SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor onze core-stabiliteit deden we de mei-planking-challenge.
Maar er is meer! Nu is er de juni-abs-challenge! Nog meer core! Doe je mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 06-06-2013 17:29:01 ]***![]()
Het is een beetje persoonlijk maar ik zou het wel aanraden! Of flink van te voren of tijdens, en altijd erna!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Gevonden
Quotes waarom dit wel te lezen
"..Zowel het tijdschrift voor hardlooptrainers (ProLoop), als het gerenommeerde wetenschappelijke tijdschrift British Medical Journal (BMJ) schreven deze zomer over dit onderwerp, met als conclusie: wacht maar met drinken tot je écht dorst hebt. Dat je moet drinken tijdens het sporten om “dehydratie” te voorkomen, wordt je aangepraat door de makers van sportdrankjes .."
"..Echter, in de 60er jaren werden op de marathon tijden gelopen waar men nu nog jaloers op kan zijn. Ook recentere voorbeelden, van bijvoorbeeld lopers die tijdens de Ramadan marathons wisten te winnen, laten zien dat je ook zonder veel vocht hard kunt lopen. Sommige professionele lopers kunnen wel tot 10% van hun gewicht aan vocht verliezen en alsnog een marathon winnen. .."
"... Er is nog nooit iemand overleden door dehydratie tijdens het sporten, echter, er zijn al wel 16 gevallen bekend van overlijden door over-hydratie (teveel drinken) tijdens het sporten, en meer dan 1600 ernstig zieken. .."
http://sync.nl/drinken-ti(...)r-tot-je-dorst-hebt/![]()
Dat kan, dat deed ik de afgelopen weken ook. Maar met de temperaturen van vandaag is het gewoon verstandiger om water mee te nemen. Zeker als je een pittigere training hebt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:12 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Water is een must om te leven, je kan makkelijk 10 k lopen zonder water te drinken TIJDENS het lopenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Naja ik kan niet goed tegen warmte, ook als ik niet sport, plus zonneallergie wat echt super fantastisch isquote:. Dus ik sta morgen om 6.30 op
. Dan nu een extra rustdag ipv het weekend, want kon toch pas zondag weer gaan
![]()
Als ik beter had nagedacht had ik vanochtend ook wel vroeg op kunnen staan, maar dat is nu te laat![]()
![]()
Het kan ook geen kwaad om wel water te drinken toch?
Dus doen als je daar zin in hebt, en als je het niet wil, niet doen.
Hoe simpel kan het zijn!
Ik heb het nog nooit gedaan, maar de eerstvolgende keer dat ik voor een 10 ga wilde ik toch wel wat water mee nemen, want de vorige keer zonder vond ik toch wel heel heftig.
***![]()
Ik heb afgelopen dinsdag voor het eerst water meegenomen voor onder de training en moet zeggen dat ik er erg blij mee was.
Zeker met dit weer zweet ik me toch al gauw de pleuris
Plus als ik te weinig drink krijg ik na een tijd altijd hoofdpijn. Ga liever vaker naar de wc dan![]()
![]()
Ik kwam gisteren na m'n herstelloopje al heel erg zweterig thuis. Echt wel dat ik wat water meeneem op langere stukjes.![]()
Heb nu trouwens een riem met 2 flesjes van 170 ml. Wellicht dat ik voor de HM in augustus maar eens een riem op ga zoeken met 4 flesjes. Eens kijken hoe het gaat de komende periode.
Net trouwens nog ff op wiggle geshopt, kon het niet laten![]()
![]()
![]()
Dattum. Beter 24 uur voor je gaat lopen goed water drinken, dat merk je echt als je gaat lopenquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:14 schreef LoganMCV het volgende:
Gevonden
Quotes waarom dit wel te lezen
"..Zowel het tijdschrift voor hardlooptrainers (ProLoop), als het gerenommeerde wetenschappelijke tijdschrift British Medical Journal (BMJ) schreven deze zomer over dit onderwerp, met als conclusie: wacht maar met drinken tot je écht dorst hebt. Dat je moet drinken tijdens het sporten om “dehydratie” te voorkomen, wordt je aangepraat door de makers van sportdrankjes .."
"..Echter, in de 60er jaren werden op de marathon tijden gelopen waar men nu nog jaloers op kan zijn. Ook recentere voorbeelden, van bijvoorbeeld lopers die tijdens de Ramadan marathons wisten te winnen, laten zien dat je ook zonder veel vocht hard kunt lopen. Sommige professionele lopers kunnen wel tot 10% van hun gewicht aan vocht verliezen en alsnog een marathon winnen. .."
"... Er is nog nooit iemand overleden door dehydratie tijdens het sporten, echter, er zijn al wel 16 gevallen bekend van overlijden door over-hydratie (teveel drinken) tijdens het sporten, en meer dan 1600 ernstig zieken. .."
http://sync.nl/drinken-ti(...)r-tot-je-dorst-hebt/![]()
Maarrrr.....als je liever wel water meeneemt: lekker doen![]()
Het is zo'n makkelijke sport: alles mag!![]()
@Yur: de tijd dat je naar je moeder luistert is nu toch wel voorbij? Korte, snelle afstanden was het toch!![]()
![]()
Dat redt je inderdaad niet met een half litertje.. tenzij het het laatste halve litertje van de overige 7liter is natuurlijk.
Weet iemand trouwens nog een goeie riem voor het hardlopen. Liefst heb ik er eentje met ruimte voor telefoon (want als ik langer dan een uur weg ben is het toch makkelijk om bereikbaar te zijn en ik wil die schouderband niet meer gebruiken daarvoor) en dan 2 kleine containers voor vocht. Het liefst ook allen op de rug
Verder geen eisen![]()
![]()
Het was vanochtend een van die zeldzame keren dat ik een training deed waar ik achteraf tevreden over was.
Ik ben zo rond 9:15 naar buiten gestapt, want het wordt vandaag dus warm (al zeggen ze wel meer wat). Op het programma (of eigenlijk niet, want ik ben momenteel nog schemaloos) stond een intervaltraining. Ik had mijn forerunner 305 ingesteld op 20x 400m hardlopen met telkens 1 minuut herstel (wandelen) tussendoor.
1 Minuut wandelen is nét niet genoeg om te herstellen en af en toe moest ik wel een beetje afzien, maar dat is ook de bedoeling van een intervaltraining. Het twintigste interval was mijn snelste en, hoe zei Hannibal dat ook alweer, "I love it when a plan comes together".
Je krijgt dan van die leuke hartslaggrafieken:
Ondanks dat de temperatuur gemiddeld rond 16 a 17 C lag, was het door de volle zon al redelijk warm. Maar de matige noordoostenwind was nu eens heel prettig. Ik zweette als een otter, maar dat voelde goed.
Opvallend was het hoge aantal hardlopers die ik de hele winter niet buiten heb gezien. Maar geef ze eens ongelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vind het zo lekker dat we nu weer het bos in kunnen met de training 's avonds, geen hesjes meer aan hoeven en lekker op de grond aan onze core stability kunnen werken. Ben blij dat ik de winter door heb gelopen, want nu kan ik extra genieten tijdens extra lange loopje.
Mijn trainer adviseert trouwens om bij warm weer geen petje op te zetten, want veel van de warmte raak je normaal via je hoofd kwijt, en dat kan dan dus niet.Everything which is not impossible, will eventually happen![]()
quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Het was vanochtend een van die zeldzame keren dat ik een training deed waar ik achteraf tevreden over was.
Ik ben zo rond 9:15 naar buiten gestapt, want het wordt vandaag dus warm (al zeggen ze wel meer wat). Op het programma (of eigenlijk niet, want ik ben momenteel nog schemaloos) stond een intervaltraining. Ik had mijn forerunner 305 ingesteld op 20x 400m hardlopen met telkens 1 minuut herstel (wandelen) tussendoor.
1 Minuut wandelen is nét niet genoeg om te herstellen en af en toe moest ik wel een beetje afzien, maar dat is ook de bedoeling van een intervaltraining. Het twintigste interval was mijn snelste en, hoe zei Hannibal dat ook alweer, "I love it when a plan comes together".
Je krijgt dan van die leuke hartslaggrafieken:
[ afbeelding ]
Ondanks dat de temperatuur gemiddeld rond 16 a 17 C lag, was het door de volle zon al redelijk warm. Maar de matige noordoostenwind was nu eens heel prettig. Ik zweette als een otter, maar dat voelde goed.
Opvallend was het hoge aantal hardlopers die ik de hele winter niet buiten heb gezien. Maar geef ze eens ongelijk.Mooie grafiek inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat de hardlopers betreft nu: die zie je opeens van overal vandaag tevoorschijn komen inderdaad. Nog even snel voor de zomervakantie![]()
![]()
Camelbakquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:25 schreef AlexN het volgende:
Dat redt je inderdaad niet met een half litertje.. tenzij het het laatste halve litertje van de overige 7liter is natuurlijk.
Weet iemand trouwens nog een goeie riem voor het hardlopen. Liefst heb ik er eentje met ruimte voor telefoon (want als ik langer dan een uur weg ben is het toch makkelijk om bereikbaar te zijn en ik wil die schouderband niet meer gebruiken daarvoor) en dan 2 kleine containers voor vocht. Het liefst ook allen op de rug
Verder geen eisen![]()
Loop je niet meer bij Haag eigenlijk?quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:11 schreef Manual het volgende:
Och, wat hou ik van hardlopen met dit weer! Lekker zweten en zoegenIK ga zo een km of 7 a 8 doen. Ik doe het toch maar zonder water. Vooral omdat ik geen flesje heb en het lijkt mij niet fijn lopen.
F means you're fucked![]()
Ja, maar die hele trainingsperiode voor de marathon is zo leuk!quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:21 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dattum. Beter 24 uur voor je gaat lopen goed water drinken, dat merk je echt als je gaat lopen![]()
Maarrrr.....als je liever wel water meeneemt: lekker doen![]()
Het is zo'n makkelijke sport: alles mag!![]()
@Yur: de tijd dat je naar je moeder luistert is nu toch wel voorbij? Korte, snelle afstanden was het toch!F means you're fucked![]()
Je hoofd verliest net zoveel warmte als de rest van je lichaam. De plekken wat het meest warmte verliest aan je hoofd is dan ook nog eens je gezicht.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:33 schreef Quinazoline het volgende:
Ik vind het zo lekker dat we nu weer het bos in kunnen met de training 's avonds, geen hesjes meer aan hoeven en lekker op de grond aan onze core stability kunnen werken. Ben blij dat ik de winter door heb gelopen, want nu kan ik extra genieten tijdens extra lange loopje.
Mijn trainer adviseert trouwens om bij warm weer geen petje op te zetten, want veel van de warmte raak je normaal via je hoofd kwijt, en dat kan dan dus niet.![]()
Uhuh.. vinden wij ookquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:38 schreef YUR het volgende:
[..]
Ja, maar die hele trainingsperiode voor de marathon is zo leuk!om te volgen
![]()
Op dit moment niet. Had weer een onduidelijke blessure wat leek op hielspoor. Ben nu weer bijna waar ik vandaan kwam. Wil het wel weer oppakken. Vond het erg nuttig en leuk bij Haagquote:![]()
![]()
Dat is het ookquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:44 schreef Manual het volgende:
[..]
Op dit moment niet. Had weer een onduidelijke blessure wat leek op hielspoor. Ben nu weer bijna waar ik vandaan kwam. Wil het wel weer oppakken. Vond het erg nuttig en leuk bij Haag
Dat zijn mensen die liters en liters aan water drinken. Als je zoveel drinkt moet je ook zouten, suikers en mineralen drinken, zgn isotone vloeistoffen, dat kunnen sportdrankjes zijn, maar dat kan ook een eigen brouwsel zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Overhyddratatie.Maar dat redt je niet met een half litertje toch?
Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/WaterintoxicatieIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik voel me beetje aangesproken, ik probeer toch wel rond de 4 liter water te zitten iedere dag, 3 is absoluut minimum. Weet niet wat jullie zoal drinken op een dag, 3 tot 4 liter is toch wel redelijk normaal of niet soms?quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:54 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die liters en liters aan water drinken. Als je zoveel drinkt moet je ook zouten, suikers en mineralen drinken, zgn isotone vloeistoffen, dat kunnen sportdrankjes zijn, maar dat kan ook een eigen brouwsel zijn.
Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/WaterintoxicatiePrachtige grafiek!quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Je krijgt dan van die leuke hartslaggrafieken:The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
Terug van mijn LDL, had persoonlijk niet heel veel last van de warmteMaar ik had dan ook een rustige training. Op de bruggen en langs het water stond ook een lekker briesje dus dat hielp ook mee
Verder niets nuttigs te melden erover
http://www.endomondo.com/workouts/199609794/5661302
--
Ik drink trouwens veel te weinig op een dag. Kom met moeite aan 1 literVerbeterpuntje dus
![]()
![]()
Het was 1 van de chagrijnige trainers die het zei, en ik ben aan mijn pet gehecht, en ik vind dit best zinnig klinken. Gewoon weer wat meer op mezelf vertrouwen dusquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je hoofd verliest net zoveel warmte als de rest van je lichaam. De plekken wat het meest warmte verliest aan je hoofd is dan ook nog eens je gezicht..
Everything which is not impossible, will eventually happen![]()
Aan water alleen? Dat zal meer richting de twee liggen denk ik.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:58 schreef Onama het volgende:
[..]
Ik voel me beetje aangesproken, ik probeer toch wel rond de 4 liter water te zitten iedere dag, 3 is absoluut minimum. Weet niet wat jullie zoal drinken op een dag, 3 tot 4 liter is toch wel redelijk normaal of niet soms?
Ik neem trouwens ook bijna nooit water mee tijdens het lopen, maar ik ga er wel mee oefenen want straks tijdens de wedstrijd zal ik het ook mee moeten sjouwen.![]()
Tijdens wedstrijden sjouw ik het juist niet mee. Alleen eventueel tijdens lange of extreem warme trainingenquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:01 schreef Saysem het volgende:
[..]
Aan water alleen? Dat zal meer richting de twee liggen denk ik.
Ik neem trouwens ook bijna nooit water mee tijdens het lopen, maar ik ga er wel mee oefenen want straks tijdens de wedstrijd zal ik het ook mee moeten sjouwen.F means you're fucked![]()
Jep drink niks anders dan water (soms een kopje koffie om de dag te beginnen).quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:01 schreef Saysem het volgende:
[..]
Aan water alleen? Dat zal meer richting de twee liggen denk ik.
Ik neem trouwens ook bijna nooit water mee tijdens het lopen, maar ik ga er wel mee oefenen want straks tijdens de wedstrijd zal ik het ook mee moeten sjouwen.
Kan niet zeggen dat water niet meenemen het lopen nou zwaarder maakt, als je vocht niet op peil is ben je sowieso al te laat als je dat tijdens het lopen pas wilt bijtanken. Maar het is wel prettig om je droge mond even vochtig te maken.The sun in your Eyes
Dat klopt normaal gesproken helemaal, maar dit is een 37 km trail met maar twee posten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:02 schreef YUR het volgende:
Tijdens wedstrijden sjouw ik het juist niet mee. Alleen eventueel tijdens lange of extreem warme trainingen![]()
Dat is een ander verhaal inderdaadquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:04 schreef Saysem het volgende:
[..]
Dat klopt normaal gesproken helemaal, maar dit is een 37 km trail met maar twee posten.
Gedurende een dag eet je ook en krijg je suikers, zouten en weet ik wat allemaal meer binnen. Dat helpt. Als je gaat hardlopen en je verliest zouten door zweet en je drinkt alleen maar water ben je gewoon jezelf aan het vergiftigen met water. In dat geval is een sportdrankje perfect, want dat is isotoon. Hypertone vloeistoffen zijn dan ook niet optimaal (want dan ga je weer water naar je maag sturen wat elders nodig is).quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:58 schreef Onama het volgende:
l me beetje aangesproken, ik probeer toch wel rond de 4 liter water te zitten iedere dag, 3 is absoluut minimum. Weet niet wat jullie zoal drinken op een dag, 3 tot 4 liter is toch wel redelijk normaal of niet soms?
Drinken tijdens sporten: moderation is key. Persoonlijk drink ik water in het begin, sportdrankjes aan het einde. Of ik mix het vooraf al 50/50, dat is minder zoet.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Tijdens mijn wedstrijden eigenlijk ook niet.
Maar tijdens de (warme/zware) trainingen wel.
Al is het maar om soms wat over je hoofd te gooien voor afkoeling.![]()
Nou ja, je schijnt dus vrij veel vocht (minimaal 3% lichaamsgewicht) te kunnen verliezen zonder dat het ten koste gaat van je prestaties, dus het is een beetje zoeken naar de balans.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:03 schreef Onama het volgende:
Kan niet zeggen dat water niet meenemen het lopen nou zwaarder maakt, als je vocht niet op peil is ben je sowieso al te laat als je dat tijdens het lopen pas wilt bijtanken. Maar het is wel prettig om je droge mond even vochtig te maken.![]()
Nou, je kunt het nog meer ontkrachtenquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:00 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Het was 1 van de chagrijnige trainers die het zei, en ik ben aan mijn pet gehecht, en ik vind dit best zinnig klinken. Gewoon weer wat meer op mezelf vertrouwen dus.
dat iedereen dat zegt is gebaseerd op een onderzoek waarbij de testpersonen in dikke warme pakken waren, zonder muts. Toen werd gekeken waar ze het meeste warmte verloren, en dat was het hoofd want dat was niet beschermd door het pak
je verliest gewoon overal ongeveer evenveel warmte.![]()
Google er maar op. Is een groot misverstand dat je de meeste warmte verliest via je hoofd. Ze hebben thermo opnames gedaan. Vandaag zelf 1 van de eerste keren juist met pet de deur uitgegaan, en vond het wel prettig.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:00 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Het was 1 van de chagrijnige trainers die het zei, en ik ben aan mijn pet gehecht, en ik vind dit best zinnig klinken. Gewoon weer wat meer op mezelf vertrouwen dus.
![]()
Maar als je overal evenveel warmte verliest en je blokkeert alleen je hoofd, das toch ook niet fijn, dan is je lichaam op temperatuur en je hoofd warmer. Ik krijg altijd al zo'n boei van het lopen.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Oh? Shit! Daarom kijkt iedereen me zo raar aan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:22 schreef Saysem het volgende:
Je moet ook niet alleen je hoofd bedekkenJe kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Ik ging er even vanuit dat rest van kleding zo gemaakt is dat het geen warmte vast houdt natuurlijk.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Petje kan ook voor andere doeleinden handig zijn. Bijv als je erg zweet op je voorhoofd, ter voorkoming van zweetdrupjes in je ogen of tegen de zon![]()
loop zelf nooit met petje overigens![]()
Ik draag eigenlijk altijd een petje tijdens het hardlopen, voor zweetabsorptie en om de zon uit mijn ogen te houden.![]()
Ja, das ook weer waar. Petje kan natuurlijk ook voor sporten gemaakt zijn. Ik had de petjes van mijn broertje in m'n hoofd en die zijn dat dus niet.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Qua vocht inname zit ik denk ik aan de lage kant van het spectrum. Ik doe zittend werk en pak dus zo af en toe een kop thee .. dus zeg dat ik 1l aan thee per dag drink. Tijdens middageten een beker melk ... avondeten vaak geen drankje bij tenzij ik ga lopen dan nog 1 beker vocht. Na hardlopen half litertje vocht. Ik zit dus denk ik rond de 2-3l vocht per dag alleen aan vocht wanneer ik ga lopen. Als ik niet loop dan drink ik misschien 1 glas vocht op een avond, dus dan meer richting de 2l per dag.
Ik ben van de theorie, ik eet en drink wanneer ik daar trek in heb.![]()
Ja, ik was ook van plan om eens een petje aan te schaffen, had ik zondag wel kunnen gebruiken!
En ik drink meestal wel genoeg. 2 potten thee (á 1.2 liter de stuk), wat melk, wat water, tikt wel aan
Ja doei.![]()
En wanneer het hard regent.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:28 schreef Quoi het volgende:
Petje kan ook voor andere doeleinden handig zijn. Bijv als je erg zweet op je voorhoofd, ter voorkoming van zweetdrupjes in je ogen of tegen de zon![]()
loop zelf nooit met petje overigens
Dan gebruik ik een petje.![]()
Klopt. Qua warmteverlies zou je dezelfde regel kunnen gebruiken als die voor brandwonden, want beide gaan uit van oppervlakte.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:12 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Google er maar op. Is een groot misverstand dat je de meeste warmte verliest via je hoofd. Ze hebben thermo opnames gedaan. Vandaag zelf 1 van de eerste keren juist met pet de deur uitgegaan, en vond het wel prettig.![]()
Dat was warm! Maar ik heb het wel gehaaldBlij dat ik toch ben gegaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat endomondo zo nog wat bijtrekt, op mijn telefoon was alles wel goed gelogd maar dat is nu ook 0.00km. Toen ik klaar was stond er 3.23 geloof ik
http://www.endomondo.com/workouts/199615659/5291547
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 12:44:49 ]![]()
Uh oh, ik zou uitgerekend nu (vanmiddag iig) moeten gaan lopen, een tempoloop wel te verstaan. Vanavond geen tijd, morgen de hele dag geen tijd en dan is het al te laat.
Ach, goede oefening om in de warmte te lopen!Ik ga me omkleden en dan ff 8km lopen (waarvan 5km op hoger tempo is). Tot straks
![]()
![]()
Ik wil een victoryloopje gaan doen![]()
in de zon, door de velden
Morgenochtend maar lopen denk ik
SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.![]()
quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
Lopen dan!!"SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is wel een loopje waard
![]()
Ik denk dat ik straks toch maar een korte tight in de stad ga halen![]()
![]()
Ik vond het hier met de warmte nog wel mee vallen door een heerlijk windje. Helaas is het vandaag rustdag....This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Petje is ook handig om je hoofd niet te verbranden. Bij kale hoofden of dun haar.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zeker omdat ik (oa) voor dat essay wat loopjes heb moeten missen: was 't wel waard, maar moet wel inhalen!quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:56 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]Dat is wel een loopje waard
![]()
Ik denk dat ik straks toch maar een korte tight in de stad ga halen
Ja doei.![]()
TopSPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Net even gewandeld in de lunch, maar het is inderdaad goed warm. Vandaag rustdag voor mij gelukkig. Denk dat ik ipv morgenavond maar zaterdagochtend vroeg ga lopen. Dan is het vast nog wel te doen![]()
![]()
Zaterdagmiddag kwart voor 3 Rijsserbergloop. Dat gaat ook zweten worden. Neem gewoon mn belt mee.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Gefeliciteerd!SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zou endomondo nog bijtrekken? Ik kan er niet tegen
Op mijn telefoon heeft ie wel een kaartje maar de intervallen en alles zijn weg
[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 13:20:13 ]![]()
Tja, ik heb het ook al 1 keer gehad, denk hick-up in de gpx file...quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:19 schreef SpaceInvaders het volgende:
Op mijn telefoon heeft ie wel een kaartje maar de intervallen en alles zijn weg![]()
Handmatig aanpassen kan helpen...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Congrats MoBlo!
Ik mag vanavond gaan duurlopenKijken of ik dat nog kan, is alweer ff geleden. Ik ga nu echt mijn schema weer oppakken, whoeeeee
![]()
![]()
BE, wil je de afstand van mijn loopje van aanstaande zaterdag in de WWW-lijst aanpassen naar 5KM?
Gefeliciteerd!SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gefeliciteerd. Altijd leuk hoge cijfers.SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Congrats!SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The sun in your Eyes
Done!quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:23 schreef YUR het volgende:
BE, wil je de afstand van mijn loopje van aanstaande zaterdag in de WWW-lijst aanpassen naar 5KM?
lekker MoBlo!
Ik heb tussen de middag ook weer een lekker 5-je gedaan. Maar warm in de zon! Thank god voor het bos!
En voor prikken in je arm.Ik heb vanmorgen vaccinaties moeten halen, in allebei de armen en haren wassen onder de douche was een challenge zeg maar.
***![]()
Goed gedaan MoBlo!!![]()
Ik ben net terug van m`n loopje. Laatste keer dat ik midden op de dag voor m`n plezier ga (tempo)lopen. 1,6km inlopen, 5km tempo, 1,6km uitlopen dus ca. 8km in totaal. Toch verdomde blij dat ik een halve liter water bij me had, ook al is die gordel echt om te janken.
Het lopen zelf ging wel erg lekker trouwens, ondanks de hitte. Heel voldaan gevoel nu en zo lekker douchen, maar eerst vocht en zout weer op peil krijgen en een beetje afkoelen.
http://www.endomondo.com/workouts/199661370/8850231![]()
Liesje, wat kut dat het na zo'n lange tijd nog steeds niet goed gaat. Heb je aan barefoot/minimalistisch lopen gedacht? Je moet niet *alleen* op je tenen blijven lopen want dan is het wel heel belastend voor je kuiten, maar in plaats van op je hak/hielbeen te landen veer je eigenlijk alleen maar even door op je hak, raak je net even de grond voor je je voet weer optilt. Voor de 'hogere' gewrichten kan je nog verschil van mening hebben wat nu meer belastend is, bijvoorbeeld je neemt kleinere stapjes dus krijgen knieen, heupen enzovoort lichtere, maar ook meer schokjes te verduren op dezelfde afstand, enzovoort... maar je hiel, daarvoor is de impact per stap echt enorm veel lager. Het overwegen waard?![]()
Zo, eerst ff mn achterhaalde username aangepast.
Was water vergeten dus ik heb het bij 9 km gehouden. Had 14 willen doen. Volgende keer beter!
Veel sterkte Liesje!
Brighteyes? Wil je mij bij de marathon Amsterdam en 7heuvelenloop zetten? Danku.
• _MvN_ - Marathon
• _MvN_ - 15 KM"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
zo terug van de loopanalyse
ondanks de instabiele enkels toch een neutrale afwikkeling en middenvoetslanding.
en veel passen en proeflopen later is de mizuno wave 16 als winnaar eruit gekomen.
vond ik wat directer reageren.
en nou hopen dat ze op de langere duur ook geschikt blijven.
(ps loopanalyse filmpjes zijn niet goed voor je zelfvertrouwen. pfff big ass hahaha!)
trainen dus!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Die zijn ook tof!quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:36 schreef winterstorm666 het volgende:
nee helaas hadden ze die niet staan hahaha!
nee deze!
[ afbeelding ]![]()
![]()
nou moet ik weer nieuwe hardloopkleding gaan aanschaffen die passen bij mijn schoenen boehoe!
haha geintje!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Mizuno-boks!quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:26 schreef winterstorm666 het volgende:
ondanks de instabiele enkels toch een neutrale afwikkeling en middenvoetslanding.
en veel passen en proeflopen later is de mizuno wave 16 als winnaar eruit gekomen.
The sun in your Eyes
Heel af en toe zijn de intervallen bij mij ook weg, inderdaad. Denk dat je er weinig aan kunt doen...quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:19 schreef SpaceInvaders het volgende:
Op mijn telefoon heeft ie wel een kaartje maar de intervallen en alles zijn weg![]()
![]()
Even optellen:
Ochtend:
1 glas melk
3 kopjes koffie
2 glazen sap
2 glazen water
= 8 x 0,15 L = 1,2 L
Middag:
1 glas fris
1 glas sap
2 glazen water
2 kopjes koffie
= 6 x 0,15 L = 0,9 L
Avond:
2 glazen fris
2 glazen water
2 kopjes thee
= 6 x 0,15 L = 0,9 L
Samen dus 3 liter, gok ikGuard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Toch is Endomondo best grappig:Gewoon langzamer lopen om nog lager af te zakken.. Dank jullie wel mijn Deense vrienden!quote:You are in the bottom 20%
You are 49.13 m away from being in the bottom 25%
To get there keep a pace at 6:14 min/kmIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zijn wel erg mooi!!quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:57 schreef LoganMCV het volgende:
Ze zijn vast gekocht, maar ik mag ze pas na mijn verjaardag aan
[ afbeelding ]"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
http://www.endomondo.com/workouts/benchmarkquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:00 schreef LoganMCV het volgende:
waar staat dat dan op endomondo, die bottom 20% enzo?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Die van jou zijn ook mooi Winterstorm, maar mij wat te... Roze
Ik had niet eens keuze in kleur..saucony gaat achteruit..of maakt alles minimalistisch, net hoe je het bekijkt..![]()
ja ik had ook weinig keuze in kleur. dit zou ook niet mijn ding zijn, maar als de schoen goed bevalt kan ik met deze kermis leven haha!home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Hij zegt toch juist om in de onderste 25% te komen in plaats van de onderste 20%..dan stijg je toch?quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:42 schreef slacker_nl het volgende:
Toch is Endomondo best grappig:
[..]
Gewoon langzamer lopen om nog lager af te zakken.. Dank jullie wel mijn Deense vrienden!![]()
Net terug van de Runner's World, blessurespreekuur maar gelijk meegepakt. Probleem uitgelegd, volgens die dame ligt het niet aan de schoenen maar aan mijn voeten. Mijn Saucony Stabils zijn breder dan m'n oude schoenen, daardoor wordt mijn voet niet samengedrukt, dit is ook antipronatie, daardoor wikkel ik normaal af en komt mijn zenuw klem te zitten. In mijn oude wordt mijn voet volgens haar te veel samengedrukt en dat is dan weer slecht.
Dus ik mag een afspraak maken voor een loopanalyse in het topsportcentrum op Zuid en steunzolen laten aanmeten. Volgens haar moet het daarmee opgelost zijn. Standaardzooltjes waren veeeeeeeeeeeeeeeeels te smal. Kreeg echt het gevoel dat ik een soort buitenaardse flappers heb, ik lijk wel een eend.![]()
En helaas duurt dat natuurlijk allemaal even en werd me afgeraden om op mijn oude schoenen te gaan lopen omdat die al wat ouder zijn (enkele jaren) en omdat ik daar dus niet goed op afwikkel. Dus dan zou ik niet kunnen lopen voorlopig en dan is Ekiden wel van de baan.![]()
Mijn oude schoenen voelen qua vering voor mij gewoon prettig en stiekem denk ik dan, twee a drie kilometers moet toch wel kunnen?Of is dat echt stom gedacht en moet ik gewoon een maand stil gaan zitten? Wat zouden jullie doen?
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
Ik weet niet precies wat jouw klachten op de nieuwe schoenen waren, maar ik had in het begin toen ik net mijn anti-pronatie schoenen had ook best wel even last van pijntjes. Kwestie van mijn voeten laten wennen aan de ondersteuning die die nooit gehad heeft. Na 2 weken rustig aan gedaan te hebben verdwenen die kwaaltjes ook weer.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:19 schreef LadyOracle het volgende:
Net terug van de Runner's World, blessurespreekuur maar gelijk meegepakt. Probleem uitgelegd, volgens die dame ligt het niet aan de schoenen maar aan mijn voeten. Mijn Saucony Stabils zijn breder dan m'n oude schoenen, daardoor wordt mijn voet niet samengedrukt, dit is ook antipronatie, daardoor wikkel ik normaal af en komt mijn zenuw klem te zitten. In mijn oude wordt mijn voet volgens haar te veel samengedrukt en dat is dan weer slecht.
Dus ik mag een afspraak maken voor een loopanalyse in het topsportcentrum op Zuid en steunzolen laten aanmeten. Volgens haar moet het daarmee opgelost zijn. Standaardzooltjes waren veeeeeeeeeeeeeeeeels te smal. Kreeg echt het gevoel dat ik een soort buitenaardse flappers heb, ik lijk wel een eend.![]()
En helaas duurt dat natuurlijk allemaal even en werd me afgeraden om op mijn oude schoenen te gaan lopen omdat die al wat ouder zijn (enkele jaren) en omdat ik daar dus niet goed op afwikkel. Dus dan zou ik niet kunnen lopen voorlopig en dan is Ekiden wel van de baan.![]()
Mijn oude schoenen voelen qua vering voor mij gewoon prettig en stiekem denk ik dan, twee a drie kilometers moet toch wel kunnen?Of is dat echt stom gedacht en moet ik gewoon een maand stil gaan zitten? Wat zouden jullie doen?
Hoe ernstig zijn jouw klachten op de nieuwe schoenen?
EDIT: Al wil ik hier overigens niet mee zeggen dat je niet die loopanalyse moet doen, puur intresse!The sun in your Eyes
Als jullie allemaal op van die leuke schoenen lopen, neem ik bodypaint mee naar m'n volgende loopje, dan schilder ik er wel wat op.
/wilookkleurtjes![]()
Ik heb ook geen leuke kleurtjes schoenenquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:23 schreef Sheriam het volgende:
Als jullie allemaal op van die leuke schoenen lopen, neem ik bodypaint mee naar m'n volgende loopje, dan schilder ik er wel wat op.
/wilookkleurtjes![]()
![]()
Ik krijg pijn in mijn voorvoet en uitstraling onder mijn voet en naar mijn tenen. Tintelt echt heel heftig en rechts is het weggetrokken, maar links heb ik nu al twee dagen last en ik loop dus op mijn werk ook al twee dagen op mijn sokken. Tien minuten mijn schoenen aan en het tintelt weer als de ziekte. Na anderhalve kilometer hardlopen was het eigenlijk niet echt goed meer te doen, moest af en toe wandelen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:22 schreef Onama het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat jouw klachten op de nieuwe schoenen waren, maar ik had in het begin toen ik net mijn anti-pronatie schoenen had ook best wel even last van pijntjes. Kwestie van mijn voeten laten wennen aan de ondersteuning die die nooit gehad heeft. Na 2 weken rustig aan gedaan te hebben verdwenen die kwaaltjes ook weer.
Hoe ernstig zijn jouw klachten op de nieuwe schoenen?
EDIT: Al wil ik hier overigens niet mee zeggen dat je niet die loopanalyse moet doen, puur intresse!
Die loopanalyse kan sowieso geen kwaad nee...“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Ik ook niet. Ik heb alleen een hekel aan blauw en aan bruin, maar kon mijn schoenen alleen in blauw krijgen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:25 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik heb ook geen leuke kleurtjes schoenen
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Damn, ja, dat zijn geen "pijntjes" meer nee... Hoop dat net zoals Swets zijn enkel wonderbaarlijk verdwijnt. Sterkte ermee!quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:29 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik krijg pijn in mijn voorvoet en uitstraling onder mijn voet en naar mijn tenen. Tintelt echt heel heftig en rechts is het weggetrokken, maar links heb ik nu al twee dagen last en ik loop dus op mijn werk ook al twee dagen op mijn sokken. Tien minuten mijn schoenen aan en het tintelt weer als de ziekte. Na anderhalve kilometer hardlopen was het eigenlijk niet echt goed meer te doen, moest af en toe wandelen.
Die loopanalyse kan sowieso geen kwaad nee...The sun in your Eyes
Bijna 90 kilo op je zenuw (maal 3 was het toch bij het landen?) is idd niet lekker.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:38 schreef Onama het volgende:
[..]
Damn, ja, dat zijn geen "pijntjes" meer nee... Hoop dat net zoals Swets zijn enkel wonderbaarlijk verdwijnt. Sterkte ermee!![]()
Thanks, het komt wel goed maar ik heb wel flink de smoor in. Maar goed, zolang de pijn links weg trekt voor ik op vakantie ga en ik dan in ieder geval schoenen aan kan, ga ik proberen niet al te erg te klagen. En dan zie ik jullie over een week of drie wel weer hier, anders ga ik wel drie weken klagen.
Die heb ik dus.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:10 schreef LoganMCV het volgende:
Mijn huidige schoenen vallen ook aardig op
[ afbeelding ]
Het heeft ook wel wat hoor, opvallende schoenen. beter dan de 13 in dozijn asicsKeurig aangemeten door de hardloopwinkel, maar ze zien er met de lila accenten uit alsof ik zelf wat uit het rek gepakt heb omdat ik de kleur leuk vond.
![]()
***![]()
Liep jij nou ook al bij een podoloog vanwege voetproblemen? En had je al problemen voor je nieuwe schoenen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:29 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik krijg pijn in mijn voorvoet en uitstraling onder mijn voet en naar mijn tenen. Tintelt echt heel heftig en rechts is het weggetrokken, maar links heb ik nu al twee dagen last en ik loop dus op mijn werk ook al twee dagen op mijn sokken. Tien minuten mijn schoenen aan en het tintelt weer als de ziekte. Na anderhalve kilometer hardlopen was het eigenlijk niet echt goed meer te doen, moest af en toe wandelen.
Die loopanalyse kan sowieso geen kwaad nee...![]()
Nee, dat eerste niet. Op mijn oude schoenen kreeg ik last van mijn schenen en binnenkant van m'n onderbeen, en toen wilde ik zeker weten of neutrale schoenen wel goed waren. Ik heb zelf ook op het filmpje gezien dat neutrale schoenen (die ik bij een hardloopwinkel aangeraden kreeg) echt helemaal niet goed zijn. Dus toen voor antipronatie gekozen. Wel een geschiedenis van enkel/knie/heup/rug/nek-klachten. ;-) Maar goed, dat was met oefeningen allemaal op te lossen en dit niet...quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:52 schreef GotC het volgende:
[..]
Liep jij nou ook al bij een podoloog vanwege voetproblemen? En had je al problemen voor je nieuwe schoenen?“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
Ik vind die felgekleurde schoenen er altijd wel tof uit zien. Loop zelf met basic Asics (blauw/grijs/wit), maar zou nu (na pas 3 maanden) toch wel graag nieuwe willen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:10 schreef LoganMCV het volgende:
Mijn huidige schoenen vallen ook aardig op
[ afbeelding ]
Het heeft ook wel wat hoor, opvallende schoenen. beter dan de 13 in dozijn asics![]()
![]()
Als je peers elders zitten krijg je dit te zien:quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:08 schreef LoganMCV het volgende:
Ah, ok, ik heb geen endo pro, dan krijg je geen grappig commentaarYur en Hats zitten in hetzelfde blok.quote:You are 0.79 km away from RD's record.
To beat RD you need to keep a steady pace at 4:30 min/km
Hahaha, op de 5km is het echt drama:quote:Oops, you can't be this bad. We recommend that you go edit your workout to correct possible mismeasurements.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Oei, die laatste... Lekker motiverendquote:Op donderdag 6 juni 2013 18:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Als je peers elder zitten krijg je dit te zien:
[..]
Yur en Hats zitten in hetzelfde blok.
Hahaha, op de 5km is het echt drama:
[..]![]()
![]()
Best wel hequote:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Is een member van de Fokgroep..quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:20 schreef Levitas het volgende:
Is Rick van U. iemand van hier? Voegt me net toe op Endomondo, maar de naam zegt mij (nog) niet zoveelIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Geen idee!quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:26 schreef Levitas het volgende:
Dan blijft de vraag: Welke nickname van FOK! hoort bij de naam op Endomondo?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Och, ik zit binnen m'n CV in elkaar te flanzen voor m'n allereerste grotemensensollicitatie ever. Op een extra rustdag![]()
![]()
Indien serieus: FZN05quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:26 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dan blijft de vraag: Welke nickname van FOK! hoort bij de naam op Endomondo?![]()
![]()
Hallo! Dat ben ik. Ben redelijk nieuw hier. Ik wil deze zomer weer serieus gaan hardlopen, elke week minstens drie keer. Ben nu mensen van hier aan het toevoegen als ik een linkje voorbij zie komen. Vind het leuk om te kijken naar de prestaties van anderen hier.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:26 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dan blijft de vraag: Welke nickname van FOK! hoort bij de naam op Endomondo?![]()
Vanmiddag even naar de Hardloopwinkel geweest om nieuwe schoentjes te passen voor de langere duurlopen (20k+). Heb nu nog de Asics Nimbus14, maar twijfel na wat paswerk tussen de Mizuno Waverider 16 en de Saucony Ride 5/6. Denk dat het de Saucony gaat worden als de 6 uit is.Feyenoord!!! * Barça![]()
Pfiew, het ging vandaag niet vanzelf. Was ook wel verwacht gezien het warme weer. Sinds lange lange tijd weer zonder muziek gelopen. Ben ook stukken gaan wandelen. Wel lekker dat luie zweet eruit
http://www.endomondo.com/workouts/199658370/7815598![]()
Dat moet ik binnenkort ook weer eens doen.. hmpfquote:Op donderdag 6 juni 2013 18:55 schreef hatsaflats het volgende:
Och, ik zit binnen m'n CV in elkaar te flanzen voor m'n allereerste grotemensensollicitatie ever. Op een extra rustdagIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ah oké. Geaccepteerdquote:Op donderdag 6 juni 2013 18:56 schreef FZN05 het volgende:
[..]
Hallo! Dat ben ik. Ben redelijk nieuw hier. Ik wil deze zomer weer serieus gaan hardlopen, elke week minstens drie keer. Ben nu mensen van hier aan het toevoegen als ik een linkje voorbij zie komen. Vind het leuk om te kijken naar de prestaties van anderen hier.![]()
![]()
Poeff, treinverkeer in de war. Vanuit late meeting in 030 dus nóg onderweg naar huis![]()
En dat terwijl er een duurloopje gepland stond...![]()
In het Engels CV bouwen is ruk. Maar bij IBM solliciteren is tof.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:12 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat moet ik binnenkort ook weer eens doen.. hmpfEn wat later op de avond lopen gaat 'm niet meer worden?quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:23 schreef Quoi het volgende:
Poeff, treinverkeer in de war. Vanuit late meeting in 030 dus nóg onderweg naar huis![]()
En dat terwijl er een duurloopje gepland stond...![]()
Agreed.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:27 schreef hatsaflats het volgende:
In het Engels CV bouwen is ruk. Maar bij IBM solliciteren is tof.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Als mijn ingewanden de patatjes iets soepeler verwerken vanaf nu: jaquote:Op donderdag 6 juni 2013 19:27 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
In het Engels CV bouwen is ruk. Maar bij IBM solliciteren is tof.
[..]
En wat later op de avond lopen gaat 'm niet meer worden?is ook lekker koeler...
Succes met je CV! Een echtegrotemensenbaanIf any help needed, just shoot
![]()
![]()
Ik kan mij niet heugen zo hard te zweten om een inspanning.. wat een worsteling was dat zeg!
Echt, na 2 km begon ik al flink vermoeid te raken, had al loodzware benen vanaf de start. Doorgeworsteld (want ik nam expres een route waarbij ik niet kon afsnijden naar huis.) stukjes wandelen om op adem te komen, en weer doorzetten en weer te zwaar..pfff!!
Maar! Ondanks de belabberde uitslag was het best lekker dat afbeulen
Er huist een sado in mij!
http://www.endomondo.com/workouts/199814129/6503018Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Als je al 9 maanden zoekt naar een grotemensenbaan wordt het een stuk minder leuk kan ik je garanderen![]()
![]()
Ik ga voor je duimen!quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:33 schreef Quoi het volgende:
[..]
Als mijn ingewanden de patatjes iets soepeler verwerken vanaf nu: jais ook lekker koeler...
Succes met je CV! Een echtegrotemensenbaanIf any help needed, just shoot
Echtegrotemensenbaan blijft nog wel ver weg hoorHet is voor een traineeship van 2 jaar, dus echtegrotemensenbaan is het eigenlijk niet, en stiekem studeer ik pas in augustus 2014 af. Maar het voelt wel als grotemensenbaan. Dus ik solliciteer gewoon op hoop van zegen en bied me tegelijkertijd aan als stagiair vanaf januari
Ik ben nu nog niet echt op zoek en ik vind het nu al stom. Zitten er bij jou al een beetje vorderingen in?quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je al 9 maanden zoekt naar een grotemensenbaan wordt het een stuk minder leuk kan ik je garanderen![]()
ik hoop op een leuke baan want wat ik zo hoor over ibm is niet altijd even positief...quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:27 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
In het Engels CV bouwen is ruk. Maar bij IBM solliciteren is tof.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Hmz.. bedenk me net dat Swets morgen op tijd weg moet en de kleintjes vrij zijn van school..
Gooit m'n schema in de warWilde eigenlijk morgen 8,5 a 9km doen.. Eens even kijken hoe ik ga schuiven.. Vermoed dat ik morgenmiddag dan maar aan de gang ga; nóg langzamer dan normaal en water mee.. (zat/zon is denk ik geen optie ivm werk)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Nee.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:39 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik ga voor je duimen!
Echtegrotemensenbaan blijft nog wel ver weg hoorHet is voor een traineeship van 2 jaar, dus echtegrotemensenbaan is het eigenlijk niet, en stiekem studeer ik pas in augustus 2014 af. Maar het voelt wel als grotemensenbaan. Dus ik solliciteer gewoon op hoop van zegen en bied me tegelijkertijd aan als stagiair vanaf januari
[..]
Ik ben nu nog niet echt op zoek en ik vind het nu al stom. Zitten er bij jou al een beetje vorderingen in?![]()
Ik lig nog in bikini op balkon, ben nu wel blij dat ik rustdag heb:-) Als het morgen goed gaat met knie dan ga ik wel wat later op de avond. Vroeg op de morgen gaat me toch niet lukken. Lig er altijd laat in... Nachtmens...
Ik zie zo af en toe wel iemand voorbij komen hier beneden op het fietspad. Voorheen lette ik daar nooit op, nu zie ik iedere hardloper voorbij gaan
This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Das kut... Zit je op LinkedIn?quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Jaquote:
Dit is mijn probleem... of eigenlijk het probleem van iedereen die momenteel werk zoektquote:Beste Swetsenegger,
Goed dat je daarnaar vraagt.
Je hebt een prima indruk op mij achtergelaten. Op je wijze van solliciteren is weinig af te dingen: je brief was meer dan goed, je CV verzorgd, net als de opmaak van beide documenten. Je kwam enthousiast over, en we hebben leuk gesproken over de telefoon.
Het zit 'm eenvoudigweg in het grote aanbod. De kandidaten die wij hebben uitgenodigd hadden doorgaans al heel wat vlieguren bij internetbureaus gemaakt, en kunnen daardoor bij ons vanaf dag 1 waardevol zijn.
Eerlijkheidshalve moet ik daarbij bekennen dat in een traject als deze, met 50+ enthousiaste kandidaten, veel onrecht gedaan wordt aan de ongetwijfeld grote capaciteiten van de kandidaten. Ik heb niet de illusie een kandidaat na een brief en een telefoongesprek te kunnen doorgronden, waardoor 'gut feeling' een grote rol gaat spelen. Ik ben er nog niet achter hoe ik dat kan voorkomen.
Ik vond het erg leuk dat je interesse had in de functie, en wens je veel succes!![]()
Mijn probleem is dat ik geen werk zoek en wekelijks mail krijg van headhunters.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja
Dit is mijn probleem... of eigenlijk het probleem van iedereen die momenteel werk zoektIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ja die krijg ik ookquote:Op donderdag 6 juni 2013 19:47 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat ik geen werk zoek en wekelijks mail krijg van headhunters.Tot je wat concreets wil en dan blijkt het toch allemaal een tikkie genuanceerder te liggen.
Maar jij bent developer. Die kunnen inderdaad momenteel nog steeds binnen een uur ergens anders beginnen![]()
![]()
Nu ben ik developer, ik ben, buzzword, een devop, als ik kijk naar al mijn voorgaande functies en de huidige. Die zijn gewild ja.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja die krijg ik ookTot je wat concreets wil en dan blijkt het toch allemaal een tikkie genuanceerder te liggen.
Maar jij bent developer. Die kunnen inderdaad momenteel nog steeds binnen een uur ergens anders beginnenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik word opgeleid om leuke dingen met, buzzword, big data te doen. En ik ben een vrouw die de IT in wil. Niet omdat daar banen zijn, maar omdat ik dol ben op computers. En daarom vind ik dat ik een baan moet kunnen vinden. En tot zover kan ik mezelf verkopen
O, en ik loop graag hard.![]()
Zeker op je CV zetten!quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:54 schreef hatsaflats het volgende:
Ik word opgeleid om leuke dingen met, buzzword, big data te doen. En ik ben een vrouw die de IT in wil. Niet omdat daar banen zijn, maar omdat ik dol ben op computers. En daarom vind ik dat ik een baan moet kunnen vinden. En tot zover kan ik mezelf verkopen
O, en ik loop graag hard.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik heb vandaag na bijna een jaar solliciteren een arbeidsvoorwaarden gesprek gehad. Ik kwam uit de kinderopvang maar daar ben ik te duur voor geworden. Ga nu bij de thuiszorg werken met mogelijkheid tot zorgopleiding . Verdient geen ruk, zal waarschijnlijk aanvullende sociale dienst moeten aanvragen.
Maar beter vanuit iets door solliciteren dan vanuit een gapend gat op mijn CV.![]()
Ze zeggen dat er veel behoefte is aan (big data) analytici. Maar goed dat zeggen ze ook voor webanalytics waar ik best wel een tikkie kaas van gegeten heb. Kom alleen weinig concreets tegen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:54 schreef hatsaflats het volgende:
O, en ik loop graag hard.
Maar goed, ik heb nog 3 dagen werk bij een leuke tent. Geen enge gaten in mijn cv, nog voldoende tijd om te zoeken én voldoende tijd om hard te lopen![]()
![]()
morgenochtend om half 6 hardlopen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik wou graag een nick-change naar sararaats...
Vandaag enorme baaldag gehad op mijn werk, dus zit er even doorheen en heb hoofdpijn. Nu dus gewoon lekker op de bank jong-oranje kijken. Ik loop morgen wel een rondje. Gelukkig kan ik het zondag ook nog een beetje inhalen met 2 loopclinics van een uur. Mja, wou eigenlijk vandaag en zaterdag.
Maar komt wel weer goed, na een tijdje vrij is het altijd weer even aanpassen aan de lange dagen.![]()
![]()
Jero lekker bankhangen!
Ik was om 20:30 pas thuis en nu omgekleed om te gaan hobbelen![]()
Heb de spibelt van meneer geleend, want zin in muziek!![]()
Komt goed!quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:40 schreef Quoi het volgende:
Jero lekker bankhangen!
Ik was om 20:30 pas thuis en nu omgekleed om te gaan hobbelen![]()
Heb de spibelt van meneer geleend, want zin in muziek!
Heb je een waterdichte spi-belt? Kan je nu wel gebruiken met dat zweet..![]()
![]()
En ik zie nu dat het loopje van komende zaterdag in Maasdijk op mijn trainingsschema staat![]()
Nu ga ik echt, topicvervuiling!![]()
als ik de "banen-ellende" zo lees ben ik blij dat ik nooit gestudeerd heb, een eenvoudige boerenlul die, met meer geluk dan wijsheid, de juiste beslissingen heeft genomen en de wind mee heeft gehad'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:02 schreef Arquero het volgende:
[..]
Leuke foto
wel een hele andere Schanulleke dan ik had voorgesteld
quote:quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:30 schreef Quoi het volgende:
Woeha, Schanulleke een manDaar gaat mijn wereldbeeld!
Liesje, wat balen! Zou nog rustiger opbouwen niet helpen? Je post komt zo rigoreus overquote:Op woensdag 5 juni 2013 23:33 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik dacht ook aan een vrouw bij shanul maar ja profiel zegt gewoon man.Ik denk het Swets.quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Je moet blijkbaar oldbie zijn om te weten wie Schanulleke is
Life is what you make it.![]()
Ik ben overigensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. op Endomondo. Voeg me gerust toe, andersom durf ik dat natuurlijk niet.![]()
Zit voor de aardigheid eens te kijken voor nieuwe schoenen (ga ze uiteindelijk toch in de winkel halen). Blijkt dat Mizuno zo'n hulpmiddeltje heeft om je ideale schoen uit te kiezen (natuurlijk alleen maar van Mizuno zelf).
Ra ra wat komt er uit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben serieus aan het overwegen hetzelfde paar gewoon nog eens te halen. Zou eigenlijk niet weten wat me niet bevalt aan deze schoen, waarom zou ik dan voor iets anders gaan?The sun in your Eyes
Zo, die broekjes van asics geven heel wat minder mee dan nike of h&m. Had op de gok een M gekocht maar die is te klein, morgen even ruilen![]()
![]()
Onama, why fixing it is it isn't broken??!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
mee eensquote:Op donderdag 6 juni 2013 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
Onama, why fixing it is it isn't broken??!!
Ecosia
Hoelang woonde je al in NZ?quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
Onama, why fixing it is it isn't broken??!!![]()
![]()
Precies mijn gedachten. Merk dat dit paar gewoon niet meer goed dempt, maar verder bevallen ze prima.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
Onama, why fixing it is it isn't broken??!!
Denk dat ik van het weekend gewoon dat een nieuw paar ga aantrekken om te kijken of de nieuwe inderdaad wel goed dempen (kan tussen mijn oren zitten) en ze dan gewoon meeneem. Waarom moeilijk doen inderdaad.The sun in your Eyes
Haha, zie het, teruglezend, nu pas.... misschien toch beter op moeten letten tijdens Engels....
Geef het vroege uur maar de schuld
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zou klink je precies als m'n vaderquote:Op donderdag 6 juni 2013 20:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
als ik de "banen-ellende" zo lees ben ik blij dat ik nooit gestudeerd heb, een eenvoudige boerenlul die, met meer geluk dan wijsheid, de juiste beslissingen heeft genomen en de wind mee heeft gehad![]()
![]()
ben misschien ook wel niet eens zoveel jonger dan hem...
maar als ik dit weekend de lotto win wil ik wel naar Uni hoor,gewoon omdat het dan zorgeloos kan
Ja... dat had ik ook tot 9 maanden geledenquote:Op donderdag 6 juni 2013 20:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
als ik de "banen-ellende" zo lees ben ik blij dat ik nooit gestudeerd heb, een eenvoudige boerenlul die, met meer geluk dan wijsheid, de juiste beslissingen heeft genomen en de wind mee heeft gehad
MBO uurwerktechniek. Uiteindelijk 12 jaar lang in een goeie positie bij een succesvolle startup, met een dik salaris. In 22 jaar nooit een dag werkloos geweest. En opeens moet je blij zijn met een parttime baan waar je 1000 euro minder mee pakt (ALS je al fulltime zou werken) dan in je vorige baan.![]()
zal ik bij jou komen bollenpellen? ervaring genoegquote:Op donderdag 6 juni 2013 20:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
als ik de "banen-ellende" zo lees ben ik blij dat ik nooit gestudeerd heb, een eenvoudige boerenlul die, met meer geluk dan wijsheid, de juiste beslissingen heeft genomen en de wind mee heeft gehad
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
tuurlijk,we kunnen altijd een paar snelle handen gebruiken, en we betalen per uur ipv per bak!!quote:zal ik bij jou komen bollenpellen? ervaring genoegzandhaas!!quote:Ik kan alleen hyacinten hollen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
jullie lachen me uit he.. ?quote:
In dat geval kan ik ook bollenpellen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
tuurlijk,we kunnen altijd een paar snelle handen gebruiken, en we betalen per uur ipv per bak!!
[..]
zandhaas!!
Ik heb ook tulpen gekopt en dus bollen gepeld, maar daar lag m'n talent niet echt![]()
![]()
ik moet zeggen, hyacinten hollen is niet voor de faint-hearted..! heel precies klusje wat niet iedereen mocht doen.
maar on-topic weer..
intressant stukje en, voor degene die overwegen om te gaan minimaleren, de moeite waard
http://well.blogs.nytimes(...)doubt/?smid=fb-share'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik weet niet wat er met mij is gebeurd na die valpartij, maar hardlopen gaat heel lekker sindsdien.
Mijn langste afstand ooit gelopen was 7,5km. Vandaag 11km gelopen waarvan elke kilometer sneller dan 06:00 min/km.
Zo trots op mijzelf! de magische 10km gehaald en ook nog eens binnen de 55 minuten!
http://www.endomondo.com/workouts/199855165/9191691Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----![]()
quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:57 schreef Onama het volgende:
Zit voor de aardigheid eens te kijken voor nieuwe schoenen (ga ze uiteindelijk toch in de winkel halen). Blijkt dat Mizuno zo'n hulpmiddeltje heeft om je ideale schoen uit te kiezen (natuurlijk alleen maar van Mizuno zelf).
Ra ra wat komt er uit:Kom op deze uit. Zou ik niet erg vinden, als de Run2Day daar binnenkort op uitkomt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben serieus aan het overwegen hetzelfde paar gewoon nog eens te halen. Zou eigenlijk niet weten wat me niet bevalt aan deze schoen, waarom zou ik dan voor iets anders gaan?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Kicke!quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:49 schreef Mascleta het volgende:
Ik weet niet wat er met mij is gebeurd na die valpartij, maar hardlopen gaat heel lekker sindsdien.
Mijn langste afstand ooit gelopen was 7,5km. Vandaag 11km gelopen waarvan elke kilometer sneller dan 06:00 min/km.
Zo trots op mijzelf! de magische 10km gehaald en ook nog eens binnen de 55 minuten!
http://www.endomondo.com/workouts/199855165/9191691
Waar een valpartij al niet goed voor kan zijn.![]()
Hoe gaat het nu met alle verwondingen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:49 schreef Mascleta het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/199855165/9191691"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
De Stelleweg! Daar loop ik ook heel vaak!quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:49 schreef Mascleta het volgende:
Hardlopen staat hier wel op m'n CV, onder hobby's. Op m'n Engelse CV zelfs als "Endurance running", want duurlopen == doorzettingsvermogen.quote:![]()
quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:49 schreef Mascleta het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/199855165/9191691Nice!
![]()
Ik weet niet wat ik van dat onderzoek moet vinden. Op een loopband verplaats je vooral je benen, op straat, in het bos of op de baan verplaats je je hele lichaam(sgewicht). Kan je dat wel met elkaar vergelijken?quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik moet zeggen, hyacinten hollen is niet voor de faint-hearted..! heel precies klusje wat niet iedereen mocht doen.
maar on-topic weer..
intressant stukje en, voor degene die overwegen om te gaan minimaleren, de moeite waard
http://well.blogs.nytimes(...)doubt/?smid=fb-share![]()
http://www.endomondo.com/workouts/199855165/9191691![]()
***![]()
Hey joh, doe eens rustig..quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:49 schreef Mascleta het volgende:
Kidding, dat gaat wel heel erg goed!!![]()
Top Mascleta! Af en toe wat (gedwongen) rust kan ook wel eens goed uitpakken :-). Hoe is het verder met het herstel?![]()
Ben echt blij voor je. Toen ik die ziekenhuisfoto's een tijd terug zag verschijnen vreesde ik dat je er echt lang last van zou hebben, maar kijk je nu weer eens gaan!quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:49 schreef Mascleta het volgende:
The sun in your Eyes
Eigenlijk verrassend goed. Zal morgen eens een foto van mijn gezicht plaatsen, voor al die mensen die de vorige foto nog op hun netvlies hebben staan. Alle wonden zijn eigenlijk al genezen. Op een klein stuk boven mijn lip na, daar zit nog een korst op. Wel veel nieuwe roze huid op mijn gezicht, dus moet wel erg oppassen met zon.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:53 schreef _MvN_ het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met alle verwondingen?Leuk stukje weg om te lopen, ook met dat nieuw aangelegde "parkje". Kom ook bijna altijd wel andere hardlopers tegen op dat stuk.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:54 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
De Stelleweg! Daar loop ik ook heel vaak!
Ik loop ook graag het stuk kattendijksedijk vanaf Sportpunt Zeeland tot de Manneeweg. Mooie dijk en ook nog autovrij.Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----![]()
http://www.endomondo.com/workouts/199855165/9191691dat is wel positief dan!
Verder ook alles goed dan, korsten al beetje aan de beterende hand enzo?
Lol, weer te laat...maar mooi om te horen, benieuwd naar de foto's!
![]()
Lekker bezig. Mooi dat je de 10 voorbij bent gefeliciteerd. Grote kans dat er in een wedstrijd nog meer in zitquote:Op donderdag 6 juni 2013 21:49 schreef Mascleta het volgende:
![]()
Ik loop de Stelleweg altijd naar het Noorden en dan vind ik het leuker om via de Manneeweg terug naar Kloetinge te lopen ipv door de woonwijken terug naar huis.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:00 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Leuk stukje weg om te lopen, ook met dat nieuw aangelegde "parkje". Kom ook bijna altijd wel andere hardlopers tegen op dat stuk.
Ik loop ook graag het stuk kattendijksedijk vanaf Sportpunt Zeeland tot de Manneeweg. Mooie dijk en ook nog autovrij.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
misschien niet helemaal met elkaar te vergelijken maar dit onderzoek bruist wel volledig tegen alles in wat er tot nu toe over barefootrunning is gepubliceertquote:Ik weet niet wat ik van dat onderzoek moet vinden. Op een loopband verplaats je vooral je benen, op straat, in het bos of op de baan verplaats je je hele lichaam(sgewicht). Kan je dat wel met elkaar vergelijken?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
druistquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
misschien niet helemaal met elkaar te vergelijken maar dit onderzoek bruist wel volledig tegen alles in wat er tot nu toe over barefootrunning is gepubliceertInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
ik ga powernappen tot 5... dan een "rondje" hobbelen
Ecosia
je hebt gelijk maar dan ook even alle mensen verbeteren die het hier hebben over stijle hellingen...quote:druist
Dat is gewoon Nederlands nieuwe steilquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
je hebt gelijk maar dan ook even alle mensen verbeteren die het hier hebben over stijle hellingen...![]()
![]()
Neerlandsch nieuwen wijschequote:Op donderdag 6 juni 2013 22:16 schreef Shravani het volgende:
[..]
Dat is gewoon Nederlands nieuwe steilZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Misschien wel'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Het is inderdaad een ander geluid dan wat je meestal hoort, maar niet uniek.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:04 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
misschien niet helemaal met elkaar te vergelijken maar dit onderzoek bruist wel volledig tegen alles in wat er tot nu toe over barefootrunning is gepubliceert
En de loopband is niet mijn enige twijfel. Je kan de switch van voorvoet maar hak niet zomaar maken. Beide landingen vereisen ook andere aanpassingen in de techniek. Ik kan me niet voorstellen dat lopers die een haklanding gewend zijn, en die dan op verzoek op de voorvoet gaan landen, dat net zo efficient doen als getrainde voorvoetlanders. Andersom uiteraard ook.
Overigens denk ik zelf dat loopstijl heel persoonlijk is en dat er niet een universele "beste stijl" bestaat.![]()
Het is al super dat je zo snel al weer aan het lopen bent, en dan ook nog eens helemaal in topvormquote:Op donderdag 6 juni 2013 21:49 schreef Mascleta het volgende:
![]()
![]()
ik probeer je te behoeden voor een totale teloorgang van je Nederlands...quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
an ook even alle mensen verbeteren die het hier hebben over stijle hellingen...
Ecosia
Schuldig...quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
je hebt gelijk maar dan ook even alle mensen verbeteren die het hier hebben over stijle hellingen...al weet ik het wel.. Af en toe zit ik gewoon een beetje te slapen.
![]()
hahaha, dank je Jump.
maar ik moet zeggen dat ik nog altijd redelijk mee kan komen met mijn Nederlands, zeker als ik dat vergelijk met een hoop MTS en HTS studenten die hier voor stage komen,want dat is vaak om te huilen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hatsie, heb het dan over een helling met swag.....dan weten we dat het over een stijle ipv steile helling gaat'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Waarom past die mijn persoonlijke records eigenlijk niet aan? Ik zou allemaal bekertjes verdient moeten hebben vandaag.
http://www.endomondo.com/profile/9191691Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
-----![]()
twitter:TonvanLieshout1 twitterde op donderdag 06-06-2013 om 21:51:53Al meer dan 10.000 inschrijvingen #7HLBestuur Zevenheuvelenloop reageer retweet
Hoppa, 8k duurloop in the pocket![]()
Viel overigens niet mee, zware benen. Wel perfect tijdstip zo van 21-22 qua zonsondergang en temperatuur. Ben weer helemaal bijgetankt na een dagje werken![]()
Trouwens, Mascleta, wat herstel je snel!Goed bezig!
heb trouwens weer eens met muziek op gelopen: HEERLIJK!! paar albumpjes van REM in de Iphone - Iphone in de Spibelt!![]()
Ga ik zaterdag na zes weken weer eens doen. Zin in!quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:03 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik loop de Stelleweg altijd naar het Noorden en dan vind ik het leuker om via de Manneeweg terug naar Kloetinge te lopen ipv door de woonwijken terug naar huis.![]()
![]()
Ze zouden een studie moeten doen naar die Tarahumara lopers.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
maar on-topic weer..
http://well.blogs.nytimes(...)doubt/?smid=fb-shareIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Tot zaterdag!quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:47 schreef Quoi het volgende:
En ik zie nu dat het loopje van komende zaterdag in Maasdijk op mijn trainingsschema staat![]()
Nu ga ik echt, topicvervuiling!
Zie je, ik ben echt niet zo lastig te doorgrondenquote:![]()
Het hangt nog af van hoe gezellig morgenavond wordt! Mr gaat sowiesoen dan moedig ik aan...
![]()
Iemand ervaring met deze training? Ik vond hm erg zwaar, het viel tegen en ben na 3 sessies gestopt.
1 sessie bestaat uit 5x 10 sec sprinten, 20 seconden tempo en 30 seconden rustig aan. Hierna 2 minuten rusten.
(ik liep wel rond het heetste punt van de dag)
![]()
Kon niet slapen, ben dus maar een rondje gaan lopen in het donker. Ging verrassend lekker. Wou eerst morgenvroeg gaan maar kan nu dus uitslapen, waar ik stiekem wel blij om ben.
Truste!The sun in your Eyes
quote:Lesley Cantwell, a member of the Athletics New Zealand team at the Oceania Area Athletics Championships in Tahiti has died in a Papeete Hospital.
Cantwell (26), from Te Anau won the Oceania women’s 5000 metres race walking title on Tuesday and while she was waiting for the medal ceremony, two hours after the race, she felt unwell and collapsed. She was taken to the hospital where she remained on life support.
Cantwell’s family arrived in Papeete on Thursday night and she passed away at 9am this morning (Friday).
It is understood that Lesley suffered a subarachnoid haemorrhage, although an autopsy will be conducted to confirm this.
Winning the Oceania title was the biggest result in her career and was a significant step in her goal to represent New Zealand at the Commonwealth Games.
The other fifty members in the team all decided to continue at the championships in support of Lesley, and competed wearing arm-bands and her race number written on their arms.
Athletics New Zealand CEO Scott Newman said “This is a very sad time for Lesley’s family, friends and the team. She will be sorely missed by all who knew her in the athletics world, but particularly the close-knit race walking community.”
Cantwell (26), a member of Fiordland Athletic Club was one of New Zealand’s top race walkers, having won numerous honours at New Zealand championships during her career, including two medals at the New Zealand Track and Field Championships in March and four medals at New Zealand Championship events in 2012.
She won the New Zealand junior championship 3000 metres race walk title in 2006 and represented New Zealand in a Trans-Tasman test match with Australia in Hobart in 2011.
Cantwell’s father Shaun is a well respected athletics coach and deputy principal at Fiordland College in Te Anau, while her mother Jude won the New Zealand women’s 1500 metres title in 1989.
Athletics New Zealand, the New Zealand team management, Oceania Athletics Association and the Honorary Consul in Papeete have been providing significant support to Lesley’s family both in New Zealand and in Tahiti.
Cantwell leaves behind a three year old daughter, Brooke. Athletics New Zealand has set up a fund for Brooke and donations can be made through the ASB Bank to account 12-3192-0002433-05.
Ik ben normaal gesproken een beetje en kouwe kikker maar dit bericht sloeg bij mij in als een bom, heb deze dame de laatste twee jaar veelvldig ontmoet tijdens onze provinciale wedstrijden.... en dan komt het wel heel dicht bij.
Zal morgen voor iedereen een zware cross worden...
Lesley, rest in peace.... see you at the finishline!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ecosia
Pff heftig.. zo jong en vitaal nog. Doet je beseffen hoe fragiel het leven maar is.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
ja, en de Te Anau club in onze provincie.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:09 schreef Quoi het volgende:
Poe heftig RD, komt hard aan, zo'n plotse dood. Zij was snelwandelaar?
Kreeg net een berichtje dat er morgen met, voor wie dat wil, rouwbanden om geraced wordt'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Maar wel even een HM lopen...quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:01 schreef Jumparound het volgende:
ik ben geen ochtendloper![]()
http://www.endomondo.com/workouts/200001222/3690596![]()
![]()
Das heftig om te lezen RD...
Gisteravond kwam er wat tussen, dus dan vanmorgen maar gelopen. Vooral tijdens het warmlopen en tijdens de eerste km wel wat last gehad van mijn knieholte, maar daarna verdween het, dus heb maar een oplopend schema gelopen (negatieve split) om te kijken hoe vol de tank nog zit. Maar als het zo blijft moet de 5 km op de Ekiden geen probleem zijn, PR is misschien wat hoog gegrepen, maar die 5 km ga ik gewoon lopen...
http://www.endomondo.com/workouts/199997439/2924303<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Iets in mij zei ook nu al te gaan rennen.iets anders liet me in bed liggen...vanavond dus maar
Ja doei.![]()
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ben normaal gesproken een beetje en kouwe kikker maar dit bericht sloeg bij mij in als een bom, heb deze dame de laatste twee jaar veelvldig ontmoet tijdens onze provinciale wedstrijden.... en dan komt het wel heel dicht bij.
Zal morgen voor iedereen een zware cross worden...
Lesley, rest in peace.... see you at the finishline!Jee wat heftig... En zo jong inderdaad...
![]()
quote:
Ecosia
En dat voor 0730uur!!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:01 schreef Jumparound het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/200001222/3690596
Netjes!![]()
Dat is wel positief!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:26 schreef MaleDuck het volgende:
Das heftig om te lezen RD...
Gisteravond kwam er wat tussen, dus dan vanmorgen maar gelopen. Vooral tijdens het warmlopen en tijdens de eerste km wel wat last gehad van mijn knieholte, maar daarna verdween het, dus heb maar een oplopend schema gelopen (negatieve split) om te kijken hoe vol de tank nog zit. Maar als het zo blijft moet de 5 km op de Ekiden geen probleem zijn, PR is misschien wat hoog gegrepen, maar die 5 km ga ik gewoon lopen...
http://www.endomondo.com/workouts/199997439/2924303![]()
![]()
Heftig RD..
http://www.endomondo.com/workouts/199903339/2395026
Lekker gisteravond eropuit gegaan. Het was niet heel warm meer, maar er stond een lekker zonnetje en windje. Heerlijk door duin gelopen en het ging erg goed. Laatste van de 14km gewoon onder de 5min gelopen, viel me mee dat dat er nog in zat. Laat het maar vaker van dit weer zijn, heerlijk.![]()
Zoiets hier ook.. Ik hád vanmorgen vroeg kunnen rennen, maar kon me er niet toe zetten.. Nu moet ik straks als het warm is.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:34 schreef motorbloempje het volgende:
Iets in mij zei ook nu al te gaan rennen.iets anders liet me in bed liggen...vanavond dus maar
Meteen goede oefening voor volgende week, lijkt erop dat het dan ook warm is bij de Zuidersterloop..I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ik zou vanavond eigenlijk moeten, maar ik schuif hem door naar morgenochtend als het wat minder warm is. Vind het heerlijk om vroeg te gaan lopen en uitslapen kan toch niet met 2 kleine apen.![]()
het was zo lekker !quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:41 schreef E.T. het volgende:
[..]
Zoiets hier ook.. Ik hád vanmorgen vroeg kunnen rennen, maar kon me er niet toe zetten.. Nu moet ik straks als het warm is.
Meteen goede oefening voor volgende week, lijkt erop dat het dan ook warm is bij de Zuidersterloop..Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Van de week al bedacht om vanmorgen een hm te lopen. Maar toen ik bezig was dacht ik. . Wtf ben ik aan begonnen.
Gelukkig kan ik om de km afslaan naar een kortere route dus ik ben gewoon doorgelopen.
Na 11 km dacht ik. Laat ik de laatste 10 wat gas geven! M.i. is dat aardig gelukt
Het was echt mooi en lekker buiten. En rustig! Op 1 punt zat en zwerm spreeuwen lekker in het zonnetje te kwetteren en een zandbad te nemen. Dat was echt grappig
Rond 15 km wat laat van mn knie maar dat trok vrij snel weer weg. Raar.
Oh, en ik liep langs een kudde kamelen! Bleek er een circus te staan
Kortom. Mooi weer, mooie ronde en een mooie tijd.
Qua hartslag bleef ik mooi onder mn grens van 170Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik heb nu al geen zin om vanavond te lopenen dat terwijl het "alleen maar" een blauwe zone training is (laagste tempo).
![]()
Ik liep zelf ook op asics hoor.. vrij normale keuze als je begint met lopen "omdat iedereen ze heeft", en het zijn ook best goede schoenenquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die heb ik dus.Keurig aangemeten door de hardloopwinkel, maar ze zien er met de lila accenten uit alsof ik zelf wat uit het rek gepakt heb omdat ik de kleur leuk vond.
![]()
![]()
achteraf vind ik mezelf ook altijd stomquote:![]()
JumpDe spreeuwen&kamelenloop
(is eens wat anders dan meeuwen&makrelen)
Wat voelt het fijn om gisteravond gelopen te hebben trouwens![]()
![]()
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:17 schreef Quoi het volgende:
JumpDe spreeuwen&kamelenloop
(is eens wat anders dan meeuwen&makrelen)
Wat voelt het fijn om gisteravond gelopen te hebben trouwens
Ecosia
Niet miepen maar gaanquote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:12 schreef LoganMCV het volgende:
Ik heb nu al geen zin om vanavond te lopenen dat terwijl het "alleen maar" een blauwe zone training is (laagste tempo).
Als je onderweg bent ben je blij dat je toch gegaan bent.![]()
Lekker Jump!
Ik dacht stoer te doen en op de fiets naar m'n werk te gaan. 22km lang alleen maar tegenwind.![]()
Wat een heerlijke dag! Temperatuur is nu nog goed te doen voor een loopje
http://www.endomondo.com/workouts/200016696/811632![]()
karma is a bitchquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
alles is relatief.... voor MoBlo is het bijv.maar 13.1 (mile)quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:45 schreef hatsaflats het volgende:
Het ergste is dat ik in augustus zo'n roteind moet gaan lopen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Morgen ga ik vrijwilliger spelen op de Parkrun hier, blijkt dat ze me meteen als "Time Keeper" op het rooster hebben gezet.En omdat ik weet hoe kwaad lopers kunnen worden als ze hun tijden niet kunnen zien na afloop hoop ik dat alles goed gaat...
The sun in your Eyes
Het blijft een roteind hoorquote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
alles is relatief.... voor MoBlo is het bijv.maar 13.1 (mile)![]()
![]()
Jee.. Tijd om te gaan, voor het te warm is
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
no pressure....quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:58 schreef Onama het volgende:
Morgen ga ik vrijwilliger spelen op de Parkrun hier, blijkt dat ze me meteen als "Time Keeper" op het rooster hebben gezet.En omdat ik weet hoe kwaad lopers kunnen worden als ze hun tijden niet kunnen zien na afloop hoop ik dat alles goed gaat...
je hebt inderdaad de hoofdprijs te pakken!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Brighteyes? Mag ik bij de marathon van Amsterdam erbij? De marathon afstand. En de 15 KM bij de 7^^. Denk dat je er over heen hebt gelezen gisteren![]()
Vandaag een rustdagje denk ik. Hier en daar wat kleine pijntjes. Zonde, want mooi weer
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
is volgens mij ook het moeilijkste, rust nemen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:10 schreef _MvN_ het volgende:
Vandaag een rustdagje denk ik. Hier en daar wat kleine pijntjes. Zonde, want mooi weer
Ik ben er ieder geval niet goed in'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wat een ontzettend naar berichtquote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:10 schreef De_kluizenaar het volgende:
Pff heftig.. zo jong en vitaal nog. Doet je beseffen hoe fragiel het leven maar is.Het leven (of de dood in dit geval) maakt soms heel rare keuzes..
Bij mij geeft het eigenlijk altijd een gevoel van "Doe wat je wilt doen met je leven, want als het je tijd, is het je tijd"
Ik heb een hele tijd met die gedachte gerookt. Ik dacht "Ach, roken is slecht, maar ik geniet met o.a een sigaret van het leven. Ik ken genoeg mensen die echt heel gezond leefden, maar op jonge leeftijd overleden; bovendien kende ik ook een hele boel mensen die héél ongezond leefden die het lang volhielden.."
Wat is dan belangrijker? Leven zoals je wilt, of continu moeten letten op de "ongezonde" dingen?Ja, en nog in slechts 2 uur ook nogquote:Dat is dan weer een leuk bericht! Meedoen is belangrijker dan meedoen een PR, zeker bij zoals als de Ekiden toch?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:26 schreef MaleDuck het volgende:
Maar als het zo blijft moet de 5 km op de Ekiden geen probleem zijn, PR is misschien wat hoog gegrepen, maar die 5 km ga ik gewoon lopen...![]()
![]()
Zeker met dat minimalistische systeem wat ze daar hebben, als ik dat verhaal van Onama me goed herinnerquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
no pressure....
je hebt inderdaad de hoofdprijs te pakken!![]()
![]()
Wat een wijze vragen zo 's ochtendsquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:26 schreef Levitas het volgende:
[..]
Wat een ontzettend naar berichtHet leven (of de dood in dit geval) maakt soms heel rare keuzes..
Bij mij geeft het eigenlijk altijd een gevoel van "Doe wat je wilt doen met je leven, want als het je tijd, is het je tijd"
Ik heb een hele tijd met die gedachte gerookt. Ik dacht "Ach, roken is slecht, maar ik geniet met o.a een sigaret van het leven. Ik ken genoeg mensen die echt heel gezond leefden, maar op jonge leeftijd overleden; bovendien kende ik ook een hele boel mensen die héél ongezond leefden die het lang volhielden.."
Wat is dan belangrijker? Leven zoals je wilt, of continu moeten letten op de "ongezonde" dingen?Individuele keuze denk ik. Iedereen onthoudt de uitzonderingen - de 26jarige die toch overlijdt aan een hersenbloeding, de rokende opa die 100 werd - maar dit blijven uitzonderingen
Nu![]()
![]()
Het klinkt inderdaad eens stuk minder ergquote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
alles is relatief.... voor MoBlo is het bijv.maar 13.1 (mile)
Ja doei.![]()
soms heb ik een hang naar de oude koloniale waarden, 1976 was een moeilijk jaar voor NZ'se hardlopersquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het klinkt inderdaad eens stuk minder erg
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 07-06-2013 10:59:59 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Klopt. Ik loop het liefst iedere dag. Zeker als het mooi weer is. Daarin moet ik mezelf soms wel terug roepen. Uiteindelijk loop je dan nog meer pijntjes op als je op de juiste momenten geen rust neemt. Maar wel moeilijk idd.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
is volgens mij ook het moeilijkste, rust nemen.
Ik ben er ieder geval niet goed in"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Rondje fietsen is geen optie? Dat is veel minder belastend.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:05 schreef _MvN_ het volgende:
[..]
Klopt. Ik loop het liefst iedere dag. Zeker als het mooi weer is. Daarin moet ik mezelf soms wel terug roepen. Uiteindelijk loop je dan nog meer pijntjes op als je op de juiste momenten geen rust neemt. Maar wel moeilijk idd.![]()
ik wil binnenkort, als mijn schema start, er wat zwemmen bij doen op mijn rustdagen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:06 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Rondje fietsen is geen optie? Dat is veel minder belastend.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ben snel op het fietsen uitgekeken. Niet mijn ding meer. Ik zwem wel 5 a 6 keer per maand. Dat vind ik heerlijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:06 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Rondje fietsen is geen optie? Dat is veel minder belastend."The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Net gelopen, ging niet echt lekker. Ik dacht ga om tien uur dan valt het nog wel mee met die warmte. Dat viel mij vies tegen. Ik heb nog nooit zo'n rode kop gehad:-) En nog, hoelang duurt dat voor dat wegtrekt haha
Moest verschillende keren wandelen, door de warmte en ook nog door knie. Nee heb het wel eens meer naar mijn zin gehad tijdens mijn loopje. Ik ga in ieder geval voortaan wat later op de avond met dit soort dagen en de pijntjes die horen er helaas zo af en toe bij. Hoop wel dat die ooit weg blijven zodat ik wat makkelijker zal gaan lopen. Heb nu het gevoel dat ik niet helemaal ontspannen loop om bepaalde lichaamsdelen te ontzien
http://www.endomondo.com/workouts/200037922/5638894
Hou het voorlopig nog maar even op die 5 kilometer, in ieder geval totdat knie weer helemaal okay is en dan maar weer opbouwen die handel
Wat erg van die jonge vrouw. Mijn jongste zoon heeft gisteren een vriendinnetje van 17 jaar begraven die leukemie had, de hele week al naar van. Wat is het leven toch soms oneerlijk. Op mijn werk hoor ik soms nachten lang van die bejaarden of ik ze geen spuitje wil geven of ze willen allang al niet meer en gaan maar niet, en dan jonge mensen nog in de bloei van hun leven.... Daarom geniet!!!! Geen gezeur en gezeik, want het kan zomaar over zijn!! Nou ja een beetje zeuren af en toe is ook wel eens lekker
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik wil binnenkort, als mijn schema start, er wat zwemmen bij doen op mijn rustdagen.Ik zwem dan weer niet. Nooit.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:10 schreef _MvN_ het volgende:
[..]
Ben snel op het fietsen uitgekeken. Niet mijn ding meer. Ik zwem wel 5 a 6 keer per maand. Dat vind ik heerlijk.![]()
* Quoi doet een tomaat-boksquote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:11 schreef Lula het volgende:
Net gelopen, ging niet echt lekker. Ik dacht ga om tien uur dan valt het nog wel mee met die warmte. Dat viel mij vies tegen. Ik heb nog nooit zo'n rode kop gehad:-) En nog, hoelang duurt dat voor dat wegtrekt haha
Normaal nooit last van, maar had gister ook echt een tomatohead![]()
![]()
ik ook niet, vind het saai maar mocht de Kepler door gaan wil ik het vanaf volgende maand als "hestel" in het schema voegenquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
boks terugquote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:14 schreef Quoi het volgende:
[..]
* Quoi doet een tomaat-boks
Normaal nooit last van, maar had gister ook echt een tomatohead
Klein stukje verkeerd gelopen?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:01 schreef Jumparound het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/200001222/3690596![]()
En dan nu een lauwe douche en eindelijk mijn koffie. Normaal drink ik eerst een paar bakkies voor ik in actie kom, maar nu dacht ik verstandig te zijn en te gaan lopen voordat ik zo weer een uur verder zou zijn. Dit weekend twee rustdagen, misschien gaat het dan maandag weer als een trein.
Straks maar eens even mijn autootje wassen, morgen naar de andere kant van Nederland voor een BBQ erg gezellig, maar uren autorijden is niet echt mijn ding. Nieuw autootje gekocht in februari, een zwarte picanto, wat is dat ding toch snel smerig. Nooit gerealiseerd toen ik voor een zwarte koos:-)This whole world is wild at heart and weird on top![]()
kan het moeilijk van mij af zetten.quote:
over het algemeen raakt de dood me niet zo, school of hard knocks and all that... maar dit doet me toch wel wat.
Vooral omdat ze zo jong was, en een jong dochtertje achterlaat misschien.., maar ja, morgen crossen en even "als lopers onder elkaar' napraten'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dat is een argument wat je toch wel vrij vaak van rokers hoort: "Mijn opa rookte ook en is er 103 mee geworden .. DUS!".. Mijn tegenargument is altijd iets van : "Als ik 30 man blinddoek en de A4 over laat steken .. dan zal er 1 de overkant wel halen." ... vaak snappen ze dan wel welke richting ik uit wil.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:26 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ps. Ik rook niet en heb ook nooit gerookt en ben niet fervent anti-roker. Ik vind het een domme 'hobby' en kan niet zo goed tegen die suffe argumenten.![]()
Zo, vandaag lekker he-le-maal niks doen, behalve dan lekker in de hangmat in de tuin met een boek en flessen water.
Of toch nog even een uurtje fietsen? Shit, wat ben ik veranderd zeg! Een half jaar geleden was de koelkast nog te ver, nu ben ik het liefst elke dag aan het sporten/bewegen![]()
![]()
Uiteindelijk besefte ik ook wel dat er ook andere manieren zijn om te genieten, en dat doe ik nu met volle teugen, zonder peuken!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:32 schreef AlexN het volgende:
[..]
Dat is een argument wat je toch wel vrij vaak van rokers hoort: "Mijn opa rookte ook en is er 103 mee geworden .. DUS!".. Mijn tegenargument is altijd iets van : "Als ik 30 man blinddoek en de A4 over laat steken .. dan zal er 1 de overkant wel halen." ... vaak snappen ze dan wel welke richting ik uit wil.
Ps. Ik rook niet en heb ook nooit gerookt en ben niet fervent anti-roker. Ik vind het een domme 'hobby' en kan niet zo goed tegen die suffe argumenten.
En toch blijf ik wel bij m'n argument. Als iemand gelukkig is door te roken, dan moet diegene dat lekker doen.
"Leven is een loterij. Als het jouw nummertje is ga je. Het enige wat je kan doen is een aantal extra loten kopen..."![]()
Ik heb vrij lang en vrij veel gerookt, deels ook onder het motto van: je moet een beetje van je leven genieten, dood ga je toch wel. Zelfde met alcoholgebruik trouwens. Sporten was uit den boze.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
kan het moeilijk van mij af zetten.
over het algemeen raakt de dood me niet zo, school of hard knocks and all that... maar dit doet me toch wel wat.
Vooral omdat ze zo jong was, en een jong dochtertje achterlaat misschien.., maar ja, morgen crossen en even "als lopers onder elkaar' napraten
Nu ik gestopt ben met roken, minder ben gaan drinken en meer ben gaan sporten geniet ik heel erg veel meer van allesIk voel me lichamelijk én geestelijk zoveel beter nu.
![]()
Ze raden ook niet voor niets bij veel depressieve mensen hardlopen aan. Ik heb ook een vriend die zwaar depressief is en die neemt zich iedere keer voor om te beginnen (ik ben zogenaamd zijn grote voorbeeld) maar is iedere keer te moe. Vind het wel lastig om mee om te gaan. Ik ben geneigd te denken "schop onder je kont en gaan", maar zo werkt het natuurlijk niet voor depressieve mensen. Toch zullen ze er zelf uit moeten komen, je kan praten als brugman, maar het houdt een keer op.
Soms denk ik wel eens dat ik maatschappelijk werkster had moeten worden. Mensen met problemen weten mij altijd te vinden omdat ik volgens hun empathie heb. Tja ben ook maar een mens met ups en downs. Alleen ik zorg wel dat ik eruit ga als ik me wat minder voel. Naar buiten met die handel, de frisse lucht in doet wonderenThis whole world is wild at heart and weird on top![]()
Kun je dan niet samen met die persoon beginnen te lopen? Misschien is samen lopen voor hem nét die stap om over die drempel heen te stappen.. Wellicht een paar keer nodig om samen te lopen, maar daarna zal hij (denk ik althans) zich beter gaan voelen tijdens en na het lopen, dat hij uit zichzelf alleen gaat?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:50 schreef Lula het volgende:
Ze raden ook niet voor niets bij veel depressieve mensen hardlopen aan. Ik heb ook een vriend die zwaar depressief is en die neemt zich iedere keer voor om te beginnen (ik ben zogenaamd zijn grote voorbeeld) maar is iedere keer te moe. Vind het wel lastig om mee om te gaan. Ik ben geneigd te denken "schop onder je kont en gaan", maar zo werkt het natuurlijk niet voor depressieve mensen. Toch zullen ze er zelf uit moeten komen, je kan praten als brugman, maar het houdt een keer op.
Soms denk ik wel eens dat ik maatschappelijk werkster had moeten worden. Mensen met problemen weten mij altijd te vinden omdat ik volgens hun empathie heb. Tja ben ook maar een mens met ups en downs. Alleen ik zorg wel dat ik eruit ga als ik me wat minder voel. Naar buiten met die handel, de frisse lucht in doet wonderen![]()
Hij woont niet bepaald in de buurt en als ik dan al een keer zeg kom dan hier om te lopen dan doet hij alles om er onderuit te komen. Maar ondertussen klagen over zijn uiterlijk (is echt niet lelijk of dik) dat hij nodig moet sporten en eigenlijk is alles negatief. Ik ben heel trouw naar mijn vrienden toe, maar soms vind ik het wel eens moeilijk hoor. Dat iemand ook zo alleen maar met het uiterlijk bezig is en geld enzo, pffff vermoeiend. Kan je wel blijven zeggen dat iemand nog zo mooi kan zijn maar met een kutkarakter geen vrienden maakt... Ik merk ook wel dat ik zo nu en dan afstand neem. Heb al zo vaak met een kater achteraf gezeten als hij hier dan was of ik daar en ik alleen maar geklaag aan moest horen en nog erger constant zat te appen omdat hij zo eenzaam is (zijn woorden) dan ben ik er zo af en toe wel klaar meequote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:52 schreef Levitas het volgende:
[..]
Kun je dan niet samen met die persoon beginnen te lopen? Misschien is samen lopen voor hem nét die stap om over die drempel heen te stappen.. Wellicht een paar keer nodig om samen te lopen, maar daarna zal hij (denk ik althans) zich beter gaan voelen tijdens en na het lopen, dat hij uit zichzelf alleen gaat?This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Ben nu in verhouding nog maar kort gestopt, maar kan nog niet echt zeggen dat ik me lichamelijk en/of geestelijk beter voel. Eerder wat minder juist (lichamelijk dan). Benen worden wat voller, ben ik niet gewend. Maar eet ook wat meer.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:38 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik heb vrij lang en vrij veel gerookt, deels ook onder het motto van: je moet een beetje van je leven genieten, dood ga je toch wel. Zelfde met alcoholgebruik trouwens. Sporten was uit den boze.
Nu ik gestopt ben met roken, minder ben gaan drinken en meer ben gaan sporten geniet ik heel erg veel meer van allesIk voel me lichamelijk én geestelijk zoveel beter nu.
Wel gezonder, dat dan weer wel.
Dus wacht op het Eureka moment, zullen we maar zeggen.![]()
![]()
Volgens Endomondo loop ik super onregelmatig, kan me haast niet voorstellen dat ik zulke grote verschillen in snelheid heb over 10 meter ofzo, dus neem dat maar met een korreltje zout.
Verder ging het niet echt lekker vandaag, de eerste 2 kilometer gingen goed, maar daarna kreeg ik mezelf niet zover om gewoon door te blijven lopen. Snap er eigenlijk niks van, want was niet buiten adem, geen last van m'n benen ofzo. Misschien toch de warmte..
Oja, ik kan nu ook linkjes plaatsen. http://www.endomondo.com/workouts/200064146/10614766Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Ik heb ook geen Eureka moment gehad hoor. Het is meer terugkijkend dat het gewoon opvallend veel beter gaat. Maar het eerste half jaar dat ik gestopt was merkte ik lichamelijk ook niet echt verbetering, psychisch ook niet trouwens. Het is meer de hele leefstijl waar ik me beter door voel, en roken past daar gewoon niet in.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:59 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Ben nu in verhouding nog maar kort gestopt, maar kan nog niet echt zeggen dat ik me lichamelijk en/of geestelijk beter voel. Eerder wat minder juist (lichamelijk dan). Benen worden wat voller, ben ik niet gewend. Maar eet ook wat meer.Wel gezonder, dat dan weer wel.
Dus wacht op het Eureka moment, zullen we maar zeggen.![]()
dat heb ik ook, maar als ik dan op garmin connect kijk dan loop ik een stuk regelmatiger als het op endomondo lijkt. (heb ook horloge om tijdens lopen) De tijden die ik loop per kilometer komen wel aardig overeen dus ik vind het wel prima zoquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:05 schreef Maariindaa het volgende:
Volgens Endomondo loop ik super onregelmatig, kan me haast niet voorstellen dat ik zulke grote verschillen in snelheid heb over 10 meter ofzo, dus neem dat maar met een korreltje zout.
Verder ging het niet echt lekker vandaag, de eerste 2 kilometer gingen goed, maar daarna kreeg ik mezelf niet zover om gewoon door te blijven lopen. Snap er eigenlijk niks van, want was niet buiten adem, geen last van m'n benen ofzo. Misschien toch de warmte..
Oja, ik kan nu ook linkjes plaatsen. http://www.endomondo.com/workouts/200064146/10614766This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:07 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik heb ook geen Eureka moment gehad hoor. Het is meer terugkijkend dat het gewoon opvallend veel beter gaat. Maar het eerste half jaar dat ik gestopt was merkte ik lichamelijk ook niet echt verbetering, psychisch ook niet trouwens. Het is meer de hele leefstijl waar ik me beter door voel, en roken past daar gewoon niet in.
Jaren achter pc hangen en veel roken heeft er hier ook aardig in gehakt.
Ben nu jaartje of 4 gestopt met roken, maar sport pas sinds september vorig jaar. Eigenlijk vanaf toen ben ik me structureel beter gaan voelen![]()
![]()
Daar heb je ook weer gelijk in. Heb nu meer zo'n 'en wat nu'- gevoel.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:07 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik heb ook geen Eureka moment gehad hoor. Het is meer terugkijkend dat het gewoon opvallend veel beter gaat. Maar het eerste half jaar dat ik gestopt was merkte ik lichamelijk ook niet echt verbetering, psychisch ook niet trouwens. Het is meer de hele leefstijl waar ik me beter door voel, en roken past daar gewoon niet in.Beetje stom, weet ik. Moet gewoon even wennen, blijkbaar.
![]()
Ik heb ook het idee dat het sporten een grotere invloed heeft op mijn lijf en humeur dan het stoppen met roken. Van dat laatste ging ik me lichamelijk slechter voelen, het enige wat lichamelijk beter werd was dat ik meer lucht had. Van het sporten ben ik een stuk vrolijker geworden (al zal verliefd zijn ook wel van invloed zijn op mijn zonnige humeur) en lichamelijke klachten die ik had zijn heel veel minder nu! Zo fijn om te merken!!Hoe lang ben je nu gestopt?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:11 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Daar heb je ook weer gelijk in. Heb nu meer zo'n 'en wat nu'- gevoel.Beetje stom, weet ik. Moet gewoon even wennen, blijkbaar.
![]()
Ja, dat ik nu 22km met tegenwind in het warme zonnetje kan fietsen zonder een droge mond te krijgen was wel iets wat me opviel vanmorgen. Als ik nog zou roken of zoveel zou drinken zou ik daar last van krijgen, maar als ik niet zou sporten nog erger gok ik.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:09 schreef Arquero het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Jaren achter pc hangen en veel roken heeft er hier ook aardig in gehakt.
Ben nu jaartje of 4 gestopt met roken, maar sport pas sinds september vorig jaar. Eigenlijk vanaf toen ben ik me structureel beter gaan voelen
Het is gewoon allemaalSporten is
en stoppen met roken ook.
![]()
Nog maar kort, nog maar sinds een week geen enkele sigaret meer.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:12 schreef Gogo83 het volgende:
Ik heb ook het idee dat het sporten een grotere invloed heeft op mijn lijf en humeur dan het stoppen met roken. Van dat laatste ging ik me lichamelijk slechter voelen, het enige wat lichamelijk beter werd was dat ik meer lucht had. Van het sporten ben ik een stuk vrolijker geworden (al zal verliefd zijn ook wel van invloed zijn op mijn zonnige humeur) en lichamelijke klachten die ik had zijn heel veel minder nu! Zo fijn om te merken!!
[..]
Hoe lang ben je nu gestopt?![]()
![]()
Wat superknap!!!!! Wees maar gewoon heel trots op jezelf enzo! En anders zijn wij dat wel.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:19 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Nog maar kort, nog maar sinds een week geen enkele sigaret meer.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:21 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Wat superknap!!!!! Wees maar gewoon heel trots op jezelf enzo! En anders zijn wij dat wel.![]()
![]()
Lief, thanks!
Heb nog wel vaak van die 'oh ja, ik rook niet meer- momenten'. En dan ben ik dus even een soort van onrustig. Nu nog wat minder eten, en dan komt het vast goed met het beter gaan voelen. Het grappige is dat het WEL opvalt als je regelmatig naar buiten gaat om te roken, maar het NIET opvalt als je dat ineens niet meer doet.
![]()
![]()
Dat is inderdaad best grappig.. Dat miste ik trouwens op mijn werk best wel... De rookpauzes. En dan niet om het roken, maar om het naar buiten gaan. Verder vond ik het een verademing niet meer naar buiten te "moeten".![]()
Die paar minuten rust buiten was inderdaad best fijn.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:26 schreef Gogo83 het volgende:
Dat is inderdaad best grappig.. Dat miste ik trouwens op mijn werk best wel... De rookpauzes. En dan niet om het roken, maar om het naar buiten gaan. Verder vond ik het een verademing niet meer naar buiten te "moeten".Vooral met dit weer.
![]()
Als het rustig is ga ik nu nog steeds wel eens een paar minuten naar buiten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:31 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Die paar minuten rust buiten was inderdaad best fijn.Vooral met dit weer.
![]()
Ik doe dat nog steeds wel eens.. Ik rookte vaak in de keuken onder afzuigkap (ja, ik weet het). Ik zit daar nog regelmatig als ik ff gestresst ben, puur omdat ik dat momentje met een sigaret associeer als moment van rust.
Echt naar buiten doen, doe ik niet meer. Tenzij iemand anders op mn werk gaat roken, dan loop ik wel mee. En dan niet eens zin hebben in die sigaret =![]()
![]()
Houden zo!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:19 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Nog maar kort, nog maar sinds een week geen enkele sigaret meer.![]()
![]()
![]()
welk punt?quote:Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik heb ook niet echt zín meer in een sigaret, maar 'mis iets'.. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:54 schreef Levitas het volgende:
Ik doe dat nog steeds wel eens.. Ik rookte vaak in de keuken onder afzuigkap (ja, ik weet het). Ik zit daar nog regelmatig als ik ff gestresst ben, puur omdat ik dat momentje met een sigaret associeer als moment van rust.
Echt naar buiten doen, doe ik niet meer. Tenzij iemand anders op mn werk gaat roken, dan loop ik wel mee. En dan niet eens zin hebben in die sigaret =Ga nu maar steeds extra thee of water halen.
Dat zeker!quote:![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: