Melacca heeft een mooie mall met bioscoop. Als ik mij 's avonds verveelde in Maleise ging ik vaak naar de bioscoop.quote:Op donderdag 5 september 2013 05:25 schreef SnuggLe het volgende:
Ik zou je paspoort sowieso 'refreshen'. Kan nooit kwaad.
Ik ken Singapore niet, maar nu Kuala Lumpur wel (een beetje). Ik moet zeggen dat het een hele "westerse" stad is, zonder echte highlights. Ja, je kan fantastisch eten (bv Jalan Alor) en je hebt de Petronas Towers. Maar verder vooral grote shopping malls. Het heeft niet de bezienswaardigheden zoals bv een Bangkok, of de charme van de old city van Hanoi. Ik zou er niet speciaal een uitstapje voor doen. Maar dat is maar alleen mijn mening...
Nu in Melacca, dagje rust. Kan ook makkelijk wat het is k*tweer. Als ik zelf het reisschema zou hebben gemaakt, had i Melacca overgeslagen. Maar het is prima om kort hier de NL-historie te zien.
Zeg maar gerust dat KL een dikke rukstad is ivm Singapore.quote:Op vrijdag 6 september 2013 06:28 schreef Lemans24 het volgende:
KL is 'wel aardig', maar Singapore een stuk leuker.
Het was even afzien, maar met deze zonsopgang het geld toch wel waard..quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:50 schreef MCH het volgende:
[..]
Zie eerst nou maar eens boven te komen.
Ik denk dat je geluk hebt gehad, hoor ook vaak genoeg berichten dat het bewolkt was en regende, en je dus totaal geen uitzicht hebt. Maar mooie foto'squote:Op vrijdag 6 september 2013 12:58 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Het was even afzien, maar met deze zonsopgang het geld toch wel waard..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad, de dag ervoor hadden ze regen met flink veel wind.. Niet erg prettig als het iets van 2-4 graden is op de top.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat je geluk hebt gehad, hoor ook vaak genoeg berichten dat het bewolkt was en regende, en je dus totaal geen uitzicht hebt. Maar mooie foto's
Het is maar net waar je van houdt. Ik vond Singapore afgrijselijk, was blij dat we weg konden. KL vind ik een prima stad, had er graag nog een paar dagen langer verbleven.quote:Op vrijdag 6 september 2013 06:28 schreef Lemans24 het volgende:
KL is 'wel aardig', maar Singapore een stuk leuker.
Je bent de eerste die ik ken die er zo over denkt. Wat vond je afschuwelijk aan Singapore en leuk aan KL?quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:19 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Het is maar net waar je van houdt. Ik vond Singapore afgrijselijk, was blij dat we weg konden. KL vind ik een prima stad, had er graag nog een paar dagen langer verbleven.
Singapore vond ik te strak geregeld, te formeel, te schoon. Totaal geen sfeer. Nouja, bij Clarke Quay kon ik 's avonds iets van sfeer ontdekken. Ook de mensen vond ik er veel minder aardig; wat kortaf en zakelijk. In KL waren de mensen veel aardiger en behulpzamer. De sfeer is er gewoon wat relaxter, vind ik. Verder heb je in of rond KL genoeg bezienswaardigheden, leuke malls, en ook niet geheel onbelangrijk: KL is ook nog een spotgoedkoop t.o.v. S'pore (m.u.v. kleding, elektronica e.d.)quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Je bent de eerste die ik ken die er zo over denkt. Wat vond je afschuwelijk aan Singapore en leuk aan KL?
Het is idd maar net waar je van houdt. Ik vind het een intrigerende stad, een levend experiment. Werkend communisme, gecombineerd met extreme expansiedrift, uniek in de wereld.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:19 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Het is maar net waar je van houdt. Ik vond Singapore afgrijselijk, was blij dat we weg konden. KL vind ik een prima stad, had er graag nog een paar dagen langer verbleven.
We zaten in een hostel in Chinatown, Upper Cross Street. Ook 's avonds bij een Chinees restaurantje in de buurt buiten gezeten. Sfeer niet kunnen ontdekken.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het is idd maar net waar je van houdt. Ik vind het een intrigerende stad, een levend experiment. Werkend communisme, gecombineerd met extreme expansiedrift, uniek in de wereld.
En er gaan niet voor niets zoveel expats wonen.
(ze zijn nu het vliegveld aan het verplaatsen,moet binnen twee jaar af zijn)
Voor sfeer moet je trouwens in Little India en Chinatown zijn. Clark Quay is juist net een pretpark zonder sfeer, beetje zoals de Golden Triangle in KL.
Nou, sateh kambing op straat was één en al sfeer bij mij. Wat miste je dan?quote:Op zaterdag 7 september 2013 07:49 schreef Mariposas het volgende:
[..]
We zaten in een hostel in Chinatown, Upper Cross Street. Ook 's avonds bij een Chinees restaurantje in de buurt buiten gezeten. Sfeer niet kunnen ontdekken.
Komt denk ik omdat je Borneo hebt overgeslagen (toch?). Ik vond Borneo wel echt top, reizend van hoogtepunt naar hoogtepunt (Sipadan - Kinabatangan rivier - Mulu NP). En dan zijn we niet eens in Kuching geweest wegens tijdgebrek.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:31 schreef SnuggLe het volgende:
Net weer terug!
Goede tijd gehad, eten was hemels, maar toch was Maleisie het voor ons 'net niet'. Veel in andere landen in Azie geweest, maar in vergelijking tot bv India / Cambodja / Indonesie is het inderdaad veel ontwikkelder en mist het voor ons daardoor wat authentieke charme. En ook nadrukkelijke 'highlights' die je moet zien, zoals je in de genoemde landen wel hebt. Maar al met al prima vakantie gehad!
Ik had vorig jaar in Maleisië precies hetzelfde. Dit jaar in Indonesië geweest en dat maakte veel meer indruk.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:31 schreef SnuggLe het volgende:
Net weer terug!
Goede tijd gehad, eten was hemels, maar toch was Maleisie het voor ons 'net niet'. Veel in andere landen in Azie geweest, maar in vergelijking tot bv India / Cambodja / Indonesie is het inderdaad veel ontwikkelder en mist het voor ons daardoor wat authentieke charme. En ook nadrukkelijke 'highlights' die je moet zien, zoals je in de genoemde landen wel hebt. Maar al met al prima vakantie gehad!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |