Welkom bij het Werkzoekend topic.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:35 schreef friekin_ het volgende:
Leuk topic dit. Echt. Gezanik over een rijbewijs.
Klopt. Ziekelijk wel, dat fabriekswerk meer oplevert dan het werken met mensen.quote:
Maar het gaat er ook wel om dat je het werk leuk vindt. Tuurlijk levert fabriekswerk misschien meer op, maar zie je jezelf dat heel je leven doen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:39 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Klopt. Ziekelijk wel, dat fabriekswerk meer oplevert dan het werken met mensen.
Dat was het idee vroeger van mij om de opleiding maatschappelijk werker te worden: "er zijn altijd mensen met problemen in NL dus genoeg werk te vinden als maatschappelijk werker"
Niet dus.
Tenzij ik een vaste aanstelling krijg, dan verdien ik over twintig jaar wel meer denk ik.
Hmja ik ben pas over 3 maanden werkeloos en ben nu al 15 keer afgewezen, Zelfs voor niv 1 baantjesquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:16 schreef Vault-Boy het volgende:
Pffff ik merk de laatste tijd dat ik echt geen zin meer heb in dat solliciteren![]()
![]()
.
Naja heb wel een bijbaantje, maar dat verschilt ook per week. De ene week werk ik maar 1 avond en de andere week kan het zo 4 avonden zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:21 schreef Aloria het volgende:
[..]
Hmja ik ben pas over 3 maanden werkeloos en ben nu al 15 keer afgewezen, Zelfs voor niv 1 baantjes
Ja soms wel, maar als je alles van te voren zou weten dan zou het leven wel heel gemakkelijk zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:43 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Naja heb wel een bijbaantje, maar dat verschilt ook per week. De ene week werk ik maar 1 avond en de andere week kan het zo 4 avonden zijn.
Het kutte is ook dat over een maand het bedrijf dicht gaat om alles te verbouwen. Dus ik zit dan weer 1 of 2 maanden zonder geld en werk.
Hebben sommige mensen ook weleens spijt met de keuzes die je vroeger maakte?
Je kunt toch een foto maken met je gsm en die bijknippen tot formaat pasfoto?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:50 schreef vencodark het volgende:
Ik moet bij een sollicitatie een pasfoto meesturen. Nu heb ik geen pasfoto's maar wel gewone foto's waar alleen mijn hoofd opstaat. Iemand tips daarvoor? Nooit eerder gedaan namelijk.
Klinkt als netwerk marketing.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:16 schreef Tieske89 het volgende:
Zojuist gebeld door ES for life, een beetje een vreemd verhaal vond ik het en heb het afgekapt maar mocht altijd terugbellen. Je eigen onderneming onder de vleugels van een Amerikaans bedrijf beginnen dat wereldwijd allerlei bedrijven onder zich heeft.
Iemand hier ervaring mee?
Denk je dat je dan wel kans hebtquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat je door een recruiter benaderd wordt voor een functie waarbij je vorig jaar September 2 keer op gesprek ben geweest (en het uiteindelijk niet werd). Na September is dit de 2e keer dat ik dezelfde vacature weer voorbij zie komen.
Het is een variant op het tupperware principe. Door specifieke meuk waar eigenlijk niemand op zit te wachten te verkopen aan je vrienden kan je een aardig zakcentje verdienen aan commissiekosten. Voor zover ik weet is het geen piramidespel, maar wellicht dat ze wel vragen om van te voren al een bijdrage te leveren.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:16 schreef Tieske89 het volgende:
Zojuist gebeld door ES for life, een beetje een vreemd verhaal vond ik het en heb het afgekapt maar mocht altijd terugbellen. Je eigen onderneming onder de vleugels van een Amerikaans bedrijf beginnen dat wereldwijd allerlei bedrijven onder zich heeft.
Iemand hier ervaring mee?
Nee, kreeg een mail van die recruiter dat ze op zoek waren naar desbetreffende functie. Dus ik mail terug met de vraag of dat bij <bedrijf> was omdat ik daar vorig jaar september al gesolliciteerd had. Daarna belde hij en bevestigde het en we waren het er beide over eens dat mij daar aanbieden een nutteloze exercitie was.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Denk je dat je dan wel kans hebtzou wel vreemd zijn. Tenzij die recruiter bindend is maar dat lijkt me niet.
Producten van forever zijn goed, alleen vrij prijzig. En verkopen aan je vrienden/familie is altijd een keuze van jezelf, maar wil je echt verdienen zul je je toch op de koude markt moeten begeven. Forever heeft, in tegenstelling tot veel mlm bedrijven, geen entry free.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is een variant op het tupperware principe. Door specifieke meuk waar eigenlijk niemand op zit te wachten te verkopen aan je vrienden kan je een aardig zakcentje verdienen aan commissiekosten. Voor zover ik weet is het geen piramidespel, maar wellicht dat ze wel vragen om van te voren al een bijdrage te leveren.
Als je meuk wil verkopen aan je vrienden, ga dan lekker horloges importeren uit China.
Of ze goed zijn weet ik niet. Ik ben geen kenner van huidverzorgingsproducten. Dat je bij de Etos dergelijk spul goedkoper kan krijgen weet ik wel.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:54 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Producten van forever zijn goed, alleen vrij prijzig. En verkopen aan je vrienden/familie is altijd een keuze van jezelf, maar wil je echt verdienen zul je je toch op de koude markt moeten begeven. Forever heeft, in tegenstelling tot veel mlm bedrijven, geen entry free.
quote:Beste Swetsenegger,
Goed dat je daarnaar vraagt.
Je hebt een prima indruk op mij achtergelaten. Op je wijze van solliciteren is weinig af te dingen: je brief was meer dan goed, je CV verzorgd, net als de opmaak van beide documenten. Je kwam enthousiast over, en we hebben leuk gesproken over de telefoon.
Het zit 'm eenvoudigweg in het grote aanbod. De kandidaten die wij hebben uitgenodigd hadden doorgaans al heel wat vlieguren bij internetbureaus gemaakt, en kunnen daardoor bij ons vanaf dag 1 waardevol zijn.
Eerlijkheidshalve moet ik daarbij bekennen dat in een traject als deze, met 50+ enthousiaste kandidaten, veel onrecht gedaan wordt aan de ongetwijfeld grote capaciteiten van de kandidaten. Ik heb niet de illusie een kandidaat na een brief en een telefoongesprek te kunnen doorgronden, waardoor 'gut feeling' een grote rol gaat spelen. Ik ben er nog niet achter hoe ik dat kan voorkomen.
Ik vond het erg leuk dat je interesse had in de functie, en wens je veel succes!
Dat is een mooie inderdaad.quote:
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:30 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Na zo'n afwijzing baal je pas echt dat je er niet komt te werken.
Nou dat dus.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:03 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind 1650 bruto voor fulltime voor iemand die universitair is opgeleid + werkervaring heeft! echt idioot. En dan heb ik het nog niet eens over het behoorlijk overdrijven van de kosten voor die opleiding.
Terugkoppelen dat je de prijs vd opleiding vreemd vindt en het salaris te laag?quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:01 schreef ThaBrain het volgende:
Ben net klaar met een gesprek aan de andere kant van het land (hoofdkantoor van het bedrijf). Ze bieden een baan met traineeship aan die in de verte misschien relatie heeft met mijn universitaire opleiding. Ik heb inmiddels al ook een jaar of 4 relevante werkervaring.
Ze vertelde dat de opleiding 25000 euro kost en ze bieden een salaris van 1650 bruto voor 36 uur werken...ik zou een opleidingscontract krijgen en 1,5 jaar voor ze moeten werken om er vanaf te zijn. Als ik eerder ontslag neem moet ik 5500 terugbetalen.
Ik ging na het gesprek eens zoeken naar de prijs van de opleiding. Bij precies hetzelfde opleidingsinstituut voor dezelfde opleiding zag ik een prijs staan van 4000 euro...
Wat vinden jullie hiervan?
Oeh netjes!!quote:
Ze kunnen het personeel waarschijnlijk krijgen voor hun eisen + dat salarisquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:35 schreef Spezza19 het volgende:
Ach, geen raar iets meer toch, tegenwoordig? Universitair niveau en dan 1650 geboden krijgen...
Werkgevers anno 2013
Tja, dan kan je beter gaan zzp'enquote:Op woensdag 5 juni 2013 13:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze kunnen het personeel waarschijnlijk krijgen voor hun eisen + dat salaris
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |