Het was voor Skips maar dit verhaal maakt t voor mij ook heel duidelijk nu!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
De termijn moet bepaald worden dichtst bij de 10 weken, "een echo gedaan vóór de 8w6d is nooit een termijn-echo" *quote uit het protocol van de NVOG en KNOV. Om je verloskundige mee om dr oren te meppenEen verschil van 13+5 of 12+1 is nogal wat. Wellicht klopt de termijn van 12+1 wel hoor, maar dat moet dan wel even bevestigd worden met een correcte termijnecho.
Als je termijn van 13+5 wel zou kloppen, dan ben jij straks volgens de 12+1 meting 42 weken en volgens je eigen meting 43+6. Langer dan 42 weken zwanger zijn brengt behoorlijke risico met zich mee voor het kind en daar zou ik het dus wel even over willen hebben met je verloskundige.
Omgekeerd kan natuurlijk ook. Als jij bijvoorbeeld thuis zou willen bevallen en volgens jouw eigen 13+5 termijn ben je 37+5 dan kun je prima thuis bevallen en is er met je kindje niks aan de hand, maar als de verloskundige volgens haar eigen termijn telt dan ben je 36+1 en eindigt je bevalling in het ziekenhuis en je kindje in een couveuse. Nogal een verschil.
Kortom, ik zou niet zomaar akkoord gaan.
Maar ik zit op vakantie met mogelijk een zonnesteek dus als ik niet helemaal helder klink, excuus
Tja, ik ben niet preuts en het boeit me niet wat de kraam denkt, maar ik hou het wel graag voor alle partijen zo gemakkelijk mogelijkquote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:41 schreef mignonne het volgende:
En over thermometers in je bevallige (hihi) derrière... ik ben pas krap twee jaar bezig en ik heb al zo ontzettend veel poep gezien, temperatuur gemeten en scheten gehoord en zelfs al meer dan eens een klysma gegeven in een kraamweek. Een kraamverzorgster met een jaar werkervaring heeft nog eens honderd keer zoveel gezien, die maalt daar niet om verder hoor![]()
T is voor jezelf nu wellicht een vreemd idee en een beetje naar mogelijk. Maar echt probeer het los te laten en bekijk het tzt. Je kunt altijd aangeven dat je je temp rectaal over laat meten als hij onder de oksel niet klopt, of dat je zelf wel meet. Maar hij wordt gemeten om de boel in de gaten te houden. het is zo belangrijk om infecties en dergelijke zo snel mogelijk eruit te vissen. Temp is wel echt een belangrijk gegeven voor je kraam en verloskundige.
een temperatuur wordt het meest correct gemeten rectaal.een okselmeting kan zomaar een graad ernaast zitten. Dat is voor mij echt het verschil tussen vroegtijdig een ontsteking onderkennen of te laat zijn.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:44 schreef Cwen het volgende:
[..]
Tja, ik ben niet preuts en het boeit me niet wat de kraam denkt, maar ik hou het wel graag voor alle partijen zo gemakkelijk mogelijk. Voor mij is dat zo min mogelijk aanraken, toucheren of dingen in me stoppen (wat overigens iets heel anders is dan iets eruit werken
). Maar goed, wat moet dat moet - alleen wil ik het dan wel even van te voren weten.
Dat was ook mijn oorspronkelijke uitgerekende datum vorig jaarquote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:13 schreef Sylver_ het volgende:
Ik las een paar pagina's terug dat er nog mensen gezocht worden met toekomstige juli baby's, nu Kiwisoep daar nog zo in d'r eentje staat
Net als Suusz lees ik al een tijdje mee (topic gaat soms zo snel dat ik een dagtaak heb om alles terug te lezen - wel leuk), maar wilde me bij deze ook graag even melden.
Ons meisje wordt op 24 juli verwacht
Wat is het uiteindelijk geworden?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:24 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat was ook mijn oorspronkelijke uitgerekende datum vorig jaar
Eindelijk, nog een julibaby! Ze zijn zo leuk
Heb je goed dat je het over 3 weken nog eens vraagt. Zit er bij jullie maar 1 verloskundige in de praktijk of zijn het er meer? Heeft de verloskundige niet gezegd hoeveel cm de kleine nu is? Misschien kan je daar zelf wat mee dan(?)quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:45 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Jup! Ik was vergeten om een update te schrijven. Afgelopen donderdag heb ik gebeld een aangegeven dat ik het raar vond dat bij de termijnecho mijn termijn niet écht bepaald was of aangepast was. De vk gaf echter aan dat mijn termijn al bepaald is bij de eerste echo (die waar ik 11 dagen terug gezet ben) en dat ze daar dus aan vast bleef houden. Dat scheen normaal te zijn.
Vandaag vertelde iemand me ook dat ze tegenwoordig de termijnbepaling al wel vaker bij 8 weken doen, ipv pas bij de termijnecho met 12 weken.
Over drie weken heb ik weer een afspraak. Dan ga ik vragen of ze me het nog maals duidelijk uit kunnen leggen.
Mijn nieuwe datum is nu 20 december en vandaag ben ik dus 12w1d (volgens mijn eigen berekening 13w5d.. dat klinkt toch veul verder).
31 juli! En mijn uitgerekende datum is met 12 weken 1 dag naar voren gehaald (vond ik jammer want ik vond de 24e mooierquote:
Ik slaap ook een stuk slechter nu de laatste 1,5 week. Hiervoor meestal 1 keer per nacht eruit om te plassen, vannacht wel vier keer eruit geweest.. Het lichte slapen schijnt er inderdaad bij te horen, voor mijn gevoel wordt ik nu van elke wat hardere schop in mijn buik wakker.quote:Op zondag 9 juni 2013 08:00 schreef Kiwisoep het volgende:
Nog meer slecht slapende mensen? Het hoort er ook een beetje bij natuurlijk. Door het vele plassen s'nachts kom ik nooit meer in een diepe slaap terecht en ben ik bekaf als ik wakker word.
Babs, jaaaaaa!quote:Op zondag 9 juni 2013 09:04 schreef Babbel1 het volgende:
* Babbel1 zet voorzichtig een voet in dit topic...
We bereiden ons voor op achtbaan #3.. Deze keer vliegen we niet voortijdig uit de bocht!
[ afbeelding ]
Jaquote:Op zondag 9 juni 2013 09:23 schreef Limone het volgende:
Oh Babbel!deze helemaal zelf gedaan?
Spannend Twinkly!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |