Mobiel pinnen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 01:16 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dan was je niet van plan om veel geld uit te geven!
Wat een mooi groot balkon!quote:Op maandag 22 juli 2013 19:08 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook maar dat heeft toch blauwe bloemetjes? Aangepast in de post.
Thx. Ben er dan ook dagelijks druk mee.
ff wat overzichts fotos ipv de planten stuk voor stuk.
Achter dat muurtje uit de wind en vol in de zon zitten...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik niet maar als iemand het weet, wil ik het ook graag wetenquote:Op zondag 21 juli 2013 12:38 schreef Puala het volgende:
Is er hier iemand die ervaring heeft met een vijver op een balkon? Dus zo'n bak waar wat waterplanten in staan?
staat hij voor het eerste jaar? dan moet hij volgend jaar wat gaan doen.quote:Op zondag 21 juli 2013 14:20 schreef CherryLips het volgende:
O, en m'n frambozenstruiken groeien als een gek, maar geven geen vruchten. Wat doe ik verkeerd
Wij hebben een oud wijnvat gekregen en we hebben hem nu voor de 2e keer gevuld, maar de ene keer algen en nu iets wits wat er in zit. Maar het stinkt beide keren gigantischquote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:41 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik niet maar als iemand het weet, wil ik het ook graag weten
ik wil iets met een speciekuip. dat schijnt te kunnen
pompje hoeft niet de hele dag aan. je hebt trouwens ook pompjes op zonne-energie tegenwoordigquote:Op woensdag 24 juli 2013 08:21 schreef Puala het volgende:
We hebben ook een pompje, maar die kan niet de hele dag aan vanwege het geluid en we hebben buiten geen stroom.
Maar bekleden schijnt niet nodig te zijn. Ze worden verkocht dat het zo kan..
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:41 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik niet maar als iemand het weet, wil ik het ook graag weten
ik wil iets met een speciekuip. dat schijnt te kunnen
Heb ik nog zelden (zeg maar nooit) gezien op een braderie of jaarmarkt oid.quote:
Thx, ben er zelf ook erg blij mee.quote:
Ik heb al veel te veel tijd in de mijne zitten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:44 schreef oh-oh het volgende:
Jemig Outpost, doe je ook andermans balkon?
![]()
En jij laat je als ouder wegjagen door een puber die ook binnen kan gaan gamen?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:45 schreef lady-wrb het volgende:
mijn balkon is in beslag genomen door de puber des huizes
ideale hangplek, vindt hij
nee, ik maakte de foto en liet me vervolgens in het zwembad zakken dat in de tuin staat.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En jij laat je als ouder wegjagen door een puber die ook binnen kan gaan gamen?
Planten die echte zonliehebbers zijn en met minder water toekunnen, meestal te herkennen aan harig/dik blad of leerachtig blad...sedum, sempervivum. Mijn ervaring is dat campanula ook geen problemen heeft en van de eenjarigen portulac, geranium.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:59 schreef Danielle83 het volgende:
De meeste planten begeven het op mn balkon. En ja ik geef ze water, maar de zon schijnt er de hele dag op. Iemand tips voor planten die het wel overleven?
Wij zijn hip.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Heb ik nog zelden (zeg maar nooit) gezien op een braderie of jaarmarkt oid.
[..]
Thx, ben er zelf ook erg blij mee.
[..]
Ik heb al veel te veel tijd in de mijne zitten.Bijna alle planten die je ziet op de foto's heb ik zelf opgekweekt uit zaden. Gaat veel tijd in zitten kan ik je zeggen.
en bovendien, hij zat al een week binnen te gamen in die hitte, met dat weer. ik had m juist voor het eerst aan de andere kant van het glas gekregenquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En jij laat je als ouder wegjagen door een puber die ook binnen kan gaan gamen?
Moet je geen account voor FOK! voor hem aanmaken, lijkt me de perfecte user.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:33 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en bovendien, hij zat al een week binnen te gamen in die hitte, met dat weer. ik had m juist voor het eerst aan de andere kant van het glas gekregen
nee, ik zie er persoonlijk op toe dat er als er weer school is, huiswerk gemaakt wordt!quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Moet je geen account voor FOK! voor hem aanmaken, lijkt me de perfecte user.
Blijf dromen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:49 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee, ik zie er persoonlijk op toe dat er als er weer school is, huiswerk gemaakt wordt!
ga ik zeker doenquote:
Anders zat je niet op FOK!quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:51 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ga ik zeker doen
maar zo lang hij alle pogingen blijft doen om geen huiswerk te hoeven maken, blijf ik pogen hem wel aan zijn huiswerk te krijgen.
ik ben nou eenmaal een mother from hell
Kom ik zelden, ik hou met met andere fauna en flora bezig.quote:
Ja en ze zijn rijk. Weet je wat zo een mobiel ding kost?quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Wij zijn hip.Beloofde foto volgt nog, camera doet niet mee.
Blijkbaar net niet genoeg om er geen winst uit te halen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:31 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja en ze zijn rijk. Weet je wat zo een mobiel ding kost?
Dan draaien ze goed.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Blijkbaar net niet genoeg om er geen winst uit te halen.
Doen ze meestal met een braderie.quote:
Dan ga je naar de verkeerde toe.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:35 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik zie niet zo veel verkopen als ik over een braderie loop anders...
Armelui dorp.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:37 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Gewoon bij mij op het dorp en bij mn ouders. Verder kom ik nooit bij zulke dingen.
Vast.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Blijkbaar ja.Zal wel door de crisis komen.
Arme sloebers allemaal.quote:
quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Arme sloebers allemaal.Nu ga ik mijn restje water in mijn glas even bij de plantjes gooien.
Allemaal kleine zwarte stipjes naast elkaar maakt toch ook 1 grote plek? De weet-ik-wat-voor-fruitboom van mijn moeder zag er ook zo uit na een paar dagen de luizen gemist te hebben.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:55 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
zo groot?
gewoon die bloem wegmikken? dat wordt toch geen courgette
ik heb geen verstand van luizen (en ik heb mijn lenzen nog niet inquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:55 schreef Puala het volgende:
[..]
Allemaal kleine zwarte stipjes naast elkaar maakt toch ook 1 grote plek? De weet-ik-wat-voor-fruitboom van mijn moeder zag er ook zo uit na een paar dagen de luizen gemist te hebben.
Rustig. Er staat een balkonvijver die het op het moment best ok doet ondanks dat we er geen aandacht aan geven. En er staat +- 3 meter aan boontjes die aan het groeien/bloeien zijn. En verder doen we er even niets aan. Volgend jaar ga ik wel kijken wat ik wil. Het begint in mijn hoofd langzaam maar zeker vorm te krijgen, dus dan maar eens overleggen of Kano het ook wat vindquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:58 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb geen verstand van luizen (en ik heb mijn lenzen nog niet in) dus je zal wel gelijk hebben.
hoe is het op jouw balkon?
On nice, dat zou ik eigenlijk wel willen voor mijn vogels!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:46 schreef Zomerjurkje het volgende:
Helemaal blij met mijn balkonnetje nu ook de kat er vrij toegang toe heeft![]()
[ afbeelding ]
Is volgens mij ook geschikt voor vogels. Ik heb het hier laten doen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 17:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
On nice, dat zou ik eigenlijk wel willen voor mijn vogels!
Lijkt er inderdaad heel sterk op. Bedanktquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:42 schreef Teslynd het volgende:
Streptocarpus?
Eigenlijk ken ik hem met zulke bloemen en lange bladeren plus de Nederlandse naam Kaapse primula.
Jep. Klotebeestjes. De mineervlieg boort gaatjes in je blad en legt er vervolgens eitjes in. Als je goed kijkt, zul je ongetwijfeld ook veel blaadjes zien met slechts van die rondjes erop. Daar komt op termijn ook zo'n beestje uit kruipen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:07 schreef Doedezemaar het volgende:
Bladmineerders, gewoon het aangetaste blad weghalen.
Hoi balkon 86quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:11 schreef Zomerjurkje het volgende:
Is volgens mij ook geschikt voor vogels. Ik heb het hier laten doen.
quote:Op zondag 4 augustus 2013 23:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hoi balkon 86![]()
[ afbeelding ]
Mooi systeem!
Ah dat is zeker fijn! Wij moesten onze kattennetten na 1 jaar weghalen voor schilderwerkzaamheden van de woningbouwvereniging, het was een heel gedoe om daarna alles weer op te tuigen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:23 schreef Zomerjurkje het volgende:
Fijne is ook dat het volledig demontabel is, dus op het moment dat er balkononderhoud plaatsvindt kan ik het zonder problemen weghalen en weer opnieuw installeren.
Wat een prachtig systeem. Ik ben stiekem best jaloersquote:Op maandag 5 augustus 2013 12:23 schreef Zomerjurkje het volgende:
[..]Zeker een mooi systeem. Fijne is ook dat het volledig demontabel is, dus op het moment dat er balkononderhoud plaatsvindt kan ik het zonder problemen weghalen en weer opnieuw installeren.
Jij durft te vragen wat ik niet durfdequote:Op maandag 5 augustus 2013 13:00 schreef oh-oh het volgende:
Het is vast heel erg duur of niet?
Ik heb sowieso een open balkon, wel een muur aan een kant, zes meter lang. En ik zou moeten checken met de VVE of het mag gok ik. Maar een stukje overdekking zou ik ook echt graag hebben, dat kan dat in 1 keer mee. Mijn deur staat altijd open want de honden lopen in en uit maar ik let dus wel de hele tijd heel erg op met de vogels die altijd los zitten
Mijne is ook niet zo makkelijk. Ik woon op de bovenste verdieping, dus ik heb geen plafond/overkapping van het balkon boven mij, alleen de bak van het balkon zelf. Dat betekent dat kattennetten al niet kunnen omdat ik deze nergens aan kan vastmaken (dat het 5,5 meter lang is, helpt ook al niet). Zo'n 'kooi' lijkt me fantastisch, dan hoef ik maar een gedeelte af te zetten, zodat de kitties naar buiten kunnen en ik me niet druk hoef te maken dat ze over de railing heen springen (en ja, de oudste probeert het regelmatigquote:Op maandag 5 augustus 2013 13:05 schreef computergirl het volgende:
jullie hebben allemaal van die makkelijke rechte balkons![]()
achter heb ik beton met de afvoer van de verwarmingsketel richting het dak en voorkant is zo leuk jaren '30 stijl, met ronde bovenkant en leuke baksteentjes
aan de binnenkant van de muurtjes een kattennet ophangen. dat valt echt bijna niet op.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:05 schreef computergirl het volgende:
jullie hebben allemaal van die makkelijke rechte balkons![]()
achter heb ik beton met de afvoer van de verwarmingsketel richting het dak en voorkant is zo leuk jaren '30 stijl, met ronde bovenkant en leuke baksteentjes
edit, dit idee:
[ afbeelding ]
mijn balkon is als de onderste op de foto. Er steekt een deel uit als een soort mandjequote:Op maandag 5 augustus 2013 17:31 schreef loecje het volgende:
[..]
aan de binnenkant van de muurtjes een kattennet ophangen. dat valt echt bijna niet op.
hadden we ook ook bij mijn studentenkamer met een vergelijkbaar inpandig balkon, tegen de duiven.
Mooi! Woon je aan een soort binnentuin ofzo?quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:43 schreef Freaky-FOK het volgende:
Hallo balkon liefhebbers! , lees al een tijdje mee en dacht laat ik ook is wat foto's plaatsen van mijn balkon/terras in een hofje.
http://www.flickr.com/photos/100486110@N06/
Dank je! Woon in een hofje in Leiden. Het hele balkon is helaas niet van mij maar wel de enige die er zo veel planten op heeft staan en volop zon!quote:[..]
Mooi! Woon je aan een soort binnentuin ofzo?
ziet er prachtig uitquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:12 schreef Freaky-FOK het volgende:
[..]
Dank je! Woon in een hofje in Leiden. Het hele balkon is helaas niet van mij maar wel de enige die er zo veel planten op heeft staan en volop zon!
quote:Op donderdag 12 september 2013 22:52 schreef Outpost76 het volgende:
Toch grappig dat je zo makkelijk aardappels kan kweken op je balkon.
hee dat ga ik ook eens proberen. ik heb straks 3 lege speciekuipen over.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:52 schreef Outpost76 het volgende:
Mijn aardappelbakje van 36cm breed bij 51 bij 10cm diep waar ik 3 aardappels in had gestopt heeft me dit opgeleverd :
[ afbeelding ]
Die bruine is 1 van de 3 oude en moet ik weg gooien want die is rot van binnen. (wist ik nog niet toen ik deze foto maakte)
Toch grappig dat je zo makkelijk aardappels kan kweken op je balkon.
3 speciekuipen!quote:Op zondag 15 september 2013 20:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hee dat ga ik ook eens proberen. ik heb straks 3 lege speciekuipen over.
waarom ga ik dat niet fijn vinden? (ik ben mijn eigen buur beneden dus dat wil ik wel even wetenquote:Op zondag 15 september 2013 21:06 schreef trovey het volgende:
Speciekuipen op het balkon gaat de buur beneden niet fijn vinden....en ik ook niet bij het opruimen van de zooi.
Ik heb juist de bakken verkleind de laatste jaren omdat ik ze niet meer kan tillen.
![]()
Maar leuk idee.![]()
Ik heb deze week nog een rode lampenpoetsergras gekocht, grote plant voor 3,95....moet ik dan wel weer binnen zetten van de winter
want hij wil niet onder de 10 graden komen, kwam ik pas achter toen ik al thuis was.
Nee, terugbrengen is geen optie voor die 3,95...kost me meer aan benzine want niet in mijn eigen stad gekocht.
Gewicht op het balkon.quote:Op zondag 15 september 2013 21:28 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
waarom ga ik dat niet fijn vinden? (ik ben mijn eigen buur beneden dus dat wil ik wel even weten)
ik was overigens niet van plan om ze op het balkon te zetten, gewoon in de tuin. ik vond het wel een goed idee, die aardappelen in potten, vandaar dat ik ermee kwam.
ik wil op het balkon wel een paar pepino's dat gaat wel lukken. mijn huidige pepino staat nu in een pot in de tuin.
en over het versjouwen van bakken aarde weet ik alles ondertussen. ik ben mijn 23 balkonbakken aan het legen. wat een klus is dat zeg. alles moet de trap af richting kliko. daar moet ik toch iets anders op verzinnen. van de winter maar eens op een takelachtig iets broeden
O nee, niet uit de bermen eten. Die zijn vrel te vervuild.quote:Op zondag 15 september 2013 20:15 schreef Outpost76 het volgende:
Zo heb je verse aardappels van je balkon en zuring :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vervolgens heb je 3 avond maaltijden van je balkonnetje!
Lekker!Zo vers is het niet te verkrijgen in de winkel.
Oh en zuring, niet te vaak eten want dat is niet goed voor de kalk in je botten.
Zit wel vol met vitamines en andere benodigdheden.
Daarnaast is het vrij te verkrijgen in veul bermen van Nederland omdat het als onkruid gezien word.
Het is je eigen dakterras en het is maar één verdieping. Probeer het in zakken te doen (die waarin je de aarde kocht) en omlaag te laten ploffen.quote:Op zondag 15 september 2013 21:28 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
waarom ga ik dat niet fijn vinden? (ik ben mijn eigen buur beneden dus dat wil ik wel even weten)
ik was overigens niet van plan om ze op het balkon te zetten, gewoon in de tuin. ik vond het wel een goed idee, die aardappelen in potten, vandaar dat ik ermee kwam.
ik wil op het balkon wel een paar pepino's dat gaat wel lukken. mijn huidige pepino staat nu in een pot in de tuin.
en over het versjouwen van bakken aarde weet ik alles ondertussen. ik ben mijn 23 balkonbakken aan het legen. wat een klus is dat zeg. alles moet de trap af richting kliko. daar moet ik toch iets anders op verzinnen. van de winter maar eens op een takelachtig iets broeden![]()
Bermen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:49 schreef Teslynd het volgende:
[..]
O nee, niet uit de bermen eten. Die zijn veel te vervuild.
Zijn de huisregels verruimd?
Je suggereerde dat anderen wel uit de berm kunnen oogsten. Of je moet bedoelen dat je de berm gebruikt om er je kweekmateriaal vandaan te halen. Dan moet de plant wel een tijd ontgiften. Dat kan door een tijdje het geoogste blad weg te gooien, wat waarschijnlijk niet werkt bij gewassen die om de wortels gekweekt worden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:34 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Bermen?Ik eet van mn eigen balkon. Die groene bladeren in mn balkonbak zijn de zuring waar ik het over had.
Ik zeg dat het in bermen ed te vinden is. Ik zeg niet dat men het daar oogsten moet oid. Ik snap je punt maar eehm je legt me worden in mn mond. Het is in heel Nederland in het wild te vinden omdat men het ziet als onkruid. OA in bermen ja.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:01 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Je suggereerde dat anderen wel uit de berm kunnen oogsten. Of je moet bedoelen dat je de berm gebruikt om er je kweekmateriaal vandaan te halen. Dan moet de plant wel een tijd ontgiften. Dat kan door een tijdje het geoogste blad weg te gooien, wat waarschijnlijk niet werkt bij gewassen die om de wortels gekweekt worden.
Niet als er vossen zijn. Dat is erg spijtig met bijvoorbeeld goeie bosbesplekjes. Van en bij weides kan ook niet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:19 schreef loecje het volgende:
ligt er maar net aan bij welke berm je het plukt.
een berm langs de snelweg zou ik niet doen. maar een berm ergens achteraf of in het bos, dan is het echt niet meer vervuild dan een stadstuintje/balkon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |