abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:13:51 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127475255

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Voor onze core-stabiliteit deden we de mei-planking-challenge.
Maar er is meer! Nu is er de juni-abs-challenge! Nog meer core! Doe je mee?
SPOILER
Facebook groep

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 06-06-2013 17:29:01 ]
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:14:41 #2
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_127475283
Het is een beetje persoonlijk maar ik zou het wel aanraden! Of flink van te voren of tijdens, en altijd erna!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:14:52 #3
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_127475294
Gevonden

Quotes waarom dit wel te lezen

"..Zowel het tijdschrift voor hardlooptrainers (ProLoop), als het gerenommeerde wetenschappelijke tijdschrift British Medical Journal (BMJ) schreven deze zomer over dit onderwerp, met als conclusie: wacht maar met drinken tot je écht dorst hebt. Dat je moet drinken tijdens het sporten om “dehydratie” te voorkomen, wordt je aangepraat door de makers van sportdrankjes .."

"..Echter, in de 60er jaren werden op de marathon tijden gelopen waar men nu nog jaloers op kan zijn. Ook recentere voorbeelden, van bijvoorbeeld lopers die tijdens de Ramadan marathons wisten te winnen, laten zien dat je ook zonder veel vocht hard kunt lopen. Sommige professionele lopers kunnen wel tot 10% van hun gewicht aan vocht verliezen en alsnog een marathon winnen. .."

"... Er is nog nooit iemand overleden door dehydratie tijdens het sporten, echter, er zijn al wel 16 gevallen bekend van overlijden door over-hydratie (teveel drinken) tijdens het sporten, en meer dan 1600 ernstig zieken. .."

http://sync.nl/drinken-ti(...)r-tot-je-dorst-hebt/
pi_127475307
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:12 schreef LoganMCV het volgende:

[..]

Water is een must om te leven, je kan makkelijk 10 k lopen zonder water te drinken TIJDENS het lopen
Dat kan, dat deed ik de afgelopen weken ook. Maar met de temperaturen van vandaag is het gewoon verstandiger om water mee te nemen. Zeker als je een pittigere training hebt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_127475310
quote:
99s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:12 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Niet miepen, maar lopen
Naja ik kan niet goed tegen warmte, ook als ik niet sport, plus zonneallergie wat echt super fantastisch is :') . Dus ik sta morgen om 6.30 op ^O^ . Dan nu een extra rustdag ipv het weekend, want kon toch pas zondag weer gaan :D

Als ik beter had nagedacht had ik vanochtend ook wel vroeg op kunnen staan, maar dat is nu te laat :+
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:15:57 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127475333
Het kan ook geen kwaad om wel water te drinken toch?
Dus doen als je daar zin in hebt, en als je het niet wil, niet doen.

Hoe simpel kan het zijn! :Y

Ik heb het nog nooit gedaan, maar de eerstvolgende keer dat ik voor een 10 ga wilde ik toch wel wat water mee nemen, want de vorige keer zonder vond ik toch wel heel heftig. :Y
pi_127475369
Ik heb afgelopen dinsdag voor het eerst water meegenomen voor onder de training en moet zeggen dat ik er erg blij mee was.
Zeker met dit weer zweet ik me toch al gauw de pleuris :P
Plus als ik te weinig drink krijg ik na een tijd altijd hoofdpijn. Ga liever vaker naar de wc dan :)
pi_127475432
Ik kwam gisteren na m'n herstelloopje al heel erg zweterig thuis. Echt wel dat ik wat water meeneem op langere stukjes.
pi_127475495
Heb nu trouwens een riem met 2 flesjes van 170 ml. Wellicht dat ik voor de HM in augustus maar eens een riem op ga zoeken met 4 flesjes. Eens kijken hoe het gaat de komende periode.

Net trouwens nog ff op wiggle geshopt, kon het niet laten :@ :9
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:21:15 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127475512
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:14 schreef LoganMCV het volgende:
Gevonden

Quotes waarom dit wel te lezen

"..Zowel het tijdschrift voor hardlooptrainers (ProLoop), als het gerenommeerde wetenschappelijke tijdschrift British Medical Journal (BMJ) schreven deze zomer over dit onderwerp, met als conclusie: wacht maar met drinken tot je écht dorst hebt. Dat je moet drinken tijdens het sporten om “dehydratie” te voorkomen, wordt je aangepraat door de makers van sportdrankjes .."

"..Echter, in de 60er jaren werden op de marathon tijden gelopen waar men nu nog jaloers op kan zijn. Ook recentere voorbeelden, van bijvoorbeeld lopers die tijdens de Ramadan marathons wisten te winnen, laten zien dat je ook zonder veel vocht hard kunt lopen. Sommige professionele lopers kunnen wel tot 10% van hun gewicht aan vocht verliezen en alsnog een marathon winnen. .."

"... Er is nog nooit iemand overleden door dehydratie tijdens het sporten, echter, er zijn al wel 16 gevallen bekend van overlijden door over-hydratie (teveel drinken) tijdens het sporten, en meer dan 1600 ernstig zieken. .."

http://sync.nl/drinken-ti(...)r-tot-je-dorst-hebt/
Dattum. Beter 24 uur voor je gaat lopen goed water drinken, dat merk je echt als je gaat lopen :Y

Maarrrr.....als je liever wel water meeneemt: lekker doen ^O^

Het is zo'n makkelijke sport: alles mag! w/

@Yur: de tijd dat je naar je moeder luistert is nu toch wel voorbij? Korte, snelle afstanden was het toch! >:)
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:23:30 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127475573
Overhyddratatie. :o Maar dat redt je niet met een half litertje toch?
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:25:58 #12
361852 AlexN
Revaliderend wrak
pi_127475655
Dat redt je inderdaad niet met een half litertje.. tenzij het het laatste halve litertje van de overige 7liter is natuurlijk.

Weet iemand trouwens nog een goeie riem voor het hardlopen. Liefst heb ik er eentje met ruimte voor telefoon (want als ik langer dan een uur weg ben is het toch makkelijk om bereikbaar te zijn en ik wil die schouderband niet meer gebruiken daarvoor) en dan 2 kleine containers voor vocht. Het liefst ook allen op de rug :)

Verder geen eisen :P
pi_127475692
Ok ik ga niet zeiken en toch rennen, ik kan er niet tegen om heel de dag stil te zitten :')
pi_127475780
Het was vanochtend een van die zeldzame keren dat ik een training deed waar ik achteraf tevreden over was.

Ik ben zo rond 9:15 naar buiten gestapt, want het wordt vandaag dus warm (al zeggen ze wel meer wat). Op het programma (of eigenlijk niet, want ik ben momenteel nog schemaloos) stond een intervaltraining. Ik had mijn forerunner 305 ingesteld op 20x 400m hardlopen met telkens 1 minuut herstel (wandelen) tussendoor.

1 Minuut wandelen is nét niet genoeg om te herstellen en af en toe moest ik wel een beetje afzien, maar dat is ook de bedoeling van een intervaltraining. Het twintigste interval was mijn snelste en, hoe zei Hannibal dat ook alweer, "I love it when a plan comes together".

Je krijgt dan van die leuke hartslaggrafieken:

Ondanks dat de temperatuur gemiddeld rond 16 a 17 C lag, was het door de volle zon al redelijk warm. Maar de matige noordoostenwind was nu eens heel prettig. Ik zweette als een otter, maar dat voelde goed.

Opvallend was het hoge aantal hardlopers die ik de hele winter niet buiten heb gezien. Maar geef ze eens ongelijk.

SPOILER
pi_127475884
Ik vind het zo lekker dat we nu weer het bos in kunnen met de training 's avonds, geen hesjes meer aan hoeven en lekker op de grond aan onze core stability kunnen werken. Ben blij dat ik de winter door heb gelopen, want nu kan ik extra genieten tijdens extra lange loopje O+.

Mijn trainer adviseert trouwens om bij warm weer geen petje op te zetten, want veel van de warmte raak je normaal via je hoofd kwijt, en dat kan dan dus niet.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_127475899
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:29 schreef Zwabberhark het volgende:
Het was vanochtend een van die zeldzame keren dat ik een training deed waar ik achteraf tevreden over was.

Ik ben zo rond 9:15 naar buiten gestapt, want het wordt vandaag dus warm (al zeggen ze wel meer wat). Op het programma (of eigenlijk niet, want ik ben momenteel nog schemaloos) stond een intervaltraining. Ik had mijn forerunner 305 ingesteld op 20x 400m hardlopen met telkens 1 minuut herstel (wandelen) tussendoor.

1 Minuut wandelen is nét niet genoeg om te herstellen en af en toe moest ik wel een beetje afzien, maar dat is ook de bedoeling van een intervaltraining. Het twintigste interval was mijn snelste en, hoe zei Hannibal dat ook alweer, "I love it when a plan comes together".

[ afbeelding ]

Ondanks dat de temperatuur gemiddeld rond 16 a 17 C lag, was het door de volle zon al redelijk warm. Maar de matige noordoostenwind was nu eens heel prettig. Ik zweette als een otter, maar dat voelde goed.

Opvallend was het hoge aantal hardlopers die ik de hele winter niet buiten heb gezien. Maar geef ze eens ongelijk.

SPOILER
Mooie grafiek inderdaad :)

En wat de hardlopers betreft nu: die zie je opeens van overal vandaag tevoorschijn komen inderdaad. Nog even snel voor de zomervakantie ;)
pi_127475935
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:25 schreef AlexN het volgende:
Dat redt je inderdaad niet met een half litertje.. tenzij het het laatste halve litertje van de overige 7liter is natuurlijk.

Weet iemand trouwens nog een goeie riem voor het hardlopen. Liefst heb ik er eentje met ruimte voor telefoon (want als ik langer dan een uur weg ben is het toch makkelijk om bereikbaar te zijn en ik wil die schouderband niet meer gebruiken daarvoor) en dan 2 kleine containers voor vocht. Het liefst ook allen op de rug :)

Verder geen eisen :P
Camelbak
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:37:34 #18
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_127476022
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:11 schreef Manual het volgende:
Och, wat hou ik van hardlopen met dit weer! Lekker zweten en zoegen :P IK ga zo een km of 7 a 8 doen. Ik doe het toch maar zonder water. Vooral omdat ik geen flesje heb en het lijkt mij niet fijn lopen.
Loop je niet meer bij Haag eigenlijk?
F means you're fucked
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:38:13 #19
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_127476045
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:21 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dattum. Beter 24 uur voor je gaat lopen goed water drinken, dat merk je echt als je gaat lopen :Y

Maarrrr.....als je liever wel water meeneemt: lekker doen ^O^

Het is zo'n makkelijke sport: alles mag! w/

@Yur: de tijd dat je naar je moeder luistert is nu toch wel voorbij? Korte, snelle afstanden was het toch! >:)
Ja, maar die hele trainingsperiode voor de marathon is zo leuk!
F means you're fucked
pi_127476064
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:33 schreef Quinazoline het volgende:
Ik vind het zo lekker dat we nu weer het bos in kunnen met de training 's avonds, geen hesjes meer aan hoeven en lekker op de grond aan onze core stability kunnen werken. Ben blij dat ik de winter door heb gelopen, want nu kan ik extra genieten tijdens extra lange loopje O+.

Mijn trainer adviseert trouwens om bij warm weer geen petje op te zetten, want veel van de warmte raak je normaal via je hoofd kwijt, en dat kan dan dus niet.
Je hoofd verliest net zoveel warmte als de rest van je lichaam. De plekken wat het meest warmte verliest aan je hoofd is dan ook nog eens je gezicht.
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:41:14 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127476136
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Ja, maar die hele trainingsperiode voor de marathon is zo leuk!
Uhuh.. vinden wij ook :Y om te volgen
pi_127476245
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:37 schreef YUR het volgende:

[..]

Loop je niet meer bij Haag eigenlijk?
Op dit moment niet. Had weer een onduidelijke blessure wat leek op hielspoor. Ben nu weer bijna waar ik vandaan kwam. Wil het wel weer oppakken. Vond het erg nuttig en leuk bij Haag :)
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:50:03 #23
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_127476424
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:44 schreef Manual het volgende:

[..]

Op dit moment niet. Had weer een onduidelijke blessure wat leek op hielspoor. Ben nu weer bijna waar ik vandaan kwam. Wil het wel weer oppakken. Vond het erg nuttig en leuk bij Haag :)
Dat is het ook ^O^
F means you're fucked
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:54:28 #24
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127476593
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Overhyddratatie. :o Maar dat redt je niet met een half litertje toch?
Dat zijn mensen die liters en liters aan water drinken. Als je zoveel drinkt moet je ook zouten, suikers en mineralen drinken, zgn isotone vloeistoffen, dat kunnen sportdrankjes zijn, maar dat kan ook een eigen brouwsel zijn.

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_127476746
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:54 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat zijn mensen die liters en liters aan water drinken. Als je zoveel drinkt moet je ook zouten, suikers en mineralen drinken, zgn isotone vloeistoffen, dat kunnen sportdrankjes zijn, maar dat kan ook een eigen brouwsel zijn.

Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie
Ik voel me beetje aangesproken, ik probeer toch wel rond de 4 liter water te zitten iedere dag, 3 is absoluut minimum. Weet niet wat jullie zoal drinken op een dag, 3 tot 4 liter is toch wel redelijk normaal of niet soms?

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:29 schreef Zwabberhark het volgende:

Prachtige grafiek!
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')