Omdat katten die niet aan zo'n leidsel gewend zijn dat vaak niet leuk vinden. Omdat je de kat dan in korte tijd met allerlei veranderingen confronteert en dat is vaak niet in het belang van de kat. Een kat wil een stabiele situatie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom niet, op beide antwoorden? Ze wil zo graag naar buiten, en het is lastig om elke keer goed op te letten dat de deur dicht blijft. Als ze toch in de deuropening komt en je wil haar wegtillen zet ze haar nagels vast om maar niet weg te hoeven, als ze dan straks toch de kans krijgt, waarom nu niet? Het zal nog tot eind juli of augustus duren voordat ze anar haar nieuwe huis gaat, en de eigenaar kennende misschien ook wel langer...
Ahhh echt superlief! Wij hadden de 'mazzel' dat ons kitten bij ons kwam met een gebroken poot waardoor Henk 6 weken in een bench moest zitten. Ollie kon zo heel goed aan hem wennen en ging op gegeven moment zelfs in de bench liggen bij Henk. Nu ook lief bij elkaar liggen en liksessies houdenquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb het gehaald om mijn kat en de nieuwe kitten wat minder moeite met elkaar te laten hebben. En om ze beide in dit huis gewoon goed te laten voelen. Merkte totaal geen verschil al de tijd dat we dat spul gebruikte.
Uiteindelijk hadden ze gewoon wat tijd nodig, want we zijn nu een aantal maanden verder en nu gaan ze zelfs gewoon bij elkaar liggen.Altijd al katjes willen hebben die bij elkaar gaan liggen.
[ afbeelding ]
Mijn kater heeft ook een lichte hartruis, graad 1. Dus dat is het lichtste. Mij werd verteld dat het helemaal geen kwaad kon. Het betekend alleen dat de hartklepjes niet helemaal sluiten, bij mijn kat was het in ieder geval aangeboren.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:26 schreef teirnon het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een kat met hartruis? Ik was gister op controle met Gwen (1 jaar) en de dierenarts zei dat ze misschien een lichte hartruis had. Maar het kon ook gewoon door de stress komen (ze was nogal bang). De dierenarts zei dat ze bij een volgende controle er weer op zou letten. Is er verder nog iets waar ik op moet letten en moet ik me zorgen maken? Verder is ze gewoon gezond, actief en speels.
Och Lien toch. Maar wat zei de dierenarts ervan dan?quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:21 schreef Lienekien het volgende:
Kreeg dat vorige week ook te horen over onze kat, dat ze een ruisje hoorde. Ben gaan googelen (fout) en er het hele weekend naar van geweest.
'Houd het in de gaten. Als de ademhaling hoger komt dan 30 keer per minuut, kom dan terug."quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:26 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Och Lien toch. Maar wat zei de dierenarts ervan dan?
Mijn dierenarts zei ook altijd dat het op de tafel bij haar altijd een stukje ernstiger leek, door de stress. Als het verder goed met haar gaat, en ze lijkt niet benauwd, maak je dan alsjeblieft niet te veel zorgen. Je leest hier hoeveel katten er blijkbaar aan lijden. Echt, die van ons zijn er bejaard mee geworden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Houd het in de gaten. Als de ademhaling hoger komt dan 30 keer per minuut, kom dan terug."
Ik bleef maar tellen en de schrik sloeg me steeds weer om het hart. (Slecht voor mijn bloeddruk.)
Inmiddels ben ik blij dat ze weer een beetje zichzelf is na het stressige dierenartsbezoek. En ze is aan het wennen aan brokjes die moeten helpen bij stijve gewrichten.
Zolang ze een tevreden indruk maakt, gaan we dus niks doen. Het is sowieso geen kat met wie ik regelmatig naar de dierenarts kan, laat staan dat ik haar uitgebreid wil laten onderzoeken, met echo's en wat dies meer zij.
Het zijn je kinderen die op hun twintigste uit huis gaan. En net als echte kinderen bellen ze dan nooit meer.quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:48 schreef Lienekien het volgende:
Ik wou nog zeggen: 'ja, het is toch je kind', maar die vergelijking gaat mank op het belangrijke punt dat je de garantie hebt dat zo'n kattenleven eindig is binnen max. 20 jaar.
Onze kat is nu minstens 12, maar zou ook gerust nog wat ouder kunnen zijn (asiel heeft het ook maar geschat bij onze ex-zwerver).
Ja Dude, ik denk en hoop het ook.
mijn schildkliergeval had ook een hartruis bij de dierenarts, ik heb daar verder nooit iets van gemerkt. Hij is ook aan de gevolgen van de schildklierproblemen overleden(laten inslapen), niet door hartquote:Op donderdag 13 juni 2013 08:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Mijn dierenarts zei ook altijd dat het op de tafel bij haar altijd een stukje ernstiger leek, door de stress.
Wat bij ons heeft gewerkt: minder droge brokjes, natvoer gelijk gehouden. Droge brokjes heb ik een tijd RC light gegeven.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:25 schreef teirnon het volgende:
Ik snap je zorgen heel goed, Lienekien. Nadat ik wat gegoogled had, wist ik ook niet meer wat ik moest denken. Dierenarts heeft er verder niks aan gedaan, ze zou het alleen bij volgende controles in de gaten houden, dus ik ga er maar van uit dat het bij Gwen niet zo ernstig was. Ze heeft geen zware ademhaling en ik merk verder niks aan haar. Het kon dus ook stress zijn dus ik hoop maar dat dat het was!
Bedankt iedereen! Ik ben zelf een ontzettende stresskip en ga gelijk van het ergste uit, terwijl het dat lang niet hoeft te zijn.
Heeft iemand trouwens tips voor het laten afvallen voor een kat? Niet Gwen maar haar zusje Izzy is te zwaar (halve kilo), maar ik weet niet zeker hoe ik dat het beste kan doen nu ik twee katten heb.
Idd afgepast voer gaan geven wat al is gezegd. Wij geven ze wel tegelijk eten, maar stonden er in het begin tussen. Nu eten ze (bijna) altijd alleen hun eigen bakje leeg.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:25 schreef teirnon het volgende:
Ik snap je zorgen heel goed, Lienekien. Nadat ik wat gegoogled had, wist ik ook niet meer wat ik moest denken. Dierenarts heeft er verder niks aan gedaan, ze zou het alleen bij volgende controles in de gaten houden, dus ik ga er maar van uit dat het bij Gwen niet zo ernstig was. Ze heeft geen zware ademhaling en ik merk verder niks aan haar. Het kon dus ook stress zijn dus ik hoop maar dat dat het was!
Bedankt iedereen! Ik ben zelf een ontzettende stresskip en ga gelijk van het ergste uit, terwijl het dat lang niet hoeft te zijn.
Heeft iemand trouwens tips voor het laten afvallen voor een kat? Niet Gwen maar haar zusje Izzy is te zwaar (halve kilo), maar ik weet niet zeker hoe ik dat het beste kan doen nu ik twee katten heb.
Je kat is waarschijnlijk misselijk. Likt hij ook vaak langs zijn bek voordat hij spuugt? Hier spugen ze ook weleens gal uit. Ik maak mij er niet zo heel druk om. Als het mijn katten zouden zijn zou ik het nog een dag aankijken. Moeten ze wel erbij drinken uiteraard. Maar het is jouw kat. Jij kan alleen bepalen of een dierenarts noodzakelijk is. En bellen voor advies mag altijd.quote:Op zondag 16 juni 2013 02:20 schreef Hitomi het volgende:
Ik weet niet hoe slecht braken voor katten is en wil dus ook jullie advies inwinnen of het acceptabel is dat ik morgen (vandaag) de weekenddienst contacteer als Dexter zich nog steeds niet lekker voelt.
Dexter is de hele dag al niet lekker. Hij heeft zes keer gespuugd sinds dat we gisteren zijn gaan slapen (1x 's nachts, de rest overdag) dat er wat uit kwam (de eerste keer een flinke haarbal, de keren daarna slechts gal).
In de ochtend heeft hij (voor zover wij weten) wel gegeten. Ook heeft hij toen even met mij gespeeld.
Een uur daarna ongeveer is hij weer gaan overgeven, waarna hij ook bijna alleen maar heeft geslapen (afgewisseld met af en toe spugen).
Voor zover wij weten is hij vanaf dat hij is gaan slapen ook niet wezen eten, drinken of naar de bak geweest.
Zojuist hebben we de katten eten gegeven en hij leek wel enthousiast te zijn op de aankondiging, maar zodra hij het rook deinsde hij terug en liep hij weg. Daarna hebben we het nog met droge brokjes geprobeerd in de hoop dat dat hem minder zou afweren, maar ook daar moest hij niets van hebben.
Hij lijkt één oog iets dicht te houden met zijn binnenste ooglid een klein beetje gesloten (echt een hoekje), maar volgens mijn vriend en een vriendin van ons beeld ik me dat in.
Dus .. weekenddienst DA lastig vallen, of het nog een dag aanzien als Dexter zich morgen (vandaag) nog niet lekker voelt?
Staat me ook ergens iets bij dat wanneer een kat X dagen/uur langs niets eet/drinkt het ook heel slecht is...?
Misschien kan je de dierenambulance nu al bellen en iets inspreken.quote:Op zondag 16 juni 2013 04:13 schreef WinnieWana het volgende:
[..]
Je kat is waarschijnlijk misselijk. Likt hij ook vaak langs zijn bek voordat hij spuugt? Hier spugen ze ook weleens gal uit. Ik maak mij er niet zo heel druk om. Als het mijn katten zouden zijn zou ik het nog een dag aankijken. Moeten ze wel erbij drinken uiteraard. Maar het is jouw kat. Jij kan alleen bepalen of een dierenarts noodzakelijk is. En bellen voor advies mag altijd.
Kom net thuis van uitgaan. Zie ik een dode kat midden op de weg liggen bij mijn huis (50 km weg) Zielig. De weg is goed belicht. Ik zag de kat van 15 mtr afstand. Dus snap niet dat mensen gewoon doorrijden.Leg hem dan even aan de kant, dan wordt hij tenminste niet telkens overreden. Ik heb de kat in de berm gelegd. Hij was nog gewoon warm en zijn vacht zacht.Morgen maar de dierenambulance bellen.
Als hij een haarbal heeft gespugd is de kans groot dat er nog meer vacht verstopt zit en hij daarom spugt en niet goed eet. Mijn langhaar heeft daar ook problemen me gehad. Sommige katten verwerken de haarballen niet goed, waardoor het maag-darmkanaal ermee verstopt raakt. De dierenarts kan je anti haarbalpasta voorschrijven. De katten vinden dat een lekker goedje en het ontstopt de boel. Nog een optie die je zou kunnen proberen dus. Succes!quote:Op zondag 16 juni 2013 10:27 schreef Hitomi het volgende:
Heb voor de zekerheid toch even de dierenarts gebeld (ik heb gelukkig een hele lieve)
Zij was wel redelijk bezorgd om uitdroging, dus ik moet hem proberen te laten drinken met behulp van een spuitje (heb ik niet) en dus is dat een theelepeltje geworden.
Verder moet ik een klein stukje kipfilet koken en dat nog half warm aan hem aanbieden, om te kijken of dat hem paait tot eten. Dus, dat staat op het vuur.
En als ik het niet vertrouw, of als ik alleen maar even advies nodig heb, dan bel ik maar lekker, weekend of niet![]()
De kat was al weg toen ik vanochtend wakker werd. Heb net de dierenambulance gebeld en zij hadden de kat opgehaald. De kat is niet gechipt. Hij had geen schrammetje/ geen bloed. Helemaal niets. Voor de rest zag hij er wel naar uit met wijdopen dode ogenquote:Op zondag 16 juni 2013 04:34 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Misschien kan je de dierenambulance nu al bellen en iets inspreken.
Dan wordt de kat morgenochtend meteen opgehaald en naar een dierenarts gebracht.
Die kijkt dan of de kat een chip heeft of niet en regelt contact met de eigenaar (als de kat een chip heeft) en de crematie.
Ik heb er helaas 2 maanden geleden ervaring mee gehad toen ik 's ochtends een telefoontje kreeg van de DA.![]()
In mijn geval wist ik dat m'n kat dood was voor ik 'm mistte.. ik had 'm om 5:30 nog thuis zien komen en eten, meneer ging nog even de deur uit.. 8:30 werd ik gebeld door de dierenarts..
Super van je dat je hem/haar in de berm hebt gelegd![]()
Ik weet niet of de kat nog toonbaar was maar de eigenaar krijgt evt ook nog even de mogelijkheid om het beestje te zien en om afscheid te genemen, nog een keer een laatste aai te geven..
Bij Jiro zag je in principe ook niks, aan de achterkant had ie wel gebloed maar er lag een handdoekje overheen dus dat heb ik verder niet meer gezien.quote:Op zondag 16 juni 2013 12:42 schreef WinnieWana het volgende:
[..]
De kat was al weg toen ik vanochtend wakker werd. Heb net de dierenambulance gebeld en zij hadden de kat opgehaald. De kat is niet gechipt. Hij had geen schrammetje/ geen bloed. Helemaal niets. Voor de rest zag hij er wel naar uit met wijdopen dode ogen
Ik voer Sanabelle no grain. Zonder graan dus en ook al een heel stuk goedkoper dan RC en Orijenquote:Op maandag 17 juni 2013 09:12 schreef Kadooosh het volgende:
Ik ben van plan om over te gaan naar brokjes zonder granen mais en al dat soort troep.
Gebruikte altijd Royal canin indoor en dacht dat dit kwaliteit is maar schijnbaar zit er grotendeels mais in.
Is er iemand hier die Orijen brokjes gebruikt? Bevalt het?
Edit:
Ga deze proberen denk ik
Almo Nature Holistic kip & rijst
http://www.zooplus.nl/sho(...)istic/holistic/80081
Is een stuk goedkoper en mijn budget is niet zo groot, zit wel rijst in maar wel beter dan de mais van RC.
Heb ze zelf even vergeleken en ga een zak Porta halen. Is het goedkoopst en 80% vlees.quote:Op maandag 17 juni 2013 09:44 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Ik voer Sanabelle no grain. Zonder graan dus en ook al een heel stuk goedkoper dan RC en Orijen
Hebben ze dit soort voer gewoon bij de dierenwinkel(of intratuin?). Wil eerst een klein zakje halen om het te proberen natuurlijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:13 schreef Dragonberry het volgende:
Porta is ook goed inderdaad, maar mijn katten doen het op sanabelle gewoon beter. Betere ontlasting en mooiere vacht. Kwestie van uitproberen wat werkt voor jou
eerst even mengen inderdaad, anders kunnen katten diarree krijgen. Dit soort voer is meestal wel alleen via Zooplus te bestellen, maar dan kan je ook wel een klein zakje nemen.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:19 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Hebben ze dit soort voer gewoon bij de dierenwinkel(of intratuin?). Wil eerst een klein zakje halen om het te proberen natuurlijk.
Is wel slim om het te vermengen met de oude brokjes toch? Heb zeker nog 3kg RC. Ontlasting zal wel een tijdje stinken maar daar wen ik wel aan
je weet dat rijst ook een graan is?quote:Op maandag 17 juni 2013 09:12 schreef Kadooosh het volgende:
Ik ben van plan om over te gaan naar brokjes zonder granen mais en al dat soort troep.
Gebruikte altijd Royal canin indoor en dacht dat dit kwaliteit is maar schijnbaar zit er grotendeels mais in.
Is er iemand hier die Orijen brokjes gebruikt? Bevalt het?
Edit:
Ga deze proberen denk ik
Almo Nature Holistic kip & rijst
http://www.zooplus.nl/sho(...)istic/holistic/80081
Is een stuk goedkoper en mijn budget is niet zo groot, zit wel rijst in maar wel beter dan de mais van RC.
Ja maar is minder slecht dan mais/tarwe. Maar ik ga die porta 21 halenquote:
geen idee of het echt slechter is. de onderzoeken daarover zijn nogal verschillend van mening.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:37 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ja maar is minder slecht dan mais/tarwe. Maar ik ga die porta 21 halen.
Of toch niet.... lees nu weer dat het niet zo goed is omdat er heel veel ruw eiwit in zit 47%...
Misschien toch maar Sanabelle.
Goed, volgens mij is het prima gegaan met de medicijnen. En zijn huid ziet er al niet meer zo rood uit. We voeren hem ook nog, volgens mij soms zelfs bijna teveel, want hij laat het de laatste tijd soms zelf staan.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:58 schreef Hilzillah het volgende:
Jaahaaa, daar heb je haar weer!
Hoe is het met zwerfje?
Natuurlijk is het normaal dat katten daar bang voor zijn, de meeste in ieder geval. Bij vuurwerk houd ik mijn katten overigens altijd binnen.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:16 schreef sararaats het volgende:
Frasier is doodsbang van de kermis en is niet thuis.
Waarschijnlijk is hij morgen weer de lieve lobbes.
Is het normaal dat katten bang zijn? Nu waren er ook rotjochies vuurwerk aan het afsteken.
yay! ben zo blij dat het goed gaat! En dat zijn huid weer okay wordt. Jammer van het sproeien.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Goed, volgens mij is het prima gegaan met de medicijnen. En zijn huid ziet er al niet meer zo rood uit. We voeren hem ook nog, volgens mij soms zelfs bijna teveel, want hij laat het de laatste tijd soms zelf staan.
We hebben wel besloten hem niet meer binnen te laten, hij sproeit. Dus we zijn hard bezig met de kattenpis geur weer weg te krijgen.
Zwerfje is dus nog niet gecastreerd?quote:Op maandag 17 juni 2013 20:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Goed, volgens mij is het prima gegaan met de medicijnen. En zijn huid ziet er al niet meer zo rood uit. We voeren hem ook nog, volgens mij soms zelfs bijna teveel, want hij laat het de laatste tijd soms zelf staan.
We hebben wel besloten hem niet meer binnen te laten, hij sproeit. Dus we zijn hard bezig met de kattenpis geur weer weg te krijgen.
Jawel, hij is gecastreerd en heeft een gebitsbehandeling gehad naar het kaal scheren en vlooien en wormen. Super fijn trouwens wel, dat we door alles te posten ook weten wie het heeft gedaan en dus precies weten wat er allemaal is gebeurd en we kunnen helpen als het nodig is. Lang leven internet.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zwerfje is dus nog niet gecastreerd?
Woon je in regio utrecht of amsterdam? Kan zijn dat een van de spoed klinieken de dienst over neemt, maar meestal hoor je dat of op een bandje of staat t op de website vermeldquote:Op woensdag 19 juni 2013 20:18 schreef Vijf_voor het volgende:
Mijn kat komt net op drie poten naar me toe gestrompeld. Ze kan blijkbaar niet haar achterpoot gebruiken. Ze heeft niet echt pijn, maar kan geen kracht zetten en er is geen wond te zien. De dierenartsen hier in de buurt zijn blijkbaar allemaal dicht![]()
Het is al een oud beestje, maar dit is wel zielig
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:02 schreef SiGNe het volgende:
Evt eerst erbij blijven als ze buiten zijn en dan steeds verder weg gaan staan.
Een deur is wel handiger omdat je de katten kan laten zien wat de bedoeling is.
Als ze nu al het raam ook als ingang gebruiken (dus stukje springen en naar binnen) dan zien ze het raam in elk geval als entree..
Maar let je wel op wegen, honden, e.d.? binnenkatten kennen de gevaren niet van een auto of een hond.
Die binnenplaats lijkt me ideaal 's avonds en in de vakanties (overdag lijkt 't me een hel maar ik kan nu eenmaal beter met katten opschieten dan met kinderen)
Voordeel van buitenkatten is wel dat ze hun energie meer kwijt kunnen en dus binnenshuis ook relaxter worden.
HIer in de flat is er ook iemand met een balkon op zo'n anderhalve meter hoogte, die heeft een plank naar beneden lopen waar haar kat gebruik van kan maken om weer makkelijk naar binnen te komen.
Ah okay super ! Bedankt voor de tips, heb gelukkig geen drukke wegen in de buurt, woon in centrum en lopen hier veel katten rond waar ik meer mee zat is dat ze dan niet meer terug komen maar als ik dit zo lees, binnenplaatst is leuk maar overdag dus de kinderen van de school, zit in het oude gedeelte van deze school waar ze apartementeb gebouwd hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:47 schreef Myraela het volgende:
Die komen gewoon weer terug naar binnen. Hoef je niet te trainen.
Je kunt het misschien wel bevorderen door ze buiten te laten, terug te roepen en als ze dan ook echt komen even te belonen. Dan komen ze misschien eerder voortaan als je ze roept.
Maar ze weten het raam wel weer gewoon te vinden.
Is niet afgesloten maar kunnen dat eventueel doen. Maar deze poes kenende gaat ze niet naar de buren en muizen enzo zijn er niet meer(iedereen heeft katten...).quote:Op vrijdag 21 juni 2013 06:33 schreef computergirl het volgende:
Is jullie tuin afgesloten? Anders heb je een groter risico dat de kat bij de buren gaat eten of muis gaat vangen.
Geen idee of dat een bekend probleem is, ik heb er zelf nog niet eerder van gehoord. Maar ik zou het standaard riedeltje afgaan, te beginnen met hoeveel kattenbakken heb je? Of wat heb je al geprobeerd?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:52 schreef Turbomuis het volgende:
Nog een keer, handen in haar momenteel:
Ik wil niet het zoveelste mijn-kat-pist-naast-de-bak-topic aanmaken, dus misschien heeft hier iemand een idee.
Ik heb drie katten. Een daarvan, Merlijn, heeft diabetes. Af en toe piest hij, zonder aanwijsbare oorzaak, in de keuken. Altijd dezelfde plek. Bijna altijd 's ochtends, tussen half 7 en 8 (om half 7 gaat m'n vriend naar z'n werk, dan is er nog niks, als ik iets voor 8 beneden kom ligt er wel wat). Behalve dat het sowieso vervelend is piest een kat met suikerziekte nogal veel per keer, dus het is geen beetje, de halve keuken is telkens nat.
Nogmaals, geen aanwijsbare oorzaak, en tot nu toe nog geen oplossing. Wel van alles geprobeerd.
Is dit een bekend probleem bij diabeteskatten of moeten we er maar mee leren leven?
Haarbalpasta kopen bij de dierenartsquote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:21 schreef Zeester het volgende:
Mijn kat heeft volgens mij last van een haarbal. Heb natuurlijk gras gekocht, en hij eet hier steeds van, en kokhalst dan ook, maar behalve wat water en grasstukjes, nog geen haarbal gezien. Terwijl hij er volgens mij echt last van heeft. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om hem hiermee te helpen?
Geen ervaring met diabetes, plek wel helemaal goed en geurvrij schoongemaakt? Want zolang een kat nog plas ruikt zullen ze het blijven doen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:52 schreef Turbomuis het volgende:
Nog een keer, handen in haar momenteel:
Ik wil niet het zoveelste mijn-kat-pist-naast-de-bak-topic aanmaken, dus misschien heeft hier iemand een idee.
Ik heb drie katten. Een daarvan, Merlijn, heeft diabetes. Af en toe piest hij, zonder aanwijsbare oorzaak, in de keuken. Altijd dezelfde plek. Bijna altijd 's ochtends, tussen half 7 en 8 (om half 7 gaat m'n vriend naar z'n werk, dan is er nog niks, als ik iets voor 8 beneden kom ligt er wel wat). Behalve dat het sowieso vervelend is piest een kat met suikerziekte nogal veel per keer, dus het is geen beetje, de halve keuken is telkens nat.
Nogmaals, geen aanwijsbare oorzaak, en tot nu toe nog geen oplossing. Wel van alles geprobeerd.
Is dit een bekend probleem bij diabeteskatten of moeten we er maar mee leren leven?
We hebben twee kattenbakken. We hebben er een tijdje drie gehad, maar dat loste het probleem niet op. Ruimtetechnisch gezien hebben we er nu weer 2.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:26 schreef Holyme het volgende:
[..]
Geen idee of dat een bekend probleem is, ik heb er zelf nog niet eerder van gehoord. Maar ik zou het standaard riedeltje afgaan, te beginnen met hoeveel kattenbakken heb je? Of wat heb je al geprobeerd?
We hebben de best gedweilde keuken van Nederland ondertussen, ik denk niet dat daar na het dweilen ook nog maar 1 plasmolecuul gevonden kan wordenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Geen ervaring met diabetes, plek wel helemaal goed en geurvrij schoongemaakt? Want zolang een kat nog plas ruikt zullen ze het blijven doen.
We hebben van alles geprobeerd, van allesreiniger tot spiritus en dettol. Alles behalve chloorquote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:40 schreef loecje het volgende:
waarmee dweil je de vloer?
met gewoon water en zeep blijven die "plasmoleculen" gewoon zitten waar ze zitten.
Ook iets met enzymen als Biotex of ecodor ?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:44 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
We hebben van alles geprobeerd, van allesreiniger tot spiritus en dettol. Alles behalve chloor
Nee, dat niet. Zou dat schelen?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:52 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ook iets met enzymen als Biotex of ecodor ?
Wat voor plek in de keuken is het ? Bv dicht bij deur of raam ?
Een enzymatische cleaner is het enige wat echt werkt bij katten, anders blijven ze het ruiken.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:22 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Zou dat schelen?
En hij zit vlakbij de deur als 'ie plast . En dan loopt het zo heerlijk heel de keuken door
Nee, er zit geen luik in, ze kunnen niet in de tuin kijken. Ik denk ook niet dat er tegen de deur gesproeit of gepist is, de drempel is erg hoog, de deur begint van buiten pas op zo'n 25 cm hoogte.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Een enzymatische cleaner is het enige wat echt werkt bij katten, anders blijven ze het ruiken.
Omdat we kittens opvangen en er tijdens de zindelijkheidstraining nog wel eens een plas naast de bak gaat dweilen we standaard met Biotex groen (dat spul voor de handwas). Voor plekken die echt goed aangepakt moeten worden gebruiken we Ecodor http://www.ecodor.nl/Cons(...)kattenpis-stank.html
Zit er een kattenluikje in de deur en/of ziet de kat er andere katten doorheen ? Pist er wel eens een kat tegen de buitenkant van de deur ? Dat zijn veelvoorkomende redenen waardoor katten bij deuren gaan piesen.
Weet je zeker dat het plassen is of kan het ook sproeien zijn? Ik heb altijd gedacht dat mijn katertje naast de bak plaste, maar dat bleek toch sproeien te zijn. Kijk eens naar hoe hoog de plas begint om tot een antwoord te komen. Het is belangrijk om het verschil te weten, omdat sproeien en plassen totaal verschillende oorzaken kunnen hebben.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:51 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Nee, er zit geen luik in, ze kunnen niet in de tuin kijken. Ik denk ook niet dat er tegen de deur gesproeit of gepist is, de drempel is erg hoog, de deur begint van buiten pas op zo'n 25 cm hoogte.
Maar ik ga de biotex zeker proberen, en doe voor de zekerheid de buitenkant van de deur ook ff.
Nee, het is geen sproeien. Het is alleen op de grond, en ook echt een oceaan. Het stinkt gelukkig ook niet zo.quote:Op maandag 24 juni 2013 23:38 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het plassen is of kan het ook sproeien zijn? Ik heb altijd gedacht dat mijn katertje naast de bak plaste, maar dat bleek toch sproeien te zijn. Kijk eens naar hoe hoog de plas begint om tot een antwoord te komen. Het is belangrijk om het verschil te weten, omdat sproeien en plassen totaal verschillende oorzaken kunnen hebben.
Omdat het hier ging om sproeien ben ik oude handdoeken gaan plaatsen achter de sproeiplek. Iedere sproeidag de doek in de was en klaar, want dat hele schoonmaakproces duurde lang en stonk vooral heel erg.
een vriendin van me heeft er een en die is er erg over te spreken, haalt rustig balen haar 3 keer de grootte van de kat uit de vachtquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:22 schreef CaveCanem het volgende:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Furminator? Ik borstel mijn katers nu bijna elke dag want het is niet te doen met die haren. Vooral Henk verhaart als de k*l***!!!
Je zou denken dat er geen haar meer op zou zitten maar integendeel. Inmiddels heeft hij al 3x zijn winterjas, broek, sokken, handschoenen, hemd etc.![]()
Het ergste is nog dat wanneer ik net alles 5 min. haarvrij heb meneertjes besluiten te gaan stoeien! Weer overal plukken haar
Jij interpreteert het als een mensquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb 2 broertjes in huis. Ze zijn nu ruim een jaartje. Het zijn 2 schatten van beestjes en ze houden allebei erg van knuffelen. De 1 ligt graag met zijn koppie in je nek en de ander likt graag neus en hand. Tot zover alles goed.
De 1 houdt graag van spelen met muisjes en daar kan hij echt in opgaan. Echter tijdens het spelen, valt zijn broer hem als het ware aan. Hij bijt (hard) in zijn nek. Zo van: ik wil niet dat jij speelt. Dat maak ik er tenminste uit op. Verder stoeien ze vaak met elkaar dus,ze zijn ook niet bang van elkaar.
Mijn vraag: wat betekent dat soort van aanvallen en moet ik het bestraffen?
Die van mij zijn geen broertjes en zijn inmiddels volwassen en halen hetzelfde gedrag zeker om de dag uit. Eerst stoeien en dan elkaar wassen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Jij interpreteert het als een mensVolkomen normaal speelgedrag voor een carnivoor (jachtspelletjes) als je verder geen gedrag ziet van echt vechten en elkaar verwonden.
Die slang als het ware? Waar dat balletje doorheen rolt?quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:33 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
Die van mij zijn geen broertjes en zijn inmiddels volwassen en halen hetzelfde gedrag zeker om de dag uit. Eerst stoeien en dan elkaar wassen.
Vandaag de nep-furminator binnengekregen. Jezus wat een haaaaaaaaaaaaaaaar komt er van de katten af. Echt als een trein! Heb ook een nieuw speeltje voor ze besteld van Cat it. Van die railsen met balletjes die lichtgeven. Kijken hoe lang ze daarmee zoet zijn. Als het een succes is dan misschien nog andere delen kopen. Tot nu toe zijn ze redelijk geïnteresseerd. Maar ja dat is met alles wat nieuw is. Een nieuwe lege doos is ook altijd reuze interessant
quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Het ding is namelijk één van de favoriete "mandjes" van Ernesto (katten)
afbeelding ]
Voor zolang het duurt?quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:13 schreef loecje het volgende:
hier op het moment een zieke kat![]()
al gaat het nu met pijnstillers weer een stuk beter. voor zolang dat nog duurt...
Die is bij mij wel echt een succesquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:35 schreef Bartjebart het volgende:
Binnenkort komt het fonteintje binnen. Ben benieuwd of dat wat is. Mijn kat vind het helemaal geweldig wanneer hij aan een langzaamlopende kraan mag lurken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |