IRL lopen er al veel mensen rond met vage verhalen maar dat is nog niets vergeleken met een forum zoals dit.quote:
dze bohy weets of noh.quote:Op zondag 2 juni 2013 06:38 schreef sig000 het volgende:
[..]
IRL lopen er al veel mensen rond met vage verhalen maar dat is nog niets vergeleken met een forum zoals dit.
Voordat die term was uitgevonden deed ik 't al en inderdaad het scheelt best veel aan slijtage en ook nog wat brandstof.quote:Op zondag 2 juni 2013 08:01 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik rijd het nieuwe rijden, dus niet te veel toeren, dus ja niet heel hard optrekken en zoveel mogelijk op de motor uitrollen (naar verkeerslichten toe bijvoorbeeld). Kan prima, scheelt brandstof en vaak heb ik niet eens hoeven remmen omdat de lichten weer op groen zijn gesprongen en ik gewoon weer kan doorrijden. Ik doe al 1 ton km's met hetzelfde setje remschijven.![]()
En dan scheuren ze je met een wilde slinger voorbij, om vervolgens direct al op de rem te moeten trappen. Sukkels![]()
Ik heb veel minder slijtage (minder kosten), minder stress (relaxt rijden), rijd met gemak 2 km per liter meer (en dat scheelt toch wel), en het tijdverlies is echt minimaal.
Hee, iemand die me bijvalt ipv aanvalt.quote:Op zondag 2 juni 2013 08:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Voordat die term was uitgevonden deed ik 't al en inderdaad het scheelt best veel aan slijtage en ook nog wat brandstof.
Vooruit kijken is de kunst, het heeft weinig nut om als 1e bij het stoplicht te staan.quote:Op zondag 2 juni 2013 08:06 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hee, iemand die me bijvalt ipv aanvalt.
Ik heb een paar honderd meter in een automaat gereden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:39 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Nee.
Last van de moteriek.
Maar als je eenmaal automaat rijdt wil je nooit meer anders:)
met mn 1.6 ben ik lekker snel weg bij de stoplichten.
Tenzij dr zn schakkelbak voor me staat
Automaat rijdt heerlijk.quote:Op zondag 2 juni 2013 08:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb een paar honderd meter in een automaat gereden.
Toen ben ik uitgestapt en verder maar gaan lopen. Wat een ellende is dat zeg.
Wanneer je niet met een automaat kunt rijden dan lijkt 't me verstandig dat je verder de fiets en trein neemt.quote:Op zondag 2 juni 2013 08:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb een paar honderd meter in een automaat gereden.
Toen ben ik uitgestapt en verder maar gaan lopen. Wat een ellende is dat zeg.
Liever dat dan een automaat ja.quote:Op zondag 2 juni 2013 08:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wanneer je niet met een automaat kunt rijden dan lijkt 't me verstandig dat je verder de fiets en trein neemt.
Echte mannen rijden overal in of op.quote:Op zondag 2 juni 2013 08:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Liever dat dan een automaat ja.
Echte mannen schakelen met de linkervoet en ontkoppelen met de linkerhand.
Nee, echte mannen rijden motor. Echte mannen rijden niet in een auto en al helemaal niet in een automaat.quote:
Ik zeg toch op.quote:Op zondag 2 juni 2013 08:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, echte mannen rijden motor. Echte mannen rijden niet in een auto en al helemaal niet in een automaat.
ok. Maar je mag toch maar 130 dus waarom altijd maar dat haasten en jagen?quote:Op zondag 2 juni 2013 08:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, echte mannen rijden motor. Echte mannen rijden niet in een auto en al helemaal niet in een automaat.
Wat dit overigens een nog meer terechte klacht maakt. Ik kan verdomme op stationair toerental de gemiddelde auto nog bijhouden met optrekken als ik goed schakellangzaam gedoe met die dingen. Lekker tot 80km/h in de 1 en tot 130 km/h in de 2.
Ik heb mijn motor verkocht omdat ik altijd te hard ging en het steeds opletten niet meer kon bolwerken.quote:Op zondag 2 juni 2013 11:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
ok. Maar je mag toch maar 130 dus waarom altijd maar dat haasten en jagen?
Dan scheur je in 6 seconden naar Vmax en vervolgens cruise je op die snelheid door. Why?
Dan valt er veel af.quote:Op zondag 2 juni 2013 11:24 schreef mstx het volgende:
Voertuigen die niet binnen 4 seconden naar de 100km/h kunnen.
hmh. De mijne kan dat niet nee.quote:Op zondag 2 juni 2013 11:24 schreef mstx het volgende:
Klopt! Die 1.2tdi blokken zijn echt een waar drama, traag luidruchtig en zijn niet echt heel erg zuinig.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:32 schreef Braddie het volgende:
Terechte klacht.
Ik les in een Polo bluemotion, een dieseltje.
Wat is dat een trage kut bak
Dit dusquote:Op zondag 2 juni 2013 11:24 schreef mstx het volgende:
Let je wel op alle laserguns, flitspalen en trajectcontrole?quote:Op zondag 2 juni 2013 11:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit dus
Zometeen dikke duizend maar weer eens uitlaten
En vervolgens een scheur in je blok.quote:Op zondag 2 juni 2013 11:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit dus
Zometeen dikke duizend maar weer eens uitlaten.
Bij 140kmph schakel ik over naar 2![]()
Mwah tot net over de grens inhouden en dan gaan.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:57 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En vervolgens een scheur in je blok.
6 seconden? Wel een beetje doorrijden hoor. Seconde of 4. Maar goed, dan rij ik wel lekker in alle ruimte en dat je 130 mag heb ik niet zo'n boodschap aan eigenlijkquote:Op zondag 2 juni 2013 11:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
ok. Maar je mag toch maar 130 dus waarom altijd maar dat haasten en jagen?
Dan scheur je in 6 seconden naar Vmax en vervolgens cruise je op die snelheid door. Why?
Bij een motor? Neuh hoor. Beetje sportfiets trek je gewoon tot 12.000 toeren. Niks aan de hand. Motoren rijden trouwens ook zuiniger als ze gewoon lekker in hun powerband zitten, zo rond de 6.000 in mijn gevalquote:Op zondag 2 juni 2013 13:57 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En vervolgens een scheur in je blok.
En op een warme zomerdag dan? Kun je je daar ook op kleden?quote:Op zondag 2 juni 2013 16:10 schreef BlackLining het volgende:
Als je dan toch in de file staat kun je er inderdaad maar net zo goed comfortabel bij zitten ja
Op temperatuur kun je je kleden, een motor zit daarnaast prima, muziek gaat ook gewoon in de helm en om wat te drinken hebben we terrasjes uitgevonden
In principe is het nooit te warm voor op de motor - de rijwind koelt altijd af. En aangezien Koos Spee met de motorrijders heeft afgesproken dat er met max 10km snelheidsverschil tussen de filerijdende auto's door mag worden gereden, is het niet zo'n probleem - ze hoeven niet met 30 graden in een snikheet motorpak tussen de uitlaatgassen van auto's en vrachtwagens te wachten.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:40 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
En op een warme zomerdag dan? Kun je je daar ook op kleden?
Ook niet als je voor een stoplicht staat ofzo?quote:Op zondag 2 juni 2013 17:26 schreef gebrokenglas het volgende:
In principe is het nooit te warm voor op de motor - de rijwind koelt altijd af. En aangezien Koos Spee met de motorrijders heeft afgesproken dat er met max 10km snelheidsverschil tu
Dat is toch maar eventjes?quote:Op zondag 2 juni 2013 17:35 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ook niet als je voor een stoplicht staat ofzo?
Oh, niet? Je zei het alsof je zelf motor rijdt, dus ik dacht jij bent een kennerquote:Op zondag 2 juni 2013 17:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat is toch maar eventjes?
Maar goed ik heb geen motor of A rijbewijs, dus kunnen we het beter vragen aan de kenners hier.
Hey, dit is FOK.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:43 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oh, niet? Je zei het alsof je zelf motor rijdt, dus ik dacht jij bent een kenner.
Doorwaai jas en broek aan. Desnoods de rits van de jas een beetje open, en gaan. Moet je wel wat sneller rijden ja, maar die rijwind koelt goed genoeg, gelukkigquote:Op zondag 2 juni 2013 16:40 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
En op een warme zomerdag dan? Kun je je daar ook op kleden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |