Huh, + moet toch x zijn?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:07 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je weet nu toch wel dat 2 + √4 = 2 + 2 = 4 mag ik hopen?
Dat is uit je notatie hierboven niet erg duidelijk. Omdat je recent met vierkantsvergelijkingen en met het oplossen daarvan met behulp van de abc-formule bezig was, nam ik aan dat je 2 + √4 en 2 - √4 bedoelde. Maar uiteraard heb je ook 2√4 = 2·2 = 4.quote:
Dat kringel = teken (benaderingsteken) betekent "is ongeveer".quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:34 schreef Sucuk het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe los je die op? Ik bedoel handmatig dan... Ik kom er nooit uit dat het x = 0,31 of x = - 0,81 kan zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Thormodo op 18-06-2013 18:51:04 ]
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:44 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Dat kringel = teken (benaderingsteken) betekent "is ongeveer".
In dit geval ronden ze de wortel dus af, wat je nooit zou moeten doen, tenzij er expliciet om gevraagd wordt. Dan staat er bijvoorbeeld dat je het antwoord in 2 decimalen moet benaderen, maar dan zul je een rekenmachine nodig hebben.
In dit geval kun je de wortel dus vereenvoudigen, op de manier zoals Riparius je geleerd heeft, en dan gewoon die wortel laten staan.Kan ik dat zo op de computer opschrijven? Want ik weet niet of er bij die intaketoetsen maar 1 antwoord kan of meerdere?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er geen makkelijkere opties?
[ Bericht 1% gewijzigd door Sucuk op 18-06-2013 19:34:03 ]
Je kunt de oplossingen van de vierkantsvergeliking hierboven vereenvoudigen totquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:18 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Kan ik dat zo op de computer opschrijven? Want ik weet niet of er bij die intaketoetsen maar 1 antwoord kan of meerdere?
Zijn er geen makkelijkere opties?
Vraag 1 (en 4): ken je de rekenregels voor het werken met machten?quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:39 schreef Sucuk het volgende:
Kan iemand mij met deze vragen helpen? Ik kom hier niet uit, want ik weet niet wat je moet doen...
[ afbeelding ]
Oeps vraag 6 hoorde er niet tussen!quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:45 schreef Riparius het volgende:
[..]
Vraag 1 (en 4): ken je de rekenregels voor het werken met machten?
Vraag 3 en 6: deze zou je nu toch echt zelf moeten kunnen.
1. Door steeds teller en noemer met hetzelfde te vermenigvuldigen of door hetzelfde te delen kun je het vereenvoudigen tot een breuk waarbij boven de streep alleen nog een macht van a staat en onder de streep alleen nog een macht van b.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:39 schreef Sucuk het volgende:
Kan iemand mij met deze vragen helpen? Ik kom hier niet uit, want ik weet niet wat je moet doen...
[ afbeelding ]
Van vraag 3 snap ik niet wat de 3 boven de wortel betekent? Als het er naast zou staan had ik het wel begrepen?quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
1. Door steeds teller en noemer met hetzelfde te vermenigvuldigen of door hetzelfde te delen kun je het vereenvoudigen tot een breuk waarbij boven de streep alleen nog een macht van a staat en onder de streep alleen nog een macht van b.
2. Werk eerst de haakjes weg, zorg vervolgens dat je nog maar aan 1 kant van het =teken een veelvoud van x overhoudt, deel vervolgens door dat veelvoud zodat je de waarde van x overhoudt.
3. Hoeveel is 5 x 5 x 5?
4. Zelfde principe als 1, met dat verschil (waarbij je de a kunt vervangen door het getal 3 en geen b hebt)
6. Vereenvoudig wortel(27) zodat je hier ook een veelvoud van wortel(3) uit krijgt.
7. Vergelijkbaar met 1 maar dan zonder breuk.
8. Bepaal de vergelijking die bij deze grafiek hoort of teken hem desnoods.
9. Differentiëren of herschrijven zodat je de transformatie ten opzichte van y = x^2 kunt bepalen.
De derdemachtswortel. Daarbij moet je nu dus naar de derde macht kijken in plaats van de tweede zoals bij de (vierkants)wortel het geval is. De derdemachtswortel van x tot de derde is x.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:52 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Van vraag 3 snap ik niet wat de 3 boven de wortel betekent? Als het er naast zou staan had ik het wel begrepen?
Heb een paar antwoorden nu, weet niet zeker of ze goed zijn.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
1. Door steeds teller en noemer met hetzelfde te vermenigvuldigen of door hetzelfde te delen kun je het vereenvoudigen tot een breuk waarbij boven de streep alleen nog een macht van a staat en onder de streep alleen nog een macht van b.
2. Werk eerst de haakjes weg, zorg vervolgens dat je nog maar aan 1 kant van het =teken een veelvoud van x overhoudt, deel vervolgens door dat veelvoud zodat je de waarde van x overhoudt.
3. Hoeveel is 5 x 5 x 5?
4. Zelfde principe als 1, met dat verschil (waarbij je de a kunt vervangen door het getal 3 en geen b hebt)
6. Vereenvoudig wortel(27) zodat je hier ook een veelvoud van wortel(3) uit krijgt.
7. Vergelijkbaar met 1 maar dan zonder breuk.
8. Bepaal de vergelijking die bij deze grafiek hoort of teken hem desnoods.
9. Differentiëren of herschrijven zodat je de transformatie ten opzichte van y = x^2 kunt bepalen.
Oeps vraag 6 is 90 en niet 9. Typfout.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:01 schreef Kansenjongere het volgende:
Op 3 na zijn ze niet goed, misschien kun je aangeven hoe je tot je antwoorden kwam?
Dan is die ook goed.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:05 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Oeps vraag 6 is 90 en niet 9. Typfout.
Vraag 7 rekende ik de haakjes weg dmv de macht. dus 4a(macht4) * 4a²b(macht4) = 8a(macht6)b(macht4)quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:01 schreef Kansenjongere het volgende:
Op 3 na zijn ze niet goed, misschien kun je aangeven hoe je tot je antwoorden kwam?
Behalve dan dat 4x4=16, klopt dit op zich wel. Maar waarom schrijf je dan als antwoord 4 op?quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:06 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Vraag 7 rekende ik de haakjes weg dmv de macht. dus 4a(macht4) * 4a²b(macht4) = 8a(macht6)b(macht4)
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Behalve dan dat 4x4=16, klopt dit op zich wel. Maar waarom schrijf je dan als antwoord 4 op?
Dit gaat mis omdat je (denk ik) iets teveel tegelijk doet, daardoor ergens een mintekenfout maakt en daarnaast ook nog eens de fout maakt dat 2 - 1/3 = 1,7, wat het natuurlijk niet is.quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:06 schreef Sucuk het volgende:
vraag 4 deed ik:
Som werd: -2X + 1/3X = -5 + 2
1,70X = -3
X = -1,76
Vraag 7 rekende ik de haakjes weg dmv de macht. dus 4a(macht4) * 4a²b(macht4) = 8a(macht6)b(macht4)quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:09 schreef Kansenjongere het volgende:
Zoals hierboven al is gezegd, had je vraag 7 bijna goed (8 in plaats van 16) tot je op voor mij onverklaarbare wijze besloot dat je de a en de b wel weg kon werken.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 23:12 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Vraag 7 rekende ik de haakjes weg dmv de macht. dus 4a(macht4) * 4a²b(macht4) = 8a(macht6)b(macht4)
Ik snap zelf ook niet waarom ik alleen 4 had ingevuld.. Maar goed antwoord moet zijn:
816a(macht6)b(macht4)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |