quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:45 schreef Sparqq het volgende:
[..]
En die hebben de beelden gister gezien en die weten dat ze mogelijk gewond gaan raken en dat hebben ze ervoor over. Dat krijg je onmogelijk met geweld onder de duim, als Erdogan wil blijven zitten zal hij als de sodemieter met zijn kop TV moeten en aankondigen dat het beleid anders zal gaan de komende tijd en dat hij de boodschap van het volk heeft begrepen.
Vannacht ook al. Lelijke open wonden op z'n rug... Ben benieuwd hoe het met hem gaat.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:47 schreef Ryan3 het volgende:
Ze hebben met pantserwagens over mensen heen gereden....
Don't worry. Dikke kans dat de volgende leider ook een moslim zal zijn.quote:
Twitter en Facebook waren niet te bereiken per Maroc Telecom, wel per Inwi, Bayn en Meditel. Dus toentertijd probeerden ze het ook te bannen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat iets soortgelijks tijdens de 20 februari-demonstraties in Marokko plaatsvond. Of heb ik dat gemist?
Liever niet, ga er nog op vakantie deze zomer.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:51 schreef wikwakka2 het volgende:
Dit is natuurlijk wel hét moment voor het Turkse leger om coup numero honderd te plegen.
Uitwijken naar Martil en Cabo Negro kerel.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:53 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Liever niet, ga er nog op vakantie deze zomer.
Ik zal vragen of ze lütfen even een paar weken geduld hebben.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:53 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Liever niet, ga er nog op vakantie deze zomer.
De koning gaf het volk wat ze uiteindelijk wilden en is dit goed in praktijk gebracht, in tegenstellig tot die anderen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:52 schreef Sparqq het volgende:
Het is Gaddafi, Mubarak en Ben Ali niet gelukt om hun positie met geweld te beschermen, waarom zou Erdogan dat wel lukken? Als hij verstandig is belt hij met de koning van Marokko hoe hij dit moet aanpakken.
Nou, met dat in de praktijk gebracht valt dat nog wel mee. Het gaat nogal langzaam allemaal. En met de nieuwe bezuinigingen op komst voorzie ik wel weer demonstraties van grote proporties. Maar goed, dat is niets nieuws.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:54 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De koning gaf het volk wat ze uiteindelijk wilden en is dit goed in praktijk gebracht, in tegenstellig tot die anderen.
Turkije is een groot land, hè. Zelfs als alleen de overige stemmers demonstreren kun je wel een paar Taksim-pleintjes vullen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:54 schreef MouzurX het volgende:
Wat ik me dan afvraag ... als 50% op AKP heeft gestemd de vorige keer.. zijn dit dan echt alleen demonstranten die niet op AKP hebben gestemd?
Ik zou even wachten ja.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Dus. Ik wacht nog heel ff met m'n ticket naar Istanbul voor over 2 weken te boeken.
Marina Smir, Restinga en Mdiq genieten ook mijn voorkeur.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uitwijken naar Martil en Cabo Negro kerel.
Dat is ook weer zo, maar het ging me meer om het feit of AKP stemmers het dan ook niet eens zijn met de huidige gang van zaken, of dat het puur oppositie is.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:55 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Turkije is een groot land, hè. Zelfs als alleen de overige stemmers demonstreren kun je wel een paar Taksim-pleintjes vullen.
Pffff. Net nu het leuk begint te worden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Dus. Ik wacht nog heel ff met m'n ticket naar Istanbul voor over 2 weken te boeken.
Daarom heb ik wat moeite om de cijfers te duiden. Op een gewone zaterdag is dat plein 4 keer zo vol.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:56 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo, maar het ging me meer om het feit of AKP stemmers het dan ook niet eens zijn met de huidige gang van zaken, of dat het puur oppositie is.
73,6 miljoen mensen, kan je best wat pleinen mee vullen idd.
Komt door Benkirane, ben blij dat de regering is gevallen. Ik walg van die man, de ideeën die de PJD heeft en de daarmee gemoeide bezuigingen zullen de ontwikkeling van Marokko echt hard remmen. Volgende keer liever Istiqlal weer dan dequote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, met dat in de praktijk gebracht valt dat nog wel mee. Het gaat nogal langzaam allemaal. En met de nieuwe bezuinigingen op komst voorzie ik wel weer demonstraties van grote proporties. Maar goed, dat is niets nieuws.
4x zo vol als? dat het nu staat?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Daarom heb ik wat moeite om de cijfers te duiden. Op een gewone zaterdag is dat plein 4 keer zo vol.
Meh, ik zou alleen gaan om m'n zieke moeder naar m'n ziekere oma te brengen, dan zijn dit nietes ideale omstandighedenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Pffff. Net nu het leuk begint te worden.
Nog steeds bezig.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:58 schreef PrepperNL het volgende:
maar eh ze zijn toch alweer gestopt of zie ik dat verkeerd?
Het is ook wat moeilijker te vullen als er tien traangasgranaten op elke vierkante meter plein liggen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Daarom heb ik wat moeite om de cijfers te duiden. Op een gewone zaterdag is dat plein 4 keer zo vol.
Dat zie je verkeerd,quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:58 schreef PrepperNL het volgende:
maar eh ze zijn toch alweer gestopt of zie ik dat verkeerd?
Ja leuk, alleen is dat park hoe dan ook weg. En goed marktonderzoek .. ja ja ..quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Op wat baseer je het "feit" dat er niet nog een AVM hoeft te komen? Als het niet nodig is gaat het vanzelf wel failliet. Gezien het feit dat ze er gigantisch veel geld in investeren zullen ze wel goede marktonderzoek gedaan hebben.
Ik meen al herhaaldelijk gelezen te hebben dat de CHP tegen het slopen van dat park heeft gestemd maar voor het verbreden van de straten rond het plein. Waarom blijf je foutieve informatie herhalen, heb je die nodig om je punt te kunnen maken?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En wat willen die mensen dan? Want niet alleen de AKP heeft voor het project gestemd, ook hun geliefde CHP.
heeft goede beelden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:00 schreef wikwakka2 het volgende:
Wel grappig dat men nu grif linkt naar PressTV.
Ook. Het is vooral de rigide houding van Erdoğan waar men tegen protesteert. Hij probeert met harde hand zijn wil op te leggen. Het neerslaan van een paar boomknuffelaars met een wapenarsenaal traangas was nou niet bepaald proportioneel te noemen. En dat was het begin van veel grotere protesten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:56 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo, maar het ging me meer om het feit of AKP stemmers het dan ook niet eens zijn met de huidige gang van zaken, of dat het puur oppositie is.
73,6 miljoen mensen, kan je best wat pleinen mee vullen idd.
Ligt er aan of het regime daar sympathie met Erdogan heeft of niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:00 schreef wikwakka2 het volgende:
Wel grappig dat men nu grif linkt naar PressTV.
Yep, dat denk ik ook, dat de mensen zijn Padisah gedrag zat aan het worden waren.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ook. Het is vooral de rigide houding van Erdoğan waar men tegen protesteert. Hij probeert met harde hand zijn wil op te leggen. Het neerslaan van een paar boomknuffelaars met een wapenarsenaal traangas was nou niet bepaald proportioneel te noemen. En dat was het begin van veel grotere protesten.
Ook daarom: het is in hun voordeel om juist nu te overdrijven oftewel niet objectief verslag te doen. En hier op fok doen we toch louter aan 100% objectieve bronnen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:01 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ligt er aan of het regime daar sympathie met Erdogan heeft of niet.
Niet dus, ze staan lijnrecht tegenover elkaar in Irak en Syrië.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:01 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Press TV is nu toch redelijk neutraal als je het mij vraagt. Zegt gewoon waar het op staat: ala de demonstranten zeggen dit, de demonstranten hebben dit op hun banners staan. "16 mensen gemeld gewond maar onze reporter zag al verschillende mensen gewond raken dus dit zal wel hoger liggen"quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:01 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De regering is gevallen? Wanneer?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:58 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Komt door Benkirane, ben blij dat de regering is gevallen. Ik walg van die man, de ideeën die de PJD heeft en de daarmee gemoeide bezuigingen zullen de ontwikkeling van Marokko echt hard remmen. Volgende keer liever Istiqlal weer dan dePJD
.
Paar weken geleden. Eerst was de coalitie van de PJD en Istiqlal gevallen, nu staakt de regering alle werkzaamheden door de gevallen coalitie in het parlement. Volgens persberichten is de koning bezig met gesprekken tussen de twee partijen. Hoorde het op Medi1TV en las het op Hespress.quote:
Nee dat lijkt me deels onzin. Alle vorige bronnen zeiden dat ze het niet eens zijn met de koers van de regering. Niks over turkse inmenging in Syrië.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:06 schreef UpsideDown het volgende:
Gaat dus grotendeels om de Turkse inmenging in Syrië zegt die commentator.
Klopt niet wat je zegt. De koning heeft dat voorkomen door te bemiddelen. De coalitie is nimmer officieel gevallen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:07 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Paar weken geleden. Eerst was de coalitie van de PJD en Istiqlal gevallen, nu staakt de regering alle werkzaamheden door de gevallen coalitie in het parlement. Volgens persberichten is de koning bezig met gesprekken tussen de twee partijen. Hoorde het op Medi1TV en las het op Hespress.
Als je 10 van die granaten om je heen hebt liggen dan stik je wel bijna lijkt me.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:08 schreef VanHattem het volgende:
Wat ik steeds hoor is dat het traangas ook verstikt. Mocht dit het geval zijn..
Lol serieus? Ik dacht dat echt gelezen te hebben op Hespressquote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt niet wat je zegt. De koning heeft dat voorkomen door te bemiddelen. De coalitie is nimmer officieel gevallen.
Is het al bekend wat er in de fik staat? Lijkt geen hoog gebouw te zijn.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.ustream.tv/channel/derpderpderp1111
Streampie
Jepquote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:09 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Lol serieus? Ik dacht dat echt gelezen te hebben op HespressMaarja, jammer. Had het wel graag zo gewild. Zou met liefde naar de consulaat gaan om opnieuw te gaan stemmen.
Nee, het zou gaan om een ander type rookgranaat die een verstikkende werking heeft. De vraag is natuurlijk of dit klopt. Mocht dat het geval zijn dan zet de regering dus bewust verstikkende middelen in. Dat lijkt me in strijd gaan met een hoop verdragen waar ook Turkije voor getekend heeft?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:09 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Als je 10 van die granaten om je heen hebt liggen dan stik je wel bijna lijkt me.
Dat klinkt niet best allemaal. Weet jij hoe de mensen in Oost-Turkije hiertegen kijken?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:10 schreef HiZ het volgende:
Mijn huisgenoot in Istanbul liet me net weten dat hij vanochtend op weg naar zijn werk traangas naar binnen heeft gekregen en daardoor was gevallen. Hij zegt dat het in Taksim een oorlogszone is.
Als ik de plek zie staat daar helemaal niks. Tenzij ik het net fout zie en er een barak van de bouwwerkzaamheden aan het plein staat. Dat zou net kunnen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:10 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Is het al bekend wat er in de fik staat? Lijkt geen hoog gebouw te zijn.
Gewoon een hoop banden of een auto denk ik? Dat zorgt altijd voor dikke zwarte rook.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:11 schreef MouzurX het volgende:
Hele rare rook, komt echt van 1 hele specifieke plek lijkt wel.. middenin de bomen?
Ja misschien dat het een klein gebouwtje in het midden van het plein is? een kiosk bijv?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als ik de plek zie staat daar helemaal niks. Tenzij ik het net fout zie en er een barak van de bouwwerkzaamheden aan het plein staat. Dat zou net kunnen.
Ja het is wel heel zwart, dan kunnen het banden zijn ja.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gewoon een hoop banden of een auto denk ik? Dat zorgt altijd voor dikke zwarte rook.
Ja. Daar lijkt het op, het is zelfs op een plek waar alleen bestrating is en geen begroeiing. Misschien dat er een auto in de fik is gestoken?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:11 schreef MouzurX het volgende:
Hele rare rook, komt echt van 1 hele specifieke plek lijkt wel.. middenin de bomen?
Mootje toch weer hè. Die had sowieso een nieuw pak laten maken voor dit soort omstandigheden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
JepZe waren bijna uit elkaar gegaan, maar Mo had even een belletje gepleegd naar de partijleider van Istiqlal en alles was weer 'koek en ei'.
Nee, dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klinkt niet best allemaal. Weet jij hoe de mensen in Oost-Turkije hiertegen kijken?
Volgens Isetmyfriendsonfire lijkt het ook groot te zijn in Adana. Er zijn ook protesten gepland in Antakya.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klinkt niet best allemaal. Weet jij hoe de mensen in Oost-Turkije hiertegen kijken?
Op die plek staat geen kiosk. Er staat wel in de buurt een kiosk, maar die staat niet tussen de bomen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:12 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja misschien dat het een klein gebouwtje in het midden van het plein is? een kiosk bijv?
edit:
[..]
Ja het is wel heel zwart, dan kunnen het banden zijn ja.
Dat is dus wel weer typisch de Padisah, die geen tegenspraak duldt.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:06 schreef MouzurX het volgende:
"Erdogan has said he will not change his plans/the course he is going now"
Lijkt me nou niet echt het juiste om te zeggen op dit moment.
Ja werd ook gezegd op press tv , iig weg vanaf het plein.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:15 schreef moussie het volgende:
Politie trekt zich terug uit Instanboel lees ik?
Alleen van het plein toch? Helemaal uit Istanbul lijkt me sterkquote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:15 schreef moussie het volgende:
Politie trekt zich terug uit Istanboel lees ik?
Er zijn wel mensen die vinden dat die inmenging schadelijk is voor Turkije. Die bomaanslag in het zuidoosten wordt door een flinke groep Turken op de rekening van Erdogan geschreven.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:07 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me deels onzin. Alle vorige bronnen zeiden dat ze het niet eens zijn met de koers van de regering. Niks over turkse inmenging in Syrië.
Stond in de balk onderaan bij pressTV .. uit Istanboelquote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alleen van het plein toch? Helemaal uit Istanbul lijkt me sterk
Zal wel alleen vanaf het park en het plein zijn.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:15 schreef moussie het volgende:
Politie trekt zich terug uit Istanboel lees ik?
precies, is toch belachelijk om met millitaire wapens en en grof geweld de eigen burgers aan te vallen en zelfs te doden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:17 schreef Sparqq het volgende:
Misschien moeten Barack en Angela maar even bellen met Erdogan, dat ze niet op een revolutie zitten te wachten in een Navo land en dat hij het volk maar even hun zin moeten geven. Hij moet natuurlijk begrijpen dat zulk geweld niet publiekelijk gesteund kan worden door de Navo.
Ja, ze staan nu om het plein heen werd er gezegd bij press TV. Niet meer op het plein zelf.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zal wel alleen vanaf het park en het plein zijn.
Dat is net zoiets als 'Politie trekt zich terug uit Nederland'.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Stond in de balk onderaan bij pressTV .. uit Istanboel
De Padisah zal nooit zijn excuses aanbieden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:18 schreef MouzurX het volgende:
Ik zit dit niet zomaar voorbij gaan zonder dat Erdogan flink inbind en excuses aanbied enz. Maar ik kan het mis hebben, heb niet zoveel verstand van Turkije.
Waarschijnlijk werd er bedoeld, "politie trekt zich terug(loopt achteruit/gaat een stuk terug), In Istanboel."quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als 'Politie trekt zich terug uit Nederland'.
Zo vreemd vind ik dat niet.. Misschien dat ze 'm wel bellen ofzo, maar waarom zouden regeringsleiders van andere landen luidkeels hun mening hierover rondbazuinen?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:18 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
precies, is toch belachelijk om met millitaire wapens en en grof geweld de eigen burgers aan te vallen en zelfs te doden.
Vreemd dat de europesche leiders nu ineens doodstil zijn inderdaad.
Heel strikt genomen is het plein onderdeel van het park, maar dat is een beetje spijkers op laagwater zoeken.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:19 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja, ze staan nu om het plein heen werd er gezegd bij press TV. Niet meer op het plein zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |