quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Dit soort knutselwerkjes voegen niet heel veel toequote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:21 schreef VanHattem het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: http://imgur.com/q3XfOFf
Weinig uit op te maken natuurlijk, gezien het gebrek aan bronnen.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:22 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Dit soort knutselwerkjes voegen niet heel veel toe.
Ik vind dictator Erdoğan erger. Meningsverschillen zullen er altijd zijn. Hier gaat in elk geval de vlag uit als hij valt.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:20 schreef De_Guidance het volgende:
Zeg dan niet dat het vroeger erger was. Alleen dat jij er nu meer last van hebt.
Yep. Bij ons ookquote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik vind dictator Erdoğan erger. Meningsverschillen zullen er altijd zijn. Hier gaat in elk geval de vlag uit als hij valt.
Dus jij keurt zijn acties goed? Zijn handelen van nu keur jij goed?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:26 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Objectief gezien is dat pure onzin. Maar je mag dat vinden.
Jouw objectiviteit is niet de mijne. Maar dat heb ik al in andere bewoordingen aangegeven.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:26 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben ook niet zo gecharmeerd van Erdogan maar om te zeggen dat het in Turkije nu slechter is dan in de jaren 80/90 is simpelweg idioot.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:26 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat er een etterbuil opengebroken is, daarin kun je idd gelijk hebben.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:26 schreef expans het volgende:
Het gaat hier niet om links vs rechts, seculier vs moslim. Het is van een aantal hippies die protesteerden voor wat groen verandert in een algeheel landelijk protest tegen de regering en het beleid dat zij voeren.
Er zitten genoeg links gespuis, pkkers, mensen die rellen om het rellen etc bij maar ook genoeg normale mensen. En nee, Erdogan zal niet aftreden nog zal er een staatsgreep gepleegd worden door het leger (zowat alle hoge officieren zitten nu vast en hun macht is beperkt). Dit is gewoon een wake-up call voor alle partijen wat er precies speelt (buitenlandse media laat alles zien, Turkse media doet alsof er niks aan de hand is).
Mensen zijn het gedraai van Erdogan gewoon zat, alles waar hij 10 jaar geleden 'nee' tegen zei doet hij nu wel. En hij komt er mee weg omdat hij af en toe de moslim uithangt en de mensen trickt om op hem te stemmen omdat er geen beter alternatief is.
En juist daarom hebben ze zo'n groot ego en denken ze dat ze alles kunnen maken.
Maar voor de gewone man/vrouw ook?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:28 schreef Hierro het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben ook niet zo gecharmeerd van Erdogan maar om te zeggen dat het in Turkije nu slechter is dan in de jaren 80/90 is simpelweg idioot.
Ik vind het zelfs egoïstisch. Een bepaald deel samenleving moet een klein beetje inleveren en ze roepen dat het erger is dan in de vreselijke jaren '80 en '90.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:28 schreef Hierro het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben ook niet zo gecharmeerd van Erdogan maar om te zeggen dat het in Turkije nu slechter is dan in de jaren 80/90 is simpelweg idioot.
Dat zegt iets over het soort aan Turken, dat zich hier heeft gevestigd.. In Turkije is er nog zoiets als vooruitgang, wat je bij de Turken hier niet echt ziet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat er een etterbuil opengebroken is, daarin kun je idd gelijk hebben.
Ik had dit iig niet verwacht... Ik hoor van Turken hier alleen maar hoe geweldig Erdogan is...
Voortgang is voor ieder anders.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat zegt iets over het soort aan Turken, dat zich hier heeft gevestigd.. In Turkije is er nog zoiets als vooruitgang, wat je bij de Turken hier niet echt ziet.
Bij de ouderen zul je idd wel gelijk hebben... die zitten wrs een beetje versteend ook in de tijd...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat zegt iets over het soort aan Turken, dat zich hier heeft gevestigd.. In Turkije is er nog zoiets als vooruitgang, wat je bij de Turken hier niet echt ziet.
Een klein beetje inleveren? Seculier zijn is niet iets wat klein is.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:30 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs egoïstisch. Een bepaald deel samenleving moet een klein beetje inleveren en ze roepen dat het erger is dan in de vreselijke jaren '80 en '90.
Ben het verder totaal niet eens met die winkelcentra en de conservatieve punten van de AKP.
Precies.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Een klein beetje inleveren? Seculier zijn is niet iets wat klein is.
Dat is waar. Maar mijn bedoeling was te verduidelijken dat de Turken hier en de Turken in Turkije niet op een hoop te gooien zijn.quote:
Turkije is nog steeds seculier.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat is niet-seculier dan? Wanneer kan je zeggen dat een land niet-seculier is?quote:
Bron: http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22740282quote:Another woman protesting in Istanbul told Agence France-Presse: "They want to turn this country into an Islamist state, they want to impose their vision all the while pretending to respect democracy."
Waar maak je je druk om. Met het toenemen van de welvaart zal het aantal moslims evenredig afnemen. Eigenlijk zou je Erdogan dus juist moeten steunen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Een alcoholverkooppunt gebroederlijk naast een moskee kun je vergeten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:38 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Bron: http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22740282
In hoeverre gaat het hier daadwerkelijk om angst voor islamisering? Ergens snap ik ze wel.
Wat? Moet ik hier serieus op gaan reageren?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:39 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Waar maak je je druk om. Met het toenemen van de welvaart zal het aantal moslims evenredig afnemen. Eigenlijk zou je Erdogan dus juist moeten steunen.
Wat is dat nu weer voor onzin. In de VS lopen er nog miljoenen christengekkies rond, vaak nog gestoorder dan de mafkezen die we hier in de biblebelt hebben rondlopen. Dus die vlieger gaat echt niet zonder meer op.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:39 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Waar maak je je druk om. Met het toenemen van de welvaart zal het aantal moslims evenredig afnemen. Eigenlijk zou je Erdogan dus juist moeten steunen.
Vooral in Amerika's heartland, waar de welvaart gemiddeld lager ligt dan aan de beide kusten...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin. In de VS lopen er nog miljoenen christengekkies rond, vaak nog gestoorder dan de mafkezen die we hier in de biblebelt hebben rondlopen. Dus die vlieger gaat echt niet zonder meer op.
je bent gewoon jalours op christenen omdat die vredig door het leven gaan zonder zo gestressed te zijn zoals jij en achter elke media hype aan te hollen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin. In de VS lopen er nog miljoenen christengekkies rond, vaak nog gestoorder dan de mafkezen die we hier in de biblebelt hebben rondlopen. Dus die vlieger gaat echt niet zonder meer op.
Alsof bij welvaartsgroei in Turkije wel opeens perfect verdeelde welvaart ontstaat. Punt is dat dit soort groepen vervelend genoeg nogal aanwezig zijn qua mondigheid en ze derhalve ook een relatief grote stempel kunnen drukken op beleid. Dat moet je gewoon niet willen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vooral in Amerika's heartland, waar de welvaart gemiddeld lager ligt dan aan de beide kusten...
Oh god.. Zeg me dat dit gewoon puur ter vermaak is..quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:44 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
je bent gewoon jalours op christenen omdat die vredig door het leven gaan zonder zo gestressed te zijn zoals jij en achter elke media hype aan te hollen.
Ja, okee, dat klopt idd wel.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Alsof bij welvaartsgroei in Turkije wel opeens perfect verdeelde welvaart ontstaat. Punt is dat dit soort groepen vervelend genoeg nogal aanwezig zijn qua mondigheid en ze derhalve ook een relatief grote stempel kunnen drukken op beleid. Dat moet je gewoon niet willen.
Hoe naïef ben je, als je denkt dat de moslims zullen afnemen bij meer welvaart.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Alsof bij welvaartsgroei in Turkije wel opeens perfect verdeelde welvaart ontstaat. Punt is dat dit soort groepen vervelend genoeg nogal aanwezig zijn qua mondigheid en ze derhalve ook een relatief grote stempel kunnen drukken op beleid. Dat moet je gewoon niet willen.
Daar zeg ik ook niets over.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een alcoholverkooppunt gebroederlijk naast een moskee kun je vergeten.
Ja, vet gefrustreerd dat ik de EO Jongerendag mis. Over de EO Jongerendag gesproken, moet je daar niet bij zijn of hou je niet van Jezus? Niet erg christelijk om zoiets over te slaan. Foei! Twee uur hellevuur.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:44 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
je bent gewoon jalours op christenen omdat die vredig door het leven gaan zonder zo gestressed te zijn zoals jij en achter elke media hype aan te hollen.
Dat zeg ik toch ook.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:46 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoe naïef ben je, als je denkt dat de moslims zullen afnemen bij meer welvaart.
Geen rol, ze deelden volgens mij op de eerste dag wat mondkapjes uit, thats it.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:47 schreef sonnyspek het volgende:
Wat voor rol spelen de millitairen hierin?
Jezus is de verlosser dat weet iedereen maar jezus is niet zo lief voor mensen zoals jij zeker niet aangezien jij weet wat je te wachten staat zodra hij zijn oordeel zal vellen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, vet gefrustreerd dat ik de EO Jongerendag mis. Over de EO Jongerendag gesproken, moet je daar niet bij zijn of hou je niet van Jezus? Niet erg christelijk om zoiets over te slaan. Foei! Twee uur hellevuur.
Nou, dat hele Ergenekon gedoe heb ik wat gemist, maar als ik de Turken om mij heen mag geloven is er geen rol meer, immers: hun top zit nu in de gevangenis. Er is dus niet dat hun kan leiden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:47 schreef sonnyspek het volgende:
Wat voor rol spelen de millitairen hierin?
Dat kon eerst wel. En het feit dat in het holst van de nacht een oproep was tot gebed kon me weinig schelen. Leven en laten leven. Nu maak ik er echter wel een punt van. Ik wil geen geluidsoverlast als zij moeilijk doen over mijn levensstijl.quote:
Je schreef Jezus zonder hoofdletter. Naam ijdel gebruiken staat ook een straf op. Wel netjes de regels blijven volgen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:49 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Jezus is de verlosser dat weet iedereen maar jezus is niet zo lief voor mensen zoals jij zeker niet aangezien jij weet wat je te wachten staat zodra hij zijn oordeel zal vellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |