In je vorige 2 lijstjes ontbeet je ook met rijstwafelsquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:07 schreef fluster het volgende:
Geen smoes, want normaliter is dat ook hier het geval. Maar vandaag dus een keertje niet. I'll live.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In je vorige 2 lijstjes ontbeet je ook met rijstwafels
Ik heb vanmorgen ook ontbeten met rijstwafels (4). Vond het stiekem wel lekker voor een keer, maar er zitten volgens mij niet echt voldoende voedingsstoffen in om het echt een goed ontbijt te laten zijn? Ik zou het dan ook eerder als tussendoortje eten denk. En zeker niet als ontbijt+lunch.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
hihi, ik zit zo'n beetje op mijn pak rijstwafels te kijken en het is eigenlijk 80% KH waarvan bijna geen suikers (0,7g). 3,2 gram voedingsvezels per 100 gram. En 8,2 gram eiwitten. Maar daaraan kan je niet echt aflezen of het nuttige voedingsstoffen zijn? Een rijstwafel bevat maar iets van 20 kcal, dus veel energie haal je er iig niet uit.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:15 schreef Isabeau het volgende:
Zit daar überhaupt iets nuttigs in qua voedingsstoffen, die rijstwafels?
gmta, BPmaar ik zie ze ook als tussendoortjes
![]()
Dat denk ik ook! Ik was ook nog niet helemaal klaar hoor, moest zelfs nog 5 lessen geloof ik.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat je dat met gemak haalt! Drie lessen is niets en het ritme zit er al echt voldoende in als je nog maar 3 lessen moet.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:19 schreef BananaPancake het volgende:
hihi, ik zit zo'n beetje op mijn pak rijstwafels te kijken en het is eigenlijk 80% KH waarvan bijna geen suikers (0,7g). 3,2 gram voedingsvezels per 100 gram. En 8,2 gram eiwitten. Maar daaraan kan je niet echt aflezen of het nuttige voedingsstoffen zijn? Een rijstwafel bevat maar iets van 20 kcal, dus veel energie haal je er iig niet uit.
quote:Voedingswaarde
De basisingrediënten van rijstwafels zijn rijst en zeezout. Meer zit er als het goed is niet in. Het beste is ook om geen andere varianten te kopen, doorgaans geldt dat hoe meer er is toegevoegd, hoe ongezonder de voeding.
Rijstwafels bevatten 390 calorieën per 100 gram. Ze bestaan voor het grootste gedeelte uit koolhydraten, voor bijna 82%. Rijstwafels bevatten verder meer dan 9 gram eiwit, slechts 1,1 gram suiker, 2,2 gram vet waarvan 0,6 gram verzadigd vet en 3,3 gram voedingsvezels. Dit is de voedingswaarde per 100 gram, een heel pak rijstwafels bevat 100 gram, dat zijn 13 rijstwafels.
1 rijstwafel weegt 7,7 gram en bevat slechts 30 calorieën, 0,7 gram eiwit, 6,3 gram koolhydraten (waarvan 0,1 gram suiker), 0,2 gram vet (waarvan minder dan o,1 gram verzadigd) en 0,3 gram voedingsvezels.
Vrij van gluten
Doordat rijstwafels vrij zijn van gluten zijn deze ideaal voor mensen met een glutenallergie.
Glycemische index
Het grootste bezwaar van de rijstwafels is dat ze een hoge glycemische index waarde hebben van 85. Nog hoger dan pure suiker of chips. Deze index waarde geeft aan hoe snel de voeding wordt opgenomen in het bloed. Rijstwafels veroorzaken dus een snelle stijging van het bloedsuikerniveau. Over het algemeen is dat niet handig tijdens het afvallen. Gevolg is dat je sneller honger hebt en meer zult eten!
Zijn rijstwafels gezond?
Rijstwafels hebben over het algemeen een gezond imago. Dat komt met name door de lage hoeveelheid calorieën. De vraag of rijstwafels gezond zijn kan je op 2 manieren beantwoorden. Ze zijn niet gezond in de zin dat er eigenlijk geen nuttige voedingsstoffen in zitten. Ze bevatten geen vitamines en weinig vezels en eiwitten. Ze zijn gezond omdat er geen ongezonde dingen in zitten. Geen e-nummers, geen toegevoegde kleur- geur- en smaakstoffen. Het bestaat alleen uit rijst en zout. Mocht je op zoek zijn naar een lekker tussendoortje dat niet ongezond is, dan is de rijstwafel ideaal.
De variaties van rijstwafels bevatten vaak verschillende smaken en laagjes. Deze zijn over het algemeen niet erg gezond. Er zijn kleur- geur en smaakstoffen toegevoegd om de rijstwafels lekkerder te maken. Het is niet aan te raden deze varianten te eten. Je kunt beter kiezen voor de naturel variant met lekker en gezond beleg! Ook zonder beleg zijn ze overigens erg lekker als tussendoortje.
Zijn rijstwafels een goede vervanging van brood?
Brood bevat per snee ongeveer 75 calorieën en 2 gram vezels. Een rijstwafel bevat slechts 30 calorieën maar ook slechts 0,3 gram vezels. Vezels zorgen voor een vol gevoel waardoor je minder zult eten. Door het eten van een rijstwafel raak je dus veel minder snel verzadigd dan door het eten van een boterham. Na het eten van een rijstwafel krijg je dus sneller honger en is de kans groot dat je naar snacks grijpt zoals koek en snoep. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dan had je veel beter kunnen ontbijten met een lekkere boterham.
Een goede vervanging van brood zijn rijstwafels dus niet. Ze bevatten onvoldoende gezonde stoffen voor de mens. Als tussendoortje zijn rijstwafels wel lekker en gezond, mits je de pure variant eet. En niet de variant met veel toegevoegde stoffen.
Ik zou het gewoon lekker doen en als je wat meer loopconditie hebt opgebouwd kan je iemand vragen om samen te lopenquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:22 schreef Zeester het volgende:
Misschien moet ik toch ook maar eens gaan hardlopen. Alleen is dat weer lastig in Amsterdam, want hier loopt iedereen hard dus dan moet ik naar het Vondelpark en kom ik 1000 bekenden tegen :s. Of ik moet even een stuk fietsen en naar een wat onbekender park gaan en lekker anoniem sportief doen!
Ik heb geen idee! Er zijn echt héél veel mannelijke gynaecologen. Nou, de mijne is een vrouw en een geweldige dokter en ik zie mezelf ook niet onder behandeling bij een mannelijke gyn. En ik ben helemaal niet preuts of zo!quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:22 schreef clumsy_clown het volgende:
Waarom zou je als hetero man in godsnaam gynaecoloog worden?
Ik loop in Rotterdam in een buurt waar zo ongeveer een enclave van collega's zit. Ben ook 's avonds laat begonnen en moet eerlijk zeggen dat ik nog niet midden op de dag ben gegaan. Maar het is oprecht het leukste aan sport wat ik tot nu toe heb gedaan. En ik heb veel, heel veel geprobeerdquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:22 schreef Zeester het volgende:
Misschien moet ik toch ook maar eens gaan hardlopen. Alleen is dat weer lastig in Amsterdam, want hier loopt iedereen hard dus dan moet ik naar het Vondelpark en kom ik 1000 bekenden tegen :s. Of ik moet even een stuk fietsen en naar een wat onbekender park gaan en lekker anoniem sportief doen!
Ik vroeg het mezel fook af hoorquote:
Ik vind het ook geweldig, maar ik ben zo ongelofelijk blessure-gevoeligquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik loop in Rotterdam in een buurt waar zo ongeveer een enclave van collega's zit. Ben ook 's avonds laat begonnen en moet eerlijk zeggen dat ik nog niet midden op de dag ben gegaan. Maar het is oprecht het leukste aan sport wat ik tot nu toe heb gedaan. En ik heb veel, heel veel geprobeerd.
Ik heb eens een mirenaspiraal laten zetten (nja het was een poging, is niet geluktquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb geen idee! Er zijn echt héél veel mannelijke gynaecologen. Nou, de mijne is een vrouw en een geweldige dokter en ik zie mezelf ook niet onder behandeling bij een mannelijke gyn. En ik ben helemaal niet preuts of zo!
Misschien doe ik wel gewoon eerst een paar x onaardig voor de beneden buurvrouw en loop ik gewoon rondjes door de kamer. Ze is toch nooit thuis, want ik heb iets van t balkon laten vallen wat ik graag terug wil en heb al paar x aangebeld maar ze doet nooit openquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:25 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik loop in Rotterdam in een buurt waar zo ongeveer een enclave van collega's zit. Ben ook 's avonds laat begonnen en moet eerlijk zeggen dat ik nog niet midden op de dag ben gegaan. Maar het is oprecht het leukste aan sport wat ik tot nu toe heb gedaan. En ik heb veel, heel veel geprobeerd.
Sterker nog, als vrouw is het heel moeilijk en opleidingsplaats te krijgen, en het is een erg gewilde opleiding. Onfuckingbegrijpelijkquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb geen idee! Er zijn echt héél veel mannelijke gynaecologen. Nou, de mijne is een vrouw en een geweldige dokter en ik zie mezelf ook niet onder behandeling bij een mannelijke gyn. En ik ben helemaal niet preuts of zo!
Gewoon alleen vrouwen opleiden voor dat vak. Mannen worden maar uroloogquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Sterker nog, als vrouw is het heel moeilijk en opleidingsplaats te krijgen, en het is een erg gewilde opleiding. Onfuckingbegrijpelijk.
Mijn afval-buddy wil graag gyn worden, dus tegen de tijd dat ik 30 ben mag zij mooi uitstrijkjes bij mij makenquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:27 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Sterker nog, als vrouw is het heel moeilijk en opleidingsplaats te krijgen, en het is een erg gewilde opleiding. Onfuckingbegrijpelijk.
Dat doet de doktersassistente (van de huisarts dus) normaalquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:28 schreef Zeester het volgende:
Mijn afval-buddy wil graag gyn worden, dus tegen de tijd dat ik 30 ben mag zij mooi uitstrijkjes bij mij maken!
Owquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat doet de doktersassistente (van de huisarts dus) normaal
Nja, het gaat mij meer om de man zelf, die ziet dan allemaal van die gore afgezakte marmotten met, als je pech hebt, brokjes. Daar slaat je piemel toch dood vanquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gewoon alleen vrouwen opleiden voor dat vak. Mannen worden maar uroloog
quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:31 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nja, het gaat mij meer om de man zelf, die ziet dan allemaal van die gore afgezakte marmotten met, als je pech hebt, brokjes. Daar slaat je piemel toch dood van.
Heb wel eens een uroloog bezig gezien, vrouw, type nerd, waarbij ik heilig overtuigd was dat ze het uit wraak is gaan doen. Zo blij als zij keek terwijl ze een scoop in zo'n piemel ragde, was eng.
Sorry, weer ontopic.
Touché.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dus ook. Daarom zo ontzettend voorzichtig met opbouwen. Easy does it enzo.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het ook geweldig, maar ik ben zo ongelofelijk blessure-gevoelig
Van je hobby je beroep maken?quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:22 schreef clumsy_clown het volgende:
Waarom zou je als hetero man in godsnaam gynaecoloog worden?
wees blij. Inwendige echoquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:30 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ow. Nouja, duidelijk dus dat ik nog geen 30 ben, en het nooit nodig heb gehad
. Heb sowieso nog nooit wijdbeens bij welke arts dan ook gezeten
!
Whehehe, daar had ik net een gesprek over met een collega. Zij is Amerikaanse en moest van de week hechtingen eruit laten halen en de receptioniste liep mee, gaat u maar zitten en wil beginnen. Dus mijn collega 'Where's the doctor?'quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat doet de doktersassistente (van de huisarts dus) normaal
Whaha wel logisch als je ook in je hoofd hebt dat zij alleen is opgeleid tot receptionistequote:Op donderdag 6 juni 2013 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Whehehe, daar had ik net een gesprek over met een collega. Zij is Amerikaanse en moest van de week hechtingen eruit laten halen en de receptioniste liep mee, gaat u maar zitten en wil beginnen. Dus mijn collega 'Where's the doctor?'
'Well ma'am, you won't see him for this, this is something I do'.
En toen zei mijn collega 'But you're the receptionist!?!?!'
Ik hoef zeker niet te vertellen dat het eruithalen van die hechtingen heel zeer deed.![]()
![]()
En toen vertelde ze me dus ook dat ze het helemaal niet trekt dat de assistente de uitstrijkjes doet! Onbegrijpelijk voor haar.
Medische cultuur...quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Whehehe, daar had ik net een gesprek over met een collega. Zij is Amerikaanse en moest van de week hechtingen eruit laten halen en de receptioniste liep mee, gaat u maar zitten en wil beginnen. Dus mijn collega 'Where's the doctor?'
'Well ma'am, you won't see him for this, this is something I do'.
En toen zei mijn collega 'But you're the receptionist!?!?!'
Ik hoef zeker niet te vertellen dat het eruithalen van die hechtingen heel zeer deed.![]()
![]()
En toen vertelde ze me dus ook dat ze het helemaal niet trekt dat de assistente de uitstrijkjes doet! Onbegrijpelijk voor haar.
Normaal moet ik dat altijd al doen, maar nu is er iets anders aan de hand denk. Hij verandert dan de tekens, maar doet er nog steeds twee achter elkaar. Ik denk dat die knop gewoon verrot is ofzo.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:16 schreef douche-eendje het volgende:
@ toetsenbord; doe eens ctrl+shift tegelijk indrukken.
En naar van de master zeg!
Heb je niet per ongeluk de taal of toetsenbordinstellingen gewijzigd? Even op het toetsenbordje rechtsonderin klikken.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:18 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Normaal moet ik dat altijd al doen, maar nu is er iets anders aan de hand denk. Hij verandert dan de tekens, maar doet er nog steeds twee achter elkaar. Ik denk dat die knop gewoon verrot is ofzo.
Dat is kutquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:11 schreef BananaPancake het volgende:
Ik kom hier even huiliehuilie doen hoor..
Ik ben niet toegelaten tot de master die ik graag wilde doen en nu voel ik me helemaal kut en klote en ik moet eigenlijk aan m´n scriptie werken en ik ben alleen thuisEn m'n toetsenbord doet ook raar want elke keer als ik 1 ' wil typen doet ie er 2. '' zo dus. En hij doet ze ook gelijk en daardoor kan ik bijvoorbeeld geen apostrof op een letter zetten.
Nou ik wil liever gewoon gelijk door met studeren dus ik denk niet dat dat een optie is. Bovendien is de kans groot dat ik dan weer niet toegelaten wordt (maar 30 plekken). Mocht nu al op gesprek komen met 40 mensen dus maakte al best veel kans en baal gewoon ontzettend dat ik het zelf verkloot hebquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:19 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Dat is kutKun je het volgend jaar weer proberen?
Dat is kut zeg!quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:11 schreef BananaPancake het volgende:
Ik kom hier even huiliehuilie doen hoor..
Ik ben niet toegelaten tot de master die ik graag wilde doen en nu voel ik me helemaal kut en klote en ik moet eigenlijk aan m´n scriptie werken en ik ben alleen thuisEn m'n toetsenbord doet ook raar want elke keer als ik 1 ' wil typen doet ie er 2. '' zo dus. En hij doet ze ook gelijk en daardoor kan ik bijvoorbeeld geen apostrof op een letter zetten.
Oh nice thanks!quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is kut zeg!
Voor je apostrofjes heb ik wel een lijstje met alt-codes.
wacht even.
168 ¿quote:
Dankjewelquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:23 schreef Zeester het volgende:
He bah, BananaPancake! Probeer het snel los te laten en focussen op andere leuke dingen die wel doorgaan! /makkelijk praten zo!
Ja dat wel! Twijfel nu nog tussen twee andere masters (met minder strenge toelatingseisen) in Amsterdam en Utrechtquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Aww, wat vervelend zeg BP... Heb je een plan B?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |