Maar tijdens bezwaar maken is de politie niet aan de orde. Dat zou pas zijn als ik voor de rechter verschijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:03 schreef probeer het volgende:
En dan zegt de agent, "ja maar dat was heulemaal niet zo! Frk73 was baldadig!"
En dan mag je dokken, want de agent krijgt gelijk van de rechter.
Welles-nietes met de politie win je nooit.
Ligt eraan wat je met dat wegrennen wilt bereiken. Als je dat doet om de politie te irriteren ligt het toch echt aan jezelf, niet aan de 'Nederlandse politie'.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:06 schreef StM het volgende:
Absurd dat je voor wegrennen een boete kan krijgen... Maar goed dat is te verwachten van de Nederlandse politie
Klopt, OvJ buigt zich erover. Misschien dat hij ervoor kiest om de beschikking te vernietigen of de straf te verlagen, maar ook dat gaat op basis van jouw bezwaarschrift in combinatie met de PV('s) van de agent(en).quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:05 schreef frk73 het volgende:
[..]
Maar tijdens bezwaar maken is de politie niet aan de orde. Dat zou pas zijn als ik voor de rechter verschijn.
Het was ook kinderachtig. Maar om 250 euro boete aan een van de drie te geven, is naar mijn mening nog kinderachtiger.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je met dat wegrennen wilt bereiken. Als je dat doet om de politie te irriteren ligt het toch echt aan jezelf, niet aan de 'Nederlandse politie'.
Waarom ik wel en die andere twee niet dan?quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:13 schreef Tinos85 het volgende:
Nee het was kinderachtig als jullie alledrie 250 boete kregen. Nu kunnen jullie gewoon delen.
Dus open je de mogelijkheid tot willekeur en het kunnen beboeten van willekeurig gedrag dat een 1 of ander bonnenpenner irriteert? Zolang ik geen overlast in de vorm van geluid, schade, mensen lastig vallen of wat dat dan ook veroorzaak gaat het niemand wat aan wat ik uitspook.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je met dat wegrennen wilt bereiken. Als je dat doet om de politie te irriteren ligt het toch echt aan jezelf, niet aan de 'Nederlandse politie'.
Preciesquote:Op donderdag 6 juni 2013 18:14 schreef StM het volgende:
[..]
Dus open je de mogelijkheid tot willekeur en het kunnen beboeten van willekeurig gedrag dat een 1 of ander bonnenpenner irriteert? Zolang ik geen overlast in de vorm van geluid, schade, mensen lastig vallen of wat dat dan ook veroorzaak gaat het niemand wat aan wat ik uitspook.
Maar je valt wel iemand lastig, een politieman. Die jij bewust probeert aan het werk te zetten door een geintje uit te halen. Iets met op de blaren zitten enzo.quote:
Daarom kan je het bij een kantonrechter laten toetsen. Alhoewel ik denk dat in dit geval ook hij een straf op zal leggen. Heeft niks met willekeur te maken.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:14 schreef StM het volgende:
[..]
Dus open je de mogelijkheid tot willekeur en het kunnen beboeten van willekeurig gedrag dat een 1 of ander bonnenpenner irriteert? Zolang ik geen overlast in de vorm van geluid, schade, mensen lastig vallen of wat dat dan ook veroorzaak gaat het niemand wat aan wat ik uitspook.
Opstel schrijven voor Bureau HALTquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:50 schreef Tinos85 het volgende:
250 euro
Ik heb een keer een boete voor baldadigheid gehad en die was 45 euro
Inderdaad TS, sterker nog je hebt bereikt wat je wilde weten. Risico inschatting noemen ze dat, wees dan ook een grote vent en betaal gewoon. Achteraf gaan huilen terwijl je je antwoord hebt is beetje zielig.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:24 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Maar je valt wel iemand lastig, een politieman. Die jij bewust probeert aan het werk te zetten door een geintje uit te halen. Iets met op de blaren zitten enzo.
Ja, ik snap TS ook wel een beetje hoor, want je denkt "Ha, we gaan verdacht rennen, dan komen ze achter ons aan en kunnen ons niks maken omdat we alleen maar gingen rennen, lache joh haha, hebben we ze een goede hak gezet!",quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:07 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Inderdaad TS, sterker nog je hebt bereikt wat je wilde weten. Risico inschatting noemen ze dat, wees dan ook een grote vent en betaal gewoon. Achteraf gaan huilen terwijl je je antwoord hebt is beetje zielig.
Bezwaarschriften worden maar héél zelden gegrond verklaart. Zeker voor dit soort pietluttige boetes.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:05 schreef frk73 het volgende:
[..]
Maar tijdens bezwaar maken is de politie niet aan de orde. Dat zou pas zijn als ik voor de rechter verschijn.
quote:Hij die op of aan de openbare weg of op enige voor het publiek toegankelijke plaats tegen personen of goederen enige baldadigheid pleegt waardoor gevaar of nadeel kan worden teweeggebracht, wordt, als schuldig aan straatschenderij, gestraft met geldboete van de eerste categorie.
Beetje rustig maat ik vraag om advies en geef mijn menigquote:Op donderdag 6 juni 2013 19:07 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Inderdaad TS, sterker nog je hebt bereikt wat je wilde weten. Risico inschatting noemen ze dat, wees dan ook een grote vent en betaal gewoon. Achteraf gaan huilen terwijl je je antwoord hebt is beetje zielig.
Meerderheid van de bezwaarschriften worden toegekend.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bezwaarschriften worden maar héél zelden gegrond verklaart. Zeker voor dit soort pietluttige boetes.s
Is niet van toepassing geweest. Rende over de stoepquote:Op donderdag 6 juni 2013 19:36 schreef Tchock het volgende:
Overigens is het natuurlijk best mogelijk dat de agenten oordeelden dat er gevaar ontstond. Als je alle drie een andere kant op rent moet één van drieën in elk geval een weg oversteken, toch?
[..]
geloof je dat echt?quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:59 schreef frk73 het volgende:
[..]
Meerderheid van de bezwaarschriften worden toegekend.
Vertel me eens waar je die wijsheid vandaan haalt. Het tegendeel is namelijk het geval in dergelijke situaties.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:59 schreef frk73 het volgende:
[..]
Meerderheid van de bezwaarschriften worden toegekend.
Ik heb ook een aantekening voor wildplassenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:03 schreef ex het volgende:
Je krijgt er trouwens ook een gratis strafblad bij.
Ik zal het je sterker vertellen, in sommige gemeentes is het niet opruimen van hondenpoep ook een strafbeschikking van 100,- + die komt dus ook... Op je strafbladquote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:06 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik heb ook een aantekening voor wildplassen
Strafbladen hebben we niet meer in Nederland.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:11 schreef ex het volgende:
[..]
Ik zal het je sterker vertellen, in sommige gemeentes is het niet opruimen van hondenpoep ook een strafbeschikking van 100,- + die komt dus ook... Op je strafblad.
Ik weet het, "Uittreksel Justitiële Documentatie" maar ach de "volksmond" he. Maar goed om even on topic te blijven dit kan dus gevolgen hebben voor Visa's etc.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:12 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Strafbladen hebben we niet meer in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |