abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127957957
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:12 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ben ik niet mee eens; een frame maakt of breekt je fiets, bevalt je stem of vork niet, vervang je hem, ketting versleten, vervangen, maar als je frame niet lekker rijd; einde verhaal

(en wil je nu stellen dat mijn stalen racefiets betere afmontage heeft? :+ )
Dat zou zomaar kunnen. Op een stalen ros kun je ook duraace di2 monteren. En mavic wielen met distro banden.

Als dat carbon geval dan met sora en linglongs uitgevoerd is, dan weet ik wel wat beter zal fietsen. ;)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:36:44 #202
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127958473
dan zou ik mij opgelicht voelen
pi_127991352
Is voor beide wat te zeggen.
Tuurlijk moet je frame qua maat goed zijn, maar al heb je qua geometrie ongeveer dezelfde frames vind ik het merk frame altijd beetje overrated. Dan kun je idd beter naar wielen en groep kijken.
Helemaal voor een 1e fiets moet je niet blind staren naar het merk frame.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_127997466
Waar komt dat zwabberen vandaan?
  woensdag 19 juni 2013 @ 18:54:50 #205
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127998078
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:41 schreef Teslynd het volgende:
Waar komt dat zwabberen vandaan?
Te zwaar misschien?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_128005521
Ik heb het 1x in Zwitserland gehad. Van zwaar was geen sprake. Ik niet en de fiets niets en de bagage niet.

Het zwabberen: dat het stuur wat heen en weer gaat en door de afdaling gaat dat steeds wilder. Het schijnt wel een bekend fenomeen te zijn, zag ik een keer in een fietsenblad in een artikel over een fietstest.
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:36:42 #207
253373 knoffel
Baas boven Baas
pi_128006383
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:24 schreef Teslynd het volgende:
Ik heb het 1x in Zwitserland gehad. Van zwaar was geen sprake. Ik niet en de fiets niets en de bagage niet.

Het zwabberen: dat het stuur wat heen en weer gaat en door de afdaling gaat dat steeds wilder. Het schijnt wel een bekend fenomeen te zijn, zag ik een keer in een fietsenblad in een artikel over een fietstest.
klinkt als speed wobble. hier een artikel er over http://cyclingtips.com.au(...)ike-shakes-its-head/
Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:50:35 #208
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_128007307
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:24 schreef Teslynd het volgende:
Ik heb het 1x in Zwitserland gehad. Van zwaar was geen sprake. Ik niet en de fiets niets en de bagage niet.

Het zwabberen: dat het stuur wat heen en weer gaat en door de afdaling gaat dat steeds wilder. Het schijnt wel een bekend fenomeen te zijn, zag ik een keer in een fietsenblad in een artikel over een fietstest.
Tsja, dat was dus een onvervalste speed wobble. Dat kan zelfs bij een verkeerd gemonteerd spaakmagneetje al gebeuren. Fiets ophangen en voorwiel ronddraaien. Wanneer die iedere keer op dezelfde plek stopt of zelfs een kwart slag terug draait, weet je dus dat het zwaartepunt onderaan zit. Moet je uiteraard wel schone wielen en perfect afgestelde lagers voor hebben. Dan band er af en het opnieuw proberen nadat je het zwaarste punt gemarkeerd hebt op de velg en de band. Is het dan weg, dan dus die band een halve slag verschoven monteren. Het blijft een zoekplaatje. Maar als je ok nog bagage bij je had, gewoon minder hard die berg af, want dan is er geen peil op te trekken waar het vandaan komt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  FOK!fotograaf woensdag 19 juni 2013 @ 23:06:55 #209
73911 ultra_ivo
pi_128012726
Ieder voorwerp resoneert bij een bepaalde frequentie van een impuls. Je fiets dus ook. Wat die impuls is kan vanalles zijn, zelfs regelmatig gelegde kasseien kunnen dat bij een bepaalde snelheid doen. Om uit de resonantie (het zwabberen en schudden te komen) moet je je snelheid veranderen, dus remmen of sneller gaan rijden.
  FOK!fotograaf woensdag 19 juni 2013 @ 23:07:19 #210
73911 ultra_ivo
pi_128012756
alternatief kun je gaan dempen, dat doe je op de fiets door je knie tegen de zijkant van je bovenbuis te houden.
pi_128034992
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:07 schreef ultra_ivo het volgende:
alternatief kun je gaan dempen, dat doe je op de fiets door je knie tegen de zijkant van je bovenbuis te houden.
Damesfiets.
Ik weet niet meer wat ik deed. In elk geval niet achterover hangen. Wel remmen, wat met de velgremmen niet zo goed ging op het korte maar wel vrij steile hellinkje.
  FOK!fotograaf donderdag 20 juni 2013 @ 15:37:42 #212
73911 ultra_ivo
pi_128036977
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:50 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Damesfiets.
Ik weet niet meer wat ik deed. In elk geval niet achterover hangen. Wel remmen, wat met de velgremmen niet zo goed ging op het korte maar wel vrij steile hellinkje.
Een damesfiets is met bagage altijd instabiel. Die dingen zijn een constructietechnische nachtmerrie. Stevigheid van een vaatdoek.
pi_128037799
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:37 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Een damesfiets is met bagage altijd instabiel. Die dingen zijn een constructietechnische nachtmerrie. Stevigheid van een vaatdoek.
Met de andere fietsen heb ik daar normaal nooit last van gehad. Alleen bij zwaar transport voel je voor en achter zwabberen, maar dat ligt voor de hand.
De semi-racefiets van Batavus heeft een mixte-frame, dat is wel stijf en de andere fietsen waren gewone fietsen.

Nu valt me in dat bij besneeuwde taluds voor en achterwiel moeite hebben in één spoor te rijden. Hebben herenfietsen dat ook?
  donderdag 20 juni 2013 @ 16:24:55 #214
545 dop
:copyright: dop
pi_128039041
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:56 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Met de andere fietsen heb ik daar normaal nooit last van gehad. Alleen bij zwaar transport voel je voor en achter zwabberen, maar dat ligt voor de hand.
De semi-racefiets van Batavus heeft een mixte-frame, dat is wel stijf en de andere fietsen waren gewone fietsen.

Nu valt me in dat bij besneeuwde taluds voor en achterwiel moeite hebben in één spoor te rijden. Hebben herenfietsen dat ook?
alleen als ze krom zijn
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_128112360
Die open V-vorm zal wel bijgedragen hebben. Maar ik zal het wiel nog een keer controleren. Bedankt voor jullie info.
De bagage was een fietstas die je aan het achterrek hangt. En waarschijnlijk een stuurtasje.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:29:29 #216
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_128112746
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:10 schreef Teslynd het volgende:
Die open V-vorm zal wel bijgedragen hebben. Maar ik zal het wiel nog een keer controleren. Bedankt voor jullie info.
De bagage was een fietstas die je aan het achterrek hangt. En waarschijnlijk een stuurtasje.
Hè tassie, het gaat hier wel over RACEFIETSEN hoor. Kom dan achteraf niet aanzetten dat het je gebeurde met een 20 kg zware damesfiets van Halfords kwaliteit oid. Daarvoor moet je bij Mona van de Libelle wezen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_128141555
Semi-racefiets, 14 kg.
  FOK!fotograaf zondag 23 juni 2013 @ 10:12:10 #218
73911 ultra_ivo
pi_128142361
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 07:55 schreef Teslynd het volgende:
Semi-racefiets, 14 kg.
Gewicht zegt niks over de stabiliteit. Geometrie, buiskwaliteit en vakmanschap van de bouwer zeggen veel.
pi_128142699
Iemand had het over Hallfords, 20 kg en ik zei dus dat de mijne een semi-racefiets van 14 kg is.
Halfords heeft ook merkfietsen. Sparta?
  zondag 23 juni 2013 @ 12:51:27 #220
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_128145639
Ik zat eens op MP te kijken en zag wel wat leuke fietsen staan maar vind de prijzen nog aan de hoge kant voor 2 a 3 jaar oude fietsen. Hoeveel schrijft een racefiets gemiddeld af ongeveer? is 50% dan realistisch?
  FOK!fotograaf zondag 23 juni 2013 @ 13:36:29 #221
73911 ultra_ivo
pi_128147260
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:42 schreef Teslynd het volgende:
Iemand had het over Hallfords, 20 kg en ik zei dus dat de mijne een semi-racefiets van 14 kg is.
Halfords heeft ook merkfietsen. Sparta?
Ook grote merken bouwen baggerfietsen. De buiskwaliteit zegt veel meer dan het merk.
pi_128148224
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:51 schreef RedFever007 het volgende:
Ik zat eens op MP te kijken en zag wel wat leuke fietsen staan maar vind de prijzen nog aan de hoge kant voor 2 a 3 jaar oude fietsen. Hoeveel schrijft een racefiets gemiddeld af ongeveer? is 50% dan realistisch?
Hangt ook veel af van de kwaliteit van de fiets (betere merken behouden hun waarde meer), de staat van de onderdelen en de tijd van het jaar. Zo rond de Tour de France (nu dus) ligt de vraag, en dus ook de gemiddelde vraagprijs een stuk hoger dan in oktober bijvoorbeeld.
pi_128190260
Hallo allemaal,

Ik wil graag een racefiets kopen voor vrije tijd, dus niet echt om er wedstrijden mee te gaan rijden. Mijn budget ligt ongeveer rond de 300 euro, dus weten jullie op welke sites ik dan het best kan zoeken?
pi_128190796
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 13:13 schreef IljoKeisseFan het volgende:
Hallo allemaal,

Ik wil graag een racefiets kopen voor vrije tijd, dus niet echt om er wedstrijden mee te gaan rijden. Mijn budget ligt ongeveer rond de 300 euro, dus weten jullie op welke sites ik dan het best kan zoeken?
Marktplaats of 2ehands.be
pi_128192076
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 13:28 schreef cafca het volgende:

[..]

Marktplaats of 2ehands.be
Ik bedoelde eerlijk gezegd geen 2e hands..

Iemand ervaring met deze fiets of weet die er iets meer over:

http://www.matrabike.nl/F(...)tm_content=discarded
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')