abonnement Unibet Coolblue
pi_127366629
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_127366684
Mooie afbeelding O+
pi_127366872
Mijn kat verhaart nog steeds zo erg. Ik dacht eerst dat hij in de rui was maar dat is inmiddels al bijna 4 maanden aan gang.

Heb al verschillend soorten voedsel geprobeerd maar er veranderd niks. Weet iemand waar t aan kan liggen? En valt er iets tegen te doen? Behalve het kammen dan

Het is niet gewoon verharen het is gewoon echt overmatig verharen. Als Felix maar even 2 minuten op de bank ligt haal ik daar echt een handpalm vol aan haren van af.
En ja het is is een kort haar.
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_127368463
Beide katten van mijn moeder moeten een schildklier behandeling :( en eén ook nog hartecho en dan nacose voor een tand behandeling.
Zie de dierenarts woensdagg voor de echo. Maar weet iemand wat de medicatie voor een schildklier behandeling kosten per maand ongeveer.
pi_127370755
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:17 schreef Kadooosh het volgende:
Beide katten van mijn moeder moeten een schildklier behandeling :( en eén ook nog hartecho en dan nacose voor een tand behandeling.
Zie de dierenarts woensdagg voor de echo. Maar weet iemand wat de medicatie voor een schildklier behandeling kosten per maand ongeveer.
Is afhankelijk van de dosis
pi_127371061
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:18 schreef computergirl het volgende:

[..]

Is afhankelijk van de dosis
Hij had het geloof ik eerst over 2 pillen per dag. Jodium behandeling zitten we ook over te denken misschien als de pillen niet aanslaan. Ze zijn best oud 17+ en 16.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:28:36 #7
244933 trovey
Nachtoele
pi_127371149
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:26 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Hij had het geloof ik eerst over 2 pillen per dag. Jodium behandeling zitten we ook over te denken misschien als de pillen niet aanslaan. Ze zijn best oud 17+ en 16.
Zou ik nog flink over nadenken bij zulke oude katten. Die behandeling is heel prijzig en eerst moeten ze toch stabiel worden op de pillen....is de vraag of ze die tijd nog hebben op hun leeftijd. Kat van een kennis kreeg het met 16, is nu 17 en doet het prima op de pillen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_127371274
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:26 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Hij had het geloof ik eerst over 2 pillen per dag. Jodium behandeling zitten we ook over te denken misschien als de pillen niet aanslaan. Ze zijn best oud 17+ en 16.
Je hebt pillen van 2.5 mg en 5 mg
Die van mij kreeg de 5mg, potje van 100 stuks kostte ong. 50 euro
Medicijnen zijn niet de enige kosten waar je rekening moet houden. Ze hebben regematig bloedtesten nodig voor controle
  maandag 3 juni 2013 @ 19:37:44 #9
244933 trovey
Nachtoele
pi_127371561
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je hebt pillen van 2.5 mg en 5 mg
Die van mij kreeg de 5mg, potje van 100 stuks kostte ong. 50 euro
Medicijnen zijn niet de enige kosten waar je rekening moet houden. Ze hebben regematig bloedtesten nodig voor controle
Maar gelukkig is de tijd tussen die bloedtesten steeds langer.....gelukkig maar want met twee katten gaat het prijzig worden. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_127371586
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:34 schreef Exentric90 het volgende:
Mijn kat verhaart nog steeds zo erg. Ik dacht eerst dat hij in de rui was maar dat is inmiddels al bijna 4 maanden aan gang.

Heb al verschillend soorten voedsel geprobeerd maar er veranderd niks. Weet iemand waar t aan kan liggen? En valt er iets tegen te doen? Behalve het kammen dan

Het is niet gewoon verharen het is gewoon echt overmatig verharen. Als Felix maar even 2 minuten op de bank ligt haal ik daar echt een handpalm vol aan haren van af.
En ja het is is een kort haar.
Je ziet niets aan de huid? De vacht ziet er niet dunner uit of zelfs kalere plekken?

Mijn kat verloor ook erg veel haar, kreeg er met een normale borstel niet veel uit. Maar met de furminator kreeg ik er een hele kat aan vacht uit. :')
pi_127374752
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:28 schreef trovey het volgende:

[..]

Zou ik nog flink over nadenken bij zulke oude katten. Die behandeling is heel prijzig en eerst moeten ze toch stabiel worden op de pillen....is de vraag of ze die tijd nog hebben op hun leeftijd. Kat van een kennis kreeg het met 16, is nu 17 en doet het prima op de pillen.
Ja sowieso gaan we de pillen eerst proberen. Maar lees her en der verhalen over bijwerkingen enzo. Kijken wel hoe het gaat.

quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je hebt pillen van 2.5 mg en 5 mg
Die van mij kreeg de 5mg, potje van 100 stuks kostte ong. 50 euro
Medicijnen zijn niet de enige kosten waar je rekening moet houden. Ze hebben regematig bloedtesten nodig voor controle
Dat valt dan nog wel mee zon ¤16 in de maand.
Controle eerst om de 2 maanden.
Het opsturen van het bloed kost ¤34 maar dan komt er ook nog bloedafname bij van 26 en consult misschien a ¤37 :{ .
En dat allemaal keer 2 katten ;(

Zijn er eigenlijk grote prijsverschillen bij dierenartsen? De meeste DA's zetten het niet op de site. Keek in de buurt van Amsterdam maar waar ik het kan vinden lijkt het wel gelijk.
Wil het gebit van mijn poes laten controleren stinkt nogal soms. Ze komt wel 5 maanden geleden uit het asiel waar ze haar als het goed is gechecked hebben(wel zeker geënt) maar ze zat er maar 1 dag.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kadooosh op 03-06-2013 21:52:00 ]
pi_127385816
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je ziet niets aan de huid? De vacht ziet er niet dunner uit of zelfs kalere plekken?

Mijn kat verloor ook erg veel haar, kreeg er met een normale borstel niet veel uit. Maar met de furminator kreeg ik er een hele kat aan vacht uit. :')
Nee eigenlijk heeft Felix zelfs echt een "show" vacht. Glanst mooi en nog nooit een klit gehad.Hij onderhoud het dan ook erg goed!
Een beetje net zoals mij met mn huid :P Zo baasje zo kat? haha
Met een normale borstel haal ik er bijna 3 katten uit :P nja beetje overdreven natuurlijk maar er komt echt veel van af.

Ik heb het ook echt nog nooit met andere katten die ik gehad heb mee gemaakt en vind het echt raar. Vooral ook inderdaad omdat ik echt niks kan vinden aan zijn vacht.
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_127391863
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:40 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Ja sowieso gaan we de pillen eerst proberen. Maar lees her en der verhalen over bijwerkingen enzo. Kijken wel hoe het gaat.
er is trouwens tegenwoordig ook een andere optie bij schildklier katten, speciaal voer : Hill's Y/D
Aangezien beide katten last hebben van hun schildklier is het misschien een goede optie om te proberen.
http://www.dierendokters.(...)or-schildklierkatten
quote:
De schildklier gebruikt jodium uit de voeding voor de productie van hormonen die helpen bij het reguleren van o.a. de stofwisseling, bloeddruk en lichaamstemperatuur. Bij hyperthyroïdie is de schildklier vergroot en produceert ze overmatige hoeveelheden schildklierhormoon, wat de werking van meerdere organen negatief beïnvloedt. Door het beperken van de opname van jodium via de voeding vermindert de hoeveelheid geproduceerde en vrijgezette schildklierhormonen. Hill’s Prescription Diet y/d Feline bevat juist een zéér beperkt jodiumgehalte
pi_127400255
Bedacht maar dat werkt niet omdat ze buiten komen. Eten ze wat anders erbij is alles voor niets.
pi_127405890
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:34 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Nee eigenlijk heeft Felix zelfs echt een "show" vacht. Glanst mooi en nog nooit een klit gehad.Hij onderhoud het dan ook erg goed!
Een beetje net zoals mij met mn huid :P Zo baasje zo kat? haha
Met een normale borstel haal ik er bijna 3 katten uit :P nja beetje overdreven natuurlijk maar er komt echt veel van af.

Ik heb het ook echt nog nooit met andere katten die ik gehad heb mee gemaakt en vind het echt raar. Vooral ook inderdaad omdat ik echt niks kan vinden aan zijn vacht.
Is het een binnenkat? Die van mij lijken veel meer en langer door te verharen dan die van mijn moeder. Die van mij komen niet buiten, woon 16 hoog.
Haal hier ook hele nieuwe kittens uit hun vacht met borstelen.
pi_127408527
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:25 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Is het een binnenkat? Die van mij lijken veel meer en langer door te verharen dan die van mijn moeder. Die van mij komen niet buiten, woon 16 hoog.
Haal hier ook hele nieuwe kittens uit hun vacht met borstelen.
Ja een binnenkat inderdaad, maar daar heb ik ook al rekening mee gehouden. Het is niet mijn eerste ;) vandaar dat het me ook zo opvalt.
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:34:52 #17
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127418263
Hoe is het met het zwervertje? :@
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:39:19 #18
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_127433450
Ik wil niet het zoveelste mijn-kat-pist-naast-de-bak-topic aanmaken, dus misschien heeft hier iemand een idee.

Ik heb drie katten. Een daarvan, Merlijn, heeft diabetes. Af en toe piest hij, zonder aanwijsbare oorzaak, in de keuken. Altijd dezelfde plek. Bijna altijd 's ochtends, tussen half 7 en 8 (om half 7 gaat m'n vriend naar z'n werk, dan is er nog niks, als ik iets voor 8 beneden kom ligt er wel wat). Behalve dat het sowieso vervelend is piest een kat met suikerziekte nogal veel per keer, dus het is geen beetje, de halve keuken is telkens nat.

Nogmaals, geen aanwijsbare oorzaak, en tot nu toe nog geen oplossing. Wel van alles geprobeerd.

Is dit een bekend probleem bij diabeteskatten of moeten we er maar mee leren leven?
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_127433808
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:34 schreef Hilzillah het volgende:
Hoe is het met het zwervertje? :@
Komt nog steeds telkens langs, schiet wel steeds weg als ik naar de keuken wil lopen. Bleef één keer staan, dus ik dacht, ik geef hem wat brokjes. Maar toen besloten mijn eigen katten dat ze ook wel honger hadden, dus toen ging die weer weg. :')
pi_127439734
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

Komt nog steeds telkens langs, schiet wel steeds weg als ik naar de keuken wil lopen. Bleef één keer staan, dus ik dacht, ik geef hem wat brokjes. Maar toen besloten mijn eigen katten dat ze ook wel honger hadden, dus toen ging die weer weg. :')
Hij blijft spoken in mb hoofd die zwerver van jou! Het is een mannetje en kan hem daarom niet in huis nemen. Dat moet ik mezelf steeds inprenten. Plus dat vriendje me het niet in dank af zal nemen :')

Ik hoop dat ze hem snel komen halen. Geen mogelijkheid om hem zelf te brengen? :@
pi_127439885
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:48 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Hij blijft spoken in mb hoofd die zwerver van jou! Het is een mannetje en kan hem daarom niet in huis nemen. Dat moet ik mezelf steeds inprenten. Plus dat vriendje me het niet in dank af zal nemen :')

Ik hoop dat ze hem snel komen halen. Geen mogelijkheid om hem zelf te brengen? :@
Gaat dat niet bij jouw terror kat?
Hier zijn de verhoudingen onderling al niet denderend dus een 4e is hier echt geen optie.
pi_127440153
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:48 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Hij blijft spoken in mb hoofd die zwerver van jou! Het is een mannetje en kan hem daarom niet in huis nemen. Dat moet ik mezelf steeds inprenten. Plus dat vriendje me het niet in dank af zal nemen :')

Ik hoop dat ze hem snel komen halen. Geen mogelijkheid om hem zelf te brengen? :@
Dan zou ik hem zelf naar een asiel moeten brengen en zit ik waarschijnlijk ook met alle kosten die erbij horen.

Ik zou hem zelf graag in huis nemen, kan ook best wel een dierenartsrekening betalen. Maar ben zo bang dat als ik dat doe, de dierenarts allemaal enge dingen gaat vinden en ik een torenhoge rekening krijg. :') En dat lukt me als student niet, heb de afgelopen tijd al teveel geld naar de dierenarts kunnen brengen.
pi_127441579
Als je de situatie aan asiel/dierenambulance uitlegt, zou het echt niet zo moeten zijn dat jij afstandskosten moet betalen, even bellen voor info/om het uit te leggen zou ik zeker even doen :)
pi_127441982
Heb het aan de stichting voorgesteld, dat ik hem wel kon opvangen/verzorgen of wegbrengen maar toen zeiden ze dus dat ze hem gewoon op kwamen halen. Achter die stichting zit dezelfde organisatie als de asiels dacht ik.

Als het te lang op zich laat wachten zal ik ze wel nog eens bellen.

Want deze vriend heeft wat liefde nodig. O+


En ik moet eens onkruid tussen de tegeltjes vandaan halen. :@
pi_127442524
Oh sorry, dat heb ik denk ik gemist, maar hopelijk komen ze snel dan, want idd O+

Een geitje? :D
pi_127443286
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:53 schreef Myraela het volgende:
Heb het aan de stichting voorgesteld, dat ik hem wel kon opvangen/verzorgen of wegbrengen maar toen zeiden ze dus dat ze hem gewoon op kwamen halen. Achter die stichting zit dezelfde organisatie als de asiels dacht ik.

Als het te lang op zich laat wachten zal ik ze wel nog eens bellen.

Want deze vriend heeft wat liefde nodig. O+
[ afbeelding ]

En ik moet eens onkruid tussen de tegeltjes vandaan halen. :@
Ik heb vd winter "Tank" weggebracht in Spijkenisse en de mamma van mijn haarbal heb ik naar stichting zwerfkat gebracht, daar is ze gesteriliseerd en heb ik haar ook weer opgehaald.

zonder kosten overigens. Tank is geadopteerd vanuit het asiel en mamma poes uitgezet waar ze gevonden is ( lees: Ligt heel de dag op tafel te stinken en vetgemest te worden door de man die daar woont :') )

ik hoop zo dat ze snel komen en vind het super lief dat je je zo bekommert om zwerfje O+
pi_127461329
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:53 schreef Myraela het volgende:
Heb het aan de stichting voorgesteld, dat ik hem wel kon opvangen/verzorgen of wegbrengen maar toen zeiden ze dus dat ze hem gewoon op kwamen halen. Achter die stichting zit dezelfde organisatie als de asiels dacht ik.

Als het te lang op zich laat wachten zal ik ze wel nog eens bellen.

Want deze vriend heeft wat liefde nodig. O+
[ afbeelding ]

En ik moet eens onkruid tussen de tegeltjes vandaan halen. :@
Echt een mooi beest. Liefste zou je hem toch lekker willen knuffelen! Hopelijk komen ze gauw.
pi_127462253
Stichting zwerfkatten belde terug, ik moet toch maar weer meldpunt dierenbescherming bellen. Omdat het om een tamme kat gaat. Gelukkig maken ze het wel makkelijk als je zo'n beestje probeert te helpen.

Goed nieuws is dat hij vanavond wel rustig rond bleef hangen en samen met mijn katten wat heeft kunnen eten. O+ Slechte nieuws is dat het wel leek alsof hij moeite had met eten. Zou dus zomaar gebitsproblemen kunnen hebben.

Ik aaide hem, hij schrok er even van, maar besloot dat die liever doorging met eten. De klitten zijn afschuwelijk. Zelfs op zijn rug zijn het allemaal klitten. Voelt te dik aan, durf er zelf niet aan te komen. Denk dat hij uiteindelijk helemaal kaal zal moeten.

pi_127463382
Adopteer hem! O+

De meeste dierenartsen zijn best coulant als je een aanlopertje laat nakijken.
pi_127468760
En anders een fooienpot? Ik vind hem leuk maar kan hem zelf niet hebben, maar kan miss wel een kleine bijdrage doen? :)
pi_127470652
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:43 schreef Ansu het volgende:
En anders een fooienpot? Ik vind hem leuk maar kan hem zelf niet hebben, maar kan miss wel een kleine bijdrage doen? :)
Ik ook wel hoor
pi_127470702
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 00:43 schreef Ansu het volgende:
En anders een fooienpot? Ik vind hem leuk maar kan hem zelf niet hebben, maar kan miss wel een kleine bijdrage doen? :)
Wil ik ook wel doen :Y
pi_127472042
ik ook!
pi_127478208
Vind ik wel superlief hoor, maar daar zou ik me toch wel ongemakkelijk bij voelen. :@
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:53:29 #35
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_127478332
Wat een gezellig trio O+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:55:43 #36
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_127478389
Als je een beetje een aardige DA hebt en uitlegt dat het een zwervertje is (en dat dat niet gelogen is zal hij/zij ook wel zien :+ ) is er voor de kosten vast wel iets te regelen :)
Onder die klitten zit ongetwijfeld een heule mooie lieve poes O+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_127479006
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:20 schreef Myraela het volgende:
Stichting zwerfkatten belde terug, ik moet toch maar weer meldpunt dierenbescherming bellen. Omdat het om een tamme kat gaat. Gelukkig maken ze het wel makkelijk als je zo'n beestje probeert te helpen.

Goed nieuws is dat hij vanavond wel rustig rond bleef hangen en samen met mijn katten wat heeft kunnen eten. O+ Slechte nieuws is dat het wel leek alsof hij moeite had met eten. Zou dus zomaar gebitsproblemen kunnen hebben.

Ik aaide hem, hij schrok er even van, maar besloot dat die liever doorging met eten. De klitten zijn afschuwelijk. Zelfs op zijn rug zijn het allemaal klitten. Voelt te dik aan, durf er zelf niet aan te komen. Denk dat hij uiteindelijk helemaal kaal zal moeten.

[ afbeelding ]
Die klitten doen hem echt zeer dat is echt heel zielig. En wat maken ze je het moeilijk zeg.
Waar zwerft poezel ongeveer???
pi_127479252
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:48 schreef Myraela het volgende:
Vind ik wel superlief hoor, maar daar zou ik me toch wel ongemakkelijk bij voelen. :@
Ik vind het ongemakkelijk (en sneu) dat de desbetreffende instanties niks doen :)
Is het beest uberhaubt op te pakken zodat je er zelf mee naar de dierenarts kan gaan?
pi_127480572
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:19 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Die klitten doen hem echt zeer dat is echt heel zielig. En wat maken ze je het moeilijk zeg.
Waar zwerft poezel ongeveer???
Rotterdam.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik vind het ongemakkelijk (en sneu) dat de desbetreffende instanties niks doen :)
Is het beest uberhaubt op te pakken zodat je er zelf mee naar de dierenarts kan gaan?
Dat is wel waar ja. Hij is wel op te pakken, vind het niet fijn, maar zou hem wel gewoon in een verhuisbak kunnen krijgen schat ik in.

We gaan maar weer verder met instanties inschakelen, vriend zit eigenlijk ook helemaal niet te wachten op nog een kat erbij.
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:10:26 #40
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_127481039
Quote "Ik vind alle poesjes lieve poesjes, ik wil alle poesjes hebben!"

Heb hem net aangemeld bij Amivedi, bureaucratisch gedoe van al die organisaties. Het lijkt me een verschrikkelijk leuk beestje om erbij te hebben, maar helaas momenteel gewoon niet een paar honderd euro over om een zwervertje wat hier af en toe komt op te vangen. Zou dat geen probleem zijn, had 'ie nu al gecastreerd en kaal over de vloer gehuppeld hier.

Weten jullie misschien een eenvoudige manier om het beestje zelf te behandelen tegen de klitten? Op onze andere kat hebben we al mijn veelal ongebruikte tondeuse losgelaten, maar dat ging van geen kant omdat het ongetwijfeld een speciale kattenhaar-tondeuse moet zijn.
pi_127484479
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:10 schreef twi het volgende:
Quote "Ik vind alle poesjes lieve poesjes, ik wil alle poesjes hebben!"

Heb hem net aangemeld bij Amivedi, bureaucratisch gedoe van al die organisaties. Het lijkt me een verschrikkelijk leuk beestje om erbij te hebben, maar helaas momenteel gewoon niet een paar honderd euro over om een zwervertje wat hier af en toe komt op te vangen. Zou dat geen probleem zijn, had 'ie nu al gecastreerd en kaal over de vloer gehuppeld hier.

Weten jullie misschien een eenvoudige manier om het beestje zelf te behandelen tegen de klitten? Op onze andere kat hebben we al mijn veelal ongebruikte tondeuse losgelaten, maar dat ging van geen kant omdat het ongetwijfeld een speciale kattenhaar-tondeuse moet zijn.
Vaak kun je een deel van de klitten wegknippen. Als het een kroelpoes is gaat dat vrij makkelijk.
Mijn moeder kreeg een verwaarloosde ragdoll, daar heb ik met een nagelschaartje voorzichtig de klitten weggeknipt en de restjes met mijn vingers losgewerkt.
pi_127484607
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:10 schreef twi het volgende:
Weten jullie misschien een eenvoudige manier om het beestje zelf te behandelen tegen de klitten? Op onze andere kat hebben we al mijn veelal ongebruikte tondeuse losgelaten, maar dat ging van geen kant omdat het ongetwijfeld een speciale kattenhaar-tondeuse moet zijn.
Je zou contact op kunnen nemen met een kattentrimsalon (ja, die bestaan heb ik ontdekt). Zij kunnen je vast wel advies geven hoe het beestje, zonder al te veel stress, geknipt of geschoren kan worden.
We have far more in common than that which devides us..
pi_127485679
of gewoon met de DA, beestje moet toch onder narcose voor castratie. 2 vliegen in 1 klap.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 16:31:23 #44
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_127486112
Dat zou voor het beestje het fijnste zijn denk ik. Die klitten zijn heel erg pijnlijk, zitten vaak dicht op de huid en als ze gaan wriemelen als je net aan het knippen bent is de kans op misknippen best aanwezig. En katten hebben een hele dunne huid dus met een beetje pecht moet je dan alsnog naar de da om te laten hechten.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_127489728
Heeft iemand een poes, na sterilisatie, die een hangbuikje heeft? En die ook groter wordt? Het is echt een lap huid. Verder is ze niet dik. Aan de ene kant moet ik lachen ,maar aan de andere kant denk ik hmmmm

En heeft iemand tips of onze poes een maatje nodig heeft of niet? (ze is alleen), maar ze wordt steeds aanhankelijker en ze miauwt zelfs terug als je iets zegt, wat ze overigens nooit eerder gedaan heeft. Wordt ze eenzaam?Ze is ongeveer 3 jaar oud. hebben katten baat bij een maatje??Indien we een nieuwe kat erbij halen:

-moet het een poes of een kater zijn?
- een kitten of volwassen kat/poes?
-hoe doe je dat het beste
pi_127489877
Foutje, ander topic. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:13:17 #47
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_127492766
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:46 schreef Skillsy het volgende:
En heeft iemand tips of onze poes een maatje nodig heeft of niet? (ze is alleen), maar ze wordt steeds aanhankelijker en ze miauwt zelfs terug als je iets zegt, wat ze overigens nooit eerder gedaan heeft. Wordt ze eenzaam?Ze is ongeveer 3 jaar oud. hebben katten baat bij een maatje??Indien we een nieuwe kat erbij halen:

-moet het een poes of een kater zijn?
- een kitten of volwassen kat/poes?
-hoe doe je dat het beste
Wat betreft een kitten kun je die vraag niet beantwoorden. Het karakter van de kitten weet je namelijk pas na een paar weken/maanden en dus kun je niet goed inschatten wat er bij jouw poes past. Wellicht gericht op zoek gaan naar een kat die qua karakter bij de jouwe past, maar vaak schatten eigenaren hun kat wat anders in dan het in werkelijkheid uitpakt.

Vind je het terugmauwen en aanhankelijk worden een probleem dan? Ik vind dat altijd erg leuk en zie katten sowieso niet als dieren die echt behoefte hebben aan een andere kat, tenzij ze van jongs af aan met een andere kat zijn opgegroeid.
pi_127493458
ik zie katten wel als dieren die behoefte hebben aan soortgenoten, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:46:04 #49
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_127494403
Ik heb altijd maar een kat als huisdier en nooit de indruk gehad dat mijn katjes eenzaam waren, tenzij je doelt op aanhankelijk gedrag. Maar dat vind ik juist leuk aan katten, misschien dat ik daarom zo denk.

Nu we er twee hebben kan ik me ook niet indenken dat ze het allebei ook niet prima naar hun zin zouden hebben als ze geen 'maatje' hadden.

Moet ik bij zeggen dat al mijn katten buiten altijd genoeg soortgenootjes tegen kwamen.
pi_127498796
Onze kater had een vriendje nodig, volgens de vorige eigenaar. Onze kater was ook enorm angstig in het begin, dus wij dachten dat een andere kat erbij hem misschien wel zou helpen om los te komen.

Vervolgens voor een kitten gekozen, want als die op zou groeien zouden ze vast wel de beste maatjes worden.

Helaas was onze kitten van 8 weken al enorm dominant tegenover de oudere kat. :')

Je kunt het dus nooit echt inschatten.

Tegenwoordig gaan ze wel goed met elkaar om. O+
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:31:00 #51
403520 Sway-
La vie est belle
pi_127500969
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:46 schreef Skillsy het volgende:
Heeft iemand een poes, na sterilisatie, die een hangbuikje heeft? En die ook groter wordt? Het is echt een lap huid. Verder is ze niet dik. Aan de ene kant moet ik lachen ,maar aan de andere kant denk ik hmmmm

En heeft iemand tips of onze poes een maatje nodig heeft of niet? (ze is alleen), maar ze wordt steeds aanhankelijker en ze miauwt zelfs terug als je iets zegt, wat ze overigens nooit eerder gedaan heeft. Wordt ze eenzaam?Ze is ongeveer 3 jaar oud. hebben katten baat bij een maatje??Indien we een nieuwe kat erbij halen:

-moet het een poes of een kater zijn?
- een kitten of volwassen kat/poes?
-hoe doe je dat het beste
Mijn poes heeft inderdaad ook een hangvetje en de poezen bij ons thuis ook na de sterilisatie. :P

Verder mauwen mijn katten heel de dag door, uit zichzelf en ook als ik tegen ze praat, ze zijn met zn 2. Dus weet niet of het mauwen daardoor komt.
pi_127501067
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:46 schreef Skillsy het volgende:
Heeft iemand een poes, na sterilisatie, die een hangbuikje heeft? En die ook groter wordt? Het is echt een lap huid. Verder is ze niet dik. Aan de ene kant moet ik lachen ,maar aan de andere kant denk ik hmmmm

En heeft iemand tips of onze poes een maatje nodig heeft of niet? (ze is alleen), maar ze wordt steeds aanhankelijker en ze miauwt zelfs terug als je iets zegt, wat ze overigens nooit eerder gedaan heeft. Wordt ze eenzaam?Ze is ongeveer 3 jaar oud. hebben katten baat bij een maatje??Indien we een nieuwe kat erbij halen:

-moet het een poes of een kater zijn?
- een kitten of volwassen kat/poes?
-hoe doe je dat het beste
Mbt tot de hangbuik dat ik ken ik wel van de kat vroeger. Die had na haar sterilisatie echt een stuk hangbuik zonder vet. Echt gewoon vel en dat zwiepte heen en weer als ze rende. Ik heb het idee dat de operatie niet helemaal goed gegaan is. Maar goed dat is al ruim 20 jaar geleden geweest.
pi_127503406
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:46 schreef twi het volgende:
Ik heb altijd maar een kat als huisdier en nooit de indruk gehad dat mijn katjes eenzaam waren, tenzij je doelt op aanhankelijk gedrag. Maar dat vind ik juist leuk aan katten, misschien dat ik daarom zo denk.

Nu we er twee hebben kan ik me ook niet indenken dat ze het allebei ook niet prima naar hun zin zouden hebben als ze geen 'maatje' hadden.

Moet ik bij zeggen dat al mijn katten buiten altijd genoeg soortgenootjes tegen kwamen.
dat aanhankelijke is ook erg leuk. maar ben jij dan altijd thuis?

de katten komen hier buiten geen andere katten tegen (afgezet balkon) en ik ben ook wel eens van huis. daarom destijds gekozen voor 2 kittens.

die 2 mormels kunnen echt niet zonder elkaar. ik had gister een van beide perongeluk opgesloten in de badkamer. dubbele oorontsteking dus ik hoorde geen miauwen. maar het was echt duidelijk te merken dat de ene de andere zocht. dat had ik alleen pas na bijna een uur door :@
pi_127510235
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:46 schreef Skillsy het volgende:
Heeft iemand een poes, na sterilisatie, die een hangbuikje heeft? En die ook groter wordt? Het is echt een lap huid. Verder is ze niet dik. Aan de ene kant moet ik lachen ,maar aan de andere kant denk ik hmmmm

En heeft iemand tips of onze poes een maatje nodig heeft of niet? (ze is alleen), maar ze wordt steeds aanhankelijker en ze miauwt zelfs terug als je iets zegt, wat ze overigens nooit eerder gedaan heeft. Wordt ze eenzaam?
Hier ook een flubbervel, maar denk dat sommige poezen daar gewoon eerder last van hebben, deze was altijd al een propje met veel vel (als ze d'r voorpootjes spreidt, is het een soort vliegende eekhoorn) en na d'r castratie heeft ze dus ook een hangend buikvel. En ja, dat vind ik soms best sneu, met rennen enzo flubbert dan van links naar rechts en ze zal er wel aan gewend zijn, maar het lijkt me toch niet prettig.

Of ze een maatje nodig heeft weet ik niet, sommige katten zijn gewoon wat babbelig, en hier heeft eentje dat ook pas later ontdekt (die kat van hierboven, en als ze mauwt komt er of geen geluid uit, of het klinkt als een soort vogeltje O+ Maar het gaat steeds iets beter! :P). En ja, ik krijg ook antwoord van mijn katten O+
pi_127524100
Bedankt voor jullie reacties!

Dat hangbuikje blijkt dus heel normaal te zijn.

Onze poes is , volgens de arts 3 jaar, en ze is spreekwoordelijk aankomen waaien. We weten niet van wie ze is /was, we hebben nog de buurt afgezocht en na gevraagd maar helaas zonder resultaat.
Gezien ze bleef 'plakken' hebben we haar in huis genomen. Het was een vreemde poes :
gaat nooit op schoot
geeft geen kopjes en hield zeker niet van aaien.
Overigens is ze wel ontzettend lief , nooit krabben, je mag haar oppakken maar dat vind ze niet leuk en laat ze merken door bijv heel diep te miauwen (demonisch geluid)
Haar gedrag leek ook op een zogenoemde straatkat. Naarmate ze bij ons verbleef werd ze wel aanhankelijker in de zin dat ze niet hele dagen weg bleef, en ze mocht zelfs snachts bij ons binnen blijven.

We zijn verhuisd naar een hele groot huis met een enorme tuin (meer dan 50 bij 60 meter). We hebben haar gechipt en dr 6 weken binnen gehouden om te zorgen dat ze goed weet dat dit haar nieuwe huis zal worden.
dat is goed gelukt

Maar naarmate de tijd verstreek bleef ze steeds meer binnen. Ze wil ook graag bij je op bed (op schoot niet!) en als ik bijv mijn slaapkamer deur open doet rent ze naar mij toe en trilt haar staart zo lief en dan ineens maakt ze kopjes om mijn benen.
Soms ,als iedereen weg is en ik in mijn slaapkamer zit dan krast ze aan mijn deur en als ik de deur dan open maak miauwt ze echt van 'hehe , mag ik bij jou want iedereen is hier weg'. En weer dat trillende staartje

De laatste tijd loopt ze beetje verveeld door het huis. En ze vraagt ook aandacht door bij aan je been zachtjes te krabben en als je dan kijkt en zegt wat is er, rent ze weg en verstopt ze zich achter de deur en zie je haar om het hoekje kijken. Of gaat ze op rugtassen zitten en wachten tot je langskomt en bespringt ze je. En als je dan weg gaat rent ze achter je aan en springt ze op kasten (nog net niet in de gordijnen) en wil ze gewoon met je spelen. En dat doe ik dan ook ; met balletjes gooien, veters e.d

Naar buiten doet ze niet zo veel meer, maar als ze naar buiten gaat dan kijkt ze echt over het terrein van 'ja wat zal ik nou eens doen' en rent ze wel achter vogeltjes en vliegjes aan maar na een korte tijd wil ze weer naar binnen .EN kort daarna weer naar buiten -zucht-
Soms komt ze met een muis thuis.

Het is nu mooi weer, maar mevrouw gaat niet meer naar buiten,ja ze gaat wel naar buiten maar het liefst wil ze dat je met dr meegaat. Ze kijkt dan ook je aan en als je met dr meegaat lijkt ze mee plezier te hebben. Afgelopen dagen ligt ze meer in de bosjes (last van de warmte wellicht?)

En over miauwen: dat heeft ze eigenlijk nooit gedaan, nu lijkt het echt alsof ze antwoord geeft.

Dit alles opgeteld dacht ik dat ze mischien eenzaam is, maar achteraf gezien wil ze gewoon aandacht en spelen met je.

Kan het zijn dat ze van (straat)buiten kat naar huiskat is gegaan? Ligt dit aan de nieuwe omgeving? of omdat ze steeds meer thuisvoelt bij ons? Of het feit dat ze een niet meer kroels kan zijn (ik zeg maar wat) , of omdat ze ouder wordt?

We houden haar volop bezig, en aandacht krijgt ze voldoende. We noemen haar hier ook niet voor niks een princess want iedereen roept haar (tot vervelens toe denk )
pi_127533696
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:14 schreef Skillsy het volgende:
Bedankt voor jullie reacties!

(knip)

Kan het zijn dat ze van (straat)buiten kat naar huiskat is gegaan? Ligt dit aan de nieuwe omgeving? of omdat ze steeds meer thuisvoelt bij ons? Of het feit dat ze een niet meer kroels kan zijn (ik zeg maar wat) , of omdat ze ouder wordt?

We houden haar volop bezig, en aandacht krijgt ze voldoende. We noemen haar hier ook niet voor niks een princess want iedereen roept haar (tot vervelens toe denk )
Dit volgens mij :Y en heel herkenbaar ook allemaal ;)
Tails tell tales
pi_127539018


De foto is super onduidelijk, maar dit is zwerfje die kaal geschoren is. O+

Ik weet niet wie het gedaan heeft, misschien nog iemand die het niet langer aan kon zien. (dat vind ik stiekem een fijnere gedachte dan dat hij toch een eigenaar heeft, want als die een eigenaar zou hebben zou die hem zwaar verwaarloosd hebben. )

Het ziet er niet uit. :') Maar ik ben blij, stuk beter voor hem zo. O+
pi_127539293
Wat een verassing :o
pi_127539507
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:28 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]

De foto is super onduidelijk, maar dit is zwerfje die kaal geschoren is. O+

Ik weet niet wie het gedaan heeft, misschien nog iemand die het niet langer aan kon zien. (dat vind ik stiekem een fijnere gedachte dan dat hij toch een eigenaar heeft, want als die een eigenaar zou hebben zou die hem zwaar verwaarloosd hebben. )

Het ziet er niet uit. :') Maar ik ben blij, stuk beter voor hem zo. O+
Kan het niet zo zijn dat iemand anders stichting zwerfkat gebeld heeft oid? En ze toch iemand gestuurd hebben :)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_127539668
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:35 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Kan het niet zo zijn dat iemand anders stichting zwerfkat gebeld heeft oid? En ze toch iemand gestuurd hebben :)
Dat zou ook kunnen, we hebben hem gisteren de hele dag niet gezien.
pi_127540026
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:37 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen, we hebben hem gisteren de hele dag niet gezien.
Ik denk eerder dat, dan dat iemand in de straat het ofzo gedaan heeft :) stop anders overal even een briefje met foto in de bus met de vraag of ze een baasje heeft zo ja of ze ze dat even willen laten weten ;) wel fijn voor het beestje trouwens :)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_127544012
Of doe hem een bandje om met jouw telefoonnr. Als hij een baasje heeft zal die vast de koker wel openmaken :P
pi_127548389
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:28 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]

De foto is super onduidelijk, maar dit is zwerfje die kaal geschoren is. O+

Ik weet niet wie het gedaan heeft, misschien nog iemand die het niet langer aan kon zien. (dat vind ik stiekem een fijnere gedachte dan dat hij toch een eigenaar heeft, want als die een eigenaar zou hebben zou die hem zwaar verwaarloosd hebben. )

Het ziet er niet uit. :') Maar ik ben blij, stuk beter voor hem zo. O+
Haha iemand van het suikerkattenforum heeft het laten doen :) beestje loopt bij haar man buiten op werk en ze kon het idd niet langer aanzien. Ook is zijn gebit gedaan, is hij ontwormt en ontvlooit.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cindy1988 op 08-06-2013 11:52:07 ]
pi_127548503
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 06:51 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Haha iemand van het suikerkattenforum heeft het laten doen :)
^O^
pi_127548662
Ik heb ge pm't... Zwerfje O+
pi_127550547
Echt gewoon super. Echt, zo enorm blij dat er zulke goede mensen rondlopen. O+ Net kwam die hier een beetje eten, zo zonder vacht is die zelfs nog kleiner dan mijn kitten van een paar maanden.
pi_127550813
(probeerde foto te plaatsen, maar lukt niet geloof ik?)

Hij weegt ook maar 3,5 kilo, dus keep up the feeding!
Ik heb zowel een opvang als een huisje waar hij terecht zou kunnen, maar ik geloof dat het beestje (mits goed verzorgd) het daar verder prima naar zijn zin heeft. Volgens mijn vriend zit hij daar al zeker 5 of 6 jaar. Volgens de bovenbuurvrouw nog wel langer.

We gaan proberen hem te laten wennen aan borstelen zodat het niet meer zo erg kan worden. Vervolg scheren kan bij en trimster. Nu onder narcose bij de dierenarts gedaan inclusief nog wat andere ingrepen.

Misschien kunnen we even contacten? Hij moet namelijk 10 dagen antibiotica en pijnstillers hebben en als we in 2 tuinen 'ogen' hebben die hem kunnen spotten. Nu is het afwachten of we hem zien als we er zijn en hoe meer hij binnenkrijgt hoe beter.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:33:11 #68
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_127551001
Klikken op de link werkt wel. Hij komt hier de laatste pakweg twee weken wat regelmatiger in huis om een hoekje kijken en we waren inderdaad al van plan om hem hier thuis wat vaker z'n gang te laten gaan, wat te voeden en te borstelen. Het lijkt met onze andere twee katten redelijk te klikken (als in, ze krabben elkaar niet de ogen uit :') ), maar om een derde kat er permanent bij te nemen is momenteel wat teveel van het goede. En gezien hij hier inderdaad al langer rondstruint zal het waarschijnlijk ook geen echte huiskat worden.

Ik heb je overigens een PM gestuurd.

[ Bericht 3% gewijzigd door twi op 08-06-2013 11:42:31 ]
pi_127551324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:31 schreef Sway- het volgende:

[..]

Mijn poes heeft inderdaad ook een hangvetje en de poezen bij ons thuis ook na de sterilisatie. :P

Verder mauwen mijn katten heel de dag door, uit zichzelf en ook als ik tegen ze praat, ze zijn met zn 2. Dus weet niet of het mauwen daardoor komt.
Gezien de moeder van jouw katten is het niet gek dat ze veel kletsen. :P
Bij de katten van mijn vriendin gaat het precies zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_127551360
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:22 schreef Nynkevh het volgende:
[ afbeelding ] (probeerde foto te plaatsen, maar lukt niet geloof ik?)

Hij weegt ook maar 3,5 kilo, dus keep up the feeding!
Ik heb zowel een opvang als een huisje waar hij terecht zou kunnen, maar ik geloof dat het beestje (mits goed verzorgd) het daar verder prima naar zijn zin heeft. Volgens mijn vriend zit hij daar al zeker 5 of 6 jaar. Volgens de bovenbuurvrouw nog wel langer.

We gaan proberen hem te laten wennen aan borstelen zodat het niet meer zo erg kan worden. Vervolg scheren kan bij en trimster. Nu onder narcose bij de dierenarts gedaan inclusief nog wat andere ingrepen.

Misschien kunnen we even contacten? Hij moet namelijk 10 dagen antibiotica en pijnstillers hebben en als we in 2 tuinen 'ogen' hebben die hem kunnen spotten. Nu is het afwachten of we hem zien als we er zijn en hoe meer hij binnenkrijgt hoe beter.
Nynke!! Leuke he dat je actie hier ook is opgevallen :p
pi_127551375
Zwerfje! _O_ O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_127551722
yay voor alle lieve poezenmoeders! O+
pi_127551854
En 'vaders'!

Mijn vriend heeft al eerder een katje van daar geholpen. Die bleek suiker te hebben en heeft hij mee naar huis genomen en daar verzorgd hihi. Jammer genoeg had hij zich niet bij suikerkatten aangemeld want dan was hij me eerder tegen het lijf gelopen.

@twi: ik ga je zo ff mailen, ben nog te nieuw hier om PM te beantwoorden haha
pi_127551890
Poezen ouders O+
pi_127553241
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:44:58 #76
403520 Sway-
La vie est belle
pi_127553831
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:49 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Gezien de moeder van jouw katten is het niet gek dat ze veel kletsen. :P
Bij de katten van mijn vriendin gaat het precies zo.
Soms vervelend als je moet leren maar vooral heel gezellig O+
  zaterdag 8 juni 2013 @ 17:55:22 #77
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_127559738
Ik heb een vraag over onze poes. We hebben haar bijna een jaar geleden buiten gevonden als kitten: zij was dus een zwerfkatje. In huis gehaald, ontwormd, inentingen etc. Ze was aanvankelijk heel schuw maar inmiddels is ze echt een heel lief poesje, wel eigenwijs natuurlijk, ze heeft echt dat wilde nog in zich zonder vals te zijn.

Nu is zij al bijna een jaar een binnenkat, maar ik vind het af en toe toch best zielig (ze speelt en jaagt heel graag, zelfs op de kleinste vliegjes, en dat kan buiten veel beter). Dus we zitten eraan te denken om haar buiten te laten. Mijn vraag is of dit eigenlijk wel kan met een ex-zwerfkat. Ik heb het wel eens eerder geprobeerd (maar wel erbij gestaan i.v.m. vluchten), toen begon ze op een gegeven moment te grommen en te blazen. Nouja goed, misschien joeg ik haar te veel op. Ik gaf haar het voordeel van de twijfel.

Vandaag ontsnapte ze via een open deur, ik ging er rustig achteraan, maar joeg haar niet op. Ik ging gewoon op het gras zitten op enkele meters afstand en kijken wat ze deed. Ze snuffelde overal aan. Maar na een lange tijd gewoon lief zijn, begon ze op een gegeven moment weer te grommen toen ik haar riep. Ze weigerde te komen en uiteindelijk lokten we haar met voedsel en ik pakte haar op, waarna ze erg boos werd en begon te blazen.

Ik heb het gevoel dat ze weer "verwildert" als ze buiten komt. Klopt dit? Is ze gedoemd een binnenkat te blijven?
This isn't even my final form.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 17:57:41 #78
244933 trovey
Nachtoele
pi_127559784
Zo'n ramp is een binnenkat zijn nou ook weer niet hoor :') , mijn katten weten niet beter, komen niet verder dan een afgezet balkon....misschien ook iets voor jouw kat...afgezette tuin, wel frisse neus maar toch onder controle?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 8 juni 2013 @ 18:00:17 #79
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_127559842
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 17:57 schreef trovey het volgende:
Zo'n ramp is een binnenkat zijn nou ook weer niet hoor :') , mijn katten weten niet beter, komen niet verder dan een afgezet balkon....misschien ook iets voor jouw kat...afgezette tuin, wel frisse neus maar toch onder controle?
Zij weet echter wel beter, zij heeft een deel van haar jeugd buiten doorgebracht.
Maar goed, ze doet het binnen prima hoor, ze zeurt nooit of ze naar buiten mag, dus wat dat betreft heb je gelijk. Maar ik gunde het haar wel. De buurt is ook echt een katvriendelijke buurt met veel andere katten en uit ervaring weet ik dat zij andere katten vaak wel leuk vindt.
This isn't even my final form.
pi_127560032
de buurt is nooit volledig katvriendelijk...
ook daar rijden auto's, wonen mensen die niet van katten houden, enz.
katten kunnen ver lopen.

tuin afzetten zodat ze veilig naar buiten kan en misschien een vriendje erbij als ze andere katten zo leuk vind?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 18:21:15 #81
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_127560314
:')

Als je zo gaat beredeneren dan is het huis natuurlijk ook niet veilig, het ging mij erom dat het een buurt is waar zij wel veel plezier zou kunnen hebben.

Tuin hebben we niet, we zijn studenten in een appartementje (maar wel laag waardoor ze naar buiten kan) en een vriendje erbij zijn we al aan het overwegen maar doen we niet impulsief.
This isn't even my final form.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 18:30:34 #82
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_127560521
Ik zou haar gewoon haar gang laten gaan. Niet te spastisch haar weer naar binnen forceren en gewoon samen in de tuin zitten. Wil ze niet naar binnen? Inderdaad lokken met eten. Vroeg of laat komt ze toch wel erop af.

Ik ben in het begin ook altijd wel bang om katten maar buiten te laten, maar heb (ook met zwerfkatjes) nooit gehad dat ze niet terugkwamen. Gelukkig altijd wel met eigen tuin en nooit directe toegang tot een drukke weg, maar zolang het enigszins leefbaar is voor katten zou ik ze lekker naar buiten laten.

Praktisch gezien zou ik het ook niet fijn vinden als ik voor mijn katten de deuren bij mooi weer dicht zou moeten laten en constant op moet letten of ze niet ontsnappen.
pi_127560669
blijkbaar verstaan wij dan iets anders onder katvriendelijk.
al ben ik nu wel benieuwd waarom je huis dan niet veilig is voor een kat?

mijn huis is katvriendelijk, maar buiten niet daarom heb ik een afgezet balkon. de deuren kunnen dus ook gewoon open ;)

is een tuigje misschien een optie?

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 08-06-2013 19:15:01 ]
pi_127561737
Hoe oud was ze toen je haar in huis nam?

Ik zou haar overigens gewoon naar buiten laten als je denkt dat ze zich daar goed vermaakt en je geen directe risico's ziet. Maar gewoon wachten tot ze weer naar binnen komt.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 20:31:45 #85
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_127563555
Als ik niet op 3meter hoogte zou wonen en geen 2 drukke wegen langs het gebouw had gehad zouden die van mij gewoon naar buiten mogen :Y . Maar aangezien dat niet zo is moeten ze het doen met mijn balkon. Vraag me ook wel af of ze naar buiten zouden gaan, al die geluiden van buiten moeten ze nu niet veel van hebben, al lijken ze eraan te wennen, maar wederom, drukke wegen dus in een woonwijk zou dat misschien anders zijn.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 8 juni 2013 @ 21:05:54 #86
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_127564439
Ik denk dat ik het dan na goed overwegen wellicht wel ga proberen. Achter is een heel groot stuk gras waar ze zich kan vermaken, voor is een rustige woonwijk zonder al te veel auto's.
Tuigje hebben we al geprobeerd om haar daar aan te laten wennen (elke dag 5 minuten en snoepjes geven enzo), uiteindelijk gingen we ermee naar buiten en het eerste wat ze deed was wegsprinten om vervolgens keihard gestopt te worden door het tuigje. Toen blies ze. :P
Zelfs om een halsband wordt ze helemaal gek, ze probeert hem dan eraf te krijgen en dan blijft dat ding in haar bekje haken. Heel naar.
Ze was ongeveer 3 maanden toen we haar vonden, dat is tenminste wat de dierenarts schatte.

Ze lijkt een moeilijke kat maar ze is echt een schatje hoor. :P
This isn't even my final form.
pi_127564991
Mijn vorige kat was als zwerfkat in het asiel gebracht, was ongeveer 1 jaar oud. Wij hebben hem daaruit gehaald en een paar weken binnen gehouden. Daarna heeft die zich buiten altijd vermaakt. We hebben hem 10 jaar gehad, hij is altijd terug naar huis gekomen. Wel moest die nooit iets hebben van bandjes om, hechtingen haalde die eruit.

Het was een echte buitenkat, maar tegelijkertijd gewoon een huisdier die verzorging en comfort nodig had. En daarvoor kwam die bij ons.

Pas toen hij erg ziek was op het eind, bleef hij langer van huis weg, toen hij terug kwam was hij enorm mager en kwamen we erachter dat hij kanker had. Voor die tijd bleef die nooit langer dan een dag weg.
pi_127566877
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 21:05 schreef Levolution het volgende:
Ik denk dat ik het dan na goed overwegen wellicht wel ga proberen. Achter is een heel groot stuk gras waar ze zich kan vermaken, voor is een rustige woonwijk zonder al te veel auto's.
Tuigje hebben we al geprobeerd om haar daar aan te laten wennen (elke dag 5 minuten en snoepjes geven enzo), uiteindelijk gingen we ermee naar buiten en het eerste wat ze deed was wegsprinten om vervolgens keihard gestopt te worden door het tuigje. Toen blies ze. :P
Zelfs om een halsband wordt ze helemaal gek, ze probeert hem dan eraf te krijgen en dan blijft dat ding in haar bekje haken. Heel naar.
Ze was ongeveer 3 maanden toen we haar vonden, dat is tenminste wat de dierenarts schatte.

Ze lijkt een moeilijke kat maar ze is echt een schatje hoor. :P
Die van mij gaat liggen als hij een tuigje om krijgt... Weigert maar 1 stap te zetten.

Onze zwerver is een echte binnenkat geworden. Tenzij het heel mooi weer is buiten. Maar anders zit hij liever binnen op de vensterbank, in de zon... In het begin gewoon binnen gehouden, en daarna de deur lekker open.

Soms wil hij 's avonds niet naar binnen (in de zomer). Zelfs met snoepjes lukt het dan niet om hem naar binnen te lokken. En dan laten we hem maar buiten met het kattenluik (in de keukendeur) naar binnen toe open. 's Morgens zit hij dan gewoon binnen op de vensterbank te wachten (de deur naar de gang is dan dicht, omdat onze andere kat het luik gewoon open krijgt, ook al is hij op slot...)

Een slimme kat weet wel waar hij eten krijgt en daar zal hij altijd naar terug komen :P
pi_127567547
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 22:25 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Een slimme kat weet wel waar hij eten krijgt en daar zal hij altijd naar terug komen :P
lastige is alleen dat er ook mensen zijn die loslopende katten voeren.
dus ja een kat weet wel waar hij eten krijgt, alleen of dat dan ook bij zijn 'thuis' is...
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 12 juni 2013 @ 10:08:28 #90
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_127696260
Ah vraagje.

Gezellige kater in huis, nu ruim 2 jaar en elke verandering geen probleem.
Maar vanaf afgelopen zondag doet hij opeens super waakzaam in huis en speurt hij alles af. Een aantal plekken schrikt hij van en maakt bewegingen die hij nog eigenlijk nooit eerder gedaan heeft.

Mogelijke opties, ik en de kater zijn ruim 4 maanden alleen thuis geweest omdat de vrouw ergens in het buitenland zat. Inmiddels is die terug sinds vrijdag. Er zijn wat planten en andere dingen in huis bijgekomen. Maandag naar de dierenarts geweest voor jaarlijkse apk.

Zal het iets van tijdelijks zijn van veel veranderingen in zijn omgeving, of moet ik me langzaam een beetje zorgen gaan maken?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 11:04:08 #91
184769 crew  Deisyy
pi_127698064
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ah vraagje.

Gezellige kater in huis, nu ruim 2 jaar en elke verandering geen probleem.
Maar vanaf afgelopen zondag doet hij opeens super waakzaam in huis en speurt hij alles af. Een aantal plekken schrikt hij van en maakt bewegingen die hij nog eigenlijk nooit eerder gedaan heeft.

Mogelijke opties, ik en de kater zijn ruim 4 maanden alleen thuis geweest omdat de vrouw ergens in het buitenland zat. Inmiddels is die terug sinds vrijdag. Er zijn wat planten en andere dingen in huis bijgekomen. Maandag naar de dierenarts geweest voor jaarlijkse apk.

Zal het iets van tijdelijks zijn van veel veranderingen in zijn omgeving, of moet ik me langzaam een beetje zorgen gaan maken?
Sommige katten kunnen nogal nerveus reageren op veranderingen, nieuwe meubels, veranderingen aan de inrichting of gezinssamenstelling. Je partner weer thuis en nieuwe planten kunnen dus al aanleiding zijn van zijn waakzame gedrag, soms gaat dat na verloop van tijd over, maar als het je te lang duurt kan je een Feliway kopen, dit geeft je kat een veilig en vertrouwd gevoel.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_127698152
Uit persoonlijke kringen hoor ik erg weinig goede ervaringen met Feliway.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 12 juni 2013 @ 11:10:29 #93
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_127698302
Ik ga sowieso niet zomaar dingen kopen om hem een goed gevoel te geven. Het ging de afgelopen twee jaar goed waarin we diverse huisgenootjes, verbouwingen en andere stress gevoelige dingen hebben gedaan. Daar was het allemaal geen probleem, dus ik ga ervanuit dat het daar niet aan ligt.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 11:39:53 #94
184769 crew  Deisyy
pi_127699513
Het zal best dat Feliway niet voor iedere kat helpt, maar door onze dierenartsenpraktijk wordt het geadviseerd en ik hoor er diverse positieve verhalen over :)
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_127699764
Ik hoorde van de vorige eigenaar van mijn kat, dat hij toen hij jonger was ook gewoon een normale kat was zonder angstige trekjes. Tegenwoordig is die wel enorm angstig. Toen we hem gingen ophalen duurde het een half uur voordat ze hem gevonden hadden. :') En toen de bel net ging verstopte hij zich onder een deken en daar komt die pas weer onderuit als de bouwvakkers straks weer weg zijn.

Zijn vader scheen precies dezelfde problemen te hebben, ook pas op latere leeftijd.

Overigens zou ik je nog niet echt zorgen gaan maken, je kunt het wel benoemen bij de dierenarts. Maar ik denk dat die je ook zal zeggen om het nog even aan te kijken. Angst is overigens altijd lastig te behandelen. Dus ik hoop dat het gewoon even tijdelijk de verandering is.

Let ook bijvoorbeeld op of die nog wel goed eet of zich bijvoorbeeld overmatig wast.

Zorg anders ook voor wat veilige plekjes in huis, als je die nog niet had. Zoals een mandje waarin die zich een beetje kan terugtrekken.
pi_127699985
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:06 schreef Myraela het volgende:
Uit persoonlijke kringen hoor ik erg weinig goede ervaringen met Feliway.
Hier hetzelfde, toch een keer gehaald. Ollie is bang voor het reismandje en in de auto zitten. Met of zonder Feliway, hij blijft net zo angstig. Als Henk en hij samen (wel in apart reismandje) zitten op weg naar dierenarts lijkt de angst minder dus nu hebben we steeds duo afspraken :) Binnenkort weer voor de jaarlijkse prikjes. Dat wordt weer wat!
pi_127700363
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:52 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, toch een keer gehaald. Ollie is bang voor het reismandje en in de auto zitten. Met of zonder Feliway, hij blijft net zo angstig. Als Henk en hij samen (wel in apart reismandje) zitten op weg naar dierenarts lijkt de angst minder dus nu hebben we steeds duo afspraken :) Binnenkort weer voor de jaarlijkse prikjes. Dat wordt weer wat!
Ik heb het gehaald om mijn kat en de nieuwe kitten wat minder moeite met elkaar te laten hebben. En om ze beide in dit huis gewoon goed te laten voelen. Merkte totaal geen verschil al de tijd dat we dat spul gebruikte.

Uiteindelijk hadden ze gewoon wat tijd nodig, want we zijn nu een aantal maanden verder en nu gaan ze zelfs gewoon bij elkaar liggen. O+ Altijd al katjes willen hebben die bij elkaar gaan liggen. :@

pi_127703124
Onze tijdelijke kat is nog steeds bij ons. Waarschijnlijk gaat ze in de zomer naar haar meer permanente nieuwe huis. Daar zal ze naar buiten kunnen. Waar ze voorheen woonde ging ze op het balkon, maar niet naar buiten. Bij ons toont ze veel interesse in buiten, dus omdat ze straks ook naar buiten kan willen we haar nu ook de kans geven (eerder wouden we dat niet doen, omdat we niet wisten of ze in haar uiteindelijke huis ook naar buiten zou kunnen). Ze is redelijk oud, ongeveer 14, maar heel erg levendig. We zijn 3 weken geleden verhuisd naar een nieuw huis. Hoe pakken we dit het beste aan?

Ik dacht om haar eerst in een harnasje te laten wennen, als wij ook buiten zijn?

Het andere probleem si dat wij volgende week op vakantie gaan voor anderhavle week, en er dan iemand langskomt om haar eten te geven enzo. Ik denk dat het wellicht handig is om te wachten totdat wij terug zijn van vakantie, omdat diegene haar waarschijnlijk niet naar buiten kan laten voor langere tijd...
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:28:28 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127703619
Ik vind dat je het een kat van 14 niet moet aandoen om aangelijnd naar buiten te gaan.

En als ze in de zomer al naar haar volgende huis gaat, zou ik haar niet al op jullie adres laten wennen aan naar buiten gaan.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:45:01 #100
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127704342
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:28 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]

De foto is super onduidelijk, maar dit is zwerfje die kaal geschoren is. O+

Ik weet niet wie het gedaan heeft, misschien nog iemand die het niet langer aan kon zien. (dat vind ik stiekem een fijnere gedachte dan dat hij toch een eigenaar heeft, want als die een eigenaar zou hebben zou die hem zwaar verwaarloosd hebben. )

Het ziet er niet uit. :') Maar ik ben blij, stuk beter voor hem zo. O+
Late reactie sorry :@
Wat super dat hij toch geholpen is! Ik las al een tijdje mee, en vind dit echt onwijs goed om te lezen!
Dus. Dat.
pi_127704353
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:28 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind dat je het een kat van 14 niet moet aandoen om aangelijnd naar buiten te gaan.

En als ze in de zomer al naar haar volgende huis gaat, zou ik haar niet al op jullie adres laten wennen aan naar buiten gaan.
waarom niet, op beide antwoorden? Ze wil zo graag naar buiten, en het is lastig om elke keer goed op te letten dat de deur dicht blijft. Als ze toch in de deuropening komt en je wil haar wegtillen zet ze haar nagels vast om maar niet weg te hoeven, als ze dan straks toch de kans krijgt, waarom nu niet? Het zal nog tot eind juli of augustus duren voordat ze anar haar nieuwe huis gaat, en de eigenaar kennende misschien ook wel langer...
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:47:45 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127704471
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

waarom niet, op beide antwoorden? Ze wil zo graag naar buiten, en het is lastig om elke keer goed op te letten dat de deur dicht blijft. Als ze toch in de deuropening komt en je wil haar wegtillen zet ze haar nagels vast om maar niet weg te hoeven, als ze dan straks toch de kans krijgt, waarom nu niet? Het zal nog tot eind juli of augustus duren voordat ze anar haar nieuwe huis gaat, en de eigenaar kennende misschien ook wel langer...
Omdat katten die niet aan zo'n leidsel gewend zijn dat vaak niet leuk vinden. Omdat je de kat dan in korte tijd met allerlei veranderingen confronteert en dat is vaak niet in het belang van de kat. Een kat wil een stabiele situatie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_127705517
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:02 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb het gehaald om mijn kat en de nieuwe kitten wat minder moeite met elkaar te laten hebben. En om ze beide in dit huis gewoon goed te laten voelen. Merkte totaal geen verschil al de tijd dat we dat spul gebruikte.

Uiteindelijk hadden ze gewoon wat tijd nodig, want we zijn nu een aantal maanden verder en nu gaan ze zelfs gewoon bij elkaar liggen. O+ Altijd al katjes willen hebben die bij elkaar gaan liggen. :@

[ afbeelding ]
Ahhh echt superlief! Wij hadden de 'mazzel' dat ons kitten bij ons kwam met een gebroken poot waardoor Henk 6 weken in een bench moest zitten. Ollie kon zo heel goed aan hem wennen en ging op gegeven moment zelfs in de bench liggen bij Henk. Nu ook lief bij elkaar liggen en liksessies houden :) Hiervoor ook nooit gehad met andere katten. Wel toleranties maar lief bij elkaar liggen.... Nee, dat niet.
pi_127706688
Doet me denken aan onze rooie Kees, die wilden we ook in een harnasje buiten laten. Harnas om doen ging zonder problemen maar toen ging hij lopen, bemerkte dat hij vast zat met het harnas aan een lijn, nam een spurt en stuiterde terug, 6 kilo kater met 20 nagels in je been is nogal bloederig en spijkerbroek kon weggegooid worden (was gelukkig bij me man ;))
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:26:55 #105
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_127728864
Heeft iemand hier ervaring met een kat met hartruis? Ik was gister op controle met Gwen (1 jaar) en de dierenarts zei dat ze misschien een lichte hartruis had. Maar het kon ook gewoon door de stress komen (ze was nogal bang). De dierenarts zei dat ze bij een volgende controle er weer op zou letten. Is er verder nog iets waar ik op moet letten en moet ik me zorgen maken? Verder is ze gewoon gezond, actief en speels.
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_127730867
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:26 schreef teirnon het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een kat met hartruis? Ik was gister op controle met Gwen (1 jaar) en de dierenarts zei dat ze misschien een lichte hartruis had. Maar het kon ook gewoon door de stress komen (ze was nogal bang). De dierenarts zei dat ze bij een volgende controle er weer op zou letten. Is er verder nog iets waar ik op moet letten en moet ik me zorgen maken? Verder is ze gewoon gezond, actief en speels.
Mijn kater heeft ook een lichte hartruis, graad 1. Dus dat is het lichtste. Mij werd verteld dat het helemaal geen kwaad kon. Het betekend alleen dat de hartklepjes niet helemaal sluiten, bij mijn kat was het in ieder geval aangeboren.
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:18:57 #107
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127739011
Ik had drie katten achter elkaar met hartruis. Zijn allemaal 17+ geworden en gestorven aan iets anders.

Wel gewoon in de gaten houden, maar dat zal je dierenarts ook steeds wel even doen als je er moet zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 13-06-2013 08:25:58 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:20:29 #108
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127739030
Volgens mij las ik een tijdje terug hier over de Furminator. Bedankt voor de tip, geweldig ding!

Us Dirkje is nu nog maar de helft zo groot en verhaart een stuk minder!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:21:13 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127739038
Kreeg dat vorige week ook te horen over onze kat, dat ze een ruisje hoorde. Ben gaan googelen (fout) en er het hele weekend naar van geweest.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:26:27 #110
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127739118
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:21 schreef Lienekien het volgende:
Kreeg dat vorige week ook te horen over onze kat, dat ze een ruisje hoorde. Ben gaan googelen (fout) en er het hele weekend naar van geweest.
Och Lien toch. Maar wat zei de dierenarts ervan dan?
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:32:53 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127739211
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Och Lien toch. Maar wat zei de dierenarts ervan dan?
'Houd het in de gaten. Als de ademhaling hoger komt dan 30 keer per minuut, kom dan terug."

Ik bleef maar tellen en de schrik sloeg me steeds weer om het hart. (Slecht voor mijn bloeddruk.)

Inmiddels ben ik blij dat ze weer een beetje zichzelf is na het stressige dierenartsbezoek. En ze is aan het wennen aan brokjes die moeten helpen bij stijve gewrichten.

Zolang ze een tevreden indruk maakt, gaan we dus niks doen. Het is sowieso geen kat met wie ik regelmatig naar de dierenarts kan, laat staan dat ik haar uitgebreid wil laten onderzoeken, met echo's en wat dies meer zij.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 13 juni 2013 @ 08:36:44 #112
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_127739271
Wat vervelend Lienekien. Heeft ze ook iets van medicijnen gehad?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:43:34 #113
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127739361
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

'Houd het in de gaten. Als de ademhaling hoger komt dan 30 keer per minuut, kom dan terug."

Ik bleef maar tellen en de schrik sloeg me steeds weer om het hart. (Slecht voor mijn bloeddruk.)

Inmiddels ben ik blij dat ze weer een beetje zichzelf is na het stressige dierenartsbezoek. En ze is aan het wennen aan brokjes die moeten helpen bij stijve gewrichten.

Zolang ze een tevreden indruk maakt, gaan we dus niks doen. Het is sowieso geen kat met wie ik regelmatig naar de dierenarts kan, laat staan dat ik haar uitgebreid wil laten onderzoeken, met echo's en wat dies meer zij.
Mijn dierenarts zei ook altijd dat het op de tafel bij haar altijd een stukje ernstiger leek, door de stress. Als het verder goed met haar gaat, en ze lijkt niet benauwd, maak je dan alsjeblieft niet te veel zorgen. Je leest hier hoeveel katten er blijkbaar aan lijden. Echt, die van ons zijn er bejaard mee geworden.

Maar ik snap je zorgen natuurlijk heel goed!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:46:08 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127739392
Ja, ik ben blij om hier nu even wat geruststellende verhalen te lezen.

Nee senesta, geen medicatie meegekregen.

We hebben wel met potlood op de kalender gezet dat we na onze vakantie gaan kijken of we nog een keertje teruggaan voor nog een consult. Hebben we dus toch wel een besluit genomen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:47:30 #115
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127739414
En Lien, volgens míj is het met medicatie, mocht het nou ooit toch wat ernstiger worden, wel goed in toom te houden.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:48:51 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127739433
Ik wou nog zeggen: 'ja, het is toch je kind', maar die vergelijking gaat mank op het belangrijke punt dat je de garantie hebt dat zo'n kattenleven eindig is binnen max. 20 jaar.

Onze kat is nu minstens 12, maar zou ook gerust nog wat ouder kunnen zijn (asiel heeft het ook maar geschat bij onze ex-zwerver).

Ja Dude, ik denk en hoop het ook.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:55:21 #117
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127739534
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:48 schreef Lienekien het volgende:
Ik wou nog zeggen: 'ja, het is toch je kind', maar die vergelijking gaat mank op het belangrijke punt dat je de garantie hebt dat zo'n kattenleven eindig is binnen max. 20 jaar.

Onze kat is nu minstens 12, maar zou ook gerust nog wat ouder kunnen zijn (asiel heeft het ook maar geschat bij onze ex-zwerver).

Ja Dude, ik denk en hoop het ook.
Het zijn je kinderen die op hun twintigste uit huis gaan. En net als echte kinderen bellen ze dan nooit meer. :{w ;)

Als mensenkinderen me nog meer zorgen, blijdschap, plezier, geluk, vertedering, verwondering en verdriet zouden bezorgen dan mijn katten doen, dan is het maar goed dat ik de mensenvariant niet heb. Ik zou vergaan.

Zorg maar goed voor je twaalfjarige. Ze heeft het maar mooi getroffen. Is al helemaal niet zo'n slechte leeftijd hoor. Mijn dierenarts vertelde dat in Nederland vijftien het gemiddelde is. Zitten de verkeersongelukken niet bij in.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_127740042
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:43 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Mijn dierenarts zei ook altijd dat het op de tafel bij haar altijd een stukje ernstiger leek, door de stress.
mijn schildkliergeval had ook een hartruis bij de dierenarts, ik heb daar verder nooit iets van gemerkt. Hij is ook aan de gevolgen van de schildklierproblemen overleden(laten inslapen), niet door hart
pi_127741325
Bij mijn mams thuis hadden we ook 2 katten met hartruis. De poes is er 22 (!!!!) mee geworden, had ook schildklierproblemen en uiteindelijk in laten slapen omdat ze kanker had. De ander is nu 14 en banjert nog lekker rond. Hartruis was bij hem al vroeg geconstateerd, denk dat hij jaar of 1-2 was.

Dus zou me niet al teveel zorgen over dat hartruisje maken!
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:50:21 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127742835
Bedankt voor het hart onder de riem!

En ik deel geheel in Duderin haar sentimenten. Toen ik mijn eerste eigen kat moest laten inslapen, tien jaar geleden. Zo verdrietig was ik nog nooit geweest. ;(
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:25:05 #121
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_127754765
Ik snap je zorgen heel goed, Lienekien. Nadat ik wat gegoogled had, wist ik ook niet meer wat ik moest denken. Dierenarts heeft er verder niks aan gedaan, ze zou het alleen bij volgende controles in de gaten houden, dus ik ga er maar van uit dat het bij Gwen niet zo ernstig was. Ze heeft geen zware ademhaling en ik merk verder niks aan haar. Het kon dus ook stress zijn dus ik hoop maar dat dat het was!

Bedankt iedereen! Ik ben zelf een ontzettende stresskip en ga gelijk van het ergste uit, terwijl het dat lang niet hoeft te zijn.

Heeft iemand trouwens tips voor het laten afvallen voor een kat? Niet Gwen maar haar zusje Izzy is te zwaar (halve kilo), maar ik weet niet zeker hoe ik dat het beste kan doen nu ik twee katten heb.
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:38:48 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127755264
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:25 schreef teirnon het volgende:
Ik snap je zorgen heel goed, Lienekien. Nadat ik wat gegoogled had, wist ik ook niet meer wat ik moest denken. Dierenarts heeft er verder niks aan gedaan, ze zou het alleen bij volgende controles in de gaten houden, dus ik ga er maar van uit dat het bij Gwen niet zo ernstig was. Ze heeft geen zware ademhaling en ik merk verder niks aan haar. Het kon dus ook stress zijn dus ik hoop maar dat dat het was!

Bedankt iedereen! Ik ben zelf een ontzettende stresskip en ga gelijk van het ergste uit, terwijl het dat lang niet hoeft te zijn.

Heeft iemand trouwens tips voor het laten afvallen voor een kat? Niet Gwen maar haar zusje Izzy is te zwaar (halve kilo), maar ik weet niet zeker hoe ik dat het beste kan doen nu ik twee katten heb.
Wat bij ons heeft gewerkt: minder droge brokjes, natvoer gelijk gehouden. Droge brokjes heb ik een tijd RC light gegeven.

Omdat je twee katten hebt, zou je ze gescheiden moeten gaan voeren. Is even lastig, vooral als je gewend bent dat ze de hele dag brokjes kunnen eten, maar het went. Afgepaste porties geven in aparte ruimtes en na bijv. 10 minuten weer weghalen. Ze wennen er wel aan om het hele bakje leeg te eten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_127758473
of brokjes niet zo in een bakje doen maar iets met voedselverrijking / denkspeelgoed.
ik heb hier nu de tunnelfeeder staan. niet te moeilijk maar voorkomt wel dat ze aan een stuk door blijven eten.
pi_127761344
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:25 schreef teirnon het volgende:
Ik snap je zorgen heel goed, Lienekien. Nadat ik wat gegoogled had, wist ik ook niet meer wat ik moest denken. Dierenarts heeft er verder niks aan gedaan, ze zou het alleen bij volgende controles in de gaten houden, dus ik ga er maar van uit dat het bij Gwen niet zo ernstig was. Ze heeft geen zware ademhaling en ik merk verder niks aan haar. Het kon dus ook stress zijn dus ik hoop maar dat dat het was!

Bedankt iedereen! Ik ben zelf een ontzettende stresskip en ga gelijk van het ergste uit, terwijl het dat lang niet hoeft te zijn.

Heeft iemand trouwens tips voor het laten afvallen voor een kat? Niet Gwen maar haar zusje Izzy is te zwaar (halve kilo), maar ik weet niet zeker hoe ik dat het beste kan doen nu ik twee katten heb.
Idd afgepast voer gaan geven wat al is gezegd. Wij geven ze wel tegelijk eten, maar stonden er in het begin tussen. Nu eten ze (bijna) altijd alleen hun eigen bakje leeg.
Ook qua voer dan beetje afbouwen, want als je direct minder gaat geven word je echt maf van ze! Ik ben gaan afbouwen met Ollie en toen hij ging afvallen (moet je echt de tijd voor nemen, een kg per jaar) heb ik hem op dat beetje voer gelaten. Daarna even afpassen zodat hij steady bleef met gewicht. Hij is nog steeds aan de zwaardere kant, maar van de 6,7 kg is hij nu rond de 5. Vind hem nu wel mooi :) Niet meer zo'n erge hangbuik :D
pi_127762313
Mijn moeder heeft 2 katten van 17-18 jaar, beide schildklier problemen.

Nu blijkt het dus dat er 1 nogal hyperactief is geworden en het meisje achter de kat van de buren aan rent.
Wij hebben nu deze buurman al 3 keer betrapt op het gooien van stenen/sleutels naar ons poes. Een poes van 18 jaar oud wel te ver staan.
Natuurlijk zijn wij hier enorm kwaad om geworden. De volgende keer dat wij zoiets merken bellen we de politie of doen zelf aangifte.
Weet iemand hoe zo iets gaat. Want volgens de wet is een kat een ding toch?

Praten met die gozer lukt niet, is een lompe boer. Vorig keer liep ie snel naar binnen en net op straat kwam er ook geen zinnig woord uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kadooosh op 13-06-2013 20:08:50 ]
pi_127850246
Ik weet niet hoe slecht braken voor katten is en wil dus ook jullie advies inwinnen of het acceptabel is dat ik morgen (vandaag) de weekenddienst contacteer als Dexter zich nog steeds niet lekker voelt.

Dexter is de hele dag al niet lekker. Hij heeft zes keer gespuugd sinds dat we gisteren zijn gaan slapen (1x 's nachts, de rest overdag) dat er wat uit kwam (de eerste keer een flinke haarbal, de keren daarna slechts gal).

In de ochtend heeft hij (voor zover wij weten) wel gegeten. Ook heeft hij toen even met mij gespeeld.

Een uur daarna ongeveer is hij weer gaan overgeven, waarna hij ook bijna alleen maar heeft geslapen (afgewisseld met af en toe spugen).

Voor zover wij weten is hij vanaf dat hij is gaan slapen ook niet wezen eten, drinken of naar de bak geweest.

Zojuist hebben we de katten eten gegeven en hij leek wel enthousiast te zijn op de aankondiging, maar zodra hij het rook deinsde hij terug en liep hij weg. Daarna hebben we het nog met droge brokjes geprobeerd in de hoop dat dat hem minder zou afweren, maar ook daar moest hij niets van hebben.

Hij lijkt één oog iets dicht te houden met zijn binnenste ooglid een klein beetje gesloten (echt een hoekje), maar volgens mijn vriend en een vriendin van ons beeld ik me dat in.

Dus .. weekenddienst DA lastig vallen, of het nog een dag aanzien als Dexter zich morgen (vandaag) nog niet lekker voelt?

Staat me ook ergens iets bij dat wanneer een kat X dagen/uur langs niets eet/drinkt het ook heel slecht is...?
  zondag 16 juni 2013 @ 03:16:53 #127
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_127851403
katten zijn kotsen wel redelijk gewend, ligt er alleen aan wat de oorzaak is.
Als er bloed bij zit zou ik morgen snel de DA bellen, dan is er toch echt een verwonding aan de maagwand/slokdarm ontstaan door het kotsen.

het kan ook komen doordat ie gras heeft gegeten, nog steeds een haarbal heeft of bijv doordat ie ene verse konijn heeft gevangen en (gedeeltelijk) opgegeten (katten kunnen niet zo goed tegen konijnenvlees zag ik onlangs bij BBC Horizons (ook te vinden op youtube))
pi_127852016
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 02:20 schreef Hitomi het volgende:
Ik weet niet hoe slecht braken voor katten is en wil dus ook jullie advies inwinnen of het acceptabel is dat ik morgen (vandaag) de weekenddienst contacteer als Dexter zich nog steeds niet lekker voelt.

Dexter is de hele dag al niet lekker. Hij heeft zes keer gespuugd sinds dat we gisteren zijn gaan slapen (1x 's nachts, de rest overdag) dat er wat uit kwam (de eerste keer een flinke haarbal, de keren daarna slechts gal).

In de ochtend heeft hij (voor zover wij weten) wel gegeten. Ook heeft hij toen even met mij gespeeld.

Een uur daarna ongeveer is hij weer gaan overgeven, waarna hij ook bijna alleen maar heeft geslapen (afgewisseld met af en toe spugen).

Voor zover wij weten is hij vanaf dat hij is gaan slapen ook niet wezen eten, drinken of naar de bak geweest.

Zojuist hebben we de katten eten gegeven en hij leek wel enthousiast te zijn op de aankondiging, maar zodra hij het rook deinsde hij terug en liep hij weg. Daarna hebben we het nog met droge brokjes geprobeerd in de hoop dat dat hem minder zou afweren, maar ook daar moest hij niets van hebben.

Hij lijkt één oog iets dicht te houden met zijn binnenste ooglid een klein beetje gesloten (echt een hoekje), maar volgens mijn vriend en een vriendin van ons beeld ik me dat in.

Dus .. weekenddienst DA lastig vallen, of het nog een dag aanzien als Dexter zich morgen (vandaag) nog niet lekker voelt?

Staat me ook ergens iets bij dat wanneer een kat X dagen/uur langs niets eet/drinkt het ook heel slecht is...?
Je kat is waarschijnlijk misselijk. Likt hij ook vaak langs zijn bek voordat hij spuugt? Hier spugen ze ook weleens gal uit. Ik maak mij er niet zo heel druk om. Als het mijn katten zouden zijn zou ik het nog een dag aankijken. Moeten ze wel erbij drinken uiteraard. Maar het is jouw kat. Jij kan alleen bepalen of een dierenarts noodzakelijk is. En bellen voor advies mag altijd.

Kom net thuis van uitgaan. Zie ik een dode kat midden op de weg liggen bij mijn huis (50 km weg) Zielig. De weg is goed belicht. Ik zag de kat van 15 mtr afstand. Dus snap niet dat mensen gewoon doorrijden.Leg hem dan even aan de kant, dan wordt hij tenminste niet telkens overreden. Ik heb de kat in de berm gelegd. Hij was nog gewoon warm en zijn vacht zacht. :'( Morgen maar de dierenambulance bellen.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  zondag 16 juni 2013 @ 04:34:08 #129
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_127852221
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 04:13 schreef WinnieWana het volgende:

[..]

Je kat is waarschijnlijk misselijk. Likt hij ook vaak langs zijn bek voordat hij spuugt? Hier spugen ze ook weleens gal uit. Ik maak mij er niet zo heel druk om. Als het mijn katten zouden zijn zou ik het nog een dag aankijken. Moeten ze wel erbij drinken uiteraard. Maar het is jouw kat. Jij kan alleen bepalen of een dierenarts noodzakelijk is. En bellen voor advies mag altijd.

Kom net thuis van uitgaan. Zie ik een dode kat midden op de weg liggen bij mijn huis (50 km weg) Zielig. De weg is goed belicht. Ik zag de kat van 15 mtr afstand. Dus snap niet dat mensen gewoon doorrijden.Leg hem dan even aan de kant, dan wordt hij tenminste niet telkens overreden. Ik heb de kat in de berm gelegd. Hij was nog gewoon warm en zijn vacht zacht. :'( Morgen maar de dierenambulance bellen.
Misschien kan je de dierenambulance nu al bellen en iets inspreken.
Dan wordt de kat morgenochtend meteen opgehaald en naar een dierenarts gebracht.
Die kijkt dan of de kat een chip heeft of niet en regelt contact met de eigenaar (als de kat een chip heeft) en de crematie.
Ik heb er helaas 2 maanden geleden ervaring mee gehad toen ik 's ochtends een telefoontje kreeg van de DA. ;(

In mijn geval wist ik dat m'n kat dood was voor ik 'm mistte.. ik had 'm om 5:30 nog thuis zien komen en eten, meneer ging nog even de deur uit.. 8:30 werd ik gebeld door de dierenarts.. :'(

Super van je dat je hem/haar in de berm hebt gelegd ^O^
Ik weet niet of de kat nog toonbaar was maar de eigenaar krijgt evt ook nog even de mogelijkheid om het beestje te zien en om afscheid te genemen, nog een keer een laatste aai te geven..

[ Bericht 4% gewijzigd door SiGNe op 16-06-2013 04:42:13 ]
pi_127852844
Dank voor de reacties.

Ik had er wellicht even bij moeten zetten dat het een binnenkat betreft met slechts toegang tot een afgezet balkon. :)

Dexter likt inderdaad vaak langs zijn bek. Soms als hij een tijdje gerust heeft en hij loopt even naar een ander plekje, dan zie je hem dat ook even doen, soms doet ie dan ook zijn bekje open, maar komt er niets.

Heb gisteravond het wel voor elkaar gekregen dat hij een klein beetje dronk, maar eten doet hij nog steeds niet...
  zondag 16 juni 2013 @ 06:51:50 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127852984
Zo vaak kotsen geeft risico op uitdroging. Ik zou het wel serieus nemen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_127853212
het zijn vooral dikke katten die problemen met hun lever krijgen als ze langere tijd niet eten, ze gana dan veel van hun eigen vet verbranden wat hun lever niet aan kan.

Kat kan iets raars gegeten hebben wat de darm blokkeert, mijn eigen dierenarts had een kat die een pinda had opgegeten.
Of misschien een ontsteking in maag/darm gebied.

Een van mijn eigen katten is in het weekend ook zo gaan overgeven en gelijk maandag naar dierenarts gegaan. Toen was er al wel sprake van uitdroging want dat gaat heel snel volgens dierenarts (edit: zij gaf ook al het drinken weer over)
pi_127854206
Heb voor de zekerheid toch even de dierenarts gebeld (ik heb gelukkig een hele lieve O+)

Zij was wel redelijk bezorgd om uitdroging, dus ik moet hem proberen te laten drinken met behulp van een spuitje (heb ik niet) en dus is dat een theelepeltje geworden.

Verder moet ik een klein stukje kipfilet koken en dat nog half warm aan hem aanbieden, om te kijken of dat hem paait tot eten. Dus, dat staat op het vuur.

En als ik het niet vertrouw, of als ik alleen maar even advies nodig heb, dan bel ik maar lekker, weekend of niet O+ O+
pi_127854430
Heb hetzelfde probleem gehad. Hij gaf ook als idee om het kookwater te laten staan voor de kat,dat heeft ook verleidelijke smaak voor katten! Sterkte, dit zijn geen leuke dingen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_127855046
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 10:27 schreef Hitomi het volgende:
Heb voor de zekerheid toch even de dierenarts gebeld (ik heb gelukkig een hele lieve O+)

Zij was wel redelijk bezorgd om uitdroging, dus ik moet hem proberen te laten drinken met behulp van een spuitje (heb ik niet) en dus is dat een theelepeltje geworden.

Verder moet ik een klein stukje kipfilet koken en dat nog half warm aan hem aanbieden, om te kijken of dat hem paait tot eten. Dus, dat staat op het vuur.

En als ik het niet vertrouw, of als ik alleen maar even advies nodig heb, dan bel ik maar lekker, weekend of niet O+ O+
Als hij een haarbal heeft gespugd is de kans groot dat er nog meer vacht verstopt zit en hij daarom spugt en niet goed eet. Mijn langhaar heeft daar ook problemen me gehad. Sommige katten verwerken de haarballen niet goed, waardoor het maag-darmkanaal ermee verstopt raakt. De dierenarts kan je anti haarbalpasta voorschrijven. De katten vinden dat een lekker goedje en het ontstopt de boel. Nog een optie die je zou kunnen proberen dus. Succes!
pi_127857125
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 04:34 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Misschien kan je de dierenambulance nu al bellen en iets inspreken.
Dan wordt de kat morgenochtend meteen opgehaald en naar een dierenarts gebracht.
Die kijkt dan of de kat een chip heeft of niet en regelt contact met de eigenaar (als de kat een chip heeft) en de crematie.
Ik heb er helaas 2 maanden geleden ervaring mee gehad toen ik 's ochtends een telefoontje kreeg van de DA. ;(

In mijn geval wist ik dat m'n kat dood was voor ik 'm mistte.. ik had 'm om 5:30 nog thuis zien komen en eten, meneer ging nog even de deur uit.. 8:30 werd ik gebeld door de dierenarts.. :'(

Super van je dat je hem/haar in de berm hebt gelegd ^O^
Ik weet niet of de kat nog toonbaar was maar de eigenaar krijgt evt ook nog even de mogelijkheid om het beestje te zien en om afscheid te genemen, nog een keer een laatste aai te geven..
De kat was al weg toen ik vanochtend wakker werd. Heb net de dierenambulance gebeld en zij hadden de kat opgehaald. De kat is niet gechipt. Hij had geen schrammetje/ geen bloed. Helemaal niets. Voor de rest zag hij er wel naar uit met wijdopen dode ogen ;(
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  zondag 16 juni 2013 @ 13:35:05 #137
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_127858858
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:42 schreef WinnieWana het volgende:

[..]

De kat was al weg toen ik vanochtend wakker werd. Heb net de dierenambulance gebeld en zij hadden de kat opgehaald. De kat is niet gechipt. Hij had geen schrammetje/ geen bloed. Helemaal niets. Voor de rest zag hij er wel naar uit met wijdopen dode ogen ;(
Bij Jiro zag je in principe ook niks, aan de achterkant had ie wel gebloed maar er lag een handdoekje overheen dus dat heb ik verder niet meer gezien.
En inderdaad, ziet eruit of ze slapen met de ogen half open. ;(
pi_127892397
Ik ben van plan om over te gaan naar brokjes zonder granen mais en al dat soort troep.
Gebruikte altijd Royal canin indoor en dacht dat dit kwaliteit is maar schijnbaar zit er grotendeels mais in :') .

Is er iemand hier die Orijen brokjes gebruikt? Bevalt het?

Edit:
Ga deze proberen denk ik
Almo Nature Holistic kip & rijst
http://www.zooplus.nl/sho(...)istic/holistic/80081

Is een stuk goedkoper en mijn budget is niet zo groot, zit wel rijst in maar wel beter dan de mais van RC.

[ Bericht 33% gewijzigd door Kadooosh op 17-06-2013 09:32:09 ]
pi_127892909
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:12 schreef Kadooosh het volgende:
Ik ben van plan om over te gaan naar brokjes zonder granen mais en al dat soort troep.
Gebruikte altijd Royal canin indoor en dacht dat dit kwaliteit is maar schijnbaar zit er grotendeels mais in :') .

Is er iemand hier die Orijen brokjes gebruikt? Bevalt het?

Edit:
Ga deze proberen denk ik
Almo Nature Holistic kip & rijst
http://www.zooplus.nl/sho(...)istic/holistic/80081

Is een stuk goedkoper en mijn budget is niet zo groot, zit wel rijst in maar wel beter dan de mais van RC.
Ik voer Sanabelle no grain. Zonder graan dus en ook al een heel stuk goedkoper dan RC en Orijen ;)
pi_127893028
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:44 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Ik voer Sanabelle no grain. Zonder graan dus en ook al een heel stuk goedkoper dan RC en Orijen ;)
Heb ze zelf even vergeleken en ga een zak Porta halen. Is het goedkoopst en 80% vlees.
Sanabelle zat ik ook naar te kijken maar is minimaal 20% vlees en dat vond ik toch wel errug weinig.

Porta 21 Feline Finest Sensible - Grain Free
4-3.50 p.kg 80% vlees aardappeln

Almo Nature Holistic kip & rijst
¤4 p.kg 60% vlees, rijst
3690.0 kcal

Acana Wild Prairie
¤5,50 p.kg 65% vlees, aardappelen
Calorieën per kg:
3950 kcal, waarvan 35% proteïnen, 40% vet, 25% regionale groenten en fruit.

Sanabelle No Grain
4 p.kg min 20% vlees aardappelen

Applaws Kip
6 p.kg 80% vlees aardappeln
pi_127893435
Porta is ook goed inderdaad, maar mijn katten doen het op sanabelle gewoon beter. Betere ontlasting en mooiere vacht. Kwestie van uitproberen wat werkt voor jou ;)
pi_127893475
Goede voertips. Ik ga me ook weer eens orienteren.
pi_127893581
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:13 schreef Dragonberry het volgende:
Porta is ook goed inderdaad, maar mijn katten doen het op sanabelle gewoon beter. Betere ontlasting en mooiere vacht. Kwestie van uitproberen wat werkt voor jou ;)
Hebben ze dit soort voer gewoon bij de dierenwinkel(of intratuin?). Wil eerst een klein zakje halen om het te proberen natuurlijk.

Is wel slim om het te vermengen met de oude brokjes toch? Heb zeker nog 3kg RC. Ontlasting zal wel een tijdje stinken maar daar wen ik wel aan :+
pi_127894148
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:19 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Hebben ze dit soort voer gewoon bij de dierenwinkel(of intratuin?). Wil eerst een klein zakje halen om het te proberen natuurlijk.

Is wel slim om het te vermengen met de oude brokjes toch? Heb zeker nog 3kg RC. Ontlasting zal wel een tijdje stinken maar daar wen ik wel aan :+
eerst even mengen inderdaad, anders kunnen katten diarree krijgen. Dit soort voer is meestal wel alleen via Zooplus te bestellen, maar dan kan je ook wel een klein zakje nemen.
Het stinken zal in ieder geval veel minder worden uiteindelijk :P
pi_127895568
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:12 schreef Kadooosh het volgende:
Ik ben van plan om over te gaan naar brokjes zonder granen mais en al dat soort troep.
Gebruikte altijd Royal canin indoor en dacht dat dit kwaliteit is maar schijnbaar zit er grotendeels mais in :') .

Is er iemand hier die Orijen brokjes gebruikt? Bevalt het?

Edit:
Ga deze proberen denk ik
Almo Nature Holistic kip & rijst
http://www.zooplus.nl/sho(...)istic/holistic/80081

Is een stuk goedkoper en mijn budget is niet zo groot, zit wel rijst in maar wel beter dan de mais van RC.
je weet dat rijst ook een graan is?
pi_127895738
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:32 schreef loecje het volgende:

[..]

je weet dat rijst ook een graan is?
Ja maar is minder slecht dan mais/tarwe. Maar ik ga die porta 21 halen :).

Of toch niet.... lees nu weer dat het niet zo goed is omdat er heel veel ruw eiwit in zit 47%...

Misschien toch maar Sanabelle.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kadooosh op 17-06-2013 11:48:59 ]
pi_127897104
Daar snap ik nooit zoveel van.. Vlees is eiwit, dus daar zit aardig wat van in graanvrije brokken. Wat maar ruw eiwit dan opeens slecht?
Ik weet wel dat er katten zijn die diarree krijgen van Porta21. Misschien dus daardoor?
pi_127897398
Altijd lastig, kiezen wel voer het beste is. Zeker als je het nog een beetje wilt kunnen betalen.

Ik geef mijn katten sinds kort "Iams Adult Multi-Cat". Maar de kat die voornamelijk beter voer nodig had, eet er niet echt goed van. Terwijl mijn andere allesetende kat alleen maar dik begint te worden.

Sowieso besloten dat ik zo'n voer labyrint wil, zodat die minder snel kan eten.

Nu nog een ander merk brokjes, wat voor mijn andere kat zowel goed is voor zijn gebit als haarballen verminderd en hij wel lekker eet.
  maandag 17 juni 2013 @ 12:40:20 #149
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127897801
Hoi,

Onze poes is helemaal schor, als ze probeert te miauwen komt er alleen wat gepiep uit. Erg zielig. Is hier wat aan te doen? verder lijkt ze gezond. Hoestdrank of honing door de brokjes is waarschijnlijk niet gezond voor de kat??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 17 juni 2013 @ 12:42:15 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127897855
Ik zou het even aanzien. Als het niet verbetert binnen een week, toch maar even naar laten kijken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_127898283
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:37 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Ja maar is minder slecht dan mais/tarwe. Maar ik ga die porta 21 halen :).

Of toch niet.... lees nu weer dat het niet zo goed is omdat er heel veel ruw eiwit in zit 47%...

Misschien toch maar Sanabelle.
geen idee of het echt slechter is. de onderzoeken daarover zijn nogal verschillend van mening.

ik voer wel brok met rijst (FBM) en KVV met rijst (carnibest) omdat dat hier goed te verkrijgen is.
maar als je echt graanvrij wilt voeren zou je rijst eigenlijk ook moeten schrappen. alleen is dat erg lastig met brokken aangezien daar een bindmiddel in moet zitten. dat is meestal graan, rijst, aardappel enz.
  maandag 17 juni 2013 @ 12:58:11 #152
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127898430
Jaahaaa, daar heb je haar weer!

Hoe is het met zwerfje? :@
  maandag 17 juni 2013 @ 19:16:54 #153
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_127914219
Frasier is doodsbang van de kermis en is niet thuis.

Waarschijnlijk is hij morgen weer de lieve lobbes.

Is het normaal dat katten bang zijn? Nu waren er ook rotjochies vuurwerk aan het afsteken.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_127917478
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:58 schreef Hilzillah het volgende:
Jaahaaa, daar heb je haar weer!

Hoe is het met zwerfje? :@
Goed, volgens mij is het prima gegaan met de medicijnen. En zijn huid ziet er al niet meer zo rood uit. We voeren hem ook nog, volgens mij soms zelfs bijna teveel, want hij laat het de laatste tijd soms zelf staan.

We hebben wel besloten hem niet meer binnen te laten, hij sproeit. Dus we zijn hard bezig met de kattenpis geur weer weg te krijgen. :')

quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:16 schreef sararaats het volgende:
Frasier is doodsbang van de kermis en is niet thuis.

Waarschijnlijk is hij morgen weer de lieve lobbes.

Is het normaal dat katten bang zijn? Nu waren er ook rotjochies vuurwerk aan het afsteken.
Natuurlijk is het normaal dat katten daar bang voor zijn, de meeste in ieder geval. Bij vuurwerk houd ik mijn katten overigens altijd binnen.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 07:56:53 #155
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127934445
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Goed, volgens mij is het prima gegaan met de medicijnen. En zijn huid ziet er al niet meer zo rood uit. We voeren hem ook nog, volgens mij soms zelfs bijna teveel, want hij laat het de laatste tijd soms zelf staan.

We hebben wel besloten hem niet meer binnen te laten, hij sproeit. Dus we zijn hard bezig met de kattenpis geur weer weg te krijgen. :')
yay! ben zo blij dat het goed gaat! En dat zijn huid weer okay wordt. Jammer van het sproeien.
zal niet meer zeuren :D
pi_127934584
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Goed, volgens mij is het prima gegaan met de medicijnen. En zijn huid ziet er al niet meer zo rood uit. We voeren hem ook nog, volgens mij soms zelfs bijna teveel, want hij laat het de laatste tijd soms zelf staan.

We hebben wel besloten hem niet meer binnen te laten, hij sproeit. Dus we zijn hard bezig met de kattenpis geur weer weg te krijgen. :')
Zwerfje is dus nog niet gecastreerd?
pi_127934891
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 08:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

Zwerfje is dus nog niet gecastreerd?
Jawel, hij is gecastreerd en heeft een gebitsbehandeling gehad naar het kaal scheren en vlooien en wormen. Super fijn trouwens wel, dat we door alles te posten ook weten wie het heeft gedaan en dus precies weten wat er allemaal is gebeurd en we kunnen helpen als het nodig is. Lang leven internet. O+
pi_127946627
Even een vraag, mijn katten zijn normaal binnenkatten maar ze worden nu wel helemaal gek als ik ze ff buiten laat, speels rollen en rennend achter mekaar aan alsof ze net een jarenlange opsluiting uit de kelder hebben gehad.

Alleen ik heb geen tuin of een voordeur naar buiten. Ik kan een raam open doen dan hoeven ze slechts 1,5meter te springen (woon op begaande grond) maar hoe groot is de kans dat ze niet terug komen? I know verschilt per kat maar is dit te trainen?

Grootste nadeel is dat ik geen tuin heb of iets waar ik ze buiten kan laten zonder dat ze de wijde wereld in gaan. Enkel een kleine gezamenlijke binnenplaats maar die is nu gedeeld met een basisschool (i know vaag appartementencomplex woon ik) .
pi_127947287
Die komen gewoon weer terug naar binnen. Hoef je niet te trainen.

Je kunt het misschien wel bevorderen door ze buiten te laten, terug te roepen en als ze dan ook echt komen even te belonen. Dan komen ze misschien eerder voortaan als je ze roept.

Maar ze weten het raam wel weer gewoon te vinden.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 15:02:19 #160
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_127947972
Evt eerst erbij blijven als ze buiten zijn en dan steeds verder weg gaan staan.
Een deur is wel handiger omdat je de katten kan laten zien wat de bedoeling is.
Als ze nu al het raam ook als ingang gebruiken (dus stukje springen en naar binnen) dan zien ze het raam in elk geval als entree..

Maar let je wel op wegen, honden, e.d.? binnenkatten kennen de gevaren niet van een auto of een hond.
Die binnenplaats lijkt me ideaal 's avonds en in de vakanties (overdag lijkt 't me een hel maar ik kan nu eenmaal beter met katten opschieten dan met kinderen :P )

Voordeel van buitenkatten is wel dat ze hun energie meer kwijt kunnen en dus binnenshuis ook relaxter worden.

HIer in de flat is er ook iemand met een balkon op zo'n anderhalve meter hoogte, die heeft een plank naar beneden lopen waar haar kat gebruik van kan maken om weer makkelijk naar binnen te komen.
pi_128001699
Mijn kat komt net op drie poten naar me toe gestrompeld. Ze kan blijkbaar niet haar achterpoot gebruiken. Ze heeft niet echt pijn, maar kan geen kracht zetten en er is geen wond te zien. De dierenartsen hier in de buurt zijn blijkbaar allemaal dicht ;(

Het is al een oud beestje, maar dit is wel zielig -O-
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:21:59 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128001854
Blijven bellen/zoeken. Er moet toch wel een spoeddienst zijn. Meestal staat dat op het bandje dat je te horen krijgt als je belt.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:16:38 #163
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_128004890
quote:
13s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:18 schreef Vijf_voor het volgende:
Mijn kat komt net op drie poten naar me toe gestrompeld. Ze kan blijkbaar niet haar achterpoot gebruiken. Ze heeft niet echt pijn, maar kan geen kracht zetten en er is geen wond te zien. De dierenartsen hier in de buurt zijn blijkbaar allemaal dicht ;(

Het is al een oud beestje, maar dit is wel zielig -O-
Woon je in regio utrecht of amsterdam? Kan zijn dat een van de spoed klinieken de dienst over neemt, maar meestal hoor je dat of op een bandje of staat t op de website vermeld
pi_128056024
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:02 schreef SiGNe het volgende:
Evt eerst erbij blijven als ze buiten zijn en dan steeds verder weg gaan staan.
Een deur is wel handiger omdat je de katten kan laten zien wat de bedoeling is.
Als ze nu al het raam ook als ingang gebruiken (dus stukje springen en naar binnen) dan zien ze het raam in elk geval als entree..

Maar let je wel op wegen, honden, e.d.? binnenkatten kennen de gevaren niet van een auto of een hond.
Die binnenplaats lijkt me ideaal 's avonds en in de vakanties (overdag lijkt 't me een hel maar ik kan nu eenmaal beter met katten opschieten dan met kinderen :P )

Voordeel van buitenkatten is wel dat ze hun energie meer kwijt kunnen en dus binnenshuis ook relaxter worden.

HIer in de flat is er ook iemand met een balkon op zo'n anderhalve meter hoogte, die heeft een plank naar beneden lopen waar haar kat gebruik van kan maken om weer makkelijk naar binnen te komen.
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:47 schreef Myraela het volgende:
Die komen gewoon weer terug naar binnen. Hoef je niet te trainen.

Je kunt het misschien wel bevorderen door ze buiten te laten, terug te roepen en als ze dan ook echt komen even te belonen. Dan komen ze misschien eerder voortaan als je ze roept.

Maar ze weten het raam wel weer gewoon te vinden.
Ah okay super ! Bedankt voor de tips, heb gelukkig geen drukke wegen in de buurt, woon in centrum en lopen hier veel katten rond waar ik meer mee zat is dat ze dan niet meer terug komen maar als ik dit zo lees, binnenplaatst is leuk maar overdag dus de kinderen van de school, zit in het oude gedeelte van deze school waar ze apartementeb gebouwd hebben.

Maar beide nogmaals bedankt ga dit van het weekend eens proberen, jammer is wel dat ik niet een voordeur heb die direct naar buiten opengaat.
pi_128061570
Een van de katten van mijn moeder die aan de schildklierbehandeling met medicatie was begonnen blijkt er hoogstwaarschijnlijk allergisch voor te zijn :(. Ze ging zo snel achteruit dat we dachten dat ze het niet zou halen(is al 18). Maar gelukkig is het waarschijnlijk alleen dankzij die medicatie. Zat alles te braken en had enorme juik aan haar kop(huidallergie). Assistent had dit nog nooit mee gemaakt.
We zijn al 2 dagen geleden gestopt dus hopelijk gaat het snel beter.

En dan gaan we het voer proberen, de Hill's Y/D... hopelijk gaat dat beter.

Lees dat dat voer redelijk nieuw is, heeft iemand er al ervaring mee? Vinden ze het lekker?

Enige probleem wat ik voorzie is dat ze soms buiten gras eet. En nu heb ik net een mooi grasveldje aangelegd :') .

Zit er jodium in gras? Want dan moet het gras weg... dierenarts wist het ook niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kadooosh op 21-06-2013 00:11:38 ]
pi_128068350
Is jullie tuin afgesloten? Anders heb je een groter risico dat de kat bij de buren gaat eten of muis gaat vangen.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:52:52 #167
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_128083745
Nog een keer, handen in haar momenteel:

Ik wil niet het zoveelste mijn-kat-pist-naast-de-bak-topic aanmaken, dus misschien heeft hier iemand een idee.

Ik heb drie katten. Een daarvan, Merlijn, heeft diabetes. Af en toe piest hij, zonder aanwijsbare oorzaak, in de keuken. Altijd dezelfde plek. Bijna altijd 's ochtends, tussen half 7 en 8 (om half 7 gaat m'n vriend naar z'n werk, dan is er nog niks, als ik iets voor 8 beneden kom ligt er wel wat). Behalve dat het sowieso vervelend is piest een kat met suikerziekte nogal veel per keer, dus het is geen beetje, de halve keuken is telkens nat.

Nogmaals, geen aanwijsbare oorzaak, en tot nu toe nog geen oplossing. Wel van alles geprobeerd.

Is dit een bekend probleem bij diabeteskatten of moeten we er maar mee leren leven?
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_128085851
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 06:33 schreef computergirl het volgende:
Is jullie tuin afgesloten? Anders heb je een groter risico dat de kat bij de buren gaat eten of muis gaat vangen.
Is niet afgesloten maar kunnen dat eventueel doen. Maar deze poes kenende gaat ze niet naar de buren en muizen enzo zijn er niet meer(iedereen heeft katten...).
We gaan het eventueel nog doen dat 1 kat een magneetbandje kan en door het luikje kan en dat de andere onder toezicht naar buiten kan.
pi_128087406
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:52 schreef Turbomuis het volgende:
Nog een keer, handen in haar momenteel:

Ik wil niet het zoveelste mijn-kat-pist-naast-de-bak-topic aanmaken, dus misschien heeft hier iemand een idee.

Ik heb drie katten. Een daarvan, Merlijn, heeft diabetes. Af en toe piest hij, zonder aanwijsbare oorzaak, in de keuken. Altijd dezelfde plek. Bijna altijd 's ochtends, tussen half 7 en 8 (om half 7 gaat m'n vriend naar z'n werk, dan is er nog niks, als ik iets voor 8 beneden kom ligt er wel wat). Behalve dat het sowieso vervelend is piest een kat met suikerziekte nogal veel per keer, dus het is geen beetje, de halve keuken is telkens nat.

Nogmaals, geen aanwijsbare oorzaak, en tot nu toe nog geen oplossing. Wel van alles geprobeerd.

Is dit een bekend probleem bij diabeteskatten of moeten we er maar mee leren leven?
Geen idee of dat een bekend probleem is, ik heb er zelf nog niet eerder van gehoord. Maar ik zou het standaard riedeltje afgaan, te beginnen met hoeveel kattenbakken heb je? Of wat heb je al geprobeerd?
pi_128112593
Mijn kat heeft volgens mij last van een haarbal. Heb natuurlijk gras gekocht, en hij eet hier steeds van, en kokhalst dan ook, maar behalve wat water en grasstukjes, nog geen haarbal gezien. Terwijl hij er volgens mij echt last van heeft. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om hem hiermee te helpen?
pi_128112728
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:21 schreef Zeester het volgende:
Mijn kat heeft volgens mij last van een haarbal. Heb natuurlijk gras gekocht, en hij eet hier steeds van, en kokhalst dan ook, maar behalve wat water en grasstukjes, nog geen haarbal gezien. Terwijl hij er volgens mij echt last van heeft. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om hem hiermee te helpen?
Haarbalpasta kopen bij de dierenarts ^O^
pi_128113112
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:52 schreef Turbomuis het volgende:
Nog een keer, handen in haar momenteel:

Ik wil niet het zoveelste mijn-kat-pist-naast-de-bak-topic aanmaken, dus misschien heeft hier iemand een idee.

Ik heb drie katten. Een daarvan, Merlijn, heeft diabetes. Af en toe piest hij, zonder aanwijsbare oorzaak, in de keuken. Altijd dezelfde plek. Bijna altijd 's ochtends, tussen half 7 en 8 (om half 7 gaat m'n vriend naar z'n werk, dan is er nog niks, als ik iets voor 8 beneden kom ligt er wel wat). Behalve dat het sowieso vervelend is piest een kat met suikerziekte nogal veel per keer, dus het is geen beetje, de halve keuken is telkens nat.

Nogmaals, geen aanwijsbare oorzaak, en tot nu toe nog geen oplossing. Wel van alles geprobeerd.

Is dit een bekend probleem bij diabeteskatten of moeten we er maar mee leren leven?
Geen ervaring met diabetes, plek wel helemaal goed en geurvrij schoongemaakt? Want zolang een kat nog plas ruikt zullen ze het blijven doen.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:11:09 #173
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_128113614
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:26 schreef Holyme het volgende:

[..]

Geen idee of dat een bekend probleem is, ik heb er zelf nog niet eerder van gehoord. Maar ik zou het standaard riedeltje afgaan, te beginnen met hoeveel kattenbakken heb je? Of wat heb je al geprobeerd?
We hebben twee kattenbakken. We hebben er een tijdje drie gehad, maar dat loste het probleem niet op. Ruimtetechnisch gezien hebben we er nu weer 2.
Er staat nu een bak op de plek waar hij plast. Dat scheelt wel iets, maar het lost het niet op.
Het enige wat ik nog moet proberen is een Feliwaystekker, misschien dat dat helpt.

quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

Geen ervaring met diabetes, plek wel helemaal goed en geurvrij schoongemaakt? Want zolang een kat nog plas ruikt zullen ze het blijven doen.
We hebben de best gedweilde keuken van Nederland ondertussen, ik denk niet dat daar na het dweilen ook nog maar 1 plasmolecuul gevonden kan worden :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_128114283
waarmee dweil je de vloer?

met gewoon water en zeep blijven die "plasmoleculen" gewoon zitten waar ze zitten.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:44:20 #175
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_128114364
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:40 schreef loecje het volgende:
waarmee dweil je de vloer?

met gewoon water en zeep blijven die "plasmoleculen" gewoon zitten waar ze zitten.
We hebben van alles geprobeerd, van allesreiniger tot spiritus en dettol. Alles behalve chloor :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_128114547
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:44 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

We hebben van alles geprobeerd, van allesreiniger tot spiritus en dettol. Alles behalve chloor :)
Ook iets met enzymen als Biotex of ecodor ?

Wat voor plek in de keuken is het ? Bv dicht bij deur of raam ?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 13:22:57 #177
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_128115348
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:52 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ook iets met enzymen als Biotex of ecodor ?

Wat voor plek in de keuken is het ? Bv dicht bij deur of raam ?
Nee, dat niet. Zou dat schelen?

En hij zit vlakbij de deur als 'ie plast . En dan loopt het zo heerlijk heel de keuken door :(
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_128115620
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:22 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Zou dat schelen?

En hij zit vlakbij de deur als 'ie plast . En dan loopt het zo heerlijk heel de keuken door :(
Een enzymatische cleaner is het enige wat echt werkt bij katten, anders blijven ze het ruiken.

Omdat we kittens opvangen en er tijdens de zindelijkheidstraining nog wel eens een plas naast de bak gaat dweilen we standaard met Biotex groen (dat spul voor de handwas). Voor plekken die echt goed aangepakt moeten worden gebruiken we Ecodor http://www.ecodor.nl/Cons(...)kattenpis-stank.html

Zit er een kattenluikje in de deur en/of ziet de kat er andere katten doorheen ? Pist er wel eens een kat tegen de buitenkant van de deur ? Dat zijn veelvoorkomende redenen waardoor katten bij deuren gaan piesen.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:51:04 #179
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_128117833
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Een enzymatische cleaner is het enige wat echt werkt bij katten, anders blijven ze het ruiken.

Omdat we kittens opvangen en er tijdens de zindelijkheidstraining nog wel eens een plas naast de bak gaat dweilen we standaard met Biotex groen (dat spul voor de handwas). Voor plekken die echt goed aangepakt moeten worden gebruiken we Ecodor http://www.ecodor.nl/Cons(...)kattenpis-stank.html

Zit er een kattenluikje in de deur en/of ziet de kat er andere katten doorheen ? Pist er wel eens een kat tegen de buitenkant van de deur ? Dat zijn veelvoorkomende redenen waardoor katten bij deuren gaan piesen.
Nee, er zit geen luik in, ze kunnen niet in de tuin kijken. Ik denk ook niet dat er tegen de deur gesproeit of gepist is, de drempel is erg hoog, de deur begint van buiten pas op zo'n 25 cm hoogte.

Maar ik ga de biotex zeker proberen, en doe voor de zekerheid de buitenkant van de deur ook ff.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_128221686
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:51 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Nee, er zit geen luik in, ze kunnen niet in de tuin kijken. Ik denk ook niet dat er tegen de deur gesproeit of gepist is, de drempel is erg hoog, de deur begint van buiten pas op zo'n 25 cm hoogte.

Maar ik ga de biotex zeker proberen, en doe voor de zekerheid de buitenkant van de deur ook ff.
Weet je zeker dat het plassen is of kan het ook sproeien zijn? Ik heb altijd gedacht dat mijn katertje naast de bak plaste, maar dat bleek toch sproeien te zijn. Kijk eens naar hoe hoog de plas begint om tot een antwoord te komen. Het is belangrijk om het verschil te weten, omdat sproeien en plassen totaal verschillende oorzaken kunnen hebben.

Omdat het hier ging om sproeien ben ik oude handdoeken gaan plaatsen achter de sproeiplek. Iedere sproeidag de doek in de was en klaar, want dat hele schoonmaakproces duurde lang en stonk vooral heel erg.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 11:34:26 #181
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_128231701
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2013 23:38 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het plassen is of kan het ook sproeien zijn? Ik heb altijd gedacht dat mijn katertje naast de bak plaste, maar dat bleek toch sproeien te zijn. Kijk eens naar hoe hoog de plas begint om tot een antwoord te komen. Het is belangrijk om het verschil te weten, omdat sproeien en plassen totaal verschillende oorzaken kunnen hebben.

Omdat het hier ging om sproeien ben ik oude handdoeken gaan plaatsen achter de sproeiplek. Iedere sproeidag de doek in de was en klaar, want dat hele schoonmaakproces duurde lang en stonk vooral heel erg.
Nee, het is geen sproeien. Het is alleen op de grond, en ook echt een oceaan. Het stinkt gelukkig ook niet zo.

Maar ik heb er weer een bak neergezet, en het lijkt nu wel te werken (afkloppen!), het is maar 1 keer fout gegaan de afgelopen dagen.
De biotex staat nog steeds stand by, dat wel :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_128237918
Hoe zijn jullie ervaringen met de Furminator? Ik borstel mijn katers nu bijna elke dag want het is niet te doen met die haren. Vooral Henk verhaart als de k*l***!!!
Je zou denken dat er geen haar meer op zou zitten maar integendeel. Inmiddels heeft hij al 3x zijn winterjas, broek, sokken, handschoenen, hemd etc. ;)

Het ergste is nog dat wanneer ik net alles 5 min. haarvrij heb meneertjes besluiten te gaan stoeien! Weer overal plukken haar :)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:14:04 #183
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_128239674
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:22 schreef CaveCanem het volgende:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Furminator? Ik borstel mijn katers nu bijna elke dag want het is niet te doen met die haren. Vooral Henk verhaart als de k*l***!!!
Je zou denken dat er geen haar meer op zou zitten maar integendeel. Inmiddels heeft hij al 3x zijn winterjas, broek, sokken, handschoenen, hemd etc. ;)

Het ergste is nog dat wanneer ik net alles 5 min. haarvrij heb meneertjes besluiten te gaan stoeien! Weer overal plukken haar :)
een vriendin van me heeft er een en die is er erg over te spreken, haalt rustig balen haar 3 keer de grootte van de kat uit de vacht :D
Verder hoor ik er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over.. enige negatieve is de aanschafprijs maar dat is het dan ook wel waard.
pi_128241629
Niet elke kat is fan van Furminator btw
Mijn kater vond het niks, mijn huidige poes gaat meppen , mijn vorige poes smeekte er bijna om en was tijdens het borstelen helemaal kn de 7e hemel
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:11:37 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128242077
Mijn kat verhaart niet zo erg. Geen idee waarom niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_128243326
Poes 1 die normaal dol op borstelen is moest er absoluut niks van weten, poes 2 moest er zoals altijd niks van weten, kater vond het ook niet zo maar liet het wel toe. Daar kwam ook ontzettend veel haar vanaf, maar had dat ding geleend van een trimster en ze waarschuwde wel dat te vaak/te enthousiast gebruiken het haar en eventueel de huid kan beschadigen. Als ik zie hoeveel er van mijn kater af kwam, klonk dat ook niet zo vreemd eigenlijk :P Ik heb er zelf geen aangeschaft, hou het wel bij borstelen en met iets natte handen aaien (en dat lekker buiten doen).
pi_128243464
Ik hoor veel over beschadigen van huid en haar met de furminator. Ik ben nog niet overtuigd. Hier moet 1 kat echt geborsteld worden vanwege vervilting en klitten. Hij vindt het niet leuk, terwijl de andere twee het heerlijk vinden, maar een fijne vacht hebben :+
pi_128243491
Ik heb ook een Furminator en ben er heel tevreden mee. Maar belangrijk is idd wel om er niet te vaak mee te borstelen, niet iedere dag in ieder geval. Ik merk ook dat ze het borstelen met dat ding na een tijdje ook beu zijn, dus kan best dat het dan een beetje gaat irriteren.

Het grote voordeel van de Furminator vind ik dat je de ondervacht er zo ook heel goed mee uit krijgt.
pi_128250086
Ze vinden borstelen beiden wel lekker. Alleen die ene is beetje motorisch gestoord, die gaat achteruit lopen als je hem borstelt. Je moet wel door blijven borstelen want zodra je stopt gaat hij koppies geven dat je door moet gaan. De andere gaat er helemaal voor liggen. Dus de standaard borstel werkt goed, maar idd omdat de Furminator zo duur is en ook weleens wat negatieve verhalen hoor twijfel ik of ik deze zal aanschaffen.

Henk heeft nu vooral last van de pluishaar dat enorm uitvalt. Als hij op de bank springt komt er zo'n waaier haar vanaf :N
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:30:35 #190
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_128252163
Op zooplus hebben ze een nep furminator, stuk goedkoper en werkt ook als een trein (op de momenten dat ze het toelaten dan, had daar eigenlijk mee moeten beginnen toen ze klein waren denk ik)

http://www.zooplus.nl/sho(...)ls_kammen/kam/130058
pi_128325392
Ik heb 2 broertjes in huis. Ze zijn nu ruim een jaartje. Het zijn 2 schatten van beestjes en ze houden allebei erg van knuffelen. De 1 ligt graag met zijn koppie in je nek en de ander likt graag neus en hand. Tot zover alles goed.
De 1 houdt graag van spelen met muisjes en daar kan hij echt in opgaan. Echter tijdens het spelen, valt zijn broer hem als het ware aan. Hij bijt (hard) in zijn nek. Zo van: ik wil niet dat jij speelt. Dat maak ik er tenminste uit op. Verder stoeien ze vaak met elkaar dus,ze zijn ook niet bang van elkaar.

Mijn vraag: wat betekent dat soort van aanvallen en moet ik het bestraffen?
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:08:22 #192
244933 trovey
Nachtoele
pi_128325708
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb 2 broertjes in huis. Ze zijn nu ruim een jaartje. Het zijn 2 schatten van beestjes en ze houden allebei erg van knuffelen. De 1 ligt graag met zijn koppie in je nek en de ander likt graag neus en hand. Tot zover alles goed.
De 1 houdt graag van spelen met muisjes en daar kan hij echt in opgaan. Echter tijdens het spelen, valt zijn broer hem als het ware aan. Hij bijt (hard) in zijn nek. Zo van: ik wil niet dat jij speelt. Dat maak ik er tenminste uit op. Verder stoeien ze vaak met elkaar dus,ze zijn ook niet bang van elkaar.

Mijn vraag: wat betekent dat soort van aanvallen en moet ik het bestraffen?
Jij interpreteert het als een mens ;) Volkomen normaal speelgedrag voor een carnivoor (jachtspelletjes) als je verder geen gedrag ziet van echt vechten en elkaar verwonden. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_128326626
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:08 schreef trovey het volgende:

[..]

Jij interpreteert het als een mens ;) Volkomen normaal speelgedrag voor een carnivoor (jachtspelletjes) als je verder geen gedrag ziet van echt vechten en elkaar verwonden. ;)
Die van mij zijn geen broertjes en zijn inmiddels volwassen en halen hetzelfde gedrag zeker om de dag uit. Eerst stoeien en dan elkaar wassen. :)
Vandaag de nep-furminator binnengekregen. Jezus wat een haaaaaaaaaaaaaaaar komt er van de katten af. Echt als een trein! Heb ook een nieuw speeltje voor ze besteld van Cat it. Van die railsen met balletjes die lichtgeven. Kijken hoe lang ze daarmee zoet zijn. Als het een succes is dan misschien nog andere delen kopen. Tot nu toe zijn ze redelijk geïnteresseerd. Maar ja dat is met alles wat nieuw is. Een nieuwe lege doos is ook altijd reuze interessant
pi_128331152
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:33 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Die van mij zijn geen broertjes en zijn inmiddels volwassen en halen hetzelfde gedrag zeker om de dag uit. Eerst stoeien en dan elkaar wassen. :)
Vandaag de nep-furminator binnengekregen. Jezus wat een haaaaaaaaaaaaaaaar komt er van de katten af. Echt als een trein! Heb ook een nieuw speeltje voor ze besteld van Cat it. Van die railsen met balletjes die lichtgeven. Kijken hoe lang ze daarmee zoet zijn. Als het een succes is dan misschien nog andere delen kopen. Tot nu toe zijn ze redelijk geïnteresseerd. Maar ja dat is met alles wat nieuw is. Een nieuwe lege doos is ook altijd reuze interessant
Die slang als het ware? Waar dat balletje doorheen rolt?

Ik heb er 1 vol enthousiasme neergelegd en mijn kat vind em alleen maar in de wegliggen voor tijdens het spelen met muisjes/balletjes.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_128331213
Die van mij heb ik via marktplaats weer verkocht. Mevrouw heeft er geen seconde naar omgekeken
-O-
pi_128332307
hier op het moment een zieke kat :(
al gaat het nu met pijnstillers weer een stuk beter. voor zolang dat nog duurt...
pi_128332911
Mijn katten (8 en 9 jaar) spelen bijna nooit met die speelrail.
Opvangkittens spelen er wel altijd veel mee. De platte baan is bij hen favoriet want daarin gaat het balletje harder. Bij de "fancy" baan met hobbels en lichtgevend balletje gaat het wat lastiger.
Over kittens die een paar jaar geleden bij ons zijn geadopteerd hoor ik dat ze nog steeds graag met de speelrail spelen, misschien omdat ze er mee zijn opgegroeid ?

De baan kan inderdaad soms een beetje in de weg liggen, maar helaas kan ik hem niet opruimen, al gaan we nu een tijdje niet opvangen. Het ding is namelijk één van de favoriete "mandjes" van Ernesto (katten :') )



pi_128333602
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Het ding is namelijk één van de favoriete "mandjes" van Ernesto (katten :') )
afbeelding ]
_O-
pi_128333659
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:13 schreef loecje het volgende:
hier op het moment een zieke kat :(
al gaat het nu met pijnstillers weer een stuk beter. voor zolang dat nog duurt...
Voor zolang het duurt?
pi_128335565
Ik heb vandaag net die rails binnengekregen. En het voer doolhof. Dat voerding is wel geniaal. Mijn jonge vreetzak vind het wel boeiend. Mijn andere kat krijgt gewoon een simpel bakje voer, die at toch al langzaam.



Hopelijk doet mijn kat ook wat met die rails, hij is normaal altijd van de balletjes dragen naar waar wij zitten. Terwijl ik soms ook wel eens wil kunnen zitten zonder een rennende kat om en over me heen. ;')
pi_128335629
Binnenkort komt het fonteintje binnen. Ben benieuwd of dat wat is. Mijn kat vind het helemaal geweldig wanneer hij aan een langzaamlopende kraan mag lurken.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_128335681
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:35 schreef Bartjebart het volgende:
Binnenkort komt het fonteintje binnen. Ben benieuwd of dat wat is. Mijn kat vind het helemaal geweldig wanneer hij aan een langzaamlopende kraan mag lurken.
Die is bij mij wel echt een succes :Y
pi_128335788
Ik wilde die ook halen, maar zit die nou constant aan de stroom? Ik keek bij de gebruikersfoto's en daar leek het wel zo. Stroomkabels gaan niet goed bij mijn kat.
pi_128336066
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:39 schreef Myraela het volgende:
Ik wilde die ook halen, maar zit die nou constant aan de stroom? Ik keek bij de gebruikersfoto's en daar leek het wel zo. Stroomkabels gaan niet goed bij mijn kat.
Als ze direct in het stopcontact zitten toch wel? Een kat kan aanvoelen hoe hoog het voltage is dat door de kabel loopt. Zit er een transformator aan de stekker kan het hier ook problemen opleveren.

Ik neem wel aan trouwens dat dat ding in het stopcontact moet want anders zal de pomp wel niet goed werken.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_128336076
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:36 schreef computergirl het volgende:

[..]

Die is bij mij wel echt een succes :Y
Hoe vaak vervang je het filter?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_128336113
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Hoe vaak vervang je het filter?
:@
Nog niet gedaan

En ja, stekker zit er 24 uur per dag in
pi_128336430
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:46 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Als ze direct in het stopcontact zitten toch wel? Een kat kan aanvoelen hoe hoog het voltage is dat door de kabel loopt. Zit er een transformator aan de stekker kan het hier ook problemen opleveren.

Ik neem wel aan trouwens dat dat ding in het stopcontact moet want anders zal de pomp wel niet goed werken.
Oh, dat weet ik niet, hij speelt hier altijd graag met mijn laptop kabel. Maar hij pakt eigenlijk alles wat in zijn buurt is als die even zijn gekke 5 minuutjes heeft.

Mijn grote kat had het doolhof door! Zo is het het makkelijkst.

pi_128337067
Fontein is hier ook een succes! Ik heb er eentje gekregen van iemand waarvan de kat bang werd van het apparaat, maar hier gaat het super. Hero had het gelijk door en de andere volgde ook snel. Zelfs de hond drinkt eruit :D
pi_128337860
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh, dat weet ik niet, hij speelt hier altijd graag met mijn laptop kabel. Maar hij pakt eigenlijk alles wat in zijn buurt is als die even zijn gekke 5 minuutjes heeft.

Mijn grote kat had het doolhof door! Zo is het het makkelijkst.

[ afbeelding ]
Maar dan pakt hij de laptopkabel vanaf het adapterstuk of niet?

Het blijkt dat in de kunststofomhulsel van snoeren visolie verwerkt zit en dat katten dus voltages kunnen aanvoelen. Mijn kat beet alleen in kabels van snoeren óf uit het stopcontact óf achter de adapter zoals bij mijn laptop. Oh en de tv-kabel; sneeuw :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_128337896
Maar dan ben ik heel benieuwd wat Mr. van dat fonteintje vindt! *O*
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_128337908
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

:@
Nog niet gedaan

En ja, stekker zit er 24 uur per dag in
Haha hoe lang heb je em al? :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_128338290
Oja, er zit inderdaad gewoon een kabel aan. Wel best een dikke gelukkig. Ik zal hem ook maar eens gaan schoonmaken. Staat nu 2 weken denk ik?
Ik heb trouwens deze:
pi_128338387
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Haha hoe lang heb je em al? :)
:@
Zeg ik lekker niet
Ben de gebruikshandleiding kwijt en weet niet hoe ik hem uit elkaar moet krijgen. Ben te lui om te googelen.
Ik hoorde bij de dierenwinkel dat je filter pas hoeft te vervangen als hij er slijmerig uit ziet.
pi_128340944
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

Voor zolang het duurt?
verdenking van van droge-FIP
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:40:58 #215
244933 trovey
Nachtoele
pi_128341715
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:25 schreef loecje het volgende:

[..]

verdenking van van droge-FIP
Dat is waardeloos, ben ik in de loop der jaren een aantal katten aan verloren. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:41:41 #216
244933 trovey
Nachtoele
pi_128341746
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

:@
Zeg ik lekker niet
Ben de gebruikshandleiding kwijt en weet niet hoe ik hem uit elkaar moet krijgen. Ben te lui om te googelen.
Ik hoorde bij de dierenwinkel dat je filter pas hoeft te vervangen als hij er slijmerig uit ziet.
Gewoon filter onder de kraan schoonmaken en klaar. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_128342192
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:40 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat is waardeloos, ben ik in de loop der jaren een aantal katten aan verloren. ;(
maandag kreeg ik te horen: hij heeft nog een paar dagen tot een week. "bel maar wanneer het zover is" en dat was het dan. dan voel je je echt klote, compleet overdonderd.

De dag erna bij een andere DA langs geweest en daar veel meer uitleg gekregen. er wordt nu ook nog uitgebreider onderzoek gedaan want maandag was er alleen een standaard bloedonderzoek gedaan. verder krijg ik hier een goede begeleiding over hoe en wat.

hij doet het nu heel goed op halve dosis novacam + AB. het is dat ik weet dat hij ziek is maar op sommige momenten is dat niet eens te merken. hij eet goed, speelt, knuffelt, is alleen wat sneller moe. dat past voor mijn gevoel niet bij FIP, maar de bloeduitslagen zeggen tot nu toe iets anders.

filmpje van vandaag:
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:59:50 #218
244933 trovey
Nachtoele
pi_128342637
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:51 schreef loecje het volgende:

[..]

maandag kreeg ik te horen: hij heeft nog een paar dagen tot een week. "bel maar wanneer het zover is" en dat was het dan. dan voel je je echt klote, compleet overdonderd.

De dag erna bij een andere DA langs geweest en daar veel meer uitleg gekregen. er wordt nu ook nog uitgebreider onderzoek gedaan want maandag was er alleen een standaard bloedonderzoek gedaan. verder krijg ik hier een goede begeleiding over hoe en wat.

hij doet het nu heel goed op halve dosis novacam + AB. het is dat ik weet dat hij ziek is maar op sommige momenten is dat niet eens te merken. hij eet goed, speelt, knuffelt, is alleen wat sneller moe. dat past voor mijn gevoel niet bij FIP, maar de bloeduitslagen zeggen tot nu toe iets anders.

filmpje van vandaag:
Als de AB niets doet dan heb je ook een sterke indicatie dat het niet goed zit, bloedonderzoek zegt inderdaad veel (eiwitten en de verhouding daartussen) maar 100% zekerheid kan het niet geven. Blijft een rotziekte FIP, zeker de droge versie. ;( Heb er eentje tussen gehad die de natte versie had en daar was het allemaal veel duidelijker, zeer snel zeer sterk vermageren en een paar dagen later dikke buik, dat beestje heeft de dierenarts niet meer levend verlaten toen duidelijk was wat er in de buik zat. :{
Heel veel sterkte de komende tijd. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_128342678
Wat is FIP? :@
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_128342706
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:51 schreef loecje het volgende:

[..]

maandag kreeg ik te horen: hij heeft nog een paar dagen tot een week. "bel maar wanneer het zover is" en dat was het dan. dan voel je je echt klote, compleet overdonderd.

De dag erna bij een andere DA langs geweest en daar veel meer uitleg gekregen. er wordt nu ook nog uitgebreider onderzoek gedaan want maandag was er alleen een standaard bloedonderzoek gedaan. verder krijg ik hier een goede begeleiding over hoe en wat.

hij doet het nu heel goed op halve dosis novacam + AB. het is dat ik weet dat hij ziek is maar op sommige momenten is dat niet eens te merken. hij eet goed, speelt, knuffelt, is alleen wat sneller moe. dat past voor mijn gevoel niet bij FIP, maar de bloeduitslagen zeggen tot nu toe iets anders.

filmpje van vandaag:
Oh dat is heel dubbel natuurlijk. Sterkte de komende tijd...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_128343326
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Als de AB niets doet dan heb je ook een sterke indicatie dat het niet goed zit, bloedonderzoek zegt inderdaad veel (eiwitten en de verhouding daartussen) maar 100% zekerheid kan het niet geven. Blijft een rotziekte FIP, zeker de droge versie. ;( Heb er eentje tussen gehad die de natte versie had en daar was het allemaal veel duidelijker, zeer snel zeer sterk vermageren en een paar dagen later dikke buik, dat beestje heeft de dierenarts niet meer levend verlaten toen duidelijk was wat er in de buik zat. :{
Heel veel sterkte de komende tijd. :*
dankje

Sam is nu 10maand. hij kwam al een tijdje niet goed aan maar ik moest me geen zorgen maken zolang hij wel goed at, actief was en niet afviel.
2weken terug zijn we bij de DA geweest omdat sam 100gr was afgevallen (ik hou gewichten wekelijks bij dus dan zie je dat al snel) bij de DA bleek dat hij koorts had. dus een korte AB kuur voor 5dagen.

dat leek eerst goed aan te slaan, koorts was weg en hij kwam weer aan.
tot afgelopen zondag. toen had ik opeens een zielig hoopje kat vast, was sloom, at minder, knipvlies iets voor het oog en hij was weer iets afgevallen. maandag bleek bij bloedonderzoek idd dat Albumine:Globuline verhouding niet goed is. dat was al het onderzoek wat is gedaan.

dinsdag is er dus meer onderzoek gedaan, ik wacht nog op die uitslagen. sinds woensdag zit hij aan een lange ABkuur. het is nu denk ik nog te snel om te zeggen of dat werkt of niet?

al met al weet ik niet zo goed wat ik ervan moet denken. iedereen komt met goedbedoelde adviezen dat het ook nog wel iets anders kan zijn. verhalen van katten waarbij het (soms achteraf) geen FIP bleek te zijn.
FIP is een doodsvonnis. het gaat nu nog goed en medicatie is ook geen probleem. dus er is nog tijd...

[ Bericht 0% gewijzigd door loecje op 27-06-2013 23:19:13 ]
pi_128343458
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:00 schreef Bartjebart het volgende:
Wat is FIP? :@
Feline Infectieuze Peritonitis, een virusziekte wat helaas nog geen behandeling tegen bestaat.
http://www.dierenkliniekw(...)nfo/kat/FIP/fip.html

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:01 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oh dat is heel dubbel natuurlijk. Sterkte de komende tijd...
dankje
pi_128349942
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:41 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon filter onder de kraan schoonmaken en klaar. :P
maar hoe krijg je de blauwe bovenkant los van de witte onderkant
pi_128349952
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:15 schreef loecje het volgende:

[..]

Feline Infectieuze Peritonitis, een virusziekte wat helaas nog geen behandeling tegen bestaat.
http://www.dierenkliniekw(...)nfo/kat/FIP/fip.html

wat naar bij zo'n jong beest

Ps, wel gelijk de catdancer besteld bij Zooplus

[ Bericht 2% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 28-06-2013 06:26:00 ]
pi_128350242
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 04:57 schreef computergirl het volgende:

[..]

maar hoe krijg je de blauwe bovenkant los van de witte onderkant
Die kan je er gewoon vanaf trekken, d'r zit ook een opening in (zoals op het plaatje hierboven). Dan zit het filter als ik me niet vergis, in dat blauwe gedeelte vast, en het pompje (wat overigens in schoonmaakazijn ontkalkt kan worden, wel goed naspoelen) zit op de bodem. Zoiets was het geloof ik :P Die ik nu heb pleur ik gewoon regelmatig even in de vaatwasser, gaat wat makkelijker uit elkaar :)
pi_128350508
Meer mensen het probleem dat de katten dat voerdoolhof gewoon omgooien? Ik wil hem beter vast zetten maar weet niet hoe. Ze moeten er wel van alle kanten bij kunnen.
pi_128350533
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:12 schreef Myraela het volgende:
Meer mensen het probleem dat de katten dat voerdoolhof gewoon omgooien? Ik wil hem beter vast zetten maar weet niet hoe. Ze moeten er wel van alle kanten bij kunnen.
Het doolhof is eigenlijk bedoeld in combi met de rollerbaan. Het doolhof klem je vast in een soort rubbermat en op de rand van de mat ligt dan de rollerbaan. Ik heb beide en de dames lukt het echt niet om de voerbak om te gooien (ook al gooit Pol soms haar hele gewicht er tegenaan om zo snel mogelijk de beste snacks te krijgen :') )
pi_128350725
Zo hebben wij het nu ook staan, ik zal nog wel eens kijken misschien zit de rubbermat er niet goed omheen.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:46:23 #229
244933 trovey
Nachtoele
pi_128353114
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:12 schreef loecje het volgende:

[..]

dankje

Sam is nu 10maand. hij kwam al een tijdje niet goed aan maar ik moest me geen zorgen maken zolang hij wel goed at, actief was en niet afviel.
2weken terug zijn we bij de DA geweest omdat sam 100gr was afgevallen (ik hou gewichten wekelijks bij dus dan zie je dat al snel) bij de DA bleek dat hij koorts had. dus een korte AB kuur voor 5dagen.

dat leek eerst goed aan te slaan, koorts was weg en hij kwam weer aan.
tot afgelopen zondag. toen had ik opeens een zielig hoopje kat vast, was sloom, at minder, knipvlies iets voor het oog en hij was weer iets afgevallen. maandag bleek bij bloedonderzoek idd dat Albumine:Globuline verhouding niet goed is. dat was al het onderzoek wat is gedaan.

dinsdag is er dus meer onderzoek gedaan, ik wacht nog op die uitslagen. sinds woensdag zit hij aan een lange ABkuur. het is nu denk ik nog te snel om te zeggen of dat werkt of niet?

al met al weet ik niet zo goed wat ik ervan moet denken. iedereen komt met goedbedoelde adviezen dat het ook nog wel iets anders kan zijn. verhalen van katten waarbij het (soms achteraf) geen FIP bleek te zijn.
FIP is een doodsvonnis. het gaat nu nog goed en medicatie is ook geen probleem. dus er is nog tijd...
Gewoon even afwachten, AB heeft zeker rrn dag of 4 nodig om gaan werken en, hoe treurig het ook is, mocht het toch FIP zijn dan merk je snel genoeg dat het alleen maar bergaf gaat en dat hij steeds magerder gaat worden wat je ook doet want bij FIP is gewoon geen weg terug, het is en blijft een doodsvonnis voor een kat. :{

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 04:57 schreef computergirl het volgende:

[..]

maar hoe krijg je de blauwe bovenkant los van de witte onderkant
Die filter zit er toch als een los onderdeel(uiteraard wel even kijken hoe want het valt er uiteraard niet zo uit) in en kun je er uithalen, je kunt het ding tenslotte ook los krijgen om het te vervangen?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:48:02 #230
244933 trovey
Nachtoele
pi_128353158
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:12 schreef Myraela het volgende:
Meer mensen het probleem dat de katten dat voerdoolhof gewoon omgooien? Ik wil hem beter vast zetten maar weet niet hoe. Ze moeten er wel van alle kanten bij kunnen.
Nee, ze gebruiken het hier ook niet. _O- Stokoude katten dus madame en meneer wensen er geen moeite meer voor te doen...gewoon brullen dat er niets te vreten is ook al wijst die slaaf richting dat ding. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_128353521
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:23 schreef Bartjebart het volgende:
Maar dan pakt hij de laptopkabel vanaf het adapterstuk of niet?
Volgens mijn vriend zou je best wel eens gelijk kunnen hebben. Dan zou die drinkfontein dus ook kunnen. Waarom weet jij trouwens alles. :') Seriously, altijd als ik jou ergens zie posten weet jij gewoon altijd alles. :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:48 schreef trovey het volgende:

[..]

Nee, ze gebruiken het hier ook niet. _O- Stokoude katten dus madame en meneer wensen er geen moeite meer voor te doen...gewoon brullen dat er niets te vreten is ook al wijst die slaaf richting dat ding. :')
Ik heb er eentje van 6 maanden, die het wel fanatiek gebruikt terwijl de ander gewoon uit een bakje eet. Maar die ander probeert het ook, maar ik denk dat die gewoon een beetje te groot is. Als die vanaf boven wilt kijken valt het ding gewoon om (6 kilo) en hij is teleurgesteld als die brokjes hoort vallen (1 verdieping omlaag) en er niets aan de bodem is.

Ik heb het matje nu helemaal goed gedaan, ben benieuwd of die nu wel blijft staan.

Ondertussen is de kleine weer met de baan met het balletje aan het spelen. :D
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:02:34 #232
244933 trovey
Nachtoele
pi_128353599
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:00 schreef Myraela het volgende:

[..]

Volgens mijn vriend zou je best wel eens gelijk kunnen hebben. Dan zou die drinkfontein dus ook kunnen. Waarom weet jij trouwens alles. :') Seriously, altijd als ik jou ergens zie posten weet jij gewoon altijd alles. :@

[..]

Ik heb er eentje van 6 maanden, die het wel fanatiek gebruikt terwijl de ander gewoon uit een bakje eet. Maar die ander probeert het ook, maar ik denk dat die gewoon een beetje te groot is. Als die vanaf boven wilt kijken valt het ding gewoon om (6 kilo) en hij is teleurgesteld als die brokjes hoort vallen (1 verdieping omlaag) en er niets aan de bodem is.

Ik heb het matje nu helemaal goed gedaan, ben benieuwd of die nu wel blijft staan.

Ondertussen is de kleine weer met de baan met het balletje aan het spelen. :D
Mijn katten zijn gewoon in de fase aangekomen dat ik ze het eten nog niet niet op bed moet brengen :') maar het is ze vergeven met 18 en 15 jaar. :P Die van 15 wil overigens af en toe nog wel spelen, tunnel door roetsen en zo maar madame van 18 houdt slaapmarathons als hobby. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_128353773
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:02 schreef trovey het volgende:

[..]

Mijn katten zijn gewoon in de fase aangekomen dat ik ze het eten nog niet niet op bed moet brengen :') maar het is ze vergeven met 18 en 15 jaar. :P Die van 15 wil overigens af en toe nog wel spelen, tunnel door roetsen en zo maar madame van 18 houdt slaapmarathons als hobby. :+
Op die leeftijd mag dat ja. O+ Sliep die kleine van mij maar eens wat meer, zodra de eerst wekker gaat begint hij door het huis te rennen en de andere kat te irriteren. Helft van de tijd loop ik gewapend met een plantenspuit door het huis zodat die de ander een beetje met rust laat en mijn kabels. :')
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:14:06 #234
244933 trovey
Nachtoele
pi_128353914
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

Op die leeftijd mag dat ja. O+ Sliep die kleine van mij maar eens wat meer, zodra de eerst wekker gaat begint hij door het huis te rennen en de andere kat te irriteren. Helft van de tijd loop ik gewapend met een plantenspuit door het huis zodat die de ander een beetje met rust laat en mijn kabels. :')
Gaat vanzelf wel rustiger worden...gewoon een jaar of 15 wachten. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_128354513
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:46 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon even afwachten, AB heeft zeker rrn dag of 4 nodig om gaan werken en, hoe treurig het ook is, mocht het toch FIP zijn dan merk je snel genoeg dat het alleen maar bergaf gaat en dat hij steeds magerder gaat worden wat je ook doet want bij FIP is gewoon geen weg terug, het is en blijft een doodsvonnis voor een kat. :{
voor nu eet hij goed en komt hij zelfs weer aan...
maar de bloedwaarden zijn sowieso niet goed. als het geen FIP is is het alsnog goed mis.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:16:17 #236
244933 trovey
Nachtoele
pi_128355725
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:36 schreef loecje het volgende:

[..]

voor nu eet hij goed en komt hij zelfs weer aan...
maar de bloedwaarden zijn sowieso niet goed. als het geen FIP is is het alsnog goed mis.
Blijft moeilijk dit soort dingen, konden ze ons maar zeggen waar ze pijn en ongemak hebben. ;( Met mijn katten gaat het momenteel hier goed maar nu heeft hondje besloten om ziekjes te worden, eerst zeer pootje(gaat hopelijk vanzelf weer over, lijkt al iets beter te gaan, al gaat het langzaam) en nu daar bovenop diarree. |:( Gelukkig nog wel Finidiar in huis voor zit soort dingen dus met een beetje geluk is dat zo weer opgelost....was alweer te lang klachtenvrij hier in huis. }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_128356129
Mensen hier misschien bekend met plots afwijkend gedrag bij een kat?

We hebben er twee (Pyxel en Spock), waarvan één (Pyxel) dus ineens vreemd doet. Na castratie zijn ze nooit meer zo close geworden als ze waren, maar ze tolereerden/accepteerden elkaar wel helemaal. Nu sinds een week moet Pyxel helemaal niets meer van Spock hebben. Als ze de kans krijgt zit ze onder het bed te grommen/blazen/krijsen naar 'm. Wat Spock maar wat interessant vindt en naar haar gaat staren. Halen we ze uit die situatie (Spock uit de slaapkamer en tussendeur dicht) is het binnen een kwartiertje (gemiddeld genomen) weer goed. Ze blijft angstig en bang, maar ze doet niet meer zo moeilijk. Totdat het weer omslaat…

Spock gedraagt zich over het algemeen goed door het zo veel mogelijk te negeren, maar hij wordt er ook bang van en het irriteert hem wel. Het is nu dan ook een paar keer tot gevecht gekomen, waarbij we in moeten grijpen. Ik weet het, dat is niet goed. Maar Spock is 2 keer zo groot en sterk als Pyxel. Als hij in de aanval gaat, gaat het dus écht mis. Pyxel vlucht dan ook alleen maar, en vecht niet terug uit angst. Spock is wel makkelijk te kalmeren en lijkt na 5 minuten alles alweer vergeten te zijn.

Sinds maandag gebruiken we Feliway, maar ook dat helpt niet. De situatie blijft hetzelfde. Op het escaleren na, tot vechten is het sindsdien niet meer gekomen. Op Spock werkt het dus wel ;) Als we thuiskomen na het werk en ze krijgen eten lijkt er niets aan de hand. Wij weer blij, natuurlijk. Zou het nu dan echt goedkomen? Maar tot nog toe is het iedere avond weer mis gegaan.

Ik heb nu een afspraak bij de dierenarts gemaakt voor aanstaande maandag. Beide katten worden medisch nagekeken. Maar de dierenarts gaf ook al aan dat er misschien een kattengedragstherapeut moet worden ingeschakeld, als er medisch niets blijkt.

(Ik ben zo bang dat er medisch wel iets is. Begin dit jaar had ze een paar kleine epileptische aanvallen, zijn we toen ook nog bij de spoed-dierenarts geweest. Maar aangezien het bij 3 keer bleef hebben we het erbij gelaten. En ca. een maand geleden had ze dus ook zo'n moment van ineens totale paniek om Spock. Toen vloog ze m’n man, waar ze op schoot zat, in z'n gezicht en zat ie vol krassen. Allemaal van die kleine dingetjes die apart van elkaar te verklaren zijn, maar waardoor ik nu spoken ga zien.)

Heeft iemand misschien een soortgelijke ervaring?
pi_128363271
Dexter die nu al bijna twee weken ziekig is maar ondertussen langzaam aan begint te verbeteren deed net erg raar. Het leek wel alsof hij tegelijkertijd aan het hoesten / niezen/ kokhalzen / slikken en hikken was.

Iemand z'n kat ooit al zo zien 'hoesten'?

pi_128363538
last van een haarbal?
pi_128363670
Dan moet ie ergens wel heel goed met superlijm vastzitten. Hij is al 2 weken misselijk, at en dronk de eerste week ook niet zelf en gaf alleen maar over. Nu spuugt hij om de 2-3 dagen, maar wat hij spuugt is een plasje (recovery-voer heeft niet heel veel structuur).....

Zou er dan toch nog iets vast zitten dat los begint te komen?
pi_128365648
Heb je kattengras staan? Ik was een maand of 3 geleden ook helemaal in paniek omdat 1 van de 5 zat te kuchen en te slikken zoals op jouw filmpje en kwam waarschijnlijk door een nieuwe grasplant die ik had neergezet samen met droge lucht binnen van het stoken. Ik heb op advies van de dierenarts druppels gekocht online voor de luchtwegen en zo'n fresh air globe tellsell ding voor luchtbevochtiging en reiniging.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 17:40:54 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128365718
Ziet er akelig uit, Hitomi.
The love you take is equal to the love you make.
pi_128367725
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 17:39 schreef deadly_kiss het volgende:
Heb je kattengras staan? Ik was een maand of 3 geleden ook helemaal in paniek omdat 1 van de 5 zat te kuchen en te slikken zoals op jouw filmpje en kwam waarschijnlijk door een nieuwe grasplant die ik had neergezet samen met droge lucht binnen van het stoken. Ik heb op advies van de dierenarts druppels gekocht online voor de luchtwegen en zo'n fresh air globe tellsell ding voor luchtbevochtiging en reiniging.
Ik heb kattengras op het balkon staan, maar heb de laatste 2 weken de katten binnengehouden tot het beter zou gaan met Dexter.

Binnen heb ik helemaal geen planten. Was dit soort capriolen een beetje zat: :')
pi_128367862
Die foto :D

Je kan ook altijd langs de DA gaan? Die kijken even met en lampje goed in de keel of er iets vast zit of irritatie ect, meten temperatuur en kijken gewoon even wat dingen na.
Mischien voor niks, maar geeft wel meer zekerheid.
pi_128382635
Die van mij deed het tot een jaar geleden ook regelmatig dat rare hoesten, mee naar de dierenarts geweest die zei astma/bronchitus of zoiets (kon voor de rest niets vinden) een kuur prednison mee gekregen en nu heeft hij het nog wel af en toe maar dan douw ik een prednison in zijn bek en dan gaat het weer een tijdje goed.
pi_128385352
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:43 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Ik heb kattengras op het balkon staan, maar heb de laatste 2 weken de katten binnengehouden tot het beter zou gaan met Dexter.

Binnen heb ik helemaal geen planten. Was dit soort capriolen een beetje zat: :')
[ afbeelding ]
haha, ik heb daarom ook geen planten meer _O-

Mijn Troela maakt soms ook van die rare geluiden, ik heb dan altijd de indruk dat er iets dwars zit in de keel
pi_128433232
Mijn moeders kat krijgt morgen een tandbehandeling en een bloedafname voor zijn schildklier. Hiervoor gaat ie onder narcose en moet dus nuchter daar zijn.
Maar zit nu mij af te vragen of ie morgenochtend zijn schildklier medicatie moet krijgen? Als we dat niet doen heeft dat dan effect op de uitslag van het bloed?
pi_128433389
Waarom vragen jullie dat soort dingen niet aan de dierenarts of de assistente?
Ze gaan morgen denk ik het effect van de medicatie testen, dus dan moet de medicatie ingenomen worden aantal uur van te voren. Denk ik, he, weet het niet
pi_128433958
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:03 schreef computergirl het volgende:
Waarom vragen jullie dat soort dingen niet aan de dierenarts of de assistente?
Ze gaan morgen denk ik het effect van de medicatie testen, dus dan moet de medicatie ingenomen worden aantal uur van te voren. Denk ik, he, weet het niet
Omdat we er pas nu aan denken en het zondag is.
pi_128434341
Hoe laat is de afspraak?
pi_128440233
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:21 schreef computergirl het volgende:
Hoe laat is de afspraak?
Moeten hem om 9:30 brengen. Dierenarts is open vanaf 9:00.
Maar anders doen we dat bloedonderzoek een paar dagen later.
pi_128440462
hoelaat geef je normaal de medicatie? kan dat niet wachten tot 9uur?

controleer ook even of je de medicatie wel nuchter mag geven.
pi_128459734
Morgen onze mormeltjes voor de jaarlijkse prikken. Ollie heeft de laatste 2 maanden soms ook een rare hoest/geluid als hij springt oid. Dan hoor je echt hard 'EHHH' geluid en kokhalsneiging. Dan dagen horen we niks en dan ineens weer wel. Morgen maar even laten kijken bij de dierenarts. Er zijn er 2 en ze wisselen elkaar af dus hopelijk hebben we de kattenvriendelijke ;-) zij is echt heel leuk en knuffelt ze altijd helemaal, die ander is meer een hondenmens en kan echt neerbuigend doen over katten. Maar ja we hebben niet altijd de keuze :(

Waarschijnlijk krijgen we te horen dat de kleine moet een schoonmaakbeurt voor z'n tanden hebben. Meneer is te lui om zijn brokjes te kauwen dus heeft dikke tandplaque en tandsteen. Halen het soms zelf een beetje weg en sinds hij het TD voer van Hill's heeft gaat het beter maar een schoonmaakbeurt is alsnog nodig denken we. Maar dat gaat dan na de vakantie gebeuren. Dan kan één van ons dagje vrij nemen voor het mormeltje. Meer mensen met ervaring voor gebitsbehandeling?
pi_128459882
brokjes kauwen voorkomt geen tandplaque en tandsteen. zelfs 'speciale' brokjes niet.
sterker nog, brokjes kunnen tandplaque veroorzaken.
pi_128460282
Eigenschappen van Hill's Prescription Diet Feline t/d :

reduceert aantoonbaar de vorming van tandsteen en tandaanslag
heeft een speciale vezelstructuur die niet makkelijk kruimelt. Daardoor omhult de pellet de tand voordat hij breekt en de vezels wrijven het tandoppervlak schoon.
een hoger aandeel antioxidanten neutraliseert vrije radicalen.

werd door de DA aangeraden...
pi_128461247
Verkocht die dierenarts toevallig zelf ook Hills? Mijn dierenarts kwam namelijk met Royal Canin aan. Die mijn kat overigens niet wilde eten. Dierenartsen zijn met voer soms een beetje op persoonlijk gewin uit.

Mijn kater heeft een gebitsbehandeling gehad, alles is schoongemaakt en wat tandjes zijn eruit getrokken. Zijn tandvlees was overigens helemaal ontstoken en door zijn ras heeft hij sowieso sneller gebitsproblemen. Waarschijnlijk moet die jaarlijks een gebitsbehandeling.

Ik vind de narcose naar, zijn ademhaling de eerste uren pruttelde een beetje maar daar hadden ze voor gewaarschuwd.
pi_128469503
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:11 schreef Myraela het volgende:
Verkocht die dierenarts toevallig zelf ook Hills? Mijn dierenarts kwam namelijk met Royal Canin aan. Die mijn kat overigens niet wilde eten. Dierenartsen zijn met voer soms een beetje op persoonlijk gewin uit.

Mijn kater heeft een gebitsbehandeling gehad, alles is schoongemaakt en wat tandjes zijn eruit getrokken. Zijn tandvlees was overigens helemaal ontstoken en door zijn ras heeft hij sowieso sneller gebitsproblemen. Waarschijnlijk moet die jaarlijks een gebitsbehandeling.

Ik vind de narcose naar, zijn ademhaling de eerste uren pruttelde een beetje maar daar hadden ze voor gewaarschuwd.
Ze verkopen Royal Canin, Hill's en andere merken. Toevallig geen Hill's TD. Bestel dat via dierapotheker.nl

Tandvlees is niet ontstoken, alleen veel tandsteen en plaque. Na ja we horen het morgen wel.
pi_128470801
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:11 schreef Myraela het volgende:
Verkocht die dierenarts toevallig zelf ook Hills? Mijn dierenarts kwam namelijk met Royal Canin aan. Die mijn kat overigens niet wilde eten. Dierenartsen zijn met voer soms een beetje op persoonlijk gewin uit.

Ja daar heb ik ook ervaring mee gehad :')
mijn kat heeft meer dan een jaar een probleem gehad volgens dierenarts 'A' zodat ik steeds dat dure voer van hem kon blijven kopen. Kom je op een gegeven moment bij dierenarts 'B', blijkt meneer de kat dat probleem helemaal niet te hebben :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_128470913
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:11 schreef Myraela het volgende:
Verkocht die dierenarts toevallig zelf ook Hills? Mijn dierenarts kwam namelijk met Royal Canin aan. Die mijn kat overigens niet wilde eten. Dierenartsen zijn met voer soms een beetje op persoonlijk gewin uit.

Ja hier ook. Ondanks dat de zwaarste kat nu goed op gewicht is, blijft ze maar spammen met haar Hill's voedsel. Ietwat irritant.

Aai voor je kat overigens! :*
pi_128471305
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:48 schreef CaveCanem het volgende:
Eigenschappen van Hill's Prescription Diet Feline t/d :

reduceert aantoonbaar de vorming van tandsteen en tandaanslag
heeft een speciale vezelstructuur die niet makkelijk kruimelt. Daardoor omhult de pellet de tand voordat hij breekt en de vezels wrijven het tandoppervlak schoon.
een hoger aandeel antioxidanten neutraliseert vrije radicalen.

werd door de DA aangeraden...
veel dierenartsen worden gesponsord door RC of Hill's. helaas sponsoren dit soort brokkenmerken ook veel onderzoeken die aantonen dat 'speciale' brokjes helpen. een beetje "wij van WCeend" verhaal.

als je interesse hebt, lees je dan eens in bij vers voer en tandplaque
je hoeft daarvoor niet volledig vers te gaan voeren, maar af en toe iets als extraatje kan al helpen.
pi_128471673
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:33 schreef loecje het volgende:

[..]

veel dierenartsen worden gesponsord door RC of Hill's. helaas sponsoren dit soort brokkenmerken ook veel onderzoeken die aantonen dat 'speciale' brokjes helpen. een beetje "wij van WCeend" verhaal.

als je interesse hebt, lees je dan eens in bij vers voer en tandplaque
je hoeft daarvoor niet volledig vers te gaan voeren, maar af en toe iets als extraatje kan al helpen.
De andere kat heeft blaasgruis dus vers voer is geen optie. Dan moeten we helemaal tussen ze in staan tijdens het eten. Hebben we overigens wel geprobeerd. Ging ook heel goed toen, maar is geen doen met eten geven. Al helemaal niet wanneer we op vakantie gingen. Dus is lastig.

klopt ook dat ze gesponsord worden. DA van mijn moeder smeerde Royal Canin aan voor blaasgruis, volgens hem toen het enige voer dat er was voor blaagruiskatten. Mijn meneertje moest het niet, bij mijn eigen DA navraag gedaan en kwamen ze met Hill's en ze hadden ook gezegd dat sommige websites en winkels anti-struviet voer verkopen, dus dat het een beetje testen zou worden. Enige voer waar hij het op dit moment goed op doet is Sanimed Anti-struviet en Hill's. Ander anti-struviet voer komen de klachten terug.
pi_128472258
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

De andere kat heeft blaasgruis dus vers voer is geen optie. Dan moeten we helemaal tussen ze in staan tijdens het eten. Hebben we overigens wel geprobeerd. Ging ook heel goed toen, maar is geen doen met eten geven. Al helemaal niet wanneer we op vakantie gingen. Dus is lastig.

klopt ook dat ze gesponsord worden. DA van mijn moeder smeerde Royal Canin aan voor blaasgruis, volgens hem toen het enige voer dat er was voor blaagruiskatten. Mijn meneertje moest het niet, bij mijn eigen DA navraag gedaan en kwamen ze met Hill's en ze hadden ook gezegd dat sommige websites en winkels anti-struviet voer verkopen, dus dat het een beetje testen zou worden. Enige voer waar hij het op dit moment goed op doet is Sanimed Anti-struviet en Hill's. Ander anti-struviet voer komen de klachten terug.
Waarom is vers voer geen optie bij een blaasgruiskat?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_128472353
versvoer kan vaak ook prima bij een blaasgruiskat.
als extra kan het gewoon naast de anti-blaasgruis brokken gegeven worden als je dat fijner vind.
je voerde nu toch brokjes speciaal voor de tanden, geen anti-blaasgruis?

met vakantie komt toch ook elke dag wel iemand langs?

hier staan onbeperkt brokjes(gemak) en savonds krijgen ze KVV, tussendoor vers als extraatje (kuikentje, lamshart, kippennek enz). ik voer dus ook niet volledig vers.
pi_128472809
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:54 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Waarom is vers voer geen optie bij een blaasgruiskat?
Hij heeft een tijdje op vers voer gezeten, maar struviet werd erger. Ook cranberrie etc. proberen toe te voegen, maar niets hielp. Alle tips op diverse fora doorzocht, toen weer terug naar brokjes gegaan. Hij heeft er al 5 jaar last van dus nu hij het goed doet op dit voer ben ik allang blij. Heb zoveel ellende meegemaakt. Aan katheter gelegen etc. s'nachts naar spoedarts omdat hij beetje verstopt zat.
pi_128472963
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:56 schreef loecje het volgende:
versvoer kan vaak ook prima bij een blaasgruiskat.
als extra kan het gewoon naast de anti-blaasgruis brokken gegeven worden als je dat fijner vind.
je voerde nu toch brokjes speciaal voor de tanden, geen anti-blaasgruis?

met vakantie komt toch ook elke dag wel iemand langs?

hier staan onbeperkt brokjes(gemak) en savonds krijgen ze KVV, tussendoor vers als extraatje (kuikentje, lamshart, kippennek enz). ik voer dus ook niet volledig vers.
Ik heb er 2 rondlopen, 1 met en 1 zonder blaasgruis. En ze mogen niet onbeperkt voer. Het zijn tot nu toe nog binnenkatten en te zwaar zijn kan ook blaasgruis opleveren. Dus ze krijgen 3x per dag afgepast. Anders worden het een paar dikke vette mormels.

En met vakantie komt er zeker iedere dag iemand langs, soms 3x per dag soms 1x heb voederautomaten.
pi_128473273
je hoeft toch ook niet onbeperkt te gaan voeren? dat was alleen een voorbeeld hoe ik het hier doe. om te laten zien dat je ook prima versvoer naast brokjes kan geven zodat de blaasgruis niet erger wordt.
als er 3x per dag iemand langs komt zie ik trouwens het probleem niet met vers voeren...

maargoed, ik denk dat meer uitleggen geen zin heeft.
pi_128475627
Uitleg is sowieso goed, maar heb het vers voer al geprobeerd en de struviet werd er erger van, vandaar dat ik er toen al mee was gestopt. Bovendien vond ik het niet handig wanneer ik op vakantie ging. Dan gingen ze weer op ander voer omdat de oppas niet altijd 3x per dag kan langskomen en soms dus maar 1x komt en de rest met voederautomaat gaat, daar blijft het verse voer helaas niet eeuwig vers in.

Het is niet of ik niets heb geprobeerd. En bij mijn moeder thuis gaat het nog steeds zoals jij het doet, en dat deed ik met mijn vorige kat ook altijd. Bij mijn nieuwe monster sinds hij blaasgruis heeft is het gewoon van alles aanpassen geweest zodat hij geen last meer heeft. En dat heeft wel even geduurd hoor. Dat is wel 2-3 jaartjes zoekwerk geweest met wat echt werkt voor hem. Heb het liefste dat ze allebei het beste voor krijgen en zo gezond mogelijk zijn. Maar ja met een blaasgruiskater is het gewoon passen en meten ook met de andere katten in huis. Helaas zitten ze er levenslang aan vast dus voorlopig zit er niks anders op....
pi_128476540
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:13 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Moeten hem om 9:30 brengen. Dierenarts is open vanaf 9:00.
Maar anders doen we dat bloedonderzoek een paar dagen later.
En hoe is het nu gegaan?
pi_128477405
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

En hoe is het nu gegaan?
Was uiteindelijk beter dat we het niet gaven.
Narcose en gebitsbehandelijk is goed gegaan. Wel ¤400 lichter :o .
Nu afwachten op de resultaten van het bloedonderzoek :).
pi_128528336
Uitslag binnen, gaat zelfs te goed :o mag over op 1 x 2.5mg pil(inplaats 2). Op naar de 20 voor Dikkie Dik!

Mijn poes ligt vaak languit op haar kin, nu zegt mijn zus dat ze dan ongelukkig is maar volgens mij is dat gewoon een fijne houding. Kan hier ook niets vinden over op google. Iemand een idee?

Dat ze zich verveeld kan ik wel begrijpen.. 44m2 en balkon van 9m2 maar wel genoeg speelgoed. En trouw als ze is, vaak als ik langs haar loop laat ze gelijk haar buikje zien en mag ik daar aaien O+ .
pi_128528364
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:46 schreef Kadooosh het volgende:
Uitslag binnen, gaat zelfs te goed :o mag over op 1 x 2.5mg pil(inplaats 2). Op naar de 20 voor Dikkie Dik!
^O^
Het is in begin vaak nog zoeken naar de goede dosis
pi_128528373
Mijn moeder zegt wel eens dat als een kat op zijn rug ligt, hij dood is.
pi_128528436
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:48 schreef Myraela het volgende:
Mijn moeder zegt wel eens dat als een kat op zijn rug ligt, hij dood is.
:?

Maar gaat erom dat ze gewoon normaal ligt op haar buik en dan voorover met haar hoofdje op haar kin gaat liggen.
pi_128528454
Hoe kun je niet op je kin liggen met je hoofd?
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:57:19 #275
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128528578
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:51 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

:?

Maar gaat erom dat ze gewoon normaal ligt op haar buik en dan voorover met haar hoofdje op haar kin gaat liggen.
Nee... Een poezel is niet ongelukkig als ze zo ligt. Hoogstens heel chill. Die van mij doet dat altijd. Pootjes wijd. Net een hondje.
pi_128528617
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:51 schreef Myraela het volgende:
Hoe kun je niet op je kin liggen met je hoofd?
Sjah normaal hebben ze hun kopje gewoon omhoog maar dit is gewoon uiterst relax ;).
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:57 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Nee... Een poezel is niet ongelukkig als ze zo ligt. Hoogstens heel chill. Die van mij doet dat altijd. Pootjes wijd. Net een hondje.
Dacht ik al. Ze wordt steeds liever mijn schildpadje O+
pi_128528618
Maar serieus, mijn katten liggen in de vreemdste posities. Ik heb er eentje die het liefst half rechtop ligt met zijn achterpoten uit elkaar. De ander ligt graag met op zijn rug met een vreemde draai halverwege. Als die op de bankleuning ligt dan ligt die ook helemaal languit gestrekt met "zijn hoofd op zijn kin. "

Het ziet er voor mensen misschien uit als verveling, maar ik heb er nog nooit wat van gehoord. Katten hebben duidelijke houdingen en posities die ze gebruiken om te communiceren, maar ze slapen gewoon zoals ze dat lekker vinden.
pi_128529005
Hier nog een foto van Dikkie Dik en zijn moeder Hellas, beide schildklierpatienten van 17 en 18 jaar O+


En Liliy wilt haar fluffy buikje geaaid hebben :+
pi_128532727
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:51 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

:?

Maar gaat erom dat ze gewoon normaal ligt op haar buik en dan voorover met haar hoofdje op haar kin gaat liggen.
heerlijk, zo plat op den bek. O+ Doen zoon en vooral moeder hier ook.
Lekker laten liggen, niks aant handje. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_128532756
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:13 schreef CaveCanem het volgende:
Uitleg is sowieso goed, maar heb het vers voer al geprobeerd en de struviet werd er erger van, vandaar dat ik er toen al mee was gestopt. Bovendien vond ik het niet handig wanneer ik op vakantie ging. Dan gingen ze weer op ander voer omdat de oppas niet altijd 3x per dag kan langskomen en soms dus maar 1x komt en de rest met voederautomaat gaat, daar blijft het verse voer helaas niet eeuwig vers in.

Het is niet of ik niets heb geprobeerd. En bij mijn moeder thuis gaat het nog steeds zoals jij het doet, en dat deed ik met mijn vorige kat ook altijd. Bij mijn nieuwe monster sinds hij blaasgruis heeft is het gewoon van alles aanpassen geweest zodat hij geen last meer heeft. En dat heeft wel even geduurd hoor. Dat is wel 2-3 jaartjes zoekwerk geweest met wat echt werkt voor hem. Heb het liefste dat ze allebei het beste voor krijgen en zo gezond mogelijk zijn. Maar ja met een blaasgruiskater is het gewoon passen en meten ook met de andere katten in huis. Helaas zitten ze er levenslang aan vast dus voorlopig zit er niks anders op....
Dan is het logisch dat je die weg niet meer ingaat. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_128533669
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:48 schreef Myraela het volgende:
Mijn moeder zegt wel eens dat als een kat op zijn rug ligt, hij dood is.
Dan is mijn Kleintje regelmatig dood... Hij ligt graag op z'n rug. Vreselijk onkuis! (maar hij is een ex-mannetje, dus dan mag het :D)

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:46 schreef Kadooosh het volgende:
Mijn poes ligt vaak languit op haar kin, nu zegt mijn zus dat ze dan ongelukkig is maar volgens mij is dat gewoon een fijne houding. Kan hier ook niets vinden over op google. Iemand een idee?
Doet mijn Rooie ook. Helemaal languit gestrekt, kop plat op de grond...

quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:59 schreef Myraela het volgende:
Maar serieus, mijn katten liggen in de vreemdste posities. Ik heb er eentje die het liefst half rechtop ligt met zijn achterpoten uit elkaar. De ander ligt graag met op zijn rug met een vreemde draai halverwege. Als die op de bankleuning ligt dan ligt die ook helemaal languit gestrekt met "zijn hoofd op zijn kin. "

Het ziet er voor mensen misschien uit als verveling, maar ik heb er nog nooit wat van gehoord. Katten hebben duidelijke houdingen en posities die ze gebruiken om te communiceren, maar ze slapen gewoon zoals ze dat lekker vinden.
En ze vinden de meest rare houdingen lekker... Ik krijg soms al pijn in m'n nek als ik naar die slapende kat zit te kijken...
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:42:37 #282
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128533868
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:


En ze vinden de meest rare houdingen lekker... Ik krijg soms al pijn in m'n nek als ik naar die slapende kat zit te kijken...
Of ergens op liggen wat net niet past. dan maar heel je kop naar beneden laten hangen :D
pi_128534160
Mijn overleden poes stopte vaak haar kop tussen haar achterpoten dan ging haar staart erover heen en zag je niet meer waar de voorkant of de achterkant was (net een balletje).
Of ze lag/zat op haar buik, achterpoten opgetrokken onder haar buik, voorpoten bij de polsen geknikt onder haar buik, kop ertussen en staart over haar neus heen, wij noemden het de bid houding.

Doeraq ligt altijd languit maar die is niet lenig, Banjer is wel lenig en die ligt ook vaak met zijn kop tussen zijn achterpoten helemaal opgerold als een balletje .
pi_128535013
Mijn kater ligt ook graag op zijn rug. Maar ik weet dat hij niet dood is dan, want hij snurkt. 8-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:35:43 #285
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_128536010
Die van mij lijken een hekel aan zuurstof te hebben als ze slapen. Ze begraven hun kop zowat onder elkaar en hebben hoorbaar moeite om adem te halen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:52:11 #286
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128545286
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:13 schreef CaveCanem het volgende:
Uitleg is sowieso goed, maar heb het vers voer al geprobeerd en de struviet werd er erger van, vandaar dat ik er toen al mee was gestopt. Bovendien vond ik het niet handig wanneer ik op vakantie ging. Dan gingen ze weer op ander voer omdat de oppas niet altijd 3x per dag kan langskomen en soms dus maar 1x komt en de rest met voederautomaat gaat, daar blijft het verse voer helaas niet eeuwig vers in.

Het is niet of ik niets heb geprobeerd. En bij mijn moeder thuis gaat het nog steeds zoals jij het doet, en dat deed ik met mijn vorige kat ook altijd. Bij mijn nieuwe monster sinds hij blaasgruis heeft is het gewoon van alles aanpassen geweest zodat hij geen last meer heeft. En dat heeft wel even geduurd hoor. Dat is wel 2-3 jaartjes zoekwerk geweest met wat echt werkt voor hem. Heb het liefste dat ze allebei het beste voor krijgen en zo gezond mogelijk zijn. Maar ja met een blaasgruiskater is het gewoon passen en meten ook met de andere katten in huis. Helaas zitten ze er levenslang aan vast dus voorlopig zit er niks anders op....
Volgens mij doe je het prima hoor!

De vers-voer-maffia is soms wat intimiderend, maar wel goed bedoeld natuurlijk. Katten hoeven m.i. niet stokoud te worden op vers voer (aangenomen dat dat zo goed zou zijn). Lekker leven op brokjes is ook prima, met het gemak daarvan en dan hoef je je nergens schuldig over te voelen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_128553589
Is AH gestopt met de stuifvrije houten kattenbakkorrels? Ik zie alleen nog de gewone variant, volgens mij waren er eerst ook stuifvrije.
Ik heb nu Schep en schoon genomen maar dat ligt nu door mijn hele woning. Wie weet anders kattengrind dat ze niet overal mee naartoe lopen?
pi_128556917
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:27 schreef Broodboor het volgende:
Is AH gestopt met de stuifvrije houten kattenbakkorrels? Ik zie alleen nog de gewone variant, volgens mij waren er eerst ook stuifvrije.
Ik heb nu Schep en schoon genomen maar dat ligt nu door mijn hele woning. Wie weet anders kattengrind dat ze niet overal mee naartoe lopen?
Ik gebruik het grind van de lidl 3,50 ofzo voor 10l. Werkt erg fijn. Plak niet aan de pootjes, klontert goed en stuift bijna niet.
pi_128563489
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:27 schreef Broodboor het volgende:
Is AH gestopt met de stuifvrije houten kattenbakkorrels? Ik zie alleen nog de gewone variant, volgens mij waren er eerst ook stuifvrije.
Ik heb nu Schep en schoon genomen maar dat ligt nu door mijn hele woning. Wie weet anders kattengrind dat ze niet overal mee naartoe lopen?
Ja stuifvrij is er volgens mij uit. Ik gebruik de houtkorrels van Intratuin. Dat gaat prima. Ligt niet door het hele huis. Mits ik het een keer te laat verschoon, maar dan is het eigen schuld ;)
pi_128563520
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:42 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Of ergens op liggen wat net niet past. dan maar heel je kop naar beneden laten hangen :D
Inderdaad! Of achterpoten hangen helemaal erbuiten maar ze moeten en zouden DAAR gaan liggen!
pi_128700735
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:41 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Ja stuifvrij is er volgens mij uit. Ik gebruik de houtkorrels van Intratuin. Dat gaat prima. Ligt niet door het hele huis. Mits ik het een keer te laat verschoon, maar dan is het eigen schuld ;)
Stuk beter, bedankt
pi_128710662
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:30 schreef Zo-is-dat het volgende:
Op zooplus hebben ze een nep furminator, stuk goedkoper en werkt ook als een trein (op de momenten dat ze het toelaten dan, had daar eigenlijk mee moeten beginnen toen ze klein waren denk ik)

http://www.zooplus.nl/sho(...)ls_kammen/kam/130058
Nog bedankt voor de tip, dat ding werkt idd net zo goed! Maar tis hier maar voor de vacht van 1 kat echt geschikt (heb er 3), en moet zeker niet te vaak gebruikt worden want dan blijft er weinig van over :+ Met de hoeveelheid die daar uit kwam vraag ik me wel af of dat het haar afgesneden wordt ofzo, kan toch niet zonder enige moeite en blijkbaar pijnloos zo'n enorme berg haar uit 'n kat komen? :@ Nou ja, hij vond het in ieder geval wel fijn en met dit weer lijkt het me ook wel lekkerder voor 'm :)

Als je katten het niet altijd toelaten, is dat vrij normaal, maar zeker met dit ding zou ik daar ook naar luisteren. Een van m'n poezen komt van ver aangerend als ik d'r kammetje of borsteltje vastheb, dól op borstelen, maar die (nep)furminator vindt ze helemaal niet fijn en geeft dat ding snel een mep. Misschien dat die van jou het ook meer toelaten als je een ander borsteltje of kammetje gebruikt :)
pi_128770670
Hey allemaal, hier weer even een update. Bandit z'n zak voer raakte op dus zojuist weer bij de da geweest voor controle. Moest helaas weer met de katheter, arme bannie maar gelukkig een kundige da dus was zo gepiept. De uitslag: geen gruis, goede zuurgraad maar bij bloed in de urine ++, dat was vorige keer ook al dus nu raad de da een röntgenfoto aan om te kijken of er toch geen giga steen in z'n blaas zit....

Ik ging dus nu kijken bij petplan waar hij bij verzekerd is maar staat bij dat ik dat voor 50% vergoed krijg, terwijl ik zou zweren dat het 100% was toen ik de verzekering afsloot iets meer dan 1 jaar geleden voor 5 jaar. Weet iemand hier iets over??
pi_128862209
Mijn lieve meisje is gister "geholpen". Alles prima en wel, operatie was rond 2 uur, om 5 uur was ze weer thuis. Gisteravond waren we even weg, komen we thuis rond 12 uur, even kijken op dr buikje, had ze gewoon een hechting eruit getrokken!
Het ziet er gewoon uit als een rood gaatje, alleen aan de onderkant, de rest zit nog wel vast (meerdere hechtingen blijkbaar?)
Mijn vriend gaat vandaag contact met de DA opnemen, misschien moet het wel weer opnieuw gehecht of gelijmd worden :{ En krijgt ze een kap om.
Ze heeft er helemaal geen last van, was vanmorgen weer superactief, zelfs springen op de tafel enzo :N
Volgens mij is dit echt veel te snel.
Heeft iemand ook ervaring met losgetrokken hechtingen? En is dit heel ernstig, hoe liep het af?
pi_128864014
Ik wil denk ik toch een kattentuigje voor Sophie, vooral omdat ze nu nog jonger is (1 jaar en 2 maanden) en er nog wat makkelijker aan wend (voor als we straks ooit een tuin hebben ofzo. Maar ik heb weinig vertrouwen in dit soort dingen:


Nu vraag ik me af of dit beter is:



Vooral omdat die helemaal met klittenband is twijfel ik, dat is toch makkelijk los te krijgen :?
Zou dit dan nog beter zijn:



Voor degene die een tuigje hebben. Wat gebruiken jullie?
pi_128864682
ik heb dit harnas tuigje: http://www.zooplus.nl/sho(...)ntuig/verdere/151973

een brede strook klittenband bij de buik en klittenband met een gespje bij de hals.
door de combinatie klittenband en gesp hebben ze het tuigje hier nog niet los kunnen krijgen.

zo'n tuigje als het 1ste plaatje heb ik ook gehad. dat tuigje werd makkelijker geaccepteerd maar de gespjes zijn met een ruk los te trekken en een van de katten presteerde het om zijn onderkaak onder het smalle halsbandje te wurmen. dat is bij het harnas tuigje bijna onmogelijk.
pi_128864863
Oke, dat is de middelste dus. Die heeft ook een klittenband en een gespje. Gaan we daar straks ff bij de petsplace naar kijken :)
pi_128868574
Voor diegene die nog zon nep furminator zoeken, ik heb uiteindelijk deze besteld:
http://www.ebay.nl/itm/40(...)id=p3984.m1497.l2649
Werkt perfect en kost incl verzending maar ¤5 _O_
pi_128870528
weet iemand nog alternatieven voor Hill's a/d of Convalescence Support ?
kat heeft besloten dat beide niet meer lekker zijn.
pi_128871225
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:39 schreef purplenarcis het volgende:
Mijn lieve meisje is gister "geholpen". Alles prima en wel, operatie was rond 2 uur, om 5 uur was ze weer thuis. Gisteravond waren we even weg, komen we thuis rond 12 uur, even kijken op dr buikje, had ze gewoon een hechting eruit getrokken!
Het ziet er gewoon uit als een rood gaatje, alleen aan de onderkant, de rest zit nog wel vast (meerdere hechtingen blijkbaar?)
Mijn vriend gaat vandaag contact met de DA opnemen, misschien moet het wel weer opnieuw gehecht of gelijmd worden :{ En krijgt ze een kap om.
Ze heeft er helemaal geen last van, was vanmorgen weer superactief, zelfs springen op de tafel enzo :N
Volgens mij is dit echt veel te snel.
Heeft iemand ook ervaring met losgetrokken hechtingen? En is dit heel ernstig, hoe liep het af?
Fijn dat alles goed gegaan is! Heb bij 1 operatie een losgetrokken hechting gehad, die trok ze d'r gewoon dwars door de huid uit zonder kapot te bijten :{ Maar er zitten ook onderhuidse hechtingen, dus die ene zal denk ik niet zo'n probleem zijn, maar idd, even dubbelchecken bij je DA. Hier was het in ieder geval geen ramp van die ene hechting minder en is die wond goed geheeld. Verder zou ik wel een kap omdoen, of liever een medical pet shirt. Die laatste is natuurlijk ook vervelend voor ze, maar zit niet zo in de weg met eten enzo als een kap. Springen kan je niet echt tegengaan denk ik, maar wat ik hier heb gezien waren de castraties (2x poes 1x kater) niet zo'n ramp en waren ze snel weer actief, na 2 andere operaties waren ze wel een stuk rustiger, dus ik ga er van uit dat ze het zelf wel een beetje weten. Beterschap ermee!
pi_128871395
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:00 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik wil denk ik toch een kattentuigje voor Sophie, vooral omdat ze nu nog jonger is (1 jaar en 2 maanden) en er nog wat makkelijker aan wend (voor als we straks ooit een tuin hebben ofzo. Maar ik heb weinig vertrouwen in dit soort dingen:
[ afbeelding ]

Nu vraag ik me af of dit beter is:

[ afbeelding ]

Vooral omdat die helemaal met klittenband is twijfel ik, dat is toch makkelijk los te krijgen :?
Zou dit dan nog beter zijn:

[ afbeelding ]

Voor degene die een tuigje hebben. Wat gebruiken jullie?
Heb er 2 zoals dat eerste tuigje, maar de vorige had sluitingen die té makkelijk open gingen. Die ik nu heb, zit zo vast dat ik 'm zelf al niet goed loskrijg :P Deze:


Maar denk dat het ook aan de kat ligt, die van mij zijn vrij rustig aan dat tuigje, en heb een tuigje per kat dus hoef het formaat niet bij te stellen. Kan me voorstellen dat als je dat vaak doet, die bandjes wel erg soepel worden en misschien losser worden, ook al blijft de sluiting dan dicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')