O?quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:45 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Vraag 5 deelde ik alles door 3x
-3 / 3x = x
Dit is zeker een grapje? Denk je serieus dat TS ook maar het flauwste idee heeft wat een afgeleide is en hoe je die bepaalt?quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:26 schreef Janneke141 het volgende:
Hint bij 9: Differentiëren en de hap gelijk aan nul stellen.
Ik ben zo vrij om hier niets van te geloven. Dus ik begin gewoon weer bovenaan. Wat is je uitwerking van opgave 1 ?quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:57 schreef Sucuk het volgende:
Een lijn gaat door de punten (3, -1) en (5, 3). Bereken het snijpunt met de y-as van deze lijn.
Als iemand mij met deze kan helpen, zou dat tof zijn. De rest is mij wel gelukt.
a6b-3quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:00 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik ben zo vrij om hier niets van te geloven. Dus ik begin gewoon weer bovenaan. Wat is je uitwerking van opgave 1 ?
Begin met het maken van een schets van de grafiek, dan heb je vast een indruk van de uitkomst en valt het meteen op als je door een rekenfout op iets heel anders uitkomt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:57 schreef Sucuk het volgende:
Een lijn gaat door de punten (3, -1) en (5, 3). Bereken het snijpunt met de y-as van deze lijn.
Als iemand mij met deze kan helpen, zou dat tof zijn. De rest is mij wel gelukt.
OK. Dat is correct.quote:
geschetst en het hoort iets te zijn van 0,6 of 0,5. Maar weet echt niet hoe. Ben het echt verleerd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Begin met het maken van een schets van de grafiek, dan heb je vast een indruk van de uitkomst en valt het meteen op als je door een rekenfout op iets heel anders uitkomt.
WTF?quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:06 schreef Sucuk het volgende:
[..]
geschetst en het hoort iets te zijn van 0,6 of 0,5. Maar weet echt niet hoe. Ben het echt verleerd.
ik bedoel: ( 0, -6 ) of ( 0 , -5 )quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:06 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
WTF?
Hoe loopt die lijn bij jou?
Opgave 4 heb ik wel:quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:03 schreef Riparius het volgende:
[..]
OK. Dat is correct.
Nu opgave 2. Hier moet je vinden dat x = 9/5. Laat jij nu eens zien hoe je opgave 2 uitwerkt.
Nee, klopt niets van. Als je langs de lijn van het punt (3; −1) naar het punt (5; 3) gaat, dan ga je 2 eenheden naar rechts en 4 eenheden omhoog. De richtingscoëfficiënt van de lijn is dus 4/2 = 2. Maar wat betekent dit als je vanuit het punt (3; −1) langs de lijn drie eenheden naar links beweegt?quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:06 schreef Sucuk het volgende:
[..]
geschetst en het hoort iets te zijn van 0,6 of 0,5. Maar weet echt niet hoe. Ben het echt verleerd.
Dan zie je dus al meteen dat je eerdere antwoord van (0,0) nooit kan kloppen.quote:
Wat dus nooit goed kan zijn, want er wordt niet gevraagd om het antwoord af te ronden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:10 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Opgave 2 weet ik helaas niet. Ik kom echt op 1,67 uit.
OK. Nu opgave 2. Laat eens zien wat je hiermee hebt gedaan.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:10 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Opgave 4 heb ik wel:
33 * 3-7 wordt 3-4
3-4 / 3-5 wordt 31 dus 3 is het antwoord.
Heb het trucje gevonden!quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan zie je dus al meteen dat je eerdere antwoord van (0,0) nooit kan kloppen.
Je gaf eerder al aan dat de richtingscoëfficiënt 2 is en je hebt bovendien de y-waarde behorende bij x = 3 (namelijk -1). Trek dan 3 maal de richtingscoëfficiënt (3 - 0 = 3) af van -1 en je hebt de y-waarde van het gevraagde punt.
Dat is correct, zie hier.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:18 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Heb het trucje gevonden!
y = 2X + b
Ik pak de coördinaten (3, -1)
-1 = 2 * 3 + b
-1 = 6 + b
-1 - 6 = b
-7 = b
Dus het snijpunt met de y-as van deze lijn is ( 0, -7)
Mwah, een beetje. Ook bij de havo-wiskunde A krijg je (beperkt) differentiëren van een paar eenvoudige functies. Ik heb geen zin om het hele topic door te lezen, en door de hints een beetje te variëren in moeilijkheidsgraad probeer ik een beeld te krijgen van de vaardigheden die TS wel en niet heeft. De kans dat deze oplossing voor TS meteen naar een oplossing zou leiden was inderdaad erg klein.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:59 schreef Riparius het volgende:
Dit is zeker een grapje? Denk je serieus dat TS ook maar het flauwste idee heeft wat een afgeleide is en hoe je die bepaalt?
Het antwoord is 167/100?quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:10 schreef Sucuk het volgende:
Dat is juist, maar je moet bij dergelijke herleidingen geen decimale breuken (kommagetallen) gebruiken. Schrijf dus:quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:20 schreef Sucuk het volgende:
Als je het hellingsgetal oftewel de richtingscoëfficiënt moet berekenen van de rechte lijn voorgesteld door deze formule:
4y + 8 = -2x
Dan is dit toch het hellingsgetal:
4y = -2x - 8
y = -0,5x - 2
Hellingsgetal is dus -0,5
Oké top.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:00 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat is juist, maar je moet bij dergelijke herleidingen geen decimale breuken (kommagetallen) gebruiken. Schrijf dus:
y = −½x − 2
Nee, het minteken staat hier voor 32 = 9 als geheel. Misschien is het duidelijker met haakjes: −(32) = −9. En inderdaad is (−3)2 = (−3)·(−3) = +9.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:04 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Oké top.
-3² waarom is dat -9? Het is toch -3 * -3 en - - = + dus 9 toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |