Jammerquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 03:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En, het is geworden...
geen van beiden!
Ik sla m'n zelf voor m'n kop dat ik Brunei nu alweer niet kan afstrepen, maar het leek me gewoon totaal onpraktisch. Om 14:15 landen op Miri (vanuit Mulu), dan de bus nemen naar BSB en hopen dat dat hostel 's avonds laat nog open is. Dan welgeteld één dag hebben in BSB en door al dat gehaast ook maar één dag hebben in Penang.
Nee, ik moest even slikken (of eigenlijk vier dagen twijfelen en klikken...), maar heb nu gewoon een vrije avond in Miri, dan een reisdag (Miri-KL-Penag) en dan twee hele dagen in Penang. Ik ben gek op het eten in Maleisië, dus Penang gaat geweldig worden! Daarnaast kan wat rust en toegang tot internet tegen die tijd geen kwaad, aangezien ik waarschijnlijk wat sollicitatie-achtige dingen moet doen dan.
Nee, niet jammer. Ik ben er blij mee dat ik mezelf niet onmogelijk heb gemaaktquote:
Zo heb ik het ook gedaan. Jakarta --> Flores alles overland en alleen zo kort mogelijke veerboten tussen de eilanden. Ik begrijp al dat gevlieg nooit zo. Reizen gaat toch niet alleen om de eind bestemming....quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:58 schreef Lemans24 het volgende:
Nu Indonesië nog... Beginnen in Jakarta, overland naar Denpasar, vliegen naar Flores, bootreis naar Lombok. Ik vind het, door de vliegreis in het midden weer veel te gefragmenteerd en gestresst voor vier weken. Dus wellicht boek ik niks en ga gewoon helemaal overland naar Flores, en dan de bootreis naar Lombok. Enorme tocht, maar wel flexibel. En prima te doen eigenlijk.
Eén klein puntje is alleen dat ik zoveel wil doen, in maar vier weken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook gedaan. Jakarta --> Flores alles overland en alleen zo kort mogelijke veerboten tussen de eilanden. Ik begrijp al dat gevlieg nooit zo. Reizen gaat toch niet alleen om de eind bestemming....
Ik zou penang overslaan en een eiland aan de oostkust pakken. En als je naar penang gaat: huur een auto, dan kan je nog wel wat leuks doen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 18:48 schreef SnuggLe het volgende:
Wij gaan in september 3 weken naar Maleisie: KL, Melacca, Cameron Highlands, Penang, Langkawi. Met een auto erbij, samen met onze kleine van nog geen zes maanden.
Vraagjes:
- is het makkelijk om gekookt water zo ergens te fixen?
- hoeveel street-stalls zijn er die fruit / fruitsap verkopen?
- zijn tickets voor de Petronas-towers nu gratis, of kan je ze toch (zoals ik zag) online kopen?
Thanks in advance!
Oh en any advice voor echt goede restaurants; graag!
Haha ja, dat zie ik ook wel vaker. Mensen die langere tijd aan het backpacken zijn maar aan het daadwerkelijke reizen niks aan vinden en in plaats van 8 uur trein of bus al een vliegtuig pakken. Het van A naar B opzich komen vind ik ook leuk.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook gedaan. Jakarta --> Flores alles overland en alleen zo kort mogelijke veerboten tussen de eilanden. Ik begrijp al dat gevlieg nooit zo. Reizen gaat toch niet alleen om de eind bestemming....
Moet het water warm zijn voor babyvoeding o.i.d. of kan het ook gewoon koud water zijn? Want dan zou ik gewoon flessen kopen, die kun je echt overal vandaan halen. De meeste restaurantjes zullen wel een waterkoker hebben, of tenminste een pannetje met water voor je willen opwarmen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 18:48 schreef SnuggLe het volgende:
Wij gaan in september 3 weken naar Maleisie: KL, Melacca, Cameron Highlands, Penang, Langkawi. Met een auto erbij, samen met onze kleine van nog geen zes maanden.
Vraagjes:
- is het makkelijk om gekookt water zo ergens te fixen?
- hoeveel street-stalls zijn er die fruit / fruitsap verkopen?
- zijn tickets voor de Petronas-towers nu gratis, of kan je ze toch (zoals ik zag) online kopen?
Thanks in advance!
Oh en any advice voor echt goede restaurants; graag!
Daar dacht ik ook al aan ja; zelf gewoon flessen kopen. Ik maak me er ook niet te druk om eigenlijk, maar wilde het even zeker weten.quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:46 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Moet het water warm zijn voor babyvoeding o.i.d. of kan het ook gewoon koud water zijn? Want dan zou ik gewoon flessen kopen, die kun je echt overal vandaan halen. De meeste restaurantjes zullen wel een waterkoker hebben, of tenminste een pannetje met water voor je willen opwarmen.
Als je je er niet druk over wilt maken, kijk dan gewoon of je zelf ergens een miniwaterkokertje (wat een woord..) kan scoren.
We hebben, voor het eerst na jaaaaren alles zelf regelen, een georganiseerde individuele reis geboekt. Oftewel: hotels en auto zijn al gefixed. Op deze manier zijn voor de kleine de afstanden ook niet te lang. En hoeven we daar niet teveel te regelen, maar kunnen we de volledige aandacht bij de kleine houden.quote:Op zondag 11 augustus 2013 20:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik zou penang overslaan en een eiland aan de oostkust pakken. En als je naar penang gaat: huur een auto, dan kan je nog wel wat leuks doen.
Melaka is wel leuk, maar ben je snel klaar mee. Niet heel veel te beleven/zien.
Gekookt water? Voor flesvoeding voor de baby? Denk dat je dat bij een rastaurantje wel kunt vragen.
Streetstalls zijn er veel in KL. Lekker fruit. Buiten KL zou ik er niet snel wat kopen denk ik. Fruit is toch een risicofactor voor ziektekiemen. Haal beter fruit in de schil en maak het zelf schoon.
Petronastowers weet ik niet. Je moet wel vantevoren reseveren geloof ik, of heel vroeg voor de deur staan ofzo, anders kom je er niet in.
Stoer trouwens om met de kleine op reis te gaan!
Waar heb je dit vandaan? Ik heb ooit van een arts begrepen dat fruit en groenten altijd wel safe zijn. Vlees en vis zijn meestal de boosdoeners.quote:Op zondag 11 augustus 2013 20:17 schreef Murmeli het volgende:
Streetstalls zijn er veel in KL. Lekker fruit. Buiten KL zou ik er niet snel wat kopen denk ik. Fruit is toch een risicofactor voor ziektekiemen.
Het gaat volgensmij om het water dat gebruikt wordt om bv af te spoelen/ijs te maken. Fruit zelf is volgensmij ook hartstikke vers/prima. Ik heb van al die jaren reizen in Azie (waaronder meerdere keren India) met het eten op straat nooit last gehad. Nooit.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Waar heb je dit vandaan? Ik heb ooit van een arts begrepen dat fruit en groenten altijd wel safe zijn. Vlees en vis zijn meestal de boosdoeners.
Het kan geen kwaad om tanden te poetsen met kraanwater, sterker nog, dat is juist heel handig om te doen zodat het immuunsysteem van het menselijk lichaam kan wennen en de benodigde antistoffen kan aanmaken, want je ontkomt er niet aan dat je lokaal water binnen krijgt, van gewassen fruit tot afgewassen borden in restaurants, naast de toevoegingen van water in de eventuele maaltijden.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik heb het kraanwater in Maleisie ook gewoon gedronken hoor, niets mis mee en smaakt best oke. Ik zou het niet aan een klein kind geven maar ik denk dat een volwassene er best tegen kan. Dus fruit wassen en tanden poetsen etc. moet echt niet een probleem zijn.
Stoer! Helaas lukt dat niet met een kleine van 6 maanden erbijquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:53 schreef ElDinosaur het volgende:
Woohoo, over 2 dagen Mt Kinabalu beklimmen.. ben benieuwd of ik een beetje kan lopen de dagen erna.
Overpriced shit voor een heuvel oplopen. Mis je niks aan.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:41 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Stoer! Helaas lukt dat niet met een kleine van 6 maanden erbij
quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Overpriced shit voor een heuvel oplopen. Mis je niks aan.
Lees je bericht nu pas, maar een tip om warm water te krijgen is om zelf een dompelaar mee te nemen, zodat je als je een stopcontact hebt het water kan opwarmen. Hebben we zelf ook gebruikt in Sri Lanka en is ideaal als je even geen horeca in de buurt hebt (heet water krijgen in een restaurant is eigenlijk nooit een probleem).quote:Op dinsdag 3 september 2013 04:55 schreef SnuggLe het volgende:
Nu in KL, zo richting de Petronas-towers. Morgen via de Batu Caves met de auto richting Melakka. Ben benieuwd. Eten op Jln Alor is zoooooooooooooooooooo lekker![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |