abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:31:00 #51
403520 Sway-
La vie est belle
pi_127500969
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:46 schreef Skillsy het volgende:
Heeft iemand een poes, na sterilisatie, die een hangbuikje heeft? En die ook groter wordt? Het is echt een lap huid. Verder is ze niet dik. Aan de ene kant moet ik lachen ,maar aan de andere kant denk ik hmmmm

En heeft iemand tips of onze poes een maatje nodig heeft of niet? (ze is alleen), maar ze wordt steeds aanhankelijker en ze miauwt zelfs terug als je iets zegt, wat ze overigens nooit eerder gedaan heeft. Wordt ze eenzaam?Ze is ongeveer 3 jaar oud. hebben katten baat bij een maatje??Indien we een nieuwe kat erbij halen:

-moet het een poes of een kater zijn?
- een kitten of volwassen kat/poes?
-hoe doe je dat het beste
Mijn poes heeft inderdaad ook een hangvetje en de poezen bij ons thuis ook na de sterilisatie. :P

Verder mauwen mijn katten heel de dag door, uit zichzelf en ook als ik tegen ze praat, ze zijn met zn 2. Dus weet niet of het mauwen daardoor komt.
pi_127501067
quote:
Heeft iemand een poes, na sterilisatie, die een hangbuikje heeft? En die ook groter wordt? Het is echt een lap huid. Verder is ze niet dik. Aan de ene kant moet ik lachen ,maar aan de andere kant denk ik hmmmm

En heeft iemand tips of onze poes een maatje nodig heeft of niet? (ze is alleen), maar ze wordt steeds aanhankelijker en ze miauwt zelfs terug als je iets zegt, wat ze overigens nooit eerder gedaan heeft. Wordt ze eenzaam?Ze is ongeveer 3 jaar oud. hebben katten baat bij een maatje??Indien we een nieuwe kat erbij halen:

-moet het een poes of een kater zijn?
- een kitten of volwassen kat/poes?
-hoe doe je dat het beste
Mbt tot de hangbuik dat ik ken ik wel van de kat vroeger. Die had na haar sterilisatie echt een stuk hangbuik zonder vet. Echt gewoon vel en dat zwiepte heen en weer als ze rende. Ik heb het idee dat de operatie niet helemaal goed gegaan is. Maar goed dat is al ruim 20 jaar geleden geweest.
pi_127503406
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:46 schreef twi het volgende:
Ik heb altijd maar een kat als huisdier en nooit de indruk gehad dat mijn katjes eenzaam waren, tenzij je doelt op aanhankelijk gedrag. Maar dat vind ik juist leuk aan katten, misschien dat ik daarom zo denk.

Nu we er twee hebben kan ik me ook niet indenken dat ze het allebei ook niet prima naar hun zin zouden hebben als ze geen 'maatje' hadden.

Moet ik bij zeggen dat al mijn katten buiten altijd genoeg soortgenootjes tegen kwamen.
dat aanhankelijke is ook erg leuk. maar ben jij dan altijd thuis?

de katten komen hier buiten geen andere katten tegen (afgezet balkon) en ik ben ook wel eens van huis. daarom destijds gekozen voor 2 kittens.

die 2 mormels kunnen echt niet zonder elkaar. ik had gister een van beide perongeluk opgesloten in de badkamer. dubbele oorontsteking dus ik hoorde geen miauwen. maar het was echt duidelijk te merken dat de ene de andere zocht. dat had ik alleen pas na bijna een uur door :@
pi_127510235
quote:

En heeft iemand tips of onze poes een maatje nodig heeft of niet? (ze is alleen), maar ze wordt steeds aanhankelijker en ze miauwt zelfs terug als je iets zegt, wat ze overigens nooit eerder gedaan heeft. Wordt ze eenzaam?
Hier ook een flubbervel, maar denk dat sommige poezen daar gewoon eerder last van hebben, deze was altijd al een propje met veel vel (als ze d'r voorpootjes spreidt, is het een soort vliegende eekhoorn) en na d'r castratie heeft ze dus ook een hangend buikvel. En ja, dat vind ik soms best sneu, met rennen enzo flubbert dan van links naar rechts en ze zal er wel aan gewend zijn, maar het lijkt me toch niet prettig.

Of ze een maatje nodig heeft weet ik niet, sommige katten zijn gewoon wat babbelig, en hier heeft eentje dat ook pas later ontdekt (die kat van hierboven, en als ze mauwt komt er of geen geluid uit, of het klinkt als een soort vogeltje O+ Maar het gaat steeds iets beter! :P). En ja, ik krijg ook antwoord van mijn katten O+
pi_127524100
Bedankt voor jullie reacties!

Dat hangbuikje blijkt dus heel normaal te zijn.

Onze poes is , volgens de arts 3 jaar, en ze is spreekwoordelijk aankomen waaien. We weten niet van wie ze is /was, we hebben nog de buurt afgezocht en na gevraagd maar helaas zonder resultaat.
Gezien ze bleef 'plakken' hebben we haar in huis genomen. Het was een vreemde poes :
gaat nooit op schoot
geeft geen kopjes en hield zeker niet van aaien.
Overigens is ze wel ontzettend lief , nooit krabben, je mag haar oppakken maar dat vind ze niet leuk en laat ze merken door bijv heel diep te miauwen (demonisch geluid)
Haar gedrag leek ook op een zogenoemde straatkat. Naarmate ze bij ons verbleef werd ze wel aanhankelijker in de zin dat ze niet hele dagen weg bleef, en ze mocht zelfs snachts bij ons binnen blijven.

We zijn verhuisd naar een hele groot huis met een enorme tuin (meer dan 50 bij 60 meter). We hebben haar gechipt en dr 6 weken binnen gehouden om te zorgen dat ze goed weet dat dit haar nieuwe huis zal worden.
dat is goed gelukt

Maar naarmate de tijd verstreek bleef ze steeds meer binnen. Ze wil ook graag bij je op bed (op schoot niet!) en als ik bijv mijn slaapkamer deur open doet rent ze naar mij toe en trilt haar staart zo lief en dan ineens maakt ze kopjes om mijn benen.
Soms ,als iedereen weg is en ik in mijn slaapkamer zit dan krast ze aan mijn deur en als ik de deur dan open maak miauwt ze echt van 'hehe , mag ik bij jou want iedereen is hier weg'. En weer dat trillende staartje

De laatste tijd loopt ze beetje verveeld door het huis. En ze vraagt ook aandacht door bij aan je been zachtjes te krabben en als je dan kijkt en zegt wat is er, rent ze weg en verstopt ze zich achter de deur en zie je haar om het hoekje kijken. Of gaat ze op rugtassen zitten en wachten tot je langskomt en bespringt ze je. En als je dan weg gaat rent ze achter je aan en springt ze op kasten (nog net niet in de gordijnen) en wil ze gewoon met je spelen. En dat doe ik dan ook ; met balletjes gooien, veters e.d

Naar buiten doet ze niet zo veel meer, maar als ze naar buiten gaat dan kijkt ze echt over het terrein van 'ja wat zal ik nou eens doen' en rent ze wel achter vogeltjes en vliegjes aan maar na een korte tijd wil ze weer naar binnen .EN kort daarna weer naar buiten -zucht-
Soms komt ze met een muis thuis.

Het is nu mooi weer, maar mevrouw gaat niet meer naar buiten,ja ze gaat wel naar buiten maar het liefst wil ze dat je met dr meegaat. Ze kijkt dan ook je aan en als je met dr meegaat lijkt ze mee plezier te hebben. Afgelopen dagen ligt ze meer in de bosjes (last van de warmte wellicht?)

En over miauwen: dat heeft ze eigenlijk nooit gedaan, nu lijkt het echt alsof ze antwoord geeft.

Dit alles opgeteld dacht ik dat ze mischien eenzaam is, maar achteraf gezien wil ze gewoon aandacht en spelen met je.

Kan het zijn dat ze van (straat)buiten kat naar huiskat is gegaan? Ligt dit aan de nieuwe omgeving? of omdat ze steeds meer thuisvoelt bij ons? Of het feit dat ze een niet meer kroels kan zijn (ik zeg maar wat) , of omdat ze ouder wordt?

We houden haar volop bezig, en aandacht krijgt ze voldoende. We noemen haar hier ook niet voor niks een princess want iedereen roept haar (tot vervelens toe denk )
pi_127533696
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 16:14 schreef Skillsy het volgende:
Bedankt voor jullie reacties!

(knip)

Kan het zijn dat ze van (straat)buiten kat naar huiskat is gegaan? Ligt dit aan de nieuwe omgeving? of omdat ze steeds meer thuisvoelt bij ons? Of het feit dat ze een niet meer kroels kan zijn (ik zeg maar wat) , of omdat ze ouder wordt?

We houden haar volop bezig, en aandacht krijgt ze voldoende. We noemen haar hier ook niet voor niks een princess want iedereen roept haar (tot vervelens toe denk )
Dit volgens mij :Y en heel herkenbaar ook allemaal ;)
Tails tell tales
pi_127539018

De foto is super onduidelijk, maar dit is zwerfje die kaal geschoren is. O+

Ik weet niet wie het gedaan heeft, misschien nog iemand die het niet langer aan kon zien. (dat vind ik stiekem een fijnere gedachte dan dat hij toch een eigenaar heeft, want als die een eigenaar zou hebben zou die hem zwaar verwaarloosd hebben. )

Het ziet er niet uit. :') Maar ik ben blij, stuk beter voor hem zo. O+
pi_127539293
Wat een verassing :o
pi_127539507
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:28 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]

Ik weet niet wie het gedaan heeft, misschien nog iemand die het niet langer aan kon zien. (dat vind ik stiekem een fijnere gedachte dan dat hij toch een eigenaar heeft, want als die een eigenaar zou hebben zou die hem zwaar verwaarloosd hebben. )

Kan het niet zo zijn dat iemand anders stichting zwerfkat gebeld heeft oid? En ze toch iemand gestuurd hebben :)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_127539668
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:35 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Kan het niet zo zijn dat iemand anders stichting zwerfkat gebeld heeft oid? En ze toch iemand gestuurd hebben :)
Dat zou ook kunnen, we hebben hem gisteren de hele dag niet gezien.
pi_127540026
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:37 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen, we hebben hem gisteren de hele dag niet gezien.
Ik denk eerder dat, dan dat iemand in de straat het ofzo gedaan heeft :) stop anders overal even een briefje met foto in de bus met de vraag of ze een baasje heeft zo ja of ze ze dat even willen laten weten ;) wel fijn voor het beestje trouwens :)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_127544012
Of doe hem een bandje om met jouw telefoonnr. Als hij een baasje heeft zal die vast de koker wel openmaken :P
pi_127548389
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:28 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]

Haha iemand van het suikerkattenforum heeft het laten doen :) beestje loopt bij haar man buiten op werk en ze kon het idd niet langer aanzien. Ook is zijn gebit gedaan, is hij ontwormt en ontvlooit.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cindy1988 op 08-06-2013 11:52:07 ]
pi_127548503
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 06:51 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Haha iemand van het suikerkattenforum heeft het laten doen :)
^O^
pi_127548662
Ik heb ge pm't... Zwerfje O+
pi_127550547
Echt gewoon super. Echt, zo enorm blij dat er zulke goede mensen rondlopen. O+ Net kwam die hier een beetje eten, zo zonder vacht is die zelfs nog kleiner dan mijn kitten van een paar maanden.
pi_127550813
(probeerde foto te plaatsen, maar lukt niet geloof ik?)

Hij weegt ook maar 3,5 kilo, dus keep up the feeding!
Ik heb zowel een opvang als een huisje waar hij terecht zou kunnen, maar ik geloof dat het beestje (mits goed verzorgd) het daar verder prima naar zijn zin heeft. Volgens mijn vriend zit hij daar al zeker 5 of 6 jaar. Volgens de bovenbuurvrouw nog wel langer.

We gaan proberen hem te laten wennen aan borstelen zodat het niet meer zo erg kan worden. Vervolg scheren kan bij en trimster. Nu onder narcose bij de dierenarts gedaan inclusief nog wat andere ingrepen.

Misschien kunnen we even contacten? Hij moet namelijk 10 dagen antibiotica en pijnstillers hebben en als we in 2 tuinen 'ogen' hebben die hem kunnen spotten. Nu is het afwachten of we hem zien als we er zijn en hoe meer hij binnenkrijgt hoe beter.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:33:11 #68
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_127551001
Klikken op de link werkt wel. Hij komt hier de laatste pakweg twee weken wat regelmatiger in huis om een hoekje kijken en we waren inderdaad al van plan om hem hier thuis wat vaker z'n gang te laten gaan, wat te voeden en te borstelen. Het lijkt met onze andere twee katten redelijk te klikken (als in, ze krabben elkaar niet de ogen uit :') ), maar om een derde kat er permanent bij te nemen is momenteel wat teveel van het goede. En gezien hij hier inderdaad al langer rondstruint zal het waarschijnlijk ook geen echte huiskat worden.

Ik heb je overigens een PM gestuurd.

[ Bericht 3% gewijzigd door twi op 08-06-2013 11:42:31 ]
pi_127551324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:31 schreef Sway- het volgende:

[..]

Mijn poes heeft inderdaad ook een hangvetje en de poezen bij ons thuis ook na de sterilisatie. :P

Verder mauwen mijn katten heel de dag door, uit zichzelf en ook als ik tegen ze praat, ze zijn met zn 2. Dus weet niet of het mauwen daardoor komt.
Gezien de moeder van jouw katten is het niet gek dat ze veel kletsen. :P
Bij de katten van mijn vriendin gaat het precies zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_127551360
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:22 schreef Nynkevh het volgende:
[ afbeelding ] (probeerde foto te plaatsen, maar lukt niet geloof ik?)

Hij weegt ook maar 3,5 kilo, dus keep up the feeding!
Ik heb zowel een opvang als een huisje waar hij terecht zou kunnen, maar ik geloof dat het beestje (mits goed verzorgd) het daar verder prima naar zijn zin heeft. Volgens mijn vriend zit hij daar al zeker 5 of 6 jaar. Volgens de bovenbuurvrouw nog wel langer.

We gaan proberen hem te laten wennen aan borstelen zodat het niet meer zo erg kan worden. Vervolg scheren kan bij en trimster. Nu onder narcose bij de dierenarts gedaan inclusief nog wat andere ingrepen.

Misschien kunnen we even contacten? Hij moet namelijk 10 dagen antibiotica en pijnstillers hebben en als we in 2 tuinen 'ogen' hebben die hem kunnen spotten. Nu is het afwachten of we hem zien als we er zijn en hoe meer hij binnenkrijgt hoe beter.
Nynke!! Leuke he dat je actie hier ook is opgevallen :p
pi_127551375
Zwerfje! _O_ O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_127551722
yay voor alle lieve poezenmoeders! O+
pi_127551854
En 'vaders'!

Mijn vriend heeft al eerder een katje van daar geholpen. Die bleek suiker te hebben en heeft hij mee naar huis genomen en daar verzorgd hihi. Jammer genoeg had hij zich niet bij suikerkatten aangemeld want dan was hij me eerder tegen het lijf gelopen.

@twi: ik ga je zo ff mailen, ben nog te nieuw hier om PM te beantwoorden haha
pi_127551890
Poezen ouders O+
pi_127553241
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')