abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127479855
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_127479929
Ik zag er geen dus heb ik die maar aangemaakt.

De baby slaapt! En wat was dit keer de truc? Een puckababy!!
Ze ligt nu ingebakerd in bed en slaapt als een roosje.
Ik was bijna even vergeten hoe het was zonder baby op de borst.

En nu ik dit tik zal ze wel wakker worden :') Maar heb ik toch even tijd gehad om een broodje te eten en de andere een schone luier!
pi_127480155
Dat jinxen is echt hel ja :D
Sarcasme. Herken het.
pi_127480308
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:29 schreef Fieder het volgende:
Ik ben vandaag bij KDV gaan kijken maar ik zie er als een blok tegenop. Ik neig naar een gastouder. Maar dat heeft vast ook nadelen. Als de gastouder ziek is bijv?
Ons gob had de optie om een gastouder backup te hebben. Een tweede gastouder, waar je kind terecht kan bij uitval door ziekte of vakantie van de eerste gastouder. Voorwaarde was wel dat je kindje eens in de 4 a 6 weken een dagje daar was, zodat het niet geheel onbekend terrein was.

Ik voelde me er heel onprettig bij, dus ik heb er geen gebruik van gemaakt ne het altijd zelf opgelost.
pi_127480633
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:49 schreef Spirit82 het volgende:
Dat jinxen is echt hel ja :D
Ze ligt weer aan de borst :')
pi_127480664
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Ze ligt weer aan de borst :')
:X

Ik zeg ook gewoon even niks zolang ik mn handen vrij heb :P
Sarcasme. Herken het.
pi_127480738
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:01 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

:X

Ik zeg ook gewoon even niks zolang ik mn handen vrij heb :P
Eens kijken of ze zo in de kinderwagen wil in de tuin.
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:27:56 #8
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127481742
Ik heb zojuist lekker in het park gewandeld en daarna mn huis opgeruimd. Dit alles met een kind dat heerlijk in de doek tegen mij aan sliep O+

Zij blij, ik blij, iedereen blij *O*
pi_127482145
Lastig hoor die opvang!! Het is dat L zo gevoelig is en voor alles bang. Misschien went het kdv wel maar als hij daar de hele dag gestresst is zou ik het zo erg vinden.
Gastouder is dan wat kleinschaliger maar met ziekte dus niet handig. En je moet ook maar net iemand vinden die je vertrouwt.
pi_127482489
Amy gaat al 2 jaar naar een gastouder en ik heb nog nooit gehad dat ze niet kon komen omdat de gastouder ziek was :) Enige waar je rekening mee moet houden (of wij dan) zijn vakanties.
En vertrouwen moet inderdaad uitwijzen. Maar je hebt eerst een kennismakingsgesprek dus als het dan totaal niet klikt merk je het snel genoeg.
pi_127482603
Hier 1 keer gehad dat Sofie niet kon komen door ziekte, en 1 keer door een sterfgeval in de familie van de gastouder. Verder ben ik blij met de flexibiliteit. Ik heb toen mijn schoonvader op sterven lag, de gastouder gebeld, en een uur later bracht ik de kinderen er heen. Ook kunnen ze blijven eten als dat nodig is (mijn man en ik werken beide onregelmatig).
Er is vervangende opvang in de vakantie periode, maar wij nemen gewoon gelijk vakantie. Zijn na volgend jaar toch ook aan de schoolvakanties gebonden.
*poef* nu is het weg
  donderdag 6 juni 2013 @ 16:21:04 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127485744
Kraamzorg is weg... :X ;(
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 6 juni 2013 @ 16:34:29 #13
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127486198
quote:
9s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Kraamzorg is weg... :X ;(
Komt echt goed XM :*

heeft niemand gelezen dat mijn kind stapt aan mijn handen -O- :@
pi_127486472
XM komt goed! Ik heb ook gehuild toen ze ging :*
Tally snel even een broodje eten is al heel fijn :Y
Soesa ik had het wel gelezen, sorry! Knap hoor *O* lijkt me zo gek om ze opeens rechtop te zien :P wanneer is ze jarig?
pi_127486483
Tante nee vertel! Zeker op de eennalaatste pagina :@ Die heb ik overgeslagen geloof ik..

XM Zelfs mijn vriend moest huilen toen de kraamhulp wegging maar het is goedgekomen hoor! Nodig vriendinnen/vrienden uit!
pi_127487266
Wij konden niet wachten toen de tweedevweg was :@ Eindelijk ons huis terug! Met de kanttekening dat we klein wonen en slaap- en woonkamer alleen door een glazen wand gescheiden worden.

Wat goed Soesa! Wat ontwikkelen die kleintjes zich snel, zo verbazingwekkend! Die van ons maakt sinds enkele dagen geluidjes met haar stem in plaats van alleen de keelklanken zoals grrrr en kggg O+
Sarcasme. Herken het.
pi_127487490
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:34 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Komt echt goed XM :*

heeft niemand gelezen dat mijn kind stapt aan mijn handen -O- :@
Nee? Vorie topic zeker?

Met foto?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_127488636
Voor diegene die orthiflor gebruiken.. Moet dat 1 keer per dag of in elke fles? En hoeveel gebruikte jullie?
pi_127489261
1 keer per dag twee schepjes. Maar wel orthiflor start he als je het in de fles doet. Wij doen het in de 18.00 uur fles die gaat eigenlijk altijd wel op
pi_127489343
Je kunt ook verpakkingen kopen met sachets, dan hoef je niet met schepjes te klooien. Gewoon 1 sachet, ik doe het ook in de avondfles. Wel even goed roeren met een vork ofzo want hier wordt het vaak een klont. En de fles dan meteen geven, niet laten staan.
pi_127491317
Jaaa soesa, wel gelezen maar daarna weer hard aan t werk. Super joh!! *O*

XM, komt echt wel goed!

Mijn uk vond het vanochtend voor het eerst niet zo tof om achter te blijven op het kdv O+. Geen groot drama, maar hij klampte zich wel even aan mij vast en wilde niet op de grond gezet worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 06-06-2013 19:43:16 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127491477
Nou het zit er in! Ik ben benieuwd :)
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:45:29 #23
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127491640
Ha thanks :@. Het voelt heel stom om er zo om te vragen maar ik ben gewoon enorm trots :@. Geen foto Tico, wel een filmpje maar ik heb hier zulk brak internet dat t ff niet wil. Hopelijk thuis want het is zo'n tof gezicht O+.

Spirit, die ontwikkeling is echt super en snel idd! Leuk hè, die geluidjes O+. En al snel ook helemaal bij jouw kindje horend. Elin heeft een eigen taal, klinkt als bloebliewiegoewiggel, en dat is zo enorm Elin! Dat hoor ik ook geen ander kindje doen :') O+

Phaidra, dat moment zie ik hier ook steeds dichterbij komen. Ze is zich steeds meer bewust van ons vertrek. Lief en sneu tegelijk :D. I bijna jarig hè :o *O*

Fieder, ze is 31 juli jarig. Technisch gezien volgende maand maar wel het alleruiterste puntje :P
pi_127491831
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:45 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ha thanks :@. Het voelt heel stom om er zo om te vragen maar ik ben gewoon enorm trots :@. Geen foto Tico, wel een filmpje maar ik heb hier zulk brak internet dat t ff niet wil. Hopelijk thuis want het is zo'n tof gezicht O+.

Spirit, die ontwikkeling is echt super en snel idd! Leuk hè, die geluidjes O+. En al snel ook helemaal bij jouw kindje horend. Elin heeft een eigen taal, klinkt als bloebliewiegoewiggel, en dat is zo enorm Elin! Dat hoor ik ook geen ander kindje doen :') O+

Phaidra, dat moment zie ik hier ook steeds dichterbij komen. Ze is zich steeds meer bewust van ons vertrek. Lief en sneu tegelijk :D. I bijna jarig hè :o *O*

Fieder, ze is 31 juli jarig. Technisch gezien volgende maand maar wel het alleruiterste puntje :P
Ja precies zo ja. Aandoenlijk.

en precies over een week jarig! Ben wel erg bezig met vorig jaar. Wat ik toen deed en hoe de bevalling was. Er is zo veel gebeurd en veranderd sindsdien! :o
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:10:51 #25
381212 Gulara
From the future
pi_127492659
Sparkling ik vergat vorige keer helemaal op je te reageren. Wat vervelend je meisje in het ziekenhuis en dat je niet zo'n goed gevoel hebt bij het verplegend personeel helpt dan niet. :*
Ik zou het inderdaad even aankaarten. En ik hoop dat ze snel weer mee naar huis mag.

XM komt echt goed hoor! :* En als het afentoe even niet zo heel goed gaat dan is dat ook ok. Maar uiteindelijk vind je je weg er wel in, ook (juist?) zonder kraamhulp.

Tante soesa wat knap! *O* En O+ bloebliewiegoewiggel O+

I. een beetje eenkennig. Maar ook bijna jarig! *O* Bijzonder hoor zo'n eerste verjaardag.
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:12:23 #26
381212 Gulara
From the future
pi_127492731
Ooh en mijn baby laat vannacht 8(!) uur tussen de voedingen! Ben al uitgeslapen en mag nog heeeel lang wat een luxe!

Fijne avond allemaal! :z :W
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:16:39 #27
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127492937
De gastouder waar D heen gaat voor opvang vanaf augustus is aangesloten bij een GOB die voor onze wijk een vakantie- en ziekteplan hebben, voor opvang. Ik ben er heel erg blij mee, het scheelt je toch een antal verplichte vrije dagen per jaar.
Met vakantie-opvang maakt het niet uit voor ons, omdat zij en wij toch al gebonden zijn aan de schoolvakanties.

Sterkte Spirit :* ! Hopelijk mag je meisje snel naar huis.

En een baby die bijna een jaar wordt *O* en een baby die vandaan de hand heeft gelopen *O* !

Vandaag voor de eerste keer met D naar het CB geweest en door drukte met een aantal weken, heeft D vandaag onverwacht zijn eerste prikjes gehad, dat in combinatie met krampjes was een heel huilerig, zielig en hangerig baby'tje. Dus heeft hij heel de middag lekker aan mijn borst en op mijn borst gelegen.
Voor 6 weken: 4400 gram en 56 cm :D !!!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_127493862
Soesa wat gaat het hard! Gaaf hoor!

Orthiflor deden we altijd twee schepjes in de laatste fles.
pi_127494401
Ze heeft hem in een kleine fles gehad zodat ik zeker weet dat ze hem leeg drinkt.

Ze heeft net een half uur wakker in mijn armen gelegen zonder te huilen *O* *O* En dat na een fles O+
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:20:47 #30
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127496566
*O* voor de baby's van Soesa, Gulara en Tally *O*

En ik zag nog een paar mooie foto's O+

Mooie stats mandy!

Phaidra, bijzonder he, die periode rondom de 1e verjaardag O+

Ik heb mijn 1e werkweek overleefd. Werk zelf ging prima. Nu weer even zoeken naar een nieuwe balans. Meisjes hebben me wel gemist geloof ik want de afgelopen nacht heb ik vanaf 3 uur steeds een baby bij me gehad. Met name D bleef eerst een uur drinken, daarna J een half uurtje en daarna D weer. Uiteindelijk met haar bovenop me nog een half uurtje geslapen. Best wel moe dus....
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:26:04 #31
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127496880
Fijn dat je eerste werkweek achter de rug is Kyara, en nu weekend voor jou (al hebben moeders nooit echt weekend)! Hopelijk kun je vannacht iets langer slapen of morgen nog een uurtje extra slaap extra pakken.

[ Bericht 10% gewijzigd door -mandy- op 06-06-2013 21:32:31 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_127501121
Soesa, wat knap van Elin! Ben benieuwd naar een filmpje O+ mooi he, hoe je bijna uit elkaar kan spatten van trots bij elke nieuwe ontwikkeling, dat kun je je voor je moeder bent helemaal niet voorstellen :D

Kyara you did it *O* elke ochtend helemaal gelukt om alles op tijd klaar te hebben?

Tally wat fijn, hopelijk is dit nu de juiste dosering
^O^

Sparkling hoe gaat het nu? Nog een gesprek gehad met de verpleging?

Vandaag weer naar het cb geweest, 5870 gram en 61 cm bij 8 weken, precies volgens haar lijntje. Verder ook alles helemaal goed. Ze was zo vrolijk, de hele tijd lachen naar de verpleegkundigen, hoop complimentjes over haar gekregen O+
pi_127501267
Vanaf half 8 tot aan nu ligt ze of te slapen of te lachen. Sinds 7 weken heb ik weer eens een rustige avond. Wat raar (en heerlijk).
Geen fuck gedaan echter want elke keer denk ik : ze komt toch zo wel :')
pi_127502014
:@ kom ook weer eens om de hoek kijken. Even afwezig geweest liep even allemaal niet lekker hier.

Kyara respect hoor! Hopen dat je beetje extra slaap kunt pakken dit weekend.

Fijn L0t dat het goed was bij het CB. Leuk is het om complimentjes te krijgen he?

Soesa; je baby dreumes-to be stapt al! Wauw!

Sparkling, ik weet niet wat er precies is, maar wat sneu zeg je kleintje in het zh. Hopelijk mag je haar snel mee naar huis nemen.

E. is alweer 9 maanden :o , ze staat, kruipt en klimt overal op. En ze zegt mama O+
En haar eerste tandje is afgelopen week doorgekomen, wat een drama was dat zeg :'( ! Maar het is nu weer goed geloof ik. Vanavond dronk ze uit een glas en dan hoor je steeds getik van dat tandje :D
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_127502148
Komt goed XM! Maar het is ook best een beetje eng :*

Wat fijn zo, Tally!!

De eerst werkweek zit erop, Kyara! Hartstikke goed gedaan!

Mooie stats voor het meisje van Lot en de zoon van Mandy!

Soesa, wat knap :D ik kan me je trotsheid helemaal voorstellen! En wat lot zegt inderdaad, als niet moeder begrijp je daar niets van. Ik post al heel trots een foto van een lachstuip :+

Phaidra, al bijna 1. Een eerste verjaardag O+

Uit het bloedonderzoek is niets gekomen, was perfect! De KA denkt aan verborgen reflux maar wil nu nog geen medicijnen geven omdat hij hoopt dat het snel beter gaat. Reflux hadden we zelf ook al een beetje in ons achterhoofd dus geen gek idee van de arts. In principe mag ze morgen op proef naar huis maar moeten we maandag of dinsdag terug komen en wordt ze gewogen. Als ze niet goed is aangekomen nemen ze haar weer op en gaan de onderzoeken verder en is het volgens mij wel de bedoeling om medicijnen tegen reflux te krijgen.
Nu is het afwachten of ze morgen echt mag gaan want vandaag was een verschrikkelijk slechte drinkdag. Ze heeft 1 keer haar fles leeg gedronken en verder steeds 50 tot 60 cc, ga er vanuit dat ze morgen dus weer afgevallen is. Als we dit weekend thuis zijn en we het idee hebben dat het echt niet gaat mogen we ook bellen en nemen ze haar meteen weer op. De kinderarts noemde het ook echt een proefontslag :')
We hebben inderdaad aangegeven over de verpleegsters, bij de kinderarts. Hij vond het heel erg dat het zo is gegaan en bood z'n excuses aan voor zijn team en zou de verpleging erop aan spreken.
E.
pi_127502569
Wat ben ik blij dat die van mij wel aankomt zeg. Die drinkt ook niet meer dan 50 a 60 cc per fles hoor :)
pi_127503589
Zo kom ook weer ff kijken...

Tally.... Ja puckababys wat een uitvinding!!! Al hebben we het bij Ow nu afgebouwd en slaapt hij nu in een gewone slaapzak :)

Soesa, wat knap!

Kyara, weekend!!

Sparkling, wat een heftige tijd! Wel goed dat je de "slechte" verpleegsters ff hebt aangegeven. Zo hoort t gewoon niet! En ik ga hopen op een goed proefontslag morgen en in t weekend!

Mooie stats Lot, 5870 gram bij 8 weken, wow.... Ow was vrijdag 5920 gram bij bijna 20 weken ;)

Komt goed XM, je kan t echt wel zonder kraamzorg.... Wij hebben t zelfs nooit gehad en dat is ook goed gekomen ;)

Hier gaat t iets beter met Ow, maar hij hoest nog steeds flink. En sinds gisteren ook eczeemachtige uitslag, maar ga er gewoon vanuit dat t warmte uitslag is :) anders maandag weer ff langs de ha. Het heeft er trouwens wel ff ingehakt vrijdag ff in t ziekenhuis te zitten. Het viel dan wel mee, maar t was wel een bekende ka, en dat doet je toch wel ff terugdenken aan mn kraamtijd.
O en ik moet dinsdag op kamp voor drie nachten.... Zie er erg tegenop (maar heb t vast naar mn zin als ik er ben)
Nou ik heb ook weer genoeg gezeurd hoor, truste alvast iedereen! Dat het maar een goede nacht mag worden :)
pi_127503753
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:04 schreef Tally het volgende:
Wat ben ik blij dat die van mij wel aankomt zeg. Die drinkt ook niet meer dan 50 a 60 cc per fles hoor :)
Echt waar? Hoe kan dat nou? :o Eva krijgt 7 voedingen per dag, bij jou ook?
E.
pi_127508429
Goeiemorgen! Wauw, ik geloof dat ik bijna 4 uur geslapen heb! Weliswaar met Femke tussen ons in in ons bed, dus regelmatig wakker om te checken... Maar toch! *O*

Loj, 3 nachten zonder je kleintje? Succes! Maar ook veel plezier!

Een tandje voor Lenehe! (nou ja, voor mini-Lenehe dan) :* voor de rest

Spark, wat naar dat ze maar niet aan wil komen.. En goed dat je die verpleging gemeld hebt, hopelijk gaan die iets beter hun best doen!

Hoe is bij jullie de nacht verder gegaan Tally? Heel herkenbaar trouwens, dat niets doen omdat je verwacht dat de kleine zich wel elk moment kan melden... En dan achteraf bedenken wat je allemaal wel niet had kunnen doen in die tijd, als je maar meteen begonnen was...
pi_127510052
Eva is toch aangekomen! 3910 gram! Nog 35 te gaan tot haar geboortegewicht *O*
E.
pi_127510636
Yay Eva! Goed zo meisje!

Ik was gister nog even bij het CB langsgegaan voor het weeguurtje. Femke weegt 3940 gram nu :D
Kwam er een kennisje tegen met haar zoontje, 5 dagen jonger dan Femke, en bijna anderhalf pond zwaarder... Wat een reus! Wat een verschillen zitten er toch in die kleintjes he?
pi_127510782
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:29 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Echt waar? Hoe kan dat nou? :o Eva krijgt 7 voedingen per dag, bij jou ook?
7 a 8 ja. Ze komt om de 2 a 3 uur. Gisteravond was een uitzondering en heeft ze er 5 uur tussen gelaten. Ik was zo hoopvol voor de nacht :')
pi_127510806
Sparkling *O* Proefontslag :D

Lenehe tandjesleed zielig he, mini begint hier ook weer geloof ik.

Loj lastig zieke mini en eczeem, moet zeggen dat onze huisarts er niet heel fanatiek wat tegen deed, moest hij overheen groeien. Wel zalfje meegekregen voor als het echt erg werd en verder goed invetten met vaseline lanette crème (is vrij verkrijgbaar bij apotheek). Dat werkt hier behoorlijk goed. Maar het komt nog wel steeds terug.

Shandaly moet je eens kijken hoe ver het +2 en -2 lijntje uit elkaar zitten, alles ertussen kan gewoon :o

Soesa lopen al! *O*

Lot volgens het lijntje fijn :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:09:34 #44
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127511327
Spark, wat goed *O*

Hier begint het tandenfeest ook weer denk ik. Veel kwijlen en op dingen knagen.

Het is gelukt met het filmpje:

http://i1171.photobucket.(...)99CC_zps370af52a.mp4
pi_127511509
Wat een grote meid al, Soesa!

Madam is hier weer diep- en diepongelukkig... :'( Geen idee wat er mis is
pi_127512682
Mag ik even jompelen voor genieten van dit weer zonder dikke buik *O* en met een prachtig kindje naast me O+ Die trouwens net tijdens het brabbelen een paar keer muhmuh zei. Natuurlijk bedoelde hij mama :+ *)

Ahhh Soesa wat geweldig *O* pamperkontje O+

Mandy mooie stats!

Lot ook, leuk he, complimentjes? L krijst meestal de hele boel bij elkaar daar, ze vroeg vorige keer of ik toevallig een flesje bij me had :') oftewel hou je kind eens stil

Tally wat fijn dat de avond zo goed ging. De nacht niet?

Kyara goed gedaan ^O^

LeNeHe ik hoop dat het beter gaat nu. Haha een tikkend tandje, en mama O+

Sparkling, goed gedaan meid! En mocht het ook maar enigzins niet gaan, meteen medicijnen vragen. Ik heb er zo'n ander kind door gekregen.

Loj jeetje dat blijft ook lang sudderen zeg. Hier ook wat kleine bobbeltjes in zn elleboogplooitjes. Ik dacht zelf ook aan warmteuitslag, dat kan dus wel?

Shandaly mooie stats! Kan inderdaad enorm verschillen. Ik ken n kindje dat ouder is dan L en die nog in 56 zit. L gaat al hard naar de 68.
pi_127513109
Gulara wat heerlijk, 8 uur!! Hier nu 6 en dat vind ik al super. Van 00:30 (daarna wij snel naar bed) tot 6:30. En dan duiken we er alledrie nog even in. O+

mandy wat een fijne oplossing dat vakantie- en ziekteplan! Hoe is het nu met D, heeft hij nog steeds last van de prikjes? Volgende week gaat F voor de prikjes (dan is ie al twee maanden!). Mooie stats heeft D hoor!

Tally denk je dat het door de orthiflor komt dat ze zo rustig was? Ik zou denken dat met probiotica er wel wat tijd overheen gaat voordat het werkt, maar sowieso reden voor *O* natuurlijk! En hallo, jij mag best even geen fuck doen en genieten van de stilte hoor.

Kyara petje af hoor, eerste werkweek zit erop! En de drukke woensdag bleek een verlossende dag te zijn, dus ik vind dat je een succesweek hebt gehad! ^O^

L0t ook al van die mooie stats, en lekker flirten met de verpleegkundigen :D

LeNeHe dat ze mama zegt O+ Snapte de heisa nooit zo maar nu ik zelf een kleintje heb :D

Sparkling ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat, toch gaaf dat ze is aangekomen! Misschien hoeft ze minder hard te werken voor andere dingen waardoor ze minder verbrandt? Jullie mogen nu dus naar huis?

Loj ik hoop dat je toch kunt genieten van je kamp en het allemaal even los kunt laten! Zou het als een retraite beschouwen, even afstand nemen en dan kun je er weer tegenaan. En wie weet voelt O zich dan alweer een stuk beter!

Shandaly slapen met de baby erbij O+ Ik vind het lastig als ik hem hoor ademen, maar het klinkt zo gezellig! En inderdaad bizar die verschillen. Ben ook erg benieuwd naar de stats van F volgende week.

Fieder je hebt helemaal gelijk, ik eet nog steeds perenijsjes en ik zweet weer, máár toch fijn zo zonder buik! *O* En muhmuh is natuurlijk jullie persoonlijke woordje voor mama, een onderonsje zeg maar ;)

Tante ze vindt het zelf ook heel leuk of niet? Wat een droppie (en wat ziet het er zomers uit)!

F deed gisteren iets nieuws met zijn navel: als hij zich uitrekt dan popt ie naar buiten en dan steekt hij best ver uit! Als hij dan weer ontspant springt ie weer naar binnen :D :X
Hij heeft ook een klein melkblaasje op zijn bovenlip.

En we hebben de oude speen er weer bij gepakt. Hadden er toch geen goed gevoel bij, hij drinkt nu langzamer en minder (!) én hij valt telkens meteen in slaap na de fles. Zal ook wel weer tijdelijk zijn, maar toch blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd. Verder kan hij ineens bewust doekjes pakken (en weggooien, ook het doekje waar zijn speen aan zit natuurlijk :D)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:07:04 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127514940
Wat stoer suiker! Jouw zoon doet gewoon eerst zn motoriek en dan pas lachen! :D E kan echt nog niks pakken hoor :N ze is er wel mee bezig trouwens, maar nog zonder veel succes.

Hier weer een toffe nacht, en zojuist heb ik Sex & the city zitten kijken met mijn dochter O+
pi_127516887
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:33 schreef L0t.. het volgende:

Vandaag weer naar het cb geweest, 5870 gram en 61 cm bij 8 weken, precies volgens haar lijntje. Verder ook alles helemaal goed. Ze was zo vrolijk, de hele tijd lachen naar de verpleegkundigen, hoop complimentjes over haar gekregen O+
Kun je zien hoe klein mijn meisje is. Die is 2 maand ouder en gewicht op 10 gram na zelfde en lengte ook.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_127517150
LB het weggooien is onbewust hoor, haha! Maar hij kijkt eerst, dan grijpt ie en dan is het soms raak, hij grijpt ook naar de mobile maar die hangt te ver weg. O+
pi_127517448

Kijk mijn mooie vrolijke meisje dan O+
pi_127518097
Dat ronde neusje! O+
pi_127518286
Ahh MeNicole O+
Haha Suiker, leuk he met spenen gooien! L heeft altijd een plopnavel, dat blijft zo geloof ik?
pi_127518402
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:44 schreef Suikertante het volgende:
Dat ronde neusje! O+
Haha, zoveel mensen beginnen eerst over der neusje. Die is ook zo anders dan die van der broers.
pi_127518542
Wat is Liné een knapperd! O+

Korte broek!!

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127518560
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:11 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Kun je zien hoe klein mijn meisje is. Die is 2 maand ouder en gewicht op 10 gram na zelfde en lengte ook.
Maar J. is ook gewoon heel groot hoor, die zit helemaal op het bovenste lijntje ;)
Lieve foto! O+

Fijn dat het drinken/slapen beter gaat Suiker, je eigen gevoel weet het vaak toch het beste :).
pi_127518588
En sterkte Shandaly ;(

Sparkling hoe is het vandaag?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127518602
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:57 schreef Phaidra het volgende:
Wat is Liné een knapperd! O+

Korte broek!!

[ afbeelding ]
Ohh wat een guitig koppie O+ Mooi ventje heb je hoor!
pi_127519390
Phaidra lekker zomers ventje O+ En een schuifpui :9~
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:05:21 #60
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127523761
Leuk filmpje Soesa :)

MeNicole O+

Phaidra, bijna dreumes!

Ik probeer nog steeds -speciaal voor Suiker- een foto te maken van 2 lachende meisjes....gedeeltelijk gelukt :')

pi_127523826
Haha Kyara! Misschien moet ze huilen van het lachen :+ Ze zien er weer leuk uit zeg!
pi_127523830
Suikertante ik weet het niet. Wel weet ik dt de
Puckababy 's middags hielp om te slapen maar uiteraard niet na het eten. Die orthiflor heeft er wel voor gezorgd dat ik een volle luier kreeg na de fles dus misschien was daarom misschien het lucht er uit en had ze geen krampjes. Maar het blijft (helaas) gis werk.
Wel is ze vandaag enorm vrolijk en heeft geen last van het eten (en ik doe op de orthiflor na niets anders). Huilt nu alleen als ze een luier of eten wil.

De nacht was niet zo tof. Bijna om het uur was ze wel wakker. Wilde dan bij me liggen of een fles. Ze was gewoon de tijd die ze 's middags en 's avonds heeft geslapen inhalen :P
pi_127525173
Kyara haha die is wel hééél lief!! O+

Tally ze moet misschien ook wel wennen aan al dat slapen! Hopelijk zet het wel een beetje door want dit klinkt als een goed begin!
pi_127526472
Kyara :D eens met suiker, heeeeeeel lief!

Wat een guitig koppie, menicole! Mooi dametje :Y

Phaidra, kijk hem nou zitten in zijn korte broek en met dat lachje O+

Tally, herkenbare nachten. Eva wil ook bijna niet alleen slapen. Maar wat fijn dat de puckababy lijkt te helpen en dat ze een volle luier had. Lijkt me behoorlijk opluchten voor haar *O*

Suiker, *O* voor dat instinct van een moeder!! En wat stoer dat F. bewust dingen kan pakken. Voor mijn gevoel duurt het nog eeuwen voor Eva dat kan!

Soesa, dat filmpje! Schattig!

Shandaly, jouw meisje al wat rustiger?

Eva is weer thuis! De eerste 2 flessen zijn goed gegaan thuis, 90 en 75 cc. We gaan niet meer strak voeden op schema maar op haar eigen verzoek. Wel moet er minimaal 2 en maximaal 4 uur tussen zitten maar dat lijkt me geen enkel probleem. Zo gauw ik merk dat ze wakker begint te worden verschoon ik en maakt mijn man de fles, of andersom :+
Ze had eerst soms dat ze na een goede 2 uur wakker werd en zoekende was maar dan probeerden we te rekken tot er 3 uur voorbij waren. Of de 3 uur waren voorbij en mevrouw was met geen stok wakker te krijgen en at dus bijna niets. Dit even met de kinderarts overlegd en het enige bezwaar wat hij had is dat ze niet om het uur moet gaan komen dan, maar dan moet ze maar gewoon wel even wachten.
Ik heb vertrouwen *O*
E.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:32:20 #65
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127527060
Wat fijn dat ze thuis is Spark. En vooral, wat fijn dat je vertrouwen hebt. :*
pi_127528336
Spark fijn dat ze weer thuis is! :)
Hoop voor jullie dat het zo goed blijft gaan!

Puckababy heeft hier ook super geholpen! Heb ze zelf tweedehands op de kop kunnen tikken overigens.

Haha Kyara je meiden.. Eentje super blij, eentje staat op het punt om te gaan brullen?

Phaidra wat een lekker ding is het toch :)

MeNicole blije gup :D

Kyara je eerste werkweek overleefd *O*

Hier is het wat dat betreft ook wel organiseren geblazen.. En dat met 1 kind :') ... Dus wil niet weten hoe druk jij het dan hebt! Maar, ik vind het werkelijk heerlijk!
Heb wel meer moeite om jullie bij te houden. Alle tijd die ik nu heb naast werken en slapen gaat bovenal naar Djenna :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:21:32 #67
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127530600
Ja, J is al begonnen geloof ik.....Fijn dat je het fijn vind om weer aan het werk te zijn. En het is sowieso een georganiseer met kinderen of je er nu 1 of 3 hebt.

Nog eentje dan: samen onder de babygym. EN je bent natuurlijk tweeling dus doe je allebei precies hetzelfde....

pi_127531036
O+ O+ ik vind ze zo leuk!
pi_127531864
Spark wat fijn! *O*
Kyara wat schattig! O+ maken ze ook al contact met elkaar?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:02:15 #70
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127531971
Super, Spark!

Ah, Kyara, ik vind ze echt geweldig O+ O+

Weet iemand of en hoe hoog een baby verhoging kan krijgen van een zonnig weertje met ong. 25 graden? Ik denk dat ze of last van de warmte heeft of een tandje, ze had net 37,9. Ze kwijlt ook als een dolle dus een tandje zou niet gek zijn...
pi_127532235
Kyara, wat zijn ze toch geweldig O+ O+

Spark, fijn dat jullie weer samen thuis zijn!! *O*

Soesa, verhoging van warmte, geen idee? Tandjes lijkt me wel logisch(er). Beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127532531
L heeft denk ik hitteuitslag in zn elleboogjes (of hoe noem je de binnenkant daarvan). Kleine rode bobbeltjes. Maar het lijkt met de minuut meer te worden. Moet ik daar iets aan doen? Hij lijkt er geen last van te hebben.
pi_127532613
Hier ook verhoging, geen idee of het van de warmte of iets anders is. Anderhalf uur aan een stuk door gegild en toen eindelijk eindelijk op me in slaap gevallen. Arm ding ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_127532638
/ego
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:17 schreef .Sparkling. het volgende:[...]
Shandaly, jouw meisje al wat rustiger?
[...]
Integendeel...

Ik baal zo vreselijk van mezelf... Ik heb eigenlijk zoveel om van te genieten: het prachtige weer, mijn mooie meisje, mijn grote knul, mijn verlof etc.. en het enige dat ik doe is me de dag doorslepen van voeding naar voeding, en tussendoor wanhopen dat ze wéér niet wil slapen... Gelukkig houdt manlief Lars vooral bezig, maar ook daar voel ik me dan weer schuldig om.. hij verdient ook aandacht van mij. Net nog weer een aanvaring met hem gehad, inclusief gillende peuterkrijsbui... zucht :'(
pi_127532843
Jinx :(
Sarcasme. Herken het.
pi_127532872
Shandaly ik vind t echt rot voor je :* helaas hele herkenbare post voor mij

:D Spirit
pi_127533003
Spark wat fijn dat het goed gaat zo! Hopelijk is een nieuwe opname niet meer nodig.

J & D O+ O+ Is de babygym een succes? Jij gaat wel eens naar de wandelwagensoos toch? Is dat leuk? Ook als je verder niemand kent daar of is het heel erg n kent ons?

Spirit :*

Shandaly, huilt ze dan ook de hele tijd of wil ze gewoon niet slapen? Is er niet iemand die even een uurtje bij kan springen zodat jij even de deur uit kan, even op adem komen?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:36:19 #78
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127533268
Shandaly, dat klinkt echt rot. Ik heb met je te doen :*. Daar heb je niks aan, ik weet t. Je had F ook in de draagdoek gehad toch? Maakt dat haar niet rustig? Heb je ook een beetje je handen vrij voor je zoon.

Spirit, ach gossie, wat sneu :*
pi_127533307
niet slapen = huilen idd...
Momenteel hangt ze in diepe rust over mijn schouder na de zoveelste bv vandaag... maar wegleggen resulteert in wakker worden en dus huilen, dus dan blijf ik maar zo zitten tot de volgende voeding...

Draagdoek kreeg ik vanmiddag niet lekker meer voor elkaar, en was veel te warm...
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:44:34 #80
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127533584
Shandaly :*

Fieder, ik zou het even aankijken. In elk geval goed droog houden. In die plooitjes kan het lekker gaan broeien.

Babygym is wel een succes. Maar vooral de ringen die ik vorig jaar voor M bij Kruidvat heb gekocht zijn ook hier weer een hit (mocht je ze ooit tegen komen: kopen, kost amper wat en ze vinden het superleuk!).

L0t, ik ben in Zuid geweest, nog nooit in Noord maar ik vond het wel leuk. Makkelijk tussen te komen en veel mensen ook borstvoeding geven en dragen. Ik vond het jammer dat ze vorig jaar nog niet gestart was toen ik alleen M had.
pi_127533755
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:44 schreef Kyara het volgende:
Shandaly :*

Fieder, ik zou het even aankijken. In elk geval goed droog houden. In die plooitjes kan het lekker gaan broeien.

Babygym is wel een succes. Maar vooral de ringen die ik vorig jaar voor M bij Kruidvat heb gekocht zijn ook hier weer een hit (mocht je ze ooit tegen komen: kopen, kost amper wat en ze vinden het superleuk!).

L0t, ik ben in Zuid geweest, nog nooit in Noord maar ik vond het wel leuk. Makkelijk tussen te komen en veel mensen ook borstvoeding geven en dragen. Ik vond het jammer dat ze vorig jaar nog niet gestart was toen ik alleen M had.
Bedoel je die ringen die eraan hangen op de foto?

Oké, het lijkt me best leuk om een keer heen te gaan, mss binnenkort maar eens proberen dan :) Zag dat er best leuke workshops gegeven worden.
pi_127533772
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:44 schreef Kyara het volgende:

Die ringen zijn hier ook een enorme hit. Maar dan meer om vast te houden en te meppen. Of om op te bijten.

En ik ben ook super blij met mijn babycook. Een aanrader.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:50:43 #83
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127533821
Ja, is zeker leuk! Ik wil ook nog een keer met M naar Noord (Zuid kan ik niet meer naar toe want dat is altijd op maandag). Bij sommige workshops moet je je van te voren even opgeven, maar dat kan ook via fb.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:51:41 #84
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127533864
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:49 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Die ringen zijn hier ook een enorme hit. Maar dan meer om vast te houden en te meppen. Of om op te bijten.

En ik ben ook super blij met mijn babycook. Een aanrader.
Vasthouden en met rammelen. En inderdaad, in je mond stoppen. Heb het snoer uit elkaar gehaald en aan de babygym gehangen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:52:43 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127533905
Die ringen waren hier ook hit ja :Y
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:53:29 #86
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127533931
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:37 schreef Shandaly het volgende:
Momenteel hangt ze in diepe rust over mijn schouder na de zoveelste bv vandaag... maar wegleggen resulteert in wakker worden en dus huilen, dus dan blijf ik maar zo zitten tot de volgende voeding...

Draagdoek kreeg ik vanmiddag niet lekker meer voor elkaar, en was veel te warm...
oh jeetje, alsof ik die post vijf maanden geleden had kunnen plaatsen. Bij de twee maanden check vroeg de cb arts of ze al lachte? Ehm..... nou nee, als ze wakker is huilt ze. Uiteindelijk natuurlijk gestopt met de bv (na een lactosevrij dieet) en toen ging het beter maar groeide ze nog minder (niet meer eigenlijk) dus een ziekenhuisopname van 9 dagen. En dan had ik ook Noortje nog rondlopen.

Trek op tijd aan de bel als je er niet uit komt. Echt, je gaat er aan onder door. Ik ben van de week naar de huisarts geweest voor een postnatale depressie, uit zijn onderzoeken blijkt dat ik dat niet heb maar dat ik zelf een flinke knauw heb overgehouden aan de eerste vier maanden. Er was niets van genieten bij, en dat kost me nu nog steeds moeite om mijn tranen daarom te bedwingen.
pi_127533983
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:37 schreef Shandaly het volgende:

Dat ken ik. Ik heb net de puckababy maar weer gepakt en nu ligt ze te slapen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:56:52 #88
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127534107
Jemig shandaly, fieder en becky... dat klinkt heftig ;(

Zorg inderdaad dat je er zelf niet aan onderdoor gaat, dus zoek op tijd hulp!
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:56:54 #89
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127534112
Becky, heftig. Goed dat je aan de bel hebt getrokken. :*
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:03:55 #90
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127534456
Shandaly :* , wat zegt de cb arts/huisarts hiervan?

Mooie foto's kyara.

Lauren ontdekt haar stem O+
pi_127534924
Shandaly, fieder, becky ;( :* Heel rot dat het voor jullie zo gaat. Knuffel voor jullie.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127536317
Hier gaat het inmiddels een stuk beter gelukkig O+ maar de eerste weken waren jammer genoeg echt geen roze wolk.
pi_127537582
Ik moet bijna huilen van jouw post Becky. Ik ben net twee uur van huis geweest naar een piano-uitvoering van kleine kinderen, en vond het heerlijk. Kon eindelijk even mijn gedachten afmaken. En dan heb ik gewoon een easy peasy baby! Ik kan me niet eens voorstellen hoe ik me zou voelen met een baby die continu ongelukkig lijkt ;(
Wat goed dat je naar de huisarts bent gegaan, al is het wat laat. Hopelijk een voorbeeld voor andere meiden hier: je kunt nooit te vroeg aan de bel trekken met zoiets! :*
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:06:04 #94
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_127537613
Voor mij is het in inmiddels al 8 en 10 jaar geleden, maar wat ik me kan herinneren is het eerste jasr voor de meeste vrouwen geen roze wolk.
Helaas ken ook ik het fenomeen huilbsby masr al te goed.

Maar echt, ook dit gast voorbij en het wordt steeds leuker.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_127539569
Veel sterkte becky fieder en sparkling.

F is nu 8 maanden en ik zit nu op een rose wolk. F sliep heel weinig in t begin en werd vaak wakker snachts. Dat in combinatie met werk, drukte en ' alles perfect willen doen' heeft mij rond de 4 maanden ook veel last gegeven. Als in haaruitval, stress en gewichtsverlies tot 10kg onder startgewicht. Ik voelde me serieus overspannen.
Ik heb me toen 2 weken langs gewoon opgesloten in huis en álles afgezegd. Toen heb ik een knop om kunnen zetten. Nu durf ik makkelijk nee te zeggen tegen visite, neem ik mijn rust en laat de boel wat meer de boel.
Becky ik vind het knap hoe.je je hoofd boven water hebt weten te houden!

Tinkepink ik vind t lief dat je reageert om de dames hier een hart onder de riem te steken!

Update hier, F is gelukkig maar een dag ziek geweest. Vandaag heerlijk van de zon genoten!
Oh en ze kan 'high five' en moet dan schateren <3
pi_127542891
Kwisted hoe gaaf!

En dames waarbij het wat minder gaat :*
  vrijdag 7 juni 2013 @ 23:43:08 #97
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127543386
Suikertante: lief dat je er naar vraagt. D heeft gelukkig alleen gisteren maar last gehad van de prikjes. Vanochtend was hij weer zijn vrolijke zelf.

Wat een heftige verhalen van Becky, Fieder en Shandaly ... sterkte Dames :*

Ik ben ondanks het taboe van fv nog steeds heel blij dat ik gedeeltelijk bv en fv geef. Daardoor kan ik nu meer genieten van D.

Mooi dat Eva weer naar huis toe is!!!

Zonder die puckababy wordt er hier ook veel minder geslapen. Al gebruik ik hem alleen 's nachts als hij in zijn ledikantje ligt. Overdag slaapt ie het beste in zijn wandelwagen.
pi_127548509
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar we hebben hier voor het eerst een heerlijke nacht gehad... Voeding om 2 en 7 uur, EN ze ging relatief makkelijk slapen na die voeding van 2 uur... IK heb gewoon 4 uur geslapen! *O*
(Alleen nu een beetje onzeker of dat niet te lang is voor zo'n kleintje.. Ow, en een doorweekte bh... :x)
pi_127548733
Shandaly wat fijn :* dan ziet de wereld er opeens weer heel anders uit
Als ze goed alert wakker werd is er geen probleem hoor!

Kwisted wat knap! :D

Tinkepink bedankt O+
Ik zit nu echt in een 'goede' periode en het is iedere dag weer leuker. Na ons geslaagde weekendje weg waar L gewoon zn slaapjes deed was ik zo dolgelukkig. Maar gisteravond was hij weer zo ontroostbaar aan het huilen en dan is t heel makkelijk om terug te vallen in die wanhoop. Gelukkig lijkt hij vanmorgen weer vrolijk. O+
Maar wel met behulp van medicijnen en rrregelmaat, en het groter worden speelt ook mee natuurlijk.
Het wordt echt beter en leuker :Y
pi_127548765
Oh en Becky wilde ik nog op reageren.

Ik merk ook dat ik het moeilijk heb met hoe de eerste maanden waren. Ik heb echt maar heel weinig genoten. Hij was wel mooi en lief maar al het gedoe eromheen was echt zwaar. Gelukkig heb ik mijn moeder en zusje in de buurt, anders weet ik niet hoe ik het gedaan had. Het is echt een verwerkingsproces dat het anders ging dan ik had gehoopt.
Goed dat je hulp hebt gezocht. :*
pi_127548773
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 07:41 schreef Shandaly het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar we hebben hier voor het eerst een heerlijke nacht gehad... Voeding om 2 en 7 uur, EN ze ging relatief makkelijk slapen na die voeding van 2 uur... IK heb gewoon 4 uur geslapen! *O*
(Alleen nu een beetje onzeker of dat niet te lang is voor zo'n kleintje.. Ow, en een doorweekte bh... :x)
Hier ook O+
Half 12 wakker gemaakt (ook nooit eerder voor gekomen) toen kwart over 4 en ze ligt nog.
Vannacht voor het eerst in de puckababy gedaan. Vind ik eng 's nachts omdat ik dr niet in de gaten kan houden. :')
pi_127548787
Ze heeft om half 12 een fles van 100cc gedronken en om kwart over 120cc. Ook dat is nooit eerder voorgekomen :')
pi_127548917
Wat fijn zeg Tally! Hoop dat dit een stijgende lijn wordt.
En shandaly ook *O*

Eva is hier vorige week ziek geweest en ik kan dan niet volledig voorkomen dat er wel eens in Rosalie dr gezicht wordt gehoest of geniest :X
Ze heeft nu een flinke rothoest. Echt een blafhoest en ik hoor nu ook dat er wat slijm vastzit.
Is er iets dat ik zo'n frummeltje kan geven? Bij eva hielp bisolvon heel goed, maar dat is pas vanaf 2 jaar.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 09:01:21 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127548964
Thijmsiroop? Mag wel voor baby's maar of het ook voor hele jonge baby kan weet ik niet....
pi_127548983
Ze is nu 10 weken.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 09:04:48 #106
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127549007
danic, ui bij het bedje, luchtvochtigheid iets hoger door een pan heet water op een veilige plaats in het kamertje te zetten?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 09:05:04 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127549011
Volgens Daro:

quote:
DARO Thijmsiroop voor kinderen is al generaties lang een vertrouwd middel voor de keel. Het is verzachtend en heerlijk van smaak. Bevat geen kleurstoffen, melksuiker (lactose) of zout. De smaak van de Thijmsiroop is speciaal afgestemd op kinderen vanaf 0 jaar.
Anders even de hap bellen voor advies.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 09:05:17 #108
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127549015
kussen onder het matras aan het hoofdeinde
pi_127549064
Ik lees op Google net tussikind van vsm.
Misschien ga ik dat zo maar even halen.

Uiteraard lees ik dan weer over het rs virus rn voldoet ze aan alle symptomen (slecht drinken -sinds gisteren-, grauw zien -als ze slaapt-, veel hoesten), alleen benauwd is ze gelukkig niet. Wel zie ik haar af en toe kokhalzen in haar slaap.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 09:12:47 #110
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127549086
Kussen onder hoofdeinde en ui onder het bed werkt hier het beste.

Isabel heeft wat verhoging, ze voelde warm aan, had 38.1, ze is ook zeurderig, hebben we net de waterpokken gehad, ben benieuwd wat dit nu weer is. :(

Wat betreft hulp, het hoeft niet alleen een huisarts te zijn waar je bij aanklopt, het kan ook bij ouders en schoonouders. Mijn man werkt drie avonden in de week en uiteindelijk lukte het met pijn en moeite om de hulp te vragen en te aanvaarden tijdens het spitsuur. Maar mijn ouders wonen ver weg en mijn schoonouders hebben alletwee een eigen zaak en daarbij had ik ook niet de behoefte om die iedere dag over de vloer te hebben. Nog steeds heb ik stress voor de avonden alleen, het gaat wel steeds beter hoor maar ik heb een enorm kort lontje, ben snel veel te sjacho en reageer dat af op vent en helaas soms ook op de kindjes (als in te kortaf reageren). Dat verdienen ze niet.
pi_127549109
Bedankt voor het opzoeken kyara. Ik neem hem mee en kijk in de winkel even wat de beste is.

Mikoxx, kussen onder het matras is om haar wat schuin te leggen neem ik aan?
Dat ligt ze al ivm spugen.

En die ui, tja liever niet want ze slaapt bij ons op de kamer :P
pi_127549148
Becky :*
Hulp vragen vind ik ook heel moeilijk. Maar wat was ik blij toen ik het aan bod van mijn schoonmoeder aannam om onze was te doen in mijn verlof. Vlak na de bevalling heb ik het weer zelf opgepakt, maar wat haar betreft had dit niet gehoeven.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 09:21:59 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127549177
Becky, eventueel een vrijwilliger van home-start om je tijdens de spits te ondersteunen? Ik heb woensdag een intake om te kijken naar de mogelijkheden.

Hulp vragen is ook lastig. Ik heb hier alleen mijn moeder en schoonzus waar ik op terug kan vallen en schoonzus werkt ook nog gewoon en heeft zelf kinderen. Schoonouders wonen in het buitenland dus dat houdt ook op.
pi_127549425
Oh, wat lees ik hier herkenbare verhalen. Peuter R huilde ook veel en sliep weinig, manlief had last van een hele stevige winterdepressie en genieten kon ik echt niet die eerste maanden. Elke keer als iemand vroeg hoe het gong, brandden de tranen achter mijn ogen. En als ik ergens geboorteversiering bij een huis zag, kon ik alleen maar denken: waar beginnen ze aan, een baby krijgen is geen feest...

Nu gaat het gelukkig heel veel beter, M is een stuk rustiger dan zijn broer en wij zijn ook veel relaxter. Ook nu vind ik het weer pittig en zie ik geen roze (blauwe) wolk. De eerste maanden is voor heel veel mensen worstelen.

Als ik peuter zie, weet ik waarvoor we het doen O+ , maar of er ooit een derde komt?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_127550072
Wat een geweldig initiatief dat Homestart! O+

En Tally en Shandaly, dat klinkt geweldig zeg, ik duim dat het doorzet!
pi_127550095
Klinkt geweldig Tally en Shandaly *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_127551310
Mijn dame wordt zo groot O+ ;( O+ we vieren vandaag haar eerste verjaardag, dinsdag wordt ze 1!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_127551492
Gefeliciteerd met je grote dame M'lijntje! *O*
Een bijzondere dag voor jullie O+ :*
pi_127551505
Nog éven baby, veel plezier vandaag!
pi_127551621
Veel plezier Marjolijntje!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_127551849
Fijne dag Marjolijntje *O*
pi_127552292
Wat een heerlijke dag om een verjaardag te vieren O+ Geniet ervan!
pi_127552826
Marjolijntje alvast gefeliciteerd!wat is dat hard gegaan zeg!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:03:01 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127552904
Fijne dag vandaag Marjolijntje. Zo bijzonder zo'n eerste verjaardag en hier nog maar zo kort geleden.

(kun je je voorstellen dat je dan 2 weken na die allereerste verjaardag ineens nog 2 kinderen erbij hebt.... ;) )
pi_127553226
(Alvast) gefeliciteerd Marjolijntje, met je prachtige en grote dochter! En wat L0t zegt, een heerlijke dag om je verjaardag te vieren!

Kyara :D Je was wel heel snel en ook nog in meervoud ;)

Mijn kleine pluis is alweer 53cm! Gewoon al 6 hele cm gegroeid sinds haar geboorte :o Gaat nu al snel!
pi_127553362
Ja dat is bizar he belle! Ik vind het ook niet normaal hoor. Ik geloof dat F al 8 cm gegroeid is, we zullen het komende week horen. Van welk gewicht naar welk gewicht is ze al gegaan? Dat vind ik helemaal bizar! Volgens mij weegt F nu zo'n 4800 gram en hij komt van 3300, dat is dus bijna de helft erbij! :o
pi_127553461
Ik vind het bizar dat die van mij bij de geboorte al zo groot en dik was als die van jullie nu :P
Sarcasme. Herken het.
pi_127553474
Haha dat is inderdaad pas écht bizar :D
pi_127553534
Nou ok ze was geen 4800 gram, maar nu inmiddels wel. Loopt dus eigenlijk mooi gelijk met F als die niet zo'n haast had gehad met naar buiten komen! ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_127553554
Maar het idee dat er 10-ponders geboren worden! Als ik nu naar F kijk is hij al zo gegroeid, ik kan me niet voorstellen dat ik hem nu zou moeten baren! :o
pi_127553636
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:33 schreef Suikertante het volgende:
Maar het idee dat er 10-ponders geboren worden! Als ik nu naar F kijk is hij al zo gegroeid, ik kan me niet voorstellen dat ik hem nu zou moeten baren! :o
Ik wil het me niet voorstellen ;( 8 pond was meeeer dan genoeg :P
Sarcasme. Herken het.
pi_127554757
Ik doe even niet mee met gewichten vergelijken :')

Zijn er ook huismiddeltjes tegen krampen?
pi_127554950
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:24 schreef Suikertante het volgende:
Ja dat is bizar he belle! Ik vind het ook niet normaal hoor. Ik geloof dat F al 8 cm gegroeid is, we zullen het komende week horen. Van welk gewicht naar welk gewicht is ze al gegaan? Dat vind ik helemaal bizar! Volgens mij weegt F nu zo'n 4800 gram en hij komt van 3300, dat is dus bijna de helft erbij! :o
Ze is nu 4400gram! En ze kwam van 2950. Lekker spekkie O+

Spirit :D Dat is nog veel gekker om te bedenken ja!
pi_127556080
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 14:26 schreef L-E het volgende:

Je bedoelt anders dan de infacol en cinababy?
Ik gebruikte venkelwater bij Zoë maar die had ook last van verstoppingen.
En met Fee zweer ik bij die orthiflor start. Echt _O_
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:31:46 #135
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127556127
Bizar he hoe snel dat gaat. Isabel is al ruim 20 cm gegroeid! Ze kwam van 45 en is zeker de 65 gepasseerd.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:32:49 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127556154
quote:

Ik ook niet..... 4,8 kilo... dat was D vorige week met haar 4 maanden :')

:* voor krampjes
pi_127556269
Venkelthee toch ook? Maar las ook ergens dat het niet altijd wordt aangeraden, is vast via Google te vinden.
Wacht, venkelthee is natuurlijk gewoon warm venkelwater :')
pi_127556349
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:37 schreef Suikertante het volgende:
Venkelthee toch ook? Maar las ook ergens dat het niet altijd wordt aangeraden, is vast via Google te vinden.
Wacht, venkelthee is natuurlijk gewoon warm venkelwater :')
venkelwater zit iets meer venkel in dan in thee. Thee is wat slapper zeg maar :P
Maar het word idd niet door iedereen aangeraden. Maar ons cb, huisarts en ziekenhuis hadden er geen moeite mee.
pi_127556554
Het wordt afgeraden omdat het ook de darmen volledig kan stilleggen schijnbaar.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:47:20 #140
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127556558
Isabel was twee weken te vroeg en woog met vier maanden 5,1. Hoop dat ze nu de zes voorbij is.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 16:26:10 #141
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127557577
Wanneer gaan baby's gemiddeld over naar twee slaapjes? Het is hier zo onregelmatig, de ene keer slaapt ze twee keer 2,5 uur, de andere keer 3 keer 3 kwartier.
Ze is niet helemaal fit en zit ook echt naar d'r oortje te grijpen, zou ze misschien oorontsteking kunnen hebben?
pi_127560097
Hmmm ik bedenk me nu dat Djenna de afgelopen dagen meestal op twee slaapjes zit. Maar die slaapt tegenwoordig van 19-9 .. eerst sliep ze tot 7 en dan had ze echt wel drie slaapjes nodig.. ook al is ze 7,5 maanden oud
pi_127563037
Soesa: Ik zag je filmpje ! Super knap en schattig ! Bijna dreumes al.
Heb bijna geen tijd. Mijn god........... deze leeftijd vraagt zo veel energie. Herkenbaar ?
Moet rest nog bijlezen. :P
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_127563332
Ha, als de mijne van ook 7,5 maand anderhalf uur achter elkaar slaapt vind ik de dag qua slapen al geslaagd!

Hij slaapt wel 3-4 keer per dag nog maar meestal maar een half uurtje per keer. In de ochtend vaak iets langer, naarmate de dag vordert worden de slaapjes korter en de tijd ertussen langer. Ik kijk dus reikhalzend uit naar het moment dat dat hij naar twee langere slaapjes gaat... :+
  zaterdag 8 juni 2013 @ 20:26:53 #145
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127563443
Van 19 tot 9, woooooow.

Marjolijntje, alvast gefeliciteerd en een toffe dag gewenst!

Mijn dame doet er altijd zoooo lang over om in slaap te vallen, die gaat eerst drie rondjes bedverkennen, daarna mietert ze haar speen op de grond, kan ik haar minstens 10 keer terug leggen op haar rug en gilt ze nog een keer of vier 'slaap kindje slaap' ipv dat ik het zing.

Hoe gaan jullie kindjes slapen? Neerleggen en tukken? Hier komt het meestal neer op dat ik er naast ga zitten, haar armpjes losjes vasthou zodat ze zichzelf niet continu wakker mept. En dan maar 'sssssssssss-en'. Maar ja, heb ook nog een peuter rondlopen die naar bed moet. Ritueel met Isabel kan gerust een uur duren...
  zaterdag 8 juni 2013 @ 20:27:56 #146
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127563466
Mijn dame ging rond de 6 mnd naar 2 slaapjes toe. En toen werden het ook echt langere slaapjes, 1,5-2 uur. Heerlijk!

Thanks KZ!

Elin is ziek ;(. Arm meiske. Gisteravond al verhoging, vannacht wakker van (ik denk) een nare droom en daarna een hoestbui, vanochtend nog verhoging en 2x overgegeven vandaag (waarvan 1x heel fijn in de huurauto... :') ). Ze eet ook amper, drinkt gelukkig wel haar flessen.

Ze drinkt nu 3x 180 cc, is dat voldoende vocht voor een baby van 10 maanden? Het is hier niet heel heet, graadje of 23-25.

En in slaap krijgen gaat hier tegenwoordig makkelijk. Ik kleed haar uit, doe haar slaapzak aan, zing een liedje met haar in m'n armen en leg haar in bed met haar muziekkonijn aan :).
pi_127563883
Bijgelezen *O*

:* Voor de meiden die het zwaar hebben !
Slapen: Hier net als bij Soesa, maar nu al een paar weken ( ze is nu ruim 10 maanden) lastig. Alleen op me ! En sinds het mooie weer alleen nog overdag in de wagen of of ook op me. :{
Maar ach, het kan en ik hou van mn plak baby *;
pi_127563906
Vandaar dus dat ik geen tijd heb voor iets anders. Het is hier 24 uur per dag baby *O*
pi_127564059
En wat een mooie foto''s ! Nicole, Phaidra en Kyara ! Super lief ! Zomerbabys O+
pi_127564268
Beterschap Elin :* Heb ook nog even het filmpje bekeken, wat schattig en wat knap!! O+ Lijkt me zoooo leuk als je baby gaat lopen!
pi_127564404

Taart :D
pi_127564573
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:03 schreef Marjolijntje het volgende:
[ afbeelding ]
Taart :D
Mooie foto! O+ Was het leuk vandaag? :)
pi_127564633
Ja, heel gezellig! Ze heeft zich enorm goed gedragen, heel lief geweest. Morgen nog een dag, dan de familie..
pi_127564644
Suiker, ik wil je nog ff bedanken voor die 'lelijke' foto van F die je vorige maand postte. Ik vind hem nog steeds hilarisch en hoe langer ik er naar kijk hoe harder ik ga lachen. Ik zoek hem zelfs nog wel eens op.
Net lag Rosalie op mijn schoot net zo te rekken als F op de foto en ik moest echt keihard lachen :@ :D
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:47:52 #155
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127565594
Leuke foto's!

quote:

Als je flesjes geeft, flesjes van dr brown kopen. Helpt heel goed!
pi_127566227
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:47 schreef -mandy- het volgende:
Leuke foto's!

[..]

Als je flesjes geeft, flesjes van dr brown kopen. Helpt heel goed!
Ik heb ze gekocht maar help geen moer.
Dus helpt helaas niet bij iedereen.
pi_127566411
Wat een boefje Marjolijntje!

Tally... wat rot lijkt me dat.. dat je kleintje er zoveel last van heeft.

Vannacht slaapt Djenna maar bij ons op de kamer in het campingbedje. Op haar kamer was het bloedheet en ze bleef maar huilen vanavond. Denk dat het daardoor kwam want eenmaal op onze kamer was het gelijk goed. Gelukkig komen over twee weken de nieuwe kozijnen. Die we nu hebben komen uit '74... dus dan weet je het wel..
pi_127566580
Marjoleintje wat lief ! O+
Twink: Goed opgelost !
Ja die foto van Suiker was geweldig _O_
pi_127566706
Wat een leuke foto Marjolijntje O+ En morgen weer?

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Die we nu hebben komen uit '74... dus dan weet je het wel..
Broeierig jaar? :D
  zaterdag 8 juni 2013 @ 22:21:12 #160
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127566719
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:06 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb ze gekocht maar help geen moer.
Dus helpt helaas niet bij iedereen.
Jammer dat ze niet helpen bij jou Tally.
Vervelend zoiets, hopelijk vind je snel een goed middeltje tegen de krampen.
pi_127566731
Ik heb het niet vaak, maar soms zie ik ineens een mooi fotomoment:

pi_127566843
Voor danic :D :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet quoten asje !
pi_127566905
Aaaah wat lief!
En wat een poppetje O+ Ze is echt al een bijna dreumes. Echt een mooi kindje zeg!

En waarom ik nou steeds gedacht heb dat ze donker haar en ogen zou hebben :?
pi_127566909
Bewijs los staan :D *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet quoten asje
pi_127566921
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:26 schreef danic het volgende:
Aaaah wat lief!
En wat een poppetje O+ Ze is echt al een bijna dreumes. Echt een mooi kindje zeg!

En waarom ik nou steeds gedacht heb dat ze donker haar en ogen zou hebben :?
:*
pi_127566935
Yay, eindelijk ook eens op tijd! KZ O+ O+

Voetjes zijn sowieso O+ O+
pi_127566938
Wat goed!!

Foto's van mijn dames in het fototopic!
pi_127566962
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
Yay, eindelijk ook eens op tijd! KZ O+ O+

Voetjes zijn sowieso O+ O+
Ja, had hem nog wat bij kunnen snijden zag ik, maar het is door de spijlen van de box heen.
pi_127566965
Sorry hoor, was effe trots :* :@
pi_127567010
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:27 schreef danic het volgende:

[..]

Ja, had hem nog wat bij kunnen snijden zag ik, maar het is door de spijlen van de box heen.
Hij is prima zo, ik krijg er ondervoetjeskriebelneigingen van O+ oO<

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:27 schreef kleinzusje het volgende:
Sorry hoor, was effe trots :* :@
En terecht :Y
pi_127567118
Ophelia : dank :*
Danic: Wat een schatjes. En wat een prachtig haar heeft die oudste O+
pi_127567172
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:27 schreef danic het volgende:
Wat goed!!

Foto's van mijn dames in het fototopic!
Ze kan het al ruim een week ofzo. Maar foto was nog niet gelukt. Zag ze mn camera of telefoon en kukelde om, hahaha
pi_127567343
Crap, weer te laat voor Kz :(

Mooie foto danic!

En marjolijntje, gefeliciteerd! Of is F niet jarig en was het andermans taart? :@
pi_127567553
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:31 schreef kleinzusje het volgende:
Ophelia : dank :*
Danic: Wat een schatjes. En wat een prachtig haar heeft die oudste O+
Dank je :*
Ze begon met hetzelfde haar als Rosalie nu, dus ben benieuwd of haar haar ook zo wordt. Ik zie al wel een lichte uitgroei, dus ik vermoed dat ook Rosalie blond wordt.
En die krullen O+ ik hoop dat ze ze houdt. Ik had ze vroeger ook, echte pijpenkrullen. Maar die zijn helaas verdwenen. Heb alleen nog slag.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 22:54:12 #175
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127567855
Gefeliciteerd Marjolijntje!!! Eén kaarsje op de taart!

Mooie foto's Danic en Marjolijntje!
pi_127568027
Mijn baby wil niet slapen. Overdag misschien teveel geslapen. En toch valt ze iedere keer weg om weer wakker te worden. :(
  zaterdag 8 juni 2013 @ 23:01:04 #177
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127568061
Baker je je baby in Tally?
pi_127568615
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 23:01 schreef -mandy- het volgende:
Baker je je baby in Tally?
Ze probeert zich uit de puckababy te wurmen en zet het op een gillen. Met of zonder pucka :(
pi_127568764
Tally: Bij ons werkte de puck ook niet. Maar gewoon in een dekentje strak inwikkelen werkte wel. Is dat iets ? Heeft ze pijn ? Sterkte :*
edit: Dat overdag te veel slapen is toch bij babys niet aan de orde ?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 23:24:38 #180
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127569101
D heeft ook een paar dagen nodig gehad om aan de puckababy te wennen (lees gillen), en nog steeds gaan zijn armpjes meteen omhoog (voor zover het kan) in de zak. Maar nu slaapt hij er heerlijk in.
Misschien dat het nog even wennen is, als je het nog niet al te lang hebt.
En stevig inbakeren in een deken kun je ook altijd doen idd!
pi_127569247
Dacht ook niet dat veel slapen overdag invloed had.
Ons mannetje wou ook wel eens niet slapen met Puckababy en probeerde zich eruit te wurmen, maar dan met puckababy in de armen in slaap wiegen lukte dan wel makkelijker... (Maar eigenlijk denk ik dat je dat al lang hebt uitgeprobeerd)

Mijn lieve ventje hoest zichzelf vandaag weer continu wakker en moet dan huilen van de pijn in z'n keeltje :( nu al bijna twee weken, dat is toch zielig :( )
pi_127569599
Wat sneu Loj :*
pi_127569980
Tnx kz, ik vind t ook sneu! Ligt hij heerlijk te slapen en hoest en huilt hij zich wakker. Maar ook overdag ligt hij heerlijk te lachen en spelen moest hij weer hoesten en dan dus huilen...
  zaterdag 8 juni 2013 @ 23:45:07 #184
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127570012
Oh sneu Loj ...

Voor alle mama's met slecht slapende baby's :* sterkte de komende nacht.

(8> zei in een opwelling afgelopen nacht dat hij er deze nacht zou uitgaan voor onze zoon. Denk dat ik hem daar ook aan ga houden :p, als D zich meldt rond 7u. Dan doe ik de nachtvoeding wel aan de borst en mag hij de 7u-voeding voor zijn rekening nemen.
pi_127570369
oooh wat knap los staan klein zusje!!

meer niet gelezen, ben zo moe door mijn verkouden meisje!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 23:54:38 #186
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127570418
Mijn kleine mannetje gaat eind juni, met tt-nacht een nachtje uit logeren bij een buurvrouw. Dan gaan (8> en ik uit in Assen. Heb heel veel zin om uit te gaan, maar om D een hele nacht niet bij me te hebben ... :'( .
pi_127573500
Haha danic en KZ, mijn moeder heeft een oerlelijke lijst gekocht en de foto erin gedaan, hij staat nu in onze woonkamer! :') of had ik dat al verteld?

Tally is de rust bij jou intussen wedergekeerd?

Wat een schitterende foto's, die van Marjolijntje maar ook die van de voetjes!!

Loj; ja, dat klinkt heel sneu :'( Hopelijk knapt hij gauw op!

En Mandy, je kunt je er nog even mentaal op voorbereiden gelukkig! ;)

Vandaag lekker in de moestuin geweest en bij mijn ouders. We waren de reiswieg vergeten :D dus heeft F eigenlijk de hele dag in de Manduca gezeten (het waaide wat hard in de tuin om hem op een dekentje in het gras te leggen). Hij heeft geslapen als een roos, en ik heb lekker getuinierd. Super! ^O^
pi_127574749
Hahaha je moeder heeft wel humor Suiker! Ik zou nooit meer sacherijnig door het huis kunnen lopen.
pi_127574767
En mag ik even trots doen!

We hebben gisteren de co-sleeper bij ons weggehaald en als ledikant op haar kamer gezet. Vannacht heeft ze nog in de reiswieg geslapen op onze kamer en heeft geen kik gegeven tot 07.00 *O*

Nu ligt ze voor het eerst boven in bed en na een paar minuutjes spartelen slaapt ze *O*
  zondag 9 juni 2013 @ 09:03:11 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127574848
Danic *O*

Suiker, moeder met humor :D Klinkt goed, lekker slapen in de manduca!

Wij zijn gisteravond naar de film geweest en mijn schoonzusje heeft opgepast. Was leuk!
pi_127574894
Oh heerlijk kyara, lekker een avondje samen.
Hoe vond je schoonzusje het?
pi_127574972
Jeej Danic :)

Mandy, lastig hè! Maar vast leuk om weer eens uit te gaan!

Wat heeft F het dan weer top gedaan Suikertante :)

Lekker hoor naar de film Kyara!

Ow en een tip voor alle moeders: ga nooit googlen op rode uitslag en hoesten! Ik heb net m'n kind gediagnosticeerd op kinkhoest, mazelen, rode hond en de vijfde ziekte ;)
pi_127575116
Zo na 9 dagen gutsend ongesteld zijn lijkt het eindelijk minder te worden :') dat heb ik niet gemist zeg het afgelopen jaar

Wat heerlijk Suiker!
Kyara leuk, kon je een beetje genieten?
Mandy ik vond de eerste nacht zonder L stiekem heerlijk :@ maar 's ochtends was het wel fijn hem weer te kunnen knuffelen hoor
Soesa wat zielig! Ik weet niet of dat genoeg vocht is, krijg je er tussendoor nog wat slokjes water in?
Marjolijntje taart :Y) en een mooie meid. Fijn dat het leuk was. Dinsdag voor t echie toch?
Twinkle goeie oplossing! en wat een heerlijke slaapkop heb jij zeg
Tally frustrerend is dat he? Ik kan daar echt wanhopig van worden als het weer eens zo'n dag is. Ik las gister toevallig ergens dat je je baby voor half 5 's middags wakker moet maken, voeden, en dan evt nog een avondslaapje. Had iets met het biologisch ritme te maken.
KZ -O- ik ben bijna altijd te laat voor je foto's. *O* voor los staan
Loj nog steeds ziekjes! Wat zielig en wat duurt dat lang
Danic kleine teentjes O+ en wat fijn van de slaapjes!!
pi_127575263
Dinsdag voor het echie ja! Alleen dan moeten we allebei werken. Ze mag dan wel haar verjaardag vieren bij oma :)

Danic, fijn van de goede nacht!
Kyara, lekker een avondje weg
Suikertante, heerlijk he, dragen O+
Loj, hier ook een verkouden baby die zichzelf wakker hoest, niet tof :(
  zondag 9 juni 2013 @ 09:55:15 #195
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127575279
Mooie foto Marjolijntje! O+ Leuke dag gehad?
wat voor taart is het uiteindelijk geworden?

Die voetjesfoto van Danic O+

:* voor de verkouden baby's en de slechte nachten.

Jammer dat het vandaag minder goed weer is -O-
pi_127575310
Ja was heel leuk Kyara! We hebben een monchou taart gemaakt (suikervrij!)
Deze: http://suikerwijzer.nl/su(...)-voor-valentijnsdag/ maar dan met diksap ipv agavesiroop in de bodem en extra dadels door de bodem, is geslaagd! En mn statement weer gemaakt ;)
  zondag 9 juni 2013 @ 10:00:15 #197
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127575326
Zo te zien vond ze hem in elk geval lekker dus je statement is zeker gemaakt :D Klinkt goed in elk geval!
pi_127575345
Welk statement? Heeft F een suikervrij dieet?
pi_127575382
Ze krijgt geen geraffineerde suikers dit moment, omdat ze die gewoonweg nog niet nodig heeft. En er zijn zat andere lekkere dingen zonder suiker :) (maar ieder voor zich hoor, dit is gewoon waar wij ons fijn bij voelen) We zijn een beetje geitenwollensokkerig ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Marjolijntje op 09-06-2013 10:14:01 ]
pi_127575423
Je bedoelt geen geraffineerde suikers neem ik aan?
Ah ok, ik was gewoon nieuwsgierig. Daar is zeker wat voor te zeggen hoor! Lekker zelf weten! :Y
Is je omgeving het daar niet mee eens ofzo? Vanwege je statement?
pi_127575451
Haha, geen idd, beetje moe, sorry! Slechte nacht icm luidruchtige buren.
En vooral mn schoonmoeder vind het maar raar ja, die stond zo'n beetje na de geboorte al klaar met lange vingers en peperkoek }:|
pi_127575497
Pfff dat is irritant ja, als je er zelf zo bewust voor kiest. Heel vervelend, vooral als je steeds het gevoel hebt je te moeten verdedigen.
Heel ander voorbeeld, maar mijn moeder vindt dat ik L best een extra fles kan geven want 'het is zo'n hongerlapje'. Terwijl hij al 32 schepjes krijgt en dus al boven de max zit. Dat krijg je dan elke keer als ie n kik geeft te horen, 'och arm schaap, hij heeft honger.' }:| En dat ik maar moet gaan bijvoeden enz.
pi_127575766
Dat is ook irritant ja.. Jij bent zijn moeder, jij weet heus wel wat goed voor hem is. Ik vind het zo vermoeiend, iedereen die zo goed weet wat er is met je kind en zich daar ook mee gaat bemoeien. Laat ons lekker! Je ziet toch dat Faye het goed doet? Dan zullen wij het ook wel goed doen..
  zondag 9 juni 2013 @ 10:44:06 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127575803
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 10:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Dat is ook irritant ja.. Jij bent zijn moeder, jij weet heus wel wat goed voor hem is. Ik vind het zo vermoeiend, iedereen die zo goed weet wat er is met je kind en zich daar ook mee gaat bemoeien. Laat ons lekker! Je ziet toch dat Faye het goed doet? Dan zullen wij het ook wel goed doen..
_O_
pi_127575892
Oh Fieder, ik HAAT dat soort uitspraken ! :(
pi_127575938
Voorbeelden:

- Ze moet nu zo onderhand wel doorslapen. Je hoeft echt niet bij elke kik te kijken.
- Venkelthee, echt hoor, het helpt....tegen.....alles
- Anders moet je haar overdag wakker houden
- Is ze niet te koud gekleed ? Er staat wind hoor.
- Kan geen kwaad toch een stukje koek....
- Nee dit is jengelen er is echt niks mis

enz enz :( :( :(
pi_127575972
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 10:56 schreef kleinzusje het volgende:
Voorbeelden:

- Ze moet nu zo onderhand wel doorslapen. Je hoeft echt niet bij elke kik te kijken.
- Venkelthee, echt hoor, het helpt....tegen.....alles
- Anders moet je haar overdag wakker houden
- Is ze niet te koud gekleed ? Er staat wind hoor.
- Kan geen kwaad toch een stukje koek....
- Nee dit is jengelen er is echt niks mis

enz enz :( :( :(
Hebben wij dezelfde moeder? :')
pi_127576618
:D
pi_127576687
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 10:58 schreef L0t.. het volgende:
Hebben wij dezelfde moeder? :')
Pff KZ irritant! Dat zijn ook van die uitspraken ja :(

Ik vind t niet erg dat ze advies geeft maar het doordrammen irriteert mij gewoon mateloos. En de toon }:|
Verder is ze wel lief hoor :+
pi_127576723
Even advies gevraagd !

Mn meisje dronk nooit veel. Vaak kleine beetjes. Maar genoeg. Ze drinkt FV en is al sinds de geboorte steeds op de middenlijn qua stats, super gezond en alles gaat goed.................maar.............. We zijn vanaf 5,5/6 maanden begonnen met bijvoeden. Dat ging meteen goed. Minder flessen en genoeg eten. Maar sinds een maand ( ofzo) drinkt ze als een malle. Wel 5 flessen van 180+6 per etmaal. Dat is echt meer dan ze ooit heeft gedaan. Het (bij)eten is sinds 2 dagen weer wat meer, maar stelt weinig voor.

Ik maak me geen zorgen omdat het zo goed met haar gaat. Na ja een beetje dan. Dat ze tot dr 18e melk blijft drinken en niks lust of zo ? :D Maar volgens het boekje m oet ze nu toch op 2 flessen zitten en bijvoeding ?
Advies graag !
pi_127576743
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:40 schreef Fieder het volgende:

[..]

Pff KZ irritant! Dat zijn ook van die uitspraken ja :(

Ik vind t niet erg dat ze advies geeft maar het doordrammen irriteert mij gewoon mateloos. En de toon }:|
Verder is ze wel lief hoor :+
Snap het helemaal. Ik zeg gewoon op alles ja en doe nee ;)
Waarom sliep jij tot je 6e bij haar in bed trouwens ? :D :*
pi_127577562
Heeft het niet met de vakantie te maken KZ? (Jullie zijn toch pas weggeweest?)

Vriend wilde Otje gisteren een likje softijs geven, mocht niet van mij, hij vindt me te streng nu. -O-
pi_127577709
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:23 schreef _Ophelia_ het volgende:

Vriend wilde Otje gisteren een likje softijs geven, mocht niet van mij, hij vindt me te streng nu. -O-
Klopt, Maar hoe dan ?
Ach joh ! Even uitleggen waarom niet. Maar dat heb je vast al gedaan. :*
En wat is er mis met streng ? De mijnes wilde vanille vla geven. Had het CB gezegd. Wilde ik niet. Nu snapt hij waarom *O* Dan maar streng hoor !
pi_127577846
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:32 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Klopt, Maar hoe dan ?
Ik kan me voorstellen dat de fles meer rust en veiligheid biedt als andere dingen veranderen en dat ze daar misschien een beetje in is blijven hangen.
Ze is toch ook ineens weer heel erg van het op jou slapen? Past wel in het geheel dan.
pi_127578579
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:39 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat de fles meer rust en veiligheid biedt als andere dingen veranderen en dat ze daar misschien een beetje in is blijven hangen.
Ze is toch ook ineens weer heel erg van het op jou slapen? Past wel in het geheel dan.
Wat een mooie uitleg ! Dat zou heel goed kunnen :*
pi_127579486
Klinkt logisch ja! :Y ook het zuigen biedt vaak troost toch?

Die moeders :D mijn moeder doet heel erg haar best en ze is een schat, het valt reuze mee allemaal, maar heeft hij het niet koud, moet hij alweer slapen hij is net wakker, dit noem ik geen huilen (die vind ik het stomst), als je hem nooit in de zon laat bouwt hij ook geen bescherming op toch?
Ik zie meestal dat ze zelf denkt "oeps, zo'n oma wil ik niet zijn" dus ik laat het lekker zo. Het fijne is dat meestal of mijn vader, of mijn moeder het wel met me eens is dus dan kan de een het mooi aan de ander uitleggen :+
pi_127583317
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 11:43 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Snap het helemaal. Ik zeg gewoon op alles ja en doe nee ;)
Waarom sliep jij tot je 6e bij haar in bed trouwens ? :D :*
:D Dat heb jij goed onthouden!
Dat is ooit begonnen toen ik als klein kindje veel ziek was, hoge koorts, oorontsteking, altijd wat. En mijn vader sliep op zolder omdat hij zo hard snurkte dus er was n plekje vrij :+

Kan je helaas geen advies geven, maar wat Ophelia zegt klinkt logisch :Y
pi_127583416
L zit opeens weer op 6 flessen ipv 5 en komt om de 3 uur ipv 4 uur. Is verder prima hoor, maar nu moet ik wel kleinere flesjes geven waar hij eigenlijk niet genoeg aan heeft. Lastig -O-
Ik hoop dat hij het zelf weer naar 5 flesjes regelt want dit is niet handig zo.
Dag ritme :W :')
pi_127584162
Hier is het ritme ook helemaal omgegooid maar mijn baby slaapt ineens goed. O+ Handig alleen dat ze nu ontdekt heeft dat ze zich over de rand van de co-sleeper heen kan werken. Vanavond dus in een normaal ledikantje bij gebrek aan tijd voor een nieuwe co-sleeperoplossing. Ik ben benieuwd ...
pi_127584210
Ik vind dat ook telkens maar lastig. We houden hem nu bezig tot het tijd is want anders gaat hij steeds sneller vragen. Maar bij sommige baby's werkt dat helemaal niet, die gaan vanzelf weer regelen.
F zit nu geloof ik definitief op een nachtslaap van 6 a 6,5 uur *O*

Spannend Ophelia, hopelijk slaapt ze net zo goed als vannacht!
pi_127584321
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:16 schreef Suikertante het volgende:

F zit nu geloof ik definitief op een nachtslaap van 6 a 6,5 uur *O*
Pas op wat je zegt he :+
Maar wel *O*
pi_127584406
Die "geloof ik" staat er niet voor niets :D
  zondag 9 juni 2013 @ 16:24:52 #223
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127584446
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:20 schreef Fieder het volgende:

[..]

Pas op wat je zegt he :+
Maar wel *O*
Idd :D er is zowat niets definitiefs bij een baby!

Fieder, lastig hè, dat gerommel met 5/6 flessen van 150/180. Hebben wij ook een tijd gehad. Kwam ze niet 's nachts dan 5x 180 en anders 6x 150 maar daar werd ze niet altijd blij van. Ging ineens goed, ik denk toen ze bijvoeding kreeg trouwens.

Je vroeg nog of we er wel wat water in krijgen, amper. Ze heeft vannacht de hele nacht op me/ tegen me aan doorgebracht. Gloeiend koppie ;(. Maar, het lijkt vandaag beter te gaan. Minder miepen en ze heeft zowaar wat doperwten voor lunch gegeten :D

Nu wordt ze vrolijk wakker uit haar middagslaap!
pi_127584558
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:23 schreef Suikertante het volgende:
Die "geloof ik" staat er niet voor niets :D
Werkt dat ook tegen jinxen :+

Ja Soesa echt precies hetzelfde hier! Wanneer ben jij gaan bijvoeden? Ik denk dat ik met 4 maanden toch wel ga beginnen met een papfles. Zou liever tot n half jaar wachten maar ik denk niet dat meneer dat gaat redden. (En dan nog afwachten of hij er goed op reageert natuurlijk).
Arme E -O- hoop dat t ergste voorbij is dan. Doperwten :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door Fieder op 09-06-2013 16:35:41 ]
pi_127588294
Vast niet, maar ik heb al een paar dagen gewacht met vertellen :D

Tante heeft ze intussen alweer wat gedronken?
  zondag 9 juni 2013 @ 18:53:47 #226
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127589430
Ik doe niet aan statements maken, niemand heeft wat te zeggen over de manier zoals ik mijn kind opvoed. Ik hoef niet perse 'hoog van de toren te blazen' waarom ik voor een bepaalde manier van (op)voeden kies. Vaak meld ik bepaalde dingen niet eens, en als ze er naar vragen krijgen ze een antwoord en that's it. Ik ga niet eens in discussie.

Fijn dat het beter gaat met E Tante Soesa, erwten rules!

Oh enne, wij dachten dat Isabel ook doorsliep, vooral op de bv, afgelopen nacht kwam ze drie keer..... voor een beetje.
pi_127589697
Ff ego-en :(
Hoesten, verkoudheid, pijn in z'n keel door t hoesten, heel veel slapen en uitslag is nog niet genoeg...
We doen er ook nog een prutoogje bij :'(

Morgen toch maar weer de ha bellen, nooit gedacht dat ik zo'n bezorgde moeder zou worden :'(

En nog twee nachtjes en dan moet ik mee op kamp! Ik wil niet :(

Sorry, moest dit ff kwijt... Zal vanavond sociaal op de rest reageren, want voel me een beetje schuldig met m'n ego-posts
pi_127590616
Loj egoposts horen er ook bij. :* Balen dat je ook nog eens weet dat je weg moet. -O-

Zieke E. :* Doperwten zijn goed hoor. :Y

Mijn baby vindt haar nieuwe bedje leuk om in te spelen maar niet om in te slapen. Ze huilt al een kwartier. ;( (En ja ik weet het, voor sommigen is dat niets, maar op een normale dag is het al veel als ze alles bijelkaar een kwartier huilt, laat staan aaneengesloten)
  zondag 9 juni 2013 @ 19:26:36 #229
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127590747
Loj, geeft toch niks joh. En je bent echt geen overbezorgde moeder als je naar de ha belt hoor :N
Al is het maar voor ruggespraak of bevestiging. Vinden ze echt niet erg hoor. Liever een keer te veel dan te weinig. Timing van je kamp is wel heel beroerd.

Ophelia :*

En verder ook niet bijgelezen :@

Morgen weer werken. Ik. Wil. Niet.
pi_127590826
En ze valt ook niet op jou ik slaap en dat je haar dan slapend weg kan leggen? We proberen het hier eerst wakker en anders zo. Maar jouw meisje is al wat ouder natuurlijk.

Loj wat stom, dat is ook lastig. Maar probeer écht op kamp te ontspannen en Lojtijd te nemen! Even geen baby. En nu nog even extra moederen natuurlijk. Ik zou er ook tegenop zien :*

Becky gelijk heb je! En hopelijk was vannacht de uitzondering die de regel bevestigt!
pi_127591915
Loj en Soesa beterschap !
Ophelia: sterkte ! Van Cosleeper naar ledikantje is wennen natuurlijk. :* Lastig !
Fieder: dat slapen bij je moeder vind ik zo ontroerend O+
Kyara: Pittig weer vanaf morgen. Bah ! Ook weer wennen.
Suiker: Wat een lange nachten, fijn zeg.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:53:26 #232
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127591943
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:53 schreef becky27 het volgende:
Ik doe niet aan statements maken, niemand heeft wat te zeggen over de manier zoals ik mijn kind opvoed. Ik hoef niet perse 'hoog van de toren te blazen' waarom ik voor een bepaalde manier van (op)voeden kies. Vaak meld ik bepaalde dingen niet eens, en als ze er naar vragen krijgen ze een antwoord en that's it. Ik ga niet eens in discussie.

zit het eens terug te lezen, het staat er best wel hard. Ik wil niemand beledigen hoor.
Maar ik heb zoveel goede en slechte bemoeienissen gehad tijdens de eerste 2 jaar van Noortje dat ik het zo spuugzat was. Eveneens tijdens de eerste paar maanden bij Isabel, ik ben er klaar mee.
Helemaal als ik moe zogenaamd moet verantwoorden waarom Noortje wel een cracker met chocopasta als ontbijt krijgt.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:56:35 #233
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127592077
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:52 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara: Pittig weer vanaf morgen. Bah ! Ook weer wennen.
Ben vorige week al begonnen hoor. Maar toen was het nog leuk en spannend (eerste schooldag gevoel) en nu is het gewoon stom.
pi_127592089
Becky, ik heb veel bewondering voor zo'n instelling. Ik wil dat ook graag maar merk dat ik me iedere keer weer laat verleiden tot een discussie. Alsof ik me moet verantwoorden. Ik ben gewoon verbaal niet heel sterk en laat me snel "in een hoekje lullen". Achteraf weet ik precies wat ik wil zeggen, maar ja dan is het te laat.
pi_127592099
quote:
17s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:56 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ben vorige week al begonnen hoor. Maar toen was het nog leuk en spannend (eerste schooldag gevoel) en nu is het gewoon stom.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:58:05 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127592145
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:53 schreef becky27 het volgende:

[..]

zit het eens terug te lezen, het staat er best wel hard. Ik wil niemand beledigen hoor.
Maar ik heb zoveel goede en slechte bemoeienissen gehad tijdens de eerste 2 jaar van Noortje dat ik het zo spuugzat was. Eveneens tijdens de eerste paar maanden bij Isabel, ik ben er klaar mee.
Helemaal als ik moe zogenaamd moet verantwoorden waarom Noortje wel een cracker met chocopasta als ontbijt krijgt.
Ook dat zijn bemoeienissen waar je niet op zit te wachten. Of je je kind nu wel of juist geen chocopasta geeft, dat is jouw keuze en daar heeft niemand zich mee te bemoeien.

Jij kent je kind het beste. Dus eigenlijk wat Marjolijntje ook al zegt.
pi_127592214
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:56 schreef danic het volgende:
Becky, ik heb veel bewondering voor zo'n instelling. Ik wil dat ook graag maar merk dat ik me iedere keer weer laat verleiden tot een discussie. Alsof ik me moet verantwoorden. Ik ben gewoon verbaal niet heel sterk en laat me snel "in een hoekje lullen". Achteraf weet ik precies wat ik wil zeggen, maar ja dan is het te laat.
Hier precies zo ;( :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127592972
quote:
17s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:56 schreef Kyara het volgende:

[..]

I Know :*
pi_127593473
Kyara ik vind werken ook nog steeds stom. :*

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:53 schreef becky27 het volgende:

[..]

Ik vind het wel meevallen hoor. Gewoon duidelijk. (Maar ik sta er ook zo in, dus wie ben ik om er iets van te vinden.)
pi_127593930
Hai! Hier nog iets spannends gebeurd? Heb heel vluchtig een paar pagina's bijgelezen, zag wat zieke kindjes: beterschap! En een meisje van kz dat los kan staan, yay! *O*

Wij zijn een weekendje weg geweest (scheveningen), met schoonfamilie. Was leuk! Saartje's nichtje van 6 weken ouder was ook mee. Zo lief, die kleintjes samen O+
  zondag 9 juni 2013 @ 20:38:42 #241
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127594111
Ik vind werken heerlijk! Echt, ik mis mijn meiden ook echt wel maar ik weet ook dat Noortje echt kneitergek zou worden thuis (en ik ook) en Isabel vind het allemaal wel prima. Merk wel dat 3 dagen werken echt te weinig is voor mijn werk. Met vier dagen kom ik ook beter tot mijn recht in mijn werk. Alleen wordt het thuis wat lastiger. Vanaf 1 september hebben we als het goed is dan ook een schoonmaakster.
pi_127594555
Hebben jullie baby's toevallig ook huiluurtjes? Sinds enkele dagen is Isa van ongeveer 6 tot 9 continu aan het huilen en niks wat we doen helpt ;(

En met huilen bedoel ik jammeren en daarna op standje luchtalarm over gaan,
Sarcasme. Herken het.
pi_127594628
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:46 schreef Spirit82 het volgende:
Hebben jullie baby's toevallig ook huiluurtjes? Sinds enkele dagen is Isa van ongeveer 6 tot 9 continu aan het huilen en niks wat we doen helpt ;(

Huiluurtje voor bv kindjes betekend vaak clusteren :)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127594682
Ik wil niet clusteren want we zijn bv aan het afbouwen -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_127594702
Awww...dan heb ik geen tips
;( :*
pi_127594821
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:46 schreef Spirit82 het volgende:

J heeft dat ook rond die tijd, enige wat helpt is rondlopen met haar. Stil staan = huilen dan. Tot ze uiteindelijk even de rust vindt om te drinken (we moeten heeeel snel zijn dan, anders begint ze weer) en dan valt ze aan de borst in slaap. Duurt alleen geen 3 uur hier meestal gelukkig..
pi_127594823
Clusteren kan ook met de fles toch?
pi_127594827
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:23 schreef _Ophelia_ het volgende:

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:32 schreef kleinzusje het volgende:
Ach joh ! Even uitleggen waarom niet. Maar dat heb je vast al gedaan. :*
En wat is er mis met streng ? De mijnes wilde vanille vla geven. Had het CB gezegd. Wilde ik niet. Nu snapt hij waarom *O* Dan maar streng hoor !
Maar ergens denk ik dan weer: als de papa het wel wil/juist leuk vindt, waarom zou hij zijn kind dan niet een beetje ijs/vla mogen laten proeven?
En je hebt daar ook weer variaties in (mespuntje laten proeven voor de smaak - hapjes - hele bakjes, en alles daar tussenin).

Heb me dat al eerder afgevraagd: waarom meestal de 'strengere' ouder (meestal de moeder) bijna altijd 'mag' beslissen (zijn zin krijgt, bij wijze van spreken). Geen waardeoordeel verder, is me gewoon al vaker opgevallen.
pi_127594882
;) overigens wil ze niet aan de borst... Paar slokjes en dan weer gillen en zich van me afduwen. Speen wordt heftig op gezogen en dan uitgespuugd en gillen. Knuffelen, het ene moment begraaft ze zich in me en dan is het weer strekken, wegduwen en gillen... -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_127594905
Daar zit ik ergens ook wel mee Coco, ik vind het een no go, maar waarom telt mijn mening zwaarder. Praktisch gezien zal ze er waarschijnlijk niets van krijgen.
pi_127594962
Ik ben blij dat wij wat dat betreft op 1 lijn zitten, lijkt me lastig, die discussie!

Mn meisje is vandaag schandalig verwend trouwens O+
pi_127595177
Wij zijn juist heel tegenovergesteld. De semi-geitenwollen vegetariër v.s. de op snacks levende vleeseter. Zal uiteindelijk wel een goed evenwicht opleveren denk ik.

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:53 schreef Marjolijntje het volgende:
Mn meisje is vandaag schandalig verwend trouwens O+
O+
  zondag 9 juni 2013 @ 20:59:01 #253
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127595243
Mijn mening telt zwaarder omdat ik beter ingelezen ben. En daarom wordt mijn mening ook redelijk klakkeloos overgenomen wat betreft de kinderen.

Spirit, rondjes lopen...... M had vroegah (= vorig jaar) altijd een huiluurtje tussen 18.00 en 20.00 uur. We hebben heel wat rondgelopen met de kinderwagen.
pi_127595282
Coco: Mooie invalshoek ! man is hier weer met andere dingen strenger. Bv. Niet aan snoertjes enzo komen, of spelen met de ab. Maar we zitten gelukkig ook op 1 lijn. Althans, we praten over wat we tegen komen. Alles is nieuw. Ik wil naar ons meisje toe 1 gezicht tonen. Dus niet dat iets van de 1 wel mag en van de ander niet. Vla is gewoon erg zoet en even proeven is ok, maar een bakje niet. Dat bespreken we en dan stelt 1 van ons de mening bij. Zoiets ?
  zondag 9 juni 2013 @ 21:00:12 #255
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127595312
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:57 schreef _Ophelia_ het volgende:
De semi-geitenwollen vegetariër v.s. de op snacks levende vleeseter.
:D dat lijkt me sowieso wel een uitdaging wat koken betreft. Of koken jullie allebei je eigen prakkie? ;)
pi_127595505
Rondlopen helpt idd enigszins. Wel fijn te lezen dat we niet de enigen zijn. Vandaag is wel extreem lang trouwens, meestal duurt het anderhalf uur ongeveer. Als ze dan eenmaal in slaap valt, gaat ze ook meteen de nacht in, wat wel fijn is.
Sarcasme. Herken het.
  zondag 9 juni 2013 @ 21:04:55 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127595592
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:03 schreef Spirit82 het volgende:
Rondlopen helpt idd enigszins. Wel fijn te lezen dat we niet de enigen zijn. Vandaag is wel extreem lang trouwens, meestal duurt het anderhalf uur ongeveer. Als ze dan eenmaal in slaap valt, gaat ze ook meteen de nacht in, wat wel fijn is.
Zeker niet de enige hoor. Wat voor mij hielp was blij zijn dat het in de avond was en niet midden in de nacht.... (even in perspectief zien zeg maar)
pi_127595671
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:03 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb die kleine menig uurtje in de draagzak gehad en 40 kniebuigingen gemaakt :)
  zondag 9 juni 2013 @ 21:07:56 #259
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127595783
Das een goede workout KZ!
pi_127595999

4 generaties O+
  zondag 9 juni 2013 @ 21:12:38 #261
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127596029
Bijzonder Marjolijntje! O+
pi_127596063
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
Daar zit ik ergens ook wel mee Coco, ik vind het een no go, maar waarom telt mijn mening zwaarder. Praktisch gezien zal ze er waarschijnlijk niets van krijgen.
Hier ook best wat van dergelijke discussies gehad. Ik had me vaak beter ingelezen en had op basis daarvan al een strategie (bijvoorbeeld over bijvoeding) bepaald. Maar dat communiceerde ik dan niet (goed) en leek het alsof ik zomaar beslissingen nam. Daar hebben we echt wel even een weg in moeten vinden. Ik vind dat we beiden evenveel te zeggen hebben, maar soms heb je ieder een eigen standpunt en moeten er toch knopen worden doorgehakt (wel of geen bijvoeding voor de 6 maanden bijvoorbeeld, er is geen tussenweg zeg maar). Heel lastig vind ik dat en ik ben dan wel geneigd om 'mijn zin door te drijven' omdat ik er meer over gelezen heb / vaker bij de mini ben / insert andere (ongeldige) reden :@. Maar gelukkig komen we er altijd wel uit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127596220
quote:
17s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:04 schreef Kyara het volgende:

[..]

Zeker niet de enige hoor. Wat voor mij hielp was blij zijn dat het in de avond was en niet midden in de nacht.... (even in perspectief zien zeg maar)
Hier ging het ook zo, vanaf week 4/5 tot 10 ongeveer. Daarna gin de mini slapen rond 19 uur en hadden we opeens onze avond terug. Zaten we op de bank zo van: en nu? Wat deden we vroeger ook alweer 's avonds :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 9 juni 2013 @ 21:18:38 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127596341
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:13 schreef Phaidra het volgende:
Heel lastig vind ik dat en ik ben dan wel geneigd om 'mijn zin door te drijven' omdat ik er meer over gelezen heb / vaker bij de mini ben / insert andere (ongeldige) reden . Maar gelukkig komen we er altijd wel uit.
Ik vind dat eerlijk gezegd wel degelijk geldige redenen :@
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij helemaal niks meer te zeggen heeft natuurlijk.

Ik breng dit soort dingen eigenlijk gewoon als een mededeling realiseer ik me nu. Nog nooit commentaar op gehad eigenlijk.
pi_127596358
Marjolijntje O+. Fijn dat het leuk was dit weekend!

Wij hebben ook een pre-verjaardagsfeestje gehad omdat volgende week niet iedereen kan. Het was echt heel gezellig, de mini speelde echt met zijn neefje (3 jaar) en nichtje (1,5 jaar). Superlief O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127596431
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:16 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hier ging het ook zo, vanaf week 4/5 tot 10 ongeveer. Daarna gin de mini slapen rond 19 uur en hadden we opeens onze avond terug. Zaten we op de bank zo van: en nu? Wat deden we vroeger ook alweer 's avonds :D
Kan me er nog niets bij voorstellen dat ze over 2 weken ineens vanaf 19 uur de hele avond zou slapen :D
pi_127596513
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:12 schreef Marjolijntje het volgende:
[ afbeelding ]
4 generaties O+
Heel bijzonder! O+ En wat ziet jouw oma er nog jong uit zeg!
pi_127596787
Mijn oma is bijna 81 O+
pi_127596822
quote:
17s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij helemaal niks meer te zeggen heeft natuurlijk.

Ik breng dit soort dingen eigenlijk gewoon als een mededeling realiseer ik me nu. Nog nooit commentaar op gehad eigenlijk.
Ik kreeg ook nooit commentaar, tot we maandenlang gebroken nachten hadden (steeds max. 2 uur slaap achter elkaar) en we steeds minder konden hebben. Mijn meneer wilde iets anders proberen, laten huilen bijv, ik pertinent niet. Daar hebben we echt slaande ruzie over gehad. Toen zei hij ook dat hij het vervelend vond dat ik zoveel beslissingen nam. Dat had ik dus niet zo door, omdat het voor mij allemaal heel logisch was. Dat probeer ik nu dus anders te doen. Ik ben blij dat we over veel dingen wel hetzelfde denken, meestal gaat het vanzelf wel goed. Maar ik let er wel wat beter op.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 9 juni 2013 @ 21:25:17 #270
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127596823
quote:
17s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik heb het ook altijd als mededeling gebracht hoor dus je bent niet gek :P Beter ingelezen en hij accepteerde het daarom klakkeloos.

Ik zou echter voor eenmalig bijvoorbeeld dat bakje vla niet erg gevonden hebben als papa dat wilde. Elke avond, uh nee maar af en toe een extraatje moet kunnen was mijn standpunt. Daarom ook met kerst een halve boterham met chocopasta weet ik nog. Gewoon omdat we voor onszelf ook lekkere dingetjes bij het ontbijt hadden en het was niet alsof hij daarna alleen nog maar chocopasta wilde eten.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 9 juni 2013 @ 21:26:45 #271
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127596923
Phaidra, dat klinkt dan inderdaad logisch. Dat weet ik inderdaad nog, die periode.
pi_127597075
quote:
17s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:59 schreef Kyara het volgende:
Mijn mening telt zwaarder omdat ik beter ingelezen ben. En daarom wordt mijn mening ook redelijk klakkeloos overgenomen wat betreft de kinderen.

Exact zo! :+ Maar meestal zitten we wel redelijk op een lijn, gelukkig. T is al lastig genoeg allemaal om er ook nog samen over te moeten discussiëren. Ik sta (inmiddels) ook wel beter open voor zijn ideeën en gedachten, dat ging niet meteen vanwege de 'flut'redenen die Phaidra ook noemde :@

Ik word wel makkelijker, moet ik zeggen, hoewel ik wel de strengste ben. TV en iPad vind ik echt nog een no go en hou ik graag zo lang mogelijk weg bij hem. Suiker idem, maar iets speciaals bij een bijzondere gelegenheid moet wel kunnen. Zo was ik niet bepaald gelukkig dat hij vorige week van man water met een minibeetje biologisch appelsap had gekregen, maar uiteindelijk was ik toch blijer dat hij iets had gedronken, omdat hij flessen weigerde overdag en ik dat met die warmte niet erg fijn vond.

Zolang het normaal gesproken binnen mijn/onze relatief strenge kaders blijft, mag er best wel eens buiten de lijntjes gekleurd worden op bijzondere momenten, vind ik.

Klinkt als een goede verjaardag Marjolijntje! En wat een toffe foto met vier generaties! Moeten wij ook nog steeds maken, we hebben alleen maar foto's waar drie van de vier op staan. Of mijn oma met mijn kind.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mineola op 09-06-2013 21:40:47 ]
pi_127597259
Mineola, echt doen hoor! Ik vind het zo waardevol om te hebben O+
pi_127597603
quote:
17s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:26 schreef Kyara het volgende:
Phaidra, dat klinkt dan inderdaad logisch. Dat weet ik inderdaad nog, die periode.
Het was heel heftig, vooral dat we niet op 1 lijn zaten altijd. Terwijl dat daarvoor nooit een probleem was. Maar ik kan me nu amper nog voor de geest halen hoe het écht was. Het loopt nu allemaal zoveel beter en makkelijker!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 9 juni 2013 @ 21:48:18 #275
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127598469
quote:
17s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:59 schreef Kyara het volgende:

Spirit, rondjes lopen...... M had vroegah (= vorig jaar) altijd een huiluurtje tussen 18.00 en 20.00 uur. We hebben heel wat rondgelopen met de kinderwagen.
Ik probeer altijd te overleggen, waarop ik een "vind jij dit een goede manier? Noiu dan doen we dat toch" terugkrijg :') . Komt doordat ik ingelezen ben en dit soort verzorgende zaken meer in mijn takenpakket zitten denk ik.

Spirit, maxi cosi zwiepen. We hadden hier ook weer een overgekookte Lauren, echt, hoe deden onze ouders dat zonder mc?

Bijzonder die 4-generatie foto. We hebben van manlief, Nathan en schoonvader ook 1 foto samen. Nu extra dierbaar.
  zondag 9 juni 2013 @ 21:52:03 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127598725
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Het was heel heftig, vooral dat we niet op 1 lijn zaten altijd. Terwijl dat daarvoor nooit een probleem was. Maar ik kan me nu amper nog voor de geest halen hoe het écht was. Het loopt nu allemaal zoveel beter en makkelijker!
Ja, juist dan moet je echt op 1 lijn zitten inderdaad.

Heb hier ook nog even gecheckt of hij het niet vervelend vond dat ik die "beslissingen" zo nam. Zijn reactie: "nee, jij leest je toch in". helemaal op 1 lijn dus ;)
pi_127599188
Zo terug van een lang weekend op de camping. Was supermooi weer. Dus erg genoten.

Las wat mooie stats. En als ik die lees vind ik Riley ineens zo klein lijken. Echt zoveel verschillen tussen die baby's

Kyara fijn dat de eerste werkweek goed is gegaan.

Loj succes voor dinsdag en de drie nachten kamp.

Ik las wanneer de baby voor het eerst bij oppas is. Overdag als ze sliep al vrij vlug bij mijn ouders. Ging ik de hond uitlaten met mijn zus. 's Avonds nog nooit weggegaan. Zou wel een keer naar de bios willen. Maar zou dan iemand moeten vragen om bij mij thuis te gaan zitten. Haar laten logeren wil ik nog niet

Tante Soesa wat knap dat je meisje aan je hand kan lopen al

Gulara las dat Pi goed doorslaapt *O*

Spark wat fijn dat ze thuis is. Hopelijk blijft ze haar flesje goed drinken. :*

Shandaly, Fieder Tally en Becky. :*

Marjolijntje alvast gefeliciteerd. En die vier generaties foto. Echt zo geweldig. O+

Zag een heleboel mooie foto's langskomen 0+
En die van kleinzusje weer gemist

Mijn ouders bemoeien zich niet met de opvoeding. Geven wel tips, maar dringen dat echt niet op. Alleen vinden mijn zus en moeder het jammer dat ik haar nog geen bijvoeding wil geven.
En over bijvoeding. Is er een leuk boek met babygerechten? Ik ben echt geen ster in koken
pi_127599287
Opperdepop!

En dit weekend was idd heel geschikt voor de camping, lekker joh!
pi_127599355
Omen, opperdepop is fijn voor inspiratie!
  zondag 9 juni 2013 @ 22:05:36 #280
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127599620
oh hier is slaaptekort fucking voor onze relatie en overlegvormen. :p

Hier is het nog steeds geëmmer met de hoeveelheid drinken en flessen. Ik baal daar wel van, ze 'moet' gewoon eigenlijk 5 flesjes van 200 ml (naast een beetje fruit en een beetje groente) maar ze is zo onvoorspelbaar. De ene keer drinkt ze 5 * 200 (zelden hoor) de andere dag 7 * 100 (zoals vandaag). Vaak is de hoeveelheid per fles tussen de 55 en de 200 ml. Ik moet vaak voeding weggooien, ik vind het doodzonde (het wordt vergoed maar 63 euro voor een blikje van 400 gr).
pi_127600606
Becky je kan haar dan 100 aanbieden. En als ze nog trek heeft nog een keer 100 klaarmaken?

Ik heb ineens een heel droeverig gevoel. En waarom ineens. Geen idee. :'(
pi_127600608
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:05 schreef becky27 het volgende:
oh hier is slaaptekort fucking voor onze relatie en overlegvormen. :p

Dat vooral ja.
  zondag 9 juni 2013 @ 22:36:42 #283
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_127601523
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:22 schreef Omentielvo het volgende:
Becky je kan haar dan 100 aanbieden. En als ze nog trek heeft nog een keer 100 klaarmaken?

Dat kan maar vaak drinkt ze wel iets meer dan 100. Dus wij bieden altijd 165 aan en zien wel. Nu blijft er ook weer 55 ml staan.

En niet droevig zijn :*
  zondag 9 juni 2013 @ 22:47:28 #284
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127602167
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:22 schreef Omentielvo het volgende:

Beetje weemoed dat je kleintje zo snel groot wordt?

Check...

pi_127602849
pi_127602853
Hele middag weer wakker. Veel huilen maar ook veel lachen. Lachen als je met dr heen en weer loopt. Overstuur huilen als je dr neerlegt. Dus maar de hele middag heen en weer gelopen (afwisselend met mijn geweldige schoonmoeder). Net in de puckababy en ze slaapt. Ik leg dr in de wieg, denk lekker vroeg slapen, licht uit, mn oor raakt het kussen en janken! *zucht*

Het zijn geen krampjes. Geen pijntjes. Geen honger. Misschien de warmte. Maar ik snap er geen kont meer van. Morgen een dagje naar mijn ouders en ik ga bijslapen :') Ik heb een barstende koppijn.
pi_127603388
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik heb me er ook wel een op betrapt hoor. Dat M. iets (voor mijn gevoel) niet 'goed' doet, bijvoorbeeld. Had ik in het begin de neiging hem te corrigeren. Inmiddels is het prima dat hij sommige (kleine!) dingen anders doet. Wat de grote lijnen en belangrijke dingen betreft, zijn we het gelukkig heel erg eens :Y

De rest: ook bedankt voor jullie antwoorden. Als je beter op de hoogte bent, kan ik me goed voorstellen dat jouw mening zwaarder telt. En lijkt me heel lastig als je inderdaad niet op één lijn zet, meh.

Omen :*
pi_127603474
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 21:58 schreef Omentielvo het volgende:
Zo terug van een lang weekend op de camping. Was supermooi weer. Dus erg genoten.
*boks*
al zaten wij in een huisje op de camping
Fijn he, dat goede weer! Hebben wij ook zo van genoten :Y

Oh, Tante's kindje loopt aan de hand? Knap!
pi_127603517
Gezinnetje O+

En Saartje (tis net een joch hier :D ) in haar riante zwembad! O+

[ Bericht 25% gewijzigd door Cocotrimonium op 10-06-2013 07:59:16 ]
  zondag 9 juni 2013 @ 23:09:50 #290
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127603540
Wij zijn net terug uit de huttenheugte. Morgen foto's natuurlijk!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_127604574
Jaaaa leuke foto's Coco! Wat een gelukkig gezin O+

Tico jaaaaa!

En Tally neeee. :* geniet ervan morgen.
pi_127608364
Slaapdronken post: wat ik echt zo vreselijk mooi vind, nooit gedacht ook, is dat zo'n klein monster het zo heerlijk bij mij vindt en tegen me aan kruipt en in slaap valt. Ik ben nooit goed geweest met kinderen, wist nooit wat ik met ze aan moest, en nu gaat het vanzelf.

Tenzij huiluurtje natuurlijk. Wonderlijk!
Sarcasme. Herken het.
pi_127608730
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 01:37 schreef Spirit82 het volgende:
Slaapdronken post: wat ik echt zo vreselijk mooi vind, nooit gedacht ook, is dat zo'n klein monster het zo heerlijk bij mij vindt en tegen me aan kruipt en in slaap valt. Ik ben nooit goed geweest met kinderen, wist nooit wat ik met ze aan moest, en nu gaat het vanzelf.

Tenzij huiluurtje natuurlijk. Wonderlijk!
De geborgenheid die zo'n kindje bij je vind is prachtig en dat vertrouwen in jou als mama is geweldig.
pi_127609371
Dank jullie. En het gaat echt zo snel. Alweer vier maanden.

Tally :*

Coco ik vind haar gewoon een stoer meisje. En die gezinsfoto O+

Tico ik ben benieuwd naar de foto's

Spirit je moet vaker slaapdronken posten O+
Bij mij is het anders. Ik vond kinderen al leuk. En heb een aantal neefjes die ik zo leuk vind dat ik me niet kon voorstellen dat ik van iemand meer kon houden. Totdat Riley er was. O+
pi_127609504
Ja heerlijk dat zon minimensje hetvertrouwen en de geborgenheid voelt om lekker bij jou te slapen.

Toen Djen van het weekend op onze kamer sliep ivm warmte ook..zij lag er om 19 al in.. wij een paar uur later. Ze werd wel wakker maar ze keek me echt zo aan van: haai mama! Lekker slapen! Ga ik weer lekker doen! Met zon slaapdronken glimlach ... love it!

Huiluurtje hebben we hier ook gekend tussen 17 en 19 meestal. Maar heeft bij ons maar heel kort geduurd. Las in het begin heeeeeel veel over rust en regelmaat en toen we dat eenmaal toepasten was het goed. Wat Phaidra zegt... lag ze in 19 in bed en wisten we niet wat we met onze avond aan moesten :o

Marjo wat een waardevolle foto!

Heerlijke weekendjes weg las ik.. lekker!

Wij zijn alleen maar buiten geweest :) ... lekker genieten!

Mijn man heeft het zo schijtdruk met zijn fotografie dat hij voort vier dagen in loondienst blijft en 1 dag ghuis werkt (of op locatie). Vind ik wel fijn.. krijgt ie nog meer van zijneisje mee :)
Mijn vader is vrachtwagenchauffeur en doordeweeeks praktisch nooit thuis. Ik wist niet beter maar vind het wel fijn dat Djenna papa wel veel ziet :)
  maandag 10 juni 2013 @ 07:56:52 #296
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_127609747
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:58 schreef Tally het volgende:
Hele middag weer wakker. Veel huilen maar ook veel lachen. Lachen als je met dr heen en weer loopt. Overstuur huilen als je dr neerlegt. Dus maar de hele middag heen en weer gelopen (afwisselend met mijn geweldige schoonmoeder). Net in de puckababy en ze slaapt. Ik leg dr in de wieg, denk lekker vroeg slapen, licht uit, mn oor raakt het kussen en janken! *zucht*

Het zijn geen krampjes. Geen pijntjes. Geen honger. Misschien de warmte. Maar ik snap er geen kont meer van. Morgen een dagje naar mijn ouders en ik ga bijslapen :') Ik heb een barstende koppijn.
Mamahonger :Y

oeps, ik zit verkeerd. ik hoor hier niet meer thuis :D
pi_127610160
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 02:11 schreef Tally het volgende:

[..]

De geborgenheid die zo'n kindje bij je vind is prachtig en dat vertrouwen in jou als mama is geweldig.
Ja O+

Als ik op de grond ga zitten met mijn benen wijd dan komt F.leur naar me toe gekropen met een enorme lach op haar gezicht. En dan klimt ze tegen me op, trekt ze zich op tot staan. Dan doet ze haar armpjes om mijn nek en dan gaat ze brabbelen. En me natte zever/snot kusjes geven. O+ O+ O+ Aaaaaah wat ben ik toch verliefd!!!

Hier gaat het eigenlijk prima. Vannacht ook een goede nacht! Na een week lang rond 5.15u wakker te zijn was het vanmorgen 7uur! Hopelijk houdt ze dit ritme vast, want 5 uur is echt vroeg :O
pi_127610253
Marjolijntje wat een prachtige foto! O+
Zo zo Saartje jij hebt t voor mekaar :Y
Jaa Tico ben benieuwd!

Ik bepaal ook alles wat met L te maken heeft. Overleg wel eens dingen maar mijn man vindt t allemaal best. Beetje zelfde als wat Kyara zei eigenlijk. Soms maakt hij wel een opmerking waar ik het niet mee eens ben, voornamelijk dingen als laten huilen.

Pfff ik ben een beetje wanhopig aan het worden. L kwam vannacht opeens weer 2 keer, krijsen en drinken als een gek. Kleine flesjes pikt hij niet en ik moet de 6 flessen onwijs rekken om uit te komen. Het lijkt wel iedere dag erger te worden nu. Ik hoop zoooo dat het een fase is :'(
pi_127610351
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 08:53 schreef Fieder het volgende:
Ik hoop zoooo dat het een fase is :'(
Gegarandeerd. De vraag is alleen hoe lang die fase duurt :+ ;)

Sterkte ermee!
pi_127610384
Wij bepalen het hier echt samen en zijn het vaak niet met elkaar eens. Rustig praten werkt dan het beste om samen tot een werkwijze te komen. Het gaat dan vaak om verschil in visie.
Ik ben wel beter ingelezen en haal veel info hier vandaan, maar daar hecht hij geen waarde aan. Hij vind het stom dat ik op fok! zit en wil er niks over horen.
pi_127610591
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:02 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Gegarandeerd. De vraag is alleen hoe lang die fase duurt :+ ;)

Sterkte ermee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')