Maar ja, zoals TS meld krijgt haar zoon geen wajong.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:44 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Loondispensatie. Werkgever hoeft minder te betalen en er is een aanvulling vanuit de WAJONG. Tenminste, dat kon vanuit de oude WAJONG.
Nee, de problemen liggen bij structuur, planning en overzicht (ofwel: het niet hebben van).quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:41 schreef Leandra het volgende:
Was de overgang Havo - HBO niet gewoon te groot en zou hij meer kans hebben met een Mbo-opleiding?
Klopt.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als je een slechte motoriek hebt dan ben je niet meteen spastisch en kan je best dingen inpakken ja.. een ster op het voetbalveld zal je niet snel worden, maar dozen inpakken.. kom op hee, dat kan iedereen met 2 armen en 2 handen.
Helaas. Of hij moet gaan vallen onder de nieuwe http://nl.wikipedia.org/w(...)werken_naar_vermogenquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:45 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Maar ja, zoals TS meld krijgt haar zoon geen wajong.
Valt tegen hoor, labwerk. Ik heb ervaring, zowel met WAJONG als werken in een lab.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:27 schreef ikkemij het volgende:
Deze opleiding wordt geboden door een instantie die vergoed wordt door het UWV: www.eega.nl.
De pech van onze zoon is dat er niks mis is met zijn IQ, maar dat de motoriek de das om doet.
Met goede begeleiding kan hij veel 'automatiseren', maar daar is hulp, tijd en geduld bij nodig.
Zijn fijne motoriek is redelijk tot normaal en hij is super secuur!
Ideale scenario is voor hem werken op een lab, maar dat lijkt me zonder enige opleiding niet zo handigDan hebben ze meteen een nieuw lab nodig...
Dus als ze hem daar de basis kunnen leren, dan kan hij aan het werk en zo gauw mogelijk weer uit de wajong!
Nee, Deventer.. zit ook wel AKZO, maar zonder wajong, geen UWV en dus geen EEGA achtergrond... Dus nu helemaal niks...quote:Op donderdag 30 mei 2013 00:02 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Valt tegen hoor, labwerk. Ik heb ervaring, zowel met WAJONG als werken in een lab.
Woont hij toevallig in de buurt van Hengelo? Probeer het dan eens bij AkzoNobel aldaar. We hebben regelmatig iemand met een UWV/EEGA achtergrond voor een paar weken/maanden mee lopen. (Ik beloof niets, we hebben het zelf al erg druk..)
Wat een kortzichtige reactie. Heb je gezien om wat voor motorische beperking het gaat? Nee? Hoe kun je dan weten dat iemand best dingen kan inpakken?quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als je een slechte motoriek hebt dan ben je niet meteen spastisch en kan je best dingen inpakken ja.. een ster op het voetbalveld zal je niet snel worden, maar dozen inpakken.. kom op hee, dat kan iedereen met 2 armen en 2 handen.
Een mbo of hbo-opleiding laboratoriumtechniek is geen optie?quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:27 schreef ikkemij het volgende:
Deze opleiding wordt geboden door een instantie die vergoed wordt door het UWV: www.eega.nl.
De pech van onze zoon is dat er niks mis is met zijn IQ, maar dat de motoriek de das om doet.
Met goede begeleiding kan hij veel 'automatiseren', maar daar is hulp, tijd en geduld bij nodig.
Zijn fijne motoriek is redelijk tot normaal en hij is super secuur!
Ideale scenario is voor hem werken op een lab, maar dat lijkt me zonder enige opleiding niet zo handigDan hebben ze meteen een nieuw lab nodig...
Dus als ze hem daar de basis kunnen leren, dan kan hij aan het werk en zo gauw mogelijk weer uit de wajong!
Als je de Havo gehaald hebt zul je toch wel íets kunnen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat een kortzichtige reactie. Heb je gezien om wat voor motorische beperking het gaat? Nee? Hoe kun je dan weten dat iemand best dingen kan inpakken?
"Dat kan iedereen met twee armen en benen." Eh, nee. Was dat maar waar.
Waarom quote je mij?quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je de Havo gehaald hebt zul je toch wel íets kunnen?
Behoorlijk geestdodend voor iemand met asperger. Ik vind dat je de kwaliteiten van zo iemand moet benutten, niet hersendood maken in een productieomgeving.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, vroeger bouwden ze steigers. Iedereen heeft tegenwoordig maar een 'nieuwerwetse' spelling.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Klopt.
Iedereen heeft tegenwoordig maar een 'nieuwerwetse' ziekte.
Vroeger hadden ze ook geen wajong en ging zo'n jongen de bouw in, stijgers bouwen of stenen sjouwen voor de stratenmakers.
Alsof alle aspergers meteen rainman zijn en voor de overheid cryptische boodschappen van terroristen moeten kraken...quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Behoorlijk geestdodend voor iemand met asperger. Ik vind dat je de kwaliteiten van zo iemand moet benutten, niet hersendood maken in een productieomgeving.
Omdat jij zei dat mensen met dyspraxie geen dingen konden inpakken,m aar als je niet eens een pen vast kunt houden hoe haal je dan de havo?quote:
Ik begrijp je antwoord niet. En de schrijfstijl helpt niet echt. Je geeft aan dat hij de HAVO gehaald heeft, dus hij kan gewoon naar het MBO toe. Je geeft daarna aan dat er problemen zijn met structuur, planning en overzicht... iets wat hij op havo niveau vast op hoger niveau heeft gekregen dan op dat hij op het MBO zal krijgen, dus dat slaat nergens op.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:46 schreef ikkemij het volgende:
[..]
Nee, de problemen liggen bij structuur, planning en overzicht (ofwel: het niet hebben van).
Dat gaat in het MBO niet beter, geloof me, onze dochter zit op het MBO en moet meer werken enzo dat menig een die ik ken die HBO doet!
Op papier kan natuurlijk van alles, he, maar in de praktijk laten ze je zitten.
En het ligt natuurlijk nooit aan de school!
Wat een rare reactie. Ik ga er verder niet op in.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Omdat jij zei dat mensen met dyspraxie geen dingen konden inpakken,m aar als je niet eens een pen vast kunt houden hoe haal je dan de havo?
Daar kijkt het UWV nooit naar.. ze kijken naar wat je lichamelijk nog kan en zoeken daar functies bij.. of die functies aansluiten bij je niveau is niet van belang. Het is allemaal veel strenger geworden, vroeger was het makkelijker om een WAO- of Wajong-uitkering te krijgen. Terecht gezien het feit dat veel mensen ten onrechte in zo'n uitkering zaten, maar vervelend voor mensen zoals de zoon van TS.. die valt nu tussen wal en schip eigenlijk.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Behoorlijk geestdodend voor iemand met asperger. Ik vind dat je de kwaliteiten van zo iemand moet benutten, niet hersendood maken in een productieomgeving.
Van de andere kant bezien zou zo'n opleiding ook het beleid aan kunnen passen. Als zij alleen Wajongers aannemen en de regels voor de Wajong strenger zijn geworden, vallen er dus mensen buiten de boot die wel heel geschikt zouden zijn voor de opleiding. Ik vraag me af of die opleiding zo het doel niet voorbijschiet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar kijkt het UWV nooit naar.. ze kijken naar wat je lichamelijk nog kan en zoeken daar functies bij.. of die functies aansluiten bij je niveau is niet van belang. Het is allemaal veel strenger geworden, vroeger was het makkelijker om een WAO- of Wajong-uitkering te krijgen. Terecht gezien het feit dat veel mensen ten onrechte in zo'n uitkering zaten, maar vervelend voor mensen zoals de zoon van TS.. die valt nu tussen wal en schip eigenlijk.
Wat heeft die opleiding met het UWV te maken? UWV bekommert zich niet om opleiding, dacht dat het om een bedrijf ging dat een opleiding aanbood (even geen zin om terug te lezen)?quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Van de andere kant bezien zou zo'n opleiding ook het beleid aan kunnen passen. Als zij alleen Wajongers aannemen en de regels voor de Wajong strenger zijn geworden, vallen er dus mensen buiten de boot die wel heel geschikt zouden zijn voor de opleiding. Ik vraag me af of die opleiding zo het doel niet voorbijschiet.
Mja als je alleen havo hebt heb je natuurlijk ook niet echt een hoog niveau hè... Niet-arbeidsongeschikte mensen komen met alleen een havo diploma ook niet veel verder dan productiewerk.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar kijkt het UWV nooit naar.. ze kijken naar wat je lichamelijk nog kan en zoeken daar functies bij.. of die functies aansluiten bij je niveau is niet van belang. Het is allemaal veel strenger geworden, vroeger was het makkelijker om een WAO- of Wajong-uitkering te krijgen. Terecht gezien het feit dat veel mensen ten onrechte in zo'n uitkering zaten, maar vervelend voor mensen zoals de zoon van TS.. die valt nu tussen wal en schip eigenlijk.
Misschien moet je dat toch eens doenquote:Op donderdag 30 mei 2013 10:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat heeft die opleiding met het UWV te maken? UWV bekommert zich niet om opleiding, dacht dat het om een bedrijf ging dat een opleiding aanbood (even geen zin om terug te lezen)?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |