Dus gewoon geen producten gebruiken en alleen wassen met water?quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:11 schreef Kowloon het volgende:
Niet wassen met shampoo (maakt de hoofdhuid juist vetter, net als dat stoeien met je haar overigens) (hooguit eens per week) en alleen nat maken met lauw/koud water. En geduld hebben.
Wat doet dit precies en wat zit er in?quote:
Ja. Ik was het een keer per week met shampoo en voor de rest gewoon met lauw/koud water. Ik douche meestal ook met koud water, dus dat gaat dan mooi samen. Mocht je warm willen douchen, was dan eerst even je haar met lauw/koud water en stap dan onder de warme douche maar zorg dat je haar niet weer nat wordt van het warme water.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:15 schreef Fera het volgende:
[..]
Dus gewoon geen producten gebruiken en alleen wassen met water?
Ah, oké. Wat is jouw haartype, als ik vragen mag? Is je haar vaak los of vast?quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja. Ik was het een keer per week met shampoo en voor de rest gewoon met lauw/koud water. Ik douche meestal ook met koud water, dus dat gaat dan mooi samen. Mocht je warm willen douchen, was dan eerst even je haar met lauw/koud water en stap dan onder de warme douche maar zorg dat je haar niet weer nat wordt van het warme water.
Ff van de douglas-site gehaald:quote:
Ongeveer dit type haar en model. Dus stijl, dik en bruin. Voor een vrouw niet zo lang, voor een man wel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:23 schreef Fera het volgende:
[..]
Ah, oké. Wat is jouw haartype, als ik vragen mag? Is je haar vaak los of vast?
Ah, oké. Ik bedoelde meer of je haar van nature vettig of juist droog is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ongeveer dit type haar en model. Dus stijl, dik en bruin. Voor een vrouw niet zo lang, voor een man wel.Waste eerst om de dag met shampoo maar doe dat al een tijdje niet meer en het ziet er echt mooier uit. Dus wellicht het proberen waard.
[ afbeelding ]
I'm aware, yes. Ik bedoelde ook meer herstellen voor het oog.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:27 schreef Deetch het volgende:
en haar kun je niet herstellen, dat is nl mnet als je nagels dood materiaal. Je kunt er hooguit een laagje omheen doen waardoor het minder pluist oid.
Klinkt boven budget, maar ik zal eens kijken. Ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen. Gebruik je het zelf ook?quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:26 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
Ff van de douglas-site gehaald:
"Biosilk Silk Therapy, de originele lichtgewicht leave-in zijde is de ideale haarhersteller voor elk haartype. Silk Therapy herstelt en beschermt het haar en maakt het glad. Zijde kan drie keer het eigen gewicht aan vocht vasthouden, dus werkt sterk vochtregulerend.
Zijde van Biosilk Silk Therapy bevat 17 van de 19 aminozuren die van nature aanwezig zijn in het haar: herstelt beschadigde gedeeltes in het haar en creëert een gladde schubbenlaag. Versterk het haar en voorkomt dagelijkse beschadiging van de stylingtools. Revitaliseert het haar en zorgt voor een zacht, soepel en glanzend resultaat. Kan zowel in gewassen als ongewassen haar worden gebruikt."
Als ik het alleen was met water, dan blijft het vet. Dus dit geloof ik niet zo. En ja ik heb het vaak genoeg geprobeerd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:11 schreef Kowloon het volgende:
Niet wassen met shampoo (maakt de hoofdhuid juist vetter, net als dat stoeien met je haar overigens) (hooguit eens per week) en alleen nat maken met lauw/koud water. En geduld hebben.
LIF / Haarverzorging op een andere manier dan wassen alleen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:13 schreef Louboutin het volgende:
Je haar met conditioner wassen kan ook, ik weet er zelf niet veel van af maar je kan het even googelen
CO heb ik wel eens geprobeerd, maar mijn haar was er niet blij mee, het werd slap en vet. Ondanks dat er geen siliconen inzaten had ik toch last van een soort build-up.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:13 schreef Louboutin het volgende:
Je haar met conditioner wassen kan ook, ik weet er zelf niet veel van af maar je kan het even googelen
Had ik eerst ook, bleken in de conditioner andere stoffen te zitten die ook voor build-up zorgden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:26 schreef Fera het volgende:
[..]
CO heb ik wel eens geprobeerd, maar mijn haar was er niet blij mee, het werd slap en vet. Ondanks dat er geen siliconen inzaten had ik toch last van een soort build-up.
Appelazijn? Kun je dat gewoon bij de super kopen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:03 schreef Ysiranthe het volgende:
[..]
Had ik eerst ook, bleken in de conditioner andere stoffen te zitten die ook voor build-up zorgden.Je zou appelazijn eens uit kunnen proberen; heb ik persoonlijk goede ervaringen mee. Het verwijdert build-up, maakt je haar zacht en glad, en helpt tegen roos.
Shampoo zou ik echt zoveel mogelijk vermijden. Ik had ook altijd heel droog en pluizig haar, terwijl ik het maar een keer per week met shampoo waste. Gebruik het nu al ruim een half jaar niet meer en mijn haar is er echt enorm op vooruit gegaan.
Ja ik gebruik het ook, ik heb veel krullen dus dan gaat het vaak pluizen (omdat het aan de onderkant droog is)quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:04 schreef Fera het volgende:
[..]
Klinkt boven budget, maar ik zal eens kijken. Ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen. Gebruik je het zelf ook?
Oké, bedankt in ieder geval.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:16 schreef nofxtbr het volgende:
[..]
Ja ik gebruik het ook, ik heb veel krullen dus dan gaat het vaak pluizen (omdat het aan de onderkant droog is)
Dit helpt goed en het wordt er heel zacht van. Ja het is wel duur ja
Kan je in de meeste supermarkten kopen ja. Ik gebruik het 1 keer per week na het wassen en verdun het dan wat met water. Je moet het er daarna alleen wel goed uitspoelen, want het heeft een vrij sterke geur. Ruik het zelf overigens niet meer nadat mijn haar eenmaal droog is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:06 schreef Fera het volgende:
[..]
Appelazijn? Kun je dat gewoon bij de super kopen?En hoe vaak gebruik je dat? Elke keer na het CO wassen?
Super! Bedankt voor het heldere verhaal.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:39 schreef frien het volgende:
Probeer dan eens de CWC methode. Conditioner doe je op de droge stukken en laat je intrekken, dit om die stukken haar die altijd droog blijven (meestal de punten en beschadigde delen) te beschermen tegen de hardere shampoo. Conditioner laat je dus zitten op die delen. Dan doe je shampoo op de delen die vet zijn en was je je haar. Daarbij spoel je alles dus lekker uit en is je haar lekker schoon.
En dan tot slot doe je nog conditioner in je gehele haar. Gegarandeerd dat het dan al beter uitziet, omdat je shiampoo de beschadigde delen niet kan 'strippen'.
Het beste zijn overigens SLS-vrije shampoos en conditioners, die zijn veel milder voor het haar, met name als het droog en beschadigd is. SLS staat voor sodium lauryl sulfaat en SLES staat voor sodium laureth sulfaat en is ook hard voor je haar. Deze dingen dus vermijden (check de ingrediëntenlijst van je shampoo maar eens). SLS-vrije producten kun je vaker vinden in biologische/organische winkels als De Tuinen.
Verder raad ik je een olie-behandeling aan die je gewoon thuis kunt doen. Eén keer - desnoods twee keer - per week breng je een oliemasker aan (bijv. jojoba-olie of heel simpel, olijfolie). Laat dat een tijdje intrekken en dan goed (!) uitspoelen. Wrijf eerst wat shampoo in je ge-oliede haar, als je het eerst nat maakt dan krijg je het niet goed schoon.
Ik spreek uit ervaring
Succes!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |