abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 juni 2013 @ 12:13:50 #251
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127551791
Kan je er niet meet bijzetten Suusz. Volgende topic :)
pi_127553192
Als ze met 37 weken komt is het ook nog juli, maar ik ga uit van augustus :).

Flowerbox, wat fijn! *O*

Zat net de lijst voor de kraam door te lezen - doen ze echt rectaalmn temperatuur opmeten?
Home is where the O+ is...
pi_127553374
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:16 schreef Cwen het volgende:
Als ze met 37 weken komt is het ook nog juli, maar ik ga uit van augustus :).

Flowerbox, wat fijn! *O*

Zat net de lijst voor de kraam door te lezen - doen ze echt rectaalmn temperatuur opmeten?
Yup, dat gaan ze inderdaad echt rectaal doen. Bij de intake van de kraamverzorging noemde ze dat er nog even expliciet bij..

Thanks alvast Hilzillah :)
pi_127553415
Gatver :(. Daar gaan we het dinsdag bij de intake dus mooi even over hebben.
pi_127553434
Bij mij deden ze dat niet, je bent de baas over je eigen lichaam hoor.
Mijn kraam was zo sympathiek om uit zichzelf de oksel voor te stellen gezien mijn subtotaalruptuur ;) Daarbij kun je het altijd zelf doen natuurlijk.
pi_127553499
Dat doen ze inderdaad niet. Moet officieel wel, maar ze konden de pot op :P Ik zei dat als ik verhoging had ik best nog een keer rectaal wilde tempen, maar dat ie eerst mooi op een andere manier ging.
Sarcasme. Herken het.
pi_127553577
Ze heeft het hier niet eens voorgesteld, maar dat kan toch ook niet? Je gaat toch niet een thermometer in een opengesche.. :X :{w
pi_127553673
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:34 schreef Suikertante het volgende:
Ze heeft het hier niet eens voorgesteld, maar dat kan toch ook niet? Je gaat toch niet een thermometer in een opengesche.. :X :{w
Dat moet ja :(

Die bevalling heb je ook doorstaan dus dan valt dit best mee :{w
Sarcasme. Herken het.
pi_127553907
Het kán vast wel, Suiker, maar het lijktbme heel erg niet tof. En idd, zonder verhoging geen geklooi aan m'n lijf. Die bevalling is natuurlijk, dat maakt me niet uit, maar die thermometer in m'n hol niet. Maar goed, zo heb ik nog wel meer dingen die ik even wil vastleggen :D. Ik houd er echt niet van als vreemdevmensen aan me zitten, dus dat gaan we tot een minimum beperken.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:48:29 #260
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127553919
Nou ja, je moet toch op enig moment ook weer ontlasting hebben. Dat ljkt me een grotere 'hindernis' dan zo'n ittybitty thermometer......
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_127553984
Maar daar heb je hopelijk geen hulp bij nodig ;)
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:52:07 #262
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127554004
Mooi gezegd buuv :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127554012
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:51 schreef Cwen het volgende:
Maar daar heb je hopelijk geen hulp bij nodig ;)
.... en lig je ook niet op je buik/zij :Y)
pi_127554039
hoop ik dan he? Daar weet ik natuurlijk niets van af :o
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:53:48 #265
244125 laziness
pi_127554049
Ja dat denken jullie nu allemaal.

Wacht maar af...
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:54:50 #266
244125 laziness
pi_127554065
Ze inspecteren ook je onderkant dus een thermometer er dan ook inschuiven is niet echt een stap verder dan nog :P
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:57:27 #267
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127554136
Maar je mag heus zelf die thermometer wel hanteren als je dat wil? Volgens mij heb ik dat altijd zelf gedaan. :D

En die grens van andere mensen aan je? Die vervaagt. Ik ben echt best preuts eigenlijk. Maar toen ik uit het ziekenhuis kwam na oudste gaf ik de kraamverzorgster een hand en zei zij: gelijk even wondcontrole doen? Welja, hup, dekens opzij, welkom in mijn slip rolladenet. Ik stond er zelf verbaasd van.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_127554251
Ik had poepverdunners en daar was ik heel blij mee :@
Van mij mogen ze overal naar en in kijken, maar die eerste week had ik liever niet dat ze ergens objecten in staken. :+ Qua pijn was het vast meegevallen hoor, maar ik wilde niks in de buurt van die hechtingen hebben.

Maar die dames zijn bijna altijd zo lief, no worries O+
pi_127554432
Hier hebben ze beide keren onder mn oksel mn temperatuur gemeten.
En ook wat buuf zegt over die grens :P
Het begon al bij de bevalling, halve ziekenhuis wilde mn dochter ter wereld zien komen :P
Thuis lag ik er ook niet echt florissant bij toen vk en stagiair langskwamen :P
  zaterdag 8 juni 2013 @ 14:10:46 #270
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127554435
Ik ben ook heel preuts en de afgelopen kraamdagen hebben er 4 vreemden tussen m'n benen gekeken. En tijdens m'n bevalling stonden er 5 kerels rond m'n bed. En I couldnt care less :D. Maar vraag je me mee naar de sauna, dan zeg ik nee dank je.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127554517
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:57 schreef debuurvrouw het volgende:
slip rolladenet.
_O-
  zaterdag 8 juni 2013 @ 14:45:50 #272
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_127555213
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 01:37 schreef ikke_84 het volgende:
Flowerbox wat fijn dat je echo goed was!!

Nelisb gefeliciteerd met Tijs

proj heb je al gebeld met de verloskundige en weet je al wat meer?
Jup! Ik was vergeten om een update te schrijven :@ . Afgelopen donderdag heb ik gebeld een aangegeven dat ik het raar vond dat bij de termijnecho mijn termijn niet écht bepaald was of aangepast was. De vk gaf echter aan dat mijn termijn al bepaald is bij de eerste echo (die waar ik 11 dagen terug gezet ben) en dat ze daar dus aan vast bleef houden. Dat scheen normaal te zijn.

Vandaag vertelde iemand me ook dat ze tegenwoordig de termijnbepaling al wel vaker bij 8 weken doen, ipv pas bij de termijnecho met 12 weken.

Over drie weken heb ik weer een afspraak. Dan ga ik vragen of ze me het nog maals duidelijk uit kunnen leggen.

Mijn nieuwe datum is nu 20 december en vandaag ben ik dus 12w1d (volgens mijn eigen berekening 13w5d.. dat klinkt toch veul verder ;) ).
  zaterdag 8 juni 2013 @ 14:49:22 #273
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_127555309
*O* En jeej voor vervagende grenzen bij bevallingen en temperatuursmetingen!

( :') )
  zaterdag 8 juni 2013 @ 15:24:39 #274
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127555990
Ik zal zo mijn schoonmoeder (die mijn kraamverzorgster wordt) even inlichten dat er niets rectaal ingebracht gaat worden. Zelfs geen thermometer

leuk onderwerp voor bij de koffie :D
pi_127557876
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 14:45 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Jup! Ik was vergeten om een update te schrijven :@ . Afgelopen donderdag heb ik gebeld een aangegeven dat ik het raar vond dat bij de termijnecho mijn termijn niet écht bepaald was of aangepast was. De vk gaf echter aan dat mijn termijn al bepaald is bij de eerste echo (die waar ik 11 dagen terug gezet ben) en dat ze daar dus aan vast bleef houden. Dat scheen normaal te zijn.

Vandaag vertelde iemand me ook dat ze tegenwoordig de termijnbepaling al wel vaker bij 8 weken doen, ipv pas bij de termijnecho met 12 weken.

Over drie weken heb ik weer een afspraak. Dan ga ik vragen of ze me het nog maals duidelijk uit kunnen leggen.

Mijn nieuwe datum is nu 20 december en vandaag ben ik dus 12w1d (volgens mijn eigen berekening 13w5d.. dat klinkt toch veul verder ;) ).
De termijn moet bepaald worden dichtst bij de 10 weken, "een echo gedaan vóór de 8w6d is nooit een termijn-echo" *quote uit het protocol van de NVOG en KNOV. Om je verloskundige mee om dr oren te meppen ;) Een verschil van 13+5 of 12+1 is nogal wat. Wellicht klopt de termijn van 12+1 wel hoor, maar dat moet dan wel even bevestigd worden met een correcte termijnecho.
Als je termijn van 13+5 wel zou kloppen, dan ben jij straks volgens de 12+1 meting 42 weken en volgens je eigen meting 43+6. Langer dan 42 weken zwanger zijn brengt behoorlijke risico met zich mee voor het kind en daar zou ik het dus wel even over willen hebben met je verloskundige.

Omgekeerd kan natuurlijk ook. Als jij bijvoorbeeld thuis zou willen bevallen en volgens jouw eigen 13+5 termijn ben je 37+5 dan kun je prima thuis bevallen en is er met je kindje niks aan de hand, maar als de verloskundige volgens haar eigen termijn telt dan ben je 36+1 en eindigt je bevalling in het ziekenhuis en je kindje in een couveuse. Nogal een verschil.

Kortom, ik zou niet zomaar akkoord gaan.
Maar ik zit op vakantie met mogelijk een zonnesteek dus als ik niet helemaal helder klink, excuus :Y)
:)
pi_127557992
En over thermometers in je bevallige (hihi) derrière... ik ben pas krap twee jaar bezig en ik heb al zo ontzettend veel poep gezien, temperatuur gemeten en scheten gehoord en zelfs al meer dan eens een klysma gegeven in een kraamweek. Een kraamverzorgster met een jaar werkervaring heeft nog eens honderd keer zoveel gezien, die maalt daar niet om verder hoor :P
T is voor jezelf nu wellicht een vreemd idee en een beetje naar mogelijk. Maar echt probeer het los te laten en bekijk het tzt. Je kunt altijd aangeven dat je je temp rectaal over laat meten als hij onder de oksel niet klopt, of dat je zelf wel meet. Maar hij wordt gemeten om de boel in de gaten te houden. het is zo belangrijk om infecties en dergelijke zo snel mogelijk eruit te vissen. Temp is wel echt een belangrijk gegeven voor je kraam en verloskundige.
:)
  zaterdag 8 juni 2013 @ 16:45:04 #277
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127558077
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 16:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

De termijn moet bepaald worden dichtst bij de 10 weken, "een echo gedaan vóór de 8w6d is nooit een termijn-echo" *quote uit het protocol van de NVOG en KNOV. Om je verloskundige mee om dr oren te meppen ;) Een verschil van 13+5 of 12+1 is nogal wat. Wellicht klopt de termijn van 12+1 wel hoor, maar dat moet dan wel even bevestigd worden met een correcte termijnecho.
Als je termijn van 13+5 wel zou kloppen, dan ben jij straks volgens de 12+1 meting 42 weken en volgens je eigen meting 43+6. Langer dan 42 weken zwanger zijn brengt behoorlijke risico met zich mee voor het kind en daar zou ik het dus wel even over willen hebben met je verloskundige.

Omgekeerd kan natuurlijk ook. Als jij bijvoorbeeld thuis zou willen bevallen en volgens jouw eigen 13+5 termijn ben je 37+5 dan kun je prima thuis bevallen en is er met je kindje niks aan de hand, maar als de verloskundige volgens haar eigen termijn telt dan ben je 36+1 en eindigt je bevalling in het ziekenhuis en je kindje in een couveuse. Nogal een verschil.

Kortom, ik zou niet zomaar akkoord gaan.
Maar ik zit op vakantie met mogelijk een zonnesteek dus als ik niet helemaal helder klink, excuus :Y)
Het was voor Skips maar dit verhaal maakt t voor mij ook heel duidelijk nu!
pi_127559507
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 16:41 schreef mignonne het volgende:
En over thermometers in je bevallige (hihi) derrière... ik ben pas krap twee jaar bezig en ik heb al zo ontzettend veel poep gezien, temperatuur gemeten en scheten gehoord en zelfs al meer dan eens een klysma gegeven in een kraamweek. Een kraamverzorgster met een jaar werkervaring heeft nog eens honderd keer zoveel gezien, die maalt daar niet om verder hoor :P
T is voor jezelf nu wellicht een vreemd idee en een beetje naar mogelijk. Maar echt probeer het los te laten en bekijk het tzt. Je kunt altijd aangeven dat je je temp rectaal over laat meten als hij onder de oksel niet klopt, of dat je zelf wel meet. Maar hij wordt gemeten om de boel in de gaten te houden. het is zo belangrijk om infecties en dergelijke zo snel mogelijk eruit te vissen. Temp is wel echt een belangrijk gegeven voor je kraam en verloskundige.
Tja, ik ben niet preuts en het boeit me niet wat de kraam denkt, maar ik hou het wel graag voor alle partijen zo gemakkelijk mogelijk :D. Voor mij is dat zo min mogelijk aanraken, toucheren of dingen in me stoppen (wat overigens iets heel anders is dan iets eruit werken ;)). Maar goed, wat moet dat moet - alleen wil ik het dan wel even van te voren weten.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 19:49:20 #279
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127562408
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 17:44 schreef Cwen het volgende:

[..]

Tja, ik ben niet preuts en het boeit me niet wat de kraam denkt, maar ik hou het wel graag voor alle partijen zo gemakkelijk mogelijk :D. Voor mij is dat zo min mogelijk aanraken, toucheren of dingen in me stoppen (wat overigens iets heel anders is dan iets eruit werken ;)). Maar goed, wat moet dat moet - alleen wil ik het dan wel even van te voren weten.
een temperatuur wordt het meest correct gemeten rectaal.een okselmeting kan zomaar een graad ernaast zitten. Dat is voor mij echt het verschil tussen vroegtijdig een ontsteking onderkennen of te laat zijn.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 20:11:00 #280
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127563038
Ze checkt ook je hechtingen als je die hebt. Dan kan ene minuut temp opnemen er ook wel bij.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:13:22 #281
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_127564630
Ik las een paar pagina's terug dat er nog mensen gezocht worden met toekomstige juli baby's, nu Kiwisoep daar nog zo in d'r eentje staat ;)

Net als Suusz lees ik al een tijdje mee (topic gaat soms zo snel dat ik een dagtaak heb om alles terug te lezen - wel leuk O+ ), maar wilde me bij deze ook graag even melden.

Ons meisje wordt op 24 juli verwacht :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:16:11 #282
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_127564709
Nja, ik had een knip tot diep in mijn bil, maar ik had niets tegen temperaturen hoor. Dat hoort er toch gewoon bij? Ik deed het trouwens gewoon zelf, dat stelde de kraam ook voor. Misschien ter geruststelling: rectaal temperaturen doet geen extra zeer. En ik had echt extreem veel pijn van de knip. Zo'n thermometer is kinderspel vergeleken bij een schaar, pomp en baby. Of ontlasting.

En als je dingen in je anus echt zo naar vindt-zet je daar echt even overheen want ik kreeg vlak na de bevalling respectievelijk een vinger en een zetpil naar binnen geduwd. Ik was wel een beetje overdonderd, want niet voorbereid of geïnformeerd, maar het hoorde gewoon bij de zorgverlening. Je wilt niet weten wat er gebeurt als er een eventuele inwendige scheur over het hoofd gezien wordt.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:24:11 #283
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127564936
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:13 schreef Sylver_ het volgende:
Ik las een paar pagina's terug dat er nog mensen gezocht worden met toekomstige juli baby's, nu Kiwisoep daar nog zo in d'r eentje staat ;)

Net als Suusz lees ik al een tijdje mee (topic gaat soms zo snel dat ik een dagtaak heb om alles terug te lezen - wel leuk O+ ), maar wilde me bij deze ook graag even melden.

Ons meisje wordt op 24 juli verwacht :)
Dat was ook mijn oorspronkelijke uitgerekende datum vorig jaar O+

Eindelijk, nog een julibaby! Ze zijn zo leuk :D
pi_127565064
Jippie Sylver ben dus nu met 3 in juli!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:45:16 #285
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_127565519
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:24 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat was ook mijn oorspronkelijke uitgerekende datum vorig jaar O+

Eindelijk, nog een julibaby! Ze zijn zo leuk :D
Wat is het uiteindelijk geworden? :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_127573346
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 14:45 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Heb je goed dat je het over 3 weken nog eens vraagt. Zit er bij jullie maar 1 verloskundige in de praktijk of zijn het er meer? Heeft de verloskundige niet gezegd hoeveel cm de kleine nu is? Misschien kan je daar zelf wat mee dan(?)
12wk klinkt idd minder ver dan bijna 14 weken. -O- Maar t ziet er verder allemaal goed uit en dat is nog het belangrijkste voor nu
  zondag 9 juni 2013 @ 07:28:13 #287
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127574550
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:45 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Wat is het uiteindelijk geworden? :)
31 juli! En mijn uitgerekende datum is met 12 weken 1 dag naar voren gehaald (vond ik jammer want ik vond de 24e mooier :D :') )
pi_127574594
Nog meer slecht slapende mensen? Het hoort er ook een beetje bij natuurlijk. Door het vele plassen s'nachts kom ik nooit meer in een diepe slaap terecht en ben ik bekaf als ik wakker word.
  zondag 9 juni 2013 @ 08:12:47 #289
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_127574616
Ik slaap nog behoorlijk goed! Laatst moest ik om 3 uur eruit om te gaan plassen, maar meestal hoef ik pas 's morgens. Ben ik wel blij om!

Oja, goedemorgen en meld! 38 weken vandaag! Help!

Gisteren vergeten te melden, maar Robinson zit dus nog lekker in haar riante villa.

Er wordt hier gewerkt aan het terras, dus beetje druk en hectisch. Gisteren daardoor ook wel wat harde buiken, maar ik vond ze verklaarbaar door alle heisa hier.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_127574638
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 08:00 schreef Kiwisoep het volgende:
Nog meer slecht slapende mensen? Het hoort er ook een beetje bij natuurlijk. Door het vele plassen s'nachts kom ik nooit meer in een diepe slaap terecht en ben ik bekaf als ik wakker word.
Ik slaap ook een stuk slechter nu de laatste 1,5 week. Hiervoor meestal 1 keer per nacht eruit om te plassen, vannacht wel vier keer eruit geweest.. Het lichte slapen schijnt er inderdaad bij te horen, voor mijn gevoel wordt ik nu van elke wat hardere schop in mijn buik wakker.
pi_127574726
Heb ik inderdaad ook. Ik zat gister in de auto en moest mijn best doen wakker te blijven, best link dus. Ben er ook niet zo bij met mijn hoofd als anders. Misschien toch af en toe overdag maar ff gaan liggen ofzo?
  zondag 9 juni 2013 @ 08:48:20 #292
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_127574760
Als je de mogelijkheid hebt om overdag ff te liggen zou ik het zeker doen!
Hier gaat het helaas niet, aangezien ik onze peuterdame bezig moet houden. Maar af en toe zet ik de tv aan en kan zij een beetje kijken en doe ik ff m'n ogen dicht. Beetje doezelen scheelt ook wel eens.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_127574857
* Babbel1 zet voorzichtig een voet in dit topic...

We bereiden ons voor op achtbaan #3.. Deze keer vliegen we niet voortijdig uit de bocht!

pi_127574917
Vliezen zijn gebroken! Hij heeft in het vruchtwater gepoept ;(
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_127574920
Gefeliciteerd Babbel! En deze keer gewoon een plakkertje hoor *O*

Twinkly, wat jammer! Nu moet je naar het ziekenhuis zeker? Heel veel succes, jullie kleine komt er aan!
pi_127574929
Gefeliciteerd Babbel!!!
Ik zal inderdaad af en toe dan maar ff mijn ogen dicht proberen te doen overdag
pi_127574954
Wow! Wat een nieuws ineens! Babbel!! *O*

Twinkly! Succes!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127574995
Oh Babbel! O+ deze helemaal zelf gedaan?

Spannend Twinkly! :%
  zondag 9 juni 2013 @ 09:25:12 #299
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_127575018
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 09:04 schreef Babbel1 het volgende:
* Babbel1 zet voorzichtig een voet in dit topic...

We bereiden ons voor op achtbaan #3.. Deze keer vliegen we niet voortijdig uit de bocht!

[ afbeelding ]
Babs, jaaaaaa! O+ Wat ben ik blij!
pi_127575112
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 09:23 schreef Limone het volgende:
Oh Babbel! O+ deze helemaal zelf gedaan?

Spannend Twinkly! :%
Ja O+ Zonder ziekenhuisbezoeken, echo's of Clomid... Gewoon een vakantiebaby O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')