Mijn poes heeft inderdaad ook een hangvetje en de poezen bij ons thuis ook na de sterilisatie.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:46 schreef Skillsy het volgende:
Heeft iemand een poes, na sterilisatie, die een hangbuikje heeft? En die ook groter wordt? Het is echt een lap huid. Verder is ze niet dik. Aan de ene kant moet ik lachen ,maar aan de andere kant denk ik hmmmm
En heeft iemand tips of onze poes een maatje nodig heeft of niet? (ze is alleen), maar ze wordt steeds aanhankelijker en ze miauwt zelfs terug als je iets zegt, wat ze overigens nooit eerder gedaan heeft. Wordt ze eenzaam?Ze is ongeveer 3 jaar oud. hebben katten baat bij een maatje??Indien we een nieuwe kat erbij halen:
-moet het een poes of een kater zijn?
- een kitten of volwassen kat/poes?
-hoe doe je dat het beste
Mbt tot de hangbuik dat ik ken ik wel van de kat vroeger. Die had na haar sterilisatie echt een stuk hangbuik zonder vet. Echt gewoon vel en dat zwiepte heen en weer als ze rende. Ik heb het idee dat de operatie niet helemaal goed gegaan is. Maar goed dat is al ruim 20 jaar geleden geweest.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:46 schreef Skillsy het volgende:
Heeft iemand een poes, na sterilisatie, die een hangbuikje heeft? En die ook groter wordt? Het is echt een lap huid. Verder is ze niet dik. Aan de ene kant moet ik lachen ,maar aan de andere kant denk ik hmmmm
En heeft iemand tips of onze poes een maatje nodig heeft of niet? (ze is alleen), maar ze wordt steeds aanhankelijker en ze miauwt zelfs terug als je iets zegt, wat ze overigens nooit eerder gedaan heeft. Wordt ze eenzaam?Ze is ongeveer 3 jaar oud. hebben katten baat bij een maatje??Indien we een nieuwe kat erbij halen:
-moet het een poes of een kater zijn?
- een kitten of volwassen kat/poes?
-hoe doe je dat het beste
dat aanhankelijke is ook erg leuk. maar ben jij dan altijd thuis?quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:46 schreef twi het volgende:
Ik heb altijd maar een kat als huisdier en nooit de indruk gehad dat mijn katjes eenzaam waren, tenzij je doelt op aanhankelijk gedrag. Maar dat vind ik juist leuk aan katten, misschien dat ik daarom zo denk.
Nu we er twee hebben kan ik me ook niet indenken dat ze het allebei ook niet prima naar hun zin zouden hebben als ze geen 'maatje' hadden.
Moet ik bij zeggen dat al mijn katten buiten altijd genoeg soortgenootjes tegen kwamen.
Hier ook een flubbervel, maar denk dat sommige poezen daar gewoon eerder last van hebben, deze was altijd al een propje met veel vel (als ze d'r voorpootjes spreidt, is het een soort vliegende eekhoorn) en na d'r castratie heeft ze dus ook een hangend buikvel. En ja, dat vind ik soms best sneu, met rennen enzo flubbert dan van links naar rechts en ze zal er wel aan gewend zijn, maar het lijkt me toch niet prettig.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:46 schreef Skillsy het volgende:
En heeft iemand tips of onze poes een maatje nodig heeft of niet? (ze is alleen), maar ze wordt steeds aanhankelijker en ze miauwt zelfs terug als je iets zegt, wat ze overigens nooit eerder gedaan heeft. Wordt ze eenzaam?
Dit volgens mijquote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:14 schreef Skillsy het volgende:
Bedankt voor jullie reacties!
(knip)
Kan het zijn dat ze van (straat)buiten kat naar huiskat is gegaan? Ligt dit aan de nieuwe omgeving? of omdat ze steeds meer thuisvoelt bij ons? Of het feit dat ze een niet meer kroels kan zijn (ik zeg maar wat) , of omdat ze ouder wordt?
We houden haar volop bezig, en aandacht krijgt ze voldoende. We noemen haar hier ook niet voor niks een princess want iedereen roept haar (tot vervelens toe denk )
Kan het niet zo zijn dat iemand anders stichting zwerfkat gebeld heeft oid? En ze toch iemand gestuurd hebbenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:28 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
De foto is super onduidelijk, maar dit is zwerfje die kaal geschoren is.
Ik weet niet wie het gedaan heeft, misschien nog iemand die het niet langer aan kon zien. (dat vind ik stiekem een fijnere gedachte dan dat hij toch een eigenaar heeft, want als die een eigenaar zou hebben zou die hem zwaar verwaarloosd hebben. )
Het ziet er niet uit.Maar ik ben blij, stuk beter voor hem zo.
Dat zou ook kunnen, we hebben hem gisteren de hele dag niet gezien.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:35 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat iemand anders stichting zwerfkat gebeld heeft oid? En ze toch iemand gestuurd hebben
Ik denk eerder dat, dan dat iemand in de straat het ofzo gedaan heeftquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen, we hebben hem gisteren de hele dag niet gezien.
Haha iemand van het suikerkattenforum heeft het laten doenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:28 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
De foto is super onduidelijk, maar dit is zwerfje die kaal geschoren is.
Ik weet niet wie het gedaan heeft, misschien nog iemand die het niet langer aan kon zien. (dat vind ik stiekem een fijnere gedachte dan dat hij toch een eigenaar heeft, want als die een eigenaar zou hebben zou die hem zwaar verwaarloosd hebben. )
Het ziet er niet uit.Maar ik ben blij, stuk beter voor hem zo.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 06:51 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Haha iemand van het suikerkattenforum heeft het laten doen
Gezien de moeder van jouw katten is het niet gek dat ze veel kletsen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:31 schreef Sway- het volgende:
[..]
Mijn poes heeft inderdaad ook een hangvetje en de poezen bij ons thuis ook na de sterilisatie.
Verder mauwen mijn katten heel de dag door, uit zichzelf en ook als ik tegen ze praat, ze zijn met zn 2. Dus weet niet of het mauwen daardoor komt.
Nynke!! Leuke he dat je actie hier ook is opgevallen :pquote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:22 schreef Nynkevh het volgende:
[ afbeelding ] (probeerde foto te plaatsen, maar lukt niet geloof ik?)
Hij weegt ook maar 3,5 kilo, dus keep up the feeding!
Ik heb zowel een opvang als een huisje waar hij terecht zou kunnen, maar ik geloof dat het beestje (mits goed verzorgd) het daar verder prima naar zijn zin heeft. Volgens mijn vriend zit hij daar al zeker 5 of 6 jaar. Volgens de bovenbuurvrouw nog wel langer.
We gaan proberen hem te laten wennen aan borstelen zodat het niet meer zo erg kan worden. Vervolg scheren kan bij en trimster. Nu onder narcose bij de dierenarts gedaan inclusief nog wat andere ingrepen.
Misschien kunnen we even contacten? Hij moet namelijk 10 dagen antibiotica en pijnstillers hebben en als we in 2 tuinen 'ogen' hebben die hem kunnen spotten. Nu is het afwachten of we hem zien als we er zijn en hoe meer hij binnenkrijgt hoe beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |