quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
quote:"Dit klinkt ziek:
police force has now united with civilian AKP symphatisers and started terrorizing Izmir. They are brutally beating everyone altogether. Some parking lots in Izmir are currently being used as torture cites by the police. Majority of the crowd is arrested and again being tortured in various police centers all around Izmir. Lucky i got back home just on time"
dit heb ik van een forum maar het klinkt geloofwaardig
http://ireport.cnn.com/docs/DOC-980745quote:Op zondag 2 juni 2013 16:00 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Denk je dat nou echt? Iedereen zegt dat de politie zich heeft teruggetrokken. De premier en president willen een onderzoek naar het politiegeweld.
Valt me weer mee dat je niet je eigen twist aan de OP hebt gegevenquote:
Demonstraties trekken ook domme en baldadige mensen aan. Bij de protestmars waar ik in meeliep verliep alles vredig. Degenen die stoer gingen scheuren met hun auto kregen afkeuring.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:40 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat vind je van de jongeren die winkels slopen en overal PKK-leuzen opschrijven?
Vind je niet dat er een gevaar dreigt voor een escalatie a la Syrië?
En hoe zie je het aftreden voor je als hij nog steeds veel steun geniet van de bevolking en weer word herkozen? Turkije is niet alleen die hippe wijken in Istanbul immers.
Waar is dit van? En hoor ik nu Kardes Turkuler?quote:Op zondag 2 juni 2013 16:08 schreef Triggershot het volgende:
Dit moet gewoon Erdogan zijn en mij vervolgens huldigen als opvolger. Ik weet wel raad met die protesters
Ik heb die toespraak zelf gezien.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:09 schreef Beathoven het volgende:
Uit t vorige topic een quote van iemand
[..]
[..]
http://ireport.cnn.com/docs/DOC-980745
During his speech, he also mentioned the protests in Istanbul and suggested that if "they" can bring 100,000 people, we can bring 1,000,000. What does this mean?
Vanuit Nederland zou ik er idd vrij relaxed over kunnen doen maar het is een feit dat in diverse steden de straten zwart van de demonstranten zien, het is een feit dat de media geen actieve getuige wil zijn en alles van social media komt dat makkelijk weggewuifd kan worden als onzin. Het is een feit dat dit land een negatief reisadvies kent en het is een feit dat er vanuit deze gesloten positie heel eenvoudig het e.e.a kan worden gedaan om de 'extremisten' te verdrijven of te bestraffen zonder dat het 't nieuws haalt want de media behandeld het alsof het een gegeven is maar niet meer dan dat.
waarom noemt hij het dan expliciet en wat zeg je van de rest van wat ik schreef?quote:Op zondag 2 juni 2013 16:11 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb die toespraak zelf gezien.
Hij zei letterlijk. Als zij 100.000 brengen kunnen wij 1 miljoen brengen. Maar wij zijn niet in dergelijke dingen geïnteresseerd
Van Muhtesem yuzyil : http://en.wikipedia.org/wiki/Muhte%C5%9Fem_Y%C3%BCzy%C4%B1lquote:Op zondag 2 juni 2013 16:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Waar is dit van? En hoor ik nu Kardes Turkuler?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2013 16:13:24 ]
quote:Op zondag 2 juni 2013 16:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van Muhtesem yuzyil : http://en.wikipedia.org/wiki/Muhte%C5%9Fem_Y%C3%BCzy%C4%B1l
Nee, je hoort de Alevi ( Bektashi ) - Ulufe Yemini - Eed wat wordt afgelegd door de Prins tijdens een inhuldiging in het leger.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat herken ik wel.. Maar die stem van die man, daar doelde ik op
![]()
Oooooohquote:Op zondag 2 juni 2013 16:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]Dat herken ik wel.. Maar die stem van die man, daar doelde ik op
Het komt op mij over als dat sommige mensen heel graag willen dat dit escaleert en de sociale media overspoelen met leugens. Ik zie ze voor veel aan, maar martelkamers is gewoon pure onzin.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
waarom noemt hij het dan expliciet en wat zeg je van de rest van wat ik schreef?
wat zijn de msm media?,quote:Op zondag 2 juni 2013 16:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het komt op mij over als dat sommige mensen heel graag willen dat dit escaleert en de sociale media overspoelen met leugens. Ik zie ze voor veel aan, maar martelkamers is gewoon pure onzin.
De MSM media berichten er inmiddels wel veel over trouwens.
Main stream media bedoel ik.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
wat zijn de msm media?,
Misschien mis ik iets want ik ben geen turk van origine.. ik woon en werk hier alleen.
Domme mensen die die plaatjes maken zeg.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:19 schreef Ambipur het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet er wel om lachen..quote:Op zondag 2 juni 2013 16:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Domme mensen die die plaatjes maken zeg.
Klopt. Bewolkt nu. Vanochtend regen.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:11 schreef Flow3r het volgende:
Het is niet zo'n mooi weer in Istanbul? Ik zie veel mensen met jassen en lange broeken op die streams
Ok. Waar 't mij om gaat is of los van politiek of partijen.. of de gekte hier wel of niet uitbreekt, wat de CHP er nu mee te maken heeft weet ik niet. Komt er een revolutie of niet (beide vind ik best) en als die er niet komt..what's next. Turkije is een prachtig land maar in deze instabiele conditie vraag ik me af of ik als buitenlander hier nog wel wat te zoeken heb.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:19 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Main stream media bedoel ik.
En ik vind inderdaad dat je wat achtergrond info mist. Bijvoorbeeld over de gewelddadige geschiedenis van de CHP. Je vergeleek ze met PvdA/D66, is een slechte vergelijking.
Lees het topic goed door. Dan snap je de ontwikkelingen beter.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:18 schreef Suc het volgende:
Ik hoor op het nieuws dat er geen bomen worden gekapt, of dat er in ieder geval na het project niet minder bomen zullen staan. Misschien zelfs wel meer. Daarnaast komt er ook geen shopping center, maar hoogstwaarschijnlijk een hotel.
Deze hele riot gaat volgens mij niet eens meer om het park. Maar om de AKP.
Dit is wel een redelijk stukje "van de andere kant". Ook nogal eenzijdig natuurlijk; dus zelf de balans en waarheid zoekenquote:Op zondag 2 juni 2013 16:18 schreef Suc het volgende:
Ik hoor op het nieuws dat er geen bomen worden gekapt, of dat er in ieder geval na het project niet minder bomen zullen staan. Misschien zelfs wel meer. Daarnaast komt er ook geen shopping center, maar hoogstwaarschijnlijk een hotel.
Deze hele riot gaat volgens mij niet eens meer om het park. Maar om de AKP.
Dat hij een moskee heeft genoemd heeft eigenlijk geen gevolgen voor de conservatieven. Die steunen met sowieso, en hoe hij met deze situatie omgaat past precies in hun straatje. De groepen in Turkije (respectievelijk de moslims, de seculieren en de nationalisten) zijn redelijk standvast in hun eigen opvattingen en het beste voor Erdogan is om zijn eigen aanhang te bevredigen. Dat doet hij door middel van de eigen identiteit van zijn groepering te versterken. Als hij bijvoorbeeld roept dat hij een miljoen mensen op kan brengen zullen er dus wel een groot aantal mensen zich daarin kunnen vinden, omdat dat verbindend werkt voor hun groep.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ok. Waar 't mij om gaat is of los van politiek of partijen.. of de gekte hier wel of niet uitbreekt, wat de CHP er nu mee te maken heeft weet ik niet. Komt er een revolutie of niet (beide vind ik best) en als die er niet komt..what's next. Turkije is een prachtig land maar in deze instabiele conditie vraag ik me af of ik als buitenlander hier nog wel wat te zoeken heb.
Ik heb de eerste protesten bijgewoond in mijn stad maar mn vrienden raden me af om aan deze protesten mee te doen en wimpelen het verzoek ook weg vanwege 't gevaar van letsel en moeilijke communicatie met 't ziekenhuis oid. Dus ik zit wat thuis met het nieuws terwijl de meeste nummers onbereikbaar zijn, ik kan zeggen 'negeer het, klopt toch niets van' maar ik hoor Rutte nog niet zeggen 'we kunnen een paar duizend mensen brengen 'als' we het willen" Waarom noemt een president dit überhaupt, het is uitgeschreven. Als het klopt en er worden idd mensen tegen elkaar opgezet waar de media doet alsof het land helemaal geen crisis kent dan is dit wel een situatie waarin dit soort dingen 'zouden' kunnen als het nog niet heeft plaatsgevonden.
Niemand kan zien hoe het er hier morgen uitziet maar als Erdogan nu heeft uitgesproken dat er een moskee komt dan is dat waarschijnlijk een poging om de groep conservatieven terug te winnen die anders de demonstrerende groep had gesteund. Het is allemaal wel erg tactisch nu.
quote:Op zondag 2 juni 2013 16:39 schreef Ambipur het volgende:
Deze al geweest?
http://occupygezipics.tumblr.com/
"Vrouwen moeten eerder kunnen stoppen met werken, zodat ze meer uit het leven kunnen halen."quote:Op zondag 2 juni 2013 17:01 schreef Ambipur het volgende:
Zijn er highlights van het interview van die engerd?
God, ik moet echt eens iets aan mijn Turks doen om die interviews van hem gewoon te kunnen volgen...quote:Op zondag 2 juni 2013 17:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Vrouwen moeten eerder kunnen stoppen met werken, zodat ze meer uit het leven kunnen halen."
Waarom zou ikquote:Op zondag 2 juni 2013 16:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Valt me weer mee dat je niet je eigen twist aan de OP hebt gegeven
Wat een humor weer. Echt fantastisch.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:32 schreef Pharmacist het volgende:
Dikke lol!
Syria advises its citizens to avoid travel to Turkey, because of "a deterioration in the security situation"
Syria has advised its citizens to avoid travel to neighbouring Turkey, because of "a deterioration in the security situation" following the anti-government protests.
"The foreign ministry advises Syrian citizens to avoid travel to Turkey for their own safety because of a deterioration in the security situation in a number of Turkish cities," it said in a statement carried on Syrian state television.
More than 94,000 people have been killed in Syria's civil war, according to the UN, and about 200,000 people have fled to Turkey.
http://blogs.aljazeera.co(...)terioration-security
Dat is toch de Turkse Telegraaf?quote:Op zondag 2 juni 2013 17:20 schreef Ambipur het volgende:
Godver, wat erger ik mij aan sabahWat is dat voor een prut aan nieuws wat zij tentoonstellen op hun website.
quote:Op zondag 2 juni 2013 17:32 schreef Pharmacist het volgende:
Dikke lol!
Syria advises its citizens to avoid travel to Turkey, because of "a deterioration in the security situation"
Syria has advised its citizens to avoid travel to neighbouring Turkey, because of "a deterioration in the security situation" following the anti-government protests.
"The foreign ministry advises Syrian citizens to avoid travel to Turkey for their own safety because of a deterioration in the security situation in a number of Turkish cities," it said in a statement carried on Syrian state television.
More than 94,000 people have been killed in Syria's civil war, according to the UN, and about 200,000 people have fled to Turkey.
http://blogs.aljazeera.co(...)terioration-security
Inderdaad. En het Tv-nieuws haalt het niveau van Hart van Nederland niet. Eigenlijk is het standaard wel zo dat ze groot nieuws negeren terwijl ze een uitzending van een uur kunnen vullen met een arrestatie van een travestie-hoer langs de E5.quote:
Behalve van TRT maar dat is weer sterk gekleurd.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Inderdaad. En het Tv-nieuws haalt het niveau van Hart van Nederland niet.
Ik ken eigenlijk geen mensen die naar TRT kijkenquote:Op zondag 2 juni 2013 17:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Behalve van TRT maar dat is weer sterk gekleurd.
Headlines!quote:
Volgens mij is het verboden om na 10 uur in winkels alcohol te verkopen maar mag het wel in de horeca.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:47 schreef Aloulou het volgende:
Erdogan heeft alcohol verboden in de avond bij uitgaansgelegenheden? Of ben ik fout geinformeerd? Het lijkt me dat wie alcohol wil drinken in de avond dat nog steeds kan maar dan bijv thuis met vrienden en wat meenemen vanuit de supermarkt? Het is me niet echt duidelijk wat de eisen zijn, maar gezien de demonstraties kan dit niet om bomen en en park gaan. Hebben de demonstranten eisen?
quote:Op zondag 2 juni 2013 17:46 schreef De_Guidance het volgende:
Hoewel, NTV, CNNTurk , TV8 en Haberturk zijn wel nieuwszenders op niveau.
Wellicht ben ik gek maar ik krijg toch het idee dat deze krant op de hand van de zittende regering is. Kan het mishebben, though. Weet ook niet precies hoe ik die indruk krijg. Onderbuikgevoel of zo.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Headlines!
- Let op provocaties: 17 leugens van de demonstraties
- Erdogan bekritiseert sociale media
- Onschuldige burger aangevallen, omdat hij werd aangezien voor een agent in burger
- Erdogan verklaart; er komen zelfs meer bomen
- Erdogan verklaart; het gebruik van traangas was iets te veel van het goede.
Daar ben ik mee opgegroeidquote:Op zondag 2 juni 2013 17:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk geen mensen die naar TRT kijken
Samamyolu heeft leuke films. Ik vind die Islamitische films altijd geweldig ivm boodschappen die ze dan gevenquote:Op zondag 2 juni 2013 17:49 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Daar ben ik mee opgegroeid. Nu staat Samanyolu standaard te blèren in het ouderlijk huis. Ik heb echt trauma's overgehouden aan Turkse nieuwsuitzendingen. Dat schreeuwende, ratelende toontje, de sensatiebeelden, de constante herhalingen...
Maar goed, dat is in andere mediterrane landen net zo. Beetje VS-achtig.
zoals ik het hoor zijn het verschillende dingen: het begon om dat parkje, maar men toont solidariteit vanwege de harde reactie van de politie. daarnaast heeft men problemen met alle verboden die er plaats vinden. recht op abortus, keizersnede, alcohol, etc. wordt allemaal ingetoomt. het is min of meer een protest voor meer democratie geworden en meer vrijheid.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:47 schreef Aloulou het volgende:
Erdogan heeft alcohol verboden in de avond bij uitgaansgelegenheden? Of ben ik fout geinformeerd? Het lijkt me dat wie alcohol wil drinken in de avond dat nog steeds kan maar dan bijv thuis met vrienden en wat meenemen vanuit de supermarkt? Het is me niet echt duidelijk wat de eisen zijn, maar gezien de demonstraties kan dit niet om bomen en en park gaan. Hebben de demonstranten eisen?
Exact. Dat alcoholverbod heeft Erdogan niet slim gepubliceerd, maar wordt verder echt overdreven. Hij had de Islam er nooit bij moeten pakken, maar er valt echt wel wat te zeggen voor een verkoopstop in winkels. Mind you, ik ben het er niet perse mee eens, maar er wordt iets te spastisch over gedaan.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Volgens mij is het verboden om na 10 uur in winkels alcohol te verkopen maar mag het wel in de horeca.
Ja maar dat heeft met druk te maken. Nu trouwens gewoon full coverage van het Taksimplein op CNNturk.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja man.. CNN is echt kwaliteit..
En die druk vind ik dus eng. Dit is al de zoveelste keur, dat ze niet uitzenden ivm druk van bovenaf...quote:Op zondag 2 juni 2013 17:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja maar dat heeft met druk te maken. Nu trouwens gewoon full coverage van het Taksimplein op CNNturk.
Heeft hij de islam erbij gepakt?quote:Op zondag 2 juni 2013 17:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Exact. Dat alcoholverbod heeft Erdogan niet slim gepubliceerd, maar wordt verder echt overdreven. Hij had de Islam er nooit bij moeten pakken, maar er valt echt wel wat te zeggen voor een verkoopstop in winkels. Mind you, ik ben het er niet perse mee eens, maar er wordt iets te spastisch over gedaan.
Dat 'verbod' is vanuit het buitenland gezien niet goed te begrijpen als 'explosief'. Objectief gezien is het enige wat er gebeurde dat winkels geen alcohol meer mogen verkopen na 10 uur 's avonds en dat je buiten, op straat dus, geen alcohol meer mag drinken. Het lijkt bijna een logische regel. In bars en restaurants met een alcohol-vergunning mag er gewoon wel worden geschonken en gedronken.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:47 schreef Aloulou het volgende:
Ach, je merkt dat het hart op de goede plaats zit, inderdaad. Ik trek tv gewoon slecht, of het nou Turks of Nederlands isquote:Op zondag 2 juni 2013 17:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Samamyolu heeft leuke films. Ik vind die Islamitische films altijd geweldig ivm boodschappen die ze dan geven
Oh God, die vormende films. Het geeft mij altijd het gevoel alsof ik naar een evangelisch kanaal a la EO zit te kijken.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Samamyolu heeft leuke films. Ik vind die Islamitische films altijd geweldig ivm boodschappen die ze dan geven
Ik ben gestopt met het kijken naar Turks tv toen ze Euro D etc werden. Dat schreeuwerige met het nieuws, dat vieze gedoe in series zijn niet mijn dingen.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:53 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ach, je merkt dat het hart op de goede plaats zit, inderdaad. Ik trek tv gewoon slecht, of het nou Turks of Nederlands is.
Oh ja, volgens samanyolu zou ik gestenigd moeten worden geloof ikquote:Op zondag 2 juni 2013 17:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh God, die vormende films. Het geeft mij altijd het gevoel alsof ik naar een evangelisch kanaal a la EO zit te kijken.
Dat doe je dan ook, bij Samanyolu.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh God, die vormende films. Het geeft mij altijd het gevoel alsof ik naar een evangelisch kanaal a la EO zit te kijken.
Hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 2 juni 2013 17:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oh ja, volgens samanyolu zou ik gestenigd moeten worden geloof ik![]()
wat bedoel je met vieze gedoe en zedenloos?quote:Op zondag 2 juni 2013 17:55 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met het kijken naar Turks tv toen ze Euro D etc werden. Dat schreeuwerige met het nieuws, dat vieze gedoe in series zijn niet mijn dingen.
Jammer alleen dat mijn Turks echt achteruit is gegaan. Ik heb zo'n moeite met het lezen van nieuwsartikelen
Zeggen ze ook niet zomaar dan.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oh ja, volgens samanyolu zou ik gestenigd moeten worden geloof ikMaar de films zijn prettig. Ik kan de andere films niet meer uitstaan, hoor. Vind het zo zedenloos tegenwoordig.
quote:Op zondag 2 juni 2013 17:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zeggen ze ook niet zomaar dan.
C_C, askim
Ik wil eind dit jaar alleen naar Istanbul, maar ben nog twijfelende ivm het niveau Turks van mijquote:Op zondag 2 juni 2013 17:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat doe je dan ook, bij Samanyolu.
Nja, ik heb in m'n eigen huis geen Turkse tv, dus mijn Turks is inderdaad ook op rampzalig niveau Ambipur. Ik kan nu al niet wachten op de winkeliers die me volgende maand in Istanbul belachelijk gaan maken.
Denk aan Aski-Memnu (geloof ik....). Vond dat soms echt te ver gaan. Diziler gaan tegenwoordig niet meer om kwaliteit, maar meer seks, drank, vaag gedoe.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
wat bedoel je met vieze gedoe en zedenloos?
Als je via je vereniging eventueel in contact kunt komen met hen, kan je aub vragen wat er aan de sociale media-berichting gelogen is en wat echt is, en of ze zelf hun informatie wat genuanceerder kunnen brengen? Ik vind het bijvoorbeeld heel vreemd dat diverse buitenlandse media (waaronder aljazeera en bbc, wat mij betreft de twee meest betrouwbare bronnen) niet berichten van doden, maar op twitter wel, en het lijkt mij onmogelijk dat ze met kogels schieten en er tegelijkertijd maar slechts zes doden zijn.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:39 schreef Asphias het volgende:
http://www.aegeegoldentim(...)t-ask-for-democracy/
http://www.aegeegoldentim(...)-was-the-last-straw/
ik zit bij een europese studentenvereniging, hier zijn twee interviews met (oud-)leden en hoe zij de protesten meemaken.
Wat ik net zag, zag er niet goed uit.. Dit gaat richting rellen. Jammer.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:17 schreef HiZ het volgende:
Ja in Ankara is het ook goed mis ondertussen he? Alleen daar horen we bijna niks van.
twitter:RT_com twitterde op zondag 02-06-2013 om 18:18:41UPDATE: Over 1,700 arrested in #Turkey in three days of protests - Interior Minister http://t.co/AUiY7X1WS2 reageer retweet
Het Ataturk Kultur Merkezi; ook zo'n gebouw dat als een visgraat in de keel van de Padisah zit. Dat wil hij het liefste ook laten afbreken. En natuurlijk is hij maar weer eens begonnen over die moskee die hij al twintig jaar lang wil laten bouwen op het Taksimplein.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:34 schreef superworm het volgende:
Ze staan op het dak van dat gebouw![]()
@ http://rt.com/on-air/turkey-protest-istanbul-park/
Het ziet er dan ook wel afzichtelijk uit, doet me denken aan dat oude cultuurcentrum in Berlijn, jaar of zes geleden afgebroken. Ook om politieke redenen trouwens, nl. zo snel mogelijk alle sporen van het communistische verleden uitwissen.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het Ataturk Kultur Merkezi; ook zo'n gebouw dat als een visgraat in de keel van de Padisah zit. Dat wil hij het liefste ook laten afbreken. En natuurlijk is hij maar weer eens begonnen over die moskee die hij al twintig jaar lang wil laten bouwen op het Taksimplein.
Ja, de deelnemers aan het Taksim protest die ik ken hebben juist het gevoel dat ze nu moeten doorzetten. Net zolang tot Erdogan ophoudt met het praten over de protesten alsof er niets aan de hand is.quote:
Wat is het probleem als het (later) opnieuw gebouwd zal worden?quote:Op zondag 2 juni 2013 18:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het Ataturk Kultur Merkezi; ook zo'n gebouw dat als een visgraat in de keel van de Padisah zit. Dat wil hij het liefste ook laten afbreken.
Dit is zo foutquote:Op zondag 2 juni 2013 12:11 schreef Ambipur het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van het jaar lijkt mij..
Maar eisen ze nieuwe verkiezingen? Ik bedoel wat is nu het daadwerkelijke doel van deze protesten. Daar waar de Arabische protesten echt duidelijk gericht waren op het afzetten van de gevestigde macht, lijkt dat hier niet echt het geval te zijn. Of mis ik iets?quote:Op zondag 2 juni 2013 18:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, de deelnemers aan het Taksim protest die ik ken hebben juist het gevoel dat ze nu moeten doorzetten. Net zolang tot Erdogan ophoudt met het praten over de protesten alsof er niets aan de hand is.
Dat het niet opnieuw gebouwd zal worden misschien?quote:Op zondag 2 juni 2013 18:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat is het probleem als het (later) opnieuw gebouwd zal worden?
Dat weten ze zelf niet eens, ze protesteren om het protesteren.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar eisen ze nieuwe verkiezingen? Ik bedoel wat is nu het daadwerkelijke doel van deze protesten. Daar waar de Arabische protesten echt duidelijk gericht waren op het afzetten van de gevestigde macht, lijkt dat hier niet echt het geval te zijn. Of mis ik iets?
de claims van agent orange en live bullets lijken de grootste overdrijvingen. doden is erg moeilijk na te gaan. er zijn zeker een hoop gewonden, maar het is ook als je daar bent moeilijk na te gaan of er doden zijn of niet. heb wel van iemand gehoord dat een vriend van hem met hoofdletsel naar het ziekenhuis is afgevoerd, en voorlopig nog steeds niet weet hoe het met hem is.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:08 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Als je via je vereniging eventueel in contact kunt komen met hen, kan je aub vragen wat er aan de sociale media-berichting gelogen is en wat echt is, en of ze zelf hun informatie wat genuanceerder kunnen brengen? Ik vind het bijvoorbeeld heel vreemd dat diverse buitenlandse media (waaronder aljazeera en bbc, wat mij betreft de twee meest betrouwbare bronnen) niet berichten van doden, maar op twitter wel, en het lijkt mij onmogelijk dat ze met kogels schieten en er tegelijkertijd maar slechts zes doden zijn.
Praat eens geen onzin wil je.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat weten ze zelf niet eens, ze protesteren om het protesteren.
Het probleem is dat één van de locaties voor een (volstrekt overbodige moskee) de plek van het AKM is. Het is een lelijk gebouw, dat geef ik meteen toe. Maar het is ook een gebouw dat op de monumentenlijst staat. En het feit dat de Padisah zo uit de losse pols zegt dat hij niemands toestemming nodig heeft om het af te breken geeft gewoon aan dat hij vindt dat hij boven de wet staat.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat is het probleem als het (later) opnieuw gebouwd zal worden?
Het gebruik van Agent Orange is de grootste onzin die er is. Agent Orange gebruik je niet voor crowd control en is niet eens oranje van kleur, het is gewoon een stuk propaganda middel om de regering zwarte te maken.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:44 schreef Asphias het volgende:
[..]
de claims van agent orange en live bullets lijken de grootste overdrijvingen. doden is erg moeilijk na te gaan. er zijn zeker een hoop gewonden, maar het is ook als je daar bent moeilijk na te gaan of er doden zijn of niet. heb wel van iemand gehoord dat een vriend van hem met hoofdletsel naar het ziekenhuis is afgevoerd, en voorlopig nog steeds niet weet hoe het met hem is.
overigens: ik kom net een filmpje tegen van een agent die in paniek raakt en met zijn dienstpistool in de lucht schiet. zou goed kunnen dat de claim van live bullets daar vandaan komt.
Idd, dat gebruik je om regenwoud mee in de fik mee te zetten, en zóveel bomen staan er ook weer niet op dat pleinquote:Op zondag 2 juni 2013 18:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het gebruik van Agent Orange is de grootste onzin die er is. Agent Orange gebruik je niet voor crowd control en is niet eens oranje van kleur, het is gewoon een stuk propaganda middel om de regering zwarte te maken.
[ afbeelding ]
het lijkt er op dat ze een regering willen die meer naar hun luistert. als dat alleen kan door de huidige regering af te zetten, so be it.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar eisen ze nieuwe verkiezingen? Ik bedoel wat is nu het daadwerkelijke doel van deze protesten. Daar waar de Arabische protesten echt duidelijk gericht waren op het afzetten van de gevestigde macht, lijkt dat hier niet echt het geval te zijn. Of mis ik iets?
weet ik. het is alleen de vraag of het propaganda is, of slecht geinformeerd. het is heel makkelijk om wat op twitter te roepen zonder jezelf te informeren, en er zullen altijd wel een paar mensen bij zitten die te snel een conclusie trekken(oranje vloeistof! agent orange!).quote:Op zondag 2 juni 2013 18:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het gebruik van Agent Orange is de grootste onzin die er is. Agent Orange gebruik je niet voor crowd control en is niet eens oranje van kleur, het is gewoon een stuk propaganda middel om de regering zwarte te maken.
[ afbeelding ]
Overigens heeft Agent Orange gigantisch gevolgen voor mensen op de lange termijn, ik raad het niet aan om te gaan Googlen maar als je nieuwsgierig bent...quote:Op zondag 2 juni 2013 18:47 schreef superworm het volgende:
[..]
Idd, dat gebruik je om regenwoud mee in de fik mee te zetten, en zóveel bomen staan er ook weer niet op dat plein
Lijkt mij eerder een kwestie van onwetendheid. Als ik het me goed herinner uit de eerdere topics is dat 'orange gas' gewoon een variant van pepergas.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tijdens dit soort situaties zijn mensen altijd op zoek naar het laatste en sappigste nieuws. Als er een tweet voorbij komt over Agent Orange dan worden die tweets maar al te graag geretweet. Het hoeft niet eens waar te zijn, maar iedereen tweet erover, dus zal het wel waar zijn zal de gedachte zijn van de meesten.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:49 schreef Asphias het volgende:
[..]
[..]
weet ik. het is alleen de vraag of het propaganda is, of slecht geinformeerd. het is heel makkelijk om wat op twitter te roepen zonder jezelf te informeren, en er zullen altijd wel een paar mensen bij zitten die te snel een conclusie trekken(oranje vloeistof! agent orange!).
Nee bedanktquote:Op zondag 2 juni 2013 18:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Overigens heeft Agent Orange gigantisch gevolgen voor mensen op de lange termijn, ik raad het niet aan om te gaan Googlen maar als je nieuwsgierig bent...
Agent Orange is gebruikt tijdens de Vietnamoorlog door de Amerikanen en brengt gigantisch veel schade aan de gezondheid van mensen (en planten). Door de term "Agent Orange" wil men de lezer van de berichten "shockeren" want -> Vietnamoorlog.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:49 schreef Asphias het volgende:
weet ik. het is alleen de vraag of het propaganda is, of slecht geinformeerd. het is heel makkelijk om wat op twitter te roepen zonder jezelf te informeren, en er zullen altijd wel een paar mensen bij zitten die te snel een conclusie trekken(oranje vloeistof! agent orange!).
Dit klopt niet.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het Ataturk Kultur Merkezi; ook zo'n gebouw dat als een visgraat in de keel van de Padisah zit. Dat wil hij het liefste ook laten afbreken. En natuurlijk is hij maar weer eens begonnen over die moskee die hij al twintig jaar lang wil laten bouwen op het Taksimplein.
Ulusal Kanal ofzo, Erdogan heeft vandaag prima uitleg gegeven tijdens Teke tekquote:Op zondag 2 juni 2013 18:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit klopt niet.
Ze gaan gewoon een nieuwe bouwen. Gaat ook Ataturk Kultur Merkezi heten.
Wat zijn jouw bronnen ?
klopt. vandaar dus ook mijn vorige post; het gebruik van agent orange is de grootste overdrijving. en het gebruik van live bullets komt vermoedelijk doordat één agent in paniek in de lucht schiet. buiten dat om lijkt de kern van de berichtgeving echter gewoon te kloppen. grote protesten in istanbul en ankara, en nu ook in izmir. en heel veel gebruik van traangas en waterkanonnen.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:51 schreef YazooW het volgende:
[..]
Tijdens dit soort situaties zijn mensen altijd op zoek naar het laatste en sappigste nieuws. Als er een tweet voorbij komt over Agent Orange dan worden die tweets maar al te graag geretweet. Het hoeft niet eens waar te zijn, maar iedereen tweet erover, dus zal het wel waar zijn zal de gedachte zijn van de meesten.
Ja ik kijk nu de herhaling. Hij lijkt toch wel een punt te hebben..quote:Op zondag 2 juni 2013 18:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ulusal Kanal ofzo, Erdogan heeft vandaag prima uitleg gegeven tijdens Teke tek
Jij weet niet kennelijk dat het protest veel een veel groter is dan alleen die honderdduizend mensen rond Taksim. In alle delen van de stad zijn er protesten. Zelfs in delen van Fatih; de Padisah kan wel heel stoer roepen dat hij 1 miljoen mensen naar Kagithane kan oproepen. Maar de vraag is of zijn 'volgelingen' wel zullen komen. De laatste 24 uur heeft de Padisah wel stoer gepraat, maar het is aan de President te danken dat er geen complete straatoorlog wordt uitgevochten in Istanbul.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:51 schreef Che_ het volgende:
Als de achterban van Erdogan daadwerkelijk de straat opgaat om tegen de demonstranten te demonstreren () dan zijn ze zo weggevaagd. Hoeft de politie niet eens wat te doen.
Deze protesten zijn een klassieke voorbeeld van hoe een kleine groep het voor meerderheid kan verpesten met hun vernielingen en provocaties. Wat denk je nou.. dat de politie niks terug doet als dat hippietuig stenen op ze gooit.
Aanpakken die hap.
Burasi Turkiyequote:Op zondag 2 juni 2013 18:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit klopt niet.
Ze gaan gewoon een nieuwe bouwen. Gaat ook Ataturk Kultur Merkezi heten.
Wat zijn jouw bronnen ?
Ben ook fan van president Gül wat dat betreft. Laat ook het nut zien van het huidige systeem. Premier en president apart.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij weet niet kennelijk dat het protest veel een veel groter is dan alleen die honderdduizend mensen rond Taksim. In alle delen van de stad zijn er protesten. Zelfs in delen van Fatih; de Padisah kan wel heel stoer roepen dat hij 1 miljoen mensen naar Kagithane kan oproepen. Maar de vraag is of zijn 'volgelingen' wel zullen komen. De laatste 24 uur heeft de Padisah wel stoer gepraat, maar het is aan de President te danken dat er geen complete straatoorlog wordt uitgevochten in Istanbul.
Erdogan of HiZ?quote:Op zondag 2 juni 2013 18:54 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja ik kijk nu de herhaling. Hij lijkt toch wel een punt te hebben..
Welke Armeense kerk? Er is helemaal geen Armeense kerk op het plein.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:55 schreef De_Guidance het volgende:
Erdogan zegt ook dat de Armeense kerk en veel prominentere plek gaat krijgen op het Taksim-plein.
Ulusal Kanal is de enig zender die de waarheid uitzend, dus neem maar aan dat alles wat je daar ziet klopt.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:54 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja ik kijk nu de herhaling. Hij lijkt toch wel een punt te hebben..
Erdoğan. Maar hij is sowieso goed met praten. Ik moet er eerst goed over nadenken voor ik hem definitief gelijk geef op die punten.quote:
quote:Op zondag 2 juni 2013 18:57 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ulusal Kanal is de enig zender die de waarheid uitzend, dus neem maar aan dat alles wat je daar ziet klopt.
quote:
Pfff, jij droomt man. Denk je nou echt dat de meeste mensen in Turkije aan het protesteren zijn...dan was er niks over van de politie/overheid. De achterban van Erdogan houdt zich nog rustig, heeft Erdogan zelf opgedragen om niets te doen. Al het tuig zoals hippies, seculieren en dat soort gasten zijn zowat komen opdagen, daarom lijkt het zo groot.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij weet niet kennelijk dat het protest veel een veel groter is dan alleen die honderdduizend mensen rond Taksim. In alle delen van de stad zijn er protesten. Zelfs in delen van Fatih; de Padisah kan wel heel stoer roepen dat hij 1 miljoen mensen naar Kagithane kan oproepen. Maar de vraag is of zijn 'volgelingen' wel zullen komen. De laatste 24 uur heeft de Padisah wel stoer gepraat, maar het is aan de President te danken dat er geen complete straatoorlog wordt uitgevochten in Istanbul.
Nee een extreem-nationalistische Arabieren en Koerdenhatende zender zal wel de waarheid spreken inderdaad.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:00 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]voor jou, ja. Welke zender zend dan de waarheid uit? Kanal D? Star? Show Turk? CNN Turkiye? Flikker op man.
Een deel van de mensen die de protesten aanmoedigen waren bij de laatste verkiezingen AKP stemmers.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:00 schreef Che_ het volgende:
[..]
Pfff, jij droomt man. Denk je nou echt dat de meeste mensen in Turkije aan het protesteren zijn...dan was er niks over van de politie/overheid. De achterban van Erdogan houdt zich nog rustig, heeft Erdogan zelf opgedragen om niets te doen. Al het tuig zoals hippies, seculieren en dat soort gasten zijn zowat komen opdagen, daarom lijkt het zo groot.
Als het AKP vs de rest wordt.. denk in 1 dag klaar.
het begon echter als een vreedzaam protest, het is uit de hand gelopen omdat de overheid begon met traangas en waterkannonen in te zetten.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:55 schreef Mutant01 het volgende:
Maar goed, dan kan je protesteren, allerlei dingen stuk gaan maken en dan? Je kan natuurlijk niet verwachten dat de overheid dergelijke uitspattingen kan toestaan. Dat doet geen enkele overheid. Het is dan ook niet vreemd dat er met traangas wordt geschoten en er waterkanonnen worden ingezet.
Hoe groot is dat deel.. weet jij dat?quote:Op zondag 2 juni 2013 19:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een deel van de mensen die de protesten aanmoedigen waren bij de laatste verkiezingen AKP stemmers.
Seculieren tuig noemenquote:Op zondag 2 juni 2013 19:00 schreef Che_ het volgende:
[..]
Pfff, jij droomt man. Denk je nou echt dat de meeste mensen in Turkije aan het protesteren zijn...dan was er niks over van de politie/overheid. De achterban van Erdogan houdt zich nog rustig, heeft Erdogan zelf opgedragen om niets te doen. Al het tuig zoals hippies, seculieren en dat soort gasten zijn zowat komen opdagen, daarom lijkt het zo groot.
Schat, ga jij maar lekker penguins kijken op CNN Türk.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:01 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee een extreem-nationalistische Arabieren en Koerdenhatende zender zal wel de waarheid spreken inderdaad.
Ik kijk inderdaad liever naar pinguïns dan naar racisten.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:04 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Schat, ga jij maar lekker penguins kijken op CNN Türk.
Sorry. Jij gaat mij niet in een hokje plaatsen.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, wat ben jij eigenlijk? Aleviet? 1/8 Koerd (zonaanbiddende)..?
mag ik dan als volbloed nederlander even eenquote:Op zondag 2 juni 2013 19:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je vergeet de moeders en ouderen en zieken die niet de straat op konden, maar dat graag hadden gewilt. Mensen hebben thuis ook geprotesteerd met geluid en licht. Heb je die ook al geteld?quote:Op zondag 2 juni 2013 19:00 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hou jij ook maar je racisme thuis graag.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Extreem-nationalistische extremistische seculieren zijn tuig. Duh.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:06 schreef Asphias het volgende:
[..]
mag ik dan als volbloed nederlander even eenaan jou aanbieden?
seculieren tuig noemen
Racisme? Hoe, waar? Jij trekt snel je conclusies weerquote:Op zondag 2 juni 2013 19:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hou jij ook maar je racisme thuis graag.
quote:Op zondag 2 juni 2013 19:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Aaaah en alle zandbak types zijn er weer.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Extreem-nationalistische extremistische seculieren zijn tuig. Duh.
Nee ik ben niet Maurice de Hond. Maar ik krijg op mijn facebook nieuwsstroom wel dingen van mensen die ik ken als bestendig AKP stemmers die nu plotseling dingen zeggen dat 'ongecontroleerde macht' geen plaats heeft in Turkije. En die foto's plaatsen van protesten in Çapa of vertellen hoe in hun buurt er een oorverdovend kabaal was van mensen die rammelden met potten en pannen.quote:
Zeker, de untermenschen melden zich.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Aaaah en alle zandbak types zijn er weer.
Koerd (zonaanbiddende)quote:Op zondag 2 juni 2013 19:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Racisme? Hoe, waar? Jij trekt snel je conclusies weer
quote:Op zondag 2 juni 2013 19:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Aaaah en alle zandbak types zijn er weer.
Hoevaak jij wel niet laat zien hoe hypocriet je bent binnen 10 minuten.. gister ook al.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Sorry. Jij gaat mij niet in een hokje plaatsen.
Ik heb het haar vanmiddag ook nog eens laten zien.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:09 schreef Che_ het volgende:
[..]
[..]
Hoevaak jij wel niet laat zien hoe hypocriet je bent binnen 10 minuten.. gister ook al.
Klopt, ik dacht al dat jij het de perfecte bewoording zou vinden inderdaad.quote:
Er is een kleine deel Koerden die dat zijn, vraag me af of zij dat ook is.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:09 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Koerd (zonneaanbiddende)
Wat bedoel je daarmee?
Je weet wat hij ermee bedoelt, bosver.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:09 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Koerd (zonaanbiddende)
Wat bedoel je daarmee?
Oh, maar daar kan ze heel snel overheen lullenquote:Op zondag 2 juni 2013 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb het haar vanmiddag ook nog eens laten zien.
Ja, maar ik ben heel goed in het herhalen van zetten. Dus wat dat betreft heeft zij een mooie aan mij.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:11 schreef Che_ het volgende:
[..]
Oh, maar daar kan ze heel snel overheen lullengewoon snel over iets anders beginnen
Nou nee, zoals je bij Trigger kon zien, kan ik reageren op vragen. Het ligt aan de persoon die mij een vraag stelt en een reactie verwacht. Bij Trigger zie je een bepaalde kennis en ondanks dat ik het met hem niet eens ben, geef ik graag antwoord op een persoon die nog iets van intelligentie en kennis bezit.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:11 schreef Che_ het volgende:
[..]
Oh, maar daar kan ze heel snel overheen lullengewoon snel over iets anders beginnen
Je afkomst is een hokje?quote:Op zondag 2 juni 2013 19:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Sorry. Jij gaat mij niet in een hokje plaatsen.
Man, dat wil de media laten gevenquote:Op zondag 2 juni 2013 19:11 schreef Asphias het volgende:
ik heb geen zin in een scheldpartij hierover, maar laat ik in elk geval zeggen dat vrienden die ik ken lid zijn van mijn europese studentenvereniging, die uitwisseling van culturen en vreedzaam samenleven promoot.
geen van hen zou als extremistisch bestempeld kunnen worden op wat voor manier dan ook, en toch gaan ze de straat op. als hier mensen liever geloven dat dit een paar extremisten zijn die tegen de massa ingaan. fine with me, maar je hebt het verkeerd.
Het gaat erom dat ook onder de groep seculieren veel mensen zitten die er een verstikkende ondemocratische denkwijze op nahouden, dat terwijl ze pretenderen 'liberaal' te zijn. Een seculier is niet per definitie extremistisch, net als een moslim dat niet is. Maar onder beiden groepen, zeker in Turkije, vind je extremisten die je goed in de gaten moet houden.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:11 schreef Asphias het volgende:
ik heb geen zin in een scheldpartij hierover, maar laat ik in elk geval zeggen dat vrienden die ik ken lid zijn van mijn europese studentenvereniging, die uitwisseling van culturen en vreedzaam samenleven promoot.
geen van hen zou als extremistisch bestempeld kunnen worden op wat voor manier dan ook, en toch gaan ze de straat op. als hier mensen liever geloven dat dit een paar extremisten zijn die tegen de massa ingaan. fine with me, maar je hebt het verkeerd.
Haar afkomst gaat jou helemaal niks aan en voegt ook geen waarde toe aan dit. Net of er geen soennitische Turken de straten op zijn gegaan &haar/onze mening delen?quote:
Ok, reageer dan niet op mij, zal ik het ook niet bij jou doen.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nou nee, zoals je bij Trigger kon zien, kan ik reageren op vragen. Het ligt aan de persoon die mij een vraag stelt en een reactie verwacht. Bij Trigger zie je een bepaalde kennis en ondanks dat ik het met hem niet eens ben, geef ik graag antwoord op een persoon die nog iets van intelligentie en kennis bezit.
Jullie opmerkingen zijn standaard en daar wens ik niet inhoudelijk op te reageren.
Wtf. Als dit echt is kan het nog weleens flink fout gaan met zo'n nauwe straat.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:13 schreef YazooW het volgende:
Ik hoop dat dit een photoshop is, zou Adana moeten zijn.
[ afbeelding ]
Die ene wagen spuit al die mensen weg als het er op aankomtquote:Op zondag 2 juni 2013 19:13 schreef YazooW het volgende:
[ afbeelding ]
Trigger heeft het geduld weten op te brengen om je nog een lesje te geven. Mij had je al verloren nadat je allerlei generaliserende opmerkingen ging maken.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:12 schreef Ambipur het volgende:
Jullie opmerkingen zijn standaard en daar wens ik niet inhoudelijk op te reageren.
Dan reageer je niet meer op mij en klaar. Ik ga geen discussie aan met types als jij.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Trigger heeft het geduld weten op te brengen om je nog een lesje te geven. Mij had je al verloren nadat je allerlei generalistische opmerkingen ging maken.
Dit zou zomaar kunnen kloppen. Het is heel erg uit de hand gelopen in Adana. Zwangere vrouwen die in hun voet worden geschoten, er worden gassen gebruikt, er zijn soldaten naar Adana gekomen die de politie moeten helpen......quote:Op zondag 2 juni 2013 19:13 schreef YazooW het volgende:
[ afbeelding ]
Het is wel Adana he? Niet echt een stad die bekend staat om mensen die zich rustig laten neerslaan.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die ene wagen spuit al die mensen weg als het er op aankomt
Die berichten over die soldaten heb ik op Twitter ook voorbij zien komen, geloof er alleen niet veel van aangezien allemaal dezelfde foto erbij posten. Als er echt soldaten waren daar hadden we wel veel meer verschillende foto's daarvan voorbij zien komen lijkt mij.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:15 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dit zou zomaar kunnen kloppen. Het is heel erg uit de hand gelopen in Adana. Zwangere vrouwen die in hun voet worden geschoten, er worden gassen gebruikt, er zijn soldaten naar Adana gekomen die de politie moeten helpen......
Onzin.quote:
En ook al had hij dat gedaan..quote:Op zondag 2 juni 2013 19:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Onzin.
Sommige mensen denken dat Erdoğan op cryptische wijze Ataturk een alcoholist heeft genoemd.
Terwijl dat totaal niet aan de orde was.
Wij weten wie jij bedoelt met alcoholisten, vanaf nu weet jij wie wij bedoelen als wij spreken over !@##%@#%!#%!@$!@. Zoietsquote:
hoerenzoon staat er.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:21 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wij weten wie jij bedoelt met alcoholisten, vanaf nu weet jij wie wij bedoelen als wij spreken over !@##%@#%!#%!@$!@. Zoiets
Ik zag ook iemand met een t-shirt waarop stond; 'wij hoeren zijn er zeker van dat deze politiemannen niet onze zonen zijn'.quote:
Sowieso dreigt er veel gevaar met die hele onrust in het Midden-Oosten en ook nog de Koerden-issue.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:23 schreef Che_ het volgende:
Wat Erdogan met Turkije heeft gedaan, heeft geen enkele andere partij kunnen doen. Ik heb voor de rest echt niets met Erdogan en ben op veel dingen het zeer oneens met hem, maar ontkennen = liegen.
Wat willen die kleine oppositiepartijen nou doen? Verder gaan daar waar hij het heeft laten komen? Dan stort alles weer in.
Dank. Op de Ankara-stream heb ik nou in 5 minuten misschien wel 10 traangasgranaten teruggegooid zien worden, gaat lekker daar.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:21 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wij weten wie jij bedoelt met alcoholisten, vanaf nu weet jij wie wij bedoelen als wij spreken over !@##%@#%!#%!@$!@. Zoiets
Alsof hij in zijn eentje alles heeft gedaan.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:23 schreef Che_ het volgende:
Wat Erdogan met Turkije heeft gedaan, heeft geen enkele andere partij kunnen doen. Ik heb voor de rest echt niets met Erdogan en ben op veel dingen het zeer oneens met hem, maar ontkennen = liegen.
Wat willen die kleine oppositiepartijen nou doen? Verder gaan daar waar hij het heeft laten komen? Dan stort alles weer in.
Moet het volk hem niet een beetje dankbaar zijn aangezien hij deels oplossingen heeft gehad met PKK en nu wellicht in een eindstadium zit daarmee?quote:Op zondag 2 juni 2013 19:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Sowieso dreigt er veel gevaar met die hele onrust in het Midden-Oosten en ook nog de Koerden-issue.
Adana is een hele grote stad, ik ken niet alle straten. Maar dit lijkt wel op Adana.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:23 schreef YazooW het volgende:
[..]
Kan jij bevestigen dat dat Adana is? Ik zit ook maar een beetje van Twitter te copy pasten.
Nee, met zijn partij en stemmers natuurlijk. Terwijl andere partijen het hebben geprobeerd tegen te werken.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Alsof hij in zijn eentje alles heeft gedaan.
Alle Turkse steden zien er zo uit.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Adana is een hele grote stad, ik ken niet alle straten. Maar dit lijkt wel op Adana.
Kijk maar, dit is ook Adana:
[ afbeelding ]
Nog beter, de man zelf is agentquote:Op zondag 2 juni 2013 19:26 schreef Hitchslap het volgende:
In het kader van misinformatie. Deze foto wordt door sommigen gebruikt om sympathie voor de politie te kweken. Hij is echter al in april gemaakt.
[ afbeelding ]
Dat is een heel groot deel ook.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:26 schreef Che_ het volgende:
[..]
Moet het volk hem niet een beetje dankbaar zijn aangezien hij deels oplossingen heeft gehad met PKK en nu wellicht in een eindstadium zit daarmee?
Ze zeggen dat er (nu al?) 1 dode is...quote:Op zondag 2 juni 2013 19:26 schreef superworm het volgende:
Wow, net rijdt er een klootzak met z'n auto dwars door de menigte in Ankara, zeker 40 kmph. Iedereen sprong ternauwernood opzij en een aantal woedende jongens renden er achteraan.
lijkt wel een burgeroorlog.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Adana is een hele grote stad, ik ken niet alle straten. Maar dit lijkt wel op Adana.
Kijk maar, dit is ook Adana:
[ afbeelding ]
Wauw. Jij leeft echt in een droomwereld he... Turkse bevolking schreeuwt juist moord + brand om de respectloosheid van deze man richting de soldaten die zijn overleden en hun moeders!quote:Op zondag 2 juni 2013 19:26 schreef Che_ het volgende:
[..]
Moet het volk hem niet een beetje dankbaar zijn aangezien hij deels oplossingen heeft gehad met PKK en nu wellicht in een eindstadium zit daarmee?
Dat tuig wat nu demonstreert niet echt. Die zullen nooit tevreden zijn. Tot ze zelf regels mogen invoeren etc.quote:
Er zitten mensen met hoofddoeken bij en heb foto's van AKPliler gezien. Praat geen onzin.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:30 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dat tuig wat nu demonstreert niet echt. Die zullen nooit tevreden zijn. Tot ze zelf regels mogen invoeren etc.
En dan Ataturk aanbidden, oh oh wat een vrijheid heeft die man gegeven.
Niet reageren hadden we afgesproken toch.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wauw. Jij leeft echt in een droomwereld he... Turkse bevolking schreeuwt juist moord + brand om de respectloosheid van deze man richting de soldaten die zijn overleden en hun moeders!
Ze zeggen ook dat islamisten met kalashnikovs het Taksim plein naderen. Ik zou ze niet geloven.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:29 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ze zeggen dat er (nu al?) 1 dode is...
Volgens mij is het echte werk door gewone mensen die gewoon hun werk deden gedaan. Ik ga niet ontkennen dat hij economische voorwaarden heeft geschapen die gunstig waren, maar hij heeft vervolgens vergeten dat hij nooit de verkiezingen voor Padisah heeft gewonnen. Hij denkt dat Turkije nu zijn persoonlijke eigendom is waar zijn wil wet is. Dat is een grote misrekening; Turkije is niet het lijfgoed van meneer Erdogan.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:27 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee, met zijn partij en stemmers natuurlijk. Terwijl andere partijen het hebben geprobeerd tegen te werken.
Dus jij vindt dat de eindeloze oorlog met de PKK door moet gaan?quote:Op zondag 2 juni 2013 19:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wauw. Jij leeft echt in een droomwereld he... Turkse bevolking schreeuwt juist moord + brand om de respectloosheid van deze man richting de soldaten die zijn overleden en hun moeders!
quote:Op zondag 2 juni 2013 19:30 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Er zitten mensen met hoofddoeken bij en heb foto's van AKPliler gezien. Praat geen onzin.
Vertel.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wauw. Ongelooflijk dat jij uit mijn tekst kan opmaken, dat ik vind dat die PKK strijd moet doorgaan. Echt wauw.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat de eindeloze oorlog met de PKK door moet gaan?
Al die moeders steunen het vredesoverleg juist.
Wie moet eigenlijk bepalen welke koers een land vaartquote:Op zondag 2 juni 2013 19:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij is het echte werk door gewone mensen die gewoon hun werk deden gedaan. Ik ga niet ontkennen dat hij economische voorwaarden heeft geschapen die gunstig waren, maar hij heeft vervolgens vergeten dat hij nooit de verkiezingen voor Padisah heeft gewonnen. Hij denkt dat Turkije nu zijn persoonlijke eigendom is waar zijn wil wet is. Dat is een grote misrekening; Turkije is niet het lijfgoed van meneer Erdogan.
Als ze, wat ze nu doen tegen het volk, tegen de PKK hadden gedaan, was er geen PKK meer geweest.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat de eindeloze oorlog met de PKK door moet gaan?
Al die moeders steunen het vredesoverleg juist.
vraagteken. Ik vraag het mij af door jouw uitspraak.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:34 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wauw. Ongelooflijk dat jij uit mijn tekst kan opmaken, dat ik vind dat die PKK strijd moet doorgaan. Echt wauw.
quote:Op zondag 2 juni 2013 19:34 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Als ze, wat ze nu doen tegen het volk, tegen de PKK hadden gedaan, was er geen PKK meer geweest.
Nou, bij deze, nee dat vind ik niet. Ik vind wel dat die mensen met respect behandeld mogen worden.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:35 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
vraagteken. Ik vraag het mij af door jouw uitspraak.
Live waterspuitbeelden, dus over is het niet. http://www.ustream.tv/channel/halktvcanliquote:Op zondag 2 juni 2013 19:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg. NOS doet het klinken alsof het allemaal alweer voorbij is. Stelt de rest van de media zich aan, of sluit de NOS het wel erg snel af allemaal?
Check die livestreams dan.. Gaat nog volop door, hoor..quote:Op zondag 2 juni 2013 19:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg. NOS doet het klinken alsof het allemaal alweer voorbij is. Stelt de rest van de media zich aan, of sluit de NOS het wel erg snel af allemaal?
Ik zou zeggen.. kijk naar de voorgaande uitspraken van diegenequote:Op zondag 2 juni 2013 19:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tja ik vraag mij ook af of zo iemand dat ook echt denk. Ik hoop het niet.
quote:Op zondag 2 juni 2013 19:34 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Als ze, wat ze nu doen tegen het volk, tegen de PKK hadden gedaan, was er geen PKK meer geweest.
Viel mij ook op idd. Je zag wat mensen het plein opruimen en wat hippies bloemetjes planten.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:36 schreef clumsy_clown het volgende:
twitter:timeturkiye twitterde op zondag 02-06-2013 om 16:38:27Turkish PM Erdogan calls Twitter a "curse" . reageer retweet
twitter:sneijder101010 twitterde op zondag 02-06-2013 om 13:02:20My heart is with Turkish people who are defending their rights #occupygezi #direngeziparki #taksim #direnankara reageer retweet
Als de pkk protesten vanaf t begin af aan bestonden uit het lezen van boeken en muziek maken dan had het waarschijnlijk ook nog wel op steun kunnen rekenen van de wereld.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:34 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Heeft ie wel een klein beetje gelijk in natuurlijkquote:Op zondag 2 juni 2013 19:43 schreef Ambipur het volgende:
twitter:timeturkiye twitterde op zondag 02-06-2013 om 16:38:27Turkish PM Erdogan calls Twitter a "curse" . reageer retweet
twitter:sneijder101010 twitterde op zondag 02-06-2013 om 13:02:20My heart is with Turkish people who are defending their rights #occupygezi #direngeziparki #taksim #direnankara reageer retweet
Ja, dat zal...quote:Op zondag 2 juni 2013 19:43 schreef Ambipur het volgende:
Yep, enorm veel valse informatie in omloop.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:43 schreef YazooW het volgende:
[..]
Heeft ie wel een klein beetje gelijk in natuurlijk
quote:Op zondag 2 juni 2013 19:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zal....
Overigens mijn Turkse collega's vinden het links tuig en ik weet niets en moet niet op internet kijken...
Isine gelmedi, tabiquote:Op zondag 2 juni 2013 19:43 schreef YazooW het volgende:
[..]
Nee. Jouw collega;s hebben gelijk. Allemaal tuig die fascisten.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zal....
Overigens mijn Turkse collega's vinden het links tuig en ik weet niets en moet niet op internet kijken...
Obama begs to differ...quote:Op zondag 2 juni 2013 19:43 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die promenade heb ik ook al op beeld gezien, dat is idd gewoon een voetpad waar studenten en andere mensen lopen.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:45 schreef YazooW het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto wordt behoorlijk veel getweet op het moment. Meisje zou zonder reden opeens aan haar haren getrokken zijn.
En zijn hier beelden van? Een foto zegt niet veel vind ik.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:45 schreef YazooW het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto wordt behoorlijk veel getweet op het moment. Meisje zou zonder reden opeens aan haar haren getrokken zijn.
Ja, momentje ik zoek het even op.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:46 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
En zijn hier beelden van? Een foto zegt niet veel vind ik.
Heb alleen die foto tot nu toe gezien. Kan best zijn dat het een lulverhaal is inderdaad.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:46 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Vanaf 0:42quote:Op zondag 2 juni 2013 19:46 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Nou, daar kunnen we trots op zijn.quote:
De Turken die hier in Nederland zitten zijn vaak kliekjes van conservatieve Turken, niet te vergelijken met de hedendaagse moderne Turk in de metropolen van Turkije.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zal....
Dat zijn agenten.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:52 schreef Che_ het volgende:
Tussen die 'vreedzame demonstranten' (! ) zitten heel veel gasten die alleen komen om het rellen, vernielen en vandalisme.
Gisteren liepen er ook aardig wat Anarchisten tussen, die hebben de tijd van hun leven nu.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:52 schreef Che_ het volgende:
Tussen die 'vreedzame demonstranten' (! ) zitten heel veel gasten die alleen komen om het rellen, vernielen en vandalisme. Daarom ook al die hooligans etc.
Wat weet jij er nou weer van man ...quote:Op zondag 2 juni 2013 19:52 schreef Che_ het volgende:
Tussen die 'vreedzame demonstranten' (! ) zitten heel veel gasten die alleen komen om het rellen, vernielen en vandalisme. Daarom ook al die hooligans etc.
Die indruk heb ik ook, maar als ik daarop zinspeel, willen ze er niet meer over praten...quote:Op zondag 2 juni 2013 19:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De Turken die hier in Nederland zitten zijn vaak kliekjes van conservatieve Turken, niet te vergelijken met de hedendaagse moderne Turk in de metropolen van Turkije.
en juist dan weet je dat jij te maken hebt met dat soort Turken. Daar kun je het beste afstand van bewaren, want die voelen zich nog persoonlijk aangevallen ookquote:Op zondag 2 juni 2013 19:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die indruk heb ik ook, maar als ik daarop zinspeel, willen ze er niet meer over praten....
Ja, zie hier:quote:Op zondag 2 juni 2013 19:45 schreef YazooW het volgende:
[ afbeelding ]
Gister was er een turk die het over "10, 20 mensen" had die een beetje liepen "te rellen"quote:Op zondag 2 juni 2013 19:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
en juist dan weet je dat jij te maken hebt met dat soort Turken. Daar kun je het beste afstand van bewaren, want die voelen zich nog persoonlijk aangevallen ook
Dat is toch precies wat Erdo zei?quote:Op zondag 2 juni 2013 19:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Gister was er een turk die het over "10, 20 mensen" had die een beetje liepen "te rellen"![]()
![]()
Ja maar goed, als jij de schotelkanalen kijkt, ga je echt geen beeld krijgen van hoe het er in Turkije aan toe gaat. Wat ik zeg, de tv staat bij m'n moeder standaard aan maar die heeft geen idee van de grootte van wat gaande is.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Gister was er een turk die het over "10, 20 mensen" had die een beetje liepen "te rellen"![]()
![]()
Halk TV op laten zetten dan ....quote:Op zondag 2 juni 2013 19:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja maar goed, als jij de schotelkanalen kijkt, ga je echt geen beeld krijgen van hoe het er in Turkije aan toe gaat. Wat ik zeg, de tv staat bij m'n moeder standaard aan maar die heeft geen idee van de grootte van wat gaande is.
Ik kreeg idd ook die indruk wel...quote:Op zondag 2 juni 2013 19:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
en juist dan weet je dat jij te maken hebt met dat soort Turken. Daar kun je het beste afstand van bewaren, want die voelen zich nog persoonlijk aangevallen ook
Googe Translate geeft 'roversbende'.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:56 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat Erdo zei?
Ik weet even geen mooi woord in het Nederlands voor "capulcu", dus als iemand mij kan helpen graag
Je ziet de bruidsauto er toch naast.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:57 schreef YazooW het volgende:
[..]
Als die foto in Istanbul genomen is dan zou dat best wel eens een transsexueel kunnen zijn
Lijkt me duidelijk. Deze staatsgevaarlijke lieden zitten illegaal zonder vergunning aan de waterkant.quote:
quote:Op zondag 2 juni 2013 19:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik kreeg idd ook die indruk wel...
Maar wel lullig want ze lopen de hele dag op hun smartfoon Turkse zenders te volgen, maar hierover willen ze niet praten c.q. ik begrijp er helemaal en dan ook echt helemaal niets van... Ik uitleggen dat ik via internet alles kan volgens en op een forum ook nog wel eens in contact kom met jonge Turken, opgegroeid hier, enfin dan worden ze boos.
Had jouw verhaal dat je een sigaret rookt of een strapless top draagt genoemd en welk commentaar je dan krijgt, dan worden ze ook boos of grinniken...
Mja, komt in de buurt, maar ook weer niet.quote:
Ik hoop dat ze de chauffeur te pakken krijgen.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:58 schreef Ketchupcurry het volgende:
Auto reed een half uur geleden op de USTREAM ankara0606 door het publiek:
[ afbeelding ]
Later kwam er een ambulance om hem mee te nemen, volgens mij leefde-ie nog wel en was-ie nog bij bewustzijn (iig toen ze 'm de ambulance in sjouwden).quote:Op zondag 2 juni 2013 19:58 schreef Ketchupcurry het volgende:
Auto reed een half uur geleden op de USTREAM ankara0606 door het publiek:
[ afbeelding ]
maar daar zijn wij niet in geïnteresseerd moet daar achterquote:Op zondag 2 juni 2013 19:59 schreef Theoden het volgende:
[..]
Mja, komt in de buurt, maar ook weer niet.
Goed hij zei dus dat hij niet zou stoppen met zijn plannen, omdat er maar een paar "rovers" aan het rellen waren. Om het nog mooier te maken zei hij ook "als jullie met 200.000 man komen zorg ik voor 1.000.000 man".
Ja, omdat ik niets begrijp...quote:
quote:Op zondag 2 juni 2013 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, omdat ik niets begrijp...
En dat grinniken is een beetje in de trant van eigen schuld dikke bult, moet je maar niet roken en een strapless top dragen...
Als MP kan je dat soort opmerkingen gewoon niet maken hoe je het ook brengt of wat je er ook achter of voor plakt. Het helpt niet en het is gewoon DOM. Dat je dan nadat je je boodschap hebt gegeven zegt van "ja, maar dat willen we niet".quote:Op zondag 2 juni 2013 20:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
maar daar zijn wij niet in geïnteresseerd moet daar achter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |