abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:26:43 #81
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_127398992
Een rijbewijs is trouwens een investering die je de rest van je leven met je meeneemt. Hoe vroeger je hem haalt, hoe gemakkelijker het is en hoe meer rijervaring je ook op kan doen. Dat je geen duizenden euro's wil lenen voor een vakantie of iets dergelijks begrijp ik. Maar dat je geen geld zou willen lenen om in jezelf te investeren door middel van een opleiding begrijp ik niet. Het leven is al lastig, en zo maak je het nog velen malen lastiger.

Ouders hebben er vaak ook geen problemen mee om bij te dragen aan een rijbewijs of aan studiekosten. Wel om je vakantie naar Lloret te betalen. En dat heeft zo zijn redenen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_127399323
Leuk topic dit. Echt. Gezanik over een rijbewijs.
pi_127399478
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:35 schreef friekin_ het volgende:
Leuk topic dit. Echt. Gezanik over een rijbewijs.
Welkom bij het Werkzoekend topic.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:39:49 #84
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_127399492
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:10 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

2200 netto en toeslagen? :?
Klopt. Ziekelijk wel, dat fabriekswerk meer oplevert dan het werken met mensen.

Dat was het idee vroeger van mij om de opleiding maatschappelijk werker te worden: "er zijn altijd mensen met problemen in NL dus genoeg werk te vinden als maatschappelijk werker"

Niet dus.

Tenzij ik een vaste aanstelling krijg, dan verdien ik over twintig jaar wel meer denk ik.
pi_127399796
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:39 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Klopt. Ziekelijk wel, dat fabriekswerk meer oplevert dan het werken met mensen.

Dat was het idee vroeger van mij om de opleiding maatschappelijk werker te worden: "er zijn altijd mensen met problemen in NL dus genoeg werk te vinden als maatschappelijk werker"

Niet dus.

Tenzij ik een vaste aanstelling krijg, dan verdien ik over twintig jaar wel meer denk ik.
Maar het gaat er ook wel om dat je het werk leuk vindt. Tuurlijk levert fabriekswerk misschien meer op, maar zie je jezelf dat heel je leven doen?

Zou idd gewoon dat fabriekswerk doen, en dan wel blijven zoeken in de zorg.

Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik aan de zorg zat te denken (ook omdat er wel veel werk in te vinden was dacht ik). Maar omdat ze nu daar ook erg gaan bezuinigen, vraag ik me ook wel eerlijk gezegd af of ik dat door moet zetten.

Maar het is wel een lekker bedrag ja :P
pi_127400608
Al 4 mails naar een intercedente voor werk op oproepbasis. Perfect voor nu ff.

Gewoon nul antwoord krijgen. Sjah, wat moet je dan nog?
pi_127403241
Pffff ik merk de laatste tijd dat ik echt geen zin meer heb in dat solliciteren :O :r

.
pi_127403400
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:16 schreef Vault-Boy het volgende:
Pffff ik merk de laatste tijd dat ik echt geen zin meer heb in dat solliciteren :O :r

.
Hmja ik ben pas over 3 maanden werkeloos en ben nu al 15 keer afgewezen, Zelfs voor niv 1 baantjes ^O^
pi_127404280
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:21 schreef Aloria het volgende:

[..]

Hmja ik ben pas over 3 maanden werkeloos en ben nu al 15 keer afgewezen, Zelfs voor niv 1 baantjes ^O^
Naja heb wel een bijbaantje, maar dat verschilt ook per week. De ene week werk ik maar 1 avond en de andere week kan het zo 4 avonden zijn.

Het kutte is ook dat over een maand het bedrijf dicht gaat om alles te verbouwen. Dus ik zit dan weer 1 of 2 maanden zonder geld en werk.

Hebben sommige mensen ook weleens spijt met de keuzes die je vroeger maakte?
pi_127404585
Ik moet bij een sollicitatie een pasfoto meesturen. Nu heb ik geen pasfoto's maar wel gewone foto's waar alleen mijn hoofd opstaat. Iemand tips daarvoor? Nooit eerder gedaan namelijk.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 16:02:36 #91
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127405084
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:43 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Naja heb wel een bijbaantje, maar dat verschilt ook per week. De ene week werk ik maar 1 avond en de andere week kan het zo 4 avonden zijn.

Het kutte is ook dat over een maand het bedrijf dicht gaat om alles te verbouwen. Dus ik zit dan weer 1 of 2 maanden zonder geld en werk.

Hebben sommige mensen ook weleens spijt met de keuzes die je vroeger maakte?
Ja soms wel, maar als je alles van te voren zou weten dan zou het leven wel heel gemakkelijk zijn.
pi_127405579
Zojuist gebeld door ES for life, een beetje een vreemd verhaal vond ik het en heb het afgekapt maar mocht altijd terugbellen. Je eigen onderneming onder de vleugels van een Amerikaans bedrijf beginnen dat wereldwijd allerlei bedrijven onder zich heeft.

Iemand hier ervaring mee?
pi_127406278
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:50 schreef vencodark het volgende:
Ik moet bij een sollicitatie een pasfoto meesturen. Nu heb ik geen pasfoto's maar wel gewone foto's waar alleen mijn hoofd opstaat. Iemand tips daarvoor? Nooit eerder gedaan namelijk.
Je kunt toch een foto maken met je gsm en die bijknippen tot formaat pasfoto?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 juni 2013 @ 16:46:34 #94
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127406723
Dat je door een recruiter benaderd wordt voor een functie waarbij je vorig jaar September 2 keer op gesprek ben geweest (en het uiteindelijk niet werd). Na September is dit de 2e keer dat ik dezelfde vacature weer voorbij zie komen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 16:47:48 #95
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127406770
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:16 schreef Tieske89 het volgende:
Zojuist gebeld door ES for life, een beetje een vreemd verhaal vond ik het en heb het afgekapt maar mocht altijd terugbellen. Je eigen onderneming onder de vleugels van een Amerikaans bedrijf beginnen dat wereldwijd allerlei bedrijven onder zich heeft.

Klinkt als netwerk marketing.

Edit: even gegoogled en is inderdaad een distributeur van Forever Living. Is een goed bedrijf maar bedenk jezelf wel dat je geen enkele garantie qua inkomen hebt. Je bent inderdaad geheel zelfstandig. Ben je een goede verkoper/netwerker kun je er leuk mee verdienen, maar dat is niet voor iedereen weg gelegd.
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 16:48:51 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127406823
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat je door een recruiter benaderd wordt voor een functie waarbij je vorig jaar September 2 keer op gesprek ben geweest (en het uiteindelijk niet werd). Na September is dit de 2e keer dat ik dezelfde vacature weer voorbij zie komen.
Denk je dat je dan wel kans hebt :D zou wel vreemd zijn. Tenzij die recruiter bindend is maar dat lijkt me niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 4 juni 2013 @ 16:49:49 #97
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_127406859
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:16 schreef Tieske89 het volgende:

Het is een variant op het tupperware principe. Door specifieke meuk waar eigenlijk niemand op zit te wachten te verkopen aan je vrienden kan je een aardig zakcentje verdienen aan commissiekosten. Voor zover ik weet is het geen piramidespel, maar wellicht dat ze wel vragen om van te voren al een bijdrage te leveren.

Als je meuk wil verkopen aan je vrienden, ga dan lekker horloges importeren uit China.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 juni 2013 @ 16:51:27 #98
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127406940
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Denk je dat je dan wel kans hebt :D zou wel vreemd zijn. Tenzij die recruiter bindend is maar dat lijkt me niet.
Nee, kreeg een mail van die recruiter dat ze op zoek waren naar desbetreffende functie. Dus ik mail terug met de vraag of dat bij <bedrijf> was omdat ik daar vorig jaar september al gesolliciteerd had. Daarna belde hij en bevestigde het en we waren het er beide over eens dat mij daar aanbieden een nutteloze exercitie was.

Maar ja toont wel aan dat mijn cv goed aansluit bij de functie.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 16:54:01 #99
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127407065
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het is een variant op het tupperware principe. Door specifieke meuk waar eigenlijk niemand op zit te wachten te verkopen aan je vrienden kan je een aardig zakcentje verdienen aan commissiekosten. Voor zover ik weet is het geen piramidespel, maar wellicht dat ze wel vragen om van te voren al een bijdrage te leveren.

Als je meuk wil verkopen aan je vrienden, ga dan lekker horloges importeren uit China.
Producten van forever zijn goed, alleen vrij prijzig. En verkopen aan je vrienden/familie is altijd een keuze van jezelf, maar wil je echt verdienen zul je je toch op de koude markt moeten begeven. Forever heeft, in tegenstelling tot veel mlm bedrijven, geen entry free.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 17:00:12 #100
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_127407295
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:54 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Producten van forever zijn goed, alleen vrij prijzig. En verkopen aan je vrienden/familie is altijd een keuze van jezelf, maar wil je echt verdienen zul je je toch op de koude markt moeten begeven. Forever heeft, in tegenstelling tot veel mlm bedrijven, geen entry free.
Of ze goed zijn weet ik niet. Ik ben geen kenner van huidverzorgingsproducten. Dat je bij de Etos dergelijk spul goedkoper kan krijgen weet ik wel.

De manier om echt geld binnen te krijgen via een dergelijke constructie als Es for life is door een uitgebreid netwerk op te zetten dat ook daadwerkelijk koopt. Dat netwerk breidt zich langzaam aan uit omdat mensen ook weer hun eigen netwerken opzetten en daardoor stijgen de inkomsten. Natuurlijk is het een keus om geen bekenden en familieleden te benaderen, maar enkel wildvreemden in de hoop dat die hun eigen netwerk ook weer inschakelen. Als je dat kan is er veel meer geld te verdienen door direct zelf te importeren uit China. Zonnepanelen doen het bijvoorbeeld nu nog redelijk.

*edit: nadeel van zelf importeren is natuurlijk dat je wel enig kapitaal beschikbaar moet hebben en ondernemersrisico loopt. Dat heb je bij deze constructies niet. Maar als je echt bereid bent veel tijd te stoppen in netwerk marketing dan loont het wel de moeite om het zelfstandiger aan te pakken. De ondersteuning die je krijgt is waarschijnlijk het gebrek aan inkomen niet waard.
--
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:19:31 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127409767
er is zeker wel wat geld te verdienen met MLM,maarje moet er er veel in investeren en erg veel schaamte overwinnen om je vrienden en familie die teringzooi aan te bieden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 juni 2013 @ 19:37:14 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127412468
Zo kan je ook afwijzen

quote:
Beste Swetsenegger,

Goed dat je daarnaar vraagt.

Je hebt een prima indruk op mij achtergelaten. Op je wijze van solliciteren is weinig af te dingen: je brief was meer dan goed, je CV verzorgd, net als de opmaak van beide documenten. Je kwam enthousiast over, en we hebben leuk gesproken over de telefoon.

Het zit 'm eenvoudigweg in het grote aanbod. De kandidaten die wij hebben uitgenodigd hadden doorgaans al heel wat vlieguren bij internetbureaus gemaakt, en kunnen daardoor bij ons vanaf dag 1 waardevol zijn.

Eerlijkheidshalve moet ik daarbij bekennen dat in een traject als deze, met 50+ enthousiaste kandidaten, veel onrecht gedaan wordt aan de ongetwijfeld grote capaciteiten van de kandidaten. Ik heb niet de illusie een kandidaat na een brief en een telefoongesprek te kunnen doorgronden, waardoor 'gut feeling' een grote rol gaat spelen. Ik ben er nog niet achter hoe ik dat kan voorkomen.

Ik vond het erg leuk dat je interesse had in de functie, en wens je veel succes!
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:38:17 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127412500
Veertien punt gif voor die afwijzing :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator / Redactie FP dinsdag 4 juni 2013 @ 21:28:44 #104
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_127417955
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo kan je ook afwijzen

[..]

Dat is een mooie inderdaad.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_127418030
quote:
Zo kan je ook afwijzen

[..]

Na zo'n afwijzing baal je pas echt dat je er niet komt te werken.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 juni 2013 @ 21:32:36 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127418144
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:30 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Na zo'n afwijzing baal je pas echt dat je er niet komt te werken.
:D Ja daar zit wel wat in ja.
pi_127433566
Pas een week dat ik weet dat ik niet verlengt word en nog 2 maanden werk voordat het contract afloopt.

1 sollicitatie uit de deur gedaan en 1 uitnodiging voor een gesprek binnen. Bij de McDonald's. :D Dat had ik stiekem niet verwacht. :') Maarja, gelukkig is het gesprek op een vrije dag, dus ik ga maar gewoon langs en kijken of het wat is.
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:01:12 #108
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_127436322
Ben net klaar met een gesprek aan de andere kant van het land (hoofdkantoor van het bedrijf). Ze bieden een baan met traineeship aan die in de verte misschien relatie heeft met mijn universitaire opleiding. Ik heb inmiddels al ook een jaar of 4 relevante werkervaring.

Ze vertelde dat de opleiding 25000 euro kost en ze bieden een salaris van 1650 bruto voor 36 uur werken...ik zou een opleidingscontract krijgen en 1,5 jaar voor ze moeten werken om er vanaf te zijn. Als ik eerder ontslag neem moet ik 5500 terugbetalen.

Ik ging na het gesprek eens zoeken naar de prijs van de opleiding. Bij precies hetzelfde opleidingsinstituut voor dezelfde opleiding zag ik een prijs staan van 4000 euro...

Wat vinden jullie hiervan?
pi_127436399
Ik vind 1650 bruto voor fulltime voor iemand die universitair is opgeleid + werkervaring heeft! echt idioot. En dan heb ik het nog niet eens over het behoorlijk overdrijven van de kosten voor die opleiding.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:10:38 #110
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_127436649
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:03 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind 1650 bruto voor fulltime voor iemand die universitair is opgeleid + werkervaring heeft! echt idioot. En dan heb ik het nog niet eens over het behoorlijk overdrijven van de kosten voor die opleiding.
Nou dat dus.

1650... Zoveel verdien je met een MBO opleiding fulltime. Dat is zo'n 11 euro per uur. Dat vind ik echt schandalig weinig.
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:24:15 #111
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_127437069
Dan waren mijn twijfels toch niet zo heel vreemd :)
Mijn huidige contract loopt eind deze maand af. Volgens mij heb ik recht op 8-9 maanden WW. Ik gebruik die tijd dan liever om iets beters te zoeken dan dit ;)
pi_127437201
Zeker weinig, dat is het afstuderen dan niet waard geweest. :N
  Redactie Frontpage woensdag 5 juni 2013 @ 12:30:41 #113
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_127437260
Dat aanbod :X
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_127437318
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:01 schreef ThaBrain het volgende:
Ben net klaar met een gesprek aan de andere kant van het land (hoofdkantoor van het bedrijf). Ze bieden een baan met traineeship aan die in de verte misschien relatie heeft met mijn universitaire opleiding. Ik heb inmiddels al ook een jaar of 4 relevante werkervaring.

Ze vertelde dat de opleiding 25000 euro kost en ze bieden een salaris van 1650 bruto voor 36 uur werken...ik zou een opleidingscontract krijgen en 1,5 jaar voor ze moeten werken om er vanaf te zijn. Als ik eerder ontslag neem moet ik 5500 terugbetalen.

Ik ging na het gesprek eens zoeken naar de prijs van de opleiding. Bij precies hetzelfde opleidingsinstituut voor dezelfde opleiding zag ik een prijs staan van 4000 euro...

Wat vinden jullie hiervan?
Terugkoppelen dat je de prijs vd opleiding vreemd vindt en het salaris te laag?

Nee heb je..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_127437342
quote:
Zo kan je ook afwijzen

[..]

Oeh netjes!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_127437393
Ach, geen raar iets meer toch, tegenwoordig? Universitair niveau en dan 1650 geboden krijgen...
Werkgevers anno 2013 :r
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_127437564
Het aanbod is ook weer bijzonder matig deze week. Ben nog geen bedrijven tegengekomen die voor in de zomer wat extra personeel kunnen gebruiken -O-
pi_127438042
Zou vooral niet meegaan in die opleidingskosten. :') Dat zeiden ze bij een callcenter ook eens, 1000 euro betalen als je geen bepaalde hoeveelheid uren voor ze zou werken. Ben toch niet achterlijk. :')
pi_127438388
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 12:35 schreef Spezza19 het volgende:
Ach, geen raar iets meer toch, tegenwoordig? Universitair niveau en dan 1650 geboden krijgen...
Werkgevers anno 2013 :r
Ze kunnen het personeel waarschijnlijk krijgen voor hun eisen + dat salaris -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 juni 2013 @ 13:12:01 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_127438503
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze kunnen het personeel waarschijnlijk krijgen voor hun eisen + dat salaris -O-
Tja, dan kan je beter gaan zzp'en :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: