abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129573359
Tnx! Op binnenplanten zien luizen er altijd net een tikje anders uit, dus ik dacht even dat het andere beestjes waren. Ik ga ze vanmiddag besproeien met zeepsop!
pi_129580120
Eerst de dikke laag eraf pletvegen (de zwarte pletten viezer dan de groene), dat is altijd het minst schadelijke en geeft direct resultaat.
Dan een paar dagen wachten tot de volgende larven luizen zijn, voordat je gaat sproeien. Met dit weer en deze hoeveelheid zou ik niet met verdelgingsmiddelen sproeien, want de planten lijden al onder de hitte. Je kan nu beter na de middag goed sproeien na het pletten en opletten dat je de laatste luizen niet wegspuit op andere planten.
pi_129646785
Helemaal blij met mijn balkonnetje nu ook de kat er vrij toegang toe heeft O+
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_129684280
Dat ziet er ontzettend leuk aangekleed en opgezet uit.

Jammer dat het zo klein is (logisch..balkon) want stel je voor dat je je achtertuin ook zo aankleedt met bijvoorbeeld dit soort planten. Dan heb je toch een best fraai geheel.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2013 17:49:32 ]
  zondag 4 augustus 2013 @ 17:54:08 #255
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_129684456
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 14:46 schreef Zomerjurkje het volgende:
Helemaal blij met mijn balkonnetje nu ook de kat er vrij toegang toe heeft O+
[ afbeelding ]
On nice, dat zou ik eigenlijk wel willen voor mijn vogels!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_129685058
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 17:54 schreef oh-oh het volgende:

[..]

On nice, dat zou ik eigenlijk wel willen voor mijn vogels!
Is volgens mij ook geschikt voor vogels. Ik heb het hier laten doen.

@Iwanius; dank en ik ben inderdaad gek op dit soort planten (bamboe en vlinderstruiken) maar vooral bamboe kun je beter in een pot houden dan in de volle grond vanwege het gigantische woekeren van deze plant :P
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:29:42 #257
244933 trovey
Nachtoele
pi_129685774
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:42 schreef Teslynd het volgende:
Streptocarpus?
Eigenlijk ken ik hem met zulke bloemen en lange bladeren plus de Nederlandse naam Kaapse primula.
Lijkt er inderdaad heel sterk op. Bedankt :* , nu even kijken op welke manier ik ze over kan houden want blijkbaar kan dat makkelijk. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_129686594
Ik blijf doorvragen, maar in diverse groenten in mijn moestuinbak zitten zulke beestjes die mooie weggetjes uiteten: (rechtsbovenin zit zo'n beestje, maar beetje onduidelijk)

Wat zijn dit en wat kan ik ermee doen?
pi_129687157
Bladmineerders, gewoon het aangetaste blad weghalen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 22:57:59 #260
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_129697566
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:07 schreef Doedezemaar het volgende:
Bladmineerders, gewoon het aangetaste blad weghalen.
Jep. Klotebeestjes. De mineervlieg boort gaatjes in je blad en legt er vervolgens eitjes in. Als je goed kijkt, zul je ongetwijfeld ook veel blaadjes zien met slechts van die rondjes erop. Daar komt op termijn ook zo'n beestje uit kruipen.

Als het ff kan, niet op z'n beloop laten. De aantasting kan namelijk explosief gaan. De larve kun je trouwens ook dooddrukken in het blad (hard knijpen), waarna je het blad eventueel kunt laten zitten.
Stop the world, I want to get out.
  Manager PR/Moderator zondag 4 augustus 2013 @ 23:11:03 #261
269689 crew  Viv
pi_129698324
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:11 schreef Zomerjurkje het volgende:
Is volgens mij ook geschikt voor vogels. Ik heb het hier laten doen.
Hoi balkon 86 w/

Mooi systeem!
pi_129710867
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hoi balkon 86 w/
[ afbeelding ]
Mooi systeem!
*O* Zeker een mooi systeem. Fijne is ook dat het volledig demontabel is, dus op het moment dat er balkononderhoud plaatsvindt kan ik het zonder problemen weghalen en weer opnieuw installeren.
  Manager PR/Moderator maandag 5 augustus 2013 @ 12:47:41 #263
269689 crew  Viv
pi_129711480
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:23 schreef Zomerjurkje het volgende:
Fijne is ook dat het volledig demontabel is, dus op het moment dat er balkononderhoud plaatsvindt kan ik het zonder problemen weghalen en weer opnieuw installeren.
Ah dat is zeker fijn! Wij moesten onze kattennetten na 1 jaar weghalen voor schilderwerkzaamheden van de woningbouwvereniging, het was een heel gedoe om daarna alles weer op te tuigen.
  maandag 5 augustus 2013 @ 13:00:26 #264
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_129711879
:@ Het is vast heel erg duur of niet?
Ik heb sowieso een open balkon, wel een muur aan een kant, zes meter lang. En ik zou moeten checken met de VVE of het mag gok ik. Maar een stukje overdekking zou ik ook echt graag hebben, dat kan dat in 1 keer mee. Mijn deur staat altijd open want de honden lopen in en uit maar ik let dus wel de hele tijd heel erg op met de vogels die altijd los zitten :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_129711889
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:23 schreef Zomerjurkje het volgende:

[..]

*O* Zeker een mooi systeem. Fijne is ook dat het volledig demontabel is, dus op het moment dat er balkononderhoud plaatsvindt kan ik het zonder problemen weghalen en weer opnieuw installeren.
Wat een prachtig systeem. Ik ben stiekem best jaloers :Y Heb de site gebookmarkt, misschien wanneer de bonus binnenkomt.
pi_129711908
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:00 schreef oh-oh het volgende:
:@ Het is vast heel erg duur of niet?
Ik heb sowieso een open balkon, wel een muur aan een kant, zes meter lang. En ik zou moeten checken met de VVE of het mag gok ik. Maar een stukje overdekking zou ik ook echt graag hebben, dat kan dat in 1 keer mee. Mijn deur staat altijd open want de honden lopen in en uit maar ik let dus wel de hele tijd heel erg op met de vogels die altijd los zitten :')
Jij durft te vragen wat ik niet durfde :D
pi_129712028
jullie hebben allemaal van die makkelijke rechte balkons -O-
achter heb ik beton met de afvoer van de verwarmingsketel richting het dak en voorkant is zo leuk jaren '30 stijl, met ronde bovenkant en leuke baksteentjes

edit, dit idee:

[ Bericht 18% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 05-08-2013 13:18:29 ]
pi_129712144
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:05 schreef computergirl het volgende:
achter heb ik beton met de afvoer van de verwarmingsketel richting het dak en voorkant is zo leuk jaren '30 stijl, met ronde bovenkant en leuke baksteentjes
Mijne is ook niet zo makkelijk. Ik woon op de bovenste verdieping, dus ik heb geen plafond/overkapping van het balkon boven mij, alleen de bak van het balkon zelf. Dat betekent dat kattennetten al niet kunnen omdat ik deze nergens aan kan vastmaken (dat het 5,5 meter lang is, helpt ook al niet). Zo'n 'kooi' lijkt me fantastisch, dan hoef ik maar een gedeelte af te zetten, zodat de kitties naar buiten kunnen en ik me niet druk hoef te maken dat ze over de railing heen springen (en ja, de oudste probeert het regelmatig :') ).
pi_129721375
check even de verschillende foto's op de site van kattenrennen.nl, daar zie je ongeveer wat er allemaal mogelijk is. Het wordt allemaal op maat gemaakt en ze komen eerst opmeten en overleggen / kijken wat er mogelijk is. Ook een open balkon is geen probleem, het mooiste (vind ik zelf) is dan bovenaan een naar binnenkomend stuk, daar kunnen katten absoluut niet overheen.

@ computergirl; de voorkant is bij jou veel te mooi om zoiets te maken, denk dat het ook niet mag vanwege het 'stadsgezicht'.

Wat voor mij een voorwaarde was is dat ik absoluut bij mijn waslijnen wil kunnen en dat het op een eenvoudige manier weer 'open' te maken is voor als mijn kat er niet meer is. (kat is 15 jaar jong, dus kan nog wel een tijdje mee maar je weet maar nooit). Daarom heb ik vier 'ramen', die niet alleen open kunnen maar ook nog eens er volledig uitgehaald kunnen worden. Hierdoor werd de boel wel een stukje duurder.
In totaal heb ik, inclusief het laten monteren, er 910 euro voor betaald. (balkon is 3,5 meter breed en 1,5 meter diep). Zonder "ramen" wordt het beduidend goedkoper.
pi_129721596
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:05 schreef computergirl het volgende:

edit, dit idee:
[ afbeelding ]
aan de binnenkant van de muurtjes een kattennet ophangen. dat valt echt bijna niet op.
hadden we ook ook bij mijn studentenkamer met een vergelijkbaar inpandig balkon, tegen de duiven.
pi_129743847
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:31 schreef loecje het volgende:

[..]

aan de binnenkant van de muurtjes een kattennet ophangen. dat valt echt bijna niet op.
hadden we ook ook bij mijn studentenkamer met een vergelijkbaar inpandig balkon, tegen de duiven.
mijn balkon is als de onderste op de foto. Er steekt een deel uit als een soort mandje :)
pi_129749771
dat is wel lastiger ja. ik weet niet hoe groot het stuk binnen is. anders alleen dat stuk afzetten?
wel zonde van de ruimte.
pi_129751749
Ik heb een gedeeltelijk inpandig balkon, kun je redelijk makkelijk dichtmaken mar een nadeel is wel dat je loopruimte kwijt bent :{ want het gaas zit schuin...opgelost door daar maar planten neer te zetten waar ik nu niet meer kan staan. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_130208661
Hallo balkon liefhebbers! , lees al een tijdje mee en dacht laat ik ook is wat foto's plaatsen van mijn balkon/terras in een hofje.

http://www.flickr.com/photos/100486110@N06/

[ Bericht 19% gewijzigd door Freaky-FOK op 19-08-2013 17:00:41 (foto toegevoegd) ]
  Manager PR/Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 23:07:56 #275
269689 crew  Viv
pi_130219882
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:43 schreef Freaky-FOK het volgende:
Hallo balkon liefhebbers! , lees al een tijdje mee en dacht laat ik ook is wat foto's plaatsen van mijn balkon/terras in een hofje.

http://www.flickr.com/photos/100486110@N06/

Mooi! Woon je aan een soort binnentuin ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')