quote:Kijktip: Andere Tijden Sport
Op 29 mei 1974 moet De Kuip het decor worden van een mooi voetbalfeest. Feyenoord speelt in eigen huis de returnwedstrijd tegen Tottenham Hotspur om de UEFA Cup. Een compleet uitverkocht stadion is klaar voor een spannende wedstrijd. Feyenoord won uiteindelijk, maar een feest werd het niet…
Wim Rijsbergen maakt een minuut voor rust de 1-0. Dan slaat de vlam in de pan. Stomdronken en teleurgestelde Tottenham-fans klimmen over de hekken van het naastgelegen Feyenoord-vak en een enorme knokpartij ontstaat.
Nederland maakt voor het eerst kennis met extreem voetbalgeweld.
In 2013, 39 jaar later, heeft Andere Tijden Sport de hand weten te leggen op het officiële politierapport uit 1974. Daaruit blijkt dat de politie totaal niet was voorbereid. Er waren precies 150 agenten op de been in het met 63.000 man gevulde stadion.
De politie weet zich geen raad met de geweldsuitbarsting en wacht lang met ingrijpen. Te lang, volgens veel aanwezige supporters. Uiteindelijk lukt het de politie wel om het Engelse vak met geweld leeg te vegen.
De cup-zege krijgt een bittere nasmaak. Er zijn 150 gewonden, waarvan er twee slecht aan toe zijn.
Zondag 22.15 uur, Nederland 1
Andere Tijden Sport reconstrueert zondag de finale met Nederlandse en Engelse supporters, oud-politieagenten, Wim Rijsbergen en voormalig sportjournalist Joop Niezen, die de bewuste avond verslag deed. Hoe een schitterende dag voor Feyenoord ontaardt in een veldslag.
quote:Op zondag 2 juni 2013 12:52 schreef Cara het volgende:
[..]
Meh, weet je wat het is, het aantal betaalbare, kopsterke spitsen die een bal vast kunnen houden en zonder klagen op de bank zitten is een behoorlijk klein lijstje, maar toch wat we moeten hebben. Ik wou dat er betere opties waren.
Zoiets moet je als Feyenoord niet willen. Je moet ook aan je uitstraling denken, niet alleen extern maar ook intern; wat communiceer je hiermee onbewust naar je spelers. Krijg je weer burgerking-taferelen. Daarnaast zou hij nog een aardig salaris hebben ook.quote:Frank Demouge geniet de interesse van NAC Breda. Volgens BN/De Stem doet de club er goed aan eerst nog eens naar de fysieke gesteldheid van de spits te kijken.
Volgens het dagblad verwondert de staf van Roda JC zich bijna dagelijks over de staat van Demouge, die door zijn manier van spelen erg veel van zijn lichaam heeft gevraagd. De 1.90 meter lange aanvaller houdt na een wedstrijd naar verluidt twee tot drie dagen rust.
Soms traint de 30-jarige Demouge zelfs een hele week niet en sluit hij pas op de wedstrijddag weer aan bij de groep. De routinier, die nog eigendom is van het Engelse AFC Bournemouth, is sinds de winterstop wel een grote waarde voor Roda gebleken. In tien duels produceerde hij vijf doelpunten en één assist.
Dat lijkt me al een veel betere keuze, afhankelijk van wat Werder met hem wil en wat hij dan moet kosten uiteraard.quote:
Fair enough, zo ver bekend met z'n fysieke gesteldheid was ik nog niet. Ik was in de veronderstelling dat hij wanneer nodig nog wel een hele wedstrijd kon volmaken.quote:Op zondag 2 juni 2013 12:58 schreef De_Pel het volgende:
[..]
[..]
Zoiets moet je als Feyenoord niet willen. Je moet ook aan je uitstraling denken, niet alleen extern maar ook intern; wat communiceer je hiermee onbewust naar je spelers. Krijg je weer burgerking-taferelen. Daarnaast zou hij nog een aardig salaris hebben ook.
Verder zou ik het inderdaad niet best weten. Ik denk dat je dan toch moet gaan kijken bij een grijze middenmoter uit Italië, Frankrijk oid.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:00 schreef Cara het volgende:
[..]
Fair enough, zo ver bekend met z'n fysieke gesteldheid was ik nog niet. Ik was in de veronderstelling dat hij wanneer nodig nog wel een hele wedstrijd kon volmaken.
Feit is wel dat een reservespits broodnodig is, maar feit is ook dat goede spitsen gewild zijn en haast geen enkele spits naar je club komt om zonder morren op de bank gaat zitten.
Heb je suggesties?
Edit: Avdic wil trouwens persé aan spelen toekomen, daarvoor vertrok hij immers naar Zwolle.
Die komt niet voor de bank.
Ik heb hem nog nooit zien spelen maar heb zo'n vermoeden dat Te Vrede er geen pepernoot van kan.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:46 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Zullen ze echt een reserve-spits opzoeken? Ze hebben Te Vrede daar nog lopen en Immers zou er kunnen spelen. Nee, een vooruitgang is het niet, totaal niet, maar als ze het nodig achten, moet het nog maar zien.
Andere tijden is wel triest bezig zegquote:
Demouge is echt veel beter dan Te Vredequote:Op zondag 2 juni 2013 13:20 schreef PIETR het volgende:
We hebben Te Vrede ook nog. Die doet heus niet onder voor een Demouge. Toch?
Waarom? Omdat ze iets moois veranderen naar wat negatiefs voor Feyenoord en vorige week vice versa deden bij ajax?quote:
quote:Op zondag 2 juni 2013 14:12 schreef Merkie het volgende:
Demouge, omggg waarom staat zijn naam in dit topic überhaupt.
Wie niet met zo'n mokkel.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:58 schreef StraatSoldaat het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft Pelle hier nou een stijve?
Waarom wil je dat weten "StraatSoldaat" ?quote:Op zondag 2 juni 2013 15:58 schreef StraatSoldaat het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft Pelle hier nou een stijve?
quote:Feyenoord moet er steeds meer rekening mee houden dat het komend seizoen niet meer kan beschikken over Daryl Janmaat. De verdediger staat in de belangstelling van Juventus waar hij een mogelijk vertrek van Stephan Lichtsteiner op moet vangen, meldt Tuttosport.
Lichtsteiner kan rekenen op belangstelling van onder andere Real Madrid en Paris Saint-Germain. Juventus moet volgens de berichtgeving nog een beslissing nemen of men de verdediger al dan niet wenst te verkopen. Janmaat moet bij een vertrek van de basisspeler de openstaande vacature in de defensie op gaan vullen.
Janmaat (23) zou voor een transfersom van 4,5 miljoen euro de overstap kunnen maken van Rotterdam naar Turijn. De international maakte in 2012 de overstap van sc Heerenveen naar Feyenoord.
Grijpen we verdorie weer achter het netquote:Tymoschuk terug naar Zenit
Anatoli Tymoschuk keert terug naar Zenit Sint-Petersburg. Dat heeft de middenvelder vandaag laten weten. De Oekraïner had eerder al aangekondigd dat hij Bayern München na 4 jaar ging verlaten. Bij de dit seizoen zeer succesvolle club had hij vaak geen basisplaats.
Waar komt dat bericht vandaan? Slaat nergens op inderdaad, ik denk eerder het dubbele.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:57 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Waarom zou Geel Janmaat in vredesnaam voor 4,5 miljoen verpatsen
quote:Op zondag 2 juni 2013 19:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waar komt dat bericht vandaan? Slaat nergens op inderdaad, ik denk eerder het dubbele.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |