Zo dus ze falen hard maar de bestuurders bij de NS willen niet de verantwoordelijkheid nemen en willen dit gewoon een regulier overleg noemen. Als je het niet voor elkaar krijgt om 33% van je treinen te laten rijden noem ik dat toch erg fout.quote:België roept NS-top en Hispeed op het matje
BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS roept de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra. ....
Regulier overleg
De NS laat weten ''regulier overleg'' te hebben met collega's van NMBS.
''Dergelijke woorden (op het matje roepen red.) zou ik niet gebruiken om de situatie uit te leggen'', zegt een woordvoerder van NS.
.....
De NS stelt dat twee derde van de internationale Fyra-reizigers met hooguit een kwartier vertraging op zijn bestemming arriveerde. Over de resterende 33 procent is de spoorwegmaatschappij niet tevreden.
....
Den haag faalt in deze ook dat er nu pas een onderzoek gaat komen terwijl het al meerdere jaren bekend was dat dit eraan zat te komen.quote:Den Haag onderzoekt alternatief voor Fyra
DEN HAAG - De gemeente Den Haag gaat de mogelijkheden bekijken voor een alternatieve intercityverbinding tussen Den Haag en Brussel. In januari begint een onderzoek......
quote:Meer aan de hand dan softwareprobleem bij Fyra
De problemen met de Fyra-hogesnelheidstreinen zijn te wijten aan softwareprobleem die de Italiaanse constructeur AnsaldoBreda niet opgelost krijgt. Zo luidt de verklaring die de spoorwegen tot nu toe hebben gegeven.
De problemen blijken toch wel iets groter. Zo blijken buitendeuren moeilijk of helemaal niet te sluiten. Op een andere foto is te zien dat een metalen lat aan de bovenkant van een treinstel door de luchtweerstand gewoon naar boven is gebogen omdat de bevestigingsvijzen het blijkbaar hebben begeven: niet zonder gevaar mocht zo'n lat bijvoorbeeld een bovenleiding raken.
Dat een Fyra-treinstel een rooster had verloren, wisten we al, maar niet dat roosters onderaan HST-treinen eigenlijk te licht zijn, en dus potentieel gevaarlijk. Ten slotte is er ook nog schade aan hydraulische en elektrische kabels die de wagens van de treinstellen met elkaar verbinden.
Uit de foto's, die genomen zijn in de werkplaats van de NS in Watergraafsmeer, bij Amsterdam, blijkt dat er sprake is van zware mechanische schade. Heel wat meer dus dan een softwareprobleem.
Bron: www.deredactie.be
Tuurlijk, Siemens heeft momenteel grote leveringsproblemen met hun grote, bestaande klanten (DB oa), dat gaan ze echt niet even nog erger maken voor een nieuwe, onbekende, kleine klant als de NS.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:02 schreef DeeBee het volgende:
Die foto's, pff...
Maar ook die opmerking over die remmen, die geschikt zijn voor treinen tot 160 km / h. Serieus, als je die dan willens en wetens alsnog gaat monteren onder een trein en er 250 km / h mee wil gaan rijden, neem je belachelijk veel grotere veiligheidsrisico's, om nog maar niet te spreken over hogere slijtage etc.
Vind het echt een heel kwalijke zaak en vooral voor het (bewust) vergroten van veiligheidsrisico's in een treinontwerp mogen ze wel wat mensen verantwoordelijk gaan houden bij AnsaldoBreda.
Verder natuurlijk asap stoppen met deze bagger en standaardtreinen bij Siemens bestellen, oprotten met je 'ontwerp speciaal voor NS HiSpeed' en andere lollereisen, gewoon bidden dat ze standaard ICE's willen leveren aan je die gewoon met 300 km / h over dat traject kunnen binnen 2 jaar of zo...
quote:België stopt met Fyra (bron nos)
De Belgische spoorwegen (NMBS) stoppen met de Fyra, de hogesnelheidstrein tussen Nederland en België. Het bedrijf wil de drie bestelde treinstellen niet meer hebben.
De treinen zijn onbetrouwbaar, vindt de NMBS. Ook producent AnsalsoBreda is onbetrouwbaar gebleken.
Twee jaar
Aanleiding zijn de technische problemen met de treinstellen. Het herstel van de treinen duurt volgens de NMBS zo'n twee jaar. AnsaldoBreda denkt dat de treinen veel sneller te repareren zijn.
Belgische media schreven vanochtend al dat de NMBS met de Fyra zou stoppen.
Mankementen
De Belgische spoorwegen hebben diverse internationale ingenieursbureaus naar de schade laten kijken. Die constateerden onder meer dat de assen van sommige Fyra's al na enkele kilometers last hadden van roest. Daardoor zouden ze kunnen breken.
Ook kan er sneeuw in de hoorn komen waarmee de machinist een claxonsignaal kan geven. De hoorn is onderdeel van het veiligheidssysteem. Vol met sneeuw is de toeter van de trein niet te horen.
Remmen en accu´s
Volgens de deskundigen zijn de remmen van de Fyra's onbetrouwbaar omdat ze gemaakt zijn voor treinen die maximaal 160 kilometer per uur rijden. De Fyra kan 250 kilometer per uur.
Verder zijn er branden geweest in accu's van een Nederlandse Fyra, die op het rangeerterrein staat. De accu's zitten onder de stoelen van de reizigers.
Het is een kleine greep uit de 26 belangrijkste problemen die de ingenieurs zijn tegengekomen in het ontwerp van de Italiaanse producent AnsaldoBreda. De mankementen hebben allemaal gevolgen voor de veiligheid van de treinen.
NS
Afgelopen winter raakten veel Fyra-treinen beschadigd na sneeuwval. Er vielen onderdelen van de trein af. De Fyra werd in januari uit de dienstregeling gehaald.
Sindsdien lukte het AnsaldoBreda niet om de problemen op te lossen.
De NS heeft eerder laten weten dat het bedrijf gaat proberen om het geld terug te krijgen van de bouwer van de treinen, als blijkt dat ze onbruikbaar zijn.
Hebben die ook ervarings met europese systemen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Hitachi, Kawasaki en mitsubishi maken ook hele mooie high speed treinen, al veel langer dan siemens of airbus dat doet
Had ze ook gelijk de HSL laten bouwen, was het goedkoper, klaar en beter geweest waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:11 schreef Q. het volgende:
[..]
Hebben die ook ervarings met europese systemen?
Jaren 1930??quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had ze ook gelijk de HSL laten bouwen, was het goedkoper, klaar en beter geweest waarschijnlijk.
Japans geschiedenis met hoge snelheids treinen gaat terug tot de jaren 30
Jepquote:
Nederland heeft er dan ook veel meer gekocht dan België.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:38 schreef Janneke141 het volgende:
Goede beslissing van die Belgen. In Nederland zal het nog wel een paar commissies en parlementaire enquetes duren totdat ze de stekker eruit trekken.
Die zijn er vroegquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep
http://en.wikipedia.org/wiki/Shinkansen#Early_proposals
Hmm, misschien kunnen we er loktreinen van maken? Samen met lokrails en lokleidingen, om koperdieven en grafittiespuiters te pakkenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:06 schreef nattermann het volgende:
Naar het oud ijzer met die kutdingen, brengt het tenminste nog wat op aan koper o.i.d.
Een Lok-o-motief om koperdieven te pakkenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hmm, misschien kunnen we er loktreinen van maken? Samen met lokrails en lokleidingen, om koperdieven en grafittiespuiters te pakken
de ns heeft geen keuze het is gewoon een aanbesteding, zo werkt het bij jouw in deutschland ook.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had ze ook gelijk de HSL laten bouwen, was het goedkoper, klaar en beter geweest waarschijnlijk.
Japans geschiedenis met hoge snelheids treinen gaat terug tot de jaren 30
Een aanbesteding betekend niet dat je per se de goedkoopste moet kiezen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:21 schreef icloud het volgende:
[..]
de ns heeft geen keuze het is gewoon een aanbesteding, zo werkt het bij jouw in deutschland ook.
Ik weet hetquote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:21 schreef icloud het volgende:
[..]
de ns heeft geen keuze het is gewoon een aanbesteding, zo werkt het bij jouw in deutschland ook.
Toch wel. Juist aanbesteden is dan ook een hele kunst.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een aanbesteding betekend niet dat je per se de goedkoopste moet kiezen.
Ligt geheel aan wat de intenties zijn van de koper. In de ambtenarij is dat goedkoopste voor civiele projecten doorgaans. Voor zichzelf de meest dure en kwalitatief beste.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:40 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Toch wel. Juist aanbesteden is dan ook een hele kunst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |