quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Mensen weten idd niet meer waar het over gaat.. Dit lijkt mij een demonstratie om je woede/frustratie etc te uiten, maar iedereen heeft weer een andere frustratie en denkt weer aan zijn eigen belang. Die discussies op FB ook tussen de ("echte") Turken.. .quote:
Je begrijpt het plaatje niet helemaal of wel?quote:Op zondag 2 juni 2013 11:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Mensen weten idd niet meer waar het over gaat.. Dit lijkt mij een demonstratie om je woede/frustratie etc te uiten, maar iedereen heeft weer een andere frustratie en denkt weer aan zijn eigen belang. Die discussies op FB ook tussen de ("echte") Turken.. .
Wat begrijp jij er aan dan?quote:Op zondag 2 juni 2013 11:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Je begrijpt het plaatje niet helemaal of wel?
Volgens mij gaat het er meer om dat die 1% de macht heeft over media.quote:
En het belachelijk maken van de 99%.quote:Op zondag 2 juni 2013 11:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er meer om dat die 1% de macht heeft over media.
Ik geloof dat dit niet helemaal de spijker op z'n kop slaatquote:Op zondag 2 juni 2013 11:43 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Het grootste deel van Nederland zal wel achter de actievoerders staan maar dat is voornamelijk omdat ze een schurft hekel aan moslims als Erdogan hebben die steeds meer islamitische regels invoeren. Wat ik zelf wel frapant vind is dat Turken altijd een enorm grote bek hebben over hoe geweldig hun land wel niet is, dt correspondeert niet helemaal met wat we nu zien.
Oh ja.. Want daar zijn ze echt geinteresseerd in..quote:Op zondag 2 juni 2013 12:46 schreef Hierro het volgende:
Ben benieuwd hoe populair de demonstranten blijven zodra de schade bekend is.
Nou ik kan best begrijpen dat mensen zich afkeren van deze demonstranten omdat hun winkeltje bijvoorbeeld kort en klein geslagen is.quote:Op zondag 2 juni 2013 12:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oh ja.. Want daar zijn ze echt geinteresseerd in..
Wat staat er op hun shirts?quote:Op zondag 2 juni 2013 12:11 schreef Ambipur het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van het jaar lijkt mij..
Aan elkaar vast:quote:
Als je het zo benoemt ben ik het met je eens. Je eerste zin was andersquote:Op zondag 2 juni 2013 12:51 schreef Hierro het volgende:
[..]
Nou ik kan best begrijpen dat mensen zich afkeren van deze demonstranten omdat hun winkeltje bijvoorbeeld kort en klein geslagen is.
GeziParki: zo heet het park. Diren is iets als hou vol, maar dan wat dramatischer. Ik weet de Nederlandse benaming even niet..quote:
Nou ja, zo lijkt het.. Maar lijkt mij wel stugquote:Op zondag 2 juni 2013 12:54 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Jammer ik had gehoopt op wij zijn Homo.
Foto is toch in Mekka gemaakt? of zie ik dat verkeerd
Daar lijken ze anders wel op inderdaad.quote:Op zondag 2 juni 2013 12:54 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Jammer ik had gehoopt op wij zijn Homo.
Foto is toch in Mekka gemaakt? of zie ik dat verkeerd
Links: het symbool van MHP, extreem-nationalisten.quote:
Mensen die denken dat het volk eens per 4 jaar hun stem mogen laten horenquote:Op zondag 2 juni 2013 12:49 schreef xminator het volgende:
Tuig heeft wel genoeg gedemonstreerd. Laat ze maar hun stem gebruiken bij de verkiezingen (~50% heeft niet gestemd).
Ik vind dit wel mooi. Eventjes kijken of hij zijn ware aard zal tonen.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Mensen die denken dat het volk eens per 4 jaar hun stem mogen laten horen
DAT IS JUIST HET PUNT VAN DEZE DEMONSTRATIES.
Er is een despoot aan de macht gekomen door middel van populisme. Had hij niet direct kunnen zeggen dat hij een alleenheerser wil zijn zonder inmenging van het volk zodat het domme volk ook doorheeft wat hij nu werkelijk wil? Een goede leider is niet alleen populair tijdens de verkiezingen maar ook er na. Als jij eens wist hoeveel mensen nu protesteren in İstanbul dan kun je maar één conclusie trekken: anarchie in Istanbul totdat hij opstapt.
Van mij mag Erdogan de totale macht overnemen in Turkije. Het is nog steeds beter dan een militaire junta gesteund door de CHP.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er is een despoot aan de macht gekomen door middel van populisme. Had hij niet direct kunnen zeggen dat hij een alleenheerser wil zijn zonder inmenging van het volk zodat het domme volk ook doorheeft wat hij nu werkelijk wil? Een goede leider is niet alleen populair tijdens de verkiezingen maar ook er na. Als jij eens wist hoeveel mensen nu protesteren in İstanbul dan kun je maar één conclusie trekken: anarchie in Istanbul totdat hij opstapt.
Bekijk het van de positieve kant. Aan de macht komen d.m.v. populisme is nog altijd beter dan aan de macht komen d.m.v. een staatsgreep.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het volk heeft al 4 keer de mogelijkheid gehad om zn stem te laten horen (2002, 2007, 2010 en 2011). Alle vier keer heeft AKp gewonnen.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Welke staatsgreep? Er is geen leger meer. Ja, om het beeld te vullen, maar geen noemenswaardige leger meer, hoor. Die heeft geen macht meer.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:09 schreef Hierro het volgende:
[..]
Bekijk het van de positieve kant. Aan de macht komen d.m.v. populisme is nog altijd beter dan aan de macht komen d.m.v. een staatsgreep.
Nee. Populisme is besodemieteren. Een staatsgreep is daar eerder een gevolg van.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:09 schreef Hierro het volgende:
[..]
Bekijk het van de positieve kant. Aan de macht komen d.m.v. populisme is nog altijd beter dan aan de macht komen d.m.v. een staatsgreep.
In een democratie beoordeel je een partij tijdens de verkiezingen, niet door als een vandaal hele straten te slopen. Overigens als jij iemand die 3x een verkiezing heeft gewonnen met een ruime meerderheid een despoot noemt, weet je niet echt wat een despoot is. De CHP heeft dit opgeblazen met valse berichten, zelfs door de leiders van de CHP zijn gemanipuleerde foto's van andere landen gebruikt om het legimiteit te geven, te bedenken wat ze allemaal Turkije aan doen als deze mensen aan de macht komen.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Moeilijk hè om de eerste regels te lezen.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:11 schreef xminator het volgende:
[..]
Het volk heeft al 4 keer de mogelijkheid gehad om zn stem te laten horen (2002, 2007, 2010 en 2011). Alle vier keer heeft AKp gewonnen.
Zelf heb ik ook twee keer kunnen stemmen, referandum tegen akp en een stem op een andere partij.
Erdoğan aan het woordquote:Op zondag 2 juni 2013 13:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In een democratie beoordeel je een partij tijdens de verkiezingen, niet door als een vandaal hele straten te slopen. Overigens als jij iemand die 3x een verkiezing heeft gewonnen met een ruime meerderheid een despoot noemt, weet je niet echt wat een despoot is. De CHP heeft dit opgeblazen met valse berichten, zelfs door de leiders van de CHP zijn gemanipuleerde foto's van andere landen gebruikt om het legimiteit te geven, te bedenken wat ze allemaal Turkije aan doen als deze mensen aan de macht komen.
Als de CHP het afgelopen jaar aan de macht was, was Turkije al in oorlog met Syrië, Israël en Iran.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In een democratie beoordeel je een partij tijdens de verkiezingen, niet door als een vandaal hele straten te slopen. Overigens als jij iemand die 3x een verkiezing heeft gewonnen met een ruime meerderheid een despoot noemt, weet je niet echt wat een despoot is. De CHP heeft dit opgeblazen met valse berichten, zelfs door de leiders van de CHP zijn gemanipuleerde foto's van andere landen gebruikt om het legimiteit te geven, te bedenken wat ze allemaal Turkije aan doen als deze mensen aan de macht komen.
Of een nieuwe Erdogan. Dit is al aan de gang sinds Erbakan.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:14 schreef De_Guidance het volgende:
Erdogan gaat aftreden en dan schaf je democratie af ACTF?
Hij word namelijk hoogstwaarschijnlijk gewoon weer herkozen.
Je kunt er ook inhoudelijk op in gaan.quote:
Goede weerlegging ook, word inhoudelijk reageren een uitdaging voor je wanneer je met je neus op de feiten wordt gedrukt?quote:
Niemand is hier pro-Erdogan, maar meer anti-oppositie.quote:
En dat is maar goed ook. Het leger heeft niets te zoeken in de politiek. Maar ik doelde meer op de CHP en hun banden met het leger. Ze zullen het wel jammer vinden dat ze hun stokpaardje verloren zijn.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Welke staatsgreep? Er is geen leger meer. Ja, om het beeld te vullen, maar geen noemenswaardige leger meer, hoor. Die heeft geen macht meer.
Nou ja, Erdoğan had in eerste instantie rond de 30%. De rest kwam na het economische succes. Met conservatisme alleen kun je dus niet veel.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:17 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Of een nieuwe Erdogan. Dit is al aan de gang sinds Erbakan.
Dus omdat de oppositie er niets van bakt is Erdogan de beste oplossing.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Niemand is hier pro-Erdogan, maar meer anti-oppositie.
En hoogstwaarschijnlijk weer rellen. Er is geen plaats voor een despoot. Dat pikken een grote groep Turken niet.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:14 schreef De_Guidance het volgende:
Erdogan gaat aftreden en dan schaf je democratie af ACTF?
Hij word namelijk hoogstwaarschijnlijk gewoon weer herkozen.
Niet helemaal, ze prijzen Assad met zijn tirannieke bloeddorstige bewind. Tegen Israel zouden ze waarschijnlijk na Marmara ook nog eens hun excuses aanbieden en Iran, te laf voor denk ik.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als de CHP het afgelopen jaar aan de macht was, was Turkije al in oorlog met Syrië, Israël en Iran.
Zo werkt het inderdaad in een democratie.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dus omdat de oppositie er niets van bakt is Erdogan de beste oplossing.
Democratie, vrijheid en mensenrechten is natuurlijk alleen leuk als de mensen die jij steunt aan de macht zijn.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goede weerlegging ook, word inhoudelijk reageren een uitdaging voor je wanneer je met je neus op de feiten wordt gedrukt?
Ja en dat doen ze ook alleen maar omdat Erdogan tegen Assad is, zo doorzichtig is de CHP.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:18 schreef Triggershot het volgende:
Niet helemaal, ze prijzen Assad met zijn tirannieke bloeddorstige bewind.
Keuzes. Je bent eigenlijk het reageren niet waard.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goede weerlegging ook, word inhoudelijk reageren een uitdaging voor je wanneer je met je neus op de feiten wordt gedrukt?
In een democratie wordt het volk gehoord.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:19 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Zo werkt het inderdaad in een democratie.
Maar wat als het volk wederom op de AKP stemt?quote:Op zondag 2 juni 2013 13:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
In een democratie wordt het volk gehoord.
Zou jij rellen tegen een CHP despoot?quote:Op zondag 2 juni 2013 13:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En hoogstwaarschijnlijk weer rellen. Er is geen plaats voor een despoot. Dat pikken een grote groep Turken niet.
Het merendeel van het volk is blijkbaar tevreden thuis.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat was inderdaad ook zo toen de CHP of een andere Turkse partij aan de macht was.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Beetje hypocriet om dat in Mecca te doen als je ziet wat er de afgelopen 10 jaar wel niet in Mecca is gesloopt. In Istanbul breken ze een park af, in Mecca breken ze belangrijke religueze plaatsen af om er vervolgens torens op te bouwen.quote:Op zondag 2 juni 2013 12:11 schreef Ambipur het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van het jaar lijkt mij..
Dan vragen ze het leger om despotisch en dictatoriaal in te grijpen.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:20 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Maar wat als het volk wederom op de AKP stemt?
De CHP leider zei gisteren iets in de richting van onze achterban gaat ook de straten op om de demonstranten te steunen, Godzij dank was Erdogan nog wel zo wijs om te zeggen dat hij zijn achterban er buiten zou laten.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:19 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Democratie, vrijheid en mensenrechten is natuurlijk alleen leuk als de mensen die jij steunt aan de macht zijn.
Heeft volgens mij ook wel een persoonlijke rol, zowel Kilicdaroglu als Bashar zijn beiden Alevi.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja en dat doen ze ook alleen maar omdat Erdogan tegen Assad is, zo doorzichtig is de CHP.
Als ze eens een eerlijke verkiezing houden, zonder het kopen van stemmen etc dan ben ik al matiger in mijn kritiek en kan ik met een gerust hart zeggen: Ieder volk krijgt de regering die het verdient.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:20 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Maar wat als het volk wederom op de AKP stemt?
quote:Op zondag 2 juni 2013 13:21 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Het merendeel van het volk is blijkbaar tevreden thuis.
En toch doe je het, meerdere malen, meerder malen met gebrek aan inhoud helaas.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Keuzes. Je bent eigenlijk het reageren niet waard.
Ik denk dat het allang niet meer over politieke agenda's en het gezi park gaat maar over mensen en dierenrechten die geschonden worden.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja en dat doen ze ook alleen maar omdat Erdogan tegen Assad is, zo doorzichtig is de CHP.
Die twee met elkaar vergelijken..quote:Op zondag 2 juni 2013 13:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heeft volgens mij ook wel een persoonlijke rol, zowel Kilicdaroglu als Bashar zijn beiden Alevi.
Hoezo is dat hypocriet? Het is toch het land van de Saoedisch bevolking, niet van de Turken..quote:Op zondag 2 juni 2013 13:21 schreef YazooW het volgende:
[..]
Beetje hypocriet om dat in Mecca te doen als je ziet wat er de afgelopen 10 jaar wel niet in Mecca is gesloopt. In Istanbul breken ze een park af, in Mecca breken ze belangrijke religueze plaatsen af om er vervolgens torens op te bouwen.
http://rense.com/general67/mecca.htm
http://www.presstv.ir/det(...)holy-sites-in-mecca/
http://blogs.telegraph.co(...)nt-want-you-to-know/
Hoeveel demonstranten zijn er?quote:
Nee joh, die worden waarschijnlijk geprezen omdat ze het seculiere Turkije verdedigen. Die kemalisten vormen onderhand ook al een sekte. Een sekte die meer bloed aan zijn handen heeft dan welke religieuze groepering dan ook in Turkije. Maar oh oh, wat zijn die religieuzen toch gevaarlijk.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zou jij rellen tegen een CHP despoot?
Dacht ik al,quote:Op zondag 2 juni 2013 13:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ga hier niet inhoudelijk op reageren, deze vraag is te dom.
Die kans is altijd aanwezig.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zou jij rellen tegen een CHP despoot?
Ik doelde op het gedeelte omdat alevilikquote:Op zondag 2 juni 2013 13:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gulum, het is Kilicdaroglu die sayin Essad zegt en hem steunt.
Het lijkt mij niet dat er na deze rellen nog wordt belazerd met de stemmen. Maar hoe dan ook, helaas voor velen die er niet mee eens zijn zullen, is AKP de enige, minst erge (want zo perfect zijn ze ook weer niet) oplossing die Turkije positief kan laten ontwikkelen en vele Turken daar beseffen zich dat ook goed. CHP aan de macht laten komen is gewoon letterlijk je land kapot maken.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Als ze eens een eerlijke verkiezing houden, zonder het kopen van stemmen etc dan ben ik al matiger in mijn kritiek en kan ik met een gerust hart zeggen: Ieder volk krijgt de regering die het verdient.
Zolang AKP een seculier Turkije in stand houdt, heb ik niets te klagen over ze.
Hoe voelt dat nou om niet gehoord te worden?quote:Op zondag 2 juni 2013 13:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En toch doe je het, meerdere malen, meerder malen met gebrek aan inhoud helaas.
Fake newsquote:Op zondag 2 juni 2013 13:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk dat het allang niet meer over politieke agenda's en het gezi park gaat maar over mensen en dierenrechten die geschonden worden.
[ afbeelding ]
Dat je beiden Alevi bent verklaard natuurlijk niet dat je een bloeddorstig randdebiel bent, absoluut niet, maar het kan wel een band scheppen toch?quote:Op zondag 2 juni 2013 13:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik doelde op het gedeelte omdat alevilik
Vraag het aan je partij, wat maar niet democratisch aan de macht weet te komen.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoe voelt dat nou om niet gehoord te worden?
quote:Op zondag 2 juni 2013 13:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Fake news
[ afbeelding ]
Wereldwijd foto's genomen, geknipt en verkleind zodat de politie niet te identificeren is als Turkse politie.
100den voorbeelden gisteren op het nieuws gekomen.
Nou nee. Ik ben zelf alevi, maar voel geen band met kilicdaroglu. Vreemd, tochquote:Op zondag 2 juni 2013 13:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat je beiden Alevi bent verklaard natuurlijk niet dat je een bloeddorstig randdebiel bent, absoluut niet, maar het kan wel een band scheppen toch?
Napim, mensen blijven maar strooien met fake foto's.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]Deze is al 3 dagen geleden "ontmaskerd". yapma yaaaaa...
Jij bent geen politicus, Erdogan is niet jouw rivaal. The enemy of my enemy is my friend.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:30 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nou nee. Ik ben zelf alevi, maar voel geen band met kilicdaroglu. Vreemd, toch
Tamam, nu zeg je het correct, zonder het woord alevi.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij bent geen politicus, Erdogan is niet jouw rivaal. The enemy of my enemy is my friend.
Ga straks ook niet komen met die brug.. Die is ook fakequote:Op zondag 2 juni 2013 13:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Napim, mensen blijven maar strooien met fake foto's.
Mijn partij bestaat helaas niet.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vraag het aan je partij, wat maar niet democratisch aan de macht weet te komen.
Yav, het gaat mij niet om fake, of AKP verdedigen, de demonstranten moeten vooral protesteren op alle punten waarin ze empirisch gelijk hebben, maar zoals je ziet zie je zelfs na dagen hier en daar mensen een beeld scheppen wat niet van toepassing is, daar stoor ik mij aan.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:33 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ga straks ook niet komen met die brug.. Die is ook fakeVolgens mij nog in het nieuws gebracht door AKPliler.. De rest is te druk met demonstreren.
Als je geen gebruik maakt van de democratische orde en het stemmen er op, heb je al democratisch gezien niets te zeggen over mensen die dat wel doen.quote:
Je snapt wel dat ik het niet koppel aan Alevilik he?quote:Op zondag 2 juni 2013 13:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Tamam, nu zeg je het correct, zonder het woord alevi.
Jazekers.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je snapt wel dat ik het niet koppel aan Alevilik he?
Je moet je juiste blogs volgen, de juiste pagina's volgen.. Ik zie zat goede actie foto's hoorquote:Op zondag 2 juni 2013 13:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Yav, het gaat mij niet om fake, of AKP verdedigen, de demonstranten moeten vooral protesteren op alle punten waarin ze empirisch gelijk hebben, maar zoals je ziet zie je zelfs na dagen hier en daar mensen een beeld scheppen wat niet van toepassing is, daar stoor ik mij aan.
Zoals ik zei, Erdoğan aan het woord.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je geen gebruik maakt van de democratische orde en het stemmen er op, heb je al democratisch gezien niets te zeggen over mensen die dat wel doen.
Mooi.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jazekers.
[..]
Je moet je juiste blogs volgen, de juiste pagina's volgen.. Ik zie zat goede actie foto's hoor
Benim ne mal oldugum en azindan beli, zal ik dan maar zeggen, integenstelling tot meneer de boehoe, ik kan niets inhoudelijks zeggen.quote:
Die foto met de Turkse vlag. Magisch vond ik die.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:43 schreef o.us2.0 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan wel erg jammer dat het hier om Turk vs Turk gaat.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Die foto met de Turkse vlag. Magisch vond ik die.
Kwaliteit, kleuren, belichting en compositie, zeker magisch.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Is dit ook zo magisch?quote:Op zondag 2 juni 2013 13:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Disagree.. Die vlag staat ergens voor en naar mijn mening haalt Erdogan alles waar die vlag voor staat weg.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan wel erg jammer dat het hier om Turk vs Turk gaat.
quote:Op zondag 2 juni 2013 13:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan wel erg jammer dat het hier om Turk vs Turk gaat.
Die vlag is eeuwenoud, wat heeft Erdogan dan weggehaald waar die vlag voor staat?quote:Op zondag 2 juni 2013 13:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Disagree.. Die vlag staat ergens voor en naar mijn mening haalt Erdogan alles waar die vlag voor staat weg.
Van dattum.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Niemand is hier pro-Erdogan, maar meer anti-oppositie.
Waar staat het voor dan?quote:Op zondag 2 juni 2013 13:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Disagree.. Die vlag staat ergens voor en naar mijn mening haalt Erdogan alles waar die vlag voor staat weg.
?? Leg uit.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Inderdaad, de Turkse vlag is het islamitische symbool pur sang. Veel islamitischer kan je ze niet bedenken.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:49 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Waar staat het voor dan?Lijkt mij een vlag met een halve maan en ster (welke de teken is van de islam) wat vele andere islamitische landen ook hebben. Dragen ze al sinds de Ottomaanse Rijk.
Zie PI.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, de Turkse vlag is het Islamitische symbool pur sang.
Oh ja. We nemen een horde boze demonstranten en oordelen meteen zo over alle demonstranten. Goed man.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dit ook zo magisch?
http://www.liveleak.com/view?i=dfd_1370119932
Vrijheid van meningsuiting is het fundament van een democratie. Erdoğan snapt dat niet. Een stembiljet à 1 dag per 4 jaar is daar een marginaal onderdeel van. Erdoğan snapt dat niet.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Benim ne mal oldugum en azindan beli, zal ik dan maar zeggen, integenstelling tot meneer de boehoe, ik kan niets inhoudelijks zeggen.
En dittum.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:24 schreef Hierro het volgende:
[..]
Die kemalisten vormen onderhand ook al een sekte.
Die laatste zin. Dan weet je dus al dat het wél zo is.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:51 schreef RoW_0 het volgende:
The red in the background is the representation of the Turkish military (soldier) blood leaked all over the river bed! In the evening a moon and star appeared side by side (which is quite rare) and reflected on the pool of blood, hence the importance of the flag to the Republic of Turkey! The term 'Ay Yildiz' is just an expression of the symbolic representation of the moon and star!
The Current Turkish flag derived from the previous Ottoman empire flag with many changes made!
In addition the moon and star is not a significant symbol in Islam, to be honest there is NO significance of the moon and star in Islam at all (S N Celik, 2010)!
Moet ik met bronnen smijten en wiki teksten knippen en plakken etc...quote:Op zondag 2 juni 2013 13:53 schreef o.us2.0 het volgende:
Star and Crescent is naar mijn weten ook het symbool van de islam, niet?
Vrijheid van meningsuiting is nooit een onderdeel geweest van de Turkse republiek, pas met Erdogan heeft het meer ruimte gekregen. Als Erdogan verkeerd omgaat met de democratie en vrijheid van meningsuiting wordt hij in de volgende verkiezingen er keihard mee op terecht gewezen, snap jij dat?quote:Op zondag 2 juni 2013 13:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is het fundament van een democratie. Erdoğan snapt dat niet. Een stembiljet à 1 dag per 4 jaar is daar een marginaal onderdeel van. Erdoğan snapt dat niet.
Snap je het nu? Zo niet, dan kun je mijn tegenreactie alvast invullen.
De Byzantijnen gebruikten het ook al volgens mij.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:53 schreef o.us2.0 het volgende:
De Rode Halve maan bedoel je? Ja. Maar afgezien daarvan, het is meer een symbool geworden natuurlijk - vroeger had het niets met de Islam van doen. Maar dat is in de vroeg moderne geschiedenis wel anders geworden.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:53 schreef o.us2.0 het volgende:
quote:Op zondag 2 juni 2013 13:54 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De Byzantijnen gebruikten het ook al volgens mij.
Dat klopt.quote:Red has been prominent in Turkish flags for 700 years. The star and crescent are Muslim symbols, but also have a long pre-Islamic past in Asia Minor. The basic form of the national flag was apparently established in 1793 under Sultan Selim III, when the green flags used by the navy were changed to red and a white crescent and multipointed star were added. The five-pointed star dates from approximately 1844. Except for the issuance of design specifications, no change was made when the Ottoman Empire became the Republic of Turkey and the Caliphate (religious authority) was terminated. Many traditions explain the star and crescent symbol. It is known that Diana was the patron goddess of Byzantium and that her symbol was a moon. In 330, the Emperor Constantine rededicated the city - which he called Constantinople - to the Virgin Mary, whose star symbol was superimposed over the crescent. In 1453 Constantinople was captured by the Ottoman Turks and renamed Istanbul, but its new rulers may have adopted the existing emblem for their own use.
Voor de Byzantijnen ook al maar dat doet niks af aan het feit dat het tegenwoordig een islamitisch symbool is zoals onder andere de Ottomanen benadrukt hadden.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:54 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
quote:Op zondag 2 juni 2013 13:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Moet ik met bronnen smijten en wiki teksten knippen en plakken etc...![]()
De Turkse vlag staat niet voor de islam, kom zeg.
quote:Op zondag 2 juni 2013 13:54 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ikke snap. My bad, had het anders gedacht. Met name omdat het prominent gebruikt wordt op bijvoorbeeld minaretten e.d.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Rode Halve maan bedoel je? Ja. Maar afgezien daarvan, het is meer een symbool geworden natuurlijk - vroeger had het niets met de Islam van doen. Maar dat is in de vroeg moderne geschiedenis wel anders geworden.
Dat was vroeger ook niet zo.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:56 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ikke snap. My bad, had het anders gedacht. Met name omdat het prominent gebruikt wordt op bijvoorbeeld minaretten e.d.
Wie zegt dat? Er zijn verschillende bronnen, die dit tegenspreken.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:56 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Voor de Byzantijnen ook al maar dat doet niks af aan het feit dat het tegenwoordig een islamitisch symbool is zoals onder andere de Ottomanen benadrukt hadden.
Dat is niet moeilijk als je vaak achterlijke dingen uitkraamt.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:58 schreef o.us2.0 het volgende:
Ojee, heb ik weer een temperamentvolle discussie aangewakkerd?
Ambipur heeft het niet zo op a) de Islam b) Arabieren c) alles wat Turkije daarmee verbind.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:58 schreef o.us2.0 het volgende:
Ojee, heb ik weer een temperamentvolle discussie aangewakkerd?
quote:Op zondag 2 juni 2013 13:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Er zijn verschillende bronnen, die dit tegenspreken.
quote:It is clear, however, that, whatever the origin, the crescent was used by Turkish states in various regions of Asia, and there is absolutely no reason to claim that it passed to the Ottomans from Byzantium" Mehmet Fuat Köprülü, Gary Leiser (Trans.), Some Observations On The Influence Of Byzantine Institutions On Ottoman institutions, Türk Tarih Kurumu, 1999, p 118
Behoorlijk afhankelijk van aan wie je het vraagt dus...quote:The symbolism of the star and crescent in the flag of the Kingdom of Libya (1951-1969) was explained in an English language booklet, The Libyan Flag & The National Anthem, issued by the Ministry of Information and Guidance of the Kingdom of Libya (year unknown, cited after Jos Poels at FOTW, 1997) as follows: "The crescent is symbolic of the beginning of the lunar month according to the Muslim calendar. It brings back to our minds the story of Hijra (migration) of our Prophet Mohammed from his home in order to spread Islam and teach the principles of right and virtue. The Star represents our smiling hope, the beauty of aim and object and the light of our belief in God, in our country, its dignity and honour which illuminate our way and puts an end to darkness."
^ Edward E. Curtis, Black Muslim religion in the Nation of Islam, 1960-1975 (2006),
Niet moeilijk omdat het niet te doen met dito users.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:59 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Dat is niet moeilijk als je vaak achterlijke dingen uitkraamt.
Typisch dit.. Zodra je ook maar enig vorm van kritiek uit, ben je ofquote:Op zondag 2 juni 2013 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ambipur heeft het niet zo op a) de Islam b) Arabieren c) alles wat Turkije daarmee verbind.
Daarom werd Twitter gistermiddag gecensureerdquote:Op zondag 2 juni 2013 13:54 schreef Triggershot het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is nooit een onderdeel geweest van de Turkse republiek, pas met Erdogan heeft het meer ruimte gekregen. Als Erdogan verkeerd omgaat met de democratie en vrijheid van meningsuiting wordt hij in de volgende verkiezingen er keihard mee op terecht gewezen, snap jij dat?
Niets achterlijks aan.Het klopt namelijk. Het zijn islamitische symbolen, in huidige vorm ingevoerd door het Ottomaanse rijk.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:59 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Dat is niet moeilijk als je vaak achterlijke dingen uitkraamt.
Het heeft niets met kritiek te maken - want ik zie hier geen kritiek, alleen maar gebash. Of ben je gister alweer vergeten. Je wil niet iedereen over een kam scheren, maar je doet het toch.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Typisch dit.. Zodra je ook maar enig vorm van kritiek uit, ben je of
- Anti-Turks
- Anti-moslim
Ik heb het idd niet zo op arabieren, maar ook dan wil ik niet iedereen over een kam scheren.
Ik vind het verhaal van Ataturk goed. Dan snap je dat zo'n vlag voor mij staat voor zijn strijd. Als Erdogan het zijn vlag wil maken, kleurt hij onze vlag maar groen in.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
[..]
Behoorlijk afhankelijk van aan wie je het vraagt dus...
Maar goed, waar staat de vlag voor, volgens jou.. en wat haalt Erdogan daar van weg?
Omdat ik jou een plezier wil doen, quote me maar.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het heeft niets met kritiek te maken - want ik zie hier geen kritiek, alleen maar gebash. Of ben je gister alweer vergeten. Je wil niet iedereen over een kam scheren, maar je doet het toch.
Oproer zaaien, mensen tegenelkaar op zetten en de straat op gooien middels manipulaties is geen vrijheid van meningsuiting, sterker nog in ieder land is het strafbaar.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daarom werd Twitter gistermiddag gecensureerd
Jouw propaganda prietpraat
Erdoğan aan het woord
Waarom? Tunesië heeft bijv. ook gewoon een rode vlag - met wit. En een halve maan. En een ster. Waarom moet het groen zijn?quote:Op zondag 2 juni 2013 14:02 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik vind het verhaal van Ataturk goed. Dan snap je dat zo'n vlag voor mij staat voor zijn strijd. Als Erdogan het zijn vlag wil maken, kleurt hij onze vlag maar groen in.
Maar ten tijde van het Kalifaat was het vlag hetzelfde, Rood, maan + ster. Als Ataturk het voor iets anders wilde laten staan, had hij dan volgens jouw redenering ook een ander vlag van moeten maken?quote:Op zondag 2 juni 2013 14:02 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik vind het verhaal van Ataturk goed. Dan snap je dat zo'n vlag voor mij staat voor zijn strijd. Als Erdogan het zijn vlag wil maken, kleurt hij onze vlag maar groen in.
Heb ik gister tot drie keer toe gedaan, maar daar reageerde je wijselijk niet op.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:02 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Omdat ik jou een plezier wil doen, quote me maar.
Doe, ik wacht..quote:Op zondag 2 juni 2013 14:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heb ik gister tot drie keer toe gedaan, maar daar reageerde je wijselijk niet op.
Toen hadden ze een ander soort ster. Wiki zegt trouwens dit:quote:Op zondag 2 juni 2013 14:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar ten tijde van het Kalifaat was het vlag hetzelfde, Rood, maan + ster. Als Ataturk het voor iets anders wilde laten staan, had hij dan volgens jouw redenering ook een ander vlag van moeten maken?
quote:Tijdens de eindperiode van het Ottomaanse Rijk werd rood gezien als de kleur van de seculiere overheid, terwijl de daarvan niet direct gescheiden religieuze instituties de islamitische kleur groen gebruikten. Pas in 1844 werd een officiële nationale vlag aangenomen, gebaseerd op de marinevlag van het Ottomaanse Rijk (de achtpuntige ster werd vervangen door een vijfpuntige).
Het is jouw stem, dus dat recht heb je zeker, maar als ze dan weer gigantisch huilie gaan doen als Erdogan weer wint, zijn ze zelf weinig democratisch bezig.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:05 schreef HiZ het volgende:
Ik hoor steeds meer AKP stemmers bij de volgend verkiezingen niet weer op AKP zullen stemmen.
NWS / Politie maakt einde aan protest in park Istanbul #4quote:
Hou je vast: ik ben het hierin eens met jou. Als hierna Erdogan nog steeds nummer 1 is, heb ik niets meer te zeggen over het volk/AKP.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is jouw stem, dus dat recht heb je zeker, maar als ze dan weer gigantisch huilie gaan doen als Erdogan weer wint, zijn ze zelf weinig democratisch bezig.
quote:Op zondag 2 juni 2013 14:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Doe, ik wacht..
[..]
Toen hadden ze een ander soort ster. Wiki zegt trouwens dit:
[..]
Post eens wat quotes, man. Ik weet dat ik gisteren aan het generaliseren was, doel was dat ook.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
NWS / Politie maakt einde aan protest in park Istanbul #4
Je wilt niet generaliseren, maar je doet het toch.
quote:Op zondag 2 juni 2013 14:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hou je vast: ik ben het hierin eens met jou. Als hierna Erdogan nog steeds nummer 1 is, heb ik niets meer te zeggen over het volk/AKP.
U is bekend met mijn minachting jegens de Ottomanen? Dus ik weet niet wat deze foto in mag houden.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Anders getekend misschien, artistiek gezien kan je dat op miljoenen manieren tekenen. Op deze foto is er overigens weinig seculiers aan.
Oh, dat is nogal strijdig met wat je hier allemaal aan het beweren bent. Dat je namelijk niet wil generaliseren. Maar je doet het kennelijk dus wel én nog doelbewust ook. Moet je verder zelf weten ook hoor, maar ik kots op Turken die zich superieur wanen t.o.v. andere volkeren in de regio.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Post eens wat quotes, man. Ik weet dat ik gisteren aan het generaliseren was, doel was dat ook.
En waarom denk je dat die arme debielen op AKP stemmen? Sws stemmen juist de rijkere islamieten op Erdoganquote:Op zondag 2 juni 2013 14:10 schreef Djibril het volgende:
Daarnaast heeft erdogan gewoon gelijk, dit is maar een klein deel van de bevolking. Op het platteland heeft hij nog steeds veel steun en ook in steden kan hij nog op steun rekenen. Anders kan je toch niet in democratisch en seculier Turkije 3 keer achter elkaar gekozen worden.
Heb je gisteren ook gelezen, dat ik hoer ben genoemd? Dan kun je verwachten dat ik een bepaalde houding aanneem.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, dat is nogal strijdig met wat je hier allemaal aan het beweren bent. Dat je namelijk niet wil generaliseren. Maar je doet het kennelijk dus wel én nog doelbewust ook.
Het is het jaar 1914. Ottomaanse rijk verklaard de oorlog en tevens de Jihad tegen Rusland, Engeland in Frankrijk tijdens de eerste wereldoorlog. De verklaring gaat zwaar gepaard met religieuze oordelen door de 'Sheikh-Al-Islam', waarbij het oproept tot de religieuze plicht om te strijden, onder dezelfde vlag btw.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
U is bekend met mijn minachting jegens de Ottomanen? Dus ik weet niet wat deze foto in mag houden.
Ja en? Ik krijg ook wel eens vervelende dingen naar mijn hoofd geslingerd. Probeer je nou gewoon je eigen onzin goed te praten? Typisch..quote:Op zondag 2 juni 2013 14:12 schreef Ambipur het volgende:
Heb je gisteren ook gelezen, dat ik hoer ben genoemd? Dan kun je verwachten dat ik een bepaalde houding aanneem.
Wanneer ben je dan een debiel, als je op Erdogan stemt of wanneer je arm bent, of beiden?quote:Op zondag 2 juni 2013 14:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
En waarom denk je dat die arme debielen op AKP stemmen? Sws stemmen juist de rijkere islamieten op Erdogan
[..]
Heb je gisteren ook gelezen, dat ik hoer ben genoemd? Dan kun je verwachten dat ik een bepaalde houding aanneem.
Je gaat de persoonlijke kant op, ik bedank daarvoor.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en? Ik krijg ook wel eens vervelende dingen naar mijn hoofd geslingerd. Probeer je nou gewoon je eigen onzin goed te praten? Typisch..
Nou ja, ik zeg het wat hard, maar de armen stemmen op degene die het mondje voedt en gezien Erdogan nogal "liefdadig" is ten tijde van verkiezingen, zie ik deze mensen stemmen op AKP.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wanneer ben je dan een debiel, als je op Erdogan stemt of wanneer je arm bent, of beiden?
Niks persoonlijks aan, ik constateer gewoon dat jij debiele opmerkingen maakt.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:16 schreef Ambipur het volgende:
Je gaat de persoonlijke kant op, ik bedank daarvoor.
Waarom zouden ze debiel zijn? Ook hen stem telt sinds ze een Turkse nationaliteit hebben of gaan we een stemrecht geven op basis van inkomsten?quote:Op zondag 2 juni 2013 14:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
En waarom denk je dat die arme debielen op AKP stemmen? Sws stemmen juist de rijkere islamieten op Erdogan
[..]
Top. Dat vind ik hartstikke goed van jou, Mutant01.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niks persoonlijks aan, ik constateer gewoon dat jij debiele opmerkingen maakt.
CHP heeft niets anders gedaan? CHP gaf zelfs gratis schapen weg aan dorpen tijdens het offerfeest wanneer ze op de CHP zouden stemmen, is dat gewoon niet een karikatuur maken van de Turkse verkiezingen?quote:Op zondag 2 juni 2013 14:16 schreef Ambipur het volgende:
Nou ja, ik zeg het wat hard, maar de armen stemmen op degene die het mondje voedt en gezien Erdogan nogal "liefdadig" is ten tijde van verkiezingen, zie ik deze mensen stemmen op AKP.
Wederom, ik ben geen fan van CHP. Logischerwijze ook geen fan van MHP of welke partij dan ook.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
CHP heeft niets anders gedaan? CHP gaf zelfs gratis schapen weg aan dorpen tijdens het offerfeest wanneer ze op de CHP zouden stemmen, is dat gewoon niet een karikatuur maken van de Turkse verkiezingen?
Ik kan jou bij een date echt wel een leuk avond beloven en dan je laten zitten, dit kan ik je 1 x laten geloven, misschien een tweede, maar drie, vier keer? Dat is nogal een claim. Het is namelijk geen ander partij in Turkije gelukt om zo lang democratisch te zitten. Alleen Adnan Menderes die is opgehangen door onder meer propaganda van CHP, waar ze later spijt over gingen betuigen.
Als Erdogan dingen fout doet, die hij zeker als ieder mens ook doet, voer dan oppositie, ga niet de straten op, mensen op te roepen de regime ondemocratisch van de macht te krijgen door allerlei wetten te overtreden, of denk ik nu te utopisch?
De mensen waarover ik het heb waren dus geen CHP stemmers maar AKP stemmers die vinden dat Erdogan is vergeten dat hij nooit de verkiezingen voor Sultan heeft gewonnen.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hou je vast: ik ben het hierin eens met jou. Als hierna Erdogan nog steeds nummer 1 is, heb ik niets meer te zeggen over het volk/AKP.
Ik ben een felle tegenstander van de AKP maar ik ben het wel 100% hiermee eens.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
CHP heeft niets anders gedaan? CHP gaf zelfs gratis schapen weg aan dorpen tijdens het offerfeest wanneer ze op de CHP zouden stemmen, is dat gewoon niet een karikatuur maken van de Turkse verkiezingen?
Ik kan jou bij een date echt wel een leuk avond beloven en dan je laten zitten, dit kan ik je 1 x laten geloven, misschien een tweede, maar drie, vier keer? Dat is nogal een claim. Het is namelijk geen ander partij in Turkije gelukt om zo lang democratisch te zitten. Alleen Adnan Menderes die is opgehangen door onder meer propaganda van CHP, waar ze later spijt over gingen betuigen.
Als Erdogan dingen fout doet, die hij zeker als ieder mens ook doet, voer dan oppositie, ga niet de straten op, mensen op te roepen de regime ondemocratisch van de macht te krijgen door allerlei wetten te overtreden, of denk ik nu te utopisch?
Ja. Een regime omverwerpen met een schijndemocratie is niet mogelijk. Daarom is iedereen de straten op in İstanbul.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:20 schreef Triggershot het volgende:
Ik zou hierop natuurlijk moeten reageren met foto's van politieagenten etc, maar dat lijkt mij nutteloos.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat me opvalt is dat de Turkse jongeren erg goed zijn met woorden. Ze beschikken over een erg uitgebreide woordenschat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het niet over jou, maar hoe de Turkse partijen over het algemeen politiek hebben bedreven om de harten van de stemmers te veroveren.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:23 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wederom, ik ben geen fan van CHP. Logischerwijze ook geen fan van MHP of welke partij dan ook.
Zolang Erdogan het seculiere karakter van Turkije kan bewaren, mag hij van mij zitten waar hij zit. Met wetten en verboden op de morningafter pil + alcohol kom je er niet.
Je hebt je als overheid niet te bemoeien met de seksualiteit van jouw volk lijkt mij en ook niet met hun keuzes om alcohol te drinken. Dat is een vrije keuze.
Zometeen om drie uur dus.quote:Gezi Parkı'ndaki olaylarla ilgili neler düşündüğünü, Taksim'e yeniden yapılacak Topçu Kışlaşı'nı, Atatürk Kültür Merkezi'nin yıkılıp yıkılmayacağını, yeni havalimanı projesini, Kanal İstanbul'u, 3. Boğaz Köprüsü'nü, yeni vergi yasasını, Suriye'de gelinen noktayı, Cenevre Konferası'ndan beklentileri, Irak, Rusya ve İran'la ilişkileri, ABD gezisinin somut sonuçlarını Teke Tek Özel'de anlatacak.
Fatih Altaylı ile Teke Tek Özel bugün saat: 16:00'da...
Bron: http://www.haberturk.com/(...)ularini-yanitlayacak.
quote:Op zondag 2 juni 2013 14:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat me opvalt is dat de Turkse jongeren erg goed zijn met woorden. Ze beschikken over een erg uitgebreide woordenschat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]Turken zijn geen ruw volk, zoals die arabieren. Nice try.
Als er interesse is gooi ik een goeie stream openquote:Op zondag 2 juni 2013 14:29 schreef zarGon het volgende:
Voor de Turken die interesse hebben:
[..]
Zometeen om drie uur dus.
Live: http://tv.haberturk.com/canliyayin (kreeg ik niet werkend). Deze werkt wel: http://www.canlitv.tv/haberturk.html.
.
Welke regime prior aan Erdogan is democratischer dan hij geweest in Turkije, kan je mij een voorbeeld geven?quote:Op zondag 2 juni 2013 14:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja. Een regime omverwerpen met een schijndemocratie is niet mogelijk. Daarom is iedereen de straten op in İstanbul.
Als jij ook live commentaar geeft, dan heb ik interesse.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als er interesse is gooi ik een goeie stream open
Ik denk dat hij naar zijn populariteit verwijst. Daar heeft hij ook gelijk in. Het is niet ineens zo dat heel Turkije tegen Erdogan is. Hij zal ongetwijfeld ook nu genieten van veel populariteit.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:28 schreef Djibril het volgende:
“Don’t compete with us,” Mr Erdogan warned the protesters in his initial speech on Saturday. “If you gather 200,000 people, I can gather a million.”
Wat wil hij doen dan? Rellen tegen de 200.000?
Wat is jouw mening over dat hij zijn eigen stemmers het goede werk gunt en zijn partijgenoten op strategische plekken worden gezet?quote:Op zondag 2 juni 2013 14:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het niet over jou, maar hoe de Turkse partijen over het algemeen politiek hebben bedreven om de harten van de stemmers te veroveren.
Er is geen verbod op alcohol, er zijn restricties gebracht aan wanneer je ze mag nuttigen in het openbaar, wat je overigens in ieder beschaafd land hebt, niemand claimt daar dat de seculariteit gevaar loopt. Hetzelfde met de morning after pil, het is moeilijker te verkrijgen, op recept van de arts, maar dit was ook gekoppeld aan dat er in de Turkse medicijnen schadelijke zaken waren gevonden volgens ministerie van gezondheid, maar als dat het doel is om beide zaken te verbieden eindelijk, dan is dat sowieso fout.
Ja klopt, snap ik ook maar het klinkt alsof het een dreigement is met I can gather a millionquote:Op zondag 2 juni 2013 14:32 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ik denk dat hij naar zijn populariteit verwijst. Daar heeft hij ook gelijk in. Het is niet ineens zo dat heel Turkije tegen Erdogan is. Hij zal ongetwijfeld ook nu genieten van veel populariteit.
quote:Op zondag 2 juni 2013 14:32 schreef xminator het volgende:
[..]
Als jij ook live commentaar geeft, dan heb ik interesse.
:-)
quote:Op zondag 2 juni 2013 14:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
http://www.ustream.tv/channel/derpderpderp1111
El Ceziraquote:Op zondag 2 juni 2013 14:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Noem eens een alternatief voor AKP/Erdoğan dat *nu* beschikbaar is.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja. Een regime omverwerpen met een schijndemocratie is niet mogelijk. Daarom is iedereen de straten op in İstanbul.
Zo gebeurt dat In Amerika, In Nederland in Engeland, een kabinet wijst zijn eigen inspecteurs, rechters en ambtenaren aan. Daarom werd Aboutaleb wel burgemeester onder CDA-PVDA en zou dit nooit worden bij CDA-VVD-PVV, is dat raar?quote:Op zondag 2 juni 2013 14:33 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat is jouw mening over dat hij zijn eigen stemmers het goede werk gunt en zijn partijgenoten op strategische plekken worden gezet?
Wat vind jij van de stilte van de media? Deze stilte had jij 10 jaar geleden niet kunnen bedenken..
En dit is niet de eerste keer, dat de media een belangrijke gebeurtenis in Turkije negeert op verzoek van de regering. Dat kan toch niet?
Levent Kirca.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Noem eens een alternatief voor AKP/Erdoğan dat *nu* beschikbaar is.
Hij werd bestookt met vorkjes door een homo zanger..Weet zijn naam even niet meer. Er waren toentertijd ook artiesten die voor hem opkwamen, hoor?quote:Op zondag 2 juni 2013 14:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zo gebeurt dat In Amerika, In Nederland in Engeland, een kabinet wijst zijn eigen inspecteurs, rechters en ambtenaren aan. Daarom werd Aboutaleb wel burgemeester onder CDA-PVDA en zou dit nooit worden bij CDA-VVD-PVV, is dat raar?
De stilte van de media? Alsjeblieft Ambi, ten tijde van 28 Subat werd de media zwaar gecensureerd, werd het letterlijk door de autoriteiten opgelegd wat ze wel en niet mochten uitzenden. Sterker nog, kon jij je 10 jaar geleden inbeelden dat Turkije een Koerdische / Arabische nationale zender zou hebben, uitgezonden onder de TRT? Iets meer dan 10 jaar geleden werd Ahmet Kaya bijna gelynched omdat hij een liedje in het Koerdisch wilde zingen.
Turkije heeft op dat punt heel wat vorderingen gemaakt, maar is er nog niet op het punt, waar het moet zijn, dat ben ik wel met je eens, maar om te stellen dat het voor Erdogan zo veel beter was? Integendeel.
Een van mijn vaste thema's in gesprekken over de toekomst van Turkije is dat ik het niet onmogelijk acht dat als de AKP zich zo autoritair blijft opstellen dat er een Libanon-scenario uit kan komen. Waarin iedereen tegen iedereen gaat vechten, alleen niet meer met woorden maar met wapens.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:33 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ja klopt, snap ik ook maar het klinkt alsof het een dreigement is met I can gather a million
waar is het bewijs dat de foto die ik poste fake is, dit is namelijk een andere foto hierboven.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Fake news
[ afbeelding ]
Wereldwijd foto's genomen, geknipt en verkleind zodat de politie niet te identificeren is als Turkse politie.
100den voorbeelden gisteren op het nieuws gekomen.
quote:Op zondag 2 juni 2013 14:44 schreef Ambipur het volgende:
Een brug vernoemen naar Yavuz Sultan Selim.
Gelukkig ging Ataturk wel goed om met de minderheden.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:44 schreef Ambipur het volgende:
Een brug vernoemen naar Yavuz Sultan Selim.Hoe bedoel je een dikke middelvinger naar bepaalde etnische minderheden in Turkije.
Serdar Ortac, en wat was het gevolg? Hij heeft uit het land moeten vluchten en werd in de media uitgemaakt voor PKK-er en landverrader, vind jij dat een vrije media zo had moeten omgaan met een grootse Turks-Koerdische artiest, of reflecteerde de media toentertijd het ultra-nationalistische politiek van de regering toen?quote:Op zondag 2 juni 2013 14:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hij werd bestookt met vorkjes door een homo zanger..Weet zijn naam even niet meer. Er waren toentertijd ook artiesten die voor hem opkwamen, hoor?
Nee, controle over informatie is nooit verkeerd, maar wat ik dus zeg is dat het nog altijd minder is dan alle voorgaande regimes. Erdogan moet niemand provoceren, dat is fout. In de jaren 90 was het een dagelijkse gebeurtenis dat RTUK ( Turkse Televisie en Radio Commissie ) een kanaal voor meerdere dagen afsloot vanwege een 'ongepast' uitzending wat niet door de beugel kon, ten tijde van Erdogan die al 11 jaar aan de macht is, is dat geen enkele keer gebeurd he? Erdogan maakt ook fouten en is niet altijd even tactisch, maar in zijn bewind zie ik zeker wel een vooruitgang.quote:Je beantwoordt mijn vraag niet, vind jij het rechtvaardig, dat hij de media controleert? Vind jij het rechtvaardig, dat Erdogan de alevieten constant uitdaagt? Turkije van 10 jaar geleden was niet beter, maar ik kan mij niet heugen dat het ze verboden werd een belangrijke gebeurtenis te negeren. Ik verduidelijk het even, gezien bepaalde Turken hier moeite hebben mij te begrijpen.
Hij heeft een mentaliteit gecreerd in Turkije waarin het mogelijk werd dat niet alleen het volk, maar ook de staat inzag dat het een recht is waar minderheden op hebben.quote:Dus omdat Erdogan de Koerden een zender gaf is hij een beter alternatief?
Vingertjes wijzen. Leuk hequote:Op zondag 2 juni 2013 14:47 schreef Hierro het volgende:
[..]
Gelukkig ging Ataturk wel goed om met de minderheden.
Eerlijk is eerlijk gulum, is wel zo. Zelfs de *dochter* van Ataturk schreef in haar memoires dat ze voldoening kreeg toen ze Alevieten had platgebombardeerd in Dersim. En naar haar is een vliegveld genoemd, doet dat niet OOK pijn?quote:
Het vernoemen naar Ataturk zou ook niet bepaald een compliment zijn naar andere minderheden.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:44 schreef Ambipur het volgende:
Een brug vernoemen naar Yavuz Sultan Selim.Hoe bedoel je een dikke middelvinger naar bepaalde etnische minderheden in Turkije.
Ach, ik vind het grappig dat men het heeft over vrijheid en democratie maar ondertussen Ataturk wel als een halfgod zien.quote:
Ik ben het er absoluut niet mee eens, dat de veranderingen in Turkije wat betreft Koerden nu te danken is aan Erdogan. De haat richting Koerden bestaat nog steeds in de harten van Turken. Een zendertje meer of minder doet daar niets aan. Erdogan weet dat de Koerden tevreden stellen stemmen oplevert, want hij is de enige, die naar ze "omkijkt".quote:Op zondag 2 juni 2013 14:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Serdar Ortac, en wat was het gevolg? Hij heeft uit het land moeten vluchten en werd in de media uitgemaakt voor PKK-er en landverrader, vind jij dat een vrije media zo had moeten omgaan met een grootse Turks-Koerdische artiest, of reflecteerde de media toentertijd het ultra-nationalistische politiek van de regering toen?
[..]
Nee, controle over informatie is nooit verkeerd, maar wat ik dus zeg is dat het nog altijd minder is dan alle voorgaande regimes. Erdogan moet niemand provoceren, dat is fout. In de jaren 90 was het een dagelijkse gebeurtenis dat RTUK ( Turkse Televisie en Radio Commissie ) een kanaal voor meerdere dagen afsloot vanwege een 'ongepast' uitzending wat niet door de beugel kon, ten tijde van Erdogan die al 11 jaar aan de macht is, is dat geen enkele keer gebeurd he? Erdogan maakt ook fouten en is niet altijd even tactisch, maar in zijn bewind zie ik zeker wel een vooruitgang.
[..]
Hij heeft een mentaliteit gecreerd in Turkije waarin het mogelijk werd dat niet alleen het volk, maar ook de staat inzag dat het een recht is waar minderheden op hebben.
Het is bekend dat alevieten ook flink hebben geleden onder zijn tijd. Maar wederom: het enige goede aan Ataturk is een seculiere Turkije.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk gulum, is wel zo. Zelfs de *dochter* van Ataturk schreef in haar memoires dat ze voldoening kreeg toen ze Alevieten had platgebombardeerd in Dersim. En naar haar is een vliegveld genoemd, doet dat niet OOK pijn?
Niemand is geschikt om Turkije te kunnen regerenquote:Op zondag 2 juni 2013 14:53 schreef zarGon het volgende:
Ambi, wie heb jij het liefst als vervanger van Erdoğan?
Waar dan wel aan?quote:Op zondag 2 juni 2013 14:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben het er absoluut niet mee eens, dat de veranderingen in Turkije wat betreft Koerden nu te danken is aan Erdogan.
Okay. Zo denken er veel, denk ik.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:55 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Niemand is geschikt om Turkije te kunnen regerenEr zijn teveel verschillende soorten mensen, geloven, etnische minderheden om iedereen tevreden te stellen.
Zoals ik reeds heb gezegd, wat mij betreft blijft Erdogan zitten, met wat aanpassingen in zijn manier van regeren.
Dan is mijn vraag aan jou, even andersom dan, wat had / moet Erdogan doen voor een beter Turkije? Meer vrijheid, beter economie, meer inspraak op de regio, meer vrijheid in opleiding en het uiten van je identieit? Wat is het precies waarna jij Erdogan een schouderklopje zou geven als staatsbeleid. Er is geen haat voor Koerden per definite, Kilicdaroglu is een Koerd, Ibrahim Tatlises, Mahsun Kirmizigul is een Koerd. For hell sake, zowel Abdullah Gul als Erdogan zijn beiden geen Turken.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben het er absoluut niet mee eens, dat de veranderingen in Turkije wat betreft Koerden nu te danken is aan Erdogan. De haat richting Koerden bestaat nog steeds in de harten van Turken. Een zendertje meer of minder doet daar niets aan. Erdogan weet dat de Koerden tevreden stellen stemmen oplevert, want hij is de enige, die naar ze "omkijkt".
Erdogan weet hoe het werkt, dat je zie je ook aan hoe hij de Turken in het buitenland prima weet te ondersteunen. Niets dan lof eigenlijk.. De man weet hoe het werkt. Maar ik ben het er niet mee eens.
Kom eens met concrete voorbeelden over hoe Alevieten behandeld worden, als een criminele Aleviet wordt opgepakt omdat hij crimineel is, is dat natuurlijk niet omdat het een Alevitische crimineel is, maar dat zal je ook wel niet bedoelen. Als een minderheid in Turkije aangewezen wordt als zondebok is dat sowieso fout, of je nu Aleviet of Shintoist bent voor mijn part.quote:Wederom, wat is jouw mening over hoe alevieten nu behandeld worden? Die hebben de plek ingenomen van de Koerden.
Turkije is nooit seculier geweest, ook niet onder Ataturk, religie is ten alle tijde een orgaan gebleven van de regering, Diyanet Bakanligi is een ministerie van de overheid.quote:Het is bekend dat alevieten ook flink hebben geleden onder zijn tijd. Maar wederom: het enige goede aan Ataturk is een seculiere Turkije.
Bovendien heet alles al Ataturk.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:52 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Het vernoemen naar Ataturk zou ook niet bepaald een compliment zijn naar andere minderheden.
Er is geen verbetering vind ik.. Maar misschien vraag je het aan de verkeerde. Ik zie alleen wat er in mijn ouders geboortestad gaande is en daarin zie ik geen verbetering. Ik ben mij rot geschrokken van de veranderingen daar. Het enige goede aan verandering: snelwegen... asfalt.. Je kent het wel.quote:
Jij, bijvoorbeeld. Maar als de Turken hun zin hadden gekregen... (!)quote:Op zondag 2 juni 2013 15:01 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Wat is er nou niet naar Ataturk vernoemd?
Erdogan maakt onderscheid in mensen. En om al jouw vragen te beantwoorden:quote:Op zondag 2 juni 2013 14:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan is mijn vraag aan jou, even andersom dan, wat had / moet Erdogan doen voor een beter Turkije? Meer vrijheid, beter economie, meer inspraak op de regio, meer vrijheid in opleiding en het uiten van je identieit? Wat is het precies waarna jij Erdogan een schouderklopje zou geven als staatsbeleid. Er is geen haat voor Koerden per definite, Kilicdaroglu is een Koerd, Ibrahim Tatlises, Mahsun Kirmizigul is een Koerd. For hell sake, zowel Abdullah Gul als Erdogan zijn beiden geen Turken.
[..]
Kom eens met concrete voorbeelden over hoe Alevieten behandeld worden, als een criminele Aleviet wordt opgepakt omdat hij crimineel is, is dat natuurlijk niet omdat het een Alevitische crimineel is, maar dat zal je ook wel niet bedoelen. Als een minderheid in Turkije aangewezen wordt als zondebok is dat sowieso fout, of je nu Aleviet of Shintoist bent voor mijn part.
[..]
[..]
Turkije is nooit seculier geweest, ook niet onder Ataturk, religie is ten alle tijde een orgaan gebleven van de regering, Diyanet Bakanligi is een ministerie van de overheid.
wat staat er?quote:Op zondag 2 juni 2013 15:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Erdogan maakt onderscheid in mensen. En om al jouw vragen te beantwoorden:
Plaatjes zeggen meer;
[ afbeelding ]
Iemand die weet wat mensen beweegt zou al een begin zijn. Iemand die niet meteen een groep protesterende studenten wegzet als extremisten maar ook naar 't volk en de minderheden luistert en naar oplossingen zoekt ipv te roepen dat hij meer mensen kan vinden om de groep te 'bestrijden'. We leven niet met een groep robots. Desnoods wordt er 20 jaar alleen maar gepraat, de taak van een regering is de bevolking tevreden te houden en te zorgen dat de toekomst er een beetje zonnig uitziet voor t land en de mensen.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:55 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Niemand is geschikt om Turkije te kunnen regerenEr zijn teveel verschillende soorten mensen, geloven, etnische minderheden om iedereen tevreden te stellen.
Zoals ik reeds heb gezegd, wat mij betreft blijft Erdogan zitten, met wat aanpassingen in zijn manier van regeren.
quote:Op zondag 2 juni 2013 15:02 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Jij, bijvoorbeeld. Maar als de Turken hun zin hadden gekregen... (!)
Dit gaat over de Sivas Katliami?quote:Op zondag 2 juni 2013 15:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Erdogan maakt onderscheid in mensen. En om al jouw vragen te beantwoorden:
Plaatjes zeggen meer;
[ afbeelding ]
Ik ken de totale achtergrond van het plaatje niet, tenzij het gaat over wat er in Sivas is gebeurd met de Alevieten?quote:Op zondag 2 juni 2013 15:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Trigger... Begrijp je mij echt niet of wil je mij niet begrijpen....
Ik zie het Turkse nieuws. Is het op een andere zender?quote:Op zondag 2 juni 2013 14:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
http://www.ustream.tv/channel/derpderpderp1111
Haberturk toch gewoon?quote:Op zondag 2 juni 2013 15:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik zie het Turkse nieuws. Is het op een andere zender?
quote:Op zondag 2 juni 2013 15:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ken de totale achtergrond van het plaatje niet, tenzij het gaat over wat er in Sivas is gebeurd met de Alevieten?
was ik niet mee bekend. Nu wel.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je bent bekend met dit? : http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Sivas
quote:Op zondag 2 juni 2013 15:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan; Habertürk TV, Show TV ve Bloomberg HT ortak yayını Teke Tek Özel'de Fatih Altaylı'nın sorularını yanıtlayacak
Op alle 3 de kanalen nog niks
Zoals ik al dacht bedoelde je inderdaad de Sivas katliami.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Soennieten stichten brand, laten Alevieten branden, tig jaar hierna komen de daders vrij en Erdogan zegt: karar hayirli ugurlu olsun.. Als jij hierna nog durft te beweren dat Alevieten niet als shit worden behandelt, dan heb ik niets meer te zeggenErdogan wel blijkbaar, want nu vernoemt hij een brug naar een dorpsidioot die honderden/duizenden Alevieten heeft vermoord.
Leg eens uit, wat staat hier?quote:'Milletimiz için, ülkemiz için hayırlı olsun. Zaten onlar da söylüyorlar... Yıllar yılı içerde olan vatandaş, içlerinde kaçak olanlar vardı. Bilemiyorum tabii onlar da var...''
Trigger.. Ik ga hier geen Madimak discussie van maken. Als jij van mening bent, dat Erdogan het niet zo bedoelde, tamam, dan is dat jouw mening en slik ik mijn irritatie en ergernis om deze post gewoon inquote:Op zondag 2 juni 2013 15:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals ik al dacht bedoelde je inderdaad de Sivas katliami.
Dat is overigens niet wat Erdogan zei, je moet het dan wel compleet citeren in plaats van er in te knippen met een plaatje:
[..]
Leg eens uit, wat staat hier?
Overigens uit de Sivas autopsie rapporten bleek dat mensen zijn neergeschoten door agenten, niet zijn omgekomen door brand e.d. heb je zelf de rapporten gelezen van de Madimak commissie?
Ik zal mijn best doen, maar ik vind het wel heel lastig om het dan in een juiste context te vertalenquote:Op zondag 2 juni 2013 15:14 schreef capricia het volgende:
Ik zou het fijn vinden, als het even kan, als mensen die Turkse teksten vertalen die ze hier posten...ik snap er anders geen bal van.
Terecht.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:14 schreef capricia het volgende:
Ik zou het fijn vinden, als het even kan, als mensen die Turkse teksten vertalen die ze hier posten...ik snap er anders geen bal van.
quote:Op zondag 2 juni 2013 15:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
En we zijn live: http://www.ustream.tv/channel/derpderpderp1111
Die is er gewoon niet. Dus AKP gaat zijn toon matigen of gaat verder met de anarchie die nu heerst. Als de anarchie aanhoudt is een staatsgreep een kwestie van tijd.quote:Op zondag 2 juni 2013 14:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Noem eens een alternatief voor AKP/Erdoğan dat *nu* beschikbaar is.
Er komt geen staatsgreep, top zit vast...?quote:Op zondag 2 juni 2013 15:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die is er gewoon niet. Dus AKP gaat zijn toon matigen of gaat verder met de anarchie die nu heerst. Als de anarchie aanhoudt is een staatsgreep een kwestie van tijd.
Onzin, het is bijna dezelfde vlag uit de laatste vlaggenverandering van het Ottomaanse rijk rond 1850, alleen de maten zijn wat anders.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:51 schreef RoW_0 het volgende:
The red in the background is the representation of the Turkish military (soldier) blood leaked all over the river bed! In the evening a moon and star appeared side by side (which is quite rare) and reflected on the pool of blood, hence the importance of the flag to the Republic of Turkey! The term 'Ay Yildiz' is just an expression of the symbolic representation of the moon and star!
The Current Turkish flag derived from the previous Ottoman empire flag with many changes made!
We zijn beiden niet persoonlijk richting elkaar, dus wmb is er geen reden tot irritatie, maar mocht je overtuigd zijn van dat hij het prijst.. Lees dit dan even door :quote:Op zondag 2 juni 2013 15:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Trigger.. Ik ga hier geen Madimak discussie van maken. Als jij van mening bent, dat Erdogan het niet zo bedoelde, tamam, dan is dat jouw mening en slik ik mijn irritatie en ergernis om deze post gewoon in
Het kan mij geen reet schelen of het een Aleviet, Koerd, Soeniet, Atheist, Jood Of Paarse Kabouter is dat in Turkije wordt gediscrimineerd, als het gebeurd moet het per definitie direct stoppen zonder enig compromis, alleen de gronden waarop ze worden gediscrimineerd volgens jou is mij niet helemaal duidelijk. Natuurlijk heb je spanningen tussen groepen mensen en was wat de Turkse media deed met Nurseli Idiz en dat zij alcohol dronk met Ramadan idioot, of de opmerkingen die Mehmet Ali Erbil deed over Alevieten, maar ik kan dat weinig als staatsbeleid zien, laat staan groepen die tegenover elkaar staan... Jij wel?quote:Jij bent blijkbaar van mening dat alevieten niet gediscrimineerd worden in Turkije.
Hun gebedshuizen wegwuiven als culturele huizen, achterlijke opmerkingen etc, allemaal toeval.
Oh, maar ik doel niet op de bevolking, want dan blijf ik aan de gangquote:Op zondag 2 juni 2013 15:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
We zijn beiden niet persoonlijk richting elkaar, dus wmb is er geen reden tot irritatie, maar mocht je overtuigd zijn van dat hij het prijst.. Lees dit dat even door :
http://www.radikal.com.tr(...)simi_itirazi-1081980
[..]
Het kan mij geen reet schelen of het een Aleviet, Koerd, Soeniet, Atheist, Jood Of Paarse Kabouter is dat in Turkije wordt gediscrimineerd, als het gebeurd moet het per definitie direct stoppen zonder enig compromis, alleen de gronden waarop ze worden gediscrimineerd volgens jou is mij niet helemaal duidelijk. Natuurlijk heb je spanningen tussen groepen mensen en was wat de Turkse media deed met Nurseli Idiz en dat zij alcohol dronk met Ramadan idioot, of de opmerkingen die Mehmet Ali Erbil deed over Alevieten, maar ik kan dat weinig als staatsbeleid zien, laat staan groepen die tegenover elkaar staan... Jij wel?
Dus heel concreet over Erdogans vervolging en onderdrukking over Alevieten heb je het over?quote:Op zondag 2 juni 2013 15:26 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oh, maar ik doel niet op de bevolking, want dan blijf ik aan de gang
quote:Op zondag 2 juni 2013 15:28 schreef zarGon het volgende:
Erdoğan tijdens het tonen van de animaties van hoe de nieuwe situatie eruitgaat zien: 'Jullie zien de bomen'..
Ik benoem voorbeelden van discriminatie. Extreme vervolging is er de laatste jaren (voor zover ik weet) niet geweest.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus heel concreet over Erdogans vervolging en onderdrukking over Alevieten heb je het over?
Daar zou ik graag specifieke voorbeelden over zien, mocht je daar zin in hebben.
quote:Op zondag 2 juni 2013 15:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik benoem voorbeelden van discriminatie. Extreme vervolging is er de laatste jaren (voor zover ik weet) niet geweest.
Doch zie jij mijn voorbeelden als niet concreet, of je accepteert ze niet![]()
Zie jij het al voor je? Dat we hier een brug bouwen en dat we de brug noemen: Adolf Hitler. Kun jij je dat voorstellen?
Lolquote:Op zondag 2 juni 2013 15:28 schreef zarGon het volgende:
Erdoğan tijdens het tonen van de animaties van hoe de nieuwe situatie eruitgaat zien: 'Jullie zien de bomen'..
Dat is In Turkije toch letterlijk gebeurd met Turkse vliegveld in Istanbul Sabiha Gokcen te noemen?quote:Op zondag 2 juni 2013 15:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik benoem voorbeelden van discriminatie. Extreme vervolging is er de laatste jaren (voor zover ik weet) niet geweest.
Doch zie jij mijn voorbeelden als niet concreet, of je accepteert ze niet![]()
Zie jij het al voor je? Dat we hier een brug bouwen en dat we de brug noemen: Adolf Hitler. Kun jij je dat voorstellen?
Je hebt zelfs ijs naar hem vernoemd (het is trouwens best lekker):quote:
Er is geen groter leger dan het volk. Miljoenen zijn nu op de been. Je zou in Istanbul moeten zijn om de sfeer hier te proeven. Er is een sterke actiebereidheid. Het is nu serieus een anarchie. De politie durft zich amper te vertonen. Er wordt 's nachts openlijk drank verkocht en genuttigd als middelvinger richting Erdogan. Laat je niet misleiden door tv-media die een gematigd beeld geven van de protesten of juist alleen de excessen. Echt iedereen is op de been, zelfs bejaarden, rolstoelgebruikers, etc.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Er komt geen staatsgreep, top zit vast...?
Dat keur ik ook af.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:34 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Vrij slechte vergelijking. Veel scholen heten hier Maarten Luther (die was een enorme anti-semiet) en veel mensen die onschuldige Indonesiërs hebben gedood worden nog steeds als helden geëerd.
Ik kan niet spreken voor Kilicdaroglu, gezien ik dat een dorpsidioot vindquote:Op zondag 2 juni 2013 15:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is In Turkije toch letterlijk gebeurd met Turkse vliegveld in Istanbul Sabiha Gokcen te noemen?
Of Kilicdaroglu op kwam voor de bombardementen van Dersim, een Alevi notabene. Dat heel veel Alevieten stemmen op een partij dat verantwoordelijk is voor die bombardementen? Ik zie het alleen maar gebeuren, sorry.
Ik ben blij dat er minder vervolgingen zijn tot voorheen. Ik zie Erdogan ook 'Aleviler Kardeslerimiz' - Onze broeders - noemen, pluspunt wmb, meegenomen dat vooruitgang altijd geboekt kan worden.
Was jij het niet die met beelden zou komenquote:Op zondag 2 juni 2013 15:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er is geen groter leger dan het volk. Miljoenen zijn nu op de been. Je zou in Istanbul moeten zijn om de sfeer hier te proeven. Er is een sterke actiebereidheid. Het is nu serieus een anarchie. De politie durft zich amper te vertonen. Er wordt 's nachts openlijk drank verkocht en genuttigd als middelvinger richting Erdogan. Laat je niet misleiden door tv-media die een gematigd beeld geven van de protesten of juist alleen de excessen. Echt iedereen is op de been, zelfs bejaarden, rolstoelgebruikers, etc.
Wat vind je van de jongeren die winkels slopen en overal PKK-leuzen opschrijven?quote:Op zondag 2 juni 2013 15:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er is geen groter leger dan het volk. Miljoenen zijn nu op de been. Je zou in Istanbul moeten zijn om de sfeer hier te proeven. Er is een sterke actiebereidheid. Het is nu serieus een anarchie. De politie durft zich amper te vertonen. Er wordt 's nachts openlijk drank verkocht en genuttigd als middelvinger richting Erdogan. Laat je niet misleiden door tv-media die een gematigd beeld geven van de protesten of juist alleen de excessen. Echt iedereen is op de been, zelfs bejaarden, rolstoelgebruikers, etc.
Alsof er alleen geprotesteerd wordt in Istanbul..?quote:Op zondag 2 juni 2013 15:40 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat vind je van de jongeren die winkels slopen en overal PKK-leuzen opschrijven?
Vind je niet dat er een gevaar dreigt voor een escalatie a la Syrië?
En hoe zie je het aftreden voor je als hij nog steeds veel steun geniete van de bevolking en weer word herkozen? Turkije is niet alleen die hippe wijken in Istanbul immers.
Ja want de mensen in Diyarbakir willen hetzelfde als de mensen in Istanbul.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Alsof er alleen geprotesteerd wordt in Istanbul..?
Even serieus, heel erg serieus, vasten tijdens de Muharrem wegzetten als een Alevitisch aanbidding pur sang moet voorbij alle idioterie zijn? Maatregelen die daartegen worden genomen treffen niet alleen Alevieten, maar ook miljoenen soenieten en sjieten in Turkije.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat keur ik ook af.
[..]
Ik kan niet spreken voor Kilicdaroglu, gezien ik dat een dorpsidioot vindDat Alevieten ook op die man stemmen, ik begrijp het niet. Misschien is hij een soort van Erdogan voor ze? Het minst erge van alle alternatieven? Er is immers geen partij, die de alevieten als normaal beschouwt.
Het zijn de kleine dingen die tellen: http://www.radikal.com.tr(...)orucu_cikisi-1071093
Coban Maho: "Want ze met die park doen in Istanbul kan echt niet lan!"quote:Op zondag 2 juni 2013 15:43 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja want de mensen in Diyarbakir willen hetzelfde als de mensen in Istanbul.
Ik heb nog NOOIT soennieten ontmoet die hebben gevast tijdens Muharrem orucu.. Bestaan die?quote:Op zondag 2 juni 2013 15:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Even serieus, heel erg serieus, vasten tijdens de Muharrem wegzetten als een Alevitisch aanbidding pur sang moet voorbij alle idioterie zijn? Maatregelen die daartegen worden genomen treffen niet alleen Alevieten, maar ook miljoenen soenieten en sjieten in Turkije.
Zal wel zijn om stemmen te winnen van Erbakans kliek? Was wel zijn grote droom.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:47 schreef De_Guidance het volgende:
Ik snap echt niet waarom Erdoğan per se een moskee wil op dat plein. Op elke straathoek staat al een moskee.
Erbakans kliek bestaat amper meer. Stemmen sowieso wel op hem.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zal wel zijn om stemmen te winnen van Erbakans kliek? Was wel zijn grote droom.
Taksim is het kwaad der kwadenquote:Op zondag 2 juni 2013 15:47 schreef De_Guidance het volgende:
Ik snap echt niet waarom Erdoğan per se een moskee wil op dat plein. Op elke straathoek staat al een moskee.
Heel veel zelfs, vaak genoeg mensen ontmoet uit Soenitisch kant die raar opkeken wanneer je het niet deed. De traditie is zelfs opgenomen in de sterkse Soenitische Hadith bronnen als een aanbidding waar de profeet veel waarde aan hechtte.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb nog NOOIT soennieten ontmoet die hebben gevast tijdens Muharrem orucu.. Bestaan die?
Maar mij ging het om het gebrek aan aanwezigheid tijdens het breken van het vasten
Ik zeg gun die mensen ook hun levensstijl. Leven en laten leven, jammer dat hij de fout van zijn voorgangers lijkt te maken door zijn eigen wil iets te ver te willen doordrukken.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zal wel zijn om stemmen te winnen van Erbakans kliek? Was wel zijn grote droom.
Je vergist je, Fatih Erbakan heeft een groot achterban.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Erbakans kliek bestaat amper meer. Stemmen sowieso wel op hem.
Nou ja, in feite mag hij het gewoon doen en is er ook steun voor, dus is het niet zo dat hij tegen de wil van het volk in gaat pur sang.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zeg gun die mensen ook hun levensstijl. Leven en laten leven, jammer dat hij de fout van zijn voorgangers lijkt te maken door zijn eigen wil iets te ver te willen doordrukken.
Bron?quote:Op zondag 2 juni 2013 15:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je vergist je, Fatih Erbakan heeft een groot achterban.
Is dit niet enigszins overdreven?quote:Op zondag 2 juni 2013 15:51 schreef Beathoven het volgende:
Negatief reisadvies :
UK:
https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/turkey
Nederland:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/turkije
Oke, dit wist ik niet.. Ik werd juist raar aangekeken tijdens het vasten.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heel veel zelfs, vaak genoeg mensen ontmoet uit Soenitisch kant die raar opkeken wanneer je het niet deed. De traditie is zelfs opgenomen in de sterkse Soenitische Hadith bronnen als een aanbidding waar de profeet veel waarde aan hechtte.
Gebrek aan aanwezigheid kan toch geen discriminatie zijn, beetje prioriteiten kwestie denk ik dan zelf.
Nog steeds geen laptopquote:Op zondag 2 juni 2013 15:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Was jij het niet die met beelden zou komen
Wel tegen het volk wat daar woont. Inspraak van de bewoners enzo.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja, in feite mag hij het gewoon doen en is er ook steun voor, dus is het niet zo dat hij tegen de wil van het volk in gaat pur sang.
Er valt niets te behalenquote:Op zondag 2 juni 2013 15:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Bron?
Hun vorige lijsttrekker is overgestapt naar de AKP en sinds Erdo hebben ze sowieso de kiesdrempel niet gehaald.
Het klinkt bijzonder ongeloofwaardig vooral.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:52 schreef Bombshell het volgende:
Dit klinkt ziek:
police force has now united with civilian AKP symphatisers and started terrorizing Izmir. They are brutally beating everyone altogether. Some parking lots in Izmir are currently being used as torture cites by the police. Majority of the crowd is arrested and again being tortured in various police centers all around Izmir. Lucky i got back home just on time.
Ze hebben daarna gewoon een nieuwe partij opgericht. Saadet Partisi.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Er valt niets te behalenZijn partij was toch verboden?
quote:Sabiha Gökçen:-Muhasama (çarpışma) meydanında canlı hedef üzerine bomba atmak insana hiç acımak hissi vermiyor. İnsan yalnız vazifesini görmek için aramayı, vurmayı düşünüyor...
-Dersim'deki uçuşlarım daha heyecanlı olmuştur... İnsan evvela bombalarını atıyor, bunlar bittikten sonra canlı hedef görürse makineli tüfeğe müracaat ediyor. Dersim'deki ilk bombardımanın heyecanını unutamam
Google naar 'Fatih Erbakan Mitingleri' komen heel veel mensen op af, ieder stem is er weer een, en als hij dan ook nog eens dat naar zich toe weet te trekken heeft hij er alleen maar profijt van.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Bron?
Hun vorige lijsttrekker is overgestapt naar de AKP en sinds Erdo hebben ze sowieso de kiesdrempel niet gehaald.
Er zullen ongetwijfeld knokploegjes van AKP supporters zijn, en mensen hardhandig meegenomen, maar voor de rest lijkt me dit redelijk bullshit.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:52 schreef Bombshell het volgende:
Dit klinkt ziek:
police force has now united with civilian AKP symphatisers and started terrorizing Izmir. They are brutally beating everyone altogether. Some parking lots in Izmir are currently being used as torture cites by the police. Majority of the crowd is arrested and again being tortured in various police centers all around Izmir. Lucky i got back home just on time
Madimak, Dersim, dat is the true shit waar de Alevieten in Turkije zwaar onder hebben geleden, dat zal ik nooit goedpraten.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Is dit niet enigszins overdreven?
[..]
Oke, dit wist ik niet.. Ik werd juist raar aangekeken tijdens het vasten.
Jij praat alles goed
Consultatie, sure. Eindbeslissing? Nee.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wel tegen het volk wat daar woont. Inspraak van de bewoners enzo.
Er zijn er nog meer.. Maar je begrijpt mijn bedoeling, dan is 't goed.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Madimak, Dersim, dat is the true shit waar de Alevieten in Turkije zwaar onder hebben geleden, dat zal ik nooit goedpraten.
wtf.. dit land wordt gek, als het klopt.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:52 schreef Bombshell het volgende:
Dit klinkt ziek:
police force has now united with civilian AKP symphatisers and started terrorizing Izmir. They are brutally beating everyone altogether. Some parking lots in Izmir are currently being used as torture cites by the police. Majority of the crowd is arrested and again being tortured in various police centers all around Izmir. Lucky i got back home just on time
Dan vind ik een vliegveld naar haar noemen eigenlijk een kwalijker zaak.quote:
Uiteraard, maar ik had het meer over goedpraten.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Er zijn er nog meer.. Maar je begrijpt mijn bedoeling, dan is 't goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |