quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Dat zijn individuen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Meh. Die fotosoeps zijn dan wel weer gay. Daarmee doen ze hun eigen doel teniet.
Het moge duidelijk zijn dat ik me niet alleen baseer op dit ene incident. Er zijn intussen tientallen van dit soort beelden voorbij gekomen. Live streams laten hetzelfde zien. Dat er dan een aantal gefotoshopte of valse foto's tussen zitten is irritant en fout, maar verandert verder niets aan de situatie.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:09 schreef Bilge het volgende:
[..]
Op die beelden zie ik alleen een barricade opver worden gereden, het is niet duidelijk of er slachtoffers bij zijn gevallen. Maar laten we even voor het gemak aannemen dat dat het geval is: is het niet frappant dat jij dit incident toerekent aan het gehele politieapparaat, maar tegelijkertijd van mij verwacht dat ik de propagande van de relschoppers niet mag veralgemeniseren?
Overigens beweerde ik nergens dat alle relschoppers niet deugen. De massa valt voor de hype van enkele geniepige provocateurs.
Linkje van gerucht.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:17 schreef PrepperNL het volgende:
Er gaan geruchten dat electriciteit en internet in delen van veel grote steden is afgesloten.
Er gaan zoveel geruchten. Zoals dat Facebook en Twitter onbereikbaar zouden zijn. Allemaal onzin.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:17 schreef PrepperNL het volgende:
Er gaan geruchten dat electriciteit en internet in delen van veel grote steden is afgesloten.
Alleen worden die aangestuurd. De individuen die die photoshops op bijv. twitter zetten niet. neem ik aan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:17 schreef Che_ het volgende:
[..]
Net als de agenten die geweld gebruiken.
Natuurlijk wel, het is een buitenlands complot!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Alleen worden die aangestuurd. De individuen die die photoshops op bijv. twitter zetten niet. neem ik aan.
O ja, dat is waar ook.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, het is een buitenlands complot!
Precies dit. Twee totaal verschillende dingen. Niet gelijk te stellen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Alleen worden die aangestuurd. De individuen die die photoshops op bijv. twitter zetten niet. neem ik aan.
Zoveel dingen zijn echt in 3 seconde te checken maar niemand lijkt de moeite te nemen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Meh. Die fotosoeps zijn dan wel weer gay. Daarmee doen ze hun eigen doel teniet.
Nou... Je kan niet echt ontkennen dat de protesten met veel geweld neergeslagen worden denk ik. Of je nu voor of tegen Erdogan bent, zijn aanpak in deze is op zijn minst raar te noemen. Hij doet alsof er een militante groepering die zijn land probeert over te nemen actief is, terwijl het gaat om een zooi boze studenten (in eerste instantie). De harde hand is niet te negeren. Die harde hand zorgt ook voor de heftige reactie van het volk.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:17 schreef Che_ het volgende:
[..]
Net als de agenten die geweld gebruiken.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:22 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou... Je kan niet echt ontkennen dat de protesten met veel geweld neergeslagen worden denk ik. Of je nu voor of tegen Erdogan bent, zijn aanpak in deze is op zijn minst raar te noemen. Hij doet alsof er een militante groepering die zijn land probeert over te nemen actief is, terwijl het gaat om een zooi boze studenten (in eerste instantie). De harde hand is niet te negeren. Die harde hand zorgt ook voor de heftige reactie van het volk.
Dat er bijvoorbeeld Agent Orange gebruikt zou worden, zijn twitterdingen die uit verband zijn getrokken lijkt me. Weiger ik te geloven. Maar dat de politie z'n ballen laat zien, is duidelijk.
Overigens hier zijn hele toespraak.quote:Erdogan erkende zaterdag dat de politie te hard was opgetreden en beloofde een onderzoek.
Wie zegt dat hij in eerste instantie direct de opdracht heeft gegeven dat de politie op die manier moet optreden? En dan nog.. het begon als een onschuldig optreden maar de CHP maakt daar misbruik van imo.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:22 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou... Je kan niet echt ontkennen dat de protesten met veel geweld neergeslagen worden denk ik. Of je nu voor of tegen Erdogan bent, zijn aanpak in deze is op zijn minst raar te noemen. Hij doet alsof er een militante groepering die zijn land probeert over te nemen actief is, terwijl het gaat om een zooi boze studenten (in eerste instantie). De harde hand is niet te negeren. Die harde hand zorgt ook voor de heftige reactie van het volk.
Dat er bijvoorbeeld Agent Orange gebruikt zou worden, zijn twitterdingen die uit verband zijn getrokken lijkt me. Weiger ik te geloven. Maar dat de politie z'n ballen laat zien, is duidelijk.
De contradictie ontgaat je kennelijk weer... Als de politie daadwerklijk nietsontziend te werk gaat, hoeven de hooligans toch niet te fotoshoppen? De behoefde tot fotoshoppen komt juist doordat de politie hen geen materiaal geeft. Ondanks dat de politieagenten worden bekogeld en uitgedaagd, houden ze zich opvallend rustig.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:17 schreef Hitchslap het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat ik me niet alleen baseer op dit ene incident. Er zijn intussen tientallen van dit soort beelden voorbij gekomen. Live streams laten hetzelfde zien. Dat er dan een aantal gefotoshopte of valse foto's tussen zitten is irritant en fout, maar verandert verder niets aan de situatie.
Hij leeft nog gewoon, veel dingen via social media moet je met een korreltje zout nemen imo.quote:
Hun zijn ook een beetje anti-seculier toch?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:31 schreef Bilge het volgende:
Ook opvallend en positief dat de partij MHP, een grote nationalistische oppositiepartij, zich tegen de protesten heeft gekeerd.
Nee.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:38 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hun zijn ook een beetje anti-seculier toch?
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:38 schreef YazooW het volgende:
Check deze baas
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151704263703653
waarom?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:31 schreef Bilge het volgende:
Ook opvallend en positief dat de partij MHP, een grote nationalistische oppositiepartij, zich tegen de protesten heeft gekeerd.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:38 schreef YazooW het volgende:
Check deze baas
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151704263703653
Is dat de PVV van Turkije?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:31 schreef Bilge het volgende:
quote:15 minutes ago
Al Jazeera's Gokhan Yivciger in Besiktas, Istanbul, says police are trying to protect the two boulevards leading to the prime minister's office, and that protesters are "very close" to the office in one of them. Hundreds of people are trying to break through police blockades in side alleys heading to the office.
Alles kan voortaan gefotofopt wordenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:47 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dit kan toch net zo goed een photoshop zijn als die brugfoto...
CHP - pvda +D66quote:
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:38 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hun zijn ook een beetje anti-seculier toch?
Zijn wel veel manieren omdat te checken. Herhalende patronen (bv als de clone tool is gebruikt), vreemde randen, data in de pixels zelf die niet overeenkomen met het orgineel, etc. Er zijn heel veel programma's waarmee je dat automatisch kan zien. ff Googlen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:47 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik ook niet en hou dat graag zo. Ze zijn seculier.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:54 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dat is nu veel minder dan eerst toch? Heb niet veel kennis over die partij.
Ze zijn sowieso meer van Law&Order he. Geen rellers op straat.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:52 schreef Ambipur het volgende:
[..]Ze zijn seculier..
Enige reden dat zij zich tegen deze demonstratie hebben gekeerd, is dat zij zien dat de demonstraties worden geleid door vnml links georiënteerden.
Hmm, beetje hypocriet dan. (streng-)Religieus en seculier.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ook niet en hou dat graag zo. Ze zijn seculier.
Dat is toch de Turkse versie van de NSDAP ?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:31 schreef Bilge het volgende:
neequote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:11 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dat is toch de Turkse versie van de NSDAP ?
Grijze wolvenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:11 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dat is toch de Turkse versie van de NSDAP ?
Hoezo nee?quote:
Alleen dat dan geen van de foto's gephotoshopped is .. die van die man met de open rug is van een aanval van een haai, en die van de brug zonder auto's erbij is van de marathon. Vanochtend was het net iets minder druk op die brug, toen is de foto uit de OP genomen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:47 schreef Che_ het volgende:
[..]
?quote:
staat RT daar voor?quote:
twitter:Anon_Central twitterde op zaterdag 01-06-2013 om 22:59:08Ankara’s Kizilay Square is a war zone. #direnankara #occupyturkey http://t.co/4MGMm7XnVA (Via @57UN) reageer retweet
Die anoniemen zijn ook overal te vindenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Anon_Central twitterde op zaterdag 01-06-2013 om 22:59:08Ankara’s Kizilay Square is a war zone. #direnankara #occupyturkey http://t.co/4MGMm7XnVA (Via @57UN) reageer retweet
Ze hebben hun eigen kliek: Redhack cyber millitia.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die anoniemen zijn ook overal te vinden
Is er al wat bekend over cyberattacks tegen de Turkse regering? Er zijn aardig wat scriptkidies te vinden in Turkije.
Er ontging mij helemaal niks. Je oorspronkelijke punt had te maken met het generaliseren van een enkel incident. Wat je nu zegt gaat over de motivaties van de photoshoppers.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:29 schreef Bilge het volgende:
[..]
De contradictie ontgaat je kennelijk weer... Als de politie daadwerklijk nietsontziend te werk gaat, hoeven de hooligans toch niet te fotoshoppen? De behoefde tot fotoshoppen komt juist doordat de politie hen geen materiaal geeft. Ondanks dat de politieagenten worden bekogeld en uitgedaagd, houden ze zich opvallend rustig.
Dit zijn ze denk ofniet?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hebben hun eigen kliek: Redhack cyber millitia.
Heb je een bron?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:34 schreef Bombshell het volgende:
Blijkbaar wordt er inmiddels ook met scherp geschoten.
Yep. Die zijn vervolging wel gewend.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:35 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dit zijn ze denk ofniet?
https://twitter.com/TheRedHack
twitter:OccupyWallStNYC twitterde op zaterdag 01-06-2013 om 23:14:24#ReOccupy at Zuccotti Park still going strong! About 1K here. Great energy, with whole lot of support for #OccupyGezi http://t.co/FYKsZAMyRR reageer retweet
quote:
*'resistanbul'quote:
Mja, ik heb nu zoveel foto's voorbij zien komen die geshopped bleken te zijn.... sorry dat ik het zeg maar die demonstranten zijn ook wel goed in het manipulerenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:47 schreef YazooW het volgende:
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze bron is maar er wordt gezegd dat een activist levensbedreigend gewond is geraakt nadat hij door echte kogels was geraakt door de politie.
even door google translate gooien:
http://www.sendika.org/20(...)m-tehlikesi-altinda/
Inderdaad lastig. Beetje hetzelfde met oorlogsgebieden in bijvoorbeeld Syrie waar je altijd mensen zwaar in paniek ziet rondrennen. Ziet er ook altijd zo geregisseerd uit.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mja, ik heb nu zoveel foto's voorbij zien komen die geshopped bleken te zijn.... sorry dat ik het zeg maar die demonstranten zijn ook wel goed in het manipuleren
En al zou er met scherp geschoten worden. Je ziet de molotov's ook voorbij komen. Geen wonder dat ze met scherp schieten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mja, ik heb nu zoveel foto's voorbij zien komen die geshopped bleken te zijn.... sorry dat ik het zeg maar die demonstranten zijn ook wel goed in het manipuleren
Kan jij me even dm'en wat er de komende 2 jaar gebeurd?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:52 schreef Voorschrift het volgende:
Ach dit kon je al jaren zien aankomen met die Erdogan.
Ben het uiteraard met je eens dat er over dit bericht niks te concluderen valt tenzij er verdere informatie over naar buiten komt, maar welke foto's doel je op? In de link die hier geplaatst is werden slechts 3 foto's getoond.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet zo lastig, Erdogan gaat nog meer radicaliseren en de tegenstanden in Turkije gaan enkel groter worden, dat zie je de afgelopen jaren al.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:56 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Kan jij me even dm'en wat er de komende 2 jaar gebeurd?
En in de rest van de wereld?:Pquote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet zo lastig, Erdogan gaat nog meer radicaliseren en de tegenstanden in Turkije gaan enkel groter worden, dat zie je de afgelopen jaren al.
De 3e wereldoorlog wordt geen land tegen land, maar volk tegen land.quote:
Lees Clash of Civilizations.quote:
Niet echt. Volgens mij vindt iedereen hier het wel een onhandige actie van Erdogan. Alleen als je de zaken in Turkije een beetje volgt, dan kom je al snel tot de conclusie dat zijn partij eigenlijk de enige capabele is om het land te leiden. Je zou kunnen zeggen dat hij het mindere kwaad is.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Wel erg pro-Erdogan hier op fok....
Bijvoorbeeld: Gister die brug met 'demonstranten' erop. Ik haalde hem door Google Images en het bleek een foto te zijn van een marathon uit 2012quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:56 schreef Hitchslap het volgende:
[..]
Ben het uiteraard met je eens dat er over dit bericht niks te concluderen valt tenzij er verdere informatie over naar buiten komt, maar welke foto's doel je op? In de link die hier geplaatst is werden slechts 3 foto's getoond.
Goh. Die 2 + 1 foto van de politie. En verder?quote:Op zondag 2 juni 2013 00:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: Gister die brug met 'demonstranten' erop. Ik haalde hem door Google Images en het bleek een foto te zijn van een marathon uit 2012
Ander voorbeeld, die man met de wonden op zijn rug. Die wonden kwamen ook van een foto uit 2012 en waren in de rug van de demonstrand geshopped waarbij verteld werd dat er een auto overheen was gereden.
De individuen die ik daar ken, zijn nog volop actief.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:17 schreef PrepperNL het volgende:
Klopt, ik zie mensen die foto nog steeds posten. Mensen zijn nou eenmaal geneigd dingen klakkeloos over te nemen.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: Gister die brug met 'demonstranten' erop. Ik haalde hem door Google Images en het bleek een foto te zijn van een marathon uit 2012
Verder? Er was er nog 1 geloof ik, maar als ik nu een plaatje vaak voorbij zie komen haal ik hem even door Tineye of Google images. Het gebeurd niet alleen nu, maar ook bij bijvoorbeeld tornado foto's, tijdens de orkaan in NY een paar maanden terug, van de opstanden in Syrie, Noord-Korea, Iran. etc.... Ik zie het gewoon te vaak gebeuren. Soms in het voordeel van de heersende partij, soms in het voordeel van demonstranten of andere groepen.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Goh. Die 2 + 1 foto van de politie. En verder?
Dat is jouw conclusie (en dat is prima), maar daar is duidelijk niet iedereen het hier mee eens.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:02 schreef Hierro het volgende:
[..]
Niet echt. Volgens mij vindt iedereen hier het wel een onhandige actie van Erdogan. Alleen als je de zaken in Turkije een beetje volgt, dan kom je al snel tot de conclusie dat zijn partij eigenlijk de enige capabele is om het land te leiden. Je zou kunnen zeggen dat hij het mindere kwaad is.
Niet per se pro-Erdoğan, er is simpelweg geen waardig alternatief.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Wel erg pro-Erdogan hier op fok....
Wat zijn de alternatieven (die opgenoemd zijn)?quote:Op zondag 2 juni 2013 00:10 schreef Hitchslap het volgende:
[..]
Dat is jouw conclusie (en dat is prima), maar daar is duidelijk niet iedereen het hier mee eens.
'Onhandige actie', alsjeblieft zeg...
Er is toch vast wel wat oppositie met verstand, of nieuw talent, of weet ik veel wat?quote:Op zondag 2 juni 2013 00:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat zijn de alternatieven (die opgenoemd zijn)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |