Leg jij haar gewoon uit dat je voor een goede leren broek wel ruim 100 euro kwijt bent?quote:Op maandag 3 juni 2013 18:26 schreef handboek het volgende:
[..]
Dank voor al jullie nieuwe inzichten. Leggen jullie het haar uit?
Dat heb ik allang gedaan.... nu ben ik veroordeeld tot het zoeken naar een degelijke broek van max 25 euroquote:Op maandag 3 juni 2013 18:30 schreef Skv het volgende:
[..]
Leg jij haar gewoon uit dat je voor een goede leren broek wel ruim 100 euro kwijt bent?met een aanbieding 80 Euro. Als ze dat te duur vindt dan trekt ze toch gewoon wat anders aan?
Ik ben blij dat ik geen vriendi...oh...wacht effe. Ik zit met hetzelfde probleemquote:Op maandag 3 juni 2013 18:26 schreef handboek het volgende:
[..]
Dank voor al jullie nieuwe inzichten. Leggen jullie het haar uit?
Het kan bij mij ook niet zoveel kwaad om het niet te doen, of althans minder vaak, want ze gaan toch alleen maar ruimer staan, niet strakker.quote:Op maandag 3 juni 2013 18:56 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Nais!
Moet ik ook nog steeds doen. Ik houd het er maar op dat een Alp onderhoudsvrij is
Wat voor fiets heb je?quote:Op maandag 3 juni 2013 19:03 schreef MaximumRush het volgende:
Beetje lastig om te doen? Ik heb wel een haynes manual, filters en olie vervangen doe ik ook allemaal zelf. Kleppen stellen twijfel ik nog aan om te doen.
Gaat om een R1. Had al gezien dat het met shims inderdaad gedaan moet worden. Ik zit nu op 40.000 km en naar mijn weten zijn de kleppen nooit gesteld.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat voor fiets heb je?
Je hebt twee manieren om de klepspeling in te stellen. Eigenlijk drie, maar de laatste is automatisch en hoeft niet gesteld te worden. Één manier komt erop neer dat je de klepstoter verder in of uitdraait zoals een boutje. Dat is zoals bij mijn Bandit wat je ook op de foto ziet. Een andere manier werkt met shims (een soort dunne ringetjes die je op kunt stapelen voor een bepaalde dikte). Die shims, dat is iets meer werkt. Moet je speling meten, shim eruit, dikte van shim meten en dan naar de motorzaak om een nieuwe shim te halen die wel past.
Met stelboutjes, zoals op die foto, is het echt doodsimpel. Je moet even goed je kop erbij houden want als je ze te strak zet kun je je kleppen mollen, maar als je goed nadenkt en goed leest zal je dat niet overkomen.
Bij mijn motor moet het om de 8.000 kilometer. Da's ruim twee beurten per jaar. Scheelt me als ik het zelf doe dus makkelijk 600 a 700 euro
R1 heeft shims ja. 40.000 kilometer moet het zeker gebeuren. Met shims kan ik je niet helpen. Is wat meer werk, niet noodzakelijk moeilijker. Alleen weet ik niet of de nokkenassen eruit moeten. Als dat het geval is, zou ik iemand zoeken die het vaker gedaan heeft. Als je de timing namelijk verkeerd terugzet, heb je binnen 25 meter na vertrek een externe krukas. En dat wil je niet.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:20 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Gaat om een R1. Had al gezien dat het met shims inderdaad gedaan moet worden. Ik zit nu op 40.000 km en naar mijn weten zijn de kleppen nooit gesteld.
Sow, das netjes voor een Boesaquote:Op maandag 3 juni 2013 19:32 schreef stinkie het volgende:
Zo, deze tank 1 op 17,2 gedaan. Niet slecht voor enigszins sportief 1300cc fietsje.
Kom daar maar eens aan met een toerbuffel
Had je de wind mee?quote:Op maandag 3 juni 2013 19:32 schreef stinkie het volgende:
Zo, deze tank 1 op 17,2 gedaan. Niet slecht voor enigszins sportief 1300cc fietsje.
Kom daar maar eens aan met een toerbuffel
Nu we het toch over verbruik hebben.quote:
Jammer.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:51 schreef Anne het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit op verbruik gelet, dus ik zou 't niet weten.
Ik weet alleen dat ik moet tanken rond de 235 km en dat heb ik niet gewijzigd of geprobeerd te wijzigen na het vervangen van de originele uitlaat.
Weird.quote:
Zeg dan gelijk dat ik lomp rijquote:Op maandag 3 juni 2013 20:04 schreef Sloggi het volgende:
Ik rijd altijd behoorlijk netjes. Als ik eens wat lomper rijd kom ik nog niet in de buurt van 1 op 18.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |