Dat zou zomaar kunnen. Op een stalen ros kun je ook duraace di2 monteren. En mavic wielen met distro banden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ben ik niet mee eens; een frame maakt of breekt je fiets, bevalt je stem of vork niet, vervang je hem, ketting versleten, vervangen, maar als je frame niet lekker rijd; einde verhaal
(en wil je nu stellen dat mijn stalen racefiets betere afmontage heeft?)
Te zwaar misschien?quote:
klinkt als speed wobble. hier een artikel er over http://cyclingtips.com.au(...)ike-shakes-its-head/quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:24 schreef Teslynd het volgende:
Ik heb het 1x in Zwitserland gehad. Van zwaar was geen sprake. Ik niet en de fiets niets en de bagage niet.
Het zwabberen: dat het stuur wat heen en weer gaat en door de afdaling gaat dat steeds wilder. Het schijnt wel een bekend fenomeen te zijn, zag ik een keer in een fietsenblad in een artikel over een fietstest.
Tsja, dat was dus een onvervalste speed wobble. Dat kan zelfs bij een verkeerd gemonteerd spaakmagneetje al gebeuren. Fiets ophangen en voorwiel ronddraaien. Wanneer die iedere keer op dezelfde plek stopt of zelfs een kwart slag terug draait, weet je dus dat het zwaartepunt onderaan zit. Moet je uiteraard wel schone wielen en perfect afgestelde lagers voor hebben. Dan band er af en het opnieuw proberen nadat je het zwaarste punt gemarkeerd hebt op de velg en de band. Is het dan weg, dan dus die band een halve slag verschoven monteren. Het blijft een zoekplaatje. Maar als je ok nog bagage bij je had, gewoon minder hard die berg af, want dan is er geen peil op te trekken waar het vandaan komt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:24 schreef Teslynd het volgende:
Ik heb het 1x in Zwitserland gehad. Van zwaar was geen sprake. Ik niet en de fiets niets en de bagage niet.
Het zwabberen: dat het stuur wat heen en weer gaat en door de afdaling gaat dat steeds wilder. Het schijnt wel een bekend fenomeen te zijn, zag ik een keer in een fietsenblad in een artikel over een fietstest.
Damesfiets.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:07 schreef ultra_ivo het volgende:
alternatief kun je gaan dempen, dat doe je op de fiets door je knie tegen de zijkant van je bovenbuis te houden.
Een damesfiets is met bagage altijd instabiel. Die dingen zijn een constructietechnische nachtmerrie. Stevigheid van een vaatdoek.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:50 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Damesfiets.
Ik weet niet meer wat ik deed. In elk geval niet achterover hangen. Wel remmen, wat met de velgremmen niet zo goed ging op het korte maar wel vrij steile hellinkje.
Met de andere fietsen heb ik daar normaal nooit last van gehad. Alleen bij zwaar transport voel je voor en achter zwabberen, maar dat ligt voor de hand.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een damesfiets is met bagage altijd instabiel. Die dingen zijn een constructietechnische nachtmerrie. Stevigheid van een vaatdoek.
alleen als ze krom zijnquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:56 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Met de andere fietsen heb ik daar normaal nooit last van gehad. Alleen bij zwaar transport voel je voor en achter zwabberen, maar dat ligt voor de hand.
De semi-racefiets van Batavus heeft een mixte-frame, dat is wel stijf en de andere fietsen waren gewone fietsen.
Nu valt me in dat bij besneeuwde taluds voor en achterwiel moeite hebben in één spoor te rijden. Hebben herenfietsen dat ook?
Hè tassie, het gaat hier wel over RACEFIETSEN hoor. Kom dan achteraf niet aanzetten dat het je gebeurde met een 20 kg zware damesfiets van Halfords kwaliteit oid. Daarvoor moet je bij Mona van de Libelle wezen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:10 schreef Teslynd het volgende:
Die open V-vorm zal wel bijgedragen hebben. Maar ik zal het wiel nog een keer controleren. Bedankt voor jullie info.
De bagage was een fietstas die je aan het achterrek hangt. En waarschijnlijk een stuurtasje.
Gewicht zegt niks over de stabiliteit. Geometrie, buiskwaliteit en vakmanschap van de bouwer zeggen veel.quote:
Ook grote merken bouwen baggerfietsen. De buiskwaliteit zegt veel meer dan het merk.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:42 schreef Teslynd het volgende:
Iemand had het over Hallfords, 20 kg en ik zei dus dat de mijne een semi-racefiets van 14 kg is.
Halfords heeft ook merkfietsen. Sparta?
Hangt ook veel af van de kwaliteit van de fiets (betere merken behouden hun waarde meer), de staat van de onderdelen en de tijd van het jaar. Zo rond de Tour de France (nu dus) ligt de vraag, en dus ook de gemiddelde vraagprijs een stuk hoger dan in oktober bijvoorbeeld.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:51 schreef RedFever007 het volgende:
Ik zat eens op MP te kijken en zag wel wat leuke fietsen staan maar vind de prijzen nog aan de hoge kant voor 2 a 3 jaar oude fietsen. Hoeveel schrijft een racefiets gemiddeld af ongeveer? is 50% dan realistisch?
Marktplaats of 2ehands.bequote:Op maandag 24 juni 2013 13:13 schreef IljoKeisseFan het volgende:
Hallo allemaal,
Ik wil graag een racefiets kopen voor vrije tijd, dus niet echt om er wedstrijden mee te gaan rijden. Mijn budget ligt ongeveer rond de 300 euro, dus weten jullie op welke sites ik dan het best kan zoeken?
Ik bedoelde eerlijk gezegd geen 2e hands..quote:
dat is geen racefiets, dat is een zwabber die er uit probeert te zien als een racefietsquote:Op maandag 24 juni 2013 13:55 schreef IljoKeisseFan het volgende:
[..]
Ik bedoelde eerlijk gezegd geen 2e hands..
Iemand ervaring met deze fiets of weet die er iets meer over:
http://www.matrabike.nl/F(...)tm_content=discarded
Dat is toch een Gazelle AB frame dacht ik? Prima fietsje zo te zien en gegarandeerd 10 x beter dan die Matra troep die ze met een gebogen stuurtje als racefiets proberen te slijten. Matra, zoiets als de Vos, maar dan in het goedkope segment.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:38 schreef dop het volgende:
[..]
dat is geen racefiets, dat is een zwabber die er uit probeert te zien als een racefiets
rij dan rustig door op je oude dames of heren fiets en spaar tot je wel een racefiets kunt kopen
http://link.marktplaats.nl/667435255
Die matrabike dingen zijn echt pure bagger.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:55 schreef IljoKeisseFan het volgende:
[..]
Ik bedoelde eerlijk gezegd geen 2e hands..
Iemand ervaring met deze fiets of weet die er iets meer over:
http://www.matrabike.nl/F(...)tm_content=discarded
volgens mij wel , foto beoordelen is altijd lastig , maar het lijkt mij een fietsje waar iemand altijd heel zuinig mee is geweest.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is toch een Gazelle AB frame dacht ik? Prima fietsje zo te zien en gegarandeerd 10 x beter dan die Matra troep die ze met een gebogen stuurtje als racefiets proberen te slijten. Matra, zoiets als de Vos, maar dan in het goedkope segment.
Prima fietsje voor een prima prijsquote:Op donderdag 4 juli 2013 10:22 schreef Murofuser het volgende:
Na een ruim jaar te hebben gefietst op een oude Giant Cadex 2 heb ik het virus te pakken en wil nu gaan voor een nieuwe fiets.
Nu ben ik al naar de plaatselijke fietsenboer geweest en heb een Cube Attempt (105 afgemonteerd) voorbeeld: http://www.fahrrad.de/fah(...)empt-rival/7723.html gereserveerd voor ¤750. Is dit een redelijke prijs. Of kan ik voor deze prijs bijvoorbeeld beter een nieuwe bulls harrier 1 aanschaffen? Of zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie?
Bedankt voor je antwoord. Ben al langs de FM geweest en is helemaal 105 afgemonteerd en zag er erg goed onderhouden uit. Daarnaast zaten er mavic wielen onder. Haal ook liever de Cube bij de FM (ipv fiets via internet) met het oog op service.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:19 schreef iScream. het volgende:
[..]
Prima fietsje voor een prima prijsDenk niet dat er veel verschil tussen deze en de Harrier1 zit, volgens mij zijn ze beide 105 afgemonteerd. Voor zover ik weet zit er op de Harrier goedkope Shimano wielen en op deze de goedkope Fulcrum wielen (is Campagnolo). Als de looks van beide frames je niks uitmaakt zou ik eerder voor de fiets met de Fulcrum wielen gaan (vind ik ook mooier dan die Shimano's), dus voor de Cube. Je weet zeker dat 'ie volledig 105 afgemonteerd is? Ik zie nog wel eens van die advertenties voorbij komen waar ze dat bij vermelden, maar waarbij vervolgens blijkt dat bijvoorbeeld alleen de achterderailleur 105 is.
Ow tweedehands haha, ik dacht al, 750 is wel verrekte goedkoop voor een nieuwe variant! Weet je wat voor Mavic wielen? Dat klinkt overigens wel logisch, eerste wat mensen vervangen aan dergelijke fietsen zijn de wielen! Is de maatstelling van het frame de juiste? Als de fiets in goede staat is, is het een prima prijsje hoor, je zult waarschijnlijk wel wat eerder de tandwielen o.i.d. moeten vervangen dan bij een nieuwe fiets, maar 105 is gelukkig niet 't duurste in onderhoud. Als je een nieuwe Bulls Harrier zou kopen, moet je eigenlijk al incalculeren dat je op niet al te lange termijn andere wielen nodig bent, dit was in ieder geval wel het geval bij de 2011 versie, rotwielen + waarschijnlijk zitten er op de 2e hands al pedalen, op een nieuwe niet. Kijk wel even of de pedalen wel de juiste zijn voor je schoenen, bij een goede FM kun je dit anders nog wel omruilen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:22 schreef Murofuser het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord. Ben al langs de FM geweest en is helemaal 105 afgemonteerd en zag er erg goed onderhouden uit. Daarnaast zaten er mavic wielen onder. Haal ook liever de Cube bij de FM (ipv fiets via internet) met het oog op service.
haha ja inderdaad tweedehands, was wel handig geweest dat erbij te vermelden. Weet helaas niet welke mavic wielen. Maar bedankt voor je hulp. Denk dat ik ga voor de Cube en probeer nog wat omtrent de prijs of wat dingen erbij te krijgen. Pedalen heb ik al.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:28 schreef iScream. het volgende:
[..]
Ow tweedehands haha, ik dacht al, 750 is wel verrekte goedkoop voor een nieuwe variant! Weet je wat voor Mavic wielen? Dat klinkt overigens wel logisch, eerste wat mensen vervangen aan dergelijke fietsen zijn de wielen! Is de maatstelling van het frame de juiste? Als de fiets in goede staat is, is het een prima prijsje hoor, je zult waarschijnlijk wel wat eerder de tandwielen o.i.d. moeten vervangen dan bij een nieuwe fiets, maar 105 is gelukkig niet 't duurste in onderhoud. Als je een nieuwe Bulls Harrier zou kopen, moet je eigenlijk al incalculeren dat je op niet al te lange termijn andere wielen nodig bent, dit was in ieder geval wel het geval bij de 2011 versie, rotwielen + waarschijnlijk zitten er op de 2e hands al pedalen, op een nieuwe niet. Kijk wel even of de pedalen wel de juiste zijn voor je schoenen, bij een goede FM kun je dit anders nog wel omruilen.
verkijk je niet zo op de 'maat'quote:Op zondag 7 juli 2013 15:15 schreef Billiebier het volgende:
Ik ben 1.80 en moet rond de maat 56-57 hebben
Laat die Trek maar staan. Zitten waarschijnlijk ook nog wel een paar (verborgen) hele goedkope onderdelen op, en die Gazelle ziet er puntgaaf uit. Die zou ik er zelf nog wel bij willen hebben om de winter door te raggen. Maar ik weet dat als het koud is, ik toch niet op de fiets stap.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:15 schreef Billiebier het volgende:
Ik ben 1.80 en moet rond de maat 56-57 hebben
zadels zijn nogal persoonlijk, de een zweert bij fizik de ander vind het niks.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:13 schreef LethalP het volgende:
Ik ben opzoek naar een nieuw zadel omdat bij mijn oude de zadelbrug verbogen is.
Ben erover aan het denken om een Fi'Zi:k te kopen, maar die zijn nogal prijzig!
Iemand die een idee heeft wat voor zadels qua kwaliteit in de buurt komen. (Fizik Antares)
Maar 56 is toch 56? Ik wil voor de Gazelle gaan maar moet wel ivm mijn rug de juiste maat hebbenquote:Op zondag 7 juli 2013 17:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
verkijk je niet zo op de 'maat'
het zijn qua zithouding twee compleet verschillende fietsen
Euhm. Je wilt een fiets om gewoon wat op te rijden, maar je wilt wel wedstrijden gaan fietsen?quote:Op zondag 7 juli 2013 21:34 schreef sonnyspek het volgende:
http://www.matrabike.nl/F(...)print-Road-Bike.aspx
Is dit niet iets? Hoeft niet erg goed te zijn maar gewoon waar je een beetje op kan fietsen.
Ik wil mischien wedstrijden gaan rijden, maar ik wil dan voor mij zelf trainen en niet bij een vereniging. Kan je dan gewoon lid worden van de KNWU en dan wedstrijden rijden? En kan dat, als je daar op 16 jarige leeftijd mee begint?
En om gewoon wat op te fietsen?quote:Op zondag 7 juli 2013 21:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Euhm. Je wilt een fiets om gewoon wat op te rijden, maar je wilt wel wedstrijden gaan fietsen?
Dan zou ik zeker geen Matra kopen, maar naar een fietsenmaker gaan en je daar laten adviseren.
Ook niet. Er is eigenlijk helemaal niets goed aan die fiets. Na 1 keer gooi je hem waarschijnlijk in de dichtstbijzijnde beek.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |