Met rente rekenen is niet helemaal mijn ding maar zoveel scheelt het toch niet over de totale looptijd?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 08:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Annuïteit is per definitie niet goedkoop.
Nee, al los je in het begin minder af dan op het einde, wat dus nog steeds gebaseerd is op de hra. Ik ben meer voor de lineair dalende variant.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met rente rekenen is niet helemaal mijn ding maar zoveel scheelt het toch niet over de totale looptijd?
Dit is een lineair stijgende variant - waarbij je dus steeds minder HRA krijgt. Beste manier is gewoon is 50% aflossingsvrij hebben (wat nu niet meer kan) en dan jaarlijks de 10% boetevrij zelf aflossen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:08 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee, al los je in het begin minder af dan op het einde, wat dus nog steeds gebaseerd is op de hra. Ik ben meer voor de lineair dalende variant.
Ja. Vast bedrag aan aflossing en steeds minder rente betalen. Als dat is wat je bedoeld. Die heb ik ook gehad.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:08 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee, al los je in het begin minder af dan op het einde, wat dus nog steeds gebaseerd is op de hra. Ik ben meer voor de lineair dalende variant.
Bedoel je 10% over het aflossingsvrije gedeelte? Of is dat je aflossingsgedeelte?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit is een lineair stijgende variant - waarbij je dus steeds minder HRA krijgt. Beste manier is gewoon is 50% aflossingsvrij hebben (wat nu niet meer kan) en dan jaarlijks de 10% boetevrij zelf aflossen.
Ja die bedoel ik. Op deze manier is het erg duidelijk waar je aan toe bent.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ja. Vast bedrag aan aflossing en steeds minder rente betalen. Als dat is wat je bedoeld. Die heb ik ook gehad.
Nee je lost natuurlijk per definitie 50% af. Dus daar moet je niet aan zitten. Het gaat juist om het aflossingsvrije gedeelte - die schuld blijft in beginsel staan. Dat moet je gewoon zelf aflossen. Voor iemand die verstandig met geld om kan gaan (maar toch lage maandelijkse lasten wil) is dit de ideale oplossing. Je speelt hoe dan ook wel op safe met een 50% aflossingsvrije hypotheek, en je hebt in beginsel maximaal fiscaal voordeel (tenzij je tussentijds gaat aflossen).quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:24 schreef Tem het volgende:
[..]
Bedoel je 10% over het aflossingsvrije gedeelte? Of is dat je aflossingsgedeelte?
Aha duidelijk. Dat is wel een goede inderdaad alleen wel een flinke toename van je vaste lasten per jaar (extra 10% van die 50%). Ik vind sowieso dat een hypotheek een gedeelte aflossingsvrij moet kunnen zijn. De bank krijgt altijd een bepaald bedrag voor het huis terug namelijk.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee je lost natuurlijk per definitie 50% af. Dus daar moet je niet aan zitten. Het gaat juist om het aflossingsvrije gedeelte - die schuld blijft in beginsel staan. Dat moet je gewoon zelf aflossen. Voor iemand die verstandig met geld om kan gaan (maar toch lage maandelijkse lasten wil) is dit de ideale oplossing. Je speelt hoe dan ook wel op safe met een 50% aflossingsvrije hypotheek, en je hebt in beginsel maximaal fiscaal voordeel (tenzij je tussentijds gaat aflossen).
Die 10% is natuurlijk extreem overdreven als je dat gaat doen - dat zou betekenen dat je binnen 10 jaar de helft van je hypotheek hebt afgelost. In de praktijk zal je gewoon de 30 jaar looptijd aanhouden als aflossingstermijn (van die overige 50%). Het voordeel is dat je wat flexibeler met je eigen geld om kan gaan.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Aha duidelijk. Dat is wel een goede inderdaad alleen wel een flinke toename van je vaste lasten per jaar (extra 10% van die 50%). Ik vind sowieso dat een hypotheek een gedeelte aflossingsvrij moet kunnen zijn. De bank krijgt altijd een bepaald bedrag voor het huis terug namelijk.
http://www.myfonts.com/WhatTheFont/quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:40 schreef betyar het volgende:
Kan iemand mij helpen aan het lettertype van dit of iets wat er op lijkt.
http://i.imgur.com/JaoRhZU.jpg
Kan het niet vinden![]()
Helaasquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.myfonts.com/WhatTheFont/
Tja, daar zijn geen pillen voor.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:44 schreef 99.999 het volgende:
Annuïteit en lineair haal ik ook altijd door elkaar
quote:When the Carter administration turned down Iran's request for nuclear capable missiles, they turned to the Israelis. They were working on the Project Flower ballistic missiles with Israel, and had already begun purchasing 1 billion worth of Iraeli light arms as well as expressing interest in an upgraded Mirage V, the IAI Kfir and the Gabriel (missile). Other orders included radars, and electromagnetic warfare technology.
En je woonlasten nemen alleen maar af... (behoudens renteschommelingen)quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:26 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik. Op deze manier is het erg duidelijk waar je aan toe bent.
Je haalt wel eens vaker wat door elkaar ben ik bang.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:44 schreef 99.999 het volgende:
Annuïteit en lineair haal ik ook altijd door elkaar
Inderdaad.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je haalt wel eens vaker wat door elkaar ben ik bang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |