abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127181239
Hallo allemaal,
Onze zoon van 20 heeft asperger, pdd-nos en dyspraxie.
Hij heeft zijn HAVO diploma gehaald, maar is gestrand op het HBO (twee keer het eerste jaar niet gered)
Nu is hier een opleidingsmogelijk die perfect bij hem past met baangarantie, maar...om naar die plek te gaan, moet hij een wajong hebben, en die is ons zojuist afgewezen...
De arbeidsconsulent vond dat hij kon werken als inpakker, samensteller (?) of medewerker tuinbouw!
Hij wil wel werken, maar zijn motoriek is zo slecht, dat hij dit echt niet kan!
Wij hebben echt die wajong nodig, al is het alleen op papier en zonder geld!!!
Wie o wie heeft de perfecte tip voor het bezwaar, want wij worden er een beetje moedeloos van...
Kan me ze opwinden om vele in de omgeving die een uitkering hebben en niet kunnen werken (lees: niet voor een baas, maar zwart maken ze meer uren dan mijn man en ik samen!)
Zijn echt radeloos, hoop dat iemand ons helpen kan... : (
pi_127182164
quote:
9s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:02 schreef ikkemij het volgende:
Kan me ze opwinden om vele in de omgeving die een uitkering hebben en niet kunnen werken (lees: niet voor een baas, maar zwart maken ze meer uren dan mijn man en ik samen!)
http://www.uwv.nl/particu(...)en_fraude/index.aspx
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_127182347
Ja, ik zag het, maar stom he, ik zou nooit iemand verraden...
Laat alleen lekker mijn eigen bloeddruk omhoog gaan...
Wat dat betreft leer ik het nooit...:S
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:16:21 #4
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_127182348
quote:
De arbeidsconsulent vond dat hij kon werken als inpakker, samensteller (?) of medewerker tuinbouw! Hij wil wel werken, maar zijn motoriek is zo slecht, dat hij dit echt niet kan!
Dat lijkt me een reden om bezwaar te maken dan. Moet je wel goed uitleggen waarom hij geen doos zou kunnen inpakken, geen hark zou kunnen vasthouden etc.
pi_127182640
Ik zou niet beoordelen hoe andere het doen, dat is nogal verkeerde manier van denken. Ik zou bekijken naar de argumenten waarom het afgewezen is en bekijken welke alternatieven mogelijk zijn. Waarom heb je een Wajong nodig om een opleiding te doen die perfect voor je kroost is echter niet zelf toegankelijk is.

De voorziening van wajong hangt samen met de uitkering ook op papier, controleer eerst eens de criteria van de wajong.
pi_127182683
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:16 schreef ikkemij het volgende:
Ja, ik zag het, maar stom he, ik zou nooit iemand verraden...
Laat alleen lekker mijn eigen bloeddruk omhoog gaan...
Wat dat betreft leer ik het nooit...:S
het is potverdrie je eigen geld... fraude altijd hard afstraffen als je er van af weet.
No Guts, No Glory
pi_127183160
quote:
Hallo allemaal,
Hij heeft zijn HAVO diploma gehaald, maar is gestrand op het HBO (twee keer het eerste jaar niet gered)
Nu is hier een opleidingsmogelijk die perfect bij hem past met baangarantie, maar...om naar die plek te gaan, moet hij een wajong hebben, en die is ons zojuist afgewezen...
De arbeidsconsulent vond dat hij kon werken als inpakker, samensteller (?) of medewerker tuinbouw!
Wie o wie heeft de perfecte tip voor het bezwaar, want wij worden er een beetje moedeloos van...
Wat voor baan gaat het om?
5 Ferrari's op videoband!
pi_127183283
Deze opleiding wordt geboden door een instantie die vergoed wordt door het UWV: www.eega.nl.
De pech van onze zoon is dat er niks mis is met zijn IQ, maar dat de motoriek de das om doet.
Met goede begeleiding kan hij veel 'automatiseren', maar daar is hulp, tijd en geduld bij nodig.
Zijn fijne motoriek is redelijk tot normaal en hij is super secuur!
Ideale scenario is voor hem werken op een lab, maar dat lijkt me zonder enige opleiding niet zo handig :P Dan hebben ze meteen een nieuw lab nodig...
Dus als ze hem daar de basis kunnen leren, dan kan hij aan het werk en zo gauw mogelijk weer uit de wajong!
pi_127183362
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Wat voor baan gaat het om?
Hoe bedoel je?
pi_127183462
quote:
Hallo allemaal,
pi_127183485
Standaard afwijzing van de UWV..
Blijven proberen en ondertussen bewijs van zijn niet-kunnen proberen aan te tonen.
Informatie van (huis)artsen, leraren, eventueele werkgevers. Desnoods een tijdje laten werken om te laten zien wat hij wel en niet kan.
pi_127183491
quote:
Hallo allemaal,
Mijn eerste gedachte als ik dit lees is dat je met Asperger best dingen in kan pakken. Ik ken 2 mensen met Asperger.. eentje werkt al jaren bij AH en de ander bij TNO. De laatste heeft wel Wajong, omdat ze er ook nog eens ADHD en Gilles de la Tourette bij heeft. Maar met alleen Asperger kan je best werken lijkt me
pi_127183590
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mijn eerste gedachte als ik dit lees is dat je met Asperger best dingen in kan pakken. Ik ken 2 mensen met Asperger.. eentje werkt al jaren bij AH en de ander bij TNO. De laatste heeft wel Wajong, omdat ze er ook nog eens ADHD en Gilles de la Tourette bij heeft. Maar met alleen Asperger kan je best werken lijkt me
Jij kent er 2 dus je bent ervaringsdeskundige en iedereen met Asperger kan dingen in pakken. :')
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_127183599
Heb je al met die opleiding hierover gesproken? Misschien kunnen ze helpen bij de aanvraag?
Of anders stichting Mee..
pi_127183622
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:30 schreef DJKoster het volgende:
Standaard afwijzing van de UWV..
Blijven proberen en ondertussen bewijs van zijn niet-kunnen proberen aan te tonen.
Informatie van (huis)artsen, leraren, eventueele werkgevers. Desnoods een tijdje laten werken om te laten zien wat hij wel en niet kan.
Ok bedankt voor de tip, zoveel mogelijk lijntjes uitgooien dus...
Hij solliciteert zich suf (schriftelijk), maar door zijn motoriek nemen ze hem steeds niet aan...
pi_127183739
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Was het maar alleen asperger, door de pdd-nos en zijn motoriek (DCD) zijn voor ons normale handelingen erg moeilijk voor hem...
pi_127183750
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:31 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Jij kent er 2 dus je bent ervaringsdeskundige en iedereen met Asperger kan dingen in pakken. :')
Als je een slechte motoriek hebt dan ben je niet meteen spastisch en kan je best dingen inpakken ja.. een ster op het voetbalveld zal je niet snel worden, maar dozen inpakken.. kom op hee, dat kan iedereen met 2 armen en 2 handen.
pi_127183814
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als je een slechte motoriek hebt dan ben je niet meteen spastisch en kan je best dingen inpakken ja.. een ster op het voetbalveld zal je niet snel worden, maar dozen inpakken.. kom op hee, dat kan iedereen met 2 armen en 2 handen.
De vraag is of het ook met de gewenste snelheid is die werkgevers verlangen om het rendabel te maken om aangenomen te worden.
pi_127183853
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:33 schreef ikkemij het volgende:

[..]

Was het maar alleen asperger, door de pdd-nos en zijn motoriek (DCD) zijn voor ons normale handelingen erg moeilijk voor hem...
In dat geval is het zoals een voorganger al tipte: zoveel mogelijk ondersteunende verklaringen van deskundige instanties verzamelen.
pi_127183905
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:31 schreef poemojn het volgende:
Heb je al met die opleiding hierover gesproken? Misschien kunnen ze helpen bij de aanvraag?
Of anders stichting Mee..
Van de opleiding vielen ze bijna van de stoel dat de wajong afgewezen was, maar verder helpen kunnen ze niet, omdat hun een belanghebbende partij zijn...
Stichting MEE vorige week ingeschreven, maar is 4 weken wachttijd.
Had nog nooit van ze gehoord.
Pfff...Heb ook zo het gevoel dat ik het wiel zelf moet uitvinden...
pi_127184147
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:35 schreef ikkemij het volgende:

[..]

Van de opleiding vielen ze bijna van de stoel dat de wajong afgewezen was, maar verder helpen kunnen ze niet, omdat hun een belanghebbende partij zijn...
Stichting MEE vorige week ingeschreven, maar is 4 weken wachttijd.
Had nog nooit van ze gehoord.
Pfff...Heb ook zo het gevoel dat ik het wiel zelf moet uitvinden...
MEE is voor mensen met een beperking.. meestal verstandelijk. Misschien kunnen zij iets doen. Een bezwaarprocedure duurt wel een aantal maanden dus als het te lang duurt moet je bezwaar maken op nader aan te voeren gronden. Het UWV doet sowieso een nieuw arbeidsdeskundig onderzoek in bezwaar.

Er is nog niks verloren, daarna kan je altijd nog in beroep bij de rechtbank. Dat kan wel lang duren overigens, zeker als de rechtbank onafhankelijke deskundigen inschakelt. Heb nu zo'n procedure lopen, ben er al meer dan 1,5 jaar mee bezig geloof ik.
pi_127184224
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

MEE is voor mensen met een beperking.. meestal verstandelijk. Misschien kunnen zij iets doen. Een bezwaarprocedure duurt wel een aantal maanden dus als het te lang duurt moet je bezwaar maken op nader aan te voeren gronden. Het UWV doet sowieso een nieuw arbeidsdeskundig onderzoek in bezwaar.
OK, dankjewel :)
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:41:11 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127184382
Was de overgang Havo - HBO niet gewoon te groot en zou hij meer kans hebben met een Mbo-opleiding?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_127184572
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:39 schreef ikkemij het volgende:

[..]

OK, dankjewel :)
Wat ook belangrijk is, is dat het medische onderzoek en het arbeidsdeskundig onderzoek met elkaar samenhangen.. als er medisch gezien niks wijzigt ten opzichte van het 1e onderzoek, is de kans vrij groot dat het arbeidsdeskundig onderzoek in bezwaar ook geen wijzigingen laat zien. Je moet dus goed checken of je het eens bent met het 1e medische rapport van het UWV
pi_127184617
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:34 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

De vraag is of het ook met de gewenste snelheid is die werkgevers verlangen om het rendabel te maken om aangenomen te worden.
Loondispensatie. Werkgever hoeft minder te betalen en er is een aanvulling vanuit de WAJONG. Tenminste, dat kon vanuit de oude WAJONG.
pi_127184727
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:44 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Loondispensatie. Werkgever hoeft minder te betalen en er is een aanvulling vanuit de WAJONG. Tenminste, dat kon vanuit de oude WAJONG.
Maar ja, zoals TS meld krijgt haar zoon geen wajong.
pi_127184814
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:41 schreef Leandra het volgende:
Was de overgang Havo - HBO niet gewoon te groot en zou hij meer kans hebben met een Mbo-opleiding?
Nee, de problemen liggen bij structuur, planning en overzicht (ofwel: het niet hebben van).
Dat gaat in het MBO niet beter, geloof me, onze dochter zit op het MBO en moet meer werken enzo dat menig een die ik ken die HBO doet!
Op papier kan natuurlijk van alles, he, maar in de praktijk laten ze je zitten.
En het ligt natuurlijk nooit aan de school!
pi_127184927
Het is trouwens heel moeilijk om tegenwoordig nog Wajong te krijgen, volgens mij is het ook beleid van het UWV om de instroom zoveel mogelijk te beperken, omdat die wet binnenkort verdwijnt. Vroeger was het echt stukken makkelijker om Wajong te krijgen.
pi_127184948

[ Bericht 50% gewijzigd door ikkemij op 29-05-2013 23:49:36 (foutje :)) ]
pi_127185345
quote:

[..]

Klopt.
Iedereen heeft tegenwoordig maar een 'nieuwerwetse' ziekte.
Vroeger hadden ze ook geen wajong en ging zo'n jongen de bouw in, stijgers bouwen of stenen sjouwen voor de stratenmakers.
pi_127185459
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:45 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Maar ja, zoals TS meld krijgt haar zoon geen wajong.
Helaas. Of hij moet gaan vallen onder de nieuwe http://nl.wikipedia.org/w(...)werken_naar_vermogen

Hoe dan ook, heel makkelijk gaat het niet meer worden om een leuke baan te vinden.
pi_127185920
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:27 schreef ikkemij het volgende:
Deze opleiding wordt geboden door een instantie die vergoed wordt door het UWV: www.eega.nl.
De pech van onze zoon is dat er niks mis is met zijn IQ, maar dat de motoriek de das om doet.
Met goede begeleiding kan hij veel 'automatiseren', maar daar is hulp, tijd en geduld bij nodig.
Ideale scenario is voor hem werken op een lab, maar dat lijkt me zonder enige opleiding niet zo handig :P Dan hebben ze meteen een nieuw lab nodig...
Dus als ze hem daar de basis kunnen leren, dan kan hij aan het werk en zo gauw mogelijk weer uit de wajong!
Valt tegen hoor, labwerk. Ik heb ervaring, zowel met WAJONG als werken in een lab. :P
Woont hij toevallig in de buurt van Hengelo? Probeer het dan eens bij AkzoNobel aldaar. We hebben regelmatig iemand met een UWV/EEGA achtergrond voor een paar weken/maanden mee lopen. (Ik beloof niets, we hebben het zelf al erg druk..)
pi_127190593
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:02 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Valt tegen hoor, labwerk. Ik heb ervaring, zowel met WAJONG als werken in een lab. :P
Woont hij toevallig in de buurt van Hengelo? Probeer het dan eens bij AkzoNobel aldaar. We hebben regelmatig iemand met een UWV/EEGA achtergrond voor een paar weken/maanden mee lopen. (Ik beloof niets, we hebben het zelf al erg druk..)
Nee, Deventer.. zit ook wel AKZO, maar zonder wajong, geen UWV en dus geen EEGA achtergrond... Dus nu helemaal niks...
  donderdag 30 mei 2013 @ 08:21:18 #34
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127191082
Mensen die alle Aspergers over één kam scheren :') De een kan werken, de ander niet.
Zo'n ambtenaartje die over de uitkering beslist heeft waarschijnlijk eerder een Asperger ontmoet die wel kon werken en dus dezelfde conclusie getrokken... :|W Zou me niets verbazen, want bij het UWV werken mensen die nog te dom zijn om te poepen.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  donderdag 30 mei 2013 @ 08:34:35 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127191233
quote:

[..]

Wat een kortzichtige reactie. Heb je gezien om wat voor motorische beperking het gaat? Nee? Hoe kun je dan weten dat iemand best dingen kan inpakken?

"Dat kan iedereen met twee armen en benen." Eh, nee. Was dat maar waar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_127191655
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:27 schreef ikkemij het volgende:
Een mbo of hbo-opleiding laboratoriumtechniek is geen optie?
  donderdag 30 mei 2013 @ 09:05:52 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127191714
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 08:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat een kortzichtige reactie. Heb je gezien om wat voor motorische beperking het gaat? Nee? Hoe kun je dan weten dat iemand best dingen kan inpakken?

"Dat kan iedereen met twee armen en benen." Eh, nee. Was dat maar waar.
Als je de Havo gehaald hebt zul je toch wel íets kunnen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 mei 2013 @ 09:42:55 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127192686
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 09:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je de Havo gehaald hebt zul je toch wel íets kunnen?
Waarom quote je mij?
  donderdag 30 mei 2013 @ 09:47:13 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127192815
quote:

[..]

Behoorlijk geestdodend voor iemand met asperger. Ik vind dat je de kwaliteiten van zo iemand moet benutten, niet hersendood maken in een productieomgeving.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:05:57 #40
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_127193391
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Klopt.
Iedereen heeft tegenwoordig maar een 'nieuwerwetse' ziekte.
Vroeger hadden ze ook geen wajong en ging zo'n jongen de bouw in, stijgers bouwen of stenen sjouwen voor de stratenmakers.
Nee, vroeger bouwden ze steigers. Iedereen heeft tegenwoordig maar een 'nieuwerwetse' spelling.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:09:36 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127193501
quote:
4s.gif Op donderdag 30 mei 2013 09:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Behoorlijk geestdodend voor iemand met asperger. Ik vind dat je de kwaliteiten van zo iemand moet benutten, niet hersendood maken in een productieomgeving.
Alsof alle aspergers meteen rainman zijn en voor de overheid cryptische boodschappen van terroristen moeten kraken...
Productiewerk maakt mensen niet zo erg hersendood als thuiszitten met een wajong.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:10:55 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127193528
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 09:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom quote je mij?
Omdat jij zei dat mensen met dyspraxie geen dingen konden inpakken,m aar als je niet eens een pen vast kunt houden hoe haal je dan de havo?
Een gedicht over Maanvis
pi_127193727
UWV wijst regelmatig alle aanvragen voor een WAJONG in de eerste aanleg af. Zoals hier boven vermeld probeer bewijzen te verzamelen en ga zsm in beroep tegen het besluit.

Neem hier ook gewoon een advocaat voor in de arm! Die kennen het hele spel net wat beter. Er zijn meerdere advocaten die dit soort zaken met liefde oppakken en op toevoegingsbasis werken.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_127193820
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:46 schreef ikkemij het volgende:

[..]

Nee, de problemen liggen bij structuur, planning en overzicht (ofwel: het niet hebben van).
Dat gaat in het MBO niet beter, geloof me, onze dochter zit op het MBO en moet meer werken enzo dat menig een die ik ken die HBO doet!
Op papier kan natuurlijk van alles, he, maar in de praktijk laten ze je zitten.
En het ligt natuurlijk nooit aan de school!
Ik begrijp je antwoord niet. En de schrijfstijl helpt niet echt. Je geeft aan dat hij de HAVO gehaald heeft, dus hij kan gewoon naar het MBO toe. Je geeft daarna aan dat er problemen zijn met structuur, planning en overzicht... iets wat hij op havo niveau vast op hoger niveau heeft gekregen dan op dat hij op het MBO zal krijgen, dus dat slaat nergens op.
Verder kan hij gewoon ook gaan werken. De vraag is wat hij graag zou willen doen. Dat is uberhaupt de belangrijkste vraag en nog niet duidelijk. Hij hoeft helemaal niet gelijk een uitkering te krijgen.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:28:04 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127194053
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Omdat jij zei dat mensen met dyspraxie geen dingen konden inpakken,m aar als je niet eens een pen vast kunt houden hoe haal je dan de havo?
Wat een rare reactie. Ik ga er verder niet op in.
pi_127194110
quote:

[..]

Daar kijkt het UWV nooit naar.. ze kijken naar wat je lichamelijk nog kan en zoeken daar functies bij.. of die functies aansluiten bij je niveau is niet van belang. Het is allemaal veel strenger geworden, vroeger was het makkelijker om een WAO- of Wajong-uitkering te krijgen. Terecht gezien het feit dat veel mensen ten onrechte in zo'n uitkering zaten, maar vervelend voor mensen zoals de zoon van TS.. die valt nu tussen wal en schip eigenlijk.
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:31:21 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127194160
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Daar kijkt het UWV nooit naar.. ze kijken naar wat je lichamelijk nog kan en zoeken daar functies bij.. of die functies aansluiten bij je niveau is niet van belang. Het is allemaal veel strenger geworden, vroeger was het makkelijker om een WAO- of Wajong-uitkering te krijgen. Terecht gezien het feit dat veel mensen ten onrechte in zo'n uitkering zaten, maar vervelend voor mensen zoals de zoon van TS.. die valt nu tussen wal en schip eigenlijk.
Van de andere kant bezien zou zo'n opleiding ook het beleid aan kunnen passen. Als zij alleen Wajongers aannemen en de regels voor de Wajong strenger zijn geworden, vallen er dus mensen buiten de boot die wel heel geschikt zouden zijn voor de opleiding. Ik vraag me af of die opleiding zo het doel niet voorbijschiet.
pi_127194219
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Van de andere kant bezien zou zo'n opleiding ook het beleid aan kunnen passen. Als zij alleen Wajongers aannemen en de regels voor de Wajong strenger zijn geworden, vallen er dus mensen buiten de boot die wel heel geschikt zouden zijn voor de opleiding. Ik vraag me af of die opleiding zo het doel niet voorbijschiet.
Wat heeft die opleiding met het UWV te maken? UWV bekommert zich niet om opleiding, dacht dat het om een bedrijf ging dat een opleiding aanbood (even geen zin om terug te lezen)?
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:33:09 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127194226
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mja als je alleen havo hebt heb je natuurlijk ook niet echt een hoog niveau hè... Niet-arbeidsongeschikte mensen komen met alleen een havo diploma ook niet veel verder dan productiewerk.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:40:12 #50
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_127194449
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat heeft die opleiding met het UWV te maken? UWV bekommert zich niet om opleiding, dacht dat het om een bedrijf ging dat een opleiding aanbood (even geen zin om terug te lezen)?
Misschien moet je dat toch eens doen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:40:25 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127194454
quote:

[..]

Die opleiding neemt alleen Wajongers aan. Dat is toch het hele probleem? Hij kan niet op de opleiding komen omdat hij geen Wajong krijgt.
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:48:51 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127194756
quote:

[..]

Die opleiding is alleen voor mensen met Wajong, het is dus voor de zoon van TS wel een probleem dat hij geen Wajong krijgt, want daardoor kan hij die opleiding niet doen, terwijl die opleiding en hij wel uitermate geschikt zijn voor elkaar.

Edit: spuit 11.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_127194790
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar zou ik dan eerder aan denken ja.. dat de opleiding zich aan moet passen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:56:11 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127194969
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Daar zou ik dan eerder aan denken ja.. dat de opleiding zich aan moet passen.
Een geldboom in de achtertuin planten dus.
Een gedicht over Maanvis
pi_127199368
Ben wel blij dat er mensen met ons meedenken!
Moet eerlijk zeggen dat voordat we zelf een zoon met asperger en DCD hadden (beter gezegd; weten dat hij aspersger en DCD heeft), ook niet snapten wat eraan de hand is.
Nu valt er voor ons van alles op z'n plek. Maar als wij het al moeilijk snappen, kan je natuurlijk van een 'buitenstaander' helemaal niet verwachten dat hij/zij het snapt...
Doordat zijn IQ goed is, valt hij ook nu pas door de mand, omdat het HBO (en ook het MBO) een hogere eis voor zelfstandigheid hebben. Hij verzuipt hier en daarom willen we zo graag dat hij naar de EEGA gaat.
We hebben al aangegeven bij het UWV dat we desnoods de opleiding zelf willen betalen en dat hij dan geen uitkering krijgt, maar op papier een wajong. Maar dat kan natuurlijk niet, regeltjes, he?
Ik zou met liefde een lening afsluiten, als hij daardoor een kans in de arbeidsmarkt kan krijgen!
Het is toch ook niet nodig om een uitkering te krijgen en niks terug te doen, terwijl hij dat met begeleiding wel kan!?!
pi_127199397
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Een geldboom in de achtertuin planten dus.
Als die boom bij jou groeit, mag ik dan een stekje? ;)
pi_127199736
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:48 schreef ikkemij het volgende:
Ben wel blij dat er mensen met ons meedenken!
Moet eerlijk zeggen dat voordat we zelf een zoon met asperger en DCD hadden (beter gezegd; weten dat hij aspersger en DCD heeft), ook niet snapten wat eraan de hand is.
Nu valt er voor ons van alles op z'n plek. Maar als wij het al moeilijk snappen, kan je natuurlijk van een 'buitenstaander' helemaal niet verwachten dat hij/zij het snapt...
Doordat zijn IQ goed is, valt hij ook nu pas door de mand, omdat het HBO (en ook het MBO) een hogere eis voor zelfstandigheid hebben. Hij verzuipt hier en daarom willen we zo graag dat hij naar de EEGA gaat.
We hebben al aangegeven bij het UWV dat we desnoods de opleiding zelf willen betalen en dat hij dan geen uitkering krijgt, maar op papier een wajong. Maar dat kan natuurlijk niet, regeltjes, he?
Ik zou met liefde een lening afsluiten, als hij daardoor een kans in de arbeidsmarkt kan krijgen!
Het is toch ook niet nodig om een uitkering te krijgen en niks terug te doen, terwijl hij dat met begeleiding wel kan!?!
Heb je al eens met scholen overlegd? Ik heb een aantal (oud)klasgenoten op het mlo gehad die ondanks een autisme-gerelateerde "beperking" gewoon een opleiding hebben kunnen volgen&afronden.
Stage ging dan bijvoorbeeld op het lab van een van de vakdocenten zodat er extra begeleiding aanwezig is.
pi_127199970
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Heb je al eens met scholen overlegd? Ik heb een aantal (oud)klasgenoten op het mlo gehad die ondanks een autisme-gerelateerde "beperking" gewoon een opleiding hebben kunnen volgen&afronden.
Stage ging dan bijvoorbeeld op het lab van een van de vakdocenten zodat er extra begeleiding aanwezig is.
Wat is MLO?
Sorry, we zijn nieuw, weten alles van onze zoon pas sinds een paar maanden!
Gesprek had met begeleiders van HBO en MBO, maar gaven meteen al aan dat het niks ging worden (tijd en geld is er niet)
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:05:03 #59
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_127200034
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:03 schreef ikkemij het volgende:

[..]

Wat is MLO?
Middelbaar Laboratorium Onderwijs
Dommage arachide-fromage
pi_127200069
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:05 schreef Mark het volgende:

[..]

Middelbaar Laboratorium Onderwijs
Dankje, wat een muts he? :@
pi_127201997
quote:
asperger, pdd-nos en dyspraxie
Ik ken mensen die voor minder een Wajong hebben gekregen (en nu nog steeds hebben)... Die aanvragen waren echter wel in de tijd dat ze er nog niet zo moeilijk over deden.
pi_127204217
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:54 schreef jroz het volgende:

[..]

Ik ken mensen die voor minder een Wajong hebben gekregen (en nu nog steeds hebben)... Die aanvragen waren echter wel in de tijd dat ze er nog niet zo moeilijk over deden.
Ik weet het. De begeleiding om hem heen snapt er ook niks van.
We worden in ieder geval geholpen met eerst maar eens bezwaar te maken tegen de afwijzing...Geduld is een schone zaak... }:|
pi_127209152
Zijn moteriek te slecht? Is hij ook nog eens motorisch gestoord dan?

Waarom vinden jullie dat jullie recht hebben op een deel van MIJN geld?
  donderdag 30 mei 2013 @ 16:26:37 #64
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_127209265
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 16:23 schreef Kandijfijn het volgende:

Lees nou eens: ze willen het geld niet, alleen de status
Dommage arachide-fromage
pi_127209317
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 16:26 schreef Mark het volgende:

[..]

Lees nou eens: ze willen het geld niet, alleen de status
Met Wajong banen krijgt de werkgever een deel van het geld :Z. Ik word gewoon paupflauw van mensen die zichzelf zoveel mogelijk stoornissen proberen aan te smeren om maar excuses te hebben om geen smerig simpel werk te hoeven doen.

Blijkbaar is persoon niet geschikt voor hbo-niveau werk, lullig maar leer er mee levne. En veel plezier in de tuinbouw :).
pi_127209767
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 16:27 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Met Wajong banen krijgt de werkgever een deel van het geld :Z. Ik word gewoon paupflauw van mensen die zichzelf zoveel mogelijk stoornissen proberen aan te smeren om maar excuses te hebben om geen smerig simpel werk te hoeven doen.

Blijkbaar is persoon niet geschikt voor hbo-niveau werk, lullig maar leer er mee levne. En veel plezier in de tuinbouw :).
Hij is motorisch gestoord dus knijpt ie alle tomaatjes kapot.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_127209955
quote:
10s.gif Op donderdag 30 mei 2013 16:37 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

Hij is motorisch gestoord dus knijpt ie alle tomaatjes kapot.
Ik twijfel aan dat waarheidsgehalte :),. onervaren zou ook kunnen.
pi_127210088
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 16:41 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik twijfel aan dat waarheidsgehalte :),. onervaren zou ook kunnen.
Eigenlijk geen zin om hierop te reageren, maar misschien moet je jou handen dichtknijpen dat je geen idee hebt hoe het in het echt voor zo iemand is om te proberen 'normaal' te functioneren.
Er zijn mensen die het niet in zich hebben om te profiteren van een ander en zelf er alles aan doen om aan werk/opleiding te komen... :N
  donderdag 30 mei 2013 @ 16:52:30 #69
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_127210417
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:03 schreef ikkemij het volgende:

[..]

Wat is MLO?
Sorry, we zijn nieuw, weten alles van onze zoon pas sinds een paar maanden!
Gesprek had met begeleiders van HBO en MBO, maar gaven meteen al aan dat het niks ging worden (tijd en geld is er niet)
Dat vind ik wel wat merkwaardig, eigenlijk. Hij is 20. Er hoeft toch geen label op hem geplakt te worden voor je weet wat er mis is?
pi_127211816
quote:
6s.gif Op donderdag 30 mei 2013 16:52 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat vind ik wel wat merkwaardig, eigenlijk. Hij is 20. Er hoeft toch geen label op hem geplakt te worden voor je weet wat er mis is?
Eigenlijk wel, door de normale intelligentie viel het niet erg op.
Je zag wel dat er iets niet klopte, maar wist niet wat.
En naar de huisarts gaan omdat hij onhandig en erg op zichzelf is was nooit bij ons opgekomen. Had het idee dat de huisarts ook wel wat anders te doen heeft...
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:24:07 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127211822
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 16:23 schreef Kandijfijn het volgende:

Ik zie jou standaard opduiken in dit soort topics om te klagen dat mensen van JOUW geld willen profiteren.

Zonder nou de moeite te nemen om je een béétje te verdiepen in waar het om gaat.

Weet je wat? Daar word IK nou schijtziek van.
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:24:54 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127211861
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:24 schreef ikkemij het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, door de normale intelligentie viel het niet erg op.
Je zag wel dat er iets niet klopte, maar wist niet wat.
En naar de huisarts gaan omdat hij onhandig en erg op zichzelf is was nooit bij ons opgekomen. Had het idee dat de huisarts ook wel wat anders te doen heeft...
En het consultatiebureau of school heeft ook nooit signalen afgegeven?
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:31:18 #73
179075 hugecooll
pi_127212180
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zie jou standaard opduiken in dit soort topics om te klagen dat mensen van JOUW geld willen profiteren.

Zonder nou de moeite te nemen om je een béétje te verdiepen in waar het om gaat.

Zèèèèèèèg ouwe, doen we een beetje rustig?
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:43:27 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127212756
quote:
6s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zèèèèèèèg ouwe, doen we een beetje rustig?
Wil je wat kwijt?
  donderdag 30 mei 2013 @ 18:08:10 #75
179075 hugecooll
pi_127213853
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wil je wat kwijt?
Waddan?
pi_127214997
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Chill, schiet je dan mijn aandeel voor in de sociale voorzieningen? Spaar ik even door mijn eigen toekomst. :)
pi_127215874
Beetje vreemd, wajong aanvragen is bij mij moeiteloos gelukt, dit terwijl ik het niet eens per sé nodig heb.
Klinkt alsof de regelgeving strenger is geworden.
pindazakje
  zondag 2 juni 2013 @ 12:18:11 #78
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_127317225
Het is inderdaad een feit dat de regelgeving omtrent Wajong (maar ook bijvoorbeeld WIA) een stuk strenger is geworden. Het grootste verschil met het verleden is dat er niet langer wordt uitgegaan van de beperkingen van de aanvrager, maar van wat hij of zij nog wèl kan, en dat kan in bepaalde gevallen een schrijnend resultaat opleveren.

TS, ben je al in bezwaar gegaan? Dat moet uiterlijk binnen zes weken na de afwijzing.
Je hebt er niet per sé een advocaat voor nodig, maar enige juridische ondersteuning is wellicht welkom. DM mij als je wat meer informatie wilt. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_127329535
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Het is inderdaad een feit dat de regelgeving omtrent Wajong (maar ook bijvoorbeeld WIA) een stuk strenger is geworden. Het grootste verschil met het verleden is dat er niet langer wordt uitgegaan van de beperkingen van de aanvrager, maar van wat hij of zij nog wèl kan, en dat kan in bepaalde gevallen een schrijnend resultaat opleveren.

TS, ben je al in bezwaar gegaan? Dat moet uiterlijk binnen zes weken na de afwijzing.
Je hebt er niet per sé een advocaat voor nodig, maar enige juridische ondersteuning is wellicht welkom. DM mij als je wat meer informatie wilt. :)
Hulp is altijd welkom, dank je daarvoor.
Ik kan morgen bellen naar de MEE voor een afspraak en hun helpen ons bezwaar aantekenen.
Ondertussen heb ik iedereen gebeld (fysio, oude school, revalidatie arts enz.) die met hem te maken heeft gehad en vraag hun allemaal om een soort verklaring van onze zoon.
Misschien hadden we bij de eerste aanvraag ook wel de hele handel onderschat...Ik was ervan uit gegaan dat als je zegt dat je zoon Asperger en dyspraxie heeft, dat ze bij het UWV dan precies weten waar wij het over hebben....Niet dus...
Ik heb vertrouwen dat het wel allemaal nog goed gaat komen (Naïef? Wie ik?).
We wachten eerst hun reactie op het bezwaar af, hoop maar dat het niet zo vreselijk lang gaat duren, maar zal zeker contact met je opnemen als we weer vastlopen!
pi_127329992
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:17 schreef ikkemij het volgende:

[..]

Hulp is altijd welkom, dank je daarvoor.
Ik kan morgen bellen naar de MEE voor een afspraak en hun helpen ons bezwaar aantekenen.

MEE is niet gespecialiseerd in bezwaarschriften of juridische zaken, dus ik zou zeker gebruik maken van het aanbod van KlusKonijn als ik jou was. MEE is voor de medische en psychosociale onderbouwing, de brief zelf kan je beter door een ander laten schrijven.
  zondag 2 juni 2013 @ 19:34:55 #81
179075 hugecooll
pi_127330045
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

MEE is niet gespecialiseerd in bezwaarschriften of juridische zaken, dus ik zou zeker gebruik maken van het aanbod van KlusKonijn als ik jou was. MEE is voor de medische en psychosociale onderbouwing, de brief zelf kan je beter door een ander laten schrijven.
Als het echt uit de klauwen loopt, heeft HetKlusKonijn in ieder geval nog een sloophamer
pi_127330095
quote:
6s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Als het echt uit de klauwen loopt, heeft HetKlusKonijn in ieder geval nog een sloophamer
Zij heeft een juridische achtergrond geloof ik en het zou wel leuk zijn als je als jurist ook af en toe een sloophamer zou mogen gebruiken, want veel instanties zijn vervelend.
  zondag 2 juni 2013 @ 19:39:54 #83
179075 hugecooll
pi_127330235
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zij heeft een juridische achtergrond geloof ik
Volgens haar sig wel ja :P
pi_127330280
quote:
6s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:39 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Volgens haar sig wel ja :P
Ow ja, das waar ook.. ik zat al te denken hoe ik kan weten dat zij jurist is. :+
  zondag 2 juni 2013 @ 19:45:27 #85
179075 hugecooll
pi_127330467
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ow ja, das waar ook.. ik zat al te denken hoe ik kan weten dat zij jurist is. :+
Of je moet eens een date gehad hebben met een vrouw die een sloophamer meesleepte en toevallig jurist was :P
pi_127330570
quote:
6s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Of je moet eens een date gehad hebben met een vrouw die een sloophamer meesleepte en toevallig jurist was :P
Gelukkig niet.. heb wel eens een nachtmerrie gehad dat een ex met een schaar naast mijn bed stond, maar dat is een ander verhaal (en offtopic) :+
  zondag 2 juni 2013 @ 19:48:31 #87
179075 hugecooll
pi_127330582
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Gelukkig niet.. heb wel eens een nachtmerrie gehad dat een ex met een schaar naast mijn bed stond, maar dat is een ander verhaal (en offtopic) :+
Gast :')
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:32:34 #88
323439 HetKlusKonijn
pi_127388080
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

:) - het begint hier wel grappig te worden inderdaad ... ;)

Uhm ja, ik ben jurist, en werk voor een hulpverlenende instantie waarbij ik voor cliënten regelmatig bezwaarschriften wegens afwijzingen van uitkeringen, PGB, bijzondere bijstand enzovoorts opstel.
De medische en psychosociale gegevens moet je als cliënt daarbij uiteraard zelf verzamelen - en hoe meer, hoe beter.

En helaas... "ze" worden inderdaad steeds strenger en ik zie de meest bizarre afwijzingen langskomen tegenwoordig. Voorbeeldje? Een meneer, werkzaam in fijnmechanische techniek, loopt een zenuwbeschadiging op aan zijn rechterhand en kan zijn werk niet meer uitvoeren. WIA-uitkering wordt geweigerd omdat "hij dat werk dan toch gewoon met zijn linkerhand kan doen"? 8)7
De zaak loopt nog...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 01:14:49 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127388926
jongeren laten zich makkelijk aanpraten dat ze ziek zijn, maar het UWV is ook soms ondeskundig. Wie moeten we geloven? De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Tot die tijd, blijf mensen uitleggen waarom je niet in de kas kan werken, waarom je niet kunt schoffelen, waarom je ons geld nodig hebt. Leg het maar uit alsof je bij de buren geld komt vragen.En als je dat op een goeie manier uitlegt krijg je vast ook je wajong.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 4 juni 2013 @ 01:19:42 #90
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127389011
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:

En helaas... "ze" worden inderdaad steeds strenger en ik zie de meest bizarre afwijzingen langskomen tegenwoordig. Voorbeeldje? Een meneer, werkzaam in fijnmechanische techniek, loopt een zenuwbeschadiging op aan zijn rechterhand en kan zijn werk niet meer uitvoeren. WIA-uitkering wordt geweigerd omdat "hij dat werk dan toch gewoon met zijn linkerhand kan doen"? 8)7
De zaak loopt nog...

Mja aan de ene kant heb ik zoiets van betaal die gast zijn uitkering, aan de andere kant is ie dan zegmaar 'dood' voor de rest van zijn leven. HIj maakt nooit meer iets mee en hij kan geen zinvolle invulling meer geven aan zijn leven aangezien ie niet meer kan werken. Vrijwililgerswerk wordt onmogelijk en het blijft dan bij thuiszitten aangezien ie zelf gelooft dat ie niets meer kan. Ik ben er persoonlijk voor om dan een revalidatietraject in te zetten zodat ie zijn werk toch met zijn linkerhand kan doen. Dan hoeft ie geen uitkering meer te hebben en heeft ie toch nog een zinvolle invulling van zijn leven, ipv met een wia uitkering wachten totdat dat een aow uitkering wordt, en daarna sterven zonder geld.
Stel je zou het voor elkaar krijgen dat die gast zijn uitkering krijgt en dat ie na 6 maanden na het ontvangen van zijn uitkering zelfmoord pleegt omdat ie geen zinvolle invulling aan zijn leven meer kan geven.. hoe zou jij je dan voelen?
Een gedicht over Maanvis
pi_127389512
Moeilijk oordelen over deze situatie aangezien er teveel informatie ontbreekt.

Het leest alsof hij met die opleiding wel gewoon normaal kan werken zonder een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Dat is niet het idee van de wajong en vanaf 2014 kom je er niet eens meer in als je niet volledig arbeidsongeschikt bent.

Probleem lijkt mij eerder te liggen bij eega die eisen stelt waar hij niet aan lijkt te voldoen. Iemand tot wajonger bombarderen is niet zomaar een administratieve stempel zetten. Eega stelt die eis waarschijnlijk niet voor niets en het uwv kan niet aan elke wensenlijst van organisaties voldoen omdat die graag die indicatie willen.

Als hij met die opleiding inderdaad normaal kan werken is de arbeidsongeschiktheid blijkbaar niet structureel. Er zullen ook HBO'ers zijn die met een steuntje in de rug of een extra bijdrage nog een niveau hoger hadden kunnen halen. Die kan je toch ook niet allemaal tijdelijk in de wajong stoppen?

Maar goed, ken de specifieke situatie niet van hem en van de afwijzing, maar hij is dus ook niet voor een deel arbeidsongeschikt verklaart?
pi_127389576
quote:

[..]

Vind ik ook en waarschijnlijk de vmbo'er die in de productieomgeving staat ook. Vraag is beetje of de vmbo'er met iets mindere cognitieve capaciteiten maar iets betere lichamelijke capaciteiten daar niet net zo veel recht op heeft. Die staat daar wel, zonder kans op een uitkering of een duwtje in de rug en levert een bijdrage aan de wajongregeling.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:17:01 #93
323439 HetKlusKonijn
pi_127390607
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 02:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Vind ik ook en waarschijnlijk de vmbo'er die in de productieomgeving staat ook. Vraag is beetje of de vmbo'er met iets mindere cognitieve capaciteiten maar iets betere lichamelijke capaciteiten daar niet net zo veel recht op heeft. Die staat daar wel, zonder kans op een uitkering of een duwtje in de rug en levert een bijdrage aan de wajongregeling.
Goede post. Er wordt wel eens vergeten hoeveel voordeel je al hebt in de maatschappij als je een goed stel hersens hebt en kunt studeren (wat overigens ook een dure grap is voor de maatschappij, hoor - die studie betaal je doorgaans echt niet helemaal zelf...).

Gelukkig is het niet aan mij om te beoordelen of iemand terecht 'recht' heeft op wat voor een uitkering dan ook - mijn taak blijft beperkt tot het indienen van verzoeken en bezwaarschriften, voor de medisch/psychologische onderbouwing van het geheel blijft de cliënt zelf verantwoordelijk. ;)

Ik heb wel het idee dat er tegenwoordig vaak aanvragen sowieso worden afgewezen onder het motto "als die persoon niet in bezwaar gaat, dan is het er weer ééntje minder" en dat lijkt me eerlijk gezegd niet de bedoeling. Nog los van het feit dat het oneerlijk is omdat juist de mensen met wat minder intellectuele capaciteiten (en dus kennis en meestal ook geld) doorgaans minder toegang hebben tot de juridische weg van het bezwaar en beroep.
pi_127390851
Sinds wanneer heb je én aspger én PDD-NOS ? Dat lijkt me redelijk onmogelijk.. Vaak is het zo dat je eerst de diagnose PDD krijgt en daarna, omdat de stoornis zich duidelijker laat diagnosticeren, krijg je alsnog de diagnose Asperger.. Beiden kan dus eigenlijk niet.. je hebt óf het een óf het ander..

Ik heb zelf kinderen met deze diagnose..
pi_127390880
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:

En terecht dat de regelgeving strenger is geworden.. Het is toch niet raar dat er gekeken wordt naar wat je wél kan ipv je maar gewoon thuis te laten zitten met een uitkering ? Daar wordt toch niemand gelukkig van.. Als je écht niet kan, kan je niet.. Maar als je wel kan, dan gewoon werken naar vermogen.. Dat de keuringen soms enorm slecht gedaan worden of door mensen met 0 verstand van zaken is dan weer een ander probleem..
pi_127403023
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:35 schreef poldervrouwtje het volgende:
Sinds wanneer heb je én aspger én PDD-NOS ? Dat lijkt me redelijk onmogelijk.. Vaak is het zo dat je eerst de diagnose PDD krijgt en daarna, omdat de stoornis zich duidelijker laat diagnosticeren, krijg je alsnog de diagnose Asperger.. Beiden kan dus eigenlijk niet.. je hebt óf het een óf het ander..

Ik heb zelf kinderen met deze diagnose..
Klopt, je hebt gelijk.
Ik heb het verkeerd begrepen, hij heeft Asperger en met veel overeenkomsten van PDD-NOS (of iedereen met Asperger veel overeenkomsten heeft met PDD-NOS heeft weet ik niet hoor), niet allebeide.
Sorry voor het misverstand, maar er komt momenteel zoveel over ons heen, dat ik maar bij alle gesprekken notities ga maken... 8)7
pi_127405615
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:10 schreef ikkemij het volgende:

[..]

Klopt, je hebt gelijk.
Ik heb het verkeerd begrepen, hij heeft Asperger en met veel overeenkomsten van PDD-NOS (of iedereen met Asperger veel overeenkomsten heeft met PDD-NOS heeft weet ik niet hoor), niet allebeide.
Sorry voor het misverstand, maar er komt momenteel zoveel over ons heen, dat ik maar bij alle gesprekken notities ga maken... 8)7
Ik denk dat het precies andersom is ;) . Dat hij PDD NOS heeft met veel overeenkomsten van Asperger. PDD NOS (pervasive developmental disorder, not otherwise specified) is eigenlijk een soort vage verzameling van autistische kenmerken, die niet in andere vormen onderverdeeld worden. Overigens is het binnenkort niet belangrijk meer, want alle onderverdelingen binnen het autisme spectrum gaan eruit en dan blijft alleen de algemene term autisme over.

Dit helemaal terzijde, want van de rest weet ik niet veel af. Wat me in ieder geval wel opviel is dat je er idd niet vanuit kan/mag gaan dat het UWV weet wat het voor jouw zoon inhoudt dat hij asperger en dyspraxie heeft, want de invloed ervan is ook weer per persoon anders. Dat je bezig bent info te verzamelen is super, alleen zo kun je onderbouwen wat de gevolgen zijn bij jouw zoon.
pi_127405638
quote:

[..]

Je kan ook de gesprekken opnemen op je smartphone.. scheelt een hoop schrijfwerk
  woensdag 5 juni 2013 @ 04:18:51 #99
323439 HetKlusKonijn
pi_127429670
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:37 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

En terecht dat de regelgeving strenger is geworden.. Het is toch niet raar dat er gekeken wordt naar wat je wél kan ipv je maar gewoon thuis te laten zitten met een uitkering ? Daar wordt toch niemand gelukkig van.. Als je écht niet kan, kan je niet.. Maar als je wel kan, dan gewoon werken naar vermogen.. Dat de keuringen soms enorm slecht gedaan worden of door mensen met 0 verstand van zaken is dan weer een ander probleem..
Ik onderschrijf je mening voor het grootste gedeelte, het probleem is juist dat er door die strengere regelgeving ook een hoop mensen tussen de wal en het schip verzeilen, en dàt is dus de categorie voor wie ik mij als juridisch dienstverlener inspan. ;)
  woensdag 5 juni 2013 @ 04:45:13 #100
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_127429695
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 09:02 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Een mbo of hbo-opleiding laboratoriumtechniek is geen optie?
Volgens mij dien je als laborant behoorlijk goede FIJNE motoriek te hebben (weet niet of TS haar/zijn zoon dat wél beheerst?)
pi_127438130
quote:

[..]

Klopt, je hebt gelijk.
snap ik.. je ziet op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ;-)
pi_127438153
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 04:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik onderschrijf je mening voor het grootste gedeelte, het probleem is juist dat er door die strengere regelgeving ook een hoop mensen tussen de wal en het schip verzeilen, en dàt is dus de categorie voor wie ik mij als juridisch dienstverlener inspan. ;)
ik zeg ook niet dat er niemand meer in de wajong zou moeten en ja.. er zou beter gekeken moeten worden wie wel en wie niet.. maar er zijn gewvallen waarvan ik denk.. wat een onzin..
pi_127454109
Waar is de gedachte dat deze school zo goed is voor hem op gebaseerd. Als hij zelfs niet gedeeltelijk in de wajong komt zal hij toch vrij snel te goed zijn voor de opleiding.
pi_127463480
Je zou eens contact op kunnen nemen met http://specialisterren.nl/social-enterprise.htm

Die leiden software-testers op, maar alleen mensen met een aandoening in het autistisch spectrum komen in aanmerking. Het is werken en leren tegelijk, maar het kan wel degelijk lijden tot zelfstandige functie bij een onafhankelijk bedrijf.
  donderdag 6 juni 2013 @ 00:16:38 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_127467805
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:43 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Je zou eens contact op kunnen nemen met http://specialisterren.nl/social-enterprise.htm

Die leiden software-testers op, maar alleen mensen met een aandoening in het autistisch spectrum komen in aanmerking. Het is werken en leren tegelijk, maar het kan wel degelijk lijden tot zelfstandige functie bij een onafhankelijk bedrijf.
Accepteren die ook mensen zonder startkwalificatie?
Een gedicht over Maanvis
pi_127604883
Verbaas me dat het UWV (jong)gehandicapten buiten de deur sluit :'( En vaak is het wel een groep die het echt nodig heeft.
10 jaar terug hoefde je schriftelijk aan te vragen en je kreeg wajong. Wat deden veel mensen met de kleinste beperkingen, direct op hun 18e die uitkering aanvragen en lekker laten lopen....
Ik kan me wel voorstellen dat je Diplomas/IQ wel mee telt en niet meteen de stekker eruit moet trekken als het op het HBO niet gaat lukken, maar eerst omscholen naar MBO 4 jaar lang. Lukt het dan niet dan zou je de weg richting de wajong/sociale voorziening kunnen overwegen.

Wat wel het grootste probleem is zodra de uitkering loopt doen ze (bijna) niks meer, want het geld komt toch binnen en afpakken doen ze toch niet. Maar het vervelende is dat ze de kraan bij nieuwe gevallen dicht draaien, nieuwe gevallen zijn ALTIJD onschuldig... Er is een groep (oud)wajongers die er gigantische misbruik van gemaakt hebben en dat nog steeds doen, dat willen ze proberen voorkomen.
oneerlijk pak dan de bestaande gevallen (ook) aan.

Wat wel handig lijkt, als je wajong wilt dat je (bijna) geen geld gestort krijgt zolang ze bij de ouders wonen. Maar begeleiding naar werk en zodra je een werkplek gevonden hebt met loondispensatie dat dan pas de geldkraan begint te lopen. En raak je de baan kwijt DAN pas krijg je je uitkering met werk/zoek PLICHT en niet onder dwang maar wekelijks samen met je coach solliciteren en rondkijken naar passend werk. En lukt het na 6 maanden nog niet, dan ga je verplicht richting de sociale werkplaats en die gedurende periode zoek je gewoon verder. Belangerijk is dat je wat doet voor je geld. Zodat je ook een beetje mee draait met de maatschappij.
Zodat je een prikkel krijgt je gaat op zoek naar een passende baan met begeleiding en zorg.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zwolsboy op 09-06-2013 23:42:22 ]
Interessant he ?
pi_127638953
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 07:15 schreef ikkemij het volgende:

[..]

Nee, Deventer.. zit ook wel AKZO, maar zonder wajong, geen UWV en dus geen EEGA achtergrond... Dus nu helemaal niks...
Ik ken iemand met autisme, die zit op een begeleid wonen en zit op het eega, allemaal in deventer.
Ook ken ik iemand met autisme die ook afgewezen is voor de Wajong, maar die kon wel werken, na een tijd gewoond te hebben bij dat begeleid wonen.
Mocht je info willen, stuur maar een bericht!
Twiddel
pi_127659507
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:01 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik ken iemand met autisme, die zit op een begeleid wonen en zit op het eega, allemaal in deventer.
Ook ken ik iemand met autisme die ook afgewezen is voor de Wajong, maar die kon wel werken, na een tijd gewoond te hebben bij dat begeleid wonen.
Mocht je info willen, stuur maar een bericht!
Hoi Summer2bird, bedankt voor je reactie, maar we gaan eerst bezwaar maken, en hopen dat het alsnog toegewezen wordt...
Maar ik hou je achter de hand! ^O^ !
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:47:52 #109
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_127661453
Begrijp ik nu goed dat je liever een uitkering hebt? En als dat niet lukt is je fallback plan alsnog zien of je een baan kunt vinden?

Volgens mij moet het andersom zijn, maar gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen.

Oh nee, wacht, kut.......
pi_127681906
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:47 schreef enno het volgende:
Begrijp ik nu goed dat je liever een uitkering hebt? En als dat niet lukt is je fallback plan alsnog zien of je een baan kunt vinden?

Volgens mij moet het andersom zijn, maar gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen.

Oh nee, wacht, kut.......
Nee, je begrijpt het niet goed.
Het doel is een wajong status, die toegang geeft tot een opleiding met baangarantie en dan zsm de wajong uit!
Lees de eerste post maar...
pi_127746037
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:50 schreef ikkemij het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt het niet goed.
Het doel is een wajong status, die toegang geeft tot een opleiding met baangarantie en dan zsm de wajong uit!
Lees de eerste post maar...
Zo werkt dat niet.... er zijn ook VSO scholen speciaal gericht voor mensen met een beperking...
En als je wajong krijgt kom je er niet gauw uit hoor, je krijgt het niet voor niks het is bedoeld voor een beperking waar je de rest van je leven last van hebt. En als je via die weg alleen de opleiding probeert en daarna graag eruit wil vind ik toch een vorm van fraude.

En via wajong kan je ook een jobcoach met re integratie krijgen dan zoeken ze een passende werkplek met begeleiding dan kan je ook veel bereiken. Zeker voor mensen met Autisme is dit een hele goede weg.
Interessant he ?
pi_127746958
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:24 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet.... er zijn ook VSO scholen speciaal gericht voor mensen met een beperking...
En als je wajong krijgt kom je er niet gauw uit hoor, je krijgt het niet voor niks het is bedoeld voor een beperking waar je de rest van je leven last van hebt. En als je via die weg alleen de opleiding probeert en daarna graag eruit wil vind ik toch een vorm van fraude.

En via wajong kan je ook een jobcoach met re integratie krijgen dan zoeken ze een passende werkplek met begeleiding dan kan je ook veel bereiken. Zeker voor mensen met Autisme is dit een hele goede weg.
Alles is nieuw voor ons, en ik heb geen idee wat VSO is?
En een jobcoach...dan heb je dus Wajong nodig? Toch?
Ik zie het niet als een vorm van fraude om er zsm weer uit te gaan, eerder als je in de Wajong blijft en totaal geen moeite doet om te werken.
Want ik ben er zeker van dat onze zoon 'gewoon' werken kan, maar heeft eerst begeleiding en sturing nodig.
Maar kan het op de duur vast zelf, maar misschien ben ik te optimistisch?!
pi_127751601
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:53 schreef ikkemij het volgende:

[..]

Alles is nieuw voor ons, en ik heb geen idee wat VSO is?
En een jobcoach...dan heb je dus Wajong nodig? Toch?
Ik zie het niet als een vorm van fraude om er zsm weer uit te gaan, eerder als je in de Wajong blijft en totaal geen moeite doet om te werken.
Want ik ben er zeker van dat onze zoon 'gewoon' werken kan, maar heeft eerst begeleiding en sturing nodig.
Maar kan het op de duur vast zelf, maar misschien ben ik te optimistisch?!
Als alles nieuw is, hoe weet je dan dat die opleiding zo perfect is?

Wajong is er voor mensen die stuctureel voor een deel of volledig arbeidsongeschikt zijn. Als je al weet dat je met de juiste opleiding weet dat je niet strucureel voor een deel of volledig arbeidsongeschikt bent dan is de wajong dus niet de goede regeling.

In plaats van te focussen op de wajong en die opleiding zou ik er eerst eens achter zien te komen of er geen regelingen zijn die beter aansluiten bij de behoefte, of die opleiding echt wel zo goed voor hem is en of je hem een predikaat árbeidsongeschikt' voor de rest van zijn leven wil meegeven.
pi_127752001
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Wajong is er voor mensen die stuctureel voor een deel of volledig arbeidsongeschikt zijn. Als je al weet dat je met de juiste opleiding weet dat je niet strucureel voor een deel of volledig arbeidsongeschikt bent dan is de wajong dus niet de goede regeling.

In plaats van te focussen op de wajong en die opleiding zou ik er eerst eens achter zien te komen of er geen regelingen zijn die beter aansluiten bij de behoefte, of die opleiding echt wel zo goed voor hem is en of je hem een predikaat árbeidsongeschikt' voor de rest van zijn leven wil meegeven.
We zijn een middag daar geweest en hebben gesprekken gehad met hun.
Maar in de tussentijd worden we ook geholpen door MEE, om te kijken wat verder de mogelijkheden zijn.
En 100% weten dat hij volledig kan werken, weten we niet, maar denken het. Maar dat is iets wat de praktijk zou moeten uitwijzen.
Wij kunnen wel denken en willen dat hij 100% werken gaat, maar of dat redelijk is, zal blijken...

Hoop alleen dat duidelijk is, dat wij denken dat EEGA voor hem de beste manier is om te werken in de toekomst.
Wij handelen ook alleen maar met de beste bedoelingen en willen absoluut geen zoon die nooit gaat (of probeert) te werken, alleen om dat hij nu toevallig oa Asperger heeft.
Het is voor hem al moeilijk genoeg om elke dag 'gewoon' te doen, laat staan als hij geen werk/doel heeft.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niks ten nadelen van mensen die echt niet kunnen werken, maar zie onze zoon absoluut niet in die categorie!
  Moderator donderdag 13 juni 2013 @ 15:21:34 #115
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_127752259
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ik ken een WAjonger die een stoma heeft ed. maar wel de universiteit doet.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_127753286
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:21 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat dit niet kan.
pi_127756095
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:21 schreef Renesite het volgende:

[..]

Een opleiding zegt helemaal niks, beter gezegt als ze het kunnen dat is mooi maar vaak kunnen ze niks met dat diplomatje omdat ze het werk niet aan kunnen, en dan is de opleiding voor niks gedaan.
Mochten ze daarna wel een baan hebben en een goed salaris krijgen. Is de vraag of ze wel recht op wajong hadden, tegenwoordig zijn ze veel en veel strenger geworden met mate ADHD en Autisme deels terecht! dat ze afgewezen worden, maar vaak als ze de 1e keer al afgewezen worden omdat die gene kan werken volgens hun is bezwaar best moeilijk, want jij moet bewijzen dat het NIET kan. Dat kan je doen door een paar jaar te laten werken en aantonen dat het helemaal mis is gegaan. Dat kan je niet met een paar woordjes van ja dit kan hij niet dat kan hij niet. Je moet keiharde praktijk bewijzen aantonen. En niet met een HBO opleiding dat hij het niet aankan en een chaos was. Want een HBO is namelijk geen noodzaak. Toch zou ik eerst kijken voor een beroepskeuze test en een MBO opleiding. Trouwens een kenmerk van asperger is dat ze op hun 18e al zelfstandig wonen (begeleid wonen)

VSO : Voortgezet speciaal onderwijs

Dit oude artikel speelt ook mee dat ze terughoudend zijn met een uitkering :
http://www.elsevier.nl/Ec(...)ken-ELSEVIER311831W/

http://www.elsevier.nl/Al(...)oeg-ELSEVIER276876W/

[ Bericht 3% gewijzigd door Zwolsboy op 13-06-2013 17:13:01 ]
Interessant he ?
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:27:42 #118
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_127773344
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:38 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Chill, schiet je dan mijn aandeel voor in de sociale voorzieningen? Spaar ik even door mijn eigen toekomst. :)
Totdat je zelf ziek wordt...
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_127773410
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:27 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Totdat je zelf ziek wordt...
Heb ik familie, vrienden, vriendin en inmiddels een aanzienlijke spaarpot :).
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:36:16 #120
347224 SiennaForrest
pi_127773852
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:28 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Jij hebt het allemaal prima voor elkaar, laten we maar hopen dat je nooit in de situatie komt dat je gebruik zou moeten gaan maken van een vangnet, dat zou je ego waarschijnlijk niet aankunnen. ;)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_127775977
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:28 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Opschepper, waarom woon je nog bij je ouders dan ?
Interessant he ?
pi_127776029
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:36 schreef SiennaForrest het volgende:

[..]

Jij hebt het allemaal prima voor elkaar, laten we maar hopen dat je nooit in de situatie komt dat je gebruik zou moeten gaan maken van een vangnet, dat zou je ego waarschijnlijk niet aankunnen. ;)
Er is een verschil tussen ziek zijn en ziek zijn,..

Vooral als iemand zijn eerste reflex is geld te vragen van anderen i.p.v. eerst andere mogelijkheden uit te proberen gaan bij mij de nekharen overeind staan.

Als mijn ego het zou aan kunnen? Mijn ego is niet uit beton gegoten maar uit jarenlang stapelen van kleine bakstenen. Die breek je niet zomaar af.
pi_127776043
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 00:33 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Opschepper, waarom woon je nog bij je ouders dan ?
Ik woon sinds 2005 op mezelf.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 09:06:26 #124
347224 SiennaForrest
pi_127779621
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 00:35 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen ziek zijn en ziek zijn,..

Vooral als iemand zijn eerste reflex is geld te vragen van anderen i.p.v. eerst andere mogelijkheden uit te proberen gaan bij mij de nekharen overeind staan.

Als mijn ego het zou aan kunnen? Mijn ego is niet uit beton gegoten maar uit jarenlang stapelen van kleine bakstenen. Die breek je niet zomaar af.
Ok, mensen die zomaar geld vragen, zonder er iets voor te doen, daar gaan mij ook de nekharen van overeind staan (mits ik net van de kapper kom). Maar mensen die vooroordelen hebben en wel weten hoe het zit, donder de details te weten, daar gaan me ook de stoppels van overeind staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door SiennaForrest op 14-06-2013 09:24:31 ]
pi_128280195
Is je bezwaar inmiddels gelukt ?
Interessant he ?
pi_128358408
Ben nog niet veel verder.
Volgende week vrijdag komt er een juridisch medewerker voor een pro forma bezwaar (als ik het goed zeg?), ondertussen heb ik alle papierwerk bij elkaar.
Als er nieuws is, laat ik het zeker weten, maar gezien de vakantie periode gaat het niet zo snel...
Geduld....(ben ik zooo slecht in!)
pi_128482131
Nu ik dit nieuwtje lees, wat vorige week bekend werd.

http://www.elsevier.nl/Ec(...)e-bijstand-1296755W/

Denk dat dit de reden is waarom jou zoon geen wajong krijgt.
Ze kijken inderdaad naar wat je wel kan dan wat je niet kan.

Deels ben ik het er wel mee eens, de meeste willen alleen maar profiteren van de voordeeltjes (geld/opleiding/vrije tijd).
Interessant he ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')