abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:43:38 #1
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_127201575

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:44:30 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:45:58 #3
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_127201741
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:42 schreef Snakey het volgende:

[..]

Bruut _O_
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:48:52 #5
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_127201829
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:48 schreef RaymondK het volgende:

[..]

netjes,

en dan in 1x neer pleuren, net als in de gym.
Neejoh, dan schieten al die instructeurs in de vlekken!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_127201841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 03:01 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Drie dagen achter elkaar je pecs, triceps en front delts belasten lijkt me niet optimaal. Waarom doe je training b niet gewoon op vrijdag?
Dan belast je je benen twee trainingen achter elkaar heel zwaar, lijkt me ook niet optimaal eigenlijk. Dat van pecs, triceps en front delts klopt inderdaad.. Even over nadenken.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_127202080
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:50 schreef Push. het volgende:

[..]

Dan belast je je benen twee trainingen achter elkaar heel zwaar, lijkt me ook niet optimaal eigenlijk. Dat van pecs, triceps en front delts klopt inderdaad.. Even over nadenken.
Ja maar dan zit er iig 48 uur rust tussen, als je maandag woensdag vrijdag traint. Je kunt ook gewoon training c op vrijdag doen en b op woensdag, daar los je, lijkt me, alles mee op.
pi_127202127
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:56 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Ja maar dan zit er iig 48 uur rust tussen, als je maandag woensdag vrijdag traint. Je kunt ook gewoon training c op vrijdag doen en b op woensdag, daar los je, lijkt me, alles mee op.
Oh kut, zie net dat ik een foutje heb gemaakt. A moet zijn maandag, B woensdag, C vrijdag. :') Was al laat.
pi_127202202
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:57 schreef Push. het volgende:

[..]

Oh kut, zie net dat ik een foutje heb gemaakt. A moet zijn maandag, B woensdag, C vrijdag. :') Was al laat.
Dan heb ik niks gezegd. Ziet er prima uit.
pi_127202775
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:59 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Dan heb ik niks gezegd. Ziet er prima uit.
Oke, thanks :). Was even aan het twijfelen of ik niet nog een essentiële oefening mis voor explosiviteit, maar geloof het niet.
pi_127203048
Omdat ik klaar ben met mijn examens, heb ik besloten om te gaan fitnessen.
Ik wil niet alles voor niks doen, dus wil ik mijzelf goed voorbereiden.

Waar ik nu mee zit is het voedingsschema waar ik nu mee bezig ben. Ik kom aan mijn benodigde eiwitten per dag (60kg x 2,2 = 132 gram), maar wat mij opviel was dat mijn koolhydraten en kcal inname vrij laag zijn. Mijn voedingsschema tot nu toe:

's Ochtends voor de training (9:00):
40 gram havermout met 250 ml magere melk
250 gram magere melk er naast
3x volkoren cracker met pindakaas

Voor de training:
30gram whey (zonder smaak) met gewoon water

Tussendoortje/lunch (na de training 12:30/13:00):
50 gram beef jerky of een blikje tonijn (zelf salade maken)

Avond eten:
100± gram rijst
Random eten (9/10x groente met kip) en goed voor circa 15 gram aan eiwitten grof geschat.

Vlak voor het slapen:
200 gram magere kwark

Ik kom hiermee op ongeveer 134 tot 148 gram eiwitten uit. Mijn inname van koolhydraten zijn 208 gram (264 gram nodig) en het aantal Kcal maar slechts 1476. Heeft iemand nog een aanvulling of verbetering voor dit schema? Kritiek en commentaar zijn dus zeer welkom :)
pi_127203168
Lees gewoon even de OP anders.
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:20:46 #14
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_127203212
Noten/pinda's voor easy kcals bro.
BEASTMODE
pi_127203288
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:17 schreef Ryoku het volgende:
Ik kom hiermee op ongeveer 134 tot 148 gram eiwitten uit. Mijn inname van koolhydraten zijn 208 gram (264 gram nodig) en het aantal Kcal maar slechts 1476. Heeft iemand nog een aanvulling of verbetering voor dit schema? Kritiek en commentaar zijn dus zeer welkom :)
208g KH is zeker niet laag, maar 1476 kcal weer wel. Je eet best weinig en zit waarschijnlijk erg laag in de vetten.
pi_127203434
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:17 schreef Ryoku het volgende:
Omdat ik klaar ben met mijn examens, heb ik besloten om te gaan fitnessen.
Ik wil niet alles voor niks doen, dus wil ik mijzelf goed voorbereiden.

Waar ik nu mee zit is het voedingsschema waar ik nu mee bezig ben. Ik kom aan mijn benodigde eiwitten per dag (60kg x 2,2 = 132 gram), maar wat mij opviel was dat mijn koolhydraten en kcal inname vrij laag zijn. Mijn voedingsschema tot nu toe:

's Ochtends voor de training (9:00):
40 gram havermout met 250 ml magere melk
250 gram magere melk er naast
3x volkoren cracker met pindakaas

Voor de training:
30gram whey (zonder smaak) met gewoon water

Tussendoortje/lunch (na de training 12:30/13:00):
50 gram beef jerky of een blikje tonijn (zelf salade maken)

Avond eten:
100± gram rijst
Random eten (9/10x groente met kip) en goed voor circa 15 gram aan eiwitten grof geschat.

Vlak voor het slapen:
200 gram magere kwark

Liter melk en wat noten erbij, zit je zo aan de 2500(geen idee wat je nodig hebt)
pi_127203439
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:22 schreef Nic1 het volgende:

[..]

208g KH is zeker niet laag, maar 1476 kcal weer wel. Je eet best weinig en zit waarschijnlijk erg laag in de vetten.
Wat kan je mij aanraden om bijvoorbeeld 's middags te eten? Want volgens mijn schema lunch ik niet echt.

En pinda's zitten vol met vet. Niet slecht of zo, maar ik ben bang dat ik er te veel ga eten en dat het trainen dan voor niets is.
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:33:16 #18
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_127203772
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:26 schreef Ryoku het volgende:

En pinda's zitten vol met vet. Niet slecht of zo, maar ik ben bang dat ik er te veel ga eten en dat het trainen dan voor niets is.
Je *MOET* iets boven onderhoud eten om het meeste uit je training te halen qua spiergroei en krachttoename, als dat je trainingsdoel is.

Als je doel is vet verliezen, dan *MOET* je iets onder onderhoud eten.

'Bang zijn dat' bestaat niet; dan moet je het zelf beter bij gaan houden.
Confidence through competence
pi_127203896
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:26 schreef Ryoku het volgende:

[..]

Wat kan je mij aanraden om bijvoorbeeld 's middags te eten? Want volgens mijn schema lunch ik niet echt.

Je wordt niet vet, van vet eten. Je wordt vet van teveel calorieën binnenkrijgen. Als je gewoon bijhoudt wat je eet, krijg je de juiste hoeveelheid calorieën binnen.

Vetten zijn belangrijk voor je lichaam, vetarm eten is niet aan te raden.
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:36:07 #20
55709 Stereotomy
pi_127203923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:
waar halen jullie vandaan dat je bij ss met lege barbell moet beginnen? je begint de warmup met lege barbell ja (deadlift uitgezonderd), maar verder voeg je de eerste training al zoveel gewicht toe als jouw lichaam aan kan.

ik lees dit:

squat:

[..]

press:

[..]

bench press:

[..]

deadlift:

[..]

power clean:

[..]

als je met een lege barbell zou beginnen zou je pas na 1 maand squatten wat uitdaging hebben.
Nog ff deze post quoten. Je hebt gelijk, was al lang geleden dat ik SS had gelezen en Rippetoe raadt idd aan flink te oefenen met lege bar maar de eerste training al zwaarder te gaan totdat je vorm niet meer perfect is.
pi_127204441
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:35 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Je wordt niet vet, van vet eten. Je wordt vet van teveel calorieën binnenkrijgen.
Dankje. Dit is dus iets wat ik vaak vergeet. Ik zal 150 gram pinda's aan het schema toevoegen. Gelijk goed voor 937 kcal voor na de training. Hiermee kom ik uit op 2276 kcal per dag. Nog 224 meer ergens uit halen en ik zit goed. Als het beter kan hoor ik dat ook graag :)
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:47:17 #22
55709 Stereotomy
pi_127204490
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:46 schreef Ryoku het volgende:

[..]

Dankje. Dit is dus iets wat ik vaak vergeet. Ik zal 150 gram pinda's aan het schema toevoegen. Gelijk goed voor 937 kcal voor na de training. Hiermee kom ik uit op 2276 kcal per dag. Nog 224 meer ergens uit halen en ik zit goed. Als het beter kan hoor ik dat ook graag :)
Je melk/kwark vervangen door halfvolle of volle melk/kwark.

Hoeveel kcal zit je dan boven je berekende onderhoud?
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:55:41 #23
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_127204927
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:46 schreef Ryoku het volgende:

[..]

Dankje. Dit is dus iets wat ik vaak vergeet.
Kan gebeuren. Dit vergeet 90% van de wereldbevolking wel eens.
BEASTMODE
pi_127205169
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:47 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je melk/kwark vervangen door halfvolle of volle melk/kwark.

Hoeveel kcal zit je dan boven je berekende onderhoud?
halfvolle producten scheelt het 100 kcal meer en met volle producten over de 200 kcal meer. Ook een goede aanvulling :)

Hiermee red ik het wel. Bedankt voor de hulp!
pi_127205197
Ik heb voor zowel Pull ups en Chin ups de 15 reps bereikt dus ik ga gewicht toevoegen. Hoeveel reps moet ik aanhouden, zat zelf aan 8 te denken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')