Ben jij zo een flikker die met 70kmh je auto op de snelweg tieft?(dit is een vraag en geen conclusie)quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:35 schreef Kper_Norci het volgende:
Kijk die gefrustreerde Johnnies hier maar eens klagenIk zou zeggen hang eens een cameraatje in je tank en film die draaikolk als je snel optrekt. Gewoon lekker rustig optrekken, schakelen bij 2000, 2500 tpm max, lekker lang uit laten rollen i.p.v. volgas op de stoplichten afrijden en dan vol in de ankers moeten, scheelt je 100 tot 150 kilometer op een volle tank. En het geeft rust.
Holy shit die onderschrift!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:30 schreef HotSummerNight het volgende:
Vooral die dikke bakken (4x4's, SUV's etc...) en dan meestal de gene die 5 jaar of ouder zijn. Dat ik met mijn 1.9 sdi (1-100 in 25 seconde ofzo) in moet houden om ze niet te raken
Volgensmij komt het omdat het brandstof slurpers zijn.
De lease rijders maakt het over het algemeen niet veel uit, die trekken wel lekker door. Volgensmij zijn het bijna altijd de ex-lease auto's die verschrikkelijk traag zijn.... maar dan wel op de linker baan voorgesorteerd staan.
Voor je werk rij je een cat 988h? Machtige machinequote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:49 schreef CAT988h het volgende:
Ik heb het gas meestal aardig onderin zitten, als het verkeer het toelaat.
Schakelen bij 5/6000 toeren, dat vind ie fijn.![]()
Ik heb m'n auto overigens ietsjes opgevoerd. Ander koppelingspakketje en gaan.
Nee hoor, op de snelweg qua snelheid met het verkeer meerijden, de oprit en invoegstrook is in 99 van de 100 keren lang genoeg om ook met rustig accelereren met een zelfde snelheid als het overige verkeer op de snelweg te komen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:40 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ben jij zo een flikker die met 70kmh je auto op de snelweg tieft?(dit is een vraag en geen conclusie)
okayy nice, ik zal wel eerlijk zijn, ik ben wel iemand die vaak snel optrekt en hard rijd, maar ik rijd LPG en dan is verbruik niet iets wat mij uitmaakt, ik vind het afblaas geluid gewoon nog steeds vetxD.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:47 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Nee hoor, op de snelweg qua snelheid met het verkeer meerijden, de oprit en invoegstrook is in 99 van de 100 keren lang genoeg om ook met rustig accelereren met een zelfde snelheid als het overige verkeer op de snelweg te komen.
Rustig optrekken wil niet zeggen dat je langzamer gaat rijden, alleen dat je er langer over doet om een bepaalde snelheid te halen.
Deed ik ook altijd hoor, toen ik nog wat jonger was. Op een gegeven moment word je toch wat bewuster heb ik wel gemerkt. Zeker als je met een beetje aangepaste rijstijl gewoon 150 kilometer verder kan rijden op een volle tank. Dat scheelt toch best in je portemonnee, vooral met een benzine auto.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:49 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
okayy nice, ik zal wel eerlijk zijn, ik ben wel iemand die vaak snel optrekt en hard rijd, maar ik rijd LPG en dan is verbruik niet iets wat mij uitmaakt, ik vind het afblaas geluid gewoon nog steeds vetxD.
Nee ik ben monteur voor grondverzet machines. De 988 is een leuk beessie ja.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Voor je werk rij je een cat 988h? Machtige machine
Mooi werk ja, ik scheur nog wel eens wat rondjes op een 972quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:03 schreef CAT988h het volgende:
[..]
Nee ik ben monteur voor grondverzet machines. De 988 is een leuk beessie ja.![]()
Af en toe mag ik ook wel eens een daggie spelen.
Op de snelweg viel ie me niet tegen vandaag trouwens.. 110 in z`n 4 en doorgetrapt naar z`n 5.. zat vrij rap op de 130quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:34 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Daarom wordt blue-motion ook wel vaak als slow-motion gezien.
2-cilinders nog minder; 0-100 in een seconde of 50quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:33 schreef LogiteX het volgende:
3 cilinders, ook niet de snelste kan ik uit ervaring vertellen
Heb jij een Clio RS?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:55 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Clio RSMaar een GTI is ook wel lachen ja.
Kun je prima gewoon mee optrekken hoor.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:32 schreef Braddie het volgende:
Terechte klacht.
Ik les in een Polo bluemotion, een dieseltje.
Wat is dat een trage kut bak
Vanaf 130 begint het pas.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Op de snelweg viel ie me niet tegen vandaag trouwens.. 110 in z`n 4 en doorgetrapt naar z`n 5.. zat vrij rap op de 130
Je kan er wel prima mee optrekkenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:35 schreef Chai het volgende:
[..]
Kun je prima gewoon mee optrekken hoor.Alleen wsl faal jij daar te hard mee. Je moet wel gas bijgeven he
!
M`n instructeur vind dat ik bij de 3000/3500 toeren pas hoef te schakelen, en op de snelweg trek ik hem zelf vaak gewoon door tot rond de 4kquote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:39 schreef Straatcommando. het volgende:
RIJ GEWOON GODVERDOMME EEN BEETJE DOORsterker nog, dit word je ook aangeleerd bij het lessen.
Ligt gewoon heel erg aan de situatie. Mensen die in een zwaar beladen auto, bult op, stoïcijns door blijven schakelen.Ook al bokt en trilt de hele auto ''want dat is zuinig''quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
M`n instructeur vind dat ik bij de 3000/3500 toeren pas hoef te schakelen, en op de snelweg trek ik hem zelf vaak gewoon door tot rond de 4kHou niet van dat ubertrage gerij, tenzij ik onzeker ben over hoe hard ik op een bepaalde weg mag..
Dat bokken heb ik soms ook nog last van... voornamelijk bij een kruising waar het voor mij niet duidelijk is wanneer ik kan of niet dan zet ik hem óf soms nog te laat in z`n 1, of ik laat de koppeling te snel op komen...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ligt gewoon heel erg aan de situatie. Mensen die in een zwaar beladen auto, bult op, stoïcijns door blijven schakelen.Ook al bokt en trilt de hele auto ''want dat is zuinig''![]()
Als ik er voor ga schakel ik pas bij de 7800
'quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat bokken heb ik soms ook nog last van... voornamelijk bij een kruising waar het voor mij niet duidelijk is wanneer ik kan of niet dan zet ik hem óf soms nog te laat in z`n 1, of ik laat de koppeling te snel op komen...
-,- Autorijden.... Was het maar wat makkelijker
Het over doortrekken hebben terwijl je nog lestquote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
M`n instructeur vind dat ik bij de 3000/3500 toeren pas hoef te schakelen, en op de snelweg trek ik hem zelf vaak gewoon door tot rond de 4kHou niet van dat ubertrage gerij, tenzij ik onzeker ben over hoe hard ik op een bepaalde weg mag..
Is toch lekker makkelijk? Koppeling in de bocht indrukken?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
'
Allemaal ervaring, leer je vanzelf. Goed dat je het van jezelf weet, er zijn mensen die zo dus jaren rondrijden. Zelfde als van die grapjassen die met een ingetrapte koppeling de bocht in gaan en die ook in de bocht weer laten opkomen
Ja en relatief gevaarlijk. Niet dat je per definitie een ongeluk krijgt als je dat doet, maar je aandrijving is weg. Je bent dan een stuk dood gewicht van +-900 kilo wat door de bocht rolt. Gewichtverplaatsing/afremmen van de wielen, zeker bij het op laten komen van de koppeling, kan er voor zorgen dat je in een onderstuur terecht komt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:54 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Is toch lekker makkelijk? Koppeling in de bocht indrukken?
Ik doe het bij rotondes ook best vaak merk ikquote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja en relatief gevaarlijk. Niet dat je per definitie een ongeluk krijgt als je dat doet, maar je aandrijving is weg. Je bent dan een stuk dood gewicht van +-900 kilo wat door de bocht rolt. Gewichtverplaatsing/afremmen van de wielen, zeker bij het op laten komen van de koppeling, kan er voor zorgen dat je in een onderstuur terecht komt.
Heel veel mensen doen het, en nu zul je bij een rotonde niet gek veel merken als je het doet. Ik heb het meer over afritten en dat soort dingen, want ook daar doen mensen het.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:58 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik doe het bij rotondes ook best vaak merk ik
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heel veel mensen doen het, en nu zul je bij een rotonde niet gek veel merken als je het doet. Ik heb het meer over afritten en dat soort dingen, want ook daar doen mensen het.
Ik heb eens naast een mafkees gezeten die toen we over de 200 reden de auto in de vrij zette en de boel liet uitrollen. In een relatief scherpe bocht. Ik heb nooit peentjes gescheten, maar toen kwam er wel een keutel een kopje geven. Wat een mongool zeg.
Ja, het lullige is... ik weet van mezelf wat ik fout doe op het moment dát ik het fout doe. Maar tóch doe ik het daarna vaak nóg foutquote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
'
Allemaal ervaring, leer je vanzelf. Goed dat je het van jezelf weet, er zijn mensen die zo dus jaren rondrijden. Zelfde als van die grapjassen die met een ingetrapte koppeling de bocht in gaan en die ook in de bocht weer laten opkomen
Want tijdens het lessen rij je geen auto?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:54 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Het over doortrekken hebben terwijl je nog lest
Geen ezel zijnquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, het lullige is... ik weet van mezelf wat ik fout doe op het moment dát ik het fout doe. Maar tóch doe ik het daarna vaak nóg fout
Als je nog lest heb je nog geen ervaringquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Want tijdens het lessen rij je geen auto?
Ik moet vaak de snelweg op, en ja.. dan trek ik flink door.
Ooh, als ik een 80 weg op kom als ik nog 50 rij, dan is het *3e versnelling* * 1800 toeren* * Gas* * 3500 toeren* * schakelt naar 4*
120 pas naar z`n 4quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:06 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Als je nog lest heb je nog geen ervaring
Echt doortrekken doe je namelijk niet tijdens het lessen. Ik ken zat mensen die de snelweg op gaan en pas als ze 120 rijden naar zn 4 en verder gaan
Nee, maar pas bij 120 naar z`n 4... dan schakel je bij wat... 4500-5000 toeren?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:10 schreef ejfaar het volgende:
[..]Met al jouw ervaring kan je dat al zeggen?
Waar haal jij de onzin vandaan dat het gevaarlijk is?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, maar pas bij 120 naar z`n 4... dan schakel je bij wat... 4500-5000 toeren?![]()
Dan ben je erg onzuinig bezig, en wil je volgens mij gewoon graag dood vanwege aso rijgedrag.
M`n instructeur zegt, een beetje doortrappen dat gas moedig ik zelfs aan, maar laat het niet zo ver komen dat je ook echt andere in gevaar brengt. Doe het puur om met het overige verkeer mee te komen.
120 in z`n 3 is niet sneller dan 120 in z`n 6. Het is alleen idd heel slecht voor je motorquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:13 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Waar haal jij de onzin vandaan dat het gevaarlijk is?
120 in zn 3 is niks sneller dan 120 in zn 6
Het is alleen slecht voor je motor.. En onzuinig...
Tja, lease he
motorrijden kan altijdquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:02 schreef johnnyboy. het volgende:
![]()
Soberso autorijden. Motorrijden, als het kan motorrijden.
ik zou een ov jaarkaart nemenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Want tijdens het lessen rij je geen auto?
Ik moet vaak de snelweg op, en ja.. dan trek ik flink door.
Ooh, als ik een 80 weg op kom als ik nog 50 rij, dan is het *3e versnelling* * 1800 toeren* * Gas* * 3500 toeren* * schakelt naar 4*
Geen geld hebben om snel op te trekkenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:35 schreef Kper_Norci het volgende:
Kijk die gefrustreerde Johnnies hier maar eens klagenIk zou zeggen hang eens een cameraatje in je tank en film die draaikolk als je snel optrekt. Gewoon lekker rustig optrekken, schakelen bij 2000, 2500 tpm max, lekker lang uit laten rollen i.p.v. volgas op de stoplichten afrijden en dan vol in de ankers moeten, scheelt je 100 tot 150 kilometer op een volle tank. En het geeft rust.
Dief van zijn eigen portemonnee gespotquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Geen geld hebben om snel op te trekken
Betraptquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:37 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dief van zijn eigen portemonnee gespot
de clue is, mahar heeft überhaupt geen geld voor een auto en gaat met de tramquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:37 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dief van zijn eigen portemonnee gespot
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |