abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:06:46 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127287458
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het heeft eerder te maken met het feit dat met toenemende ouderdom men meer aanspraak gaat maken op het systeem en het dus puur eigenbelang is dat systeem koste wat het kost in stand te houden. Kijk maar naar de babyboomers en hun electoraat.
... want babyboomers hebben nooit gewerkt en nooit belasting afgedragen. Serieus, dat gezeik op babyboomers wordt ook oud... (pun intended).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_127287511
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... want babyboomers hebben nooit gewerkt en nooit belasting afgedragen. Serieus, dat gezeik op babyboomers wordt ook oud... (pun intended).
Ja, want babyboomers die maar tot hun 65e hoeven te werken, genoten hebben van elk mogelijk belastingvoordeel en stimulerende maatregel die er maar te bedenken was, hebben het als rijkste groep in Nederland die het minste af dragen maar wel de meeste aanspraak maken op de verzorgingsstaat, ondertussen andere generaties na henzelf berooid achterlatend, echt heel slecht. Met die groep moet je ook echt medelijden hebben.

Pun intended.
pi_127287522
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:06 schreef JaJammerJan het volgende:
Ik denk dat het zo zit:
Het was zeker niet zo zwartkleurig als wat de westerse media hebben beschreven. Waarom weet ik dit? Omdat er heel veel valse informatie over Ghadaffi en Libe is verspreid.
Ten eerste werd Ghadaffi een dictator genoemd, dat kan, maar er werd verder totaal niks gezegd over het politieke systeem in Libi en zijn positie daarin. In Libi was het officile systeem een vorm van directe democratie waarin in verschillende grote steden het volk bijeen kon komen om beslissingen te maken. Ghadaffi had een soort functie als de koning hier heeft. Meer ceremonieel en vertegenwoordigend, dan echt een leider.
Echter, van wat ik gehoord heb, werkte dit systeem niet helemaal goed en had Ghadaffi veel meer macht dan hij had mogen hebben. Maar wat zei de media? Dictator, dictator! Ik wed dat 90% van de mensen hier niet eens es iets van het politieke systeem in Libi af wisten.
Op eenzelfde wijze zou je kunnen zeggen dat er in de VS geen democratie is, omdat het volk daar amper macht heeft en de macht voor 90% bij grote corporaties ligt.

En dan nog meer leugens.
Ghadaffi heeft huurlingen ingezet---> bewezen leugens
Ghadaffi liet mensen verkrachten --> bewezen leugens
Ghadaffi liet luchtaanvallen op zijn bevolking uitvoeren --> bewezen leugens
Indien er behoefte aan is kan ik ook de bronnen voor deze beweringen opzoeken, maar deze informatie is algemeen bekend dus ik neem aan dat dit niet hoeft? (Alhoewel ik twijfel dat sbs6 of zelfs NOS ooit heeft vermeld dat er van hun eerdere berichtgeving niets klopte.

Hoe rooskleurig was het dan eigenlijk? Zeker niet zo rooskleurig als linke_boomknuffelaar beschrijft, aangezien er genoeg problemen en bedelaars waren in Libi, maar zeker niet zwartkleurig. In 2011 had Libi de hoogste VN-ontwikkelingsindex van heel Afrika (plek 58) http://nl.wikipedia.org/wiki/Index_van_de_menselijke_ontwikkeling
Dat is beter dan sommige oost-europese landen.

Dus bijna heel Afrka heeft nog te kampen met honger, stammenoorlogen, massale vervuiling, bar slechte gezondheidszorg en (kinder)sterfte en in plaats van geld uit te geven om dat te fixen gaan we ons bemoeien met een opstand in het meest welvarende land van Afrika.

Als het Westen belang had bij het omverwerpen van Turkije en Turkije niet zo'n sterk land was, dan zaten we waarschijnlijk nu luchtaanvallen uit te voeren in Turkije, aangezien daar ook demonstraties zijn die 'gesteund' moeten worden. Ook daar vallen nu doden bij.

Het Westen had nooit 'in moeten grijpen' in Libi op de manier dat het dit heeft gedaan. Ghadaffi zelf vroeg godsklere nog om VN-inspectieteams, omdat er zoveel leugens over zijn land verspreid werden en er rond deze leugens ingegrepen zou worden. Maar de VN weigerde.....
:Y)
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:12:52 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127287642
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want babyboomers die maar tot hun 65e hoeven te werken, genoten hebben van elk mogelijk belastingvoordeel en stimulerende maatregel die er maar te bedenken was, hebben het als rijkste groep in Nederland die het minste af dragen maar wel de meeste aanspraak maken op de verzorgingsstaat, ondertussen andere generaties na henzelf berooid achterlatend, echt heel slecht. Met die groep moet je ook echt medelijden hebben.

Pun intended.
Typische late twintiger/begin dertiger tirade en dat zeg ik als onderdeel van laatstgenoemde groep. De doorsnee babyboomer ging eerder aan het werk dan onze generaties thans doen, konden niet rekenen op studiefinanciering en OV, hadden niet de luxe om driemaal per jaar op vakantie te gaan en de laatste technische snufjes aan te schaffen en waren doorgaans gewoon bezig met het opbouwen van een eigen leven en onderhouden van een gezin.

Dat we sinds de jaren '90 een luxeprobleem hebben ontwikkeld waarin wanneer het ook maar even tegenzit wordt gejammerd op die vreselijke babyboomers is niet aan hen te wijten. Eerder aan het gebrek aan zelfreflectie bij veel, ik zal maar zeggen, strontverwende nesten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_127287997
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Typische late twintiger/begin dertiger tirade en dat zeg ik als onderdeel van laatstgenoemde groep. De doorsnee babyboomer ging eerder aan het werk dan onze generaties thans doen,
Welnee, dat scheelt maar bar weinig.

quote:
konden niet rekenen op studiefinanciering en OV, hadden niet de luxe om driemaal per jaar op vakantie te gaan en de laatste technische snufjes aan te schaffen en waren doorgaans gewoon bezig met het opbouwen van een eigen leven en onderhouden van een gezin.
Ik ken geen enkele mid-dertiger die 3 maal per jaar op vakantie gaan, en dat is dan ook zeker niet het gemiddelde van 'vakantievierend' Nederland.

quote:
Dat we sinds de jaren '90 een luxeprobleem hebben ontwikkeld waarin wanneer het ook maar even tegenzit wordt gejammerd op die vreselijke babyboomers is niet aan hen te wijten. Eerder aan het gebrek aan zelfreflectie bij veel, ik zal maar zeggen, strontverwende nesten.
Die babyboomers moeten eens stoppen met de slachtofferrol proganderen. Je hoort ze niet over hun vermogen dat met 245 duizend euro het hoogste van alle groeperingen in Nederland is, en je hoort ze ook niet over het feit dat ze met alleen AOW al qua koopkracht met 10% vooruit zijn gegaan in het laatste decennium.

Nu zul je vast gaan roepen dat er ook armoede bestaat onder de groep babyboomers, maar ook dat valt reuze mee; was het in 2000 nog 14%, nu is dat slechts 1% van deze groep die volgens eigen zeggen een 'armoedig' bestaan heeft. Zet dat anders even af tegen de 10% van alle kinderen die in armoede moeten opgroeien en je ziet dat de babyboomers het zo slecht nog niet hebben.

Aangezien de babyboomers in de tijden dat de bomen de hemel in groeiden nog ongebreideld voor hun oude dag konden sparen hebben maar liefst 9 op de 10 AOW-ers een aanvullend pensioen, waardoor ze er erg warmpjes bij zitten. Tel daarbij op dat er ook 9 van de 10 een inkomen uit vermogen hebben en de groep babyboomers die kommer en kwel jammeren maar er stiekempjes heel warm bij zitten ten tijden van de huidige crisis is significant te noemen.

Overigens zijn er nog veel meer zaken die we kunnen benoemen, bijvoorbeeld het huren van de bank met HRA, het onbeperkt consumeren van overwaarde door oversluiten van hypotheek en het profiteren van riante eindloonregelingen om een statement te maken jegens de babyboomers die het helemaal zo slecht niet hebben gehad in hun tijd, maar daar zal ik maar niet eens aan beginnen, de strekking is wel duidelijk.

De meeste van deze cijfers komen rechtstreeks uit een stukje van Rutger Bregman die daarmee treffend verwoord hoe men de groep babyboomers kan bekijken. En voordat je begint over het gebrek aan nuance; de laatste alinea gaat daar nog op in.

Je kan het hele stuk hier lezen.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:23:43 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127288013
En aangezien we toch lekker ongenuanceerd bezig zijn:

Beste jongeren: steek dat geld dat je continu verspilt aan de nieuwste Iphone, of een lekker gekke zelfontwikkelingsbackpacktour door de outback van Australi, of aan drank, of aan dure kleding eens gewoon op een rekening en gebruik het voor je onderwijs en je zorg.

Hmm. Ik moet toegeven, dat ongenuanceerd blaten is wel makkelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:26:42 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127288110
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welnee, dat scheelt maar bar weinig.

[..]

Ik ken geen enkele mid-dertiger die 3 maal per jaar op vakantie gaan, en dat is dan ook zeker niet het gemiddelde van 'vakantievierend' Nederland.

[..]

Die babyboomers moeten eens stoppen met de slachtofferrol proganderen. Je hoort ze niet over hun vermogen dat met 245 duizend euro het hoogste van alle groeperingen in Nederland is, en je hoort ze ook niet over het feit dat ze met alleen AOW al qua koopkracht met 10% vooruit zijn gegaan in het laatste decennium.

Nu zul je vast gaan roepen dat er ook armoede bestaat onder de groep babyboomers, maar ook dat valt reuze mee; was het in 2000 nog 14%, nu is dat slechts 1% van deze groep die volgens eigen zeggen een 'armoedig' bestaan heeft. Zet dat anders even af tegen de 10% van alle kinderen die in armoede moeten opgroeien en je ziet dat de babyboomers het zo slecht nog niet hebben.

Aangezien de babyboomers in de tijden dat de bomen de hemel in groeiden nog ongebreideld voor hun oude dag konden sparen hebben maar liefst 9 op de 10 AOW-ers een aanvullend pensioen, waardoor ze er erg warmpjes bij zitten. Tel daarbij op dat er ook 9 van de 10 een inkomen uit vermogen hebben en de groep babyboomers die kommer en kwel jammeren maar er stiekempjes heel warm bij zitten ten tijden van de huidige crisis is significant te noemen.

Overigens zijn er nog veel meer zaken die we kunnen benoemen, bijvoorbeeld het huren van de bank met HRA, het onbeperkt consumeren van overwaarde door oversluiten van hypotheek en het profiteren van riante eindloonregelingen om een statement te maken jegens de babyboomers die het helemaal zo slecht niet hebben gehad in hun tijd, maar daar zal ik maar niet eens aan beginnen, de strekking is wel duidelijk.

De meeste van deze cijfers komen rechtstreeks uit een stukje van Rutger Bregman die daarmee treffend verwoord hoe men de groep babyboomers kan bekijken. En voordat je begint over het gebrek aan nuance; de laatste alinea gaat daar nog op in.

Je kan het hele stuk hier lezen.
Ho ho... ik zeg nergens dat ook babyboomers niet dienen in te leveren. Wat zo vermoeiend is, is om die hele generatie continu weg te zetten als egostisch. Als ze dat werkelijk waren, hadden ze al die tijd, moeite en geld die doorgaans in hun kroost werd gestoken wel opgemaakt aan allerhande frivoliteiten, waardoor de maatschappij - en de daarin gecreerde mogelijkheden voor de generatie na hen - er heel anders had uitgezien. Waarschijnlijk waren ze dan en masse de straat opgegaan om tegen zaken als studiefinanciering en ziekenfondspremies te protesteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:27:59 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127288143
Overigens, ik hoor eerder 'jongeren' jammeren op babyboomers dan andersom. Quote me ook even waar ik berhaupt aangeef dat babyboomers het 'slecht hebben'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_127288236
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens, ik hoor eerder 'jongeren' jammeren op babyboomers dan andersom. Quote me ook even waar ik berhaupt aangeef dat babyboomers het 'slecht hebben'.
Klopt, je roept ook niet expliciet dat babyboomers het slecht hebben, je tirade richt zich voornamelijk tegen je generatiegenoten als ik het zo lees, en dat doe je vooral ongenuanceerd.
pi_127288331
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ho ho... ik zeg nergens dat ook babyboomers niet dienen in te leveren. Wat zo vermoeiend is, is om die hele generatie continu weg te zetten als egostisch. Als ze dat werkelijk waren, hadden ze al die tijd, moeite en geld die doorgaans in hun kroost werd gestoken wel opgemaakt aan allerhande frivoliteiten, waardoor de maatschappij - en de daarin gecreerde mogelijkheden voor de generatie na hen - er heel anders had uitgezien. Waarschijnlijk waren ze dan en masse de straat opgegaan om tegen zaken als studiefinanciering en ziekenfondspremies te protesteren.
Ze zijn per definitie egoistisch, waarom denk je dat de politieke partij 50+ zo groot aan het worden is? Dat is simpel; het electoraat bestaat louter uit babyboomers die met behulp van emotionele chantage ('wij hebben het land opgebouwd!', wat nogal meevalt) proberen hun eigen hachje veilig te stellen. Niet dat ik het ze kwalijk neem, maar het beestje mag best bij naam genoemd worden toch?

Ik kom ook op voor mijn belangen, ik wou dat nog veel meer mensen van mijn generatie dat doen, voordat het te laat is en wij de onvermijdelijke rekening gepresenteerd krijgen van een te grote groep mensen die beroep doen op een sociaal stelsel dat door te weinig werkenden overeind gehouden moeten worden uit monde van verplichte solidariteit.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:33:45 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127288347
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klopt, je roept ook niet expliciet dat babyboomers het slecht hebben, je tirade richt zich voornamelijk tegen je generatiegenoten als ik het zo lees, en dat doe je vooral ongenuanceerd.
Omdat die nuance aan die zijde dikwijls ontbreekt. Dat blijkt al uit het feit dat er niet eens even wordt stilgestaan en nagedacht over het feit dat babyboomers dikwijls dezelfde offers hebben moeten brengen als andere generaties. Dat steevaste gezeik op wat vaak zelfs onze eigen vaders en moeders zijn zie ik als een verdere teloorgang van alle respect jegens mensen die, in de woorden van veel vooral rechtsgeorinteerde jongeren, op dit moment 'onrendabel' zijn. En ja, daar vallen ook werklozen en zieken onder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_127288394
Overigens een mooi stukje hierover:

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-in-volle-gang.dhtml
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:35:53 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127288414
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze zijn per definitie egoistisch, waarom denk je dat de politieke partij 50+ zo groot aan het worden is? Dat is simpel; het electoraat bestaat louter uit babyboomers die met behulp van emotionele chantage ('wij hebben het land opgebouwd!', wat nogal meevalt) proberen hun eigen hachje veilig te stellen. Niet dat ik het ze kwalijk neem, maar het beestje mag best bij naam genoemd worden toch?

Ik kom ook op voor mijn belangen, ik wou dat nog veel meer mensen van mijn generatie dat doen, voordat het te laat is en wij de onvermijdelijke rekening gepresenteerd krijgen van een te grote groep mensen die beroep doen op een sociaal stelsel dat door te weinig werkenden overeind gehouden moeten worden uit monde van verplichte solidariteit.
Zo groot? Als alle babyboomers gestemd hadden op 50+ was die partij waarschijnlijk (n van) de grootste.

En verplichte solidariteit? Heb je enig idee hoeveel er reeds wegbezuinigd is en nog gaat worden in de zorg? Ooit gehoord van WMO en WNS? Het is echt geen luilekkerland daar hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_127288421
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Omdat die nuance aan die zijde dikwijls ontbreekt. Dat blijkt al uit het feit dat er niet eens even wordt stilgestaan en nagedacht over het feit dat babyboomers dikwijls dezelfde offers hebben moeten brengen als andere generaties.
Dat blijft dan ook een behoorlijk onderwerp van discussie, want wat zijn precies dezelfde offers en hoe kwalificeer je die?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:37:53 #215
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127288464
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat blijft dan ook een behoorlijk onderwerp van discussie, want wat zijn precies dezelfde offers en hoe kwalificeer je die?
Mooi stukje uit dat artikel - waarvoor dank:

"Maar ben je verwekt kort na de oorlog, dan heeft je wereld er volstrekt anders uit gezien. Het hoger beroepsonderwijs en de universiteit staan open voor iedereen, en na het afstuderen heb je kunnen meeprofiteren van de economische groei van de tweede helft van de twintigste eeuw.”

Dat geldt dus dubbel en dwars voor de kinderen van de babyboomers. Dat wordt dan weer even vergeten.

Ik lees even door.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_127288489
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zo groot? Als alle babyboomers gestemd hadden op 50+ was die partij waarschijnlijk (n van) de grootste.
Zo groot ja, 800.000 man en groeiende. In 2020 doen ze gewoon volop mee met de coalitievorming aangezien er dan 3.3 miljoen AOW-ers zijn, mark my words.

quote:
En verplichte solidariteit?
Ja, of denk je dat ik, zoals zoveel van mijn generatiegenoten, iets terug zullen zien van de door ons ingelegde pensioenpremie's ? Ik ben niet zo naef om te denken dat ik over 40 jaar, als ik met pensioen kan gaan, ergens recht op ga hebben. AOW zal dan allang niet meer bestaan, zeker niet in de huidige vorm, aangezien dat simpelweg niet onderhoudbaar meer is voor de alsmaar krimpende beroepsbevolking.
pi_127288510
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mooi stukje uit dat artikel - waarvoor dank:

"Maar ben je verwekt kort na de oorlog, dan heeft je wereld er volstrekt anders uit gezien. Het hoger beroepsonderwijs en de universiteit staan open voor iedereen, en na het afstuderen heb je kunnen meeprofiteren van de economische groei van de tweede helft van de twintigste eeuw.”

Dat geldt dus dubbel en dwars voor de kinderen van de babyboomers. Dat wordt dan weer even vergeten.

Ik lees even door.
Ik vond het dan ook een mooi artikel dat beide kanten belicht, met voors- en tegens.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:40:52 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127288563
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vond het dan ook een mooi artikel dat beide kanten belicht, met voors- en tegens.
Precies, erg goed geschreven.

Ik ben het dan ook, nogmaals, grondig eens met het gegeven dat ook babyboomers moeten inleveren. Wat mij stoort, ook nogmaals, is de ongenuanceerde houding jegens 'de' babyboomer... Ook uit dat stuk:

"Het is onmogelijk om de precieze rijkdom van iedere generatie uit te rekenen, zeggen zowel De Mooij als zijn collega-onderzoeker bij het CPB, econoom Harry ter Rele. De moeilijkheid bij het vaststellen van de welvaart van een generatie zit hem in de diverse kosten en baten die je moet meewegen. Het gaat om vaste financile bronnen als inkomen, spaargeld, pensioengeld, huizenwaarde, schulden en profijt van overheidsgeld."
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:42:12 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127288604
Overigens... ik zie sowieso een paradox. Als we de babyboomers met pensioen sturen, wordt er gezeurd dat dat teveel geld kost. Als we de babyboomers door laten werken, wordt er gezegd dat er voor jongeren geen plaats is op de arbeidsmarkt. Dit was overigens ook de reden voor de in werking stelling van de hele VUT-regeling.

Wat is het nu?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_127288639
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens... ik zie sowieso een paradox. Als we de babyboomers met pensioen sturen, wordt er gezeurd dat dat teveel geld kost. Als we de babyboomers door laten werken, wordt er gezegd dat er voor jongeren geen plaats is op de arbeidsmarkt.

Wat is het nu?
Het ideale plaatje zou zijn dat de babyboomer met pensioen gaat en een jongere zijn plek overneemt. Wat we nu echter zien is dat door de economische crisis de baan van de babyboomer wegbezuinigd is. Dubbel pech dus.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:43:53 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127288651
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het ideale plaatje zou zijn dat de babyboomer met pensioen gaat en een jongere zijn plek overneemt. Wat we nu echter zien is dat door de economische crisis de baan van de babyboomer wegbezuinigd is. Dubbel pech dus.
Maar dan worden we in feite allemaal zwaar gekapitteld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:45:18 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127288700
"Het ’geluk’ van de huidige dertigers bestaat grotendeels uit de rijkdom aan aardgas die in 1959 gevonden werd en de groei die de economie doormaakte tussen de jaren zestig en het eind van de vorige eeuw. Vanaf de jaren zestig was de omvangrijke groep babyboomers oud genoeg om zelfstandig te consumeren. Er ontstond een enorme markt, mensen verdienden daardoor steeds meer geld en gingen meer belasting betalen voor publieke faciliteiten. Daar plukken de dertigers nu de vruchten van."

Dat dus ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_127288783
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:06 schreef JaJammerJan het volgende:
Ik denk dat het zo zit:
Het was zeker niet zo zwartkleurig als wat de westerse media hebben beschreven. Waarom weet ik dit? Omdat er heel veel valse informatie over Ghadaffi en Libe is verspreid.
Ten eerste werd Ghadaffi een dictator genoemd, dat kan, maar er werd verder totaal niks gezegd over het politieke systeem in Libi en zijn positie daarin. In Libi was het officile systeem een vorm van directe democratie waarin in verschillende grote steden het volk bijeen kon komen om beslissingen te maken. Ghadaffi had een soort functie als de koning hier heeft. Meer ceremonieel en vertegenwoordigend, dan echt een leider.
Echter, van wat ik gehoord heb, werkte dit systeem niet helemaal goed en had Ghadaffi veel meer macht dan hij had mogen hebben. Maar wat zei de media? Dictator, dictator! Ik wed dat 90% van de mensen hier niet eens es iets van het politieke systeem in Libi af wisten.
Op eenzelfde wijze zou je kunnen zeggen dat er in de VS geen democratie is, omdat het volk daar amper macht heeft en de macht voor 90% bij grote corporaties ligt.

En dan nog meer leugens.
Ghadaffi heeft huurlingen ingezet---> bewezen leugens
Ghadaffi liet mensen verkrachten --> bewezen leugens
Ghadaffi liet luchtaanvallen op zijn bevolking uitvoeren --> bewezen leugens
Indien er behoefte aan is kan ik ook de bronnen voor deze beweringen opzoeken, maar deze informatie is algemeen bekend dus ik neem aan dat dit niet hoeft? (Alhoewel ik twijfel dat sbs6 of zelfs NOS ooit heeft vermeld dat er van hun eerdere berichtgeving niets klopte.

Hoe rooskleurig was het dan eigenlijk? Zeker niet zo rooskleurig als linke_boomknuffelaar beschrijft, aangezien er genoeg problemen en bedelaars waren in Libi, maar zeker niet zwartkleurig. In 2011 had Libi de hoogste VN-ontwikkelingsindex van heel Afrika (plek 58) http://nl.wikipedia.org/wiki/Index_van_de_menselijke_ontwikkeling
Dat is beter dan sommige oost-europese landen.

Dus bijna heel Afrka heeft nog te kampen met honger, stammenoorlogen, massale vervuiling, bar slechte gezondheidszorg en (kinder)sterfte en in plaats van geld uit te geven om dat te fixen gaan we ons bemoeien met een opstand in het meest welvarende land van Afrika.

Als het Westen belang had bij het omverwerpen van Turkije en Turkije niet zo'n sterk land was, dan zaten we waarschijnlijk nu luchtaanvallen uit te voeren in Turkije, aangezien daar ook demonstraties zijn die 'gesteund' moeten worden. Ook daar vallen nu doden bij.

Het Westen had nooit 'in moeten grijpen' in Libi op de manier dat het dit heeft gedaan. Ghadaffi zelf vroeg godsklere nog om VN-inspectieteams, omdat er zoveel leugens over zijn land verspreid werden en er rond deze leugens ingegrepen zou worden. Maar de VN weigerde.....
mja hij is gewoon teruggepakt omdat ie vroeger terroristen steunde
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:11:03 #224
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_127291325
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:48 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

de ene dag is een groep een asset de andere terroristen dus sodemieter op met je drogreden.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_127291361
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:11 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

de ene dag is een groep een asset de andere terroristen dus sodemieter op met je drogreden.
wat is volgens jou dan de reden dat ghadaffie weg moest?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:14:58 #226
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_127291416
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:12 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

wat is volgens jou dan de reden dat ghadaffie weg moest?
De schuld die sarkozy bij hem had.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:49:02 #227
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_127292377
:')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_127294212
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 09:28 schreef malzahar het volgende:

[..]

Zij mogen dat inderdaad claimen als dat land dat accepteert wat het waarschijnlijk niet doet. Als ze olie vinden zullen ze zeer waarschijnlijk een gedeelte van de winst moeten betalen aan dat land. En als iemand in mijn tuin staat te graven voor een gouden ketting dan trap ik hem persoonlijk uit mijn tuin.

En de marshallhulp was niet alleen bedoeld om ons zo goed te helpen maar vooral om een buffer te zijn tegen de russische drift.
ook tegen Rusland gericht maar je kan onmogelijk ontkennen dat de marshallhulp slecht was. En graven is iets anders dan vinden
Als je iets niet wil doen.............doe het dan niet
pi_127294471
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 10:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Voor elk mens? Net noemde je nog iedereen die niet mee kan losers. Wat is het nu?
die 2 dingen gaan opmerkelijk vaak samen
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 10:53 schreef tribalwars het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat kapitalisme niet werkt. het werkt wel mensen gaan er wel harder door werken. Maar er zit ook grote nadelen aan vast. Het verschil tussen arm en rijk wordt groter. Op een geven moment stort het systeem in omdat de schuld zo groot worden. Dus dan krijg je een soort finaciele slaven. Een goed voorbeeld is griekenland. Maar meneer is te blij met zijn dure auto.
ho eens even, bij Griekenland is het anders. Die kunnen simpelweg niet met geld of met de euro omgaang
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 10:53 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dat kunnen wel makkelijk zeggen maar 80 % van de westerse landen heeft kapitalisme dus dat schiet niet veel op.
ga dan naar een niet westers land
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:31 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Weg met TS en mensen die een dictator vereren.
precies! jij begrijpt het
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:45 schreef Keskin58 het volgende:

[..]

Jeetje zeg, 1tje voelt zich op zijn tenen getrapt.
Ten 1e, met de Marokkanen die IK omga, Nederlanders die IK omga, Turken die IK omga, zijn allemaal goed bezig. Jullie worden gebrainwashed door media. Marokkanen dit marokkanen dat.
Laten we het even hebben over Tristan ( schietpartij in alphen aan den rijn )
Op wikipedia wordt er gezegd dat hij psychisch gestoord is.
ik citeer : Eerder had hij al psychische problemen en sucidale neigingen waarvoor hij tien dagen in een gesloten inrichting en in het ziekenhuis moest verblijven.

Hoezo zeggen ze dat dat ook niet over marokkanen? Als er een bom ontploft in rotterdam en het is van marokkaanse afkomst of weet ik veel welke waarom wordt er dan gelijk terrorisme gezegd? islam dit terrorisme dat? en als het over een nederlander gaat is het ineens een psychisch gestoord mens. wie weet zijn al dat andere terroristen ook?

Jeetje zeg,
ten eerste: Tristan was een psychisch gestoord mens, daar kan je eenmaal niks aan veranderen.
ten tweede: ik denk altijd voor mezelf na, ik heb mijn mening niet van de media maar uit eigen ervaring
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit inderdaad! _O_
tering, Assad ook al? gast je bent knettergek
pi_127294553
ik vind dit echt zo zielig heh, iemand die zijn eigen volk uitmoordde vereren. Wat vinden jullie van Hitler? zeker ook een held?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 19:13:35 #231
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_127294591
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:12 schreef kdaalder het volgende:
ik vind dit echt zo zielig heh, iemand die zijn eigen volk uitmoordde vereren. Wat vinden jullie van Hitler? zeker ook een held?
Godwin *O*
  zaterdag 1 juni 2013 @ 19:13:58 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127294607
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:12 schreef kdaalder het volgende:
Nja, die ruimde wel eerst de 'losers' (jouw woorden) op: de gehandicapten. Die konden niet mee namelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_127295268
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nja, die ruimde wel eerst de 'losers' (jouw woorden) op: de gehandicapten. Die konden niet mee namelijk.
pi_127315231
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:02 schreef kdaalder het volgende:

[..]

ook tegen Rusland gericht maar je kan onmogelijk ontkennen dat de marshallhulp slecht was. En graven is iets anders dan vinden
hoe verwacht je dan olie te vinden? zonder te graven of boren?
pi_127317748
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 10:17 schreef malzahar het volgende:

[..]

hoe verwacht je dan olie te vinden? zonder te graven of boren?
als je een ketting uit de grond ziet steken kan je hem best opgraven. Wie het vindt mag het houden
pi_127318464
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  zondag 2 juni 2013 @ 13:26:37 #237
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_127318887
wanneer zien die yanks (en wij) de balk in hun (en onze) eigen oog?
  zondag 2 juni 2013 @ 13:31:02 #238
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_127319008
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:48 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

De VS toch ook vroeger de Taliban?
Of nu de FSA
pi_127331966
Gadaffi was een prima kerel hoor, hij heeft maar 1 miljard verduisterd en in Zuid-Afrika geparkeerd als priv bezit.

http://www.ad.nl/ad/nl/75(...)Afrika-gestald.dhtml
  zondag 2 juni 2013 @ 20:31:39 #240
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127332487
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:20 schreef Wespensteek het volgende:
Gadaffi was een prima kerel hoor, hij heeft maar 1 miljard verduisterd en in Zuid-Afrika geparkeerd als priv bezit.

Er zijn nog wel erg mensen dan hem maar die worden nooit gepakt komen niet eens in beeld.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  maandag 3 juni 2013 @ 09:26:02 #241
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_127349298
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 20:20 schreef Wespensteek het volgende:

Jeetje 1 miljard! Wat een schande! Het gaat er niet veel anders aan toe zoals hier in Europa hoor, maar die weten het allemaal heel mooi te verdoezelen.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
  maandag 3 juni 2013 @ 09:42:25 #242
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_127349622
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 09:18 schreef kdaalder het volgende:

[..]

BAM! daar heb je TS gedist! Goed zo!
Het word voor een paar jankerige rebellen wel heel makkelijk om de overwinning te behalen als de hele wereldmedia jouw kant kiest.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_127369203
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 09:42 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

Het word voor een paar jankerige rebellen wel heel makkelijk om de overwinning te behalen als de hele wereldmedia jouw kant kiest.
cool
  maandag 3 juni 2013 @ 21:52:24 #244
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127379618
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 09:26 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

Jeetje 1 miljard! Wat een schande! Het gaat er niet veel anders aan toe zoals hier in Europa hoor, maar die weten het allemaal heel mooi te verdoezelen.
sommige mensen verduisteren wel biljoenen.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:41:34 #245
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_127441594
Mi comandante, Kaddafi! _O_

Muammar Gaddafi Che Guevara today. Муаммар Каддафи - Че Гевара сегодня.
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:43:36 #246
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_127441677

_O_
pi_127441802
Het feit dat het eerst beter was dan nu, maakt de leider van de eerdere situatie nog geen geld. Als je ontvoerd bent en elke dag in elkaar geslagen wordt en wordt verplaatst en door je nieuwe ontvoerder in elkaar geslagen en gemarteld wordt, dan is die eerdere ontvoerder nog geen held die geerd dient te worden.
Een heer met stijl
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:50:22 #248
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_127441889
quote:
Assad is ook een baas en terecht dat de Russen niet willen dat de gluiperige Amerikanen en hun Europese holmaatjes hem willen verdrijven om van Syrie een criminele schurkenstaat te maken naar Irakees, Kosovaars en Libisch voorbeeld.
pi_127442086
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Assad is ook een baas en terecht dat de Russen niet willen dat de gluiperige Amerikanen en hun Europese holmaatjes hem willen verdrijven om van Syrie een criminele schurkenstaat te maken naar Irakees, Kosovaars en Libisch voorbeeld.
Dat is niet de reden waarom de VS niet ingrijpt. De reden waarom de VS niet ingrijpt is omdat Obama daar geen zin aan heeft. Het is toch nooit goed voor de wereld dus denkt hij "bekijkt het maar met je gezever".
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')