"google maar" is niet echt een antwoord, toch?quote:
Net Crumb binnen, heel leerzaam bere shit met plaatjes.quote:
Vandaag besteld morgen in huisquote:
Ik vind het wel goedkoop overigens.Hoeveel bladzijden bevat het?quote:heel leerzaam bere shit met plaatjes.
207 (!)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:14 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Vandaag besteld morgen in huis
[..]
Ik vind het wel goedkoop overigens.Hoeveel bladzijden bevat het?
Klopt, maar heb meer dan dat geschreven.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:47 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
"google maar" is niet echt een antwoord, toch?
Dat is een teken aan de wand. Je hebt een interpretatie nodig om te kunnen begrijpen. Maar er zijn zoveel (verschillende) interpretaties. Kijk maar eens hoeveel stromingen en verdeeldheid er is onder christenen, joden en ook moslims met hun afgeleide Koran.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:33 schreef Skillsy het volgende:
Zonder de mondelinge Tora is de schriftelijke leer onverklaarbaar en zelfs onleesbaar.
Tohoe wabohoe!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:18 schreef freeDragon het volgende:
[..]
"In het begin schiep God de hemel en de aarde. De aarde was nog woest en doods, en duisternis lag over de oervloed, maar Gods geest zweefde over het water."
Aaaaaaand - fight!
ja, kijk eens voor de aardigheid in de Talmudquote:Op woensdag 5 juni 2013 19:50 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat is een teken aan de wand. Je hebt een interpretatie nodig om te kunnen begrijpen. Maar er zijn zoveel (verschillende) interpretaties.
Ja! mijn hoofdpijn gaat er niet van zakken indergevalquote:Kijk maar eens hoeveel stromingen en verdeeldheid er is onder christenen, joden en ook moslims met hun afgeleide Koran.
Die visie is ook minder gecompliceerd. Drie-éénheid en zo hoef je geen hoofdpijn van te krijgen en jouw heiland komt nog. En dood is dood, dus ook geen hemel- of hellegang.quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:12 schreef Skillsy het volgende:
[..]
ja, kijk eens voor de aardigheid in de Talmud
[..]
Ja! mijn hoofdpijn gaat er niet van zakken indergeval
Ik blijf gewoon bij mijn joodse visie door mijn ouders is doorgeven.Niet moeilijk doen.
Moest even zoeken wat dat woord betekend, wat bedoel je daarmee?quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:17 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Die visie is ook minder gecompliceerd. Drie-éénheid en zo hoef je geen hoofdpijn van te krijgen en jouw heiland komt nog. En dood is dood, dus ook geen hemel- of hellegang.![]()
Sterkte met je hoofdpijn, neem een aspirientje.
daar is het 'een geloof' voor.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:36 schreef _Dido_ het volgende:
ik snap niet hoe iemand die de Bijbel helemaal gelezen heeft - en dus ook op de hoogte is van de tegenstrijdigheden - in het waarheidsgehalte van de Bijbel kan blijven geloven. D
Ik vindt Genesis 6:1-4 veel intrigerender.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
?
Niemand die iets zegt over:
Genesis 3:17/19
Genesis 6:5/7
Genesis 6:11/13
?
?quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Genesis 3:17/19
De pijn bij de bevalling is de straf voor de vrouw en het eten van brood is de straf voor de man?
en Genesis 6:7 dan?quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:40 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ik vindt Genesis 6:1-4 veel intrigerender.
? zeg jij het dan, waar je op duidtquote:Op donderdag 6 juni 2013 23:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
?
nee dat is 3:16
heb je een gecensureerde Bijbel ofzo?
Gaat dit niet over de goden en hun zonen ? En hoe die zonen de aardse vrouwen verkrachtten ? Met stip !quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:40 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ik vindt Genesis 6:1-4 veel intrigerender.
DAT is een hele terechte houding overigens.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:24 schreef Schonedal het volgende:
Jje moet eerst wachten tot je kind daadwerkelijk ziek is voor je antibiotica mag nemen is hun mening.
inenten doe je niet met antibioticaquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:24 schreef Schonedal het volgende:
Met verbijstering heb ik onlangs een documentaire van de EO gadegeslagen waarin biblebeltchristenen verklaarden waarom zij hun kinderen niet laten inenten tegen besmettelijke ziekten zoals polio.
Zij beweren dat zij daarbij God in de weg staan om hun kind ziek te maken en wel op bijbelse gronden, zo sprak Jezus: zij die niet ziek zijn hebben de geneesheer niet van node, dus als je nog niet ziek bent heb je het medicijn niet nodig, je moet eerst wachten tot je kind daadwerkelijk ziek is voor je antibiotica mag nemen is hun mening.
Deze mensen geven hun kinderen stenen voor brood, kennelijk willen ze de middeleeuwen terug toen de pest rondwaarde, ook toen werd gezegd dat het de wil van God is, dan zou hygiëne in hun zienswijze een zonde zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |