Niets is echt onmisbaar.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:54 schreef DKaprillia het volgende:
Zijn squats nou echt zo onmisbaar als je een beetje grote poten wilt krijgen, of kan je ze bijv. ook vervangen door machine hack squats of leg press?
quote:Op maandag 3 juni 2013 18:37 schreef jeurse04 het volgende:
Lurk al een tijdje mee, af en toe wat gepost.
Train nu ongeveer 1 jaar en 9 maanden (waarvan eerste halfjaar aankloten), sinds 1.5 jaar serieus bezig door 4x per week te gaan en ook op dieet te letten.Ziet er toch super uit man! Je hebt idd flinke traps jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de linkerfoto ging ik ongeveer 4 maanden naar de sportschool, wat dus nog niet zo serieus was en woog ik ~80kg. Heb de 90kg aangetikt van de winter en ben nu bezig met cutten. Rechterfoto is gister gemaakt en het resultaat na 1 jaar en 9 maanden trainen.
Ben 1.90cm bij 88kg. Bf%: ~12%
Heb het idee dat ik met een 100% in orde dieet nog veel verder had kunnen zijn maar alsnog ben ik redelijk tevreden, wil alleen nog wel ff verder cutten.
Je kan ze prima vervangen. Je hoeft niet te squatten, ondanks dat 99% van de mensen hier klaarkomen op squatten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:54 schreef DKaprillia het volgende:
Zijn squats nou echt zo onmisbaar als je een beetje grote poten wilt krijgen, of kan je ze bijv. ook vervangen door machine hack squats of leg press?
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:01 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Je kan ze prima vervangen. Je hoeft niet te squatten, ondanks dat 99% van de mensen hier klaarkomen op tijdens squatten.
Wie squat er nou om esthetische redenen? Squat is onvervangbaar wmb.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:01 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Je kan ze prima vervangen. Je hoeft niet te squatten, ondanks dat 99% van de mensen hier klaarkomen op squatten.
Eerst je compounds, dan pas isolatie. Dus de eventuele fly en tricep extension na de squat en press.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:19 schreef DannyDeko het volgende:
Wie zou me aub wat tips en/of commentaar willen geven op dit schema? Zowel de gekozen oefeningen , de volgorde en reps.
Push
Bench press 3x6-8
Incline dbp of fly? 3x8-12
Lying triceps extension 3x8-12
Squat 3x6-8
Shoulder press 3x6-8
Standing calf raise 3x8-12
Pull:
Deadlift 3x6
Chin-ups 3xfail
Db bor 3x8-12
Leg curl 3x8-12
Db shrugs 3x-8-12
EZ-bar curl 3x8-12
Ben ik eigenlijk met je eens hoor. Maar dat had ik met name zo ingedeeld om wat Stereotomy zei:quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:22 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Eerst je compounds, dan pas isolatie. Dus de eventuele fly en tricep extension na de squat en press.
Verder had ik de squat daar geplaatst met de voornaamste reden dat ik in de smith moet squatten en dat ding altijd bezet is, en dan kan ik namelijk voor mn laatste 3 oefeningen in de smith blijven.quote:Dat is zeker een nadeel van dit soort fullbody (splits), BP en MP op één dag.
Als ik dat zo doe, doe ik BP/MP als eerste oefening en MP/BP als laatste tijdens de training. Dan is het nog te doen, maar ik zet nooit PR's neer achterin m'n training.
Zucht...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:13 schreef DKaprillia het volgende:
Ga deze week dan toch maar eens beginnen te squatten dan, hebben jullie nog belangrijke tips? Of dingen waar ik op moet letten?
Hoezo geen pull-up in plaats van chin-up?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:19 schreef DannyDeko het volgende:
Wie zou me aub wat tips en/of commentaar willen geven op dit schema? Zowel de gekozen oefeningen , de volgorde en reps.
Push
Bench press 3x6-8
Incline dbp of fly? 3x8-12
Lying triceps extension 3x8-12
Squat 3x6-8
Shoulder press 3x6-8
Standing calf raise 3x8-12
Pull:
Deadlift 3x6
Chin-ups 3xfail
Db bor 3x8-12
Leg curl 3x8-12
Db shrugs 3x-8-12
EZ-bar curl 3x8-12
Moar biceps and pecs mate.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:46 schreef MeneerBob het volgende:
[..]
Hoezo geen pull-up in plaats van chin-up?
Pfff, van de week de suggestie gedaan aan een curlboy hem iets lichter te doen. Leek wel een one man twistergame zo gek moest ie doen om het gewicht omhoog te krijgen. Kreeg een geagiteerde "huusjeuw dan!?" Terug.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:35 schreef terrorsjaak het volgende:
Al die zomerboys komen nu troep maken in de sportschool. Heel vervelend dat ze hun spullen niet opruimen, alles verkeerd doen en in de weg staan. Helpen heeft geen zin want over 2 maanden zijn ze alweer gestopt.
Shoulder press in de smith?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:41 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Ben ik eigenlijk met je eens hoor. Maar dat had ik met name zo ingedeeld om wat Stereotomy zei:
[..]
Verder had ik de squat daar geplaatst met de voornaamste reden dat ik in de smith moet squatten en dat ding altijd bezet is, en dan kan ik namelijk voor mn laatste 3 oefeningen in de smith blijven.
Slechts 1 losse barbell beschikbaar van 't BP bankje. Dus jep, helaas ook de shoulder press in de smith.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:27 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Shoulder press in de smith?Gewoon los doen. En je hebt denk ik niet de beschikking tot een squatrack? Ik heb ze tot ongeveer 90 kg gewoon van de shouldpressbench af gedaan. Niet ideaal, maar kan wel.
Kutgym.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:29 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Slechts 1 losse barbell beschikbaar van 't BP bankje. Dus jep, helaas ook de shoulder press in de smith.
Nogmaals, squatten doe je niet voor lekkere volle quadriceps o.i.d. dus waarom de oefeningbeoordelen op zoiets?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:45 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Zucht...
http://www.bodyrecomposit(...)ss-for-big-legs.html
En verder zoek je het maar uit.
wat was het verschil ook alweer?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:46 schreef MeneerBob het volgende:
[..]
Hoezo geen pull-up in plaats van chin-up?
De brede grip met handpalmen van je af is de pull up en schouderbreedte grip met palmen naar binnen is chin up.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |