SPOILER: Transferbeleid 2012-2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Is toch leuk man. Net als die zaak van zijn vrouw. Maar voor de rest wel mooi om te zien dat ze niet met het kampioenschap perse bezig zijnquote:Op donderdag 30 mei 2013 23:50 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Mooie documentaire, alleen dat gezeik van die camping altijd
Hij bekijkt het maar. Misschien dat hij terug kan komen als jeugdtrainer later ofzo, als speler hoef ik hem niet bij Ajax te zien in elk geval.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:56 schreef PowerLoungen het volgende:
Sjon Heitinga wil heel misschien over 2 jaar terugkomen als we aan zijn voeten liggen te smeken
Sjon denkt dat die de top van de Premier League is terwijl die kale elke wedstrijd die die mee mag doen minstens 3 cruciale fouten maaktquote:Op vrijdag 31 mei 2013 03:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hij bekijkt het maar. Misschien dat hij terug kan komen als jeugdtrainer later ofzo, als speler hoef ik hem niet bij Ajax te zien in elk geval.
Beetje moeilijk om in te schatten, hij heeft weinig gespeeld, die fouten hadden ook wel met gebrek aan ritme te maken, maar laat hem maar nog een beetje cashen in Turkije en dan kan hij over 2 jaar in Lucky Ajax met Sjakie voetballen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 03:33 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Sjon denkt dat die de top van de Premier League is terwijl die kale elke wedstrijd die die mee mag doen minstens 3 cruciale fouten maakt
Sjon gaf gisteren anders toch een beste bal, aldus Van Gaal.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 03:33 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Sjon denkt dat die de top van de Premier League is terwijl die kale elke wedstrijd die die mee mag doen minstens 3 cruciale fouten maakt
inderdaad, heitinga en sneijder en de hele crew hoeven niet meer op hun 33e terug te komen hoorquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:55 schreef Afhaalchinees het volgende:
De tijd dat ik spelers nog wil zien terugkomen is geweest, laat talenten maar lekker minuten maken ipv een heitinga/sneijder/vdv op zn retour.
(al ga ik voor Vertonghen wel heel hard twijfelen)
Heitinga nu als vervanger van Alderweireld zou best nog wel kunnen (als hij in zou willen leveren), over 2 jaar is het nog maar de vraag of dat nog zo is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:55 schreef Afhaalchinees het volgende:
De tijd dat ik spelers nog wil zien terugkomen is geweest, laat talenten maar lekker minuten maken ipv een heitinga/sneijder/vdv op zn retour.
(al ga ik voor Vertonghen wel heel hard twijfelen)
quote:Ajax op zoek naar Laudrup Van onze Telesportredactie
Ajax is op zoek naar Michael Laudrup. De Deense oud-voetballer dient zich op 29 augustus om 11.00 aan de Parnassusweg in Amsterdam bij de rechtbank te melden in verband met een belastingzaak uit 1997.
Ajax heeft vrijdagmorgen advertenties in kranten laten zetten, omdat Laudrup 'geen bekende woon- of verblijfplaats' heeft.
Eén en ander is een gevolg van een naheffing van de Belastingdienst bij Ajax na de transfers van Laudrup en Shota Arveladze in 1997. De naheffingen bedroegen ongeveer 3 miljoen euro. De Amsterdamse club heeft het complete bedrag al overgemaakt naar de Belastingdienst, maar moet dat bedrag nu bij de Deen verhalen.
Laudrup speelde in het seizoen 1997/1998 bij Ajax en is tegenwoordig manager bij Premier League-club Swansea City.
kansloze missiequote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:47 schreef StarGazer het volgende:
Michael Laudrup schijnt onvindbaar te zijn.
[..]
2 wedstrijden op 13 Juli, om 16:00 en 20:00. Dat is praktisch zelfs bijna onmogelijk.quote:Ajax speelt op zaterdag 13 juli een oefenwedstrijd tegen RKC Waalwijk. Het duel tussen de landskampioen en RKC wordt in het Mandemakers Stadion in Waalwijk gespeeld. De aftrap is om 16:00 uur. Later op die dag speelt Ajax nog een tweede oefenwedstrijd in Doetinchem tegen De Graafschap (20:00 uur).
Naast de oefenwedstrijden tegen RKC en De Graafschap speelt Ajax tijdens de voorbereiding ook tegen SDC Putten (29 juni), Dynamo Dresden (6 juli) en Werder Bremen (19 juli).
2 selecties inderdaadquote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:49 schreef Pablo88 het volgende:
[..]
2 wedstrijden op 13 Juli, om 16:00 en 20:00. Dat is praktisch zelfs bijna onmogelijk.
2 selecties misschien?
Zo kunnen ze iedereen aan het werk zien, goed idee.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:49 schreef Pablo88 het volgende:
[..]
2 wedstrijden op 13 Juli, om 16:00 en 20:00. Dat is praktisch zelfs bijna onmogelijk.
2 selecties misschien?
Prima, nog meer Ajaxquote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:49 schreef Pablo88 het volgende:
[..]
2 selecties misschien?
VdV werkt echt wel hoor, die man loopt in de Eredivisie moeiteloos mee. Staat garant voor 15+ doelpunten, zou van mij wel mogen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heitinga nu als vervanger van Alderweireld zou best nog wel kunnen (als hij in zou willen leveren), over 2 jaar is het nog maar de vraag of dat nog zo is.
VdV en Sneijder zijn te beroerd om te werken, die passen niet meer bij het huidige Ajax al zijn zijn ze aan de bal natuurlijk wel van een hoog niveau.
Hij kan niet eens lopen hoe kan hij dan werken? Wat ik al zei aan de bal nog steeds een geweldenaar maar mee verdedigen heeft hij nog nooit gedaan en als Eriksen zo mocht voetballen (dus zonder verdedigen) als hij had hij er ook meer dan 15 gemaaktquote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:16 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
VdV werkt echt wel hoor, die man loopt in de Eredivisie moeiteloos mee. Staat garant voor 15+ doelpunten, zou van mij wel mogen.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij kan niet eens lopen hoe kan hij dan werken? Wat ik al zei aan de bal nog steeds een geweldenaar maar mee verdedigen heeft hij nog nooit gedaan
Ben ik niet met je eens, als het Ajax wordt omdat ze echt nergens anders meer heen kunnen, lijkt het me nietquote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Voor helden zoals Heitinga, Raffie en Sneijder moet altijd een plek zijn
Ja later als jeugdtrainer ja.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Voor helden zoals Heitinga, Raffie en Sneijder moet altijd een plek zijn
Het geld op hen verhalen is een kansloze missiequote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:11 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Nee hoor, is gewoon een formaliteit welke bij de wet is geregeld..
Hoeveel wedstrijden kijk jij van everton?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:57 schreef S0nic het volgende:
Heitinga is alleen maar slechter geworden sinds hij weg is gegaan, mag lekker wegblijven.
Als ze ergens een inkomen hebben kun je dus ook ergens beslag op laten leggenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het geld op hen verhalen is een kansloze missie
Als je een van die drie er bij kan hebben voor volgend seizoen dan moet je dat altijd doenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, als het Ajax wordt omdat ze echt nergens anders meer heen kunnen, lijkt het me niet
Dan moet Ajax eerst gelijk krijgen en van de belastingdienst hebben ze het al verloren, beslag leggen in het buitenland is niet zo makkelijk als hier.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:04 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Als ze ergens een inkomen hebben kun je dus ook ergens beslag op laten leggen
OK maar op het moment dat ze overal uitgerangeerd zijn lijkt het me niet, er zijn volgens mij maar 2 spelers succesvol teruggekeerd en dat zijn Cruijff en Rijkaardquote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als je een van die drie er bij kan hebben voor volgend seizoen dan moet je dat altijd doen
Dat is waar, maar als Sneijder of Raffie over 2 of 3 seizoenen wil terug keren bij Ajax in de "ooijerrol"dan heb ik daar ook geen probleem mee.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK maar op het moment dat ze overal uitgerangeerd zijn lijkt het me niet, er zijn volgens mij maar 2 spelers succesvol teruggekeerd en dat zijn Cruijff en Rijkaard
Moeten we dan maar weer zien, wat ik al zei in het systeem met punt naar achteren passen ze niet echt meer, dat die lul van een Louis zijn systeem meteen alweer heeft aangepast, dat zie ik Frank niet doen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat is waar, maar als Sneijder of Raffie over 2 of 3 seizoenen wil terug keren bij Ajax in de "ooijerrol"dan heb ik daar ook geen probleem mee.
Sneijder kan dat zonder probleem bij Van der Vaart kun je vraagtekens zettenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:39 schreef Kopsterk het volgende:
Ik betwijfel dat Sneijder en Van der Vaart tot hun recht zullen komen in een systeem zonder nummer 10. Van onze aanvallende halfspelers wordt veel loopvermogen gevraagd.
Waarom zou die weinig spelen denk je ? Heeft naar mijn weten geen ernstige blessures gehad. Dus dan blijft er maar 1 ding over : komt duidelijk tekort .quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Beetje moeilijk om in te schatten, hij heeft weinig gespeeld, die fouten hadden ook wel met gebrek aan ritme te maken, maar laat hem maar nog een beetje cashen in Turkije en dan kan hij over 2 jaar in Lucky Ajax met Sjakie voetballen.
Sneijder kan veel lopen aan? Die man staat tegenwoordig alleen maar in de middencirkel balletjes te geven. Hij zal er nog flink aan moeten trekken om lichamelijk weer écht topfit te worden, en ik denk niet dat hij daar bij Ajax zin in heeft. Daar wil hij als grote vedette spelen met een team dat om hem heen gebouwd is. Van der Vaart is waarschijnlijk fitter dan Sneijder op dit moment is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Sneijder kan dat zonder probleem bij Van der Vaart kun je vraagtekens zetten
Waarom kan hij niet lopen? En nee Eriksen had geen 15 doelpunten gemaakt, veel minder doelgericht.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij kan niet eens lopen hoe kan hij dan werken? Wat ik al zei aan de bal nog steeds een geweldenaar maar mee verdedigen heeft hij nog nooit gedaan en als Eriksen zo mocht voetballen (dus zonder verdedigen) als hij had hij er ook meer dan 15 gemaakt
Kijk je nog weleens naar VdV? Die kan niet lopen. Als Eriksen op 10 zou spelen met de punt naar voren zou hij dat aantal wel gehaald hebben, maar blijft uiteraard gokwerk net als die 15 die jij VdV toedicht, maar ik ben er zeker van dat VdV op Eriksen's huidige positie nooit hetzelfde rendement zou halen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:51 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Waarom kan hij niet lopen? En nee Eriksen had geen 15 doelpunten gemaakt, veel minder doelgericht.
Totale onzin. Overigens heb ik het nergens over Eriksen, die haal jij er ineens bij.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kijk je nog weleens naar VdV? Die kan niet lopen. Als Eriksen op 10 zou spelen met de punt naar voren zou hij dat aantal wel gehaald hebben, maar blijft uiteraard gokwerk net als die 15 die jij VdV toedicht, maar ik ben er zeker van dat VdV op Eriksen's huidige positie nooit hetzelfde rendement zou halen.
Is helemaal geen onzin, loopt als een veteraanquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Totale onzin. Overigens heb ik het nergens over Eriksen, die haal jij er ineens bij.
Een goede voetballer hoeft ook niet veel te lopenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is helemaal geen onzin, loopt als een veteraan
Ik zeg toch niet dat hij een slechte voetballer is , maar zo langzamerhand alleen nog maar aan de bal en hij heeft een kleine actieradiusquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Een goede voetballer hoeft ook niet veel te lopen
Idd godverdomme ik wilde net het laaste stukje afkijkenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:58 schreef The_Groove het volgende:
Goddomme heb ik eindelijk tijd om Frank z'n trilogie te zien....Heeft Eredivisielive 'm weer beveiligd
Was ook maar een grapquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat hij een slechte voetballer is , maar zo langzamerhand alleen nog maar aan de bal en hij heeft een kleine actieradius
Dat is altijd al zo geweest en heel normaal ook. Anders gaat de NOS daar geen miljoenen aan uitgevenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:29 schreef stoeltafel het volgende:
Jammer
Video’s en samenvattingen van Eredivisie Live wedstrijden zijn gedurende de speelronde alleen te bekijken door Eredivisie Live GO abonnees. U dient hiervoor over een abonnement te beschikken en ingelogd te zijn.
Ik heb het opgenomen maar wordt het niet nog een keer uitgezonden dan?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:40 schreef stoeltafel het volgende:
Snap ik maar wel jammer dat ik het interview met Frank niet kan zien. Heb trouwens wel gewoon eredivisielive thuis.
Ja ik las het.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:45 schreef JanCees het volgende:
[..]
Zo'n gozer op AN van deze foto's durft ze niet te plaatsen in zijn totaal.
Dat heb ik ook, maar als ik de link op mijn telefoon opent speelt hij hem gewoon af. Misschien kan je dat proberen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:29 schreef stoeltafel het volgende:
Jammer
Video’s en samenvattingen van Eredivisie Live wedstrijden zijn gedurende de speelronde alleen te bekijken door Eredivisie Live GO abonnees. U dient hiervoor over een abonnement te beschikken en ingelogd te zijn.
hij heeft vast 9 - hoogendijk er opquote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:45 schreef JanCees het volgende:
[..]
Zo'n gozer op AN van deze foto's durft ze niet te plaatsen in zijn totaal.
Dan kun je ook een online abonnement aanvragen toch?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:40 schreef stoeltafel het volgende:
Snap ik maar wel jammer dat ik het interview met Frank niet kan zien. Heb trouwens wel gewoon eredivisielive thuis.
Ik met Ziggo kan dat wel.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 17:40 schreef stoeltafel het volgende:
Ik was al bang voor gouden strepen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:11 schreef Ramboetan het volgende:
Ik vind al die kruisjes wel vet eigenlijk. De hals van het shirt schijnt rond te zijn, dus geen kraagje en gewoon weer rode strepen.
Gouden strepen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik was al bang voor gouden strepen.
Dat kun jij daarop niet bekijken...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat jij nou niks om het shirt geeft...
Ik snap deze zin niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:38 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat kun jij daarop niet bekijken...
Ik heb die van afgelopen seizoen wel gekocht. Die vond ik wel mooi.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Maar jullie kopen die shirts toch niet ieder jaar of wel? Leuk voor de kleine kinderen maar ik ga niet in mijn Ajax shirtje over straat paraderen
Ja maar het was meer richting Stijn dat hij dat altijd zegt over huilebalken over het shirt. Terwijl ik en nog wel meer supporters Ajax gewoon in een mooi shirt willen zien. Zeg nou zelf, dat gedrocht van 2010/2011 wordt je toch niet vrolijk van.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:47 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Of dat shirt wel of niet mooi is, wacht nu maar tot je wat ziet.
Op basis van dit fotootje valt er weinig zinnigs over te zeggenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar het was meer richting Stijn dat hij dat altijd zegt over huilebalken over het shirt. Terwijl ik en nog wel meer supporters Ajax gewoon in een mooi shirt willen zien. Zeg nou zelf, dat gedrocht van 2010/2011 wordt je toch niet vrolijk van.
Ging ook niet perse over deze.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op basis van dit fotootje valt er weinig zinnigs over te zeggen
Ja en voor jou part spelen we ook met rommel als je familie maar speelt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Van mijn part spelen ze in een vuilniszak als ze maar goed voetballen
Dus je geeft eigenlijk geen f*ck om dat prachtige Ajax-shirt?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Van mijn part spelen ze in een vuilniszak als ze maar goed voetballen
Prachtig zijn de shirts niet meer geweest sinds dit exemplaar. Hartstikke leuk bijvoorbeeld zo'n gif groen en roze shirt maar ik vind het niets meer met voetbal te maken hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:08 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Dus je geeft eigenlijk geen f*ck om dat prachtige Ajax-shirt?
Kom op zeg, die paar details die Adidas toegevoegd heeft maakt het shirt toch niet meteen lelijk? Het blijf een mooi, uniek shirt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Prachtig zijn de shirts niet meer geweest sinds dit exemplaar. Hartstikke leuk bijvoorbeeld zo'n gif groen en roze shirt maar ik vind het niets meer met voetbal te maken hebben.
[ afbeelding ]
Oh ik zeg ook niet dat het lelijk is maar echt prachtig vind ik ze niet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:24 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Kom op zeg, die paar details die Adidas toegevoegd heeft maakt het shirt toch niet meteen lelijk? Het blijf een mooi, uniek shirt.
Vind je dat ook van het shirt van 2010/2011?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:24 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Kom op zeg, die paar details die Adidas toegevoegd heeft maakt het shirt toch niet meteen lelijk? Het blijf een mooi, uniek shirt.
Zolang het die rode baan heeft op een verder wit shirt vind ik het prima. Die details maak ik me niet zo druk om.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Vind je dat ook van het shirt van 2010/2011?
Die baan was onderbroken. Wat gewoon nergens op sloeg. En er stond een raar kruis op enzo. Dat vind ik niet bepaald een detail. Dat shirt leek meer op een Arsenal of AZ shirt dan een Ajax shirt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:30 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Zolang het die rode baan heeft op een verder wit shirt vind ik het prima. Die details maak ik me niet zo druk om.
Wat bazel jij nu weerquote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:41 schreef 16meter het volgende:
Het shirt is één van de pijlers waar Ajax op gebouwd is. Als je daar niks om geeft, dan je ook weinig om Ajax.
Oerlelijk, vind ik de shirts van tegenwoordig mooier.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Prachtig zijn de shirts niet meer geweest sinds dit exemplaar. Hartstikke leuk bijvoorbeeld zo'n gif groen en roze shirt maar ik vind het niets meer met voetbal te maken hebben.
[ afbeelding ]
Goeie grapquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:27 schreef Tyron het volgende:
[..]
Oerlelijk, vind ik de shirts van tegenwoordig mooier.
Vind ik echt, maar ik ben dan ook iemand die het oude logo niet terug hoeft, je moet nou eenmaal met de tijd meegaan.quote:
Ik vind dat Ajax ook beter een nieuw logo kan ontwerpen. Een echte Griekse held met uitstraling erin.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:12 schreef Tyron het volgende:
[..]
Vind ik echt, maar ik ben dan ook iemand die het oude logo niet terug hoeft, je moet nou eenmaal met de tijd meegaan.
Want dit heeft geen uitstraling?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik vind dat Ajax ook beter een nieuw logo kan ontwerpen. Een echte Griekse held met uitstraling erin.
Het kan altijd beterquote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:47 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Want dit heeft geen uitstraling?
[ afbeelding ]
Ik koop geen enkel shirt waar rode strepen opzitten en de rode baan doorbroken, te breedof onder taps toeloopt... AFSCHUWELIJK!
Ik vind dat oude logo wel mooier , maar ik begrijp al die huilies nooit die jaar in jaar uit lopen te janken over dat logoquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:12 schreef Tyron het volgende:
[..]
Vind ik echt, maar ik ben dan ook iemand die het oude logo niet terug hoeft, je moet nou eenmaal met de tijd meegaan.
Dus gewoon maar accepteren? Nooit, net zoals die strepen!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 02:41 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik vind dat oude logo wel mooier , maar ik begrijp al die huilies nooit die jaar in jaar uit lopen te janken over dat logo
Stoor me er niet aan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:04 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dus gewoon maar accepteren? Nooit, net zoals die strepen!
Ja, maar dat is het mooie dus. Jij stoort je er ook niet aan als het oude logo terugkomt. Terwijl er ook een grote groep is die het wel belangrijk vindt, win/win dus.quote:
Ik vind het oude logo wel mooier dan het nieuwe, maar ik zie ook in dat het nieuwe moderner is.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:55 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, maar dat is het mooie dus. Jij stoort je er ook niet aan als het oude logo terugkomt. Terwijl er ook een grote groep is die het wel belangrijk vindt, win/win dus.
Ik stoor me er ook niet echt aan maar ik vind een badge met club logo wel mooier (traditioneler en daar leent het vorige logo zich beter voor) nu wordt het logo telkens aangepast aan de de 2e kleurquote:
Wat echt onbegrijpelijk isquote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik stoor me er ook niet echt aan maar ik vind een badge met club logo wel mooier (traditioneler en daar leent het vorige logo zich beter voor) nu wordt het logo telkens aangepast aan de de 2e kleur
Dat is ook zo maar wat ze zouden moeten doen die gasten die het oude logo terug willen, hier een mooie badge van maken met wat meer kleurschakeringen erin (van zilver naar zwart) Nu ziet het er gewoon te plat uit en ook wat dat betreft zijn er veel meer mogelijkheden dan toenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:00 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wat echt onbegrijpelijk isVolgens mij is het logo niet roze, geel, blauw, groen
Ja, daar sta ik zeker ook voor open, als de discussie maar weer met Ajax gevoerd kan worden om die smurf te vernietigen. Van mij mogen ze het logo best opschonen, dat rare schild eruit en die letters veranderen inclusief de cirkel.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook zo maar wat ze zouden moeten doen die gasten die het oude logo terug willen, hier een mooie badge van maken met wat meer kleurschakeringen erin (van zilver naar zwart) Nu ziet het er gewoon te plat uit en ook wat dat betreft zijn er veel meer mogelijkheden dan toen
Voorlopig is er nog niemand weg, dus dan hoef je ook niemand aan te kopenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:25 schreef Krunep het volgende:
Wat vinden jullie, wie moet we aantrekken van de zomer? Of moeten we geen aankopen doen en de jeugd een voorkeur geven? Of 50/50?
Dat snap ik, maar als je er vanuit gaat dat Eriksen, Alderweireld en De Jong zullen vertrekken.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voorlopig is er nog niemand weg, dus dan hoef je ook niemand aan te kopen
Dan moet je iig 1 middenvelder kopen, Maher lijkt mij prioriteit #1quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:26 schreef Krunep het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar als je er vanuit gaat dat Eriksen, Alderweireld en De Jong zullen vertrekken.
Mij het zelfde, maar ik denk dat AZ hem niet zo maar voor een broodje laat gaan..quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan moet je iig 1 middenvelder kopen, Maher lijkt mij prioriteit #1
Mooi! Zeker een verbetering.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:15 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, daar sta ik zeker ook voor open, als de discussie maar weer met Ajax gevoerd kan worden om die smurf te vernietigen. Van mij mogen ze het logo best opschonen, dat rare schild eruit en die letters veranderen inclusief de cirkel.
[ afbeelding ]
Mooi iddquote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:15 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, daar sta ik zeker ook voor open, als de discussie maar weer met Ajax gevoerd kan worden om die smurf te vernietigen. Van mij mogen ze het logo best opschonen, dat rare schild eruit en die letters veranderen inclusief de cirkel.
[ afbeelding ]
Eriksen lijkt mij nog steeds wel een zekerheidje, zeker na de woorden van De Boer afgelopen week.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:26 schreef Krunep het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar als je er vanuit gaat dat Eriksen, Alderweireld en De Jong zullen vertrekken.
Dat weet ik niet. We hebben blijkbaar interesse in: Chadli, Duarte, Van der Hoorn en Van Ginkel.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:41 schreef Nativism het volgende:
[..]
Eriksen lijkt mij nog steeds wel een zekerheidje, zeker na de woorden van De Boer afgelopen week.
Maar het is eng rustig rondom Ajax.
Welke docu?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik ben bezig de docu van de Boer te tim kuiken. Mocht EL het filmpje weer beveiligen/verwijderen stuur me dan gerust een pm/dm!
Ah die. Waar gooi je die er op? In het buitenland kan ik namelijk geen video's van eredivisielive zien. Huftersquote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
http://eredivisielive.nl/(...)n-frank-de-boer.html
[ afbeelding ]
Prachtig om te zienquote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
http://eredivisielive.nl/(...)n-frank-de-boer.html
[ afbeelding ]
Ik moet nog ff kijken waar ik het kan gooien, bestand is 1GB grootquote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah die. Waar gooi je die er op? In het buitenland kan ik namelijk geen video's van eredivisielive zien. Hufters
wetransfer.nlquote:Op zondag 2 juni 2013 00:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik moet nog ff kijken waar ik het kan gooien, bestand is 1GB groot
Hij kijkt een beetje bang.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:15 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Flying Eagles starting XI
Sebastian Osigwe – Moses Orkuma, Jamilu Collins, Wilfred Ndidi, Oluwasemilogo Ajayi – Hassan Abubakar, Uche Agbo, Daddy Moses, Bright Ejike, Christian Pyagbara, Alhaji Gero
Leuke docu ja, extra leuk momentje voor mij dat ik mijn eigen zoon ook nog zag (bij de tegenstander AFC)quote:Op zondag 2 juni 2013 00:41 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Prachtig om te zien![]()
![]()
Wat een held is Frank!
Hoe oud zijn die gasten daar?quote:Op zondag 2 juni 2013 19:19 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Speelde de hele wedstrijd hangend op rechts. Oogde technisch wel aardig en had veel oog voor zijn medespelers. Schoot een bal op de lat met rechts waar uit de rebound de gol uitkwam. Had ook een actie waar hij naar binnen ging en met links schoot maar dat ging mede door de wind hoog over.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik vind dat Ajax ook beter een nieuw logo kan ontwerpen. Een echte Griekse held met uitstraling erin.
Paar jaar Fulham en dan naar Unitedquote:Op zondag 2 juni 2013 19:35 schreef Ajacied422 het volgende:
In het kader van Oud-Ajacieden. Het tripje van Stekelenburg naar Roma lijkt een mislukking te worden, geruchten dat hij nog deze week een contract tekent bij Fulham
Ik denk het niet, Van der Sar is vandaag de dag nog steeds beterquote:Op zondag 2 juni 2013 19:35 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Paar jaar Fulham en dan naar United
Als je die De Gea en die Deen ziet stuntelen week in week uit dan is dat echt wel een optie voor hem als hij het goed doet bij Fulhamquote:Op zondag 2 juni 2013 19:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk het niet, Van der Sar is vandaag de dag nog steeds beter
De Gea doet het toch aardig momenteel, maar Stekelenburg is natuurlijk niet goed bezig, hij heeft alles wat een topkeeper moet hebben alleen laat hij het te weinig zien.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als je die De Gea en die Deen ziet stuntelen week in week uit dan is dat echt wel een optie voor hem als hij het goed doet bij Fulham
Ik dacht meer aan een nieuwe tekening. Wat iets meer een held uitstraalt.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
Laten we de griekse held 'Ajax' er maar uit halen ja. Goed plan.
We krijgen sowieso 1 miljoen door een clausule en nog wat opleidingsvergoeding.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:43 schreef Pedroso het volgende:
Prima, hoe meer ie getransfereerd wordt hoe meer het Ajax oplevert.
Als ze ca. 5 miljoen betalen, wat krijgt Ajax dan ?
Stekelenburg heeft ook wel pech gehad met het ontslag van die Zeman? En de coach die hij nu wordt ook alweer weggestuurdquote:Op zondag 2 juni 2013 19:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
De Gea doet het toch aardig momenteel, maar Stekelenburg is natuurlijk niet goed bezig, hij heeft alles wat een topkeeper moet hebben alleen laat hij het te weinig zien.
U20 is dit. Hij wordt volgens de bond op 12 juli 18 jaar.quote:
Ik hoop het voor hem.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Stekelenburg heeft ook wel pech gehad met het ontslag van die Zeman? En de coach die hij nu daar heeft wordt ook alweer weggestuurd![]()
Wil hem wel bij een subtopper in Engeland of Duitsland zien denk dat hij dan binnen no time weer op zijn oude niveau zit en een stap kan maken naar een grotere club
Dat heb ik dus met Vermeer.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:56 schreef Pedroso het volgende:
Ben overigens nooit zo kapot geweest van Stekelenburg. Hij oogt wel als een goede keeper, heeft het goede postuur en ook de zelfverzekerdheid maar maar pakt te weinig punten.
Vermeer vind ik inmiddels bv al beter.
Zeman zette hem juist op de bank, die nieuwe stelde hem weer opquote:Op zondag 2 juni 2013 19:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Stekelenburg heeft ook wel pech gehad met het ontslag van die Zeman? En de coach die hij nu wordt ook alweer weggestuurd![]()
Wil hem wel bij een subtopper in Engeland of Duitsland zien denk dat hij dan binnen no time weer op zijn oude niveau zit en een stap kan maken naar een grotere club
Ik heb toch liever Stekelenburg dan Vermeerquote:Op zondag 2 juni 2013 19:56 schreef Pedroso het volgende:
Ben overigens nooit zo kapot geweest van Stekelenburg. Hij oogt wel als een goede keeper, heeft het goede postuur en ook de zelfverzekerdheid maar maar pakt te weinig punten.
quote:Op zondag 2 juni 2013 19:56 schreef Pedroso het volgende:
Vermeer groeit ieder seizoen (naja, figuurlijk danquote:Op zondag 2 juni 2013 19:56 schreef Pedroso het volgende:
Maar de resultaten onder Zeman waren toch belabberd en daar werd hij door geslachtofferdquote:Op zondag 2 juni 2013 20:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeman zette hem juist op de bank, die nieuwe stelde hem weer op
Sowieso, Romaquote:Op zondag 2 juni 2013 20:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Maar de resultaten onder Zeman waren toch belabberd en daar werd hij door geslachtofferd
Stekelenburg is geen topkeeper. Heeft 1 goed toernooi gekeept met Oranje (wel weer met een blunder tegen Uruguay) maar verder vrij middelmatig.quote:
Wereldtop is hij niet inderdaad maar ik schat hem toch nog wel hoger in dan Vermeerquote:Op zondag 2 juni 2013 20:07 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Stekelenburg is geen topkeeper. Heeft 1 goed toernooi gekeept met Oranje (wel weer met een blunder tegen Uruguay) maar verder vrij middelmatig.
Dat kan.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wereldtop is hij niet inderdaad maar ik schat hem toch nog wel hoger in dan Vermeer
Vermeer heeft toch aardig wat fouten gemaakt hoor, zeker in de eerste seizoenshelft.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:12 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat kan.
Vermeer heeft afgelopen seizoen uitstekend gekeept bij Ajax en heeft weer stappen gemaakt. Weinig tot geen fouten gemaakt.
Heb alleen het idee dat hij veel te weinig krediet heeft bij veel Ajacieden, bij een volgend foutje zal ie er wel weer niks van kunnen. Denk dat Stekelenburg per jaar bij Ajax meer fouten maakte dan Vermeer.
Weinig tot geen fouten? Er was een periode van een aantal wedstrijden op rij dat wanneer hij uitkwam ik gewoon al 100% zeker wist dat het een goal ging worden voor de tegenstander.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:12 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat kan.
Vermeer heeft afgelopen seizoen uitstekend gekeept bij Ajax en heeft weer stappen gemaakt. Weinig tot geen fouten gemaakt.
Heb alleen het idee dat hij veel te weinig krediet heeft bij veel Ajacieden, bij een volgend foutje zal ie er wel weer niks van kunnen. Denk dat Stekelenburg per jaar bij Ajax meer fouten maakte dan Vermeer.
Dit dus.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:27 schreef Tyron het volgende:
Vermeer beter vinden dan Stekelenburg_!
Ik kan me die wedstrijd tegen Real nog herinneren, toen had het 10-0 voor Madrid kunnen worden maar Steekie hield de schade beperkt
quote:Op zondag 2 juni 2013 20:44 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ik heb z'on flauw vermoeden dat de jong nog bij 1 jaar bij ajax blijft ivm het wk.
Ja ik vind het ook nog steeds kut. Met een beetje goede loting moet Ajax ook wel kunnen overwinteren hoor.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:53 schreef CaasS het volgende:
Laatstgenoemde eliminatie zit De Boer nog steeds dwars: "Ik kan het nog steeds niet geloven dat we zijn uitgeschakeld door deze ploeg", zegt de coach op de website van zijn club. "Als we tien keer tegen Steaua spelen, winnen we negen keer. Daar ben ik van overtuigd. De uitschakeling door Steaua is eerlijk gezegd nog steeds de grootste teleurstelling van het afgelopen seizoen.''
Wat een baas ook, het zit hem nog steeds dwars. Volgend seizoen knallen in Europa.
Arsenal, Schalke en Celtic is de perfecte loting denk ikquote:Op zondag 2 juni 2013 21:23 schreef Pedroso het volgende:
Perfect zou zijn Arsenal, Lyon en Celtic.
Zal wel gaan worden Bayern Munchen, Atletico Madrid en Napoli.
ik heb die 9 uit 10 of 99 uit 100 keer wel iets te vaak gehoord dit seizoen.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:53 schreef CaasS het volgende:
Laatstgenoemde eliminatie zit De Boer nog steeds dwars: "Ik kan het nog steeds niet geloven dat we zijn uitgeschakeld door deze ploeg", zegt de coach op de website van zijn club. "Als we tien keer tegen Steaua spelen, winnen we negen keer. Daar ben ik van overtuigd. De uitschakeling door Steaua is eerlijk gezegd nog steeds de grootste teleurstelling van het afgelopen seizoen.''
Wat een baas ook, het zit hem nog steeds dwars. Volgend seizoen knallen in Europa.
Ja Steaua is een matige ploeg, maar dat is Ajax Europees gezien nu natuurlijk ook. Dus was gewoon 60/40 voor Ajax. En het liep helaas verkeerd af. Niks aan te doen.quote:Op zondag 2 juni 2013 21:27 schreef Adames het volgende:
[..]
ik heb die 9 uit 10 of 99 uit 100 keer wel iets te vaak gehoord dit seizoen.
Maar waren ze met extra wedstrijden tegen Chelsea ook kampioen geworden...quote:Op zondag 2 juni 2013 20:53 schreef CaasS het volgende:
Dat is niet waar Adames op doelde, maar inderdaad.quote:Op zondag 2 juni 2013 21:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja Steaua is een matige ploeg, maar dat is Ajax Europees gezien nu natuurlijk ook. Dus was gewoon 60/40 voor Ajax. En het liep helaas verkeerd af. Niks aan te doen.
Of steek die bij makkelijke rollertjes niet eens dook omdat zijn haar dan vies zou worden... Hoewel ik Vermeer door zijn lengte en positionering en rare uitkomen nog steeds niet helemaal vertrouw...quote:Op zondag 2 juni 2013 20:27 schreef Tyron het volgende:
Vermeer beter vinden dan Stekelenburg_!
Ik kan me die wedstrijd tegen Real nog herinneren, toen had het 10-0 voor Madrid kunnen worden maar Steekie hield de schade beperkt
En boerrigter denkt dat door te vertrekken dat hij dan meer kans maakt op het WK?quote:Op zondag 2 juni 2013 20:44 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ik heb z'on flauw vermoeden dat de jong nog bij 1 jaar bij ajax blijft ivm het wk.
Zo lang is het niet geleden dat er mensen riepen dat hij in het NL elftal zou moetenquote:Op zondag 2 juni 2013 23:27 schreef Catch22- het volgende:
Dat zou echt grappig zijn, als derkie denkt mee te kunnen op t wk
Inmiddels 2 jaar geledenquote:Op maandag 3 juni 2013 00:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo lang is het niet geleden dat er mensen riepen dat hij in het NL elftal zou moeten
things change.quote:Op maandag 3 juni 2013 00:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo lang is het niet geleden dat er mensen riepen dat hij in het NL elftal zou moeten
twitter:ajax1nl twitterde op maandag 03-06-2013 om 14:02:29SC Heerenveen heeft #Ajax-belofte Dijks bijna binnen, alle partijen zijn mondeling akkoord alleen de contracten moeten nog getekend worden. reageer retweet
Gaat dit om verhuur of verkoop?quote:Op maandag 3 juni 2013 14:04 schreef Tarado het volgende:
twitter:ajax1nl twitterde op maandag 03-06-2013 om 14:02:29SC Heerenveen heeft #Ajax-belofte Dijks bijna binnen, alle partijen zijn mondeling akkoord alleen de contracten moeten nog getekend worden. reageer retweet
Wel grappig ja, al zat er in zijn betoog ook wel wat kern van waarheid, Van Rhijn laat vaak teveel ruimte en Blind is verdedigend minder dan aanvallend maar dat zegt natuurlijk niet dat die andere 2 beter zijn.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:06 schreef Pedroso het volgende:
Volgens vriend v. Hanegem zijn v.Rhijn en Blind onterecht de backs bij Jong Oranje.
Leerdam en v. Aanholt zijn beter dan deze 2.
Je verwacht het niet van Willempie.
Dat klopt en ik vind Blind overall ook beter dan Van Aanholtquote:Op maandag 3 juni 2013 14:19 schreef Ludachrist het volgende:
Ach, De Vrij maakt ook elke wedstrijd wel een fout de laatste periode en BMI speelt al bijna een volledig jaar onder zijn niveau, maar daar hoor je hem niet over. Bovendien vind ik Blind verdedigend wel sterker dan Van Aanholt.
Ongelijk heeft ie niet wb vRhijn iniedergeval..quote:Op maandag 3 juni 2013 14:06 schreef Pedroso het volgende:
Volgens vriend v. Hanegem zijn v.Rhijn en Blind onterecht de backs bij Jong Oranje.
Willem beweerde ook dat de Feyenoord generatie waarvan een deel nu al lang weer op een zijspoor is beland en een deel gewoon in Nederland voetbalt inmiddels van het niveautje CL kampioen waardig zou zijn.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:06 schreef Pedroso het volgende:
Van hem kan ik het altijd wel hebben maar misschien komt dat omdat ik hem nog heb zien voetballenquote:Op maandag 3 juni 2013 15:11 schreef Stiggie het volgende:
Is Willem voor Feyenoord dan? Dat is me nog nooit opgevallen
Was hij echt zo goed dan als beweerd wordt?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van hem kan ik het altijd wel hebben maar misschien komt dat omdat ik hem nog heb zien voetballen
In de schaduw van Cruijff he.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Was hij echt zo goed dan als beweerd wordt?
Hij was echt wel goed ja, had vaak onverwachte oplossingenquote:Op maandag 3 juni 2013 15:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Was hij echt zo goed dan als beweerd wordt?
Met welk niveau moet hij vergeleken worden dan?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:21 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
In de schaduw van Cruijff he.
Beetje Ajax/Feyenoord verhaal.
Zo goed als een Iniesta ofzo ? ( Misschien niet zelfde types, maar qua niveau)quote:Op maandag 3 juni 2013 15:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij was echt wel goed ja, had vaak onverwachte oplossingen
Hij was zeker wereldtop, Cruijff was/is uiteraard god, daarna komt Van Basten en ik denk dat daarna Willem wel komt in het lijstje van beste Nederlandse spelers ooit, al blijven zulke dingen moeilijk te bepalen, ik kon iig van hem genieten.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zo goed als een Iniesta ofzo ? ( Misschien niet zelfde types, maar qua niveau)
Ja is wel lastig te bepalen, ook omdat tempo nu hoger ligt en ruimtes kleiner zijn. Maar ik hoor hem wel vaak als een seniele man praten.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij was zeker wereldtop, Cruijff was/is uiteraard god, daarna komt Van Basten en ik denk dat daarna Willem wel komt in het lijstje van beste Nederlandse spelers ooit, al blijven zulke dingen moeilijk te bepalen, ik kon iig van hem genieten.
Dat laatste doet Cruijff ook zo nu en danquote:Op maandag 3 juni 2013 15:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja is wel lastig te bepalen, ook omdat tempo nu hoger ligt en ruimtes kleiner zijn. Maar ik hoor hem wel vaak als een seniele man praten.
Dat vind ik wel meevallen.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat laatste doet Cruijff ook zo nu en dan
Cruijff is ook nog wel eens enigszins gekleurd waar het op Ajax aankomt. Het haalt het echter niet bij de mate waarin v. Hanegem elke vorm van realiteitszin verliest wanneer het Feyenoord betreft.quote:
Stekelenburg was sws baasquote:Op maandag 3 juni 2013 21:01 schreef Tyron het volgende:
Grappig dat sommige mensen nu zeggen dat ze Stekelenburg nooit wat vonden, terwijl iedereen het er wel over eens was toen hij nog bij Ajax speelde hij 1 vd beste keepers van dit moment was.
Wat?quote:Op maandag 3 juni 2013 22:24 schreef Catch22- het volgende:
Steek is een baas maar zal nu wel uit vorm zijn. Domme domme transfer
Engelse competitie gaat hem wel beter liggen. Klimaat helaas wel wat minder.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:34 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Wel leuk dat de steek naar Fulham gaat. Ik hoop op eenzelfde scenario als met Van der Sar.
Het enige wat bekend is,is dat de smurf erop staat en die lelijke strepen weer. Ongetwijfeld zullen ze de baan ook wel weer verkracht hebben.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef Iwanius het volgende:
Een hele andere vraag: is al bekend wat het nieuwe tenue is voor komend seizoen?(thuis dus!)
Duurt wel erg lang of ik heb niet goed gekeken.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 02:45 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ben ik op vakantie in de USA (natuurlijk een land met weinigverstand van voetbal), zie ik gewoon een Ajax Shirt van dit seizodn in de winkel en een Amerikaan met t uitshirt lopen_O_
1 milquote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:47 schreef plesner het volgende:
Hoeveel ¤ ontvangt Ajax als de transfer van Steek naar Fulham doorgaat?
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:32 schreef kurk_droog het volgende:
[..]Had hij nog een naam achterop? Boerrigter of zo?
de transfer naar Roma was domquote:Op maandag 3 juni 2013 22:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wat?
Misschien is het juist wel beter voor hem nieuwe omgeving, club en competitie gewoon weer op 0 beginnen
1 miljoen als er 4.7 wordt betaald zoals de geruchten zijn, plus 2 ton opleidingsvergoeding.quote:
Altijd 1 miljoen zelfs, maakt niet uit voor hoeveel hij wordt verkocht.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:34 schreef Catch22- het volgende:
1 miljoen als er 4.7 wordt betaald zoals de geruchten zijn, plus 2 ton opleidingsvergoeding.
Ah, dacht een percentage, dat is wel goed onderhandeld.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:40 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Altijd 1 miljoen zelfs, maakt niet uit voor hoeveel hij wordt verkocht.
quote:Leyder: Jongeling wil Vertonghen achterna
Met Nathan Leyder trok Ajax in april een jonge verdediger aan waar de hele scouting van de club unaniem 'ja' tegen zei. De 16-jarige Belg wordt door Marc Overmars en de Belgische media een grote toekomst toegedicht en daar moet Ajax de vruchten van gaan plukken. Ajax Showtime sprak met hem over onder andere zijn dromen, karakter en vervelende vertrek bij Club Brugge.
Leyder (geboren op 14 april 1997 in Namen) speelde afgelopen seizoen voor Zulte Waregem en tekende in Amsterdam een driejarig contract, dat ingaat per 1 juli 2013. Daarnaast is hij actief bij het nationale elftal van België -17, waarmee hij komend jaar het EK in Malta wil bereiken. Genoeg dus om naar uit te kijken en Leyder zelf kan ook niet wachten om te beginnen in Amsterdam. 'Ik hoop zo snel mogelijk onderdeel uit te maken van de 'Ajax-familie'.'
Geen Anderlecht
'De Ajax-familie' dus. Leyder spreekt met respect over de club, die hij verkoos boven Anderlecht. De Belgische kampioen had ook interesse, maar had geen moment kans om Ajax af te troeven. 'Anderlecht is een grote club in België, maar Ajax is een grote club in heel de wereld. Ze hebben één van de beste jeugdopleidingen van Europa en ze geven de jeugd in Holland veel meer de kans dan in België. Tenminste, dat denk ik.'
Zijn woorden worden meteen kracht bijgezet door het feit dat Leyder zich komend seizoen waarschijnlijk meteen mag laten zien bij Ajax A1, zo meldde De Telegraaf eerder. Zelf weet hij nog niet waar hij mag beginnen. 'Het is nog niet zeker, ik weet alleen dat het B1, A1 of Jong Ajax wordt. Ik ga er alles aan doen om in A1 terecht te komen natuurlijk en ik kijk nu al uit naar de trainingen. Maar ik zal me eerst nog moeten focussen op mijn examens en daarna ga ik uitrusten met vrienden.'
Nieuwe stad, nieuw leven
Na juni zal Leyder er echter echt aan moeten geloven. De Belg zal verhuizen naar een gastgezin in Amsterdam en daarmee zal het leven plots op zijn kop staan voor de jongeling. Zelf blijft hij nuchter bij het vooruitzicht van een nieuwe stad en een nieuw leven. 'Spelers als Vertonghen, Vermaelen en Alderweireld zijn ook vanuit België gekomen en kijk waar ze nu zijn. Natuurlijk, het wordt nieuw voor me, maar ik heb de keuze gemaakt om naar Ajax te gaan. Het wordt raar zonder mijn ouders, maar het is mijn keuze.'
'Ik hoop zo snel mogelijk onderdeel uit te maken van de 'Ajax-familie'', herhaalt hij nog maar eens. 'Daarna hoop ik dat ik het op het veld kan laten zien. Ik wil voetballend zoveel mogelijk leren en beter worden. Wat ik kan leren? Meer techniek denk ik. En verder zal ik moeten leren om te leven zonder mijn ouders en ook de taal zal anders zijn', doelt hij op zijn eigen Waalse afkomst, waar Frans de voertaal is.
Heimwee
Dat verhuizen niet altijd over rozen gaat, vertelde Toby Alderweireld in gesprek met het AD. Voor heimwee is Leyder echter ook niet bang. 'Nee, ik kom in een gastgezin en ik ga er vanuit dat ik het probleem van Alderweireld niet ga meemaken. Met een goed karakter kun je veel dingen aan. Ik weet wat ik wil en daar ga ik helemaal voor. Ik heb er vooral heel veel zin in want dit is het begin van een droom. Veel jonge mensen willen misschien graag op hun plek blijven, maar als ik geen zin heb om naar Amsterdam te gaan, dan heb ik nooit meer ergens zin in.'
Het tekent zijn karakter want Leyder weet precies wat hij wil. 'Ik heb een goede opvoeding gehad van mijn ouders en ik denk dat ik daarom goede beslissingen kan nemen. Ik lijk heel volwassen voor mijn leeftijd en nogmaals, ik weet dat ik de kans krijg om bij Ajax te komen voetballen.' Ook zijn ouders zijn daarom blij voor hun zoon. 'Ze zijn blij voor mij en ze hebben me zelfs geholpen om deze keuze te maken. Ze hebben alles voor mij gedaan en zullen dat ook blijven doen. Ik ga er dan ook vanuit dat ze heel ‘fier’ voor mij zijn.'
Weggepest
Toch ging het voor Leyder niet allemaal van een leien dakje. Zijn allereerste grote kans op een voetbalcarrière kreeg de Belg namelijk bij Club Brugge. Vol verwachting begon Leyder aan het avontuur, waar echter al snel weer een einde aan kwam. Enkele pestende ploeggenoten zorgden er voor dat het talent vertrok voordat hij er goed en wel begonnen was.
Leyder zelf wil weinig kwijt over het pesten en benadrukt vooral dat hij verder wil met zijn leven. 'Het was moeilijk, maar het ligt nu achter mij. We kunnen zeggen wat we willen, maar veel mensen weten niet wat er is gebeurd en die mensen praten er wel over. Het was een moeilijke periode, maar nu is het gedaan en richt ik mij volledig op Ajax.'
Voorbeeld Vertonghen
Bij Ajax sprak Leyder bij het tekenen van zijn contract al uit dat hij een groot voorbeeld heeft als het gaat om hoe het wel moet: Jan Vertonghen. De verdediger van Tottenham Hotspur vertrok ook op jonge leeftijd naar Amsterdam en groeide daar uit tot publiekslieveling en de grote kracht achter twee landstitels op rij. 'Ik hoop ook op zo’n carrière', spreekt Leyder vol lof. 'Ik denk ook dat hij dezelfde speelstijl heeft als ik. Hij is ook niet de snelste, maar is wel een heel slimme speler.'
De grootste kracht van Vertonghen was en is echter zijn leiderschap achterin. Overmars legde de link tussen zijn naam Leyder en ‘leider’ en ook de hoofdpersoon zelf beaamt dat hij graag zijn mond open doet. 'Ja, op het veld en ernaast ben ik een leider. Ik praat veel en neem mijn verantwoordelijkheid als het moet. Bij Ajax zal ik in het begin misschien de kat uit de boom kijken, maar het zit in mijn karakter dus ik denk dat ik dat ook bij Ajax kan brengen.'
quote:Dijks op huurbasis naar Heerenveen
Ajax en sc Heerenveen hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Mitchell Dijks. De verhuur is per direct en loopt tot en met 30 juni 2014. De verdediger staat nog tot en met 30 juni 2015 onder contract bij Ajax.
Dijks werd op 9 februari 1993 geboren in Purmerend. De speler maakte op 5 augustus 2012 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax in de wedstrijd PSV - Ajax (4-2) om de Johan Cruijff Schaal. In totaal speelde hij negen officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax.
Directeur voetbalzaken Marc Overmars is blij dat Dijks op Eredivisieniveau ervaring kan opdoen in Friesland. ,,Heerenveen is een goede club voor Mitchell. We hebben veel vertrouwen in zijn kwaliteiten. Voor zijn ontwikkeling is dit een belangrijke stap."
In ieder geval veel en veel beter dan Dijks.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Blind kan namelijk ook zo goed koppen
Blind kan ook heel slecht koppen net zoals van Rhijn dat heb je ook niet echt nodig op de back. Nu heeft iemand dat een keer geroepen van Dijks en moet iedereen dat weer non stop na praten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
In ieder geval veel en veel beter dan Dijks.
Dat koppen van Dijks, tja... het is een soort automatisme van hem om het ook gewoon te ontwijken, heeft de meest gekke dingen uitgehaald in Jong Ajax. Als hij het al probeert krijg je zo'n bal als wat ie tegen AZ in de beker deed.
Nee, dat kan echt niet.
Wie dat heeft gedaan weet ik niet, ik kan in ieder geval wel zeggen ik alle wedstrijden van Dijks heb gezien en dat het werkelijk waar dramatisch is en er geen enkele verbetering in zit.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Blind kan ook heel slecht koppen net zoals van Rhijn dat heb je ook niet echt nodig op de back. Nu heeft iemand dat een keer geroepen van Dijks en moet iedereen dat weer non stop na praten.
quote:Flying Eagles starting XI vs Brazil
John Felegha – Shehu Abdullahi, Kingsley Madu, Ikechukwu Okorie, Oluwasemilogo Ajayi – Samuel Mathias, Moses Orkuma, Michael Olaitan – Daddy Moses, Alhaji Gero, Daniel Etor
Klopt hij kan ook niet goed koppen maar mensen moeten wel niet gaan overdrijven zoals vaker in dit topic.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:21 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Wie dat heeft gedaan weet ik niet, ik kan in ieder geval wel zeggen ik alle wedstrijden van Dijks heb gezien en dat het werkelijk waar dramatisch is en er geen enkele verbetering in zit.
Onze Nigeriaanse vriend staat om 19:00 opnieuw in de basis, dit keer tegen Brazilië U20;
[..]
Hij kan wel meer dingen niet goed, die jongen mag wat mij betreft lekker bij Heerenveen blijven. In tegenstelling tot Blind, die technisch wel sterk was toen hij minder speelde, zie ik bij Dijks gewoon een stuk minder ruimte voor verbetering. Lijkt mij een voorbeeld van een voetballer die in de jeugd voornamelijk door zijn fysiek mee kon komen, maar de basistechniek en voetbalintelligentie mist voor dit spelletje.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Klopt hij kan ook niet goed koppen maar mensen moeten wel niet gaan overdrijven zoals vaker in dit topic.
Laten we daar pas over oordelen na een seizoen Heerenveen dan zien we wel weer verder of gaan we hem nu al afschrijven?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij kan wel meer dingen niet goed, die jongen mag wat mij betreft lekker bij Heerenveen blijven. In tegenstelling tot Blind, die technisch wel sterk was toen hij minder speelde, zie ik bij Dijks gewoon een stuk minder ruimte voor verbetering. Lijkt mij een voorbeeld van een voetballer die in de jeugd voornamelijk door zijn fysiek mee kon komen, maar de basistechniek en voetbalintelligentie mist voor dit spelletje.
Hij geeft toch duidelijk aan waarom? Ik zie het probleem niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Laten we daar pas over oordelen na een seizoen Heerenveen dan zien we wel weer verder of gaan we hem nu al afschrijven?
Ik heb, voor mij persoonlijk, genoeg van die jongen gezien om te denken dat hij geen toekomst heeft bij Ajax. Subtop eredivisie lijkt mij zijn top.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Laten we daar pas over oordelen na een seizoen Heerenveen dan zien we wel weer verder of gaan we hem nu al afschrijven?
ben het helemaal eens.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij kan wel meer dingen niet goed, die jongen mag wat mij betreft lekker bij Heerenveen blijven. In tegenstelling tot Blind, die technisch wel sterk was toen hij minder speelde, zie ik bij Dijks gewoon een stuk minder ruimte voor verbetering. Lijkt mij een voorbeeld van een voetballer die in de jeugd voornamelijk door zijn fysiek mee kon komen, maar de basistechniek en voetbalintelligentie mist voor dit spelletje.
Dat kan heel goed zijn dat hij geen toekomst heeft bij Ajax maar ik wil hem wel eens een seizoen zien spelen dan kijken we daarna verder.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik heb, voor mij persoonlijk, genoeg van die jongen gezien om te denken dat hij geen toekomst heeft bij Ajax. Subtop eredivisie lijkt mij zijn top.
Ja Dijks is mijn neef.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:32 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hij geeft toch duidelijk aan waarom? Ik zie het probleem niet.
Of is Dijks nou ook al familie van jou?
Dat mag. Ik heb zelf al wel genoeg gezien van Dijks om mijn mening te vormen, en dat is niet alleen omdat iemand ooit iets heeft gezegd over koppen of dat er altijd een pispaal moet zijn waar iedereen over jankt. Dat is puur gebaseerd op zijn overduidelijke tekortkomingen die hij naar alle waarschijnlijkheid nooit genoeg gaat kunnen bijschaven om bij Ajax mee te kunnen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat kan heel goed zijn dat hij geen toekomst heeft bij Ajax maar ik wil hem wel eens een seizoen zien spelen dan kijken we daarna verder.
Wel mooi dat ongeveer 95% van de Ajacieden ook zo over Blind praten 2 seizoenen terugquote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat mag. Ik heb zelf al wel genoeg gezien van Dijks om mijn mening te vormen, en dat is niet alleen omdat iemand ooit iets heeft gezegd over koppen of dat er altijd een pispaal moet zijn waar iedereen over jankt. Dat is puur gebaseerd op zijn overduidelijke tekortkomingen die hij naar alle waarschijnlijkheid nooit genoeg gaat kunnen bijschaven om bij Ajax mee te kunnen.
Dat weet je nooit, was bij Blind eigenlijk ook zo, al schat ik die als voetballer hoger inquote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat mag. Ik heb zelf al wel genoeg gezien van Dijks om mijn mening te vormen, en dat is niet alleen omdat iemand ooit iets heeft gezegd over koppen of dat er altijd een pispaal moet zijn waar iedereen over jankt. Dat is puur gebaseerd op zijn overduidelijke tekortkomingen die hij naar alle waarschijnlijkheid nooit genoeg gaat kunnen bijschaven om bij Ajax mee te kunnen.
maar er werd bij hem aan zijn fysieke kwaliteiten getwijfeld en die verbeter je nou eenmaal veel makkelijker dan je voetballende kwaliteiten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wel mooi dat ongeveer 95% van de Ajacieden ook zo over Blind praten 2 seizoenen terug
Als je ergens verdedigend beter kan worden dan is het op dit moment wel bij Ajax met onder andere Stam.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:44 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
maar er werd bij hem aan zijn fysieke kwaliteiten getwijfeld en die verbeter je nou eenmaal veel makkelijker dan je voetballende kwaliteiten.
Nu is dat achteraf makkelijk praten, maar zoals ik al heb aangegeven: bij Blind zag je dat hij wel de techniek had om mee te kunnen. Vervolgens heeft hij hard aan zichzelf gewerkt en nu kan hij prima mee. Dit in tegenstelling tot Dijks, die technisch lang niet goed genoeg is en dit ook niet zal kunnen gaan verbeteren. Het zijn compleet andere redenen waarom ze niet mee kunnen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wel mooi dat ongeveer 95% van de Ajacieden ook zo over Blind praten 2 seizoenen terug
Hij heeft ook wel een hele slechte periode gehad, alleen maar mooi dat hij daar zo goed is uitgekomen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Daar staat voetballend, niet verdedigend.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als je ergens verdedigend beter kan worden dan is het op dit moment wel bij Ajax met onder andere Stam.
Heeft al met al vrij lang geduurd als je die periode bij Groningen mee telt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:46 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Hij heeft ook wel een hele slechte periode gehad, alleen maar mooi dat hij daar zo goed is uitgekomen.
ja, leuk maar daar had ik het niet over.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als je ergens verdedigend beter kan worden dan is het op dit moment wel bij Ajax met onder andere Stam.
Blind was toen ook al technisch superieur aan het niveau dat Dijks nu heeft, en techniek train je gewoon een stuk minder makkelijk bij, ook al heet je trainer Bergkamp.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat weet je nooit, was bij Blind eigenlijk ook zo, al schat ik die als voetballer hoger in
Dat is waar, een betere voetballer, al vind ik hem verdedigend nog steeds net nietquote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Blind was toen ook al technisch superieur aan het niveau dat Dijks nu heeft, en techniek train je gewoon een stuk minder makkelijk bij, ook al heet je trainer Bergkamp.
Nou moet je niet gaan overdrijven. Blind was ook voetballend dramatisch bij Groningen en in het begin bij Ajax.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Blind was toen ook al technisch superieur aan het niveau dat Dijks nu heeft, en techniek train je gewoon een stuk minder makkelijk bij, ook al heet je trainer Bergkamp.
Ja dat wel, maar hij is nu 23 en dan heb je nog wel tijd genoeg voor een mooie carrière.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heeft al met al vrij lang geduurd als je die periode bij Groningen mee telt.
Maakt ook niet zoveel uit, als back bij Ajax in dit systeem zal je vooral voetballend van waarde moeten zijn. Aangezien dat precies is waar Dijks tekort schiet is er in mijn optiek geen plek meer voor hem bij Ajax zolang Ajax in dit systeem speelt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is waar, een betere voetballer, al vind ik hem verdedigend nog steeds net niet
Veel kenners hier. Die weten het veel beter dan het TH.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Daarom, Dijks is pas 19quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:50 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar hij is nu 23 en dan heb je nog wel tijd genoeg voor een mooie carrière.
En Dijks is pas 19 die heeft nog meer tijd voor een mooie carrière als hij stappen kan makenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:50 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar hij is nu 23 en dan heb je nog wel tijd genoeg voor een mooie carrière.
Ik kan me vergissen, maar was Blind op rechtsback niet juist zo van waarde voor Groningen omdat hij kon voetballen? Als ik dat topic van hem zo teruglees staat er ook in 2008 al een heleboel berichten dat hij technisch juist zo vaardig is. Dat kan niemand zeggen over Dijks.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nou moet je niet gaan overdrijven. Blind was ook voetballend dramatisch bij Groningen en in het begin bij Ajax.
Uiteindelijk moet je naar goeie linksback toe, Blind wordt in NL nauwelijks verdedigend op de proef gesteld, dat heeft niet alleen met het systeem te maken maar ook met de tegenstand in NL.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maakt ook niet zoveel uit, als back bij Ajax in dit systeem zal je vooral voetballend van waarde moeten zijn. Aangezien dat precies is waar Dijks tekort schiet is er in mijn optiek geen plek meer voor hem bij Ajax zolang Ajax in dit systeem speelt.
Boilesen moet dat worden, toch?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet je naar goeie linksback toe, Blind wordt in NL nauwelijks verdedigend op de proef gesteld, dat heeft niet alleen met het systeem te maken maar ook met de tegenstand in NL.
(Ik bedoel overigens niet dat Dijks wel die goeie back is)
Ging die niet weg?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:59 schreef Ludachrist het volgende:
Wie staat er dit seizoen eigenlijk linksback bij Heerenveen? Raitala ofzo?
Gaat pas na het WK gebeuren denk ik, Daley zal wel iets bedongen hebben tijdens zijn contractbesprekingen om zijn plek in Oranje vast te kunnen houden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:01 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Blind als verdedigende middenvelder, Boilesen linksback en Moisander centraal wil ik ook nog wel eens zien
Is Bazoer er dan nog niet klaar voor? Die lijkt te worden omgevormd tot verdedigende middenvelderquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gaat pas na het WK gebeuren denk ik, Daley zal wel iets bedongen hebben tijdens zijn contractbesprekingen om zijn plek in Oranje vast te kunnen houden.
Speelronde 7/8 Feyenoord uit en direct na de winterstop thuis let maar opquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:10 schreef Ajacied422 het volgende:
Over ong. 10 dagen wordt het concept speelschema naar de clubs verstuurd.
Als Blind nog zo'n seizoen speelt, met een WK erbij, denk ik dat er wel een geïnteresseerde buitenlandse club aanklopt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Is Bazoer er dan nog niet klaar voor? Die lijkt te worden omgevormd tot verdedigende middenvelder
Openingsronde vast op bezoek bij een kutclub zoals Roda JC. Laatste ronde of een na laatste ronde tegen een degradatiekandidaat thuisquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Speelronde 7/8 Feyenoord uit en direct na de winterstop thuis let maar op
Dat zou ook nog kunnen inderdaadquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als Blind nog zo'n seizoen speelt, met een WK erbij, denk ik dat er wel een geïnteresseerde buitenlandse club aanklopt.
quote:Ajax wil het liefst met Jong op De Toekomst blijven spelen
Ajax heeft de wens ook in de Jupiler League met Jong Ajax op De Toekomst te voetballen. Het hangt onder meer van de KNVB af of dit ook in de praktijk mogelijk is. Ajax vindt het geen probleem voor 'grotere wedstrijden' uit te wijken naar de Amsterdam Arena.
Aanpassingen
Aan het spelen van Jupiler League zijn voor clubs strenge eisen verbonden, juist op het gebied van accommodatie. Zo is het op De Toekomst momenteel niet mogelijk om uitsupporters 'gescheiden plaatsen' aan te bieden ten opzichte van de thuisfans.
Dit is slechts een van de eisen van de KNVB. De speellocatie moet aan allerlei voorwaarden voldoen. Er staat bijvoorbeeld wel een tribune op De Toekomst, maar dit is nog niet voldoende. "Het heeft onze voorkeur met Jong Ajax op De Toekomst te blijven spelen," meldt een woordvoerder van Ajax desondanks in gesprek met Ajax Life.
"Als het complex met enkele aanpassingen aan de eisen kan voldoen, voeren we die graag door. Voor 'grotere wedstrijden' - bijvoorbeeld met veel uitsupporters - denken we eraan uit te wijken naar de Arena. Jong Ajax - Jong PSV trok in 2009 maar liefst 23.000 toeschouwers, de hele eerste ring was gevuld. Zulke wedstrijden spelen we graag in de Arena," vervolgt de zegsman.
Als het om kleinere wedstrijden gaat waar veel minder toeschouwers op afkomen, ziet Ajax het niet zitten te verkassen naar de Arena. Daar valt dan geen sfeer in te krijgen en bovendien moet het stadion gewoon worden gehuurd. Het Olympisch Stadion als mogelijke speellocatie lijkt geen optie. De woordvoerder heeft daar op de burelen geen discussies over opgevangen.
Het Mitsubishi Forklift Stadion in Almere is wel genoemd als uitwijkmogelijkheid. Maar dat doet Ajax liever niet, bevestigt hij. "Ajax komt niet uit Almere, maar uit Amsterdam. We willen zo dicht mogelijk bij onze thuishaven blijven. Hopelijk krijgen we van de KNVB toestemming om op De Toekomst te voetballen en soms uitwijken naar de Arena is voor Ajax absoluut bespreekbaar."
Fox wil graag zoveel mogelijk wedstrijden rechtstreeks op televisie uitzenden. Ook de wedstrijden van Jong Ajax. Wat betreft het voorkeurstijdstip voor thuisduels wordt maandagavond genoemd, al is nog niets officieel. "Alles is bij ons nu al ingesteld op de maandagavond," luidt het antwoord als Ajax Life ernaar informeert.
De woordvoerder benadrukt tenslotte dat het bezoeken van Jong Ajax 'laagdrempelig' moet blijven. Tot dusver was het gratis om de talenten in het tweede elftal aan het werk te zien. Wel moet sinds enige tijd worden betaald voor het parkeren van de auto.
De selectie van Jong Ajax moet ook aan bepaalde eisen voldoen. Er moeten zestien Jong Ajacieden tot 23 jaar onder contract staan, die worden begeleid door een gediplomeerde fulltime-hoofdcoach en een assistent. Ook de assistent moet zijn diploma hebben. Per keer mogen drie dispensatiespelers meedoen en na vijftien wedstrijden in het eerste is een speler niet meer speelgerechtigd voor de Jupiler League.
Jong Ajax krijgt geen startbewijs voor het KNVB-bekertoernooi.
quote:Eerste gesprekken Ajax met mogelijke hoofdsponsoren
Ajax voert eerste gesprekken met mogelijke hoofdsponsoren.Het is geen geheim meer dat Ajax op zoek is naar een nieuwe hoofdsponsor. Het was tot nu toe wel een geheim dat de eerste gesprekken met mogelijke kandidaten zijn gevoerd. Maar dat is dan ook alles wat Michael Kinsbergen op dit moment kan delen. Namen worden niet genoemd.
Internationale belangen
Aegon is sinds 2008 aan Ajax verbonden, maar doet in de zomer van 2014 een stapje terug. Het thuisshirt dat binnenkort wordt gepresenteerd, is de laatste waarop de verzekeraar prijkt. De zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor is een van de taken op het bord van Kinsbergen.
Kinsbergen is sinds een halfjaar de algemeen directeur en moet er zorg voor dragen dat het goed gaat met Ajax. "Het wordt niet gemakkelijk om een fantastische partner als Aegon te vervangen, maar het zal toch moeten," vertelt de baas van de club in ABA Today, een uitgave van Ajax Business Associates.
"Het lijkt me duidelijk dat we ons op een sponsor met internationale belangen richten. We hebben een lijst met mogelijke kandidaten samengesteld en daarmee zijn inmiddels de eerste gesprekken gevoerd. Daar speelt onze directeur marketing Edwin van der Sar een belangrijke rol in."
Kinsbergen heeft zichzelf ten doel gesteld een goede greep op de financiën te krijgen. Zodat Ajax totaal geen risico meer loopt, met welk beleid dan ook. Daarom is de jaarlijkse begroting ook gebaseerd op niet overwinteren in de Europa League. De miljoenen die de Champions League oplevert, vormen dan een leuk extraatje zonder dat de club ervan afhankelijk is.
"Verder vind ik het redelijk uniek dat we de prijs van onze seizoenkaarten niet verhogen. Dat is vijftien jaar niet gebeurd, maar past wel in deze tijd," vindt Kinsbergen. "Vooralsnog proberen we onze financiën via andere kanalen te verhogen en niet via onze supporters. Heb ik persoonlijk een heel goed gevoel bij."
Goed bezig. Ik was al bang om elke keer 10 - 15 euro te gaan betalen om Jong Ajax te gaan kijken en dan ook nog eens in de sfeerloze Mitsubishi tribune's. Want een stadion kan je dat niet noemen in Almere. Zou wel me maandagavond verpest hebbenquote:
Gewoon Fly Emirates tochquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon lekker cashen met betwin ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |