Daarom wordt blue-motion ook wel vaak als slow-motion gezien.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:32 schreef Braddie het volgende:
Terechte klacht.
Ik les in een Polo bluemotion, een dieseltje.
Wat is dat een trage kut bak
Automaat rijdenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:35 schreef SaxoPower het volgende:
Schakelauto'sTerechte klacht.
Ik moet altijd wachten tot die auto's eindelijk naar de 2 schakelen voordat ik kan oprijden. Anders hang ik er achter in. Of op de trekhaak
Nee.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:36 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
Automaat rijdenben je een vrouw/Amerikaan ofzo?
Fail over 9000quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:39 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Maar als je eenmaal automaat rijdt wil je nooit meer anders:)
Schakelen over andermans auto en rijkunsten, en lessenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:32 schreef Braddie het volgende:
Terechte klacht.
HEt liefst direct na het verdrijvingsvlak inderdaadquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:40 schreef GauloisesB. het volgende:
Op de oprit van de snelweg zijn ze ook strontirritant. Lekker rustig aan doen en met 70 km/u de invoegstrook oprijden, en met 80 km/u invoegen.
Niet alleen irritant maar ook levensgevaarlijk.
idd. helemaal de moderne automaten van tegenwoordig. En altijd zuiniger dan handbakken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:39 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Nee.
Last van de moteriek.
met mn 1.6 ben ik lekker snel weg bij de stoplichten.
Tenzij dr zn schakkelbak voor me staat
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:35 schreef SaxoPower het volgende:
Schakelauto'sTerechte klacht.
Ik moet altijd wachten tot die auto's eindelijk naar de 2 schakelen voordat ik kan oprijden. Anders hang ik er achter in. Of op de trekhaak
Zorg eerst maar eens dat jij je rijbewijs haalt en wat rijervaring op doet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:32 schreef Braddie het volgende:
Valt mee hoor, ik rij in beide en het maakt me eigenlijk geen donder uit.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:39 schreef SaxoPower het volgende:
Bij Rijschool 69 schakelen de cursisten anders maar al te graag !!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:13 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Valt mee hoor, ik rij in beide en het maakt me eigenlijk geen donder uit.
Maar als je net begint met rijles snap ik dat je liever niet schakelt
Oh ja, en dan vooral mensen die op een W-vak rijden, zo'n invoegstrook die weer overgaat in een uitvoegstrook. Die blijven vaak 50 of 60 rijden omdat ze er verderop dan toch weer af moeten.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:08 schreef Fer het volgende:
Als je dan verderop echt moet optrekken voor bijvoorbeeld de snelweg valt me dan weer op hoe traag het opeens gaat, hebben diezelfde auto;s dan opeens geen haast meer, geen vermogen, durven ze niet? Snap er soms niets van.
Tjonge wat zal jij dan al veel ervaring hebben met andere auto's, hoe is het met je multipla eigenlijk?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:32 schreef Braddie het volgende:
Terechte klacht.
Als je gewoon lang in zijn 1, 2 en 3 blijft rijden trekken ze prima op hoorquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:34 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Daarom wordt blue-motion ook wel vaak als slow-motion gezien.
Automaat is wel ideaal als je veel file rijdtquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:25 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Tjonge wat zal jij dan al veel ervaring hebben met andere auto's, hoe is het met je multipla eigenlijk?
Daarnaast zou ik ook nooit een automaat willen. Wat een saai gedoe. Daarnaast is een schakelbak zo'n 100kg lichter als een automaat, je betaald dus meer wegenbelasting voor dezelfde auto
Ja joh? Wanneer er nog beweging in zit probeer ik altijd de auto i de 1e/2e versnelling te laten rollen en wanneer je stilstaat gaat ie naar z'n vrij en hoef je dus helemaal niks.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:30 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Automaat is wel ideaal als je veel file rijdt
Nee, maar vaak sta je niet helemaal stil... Je rijdt 5 meter en staat weer stil, weer 5 meter en weer stil etc...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:32 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ja joh? Wanneer er nog beweging in zit probeer ik altijd de auto i de 1e/2e versnelling te laten rollen en wanneer je stilstaat gaat ie naar z'n vrij en hoef je dus helemaal niks.
Moet je natuurlijk niet al zo'n getreste malloot elke keer op de trekhaak van je voorganger willen blijven hangen, dan blijf je bezig. Maar vooral wanneer je lang moet stilstaan hoef ik niet continu m'n poot op de rem te houden
Dit. Waarom altijd zo snel mogelijk optrekken? Wat zijn we allemaal weer stoer als we omringd zijn door metaal. Trekken diezelfde mensen ook een sprintje als het voetpad groen krijgt? Dat zie ik dan nooit. Maar zo gauw we in de auto zitten moet alles snel, sneller, snelst. Best wel zielig eigenlijk.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:08 schreef Fer het volgende:
Vraag me weleens een af wat er precies bedoeld wordt met traag. Ik trek inderdaad bij groen licht vrij traag op, zodat ik tenminste niet in me hoofdsteun gedrukt wordt. Dat vind ik prettig. Valt me op dat anderen blijkbaar zo hard mogelijk in zijn een willen wegspuiten.
Als je dan verderop echt moet optrekken voor bijvoorbeeld de snelweg valt me dan weer op hoe traag het opeens gaat, hebben diezelfde auto;s dan opeens geen haast meer, geen vermogen, durven ze niet? Snap er soms niets van.
Oh ja als ik (met automaat) sneller optrek, dan moet ik toch iedere keer gas minderen als de anderen gaan schakelen.
Ja, ik snap je punt wel. Maar dat is ook een beetje hoe jij rijd in de file. Je kan soms wel wat ruimte overlaten dat je niet continu heen en weer hoeft te schakelen. Heo langer de file, hoe beter dit werkt omdat men dan minder snel de gaten gaat opvullen en continu van rijbaan willeslt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:34 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Nee, maar vaak sta je niet helemaal stil... Je rijdt 5 meter en staat weer stil, weer 5 meter en weer stil etc...
Maar volgens mij rijdt jij niet dagelijks file
Ik rij in een goedkope Japanse auto, en daar kan je als het moet laat mee opschakelen. Is vooral handig bij de opritten van snelweg( vind ik soms de leukste stukjes weg als er geen vrachtwagen voor me zit.), 75 in de 2e versnelling en dan door naar 120 in de derde en dan pas naar de 4 . En dan zit de toerenteller nog ruim in het "groen". En dan met een achterdempertje bij de uitlaat klinkt het meteen alsof er een super zware motor in zit.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:49 schreef CAT988h het volgende:
Ik heb het gas meestal aardig onderin zitten, als het verkeer het toelaat.
Schakelen bij 5/6000 toeren, dat vind ie fijn.![]()
Ik heb m'n auto overigens ietsjes opgevoerd. Ander koppelingspakketje en gaan.
Dat is niet opvoeren, dat noemt men onderhoud.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:49 schreef CAT988h het volgende:
Ik heb het gas meestal aardig onderin zitten, als het verkeer het toelaat.
Schakelen bij 5/6000 toeren, dat vind ie fijn.![]()
Ik heb m'n auto overigens ietsjes opgevoerd. Ander koppelingspakketje en gaan.
wat voor japanner? 72 in de 2e doen bijna alle auto's, die stomme aygo's gaan zelfs 100 in zijn 2 (niet dat je er wat aan hebt met die waardeloze powerband).quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:05 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik rij in een goedkope Japanse auto, en daar kan je als het moet laat mee opschakelen. Is vooral handig bij de opritten van snelweg( vind ik soms de leukste stukjes weg als er geen vrachtwagen voor me zit.), 75 in de 2e versnelling en dan door naar 120 in de derde en dan pas naar de 4 . En dan zit de toerenteller nog ruim in het "groen". En dan met een achterdempertje bij de uitlaat klinkt het meteen alsof er een super zware motor in zit..
Ligt er ook aan hoe snel dat lukt. In een fiat van de zelfde prijsklasse dan zit je pas aan het eind van de oprit op die snelheid.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:11 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Dat is niet opvoeren, dat noemt men onderhoud.
[..]
wat voor japanner? 72 in de 2e doen bijna alle auto's, die stomme aygo's gaan zelfs 100 in zijn 2 (niet dat je er wat aan hebt met die waardeloze powerband).
On-topic: mensen doen het gewoon om hun trage auto te compenseren, elke auto voelt vlot aan in de 1e versnelling.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:11 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Dat is niet opvoeren, dat noemt men onderhoud.
Wow wat ben jij stoer.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:15 schreef CAT988h het volgende:
[..]![]()
Andere nokkenas, gevlakte kop en een sinterkoppeling? onderhoud?
Uiteraard heb ik de rest hier op aangepast. katalysator verwijderd en ander intercoolertje.
Spulletje netjes afstellen en gaan.
Blijven dromen knul.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:22 schreef basvandalen het volgende:
seat ibiza cupra .... dus ja ik trek ook sneller op dan de rest
terechte klacht
in je vorige post had je het alleen over een koppeling, trouwens why andere nokkenas terwijl je beter kan gaan tunen met de turbo (je hebt het over een IC) , weet je wel hoe je moet opvoeren?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:15 schreef CAT988h het volgende:
[..]![]()
Andere nokkenas, gevlakte kop en een sinterkoppeling? onderhoud?
Uiteraard heb ik de rest hier op aangepast. katalysator verwijderd en ander intercoolertje.
Spulletje netjes afstellen en gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |