Dat zou zomaar kunnen. Op een stalen ros kun je ook duraace di2 monteren. En mavic wielen met distro banden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ben ik niet mee eens; een frame maakt of breekt je fiets, bevalt je stem of vork niet, vervang je hem, ketting versleten, vervangen, maar als je frame niet lekker rijd; einde verhaal
(en wil je nu stellen dat mijn stalen racefiets betere afmontage heeft?)
Te zwaar misschien?quote:
klinkt als speed wobble. hier een artikel er over http://cyclingtips.com.au(...)ike-shakes-its-head/quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:24 schreef Teslynd het volgende:
Ik heb het 1x in Zwitserland gehad. Van zwaar was geen sprake. Ik niet en de fiets niets en de bagage niet.
Het zwabberen: dat het stuur wat heen en weer gaat en door de afdaling gaat dat steeds wilder. Het schijnt wel een bekend fenomeen te zijn, zag ik een keer in een fietsenblad in een artikel over een fietstest.
Tsja, dat was dus een onvervalste speed wobble. Dat kan zelfs bij een verkeerd gemonteerd spaakmagneetje al gebeuren. Fiets ophangen en voorwiel ronddraaien. Wanneer die iedere keer op dezelfde plek stopt of zelfs een kwart slag terug draait, weet je dus dat het zwaartepunt onderaan zit. Moet je uiteraard wel schone wielen en perfect afgestelde lagers voor hebben. Dan band er af en het opnieuw proberen nadat je het zwaarste punt gemarkeerd hebt op de velg en de band. Is het dan weg, dan dus die band een halve slag verschoven monteren. Het blijft een zoekplaatje. Maar als je ok nog bagage bij je had, gewoon minder hard die berg af, want dan is er geen peil op te trekken waar het vandaan komt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:24 schreef Teslynd het volgende:
Ik heb het 1x in Zwitserland gehad. Van zwaar was geen sprake. Ik niet en de fiets niets en de bagage niet.
Het zwabberen: dat het stuur wat heen en weer gaat en door de afdaling gaat dat steeds wilder. Het schijnt wel een bekend fenomeen te zijn, zag ik een keer in een fietsenblad in een artikel over een fietstest.
Damesfiets.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:07 schreef ultra_ivo het volgende:
alternatief kun je gaan dempen, dat doe je op de fiets door je knie tegen de zijkant van je bovenbuis te houden.
Een damesfiets is met bagage altijd instabiel. Die dingen zijn een constructietechnische nachtmerrie. Stevigheid van een vaatdoek.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:50 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Damesfiets.
Ik weet niet meer wat ik deed. In elk geval niet achterover hangen. Wel remmen, wat met de velgremmen niet zo goed ging op het korte maar wel vrij steile hellinkje.
Met de andere fietsen heb ik daar normaal nooit last van gehad. Alleen bij zwaar transport voel je voor en achter zwabberen, maar dat ligt voor de hand.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een damesfiets is met bagage altijd instabiel. Die dingen zijn een constructietechnische nachtmerrie. Stevigheid van een vaatdoek.
alleen als ze krom zijnquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:56 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Met de andere fietsen heb ik daar normaal nooit last van gehad. Alleen bij zwaar transport voel je voor en achter zwabberen, maar dat ligt voor de hand.
De semi-racefiets van Batavus heeft een mixte-frame, dat is wel stijf en de andere fietsen waren gewone fietsen.
Nu valt me in dat bij besneeuwde taluds voor en achterwiel moeite hebben in één spoor te rijden. Hebben herenfietsen dat ook?
Hè tassie, het gaat hier wel over RACEFIETSEN hoor. Kom dan achteraf niet aanzetten dat het je gebeurde met een 20 kg zware damesfiets van Halfords kwaliteit oid. Daarvoor moet je bij Mona van de Libelle wezen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:10 schreef Teslynd het volgende:
Die open V-vorm zal wel bijgedragen hebben. Maar ik zal het wiel nog een keer controleren. Bedankt voor jullie info.
De bagage was een fietstas die je aan het achterrek hangt. En waarschijnlijk een stuurtasje.
Gewicht zegt niks over de stabiliteit. Geometrie, buiskwaliteit en vakmanschap van de bouwer zeggen veel.quote:
Ook grote merken bouwen baggerfietsen. De buiskwaliteit zegt veel meer dan het merk.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:42 schreef Teslynd het volgende:
Iemand had het over Hallfords, 20 kg en ik zei dus dat de mijne een semi-racefiets van 14 kg is.
Halfords heeft ook merkfietsen. Sparta?
Hangt ook veel af van de kwaliteit van de fiets (betere merken behouden hun waarde meer), de staat van de onderdelen en de tijd van het jaar. Zo rond de Tour de France (nu dus) ligt de vraag, en dus ook de gemiddelde vraagprijs een stuk hoger dan in oktober bijvoorbeeld.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:51 schreef RedFever007 het volgende:
Ik zat eens op MP te kijken en zag wel wat leuke fietsen staan maar vind de prijzen nog aan de hoge kant voor 2 a 3 jaar oude fietsen. Hoeveel schrijft een racefiets gemiddeld af ongeveer? is 50% dan realistisch?
Marktplaats of 2ehands.bequote:Op maandag 24 juni 2013 13:13 schreef IljoKeisseFan het volgende:
Hallo allemaal,
Ik wil graag een racefiets kopen voor vrije tijd, dus niet echt om er wedstrijden mee te gaan rijden. Mijn budget ligt ongeveer rond de 300 euro, dus weten jullie op welke sites ik dan het best kan zoeken?
Ik bedoelde eerlijk gezegd geen 2e hands..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |