Melacca heeft een mooie mall met bioscoop. Als ik mij 's avonds verveelde in Maleise ging ik vaak naar de bioscoop.quote:Op donderdag 5 september 2013 05:25 schreef SnuggLe het volgende:
Ik zou je paspoort sowieso 'refreshen'. Kan nooit kwaad.
Ik ken Singapore niet, maar nu Kuala Lumpur wel (een beetje). Ik moet zeggen dat het een hele "westerse" stad is, zonder echte highlights. Ja, je kan fantastisch eten (bv Jalan Alor) en je hebt de Petronas Towers. Maar verder vooral grote shopping malls. Het heeft niet de bezienswaardigheden zoals bv een Bangkok, of de charme van de old city van Hanoi. Ik zou er niet speciaal een uitstapje voor doen. Maar dat is maar alleen mijn mening...
Nu in Melacca, dagje rust. Kan ook makkelijk wat het is k*tweer. Als ik zelf het reisschema zou hebben gemaakt, had i Melacca overgeslagen. Maar het is prima om kort hier de NL-historie te zien.
Zeg maar gerust dat KL een dikke rukstad is ivm Singapore.quote:Op vrijdag 6 september 2013 06:28 schreef Lemans24 het volgende:
KL is 'wel aardig', maar Singapore een stuk leuker.
Het was even afzien, maar met deze zonsopgang het geld toch wel waard..quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:50 schreef MCH het volgende:
[..]
Zie eerst nou maar eens boven te komen.
Ik denk dat je geluk hebt gehad, hoor ook vaak genoeg berichten dat het bewolkt was en regende, en je dus totaal geen uitzicht hebt. Maar mooie foto'squote:Op vrijdag 6 september 2013 12:58 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Het was even afzien, maar met deze zonsopgang het geld toch wel waard..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad, de dag ervoor hadden ze regen met flink veel wind.. Niet erg prettig als het iets van 2-4 graden is op de top.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat je geluk hebt gehad, hoor ook vaak genoeg berichten dat het bewolkt was en regende, en je dus totaal geen uitzicht hebt. Maar mooie foto's
Het is maar net waar je van houdt. Ik vond Singapore afgrijselijk, was blij dat we weg konden. KL vind ik een prima stad, had er graag nog een paar dagen langer verbleven.quote:Op vrijdag 6 september 2013 06:28 schreef Lemans24 het volgende:
KL is 'wel aardig', maar Singapore een stuk leuker.
Je bent de eerste die ik ken die er zo over denkt. Wat vond je afschuwelijk aan Singapore en leuk aan KL?quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:19 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Het is maar net waar je van houdt. Ik vond Singapore afgrijselijk, was blij dat we weg konden. KL vind ik een prima stad, had er graag nog een paar dagen langer verbleven.
Singapore vond ik te strak geregeld, te formeel, te schoon. Totaal geen sfeer. Nouja, bij Clarke Quay kon ik 's avonds iets van sfeer ontdekken. Ook de mensen vond ik er veel minder aardig; wat kortaf en zakelijk. In KL waren de mensen veel aardiger en behulpzamer. De sfeer is er gewoon wat relaxter, vind ik. Verder heb je in of rond KL genoeg bezienswaardigheden, leuke malls, en ook niet geheel onbelangrijk: KL is ook nog een spotgoedkoop t.o.v. S'pore (m.u.v. kleding, elektronica e.d.)quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Je bent de eerste die ik ken die er zo over denkt. Wat vond je afschuwelijk aan Singapore en leuk aan KL?
Het is idd maar net waar je van houdt. Ik vind het een intrigerende stad, een levend experiment. Werkend communisme, gecombineerd met extreme expansiedrift, uniek in de wereld.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:19 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Het is maar net waar je van houdt. Ik vond Singapore afgrijselijk, was blij dat we weg konden. KL vind ik een prima stad, had er graag nog een paar dagen langer verbleven.
We zaten in een hostel in Chinatown, Upper Cross Street. Ook 's avonds bij een Chinees restaurantje in de buurt buiten gezeten. Sfeer niet kunnen ontdekken.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het is idd maar net waar je van houdt. Ik vind het een intrigerende stad, een levend experiment. Werkend communisme, gecombineerd met extreme expansiedrift, uniek in de wereld.
En er gaan niet voor niets zoveel expats wonen.
(ze zijn nu het vliegveld aan het verplaatsen,moet binnen twee jaar af zijn)
Voor sfeer moet je trouwens in Little India en Chinatown zijn. Clark Quay is juist net een pretpark zonder sfeer, beetje zoals de Golden Triangle in KL.
Nou, sateh kambing op straat was één en al sfeer bij mij. Wat miste je dan?quote:Op zaterdag 7 september 2013 07:49 schreef Mariposas het volgende:
[..]
We zaten in een hostel in Chinatown, Upper Cross Street. Ook 's avonds bij een Chinees restaurantje in de buurt buiten gezeten. Sfeer niet kunnen ontdekken.
Komt denk ik omdat je Borneo hebt overgeslagen (toch?). Ik vond Borneo wel echt top, reizend van hoogtepunt naar hoogtepunt (Sipadan - Kinabatangan rivier - Mulu NP). En dan zijn we niet eens in Kuching geweest wegens tijdgebrek.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:31 schreef SnuggLe het volgende:
Net weer terug!
Goede tijd gehad, eten was hemels, maar toch was Maleisie het voor ons 'net niet'. Veel in andere landen in Azie geweest, maar in vergelijking tot bv India / Cambodja / Indonesie is het inderdaad veel ontwikkelder en mist het voor ons daardoor wat authentieke charme. En ook nadrukkelijke 'highlights' die je moet zien, zoals je in de genoemde landen wel hebt. Maar al met al prima vakantie gehad!
Ik had vorig jaar in Maleisië precies hetzelfde. Dit jaar in Indonesië geweest en dat maakte veel meer indruk.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:31 schreef SnuggLe het volgende:
Net weer terug!
Goede tijd gehad, eten was hemels, maar toch was Maleisie het voor ons 'net niet'. Veel in andere landen in Azie geweest, maar in vergelijking tot bv India / Cambodja / Indonesie is het inderdaad veel ontwikkelder en mist het voor ons daardoor wat authentieke charme. En ook nadrukkelijke 'highlights' die je moet zien, zoals je in de genoemde landen wel hebt. Maar al met al prima vakantie gehad!
Ja, ivm een baby van 6 maanden.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Komt denk ik omdat je Borneo hebt overgeslagen (toch?). Ik vond Borneo wel echt top, reizend van hoogtepunt naar hoogtepunt (Sipadan - Kinabatangan rivier - Mulu NP). En dan zijn we niet eens in Kuching geweest wegens tijdgebrek.
Kuching en Miri vond ik weinig aan. En palmplantages daar staat Sarawak ook vol mee.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:51 schreef Lemans24 het volgende:
Borneo is inderdaad een verzameling van must-sees. Alleen jammer dat Sabah één grote palmolieplantage is tussen de parken in. Ik hoop in Sarawak ook wat anders aan te treffen.
Denk dagje Kuching, dan wellicht Kubu NP en twee dagen Bako NP. Rest staat nagenoeg vast: vier dagen Mulu NP, één Miri, drie Penang.
Tip: in Kuching is een "ranger office" of weet ik hoe dat heet... Daar kun je gewoon langs gaan en kijken of er plek is en dan alsnog bespreken. Ikzelf had ook niets van tevoren geregeld maar er was gewoon plek. Voordeel van alleen reizen.quote:Op woensdag 18 september 2013 01:20 schreef Lemans24 het volgende:
Accommodatie in Mulu zal wel buiten het park worden, ik lees dat parkaccommodatie in het hoogseizoen ruim vantevoren geboekt moet worden en dat doe ik niet, te veel administratie.
In Bako NP had ik een kamer samen met één van de auteurs van Lonely Planet. Dat was vlak voordat ze het nieuwe format invoerden. Zij vertelde mij dat LP meer upmarket ging omdat ze de hun oude achterban wilden vasthouden en die waren inmiddels ouder en rijker geworden. Zelf vond ze het nieuwe format ook geen verbetering begreep ik.quote:Op woensdag 18 september 2013 06:30 schreef SnuggLe het volgende:
Lonely Planet wordt minder en minder naar mijn mening. Vroegah, een jaar of 10-12 geleden was het 100% mijn bijbel in Azie. Nu is het aardig, maar zijn de kaarten slecht en de beschrijvingen helemaal.
Het nieuwe format, bedoel je daar de kleurenversies mee die nu verschijnen? Die heb ik dan nog niet gebruikt (ligt er wel eentje van Rome thuis), maar ik vind het nog altijd erg praktische boeken. Maar in Uganda hadden we geen LP (aangezien er alleen een LP van East Africa is), wel de Bradt, maar die was eigenlijk ook wel prima. Vooral qua wildlife stond er wat meer informatie in over de dieren die er voorkomen, dat soort informatie mis ik wel eens in de LP.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
In Bako NP had ik een kamer samen met één van de auteurs van Lonely Planet. Dat was vlak voordat ze het nieuwe format invoerden. Zij vertelde mij dat LP meer upmarket ging omdat ze de hun oude achterban wilden vasthouden en die waren inmiddels ouder en rijker geworden. Zelf vond ze het nieuwe format ook geen verbetering begreep ik.
Ze vertelde me o.a. dat LP nu een minimale standaard hanteert voor accommodatie. Vroeger vond je onder "budget" o.a. een paar opties die absoluut het goedkoopste waren. Dan kon je zelf bepalen of je de standaard OK vindt. Nu worden de goedkoopste opties niet meer opgenomen als ze die te slecht vinden. Ik vind het verder tamelijk schokkend hoeveel ruimte ze tegenwoordig besteden aan de top-end opties, maar dat reflecteert waarschijnlijk het veranderde publiek.
Het verschilt ook wel per continent wat de beste reisgids is. Voor Afrika wil je idd een Bradt hebben, voor Azie een Lonely Planet, voor Zuid Amerika een Footprint en voor Europa meen ik te weten dat Rough Guides de beste is.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het nieuwe format, bedoel je daar de kleurenversies mee die nu verschijnen? Die heb ik dan nog niet gebruikt (ligt er wel eentje van Rome thuis), maar ik vind het nog altijd erg praktische boeken. Maar in Uganda hadden we geen LP (aangezien er alleen een LP van East Africa is), wel de Bradt, maar die was eigenlijk ook wel prima. Vooral qua wildlife stond er wat meer informatie in over de dieren die er voorkomen, dat soort informatie mis ik wel eens in de LP.
Ik bedoel de versies met blauwe ipv zwarte kaartjes en $, $$ en $$$ in plaats van "budget","midrange" en "top-end"quote:Op woensdag 18 september 2013 11:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het nieuwe format, bedoel je daar de kleurenversies mee die nu verschijnen?
De meeste van die guides waren trouwens super aardig. Alleen één dame had ik wat problemen mee. Bij de Deer cave waar die vleermuizen s'avonds uitvliegen ging ik altijd net buiten de uitgang van de grot staan, wat officieel alleen mag op het moment dat je die tour doet. Maar ik had daar schijt aan omdat je op die plek veel beter kunt zien hoe de vleermuizen in het begin doughnuts vormen voordat ze in een lint wegvliegen. Door haar werd ik steeds weggestuurdquote:Op woensdag 18 september 2013 13:41 schreef MCH het volgende:
Die man werkte zelf ook in het park en had nog allerlei mooie verhalen over corruptie in het park en het ongenoegen van de lokale mensen t.o.v. het park.
Ik heb ook redelijk goede ervaringen met de gidsen. Zijn na de exodus van de vleermuizen een keer als laatste teruggelopen met een gids waar we geen tour bij hadden geboekt en die gaf nog overal uitleg bij. Dat had ze helemaal niet hoeven doen natuurlijk maar toch nam ze nog uitgebreid de tijd voor ons. Echt toffe dingen gezien. Dat was toevallig ook een vrouw.quote:Op woensdag 18 september 2013 14:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
De meeste van die guides waren trouwens super aardig. Alleen één dame had ik wat problemen mee. Bij de Deer cave waar die vleermuizen s'avonds uitvliegen ging ik altijd net buiten de uitgang van de grot staan, wat officieel alleen mag op het moment dat je die tour doet. Maar ik had daar schijt aan omdat je op die plek veel beter kunt zien hoe de vleermuizen in het begin doughnuts vormen voordat ze in een lint wegvliegen. Door haar werd ik steeds weggestuurdterwijl de rest het toestond.
Nare regel is dat inderdaad. Dat je elke keer zou moeten betalen als je niet bij het park slaapt, vooral ook omdat de accommodatie daar best wel duur is. Maar goed ondanks dat die regel er was hebben we maar 1x hoeven betalen. Dus de regel wordt niet uitgevoerd.quote:Op woensdag 18 september 2013 14:04 schreef SeLang het volgende:
Ik slaap liever in het park zelf, maar het is echt geen probleem als je buiten het park overnacht. Ik zwierf vaak s'nachts rond door het park maar ging ook weleens samen met een jongen die accommodatie had buiten het park. S'morgens bij het ontbijt zat hij dan weer bij ons. Hij moest dus steeds terug en opnieuw toegang betalen dus beetje lastig voor hem, maar geen groot probleem.
Het was trouwens bere gezellig moet ik zeggen. Iedereen zit daar voor de natuur en op de dorm werd goed rekening met elkaar gehouden. Vroeg slapen, vroeg op. En als je s'nachts nog wat wilt rondzwerven (ik dus) doe je muisstil als je terugkomt. En iedereen heeft verhalen over wat ze die dag hadden gezien.
Er vlogen trouwens altijd grote vleermuizen door de badkamer, profiterend van de motten die werden aangetrokken door het licht. Vlogen door het ene raam naar binnen en het andere weer naar buiten. Ow wat mooi was het daar
Dat doen ze inderdaad ja. Ze vinden het zelf ook allemaal tof dus je krijgt uitleg van ze of je nu aan een toer meedoet of niet.quote:Op woensdag 18 september 2013 14:19 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb ook redelijk goede ervaringen met de gidsen. Zijn na de exodus van de vleermuizen een keer als laatste teruggelopen met een gids waar we geen tour bij hadden geboekt en die gaf nog overal uitleg bij. Dat had ze helemaal niet hoeven doen natuurlijk maar toch nam ze nog uitgebreid de tijd voor ons. Echt toffe dingen gezien. Dat was toevallig ook een vrouw.
Dan heb je mazzel gehadquote:Op woensdag 18 september 2013 14:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Nare regel is dat inderdaad. Dat je elke keer zou moeten betalen als je niet bij het park slaapt, vooral ook omdat de accommodatie daar best wel duur is. Maar goed ondanks dat die regel er was hebben we maar 1x hoeven betalen. Dus de regel wordt niet uitgevoerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |