abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127176071
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_127176124
Mijn nichtje is bijna 2. Als ze een wc ziet zegt ze dat ze moet plassen. Van de week heeft ze 10min op de wc gezeten maar er kwam geen druppel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 22:00:30 #3
5428 crew  miss_sly
pi_127176312
Het kan, met twee jaar, maar dat is geheel afhankelijk van het kind. Het is net zo dat ieder kind met twee jaar zindelijk kan worden. De kans is groter dat een kindjes nog niet kan, dan dat ie het wel kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:09:07 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127176898
En ik weet uit ervaring van wel eens geen luier bij je hebben of even vergeten dat het al een tijdje geleden is die luier, dat het zwaarder worden van de luier veel kindjes helemaal niks uit maakt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:12:17 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127177132
Soneal zegt ook pssssssst en maakt het "plassen" gebaar als hij een WC-ziet, wat niet hetzelfde is als zeggen dat hij moet plassen ;)

Hij zegt ook "hop, hop, hop" als hij een paard in galop ziet, ik trek daaruit ook niet de conclusie dat hij wil paardrijden, hoewel dat natuurlijk mijn fout kan zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_127177146
Bij eva leeft de wc ook heel erg. Die wil dan poepen. Niet op een potje, maar op de wc met zitverkleiner. Prima dat mag. Er gebeurd nog niks. Wel moet ze altijd even vegen. Ook prima uiteraard. tijdje terug heeft ze een paar x op het potje geplast, maar daarna niet meer.

Zana zijn gedrag dat je omschrijft is heel normaal bij zijn leeftijd. Je legt de verwachtingen echt te hoog. Hierdoor ben jij alleen maar gefrustreerd want dat lees ik in al je berichten en hij zal ook gespannen raken, wachtend op een correctie van zijn moeder.
Als je het vervelend vindt dat hij in de winkel wegloopt dan zou ik hem in het zitje van het winkelkarretje zetten.
pi_127177194
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:54 schreef Zana het volgende:
*knip*
ik wil gewoon dat hij ook rekening houdt met andere mensen en zich bewust is dat hij niet alleen op de wereld is, want hij loopt zo achteruit zonder om te kijken of hij loopt mensen voor de voeten, in een rustige winkel is dat minder een probleem, maar als het drukker is of bijvoorbeeld ergens op straat waar mensen haastig langslopen of van die scootmobielen rijden, of ergens waar ook fietser langskomen, vind ik wel dat hij een beetje naar mij moet luisteren...je houdt hem nu gewoon niet meer altijd in de wagen en het is niet meer langzaam lopen, maar vaak rennen
Hij is net 2 jaar, een peuter, rekening houden met andere mensen en zich bewust zijn dat hij niet alleen op de wereld is vind ik wel heel groot voor een 2 jarig mannetje.
En dat vind ik wat anders dan naar jou luisteren ergens waar het druk is of "gevaarlijk".
En als hij niet goed luistert kan je hem op drukke punten ook toch in de wagen zetten... en het luisteren op andere minder drukke punten of momenten oefenen?

Ik denk dat je teveel verwacht voor die 2 jaar die hij is, maar dat is mijn idee.
Fake it till you make it...
pi_127177207
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:12 schreef Leandra het volgende:
Soneal zegt ook pssssssst en maakt het "plassen" gebaar als hij een WC-ziet, wat niet hetzelfde is als zeggen dat hij moet plassen ;)

Hij zegt ook "hop, hop, hop" als hij een paard in galop ziet, ik trek daaruit ook niet de conclusie dat hij wil paardrijden, hoewel dat natuurlijk mijn fout kan zijn.
:D
pi_127177433
Anne is 2 jr en 8 m en ook nog niet zindelijk. Een paar weken geleden wel een poging gedaan maar ze liet het gewoon lopen en toonde nog geen interesse. In de zomer maar weer een nieuwe poging

In de winkel gaat Anne regelmatig gewoon in het karretje. In de winkel zit ze nl. overal aan en luistert slecht. Dan is het gewoon het karretje.
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:22:25 #10
244125 laziness
pi_127177967
De mijne klimt uit dat karretje hoor :P
Ik vind boodschappen doen daarom ook niet altijd leuk maar dat is een tijdelijke fase. Ik ga gewoon zonder hem of samen met papa.
Vandaag gaf ik hem zo'n mandje om achter hem aan te trekken en dat ging super goed ^O^
pi_127178099
Ja dat vindt Dot ook het einde. Tot ze de ballonnen ziet natuurlijk. Die winnen altijd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_127178251
Bij een kind van net 2 (en ook bij een kind van ruim 2, of net 3..) vind ik het volledig de verantwoordelijkheid van de ouders (of wie er maar bij het kind is) dat het kind anderen niet overhoop/in de weg/voor de voeten loopt. Je kunt toch niet van zo'n jong kind verwachten enig oog te hebben voor het belang van anderen? Dat zul je ze eerst moeten leren.. Gewoon het handje vasthouden zodat je ze kunt sturen als ze de verkeerde kant oplopen en willen ze dan niet? Dan in het karretje..
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 22:28:34 #13
5428 crew  miss_sly
pi_127178482
Chan, wat klinkt je fijn! Het gaat goed met jou en je mannetje, hè?
Fijn dat het poepen zo goed gaat ook.

Zana, een tweejarige is alleen op de wereld, die heeft op nog geen enkele manier geleerd m rekening te houden met andere mensen, en hij is daar emotioneel en geestelijk helemaal nog niet toe in staat.
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:39:18 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127179350
Mijn tweeënhalf-jarige wil ook graag alleen de straat oversteken, blijft ook keurig staan op de stoeprand, doet links kijken, rechts kijken, nog een keer links kijken, geen auto? geen fiets? (heetsop, heetsop, heetsop, nee gar, nee siets), en toch moet hij mijn hand vasthouden als we oversteken.

Boeien dat hij dat niet wil, oversteken is hand geven, en als hij die hand niet geeft dan pak ik hem zelf, en als hij die hand wil loswurmen dan hou ik hem steviger vast.

Het is wat mij betreft echt van de zotte om van een tweejarige te verwachten dat hij rekening houdt met de mensen en de wereld om hem heen, en zeker als het gaat om begrippen als "niet voor de voeten lopen".
Dan moet je je kind dus bij je houden, als hij niet zelfstandig door de winkel kan lopen en niet luistert.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127180049
ik snap wel dat een kind van 2 jaar dat allemaal nog niet perfect kan, maar op gegeven moment moeten ze het toch leren, hebben jullie nog geen "gevaarlijke" situaties mee gemaakt

laatst lag die in de supermarkt op de grond omdat hij zijn zin niet kreeg (ik was al iets verder gelopen, want vaak bedenkt hij zich dan wel en komt alsnog) en er kwam een mevrouw snel om de hoek, die was bijna over hem gestuikelt en ze schrok ook best,
of hij wil niet meer in de wagen en wurmt zich snel eruit en loopt gewoon achteruit en er komen fietsers aan
ik denk dat hij op dit moment nog niet altijd het verschil tussen nu en straks kan maken, dus zeggen wij gaan eerst boodschappen doen en dan mag je in de auto lukt niet altijd, want van hem moet het direct, is het op dat moment gewoon het allerbelangrijkste en als hij dan zijn zin niet krijgt, gaat hij krijsen of protesteert
pi_127180273
Dat ze dingen ooit moeten leren is logisch maar je kan geen wonderen verwachten van een 2jarige. En eigenlijk is dat wat jij altijd al wel hebt gedaan het veelsteveel verwachten. Al vanaf baby zijnde moest er zoveel gesnapt worden. En een 2 jarige is gewoon nog niet zo ver.
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 22:51:13 #17
5428 crew  miss_sly
pi_127180307
Jouw zoon moet dan opletten in de winkel, maar die mevrouw die snel de hoek om komt lopen niet?
Beetje vreemd, vind je niet?
pi_127180480
Ja Miss we redden ons prima samen :) Nu ook wat meer ruimte om ons heen. Negen maanden samen op 30m2 wonen was erg knus en gezellig (ik zou het zo weer doen als het moest), maar het is ook wel erg fijn om nu weer wat ruimte te hebben :)

Zana een kind van twee kan het uberhaupt niet, laat staan perfect.. Gewoon helemaal niet dus. Leren kunnen ze het pas als ze keer op keer van jou zien hoe het hoort. En als hij het onderscheid tussen nu en straks/later niet kan maken, waarom focus je dan niet gewoon alleen op nu? Dat maakt het veel duidelijker. Als ik twee was en ik hoorde dat ik "straks" in de klimauto mag terwijl ik niet snap wat "straks" is, zou ik het ook gelijk willen..
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:56:35 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127180767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:48 schreef Zana het volgende:
ik snap wel dat een kind van 2 jaar dat allemaal nog niet perfect kan, maar op gegeven moment moeten ze het toch leren, hebben jullie nog geen "gevaarlijke" situaties mee gemaakt

laatst lag die in de supermarkt op de grond omdat hij zijn zin niet kreeg (ik was al iets verder gelopen, want vaak bedenkt hij zich dan wel en komt alsnog) en er kwam een mevrouw snel om de hoek, die was bijna over hem gestuikelt en ze schrok ook best,
of hij wil niet meer in de wagen en wurmt zich snel eruit en loopt gewoon achteruit en er komen fietsers aan
ik denk dat hij op dit moment nog niet altijd het verschil tussen nu en straks kan maken, dus zeggen wij gaan eerst boodschappen doen en dan mag je in de auto lukt niet altijd, want van hem moet het direct, is het op dat moment gewoon het allerbelangrijkste en als hij dan zijn zin niet krijgt, gaat hij krijsen of protesteert
Er komen fietsers aan en hij loopt daar los?
Waar loopt hij dan los waar ook fietsers fietsen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:02:59 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127181258
Wat wij nu trouwens wel doen, en wat hij kennelijk prima begrijpt, want als je het herhaalt dan geeft hij keurig aan wat het laatste is, is benoemen wat er gaat gebeuren.
Dus; vitaminen, pyjama aan, tanden poetsen, papa bellen en dan slapen.

Zo kun je dat in de supermarkt met een rijtje ook doen; boodschappen in de kar, boodschappen op de band, betalen, boodschappen in de auto en dan mag je in de auto met de olifant.

Maar persoonlijk heb ik het idee dat je een behoorlijk onrealistisch verwachtingspatroon van een net tweejarige hebt. Tenzij je een wonderkind hebt, en dat is waarschijnlijk voor jou wel zo, maar voor de rest van de wereld is hij gewoon een tweejarige.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127181507
dat ik de verantwoordelijkheid heb voor mijn kind staat buiten kijk en ik laat hem heus niet alleen over straat lopen, maar ik kan hem nu ook niet meer altijd heel dicht bij mij houden, het is gewoon niet realistisch dat ik hem nog altijd in de wagen hou, hij wil lopen en ontdekken, en dat mag, maar aan de ander kant moet hij ook wel luisteren als ik iets zeg, en dat gaat steeds beter, maar nog niet altijd goed... soms omdat hij het nog niet begrijpt, maar soms ook omdat hij zijn eigen wil ontdekt...
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:08:20 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127181663
Dat je heb niet altijd meer in de wandelwagen kunt houden is prima, maar dat wil niet zeggen dat hij helemaal niet meer in de wandelwagen kan zitten.
Die van mij loopt met gemak kilometers in het bos of de hei, we lopen ook zo het dorp door, maar als ik lopend met hem naar de supermarkt ga, dan gaat hij op de stukken waar we langs de doorgaande weg lopen (N-weg, zonder stoep) toch echt in de wandelwagen.

Als we daar gewoon lopen dan moet hij daar een handje geven, simpelweg omdat een duidelijke stoep ontbreekt, hoewel er wel ruimte is om te lopen, maar het geen echte stoep is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:08:27 #23
244125 laziness
pi_127181680
Ik heb ook echt een banjer en een boef. Ja hij loopt wel eens weg en het is soms gevaarlijk als ik zelf niet genoeg op let en op tijd ingrijp. Dat moment probeer ik dus voor te zijn :P
Het is wat zoeken naar de juiste balans tussen wat je kan verwachten, waar kan je de teugels wat laten vieren en waar moet je keer op keer streng zijn (tot vervelens toe).
Zo lang je eisen/verwachtingen niet te hoog zijn zal het steeds beter gaan naar mate hij groter wordt en meer begrijpt.
En dat kan best snel gaan heb ik gemerkt :Y Maar je maakt het niet leuk voor beiden als je verwachtingen niet realistisch zijn en je alleen maar aan het mopperen bent.
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:11:02 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127181872
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:08 schreef laziness het volgende:
Ik heb ook echt een banjer en een boef. Ja hij loopt wel eens weg en het is soms gevaarlijk als ik zelf niet genoeg op let en op tijd ingrijp. Dat moment probeer ik dus voor te zijn :P
Het is wat zoeken naar de juiste balans tussen wat je kan verwachten, waar kan je de teugels wat laten vieren en waar moet je keer op keer streng zijn (tot vervelens toe).
Dat idd.... om sommige plekken mag heel veel, en op andere plekken niet, en dan is er geen ruimte voor onderhandeling of discussie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:12:25 #25
244125 laziness
pi_127182001
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat idd.... om sommige plekken mag heel veel, en op andere plekken niet, en dan is er geen ruimte voor onderhandeling of discussie.
En je niet uit het veld laten slaan als je strengheid om dat de veiligheid in het geding is zorgt voor een op de grond krijs actie :D
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 23:15:53 #26
5428 crew  miss_sly
pi_127182302
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus ook letterlijk tegen de dame als ze protesteert: niet onderhandelbaar, zo en niet anders. Ze weet inmiddels dat boos worden of gillen dan geen zin heeft.
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:18:00 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127182474
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:12 schreef laziness het volgende:

[..]

En je niet uit het veld laten slaan als je strengheid om dat de veiligheid in het geding is zorgt voor een op de grond krijs actie :D
Nee idd, en als je de ruimte geeft waar het mogelijk is, dan wennen ze er snel genoeg aan dat ze die ruimte soms niet krijgen.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus ook letterlijk tegen de dame als ze protesteert: niet onderhandelbaar, zo en niet anders. Ze weet inmiddels dat boos worden of gillen dan geen zin heeft.
Dat ook.... ze leren dat vanzelf wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127183157
wij hebben hier vaak gedeelde voet-en fietspaden, normaal zit hij dan in de wagen, maar soms wil die gewoon lopen en dat kan vaak prima, maar ja dan loop je een stukje en gaat het allemaal goed en opeens is er iets, wil hij niet verder of loopt gewoon achteruit, maar die situatie doet zich ook voor in het voetgangersgebied in de binnenstad, niet met fietsers, maar dan met andere voetgangers (zo een kleintje wordt natuurlijk sneller over het hoofd gezien) of er komt een scootmobiel aan. Mijn zoontje wil ook niet altijd aan mijn hand lopen, als ik hem dan vastpak, gaat die gerust op de grond zitten en geen meter verder.
pi_127183288
Dan zet je m toch gewoon in de wagen na waarschuwen?
Althans dat zou ik doen.
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:29:30 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127183415
Waarom heeft hij het voor het zeggen als het gaat om een veiligheidsissue als aan de hand lopen?
Dat is jouw verantwoording, en als hij gaat zitten en je hebt daar tijd voor, dan blijf je lekker staan, en als je er geen tijd voor hebt dan til je hem op en ga je verder.

Maar "niet aan de hand willen lopen" van een tweejarige vind ik echt nonsens, wat dat betreft hebben ze niets te willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127183548
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:27 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dan zet je m toch gewoon in de wagen na waarschuwen?
Althans dat zou ik doen.
dat..

Wie is er de baas? Jij of jezoon?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_127183619
Of je tilt hem op. Of je zet hem weer in de wagen 2738392 X. of je koopt een tuigje. Een draagdoek kan ook nog.

Maar gewoon maar verwachten dat hij doet wat je wil past niet bij zijn leeftijd.

Mijn kind heeft hierin geen keus hij MOET een handje vast houden.
pi_127183774
Ik vind een tuigje zo erg.. Alsof je kind een hond is die je uitlaat :@ :@
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_127183869
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:31 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat..

Wie is er de baas? Jij of jezoon?
Dat ja

Ik heb Floris ook wel eens gillend in de buggy gepropt, omdat hij niet mee wilde lopen.
Vaak genoeg is er tijd zat en soms ook niet.
Prima dat hij zelf wilde lopen, maar dan wel luisteren naar mama.
pi_127183949
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:33 schreef Vicky het volgende:
Dat zou ik idd ook niet snel doen.
Maar goed Floris is ook geen wegloper. Kan me voorstellen als,je kind dat wel is je dat sneller doet
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:35:59 #36
244125 laziness
pi_127183954
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:33 schreef Vicky het volgende:
En dit is precies waarom mensen het dus niet durven. Bang voor reacties maar het is veilig en begrenzend. Ik bezit er geen maar zie het nut er wel van in.

Als het nou een wandeling een stuk gezelliger maakt. Ik zie enkel voordelen.
pi_127183978
Is het ook maar als je het niet voor elkaar krijgt dan moet je iets.
pi_127184237
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:35 schreef laziness het volgende:

[..]

En dit is precies waarom mensen het dus niet durven. Bang voor reacties maar het is veilig en begrenzend. Ik bezit er geen maar zie het nut er wel van in.

Is ook wel weer zo.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:43:49 #39
244125 laziness
pi_127184603
Sommige kinderen zijn flinke volhouders, mama met de handen in het haar en je versterkt elkaar in de negatieve sfeer.
Als een tuigje er dan voor zorgt dat je kind binnen de grenzen zelf kan lopen en jij niet hysterisch er achteraan rent met gierende hartklep want verkeer in de buurt, dan maakt het vast dat je weer veel meer plezier hebt samen.
pi_127184873
maar wat ga je dan doen?

je pakt zijn hand vast en hij laat zich op de grond zakken, want hij wil niet mee, je zet hem in de wagen, dan gaat die direct weer eruit, je zet hem in de wagen en probeert hem vast te maken, en als je dat dan eindelijk gedaan hebt, want hij schopt met de benen en probeert het tegen te werken, komt hij met de ruglening en al naar voren....nu ja dat is extreem.... vaak gaat het met veel geschreeuw en onder luid protest wel eerder goed ....maar ik voel mij dan al opgeladen, als ik zo ver moet gaan, ik zou graag willen dat hij eerder luistert als ik iets zeg, maar blijkbaar herkennen andere moeders hier niet zulke situaties of hebben er geen last van
pi_127185111
Ik herken de situaties prima.
Zo is mijn zoon ook. Dan heeft hij pech ik ga niet in discussie als het aan komt op veiligheid.
jammerdebammer dan maar steeds terug blijven zetten of optillen of wat er dan ook nodig is. Maar vooral snappen dat het normaal gedrag is voor een 2 jarige.
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:55:16 #42
100412 mefke79
komt goed!
pi_127185430
Tja. Ik baal op zo'n moment meestal, maar zet het toch echt door. Hij moet het leren of het nou leuk is of niet.
Boodschappen doen is keuzes maken:de jongste in de wagen en de oudste lopen,jongste op mijn rug en oudste op de loopfiets of met z'n allen lopen. Ik bepaal en weet dan ook de consequenties. Daar pas ik mijn verwachting en planning op aan. Als je vooraf al weet dat je er lang over gaat doen en je niet veel boodschappen mee kan nemen, dan is dat de keuze die maakt. Heb ik haast, dan ga ik alleen of ze moeten in de kar. Helaas voor de jongens, maar ik bepaal en ik zeg dat dus ook tegen ze.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:55:16 #43
244125 laziness
pi_127185431
Hier gaat hij onder luid protest in de wagen wat flink worstelen is maar dat is door afleiden, broodje vrachtwagen aanwijzen etc, ook zo weer vergeten.
En soms heb je van die dagen dat de sirene dan wel door blijft loeien tot je thuis bent. Die dag mag dan snel voorbij en moet je snel weer vergeten. Morgen weer een schone lei.
pi_127185629
Hier ook herkenning hoor ik heb soms een echte driftkikker en ze kan schoppen en slaan wat ze wil maar ik zet haar dan gewoon in de wagen, maak haar vast en loop verder. Wat een ander daar van zegt of denkt zal mij worst wezen.
pi_127186403
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:57 schreef Rixtje het volgende:
Hier ook herkenning hoor ik heb soms een echte driftkikker en ze kan schoppen en slaan wat ze wil maar ik zet haar dan gewoon in de wagen, maak haar vast en loop verder. Wat een ander daar van zegt of denkt zal mij worst wezen.
dat was bij ons ook zo.

Tess zit nooit meer inde wagen.

Boodschappen doe Ik nog steedshet liefst alleen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_127186769
Oftewel: je verwachtingspatroon bijstellen, vanttevoren bedenken wat er mogelijk is en wat niet en duidelijk zijn.
Daarbij, heb ik zo'n braaf kind? Het moet toch niet mogelijk zijn dat ze uit een wandelwagen/buggy klimmen? Dan moeten de schouerbandjes wat strakker lijkt me.

En hier zo'n kind wat nog wel eens een tuigje omhad. En jongens, ik ben er echt niet slechter van geworden. Ik ben het helemaal met laziness eens.
  donderdag 30 mei 2013 @ 00:25:52 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127186993
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:20 schreef danic het volgende:
Oftewel: je verwachtingspatroon bijstellen, vanttevoren bedenken wat er mogelijk is en wat niet en duidelijk zijn.
Daarbij, heb ik zo'n braaf kind? Het moet toch niet mogelijk zijn dat ze uit een wandelwagen/buggy klimmen? Dan moeten de schouerbandjes wat strakker lijkt me.
Hier zit Soneal ook vrijwel altijd los als hij in de wandelwagen zit, in de buggy :r is dat eigenlijk geen optie.
Overigens gaat hij ook in de wandelwagen gewoon vast als hij dwars is en eruit probeert te klimmen terwijl dat niet mag.

Mijn wandelwagen heeft niet eens schouderbandjes trouwens, alleen maar een heupband, maar die kan ook gewoon strak >:)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127187108
Dat bedoel ik! Kijk als hij er los in gaat en blijft zitten, prima. Maar als hij eruit klimt kan hij dat schijnbaar niet. Dan kan je hem vertellen dat hij moet blijven zitten en als hij dat niet kan, dat hij vast moet. En dat dus ook navolgen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 00:35:13 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127187358
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:28 schreef danic het volgende:
Dat bedoel ik! Kijk als hij er los in gaat en blijft zitten, prima. Maar als hij eruit klimt kan hij dat schijnbaar niet. Dan kan je hem vertellen dat hij moet blijven zitten en als hij dat niet kan, dat hij vast moet. En dat dus ook navolgen.
Dat, en het lijkt me logisch, ik snap het probleem ook niet echt.
Natuurlijk gaat hij tekeer, maar waarom zou jij je als moeder daardoor opgelaten moeten voelen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127187561
Ik heb dan ook maar 1 tip als ze de boel bij elkaar gillen: afleiden!
Wijs dingen aan die je onderweg ziet, zing liedjes weet ik het, maar doe iets.

En zana, niet zeikerig bedoeld maar kan je hem in je posts niet gewoon bij naam noemen en als je dat niet wilt dan over hem/hij hebben. Ik vind "die" echt storend. Sorry :@
  donderdag 30 mei 2013 @ 00:59:53 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127188189
En dat hoeft niet noodzakelijkerwijs zijn eigen naam te zijn, je mag hem ook Kees noemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127188276
En soms blijven ze gewoon gillen :P

En ja ik heb hem echt wel eens luid gillend in de wagen gezet. En ja dan voelde ik me best opgelaten, maar goed so be it. Ik ga mn kind niet laten bepalen wat hij doet omdat hij gilt en ik dat de rest van de mensheid dat niet aan wil doen.
Maar hij zit het afgelopen jaar ook niet meer in de wagen ivm zus natuurlijk.
Maar bovenstaande speelde dus wel toen hij net (niet) 2 was. En hoogzwanger was dat ook niet tijd een pretje.
  donderdag 30 mei 2013 @ 01:05:35 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127188371
Het hoort er ook gewoon bij hoor, die engelachtige perfecte kindertjes van de televisie zijn niet echt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 mei 2013 @ 07:00:44 #54
100412 mefke79
komt goed!
pi_127190519
Een vijfpuntsgordel in de kinderwagen (mura) is ideaal. Kost wat moeite om em vast te maken, maar los krijgt ie em niet.
pi_127191159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:06 schreef Zana het volgende:
dat ik de verantwoordelijkheid heb voor mijn kind staat buiten kijk en ik laat hem heus niet alleen over straat lopen, maar ik kan hem nu ook niet meer altijd heel dicht bij mij houden, het is gewoon niet realistisch dat ik hem nog altijd in de wagen hou, hij wil lopen en ontdekken, en dat mag, maar aan de ander kant moet hij ook wel luisteren als ik iets zeg, en dat gaat steeds beter, maar nog niet altijd goed... soms omdat hij het nog niet begrijpt, maar soms ook omdat hij zijn eigen wil ontdekt...
ja sorrie. ik ga er toch ff op in ;)

er zijn tijden en plaatsen waar lopen en ontdekken wel kan en er zijn tijden en plaatsen waar dat niet kan. aan jou de taak om te beoordelen waar wat kan. en wb "ik kan hem niet in de kar houden": da's bullshit. bij ons moet zelfs selene in de kar als ze zich misdraagt in de supermarkt. en geloof me; hier mogen ze veel :D klein dorpje, iedereen kent ze en ze kennen zelf de weg, dus meestal mogen ze als start allebei los en ons helpen met spulletjes pakken. ontspoort dat --> kar.

maar goed; ik sta bekend als behoorlijk autoritaire ouder :P als ik zeg "en nou is het klaar! in de kar allebei" dan gaan ze in de kar en dat is dat. eventueel gepaard met een fikse krijsbui, maar dat 'mag' (al heb ik er weinig boodschap aan en irriteert het me. dan mag papa het overnemen zodra ik thuis ben }) )
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_127191227
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:26 schreef Zana het volgende:
wij hebben hier vaak gedeelde voet-en fietspaden, normaal zit hij dan in de wagen, maar soms wil die gewoon lopen en dat kan vaak prima, maar ja dan loop je een stukje en gaat het allemaal goed en opeens is er iets, wil hij niet verder of loopt gewoon achteruit, maar die situatie doet zich ook voor in het voetgangersgebied in de binnenstad, niet met fietsers, maar dan met andere voetgangers (zo een kleintje wordt natuurlijk sneller over het hoofd gezien) of er komt een scootmobiel aan. Mijn zoontje wil ook niet altijd aan mijn hand lopen, als ik hem dan vastpak, gaat die gerust op de grond zitten en geen meter verder.
dan pak je hem toch gewoon op als hij dat doet? heb ik gister nog met ravi gedaan. 2 x. bij het uit de auto stappen naar de kapper probeerde hij de weg op te schieten en op de terugweg weer! dus ik pak dan zn handje. hij muiten. ook goed, dan pak ik je wel op. al krijsend. ook goed :) na 2 minuten liep hij netjes mee aan de hand.

ik doe trouwens niets als er zo'n gilbui is. dat wordt hier gedaan door alle andere mensen :P "ravi, wat doe je nou toch :o zo ken ik jou niet. wil je anders het kassabonnetje hebben?" (aldus de cassiere gister). ter info; ravi is een beetje moe en overprikkeld. we hebben het erg druk en zn middagslaapje schiet er al 3 dagen bij in
pi_127191249
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:40 schreef danic het volgende:
Ik heb dan ook maar 1 tip als ze de boel bij elkaar gillen: afleiden!
Wijs dingen aan die je onderweg ziet, zing liedjes weet ik het, maar doe iets.
hier ben ik het niet helemaal mee eens trouwens. het kind heeft toch recht op zn boosheid. tuurlijk moet het niet te lang doorgaan, maar ik vind het niet mijn taak om altijd alles te fixen
pi_127191563
Ik begin meestal met benoemen. Je bent boos. Ik snap dat je boos bent, het is vervelend als ... niet mag. Het mag niet want .... Ook als je boos bent, vind ik je lief.
Dat soort. Werkt 8 uit 10x prima.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_127191718
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 08:56 schreef Vanyel het volgende:
Ik begin meestal met benoemen. Je bent boos. Ik snap dat je boos bent, het is vervelend als ... niet mag. Het mag niet want .... Ook als je boos bent, vind ik je lief.
Dat soort. Werkt 8 uit 10x prima.
ja, idd. "ik snap dat je boos bent omdat ... niet mag. maar het mag niet omdat..." en dan gewoon maar door. meestal is het dan zo klaar. ravi praat slecht verstaanbaar, maar wel goed (volzinnen) dus die komt dan nog wel eens terug met "nene wel :'( :'( :'( :'( }:| *gilkrijs*", wanneer het bv iets is wat selene wel mag en hij niet. dan dus een uitleg over waarom hij niet en selene wel.

zo heeft selene dinsdag klompen gekregen en hij niet. want (voor mijn gevoel) is dat nog niet goed voor zn voetjes. stikjaloers dus! en nene mag elke dag naar school en hij niet, enzovoorts. andersom trouwens ook; nene is stikjaloers dat ravi 's zaterdag terugkomdag heeft in zwolle en zij niet mee mag. ah well; such is life jongens. tis niet altijd gelijk en eerlijk
  donderdag 30 mei 2013 @ 09:16:56 #60
100412 mefke79
komt goed!
pi_127191930
Wij dachten laatst leuk met twee peuters door een (gelukkig bijna lege) supermarkt te gaan. De oudste met een klein karretje, de jongste in de grote kar. Dat ontspoorde dusdanig dat ik uiteindelijk met oudste naar buiten ben gegaan en daar op mijn man en de jongste gewacht heb. Die vervolgens naar buiten kwamen met een bos bloemen, want volgens de cassiere had mama dat wel verdient. Tja, ze moeten gewoon luisteren en als ze dat echt niet doen na telkens waarschuwen, dan is het klaar. Dan dus geen eigen karretje en nog even in de auto van de Jumbo, maar gewoon buiten wachten.
Als ze echt een driftbui krijgen ga ik ze ook niet afleiden. Dat werkt alleen maar averechts bij ons.

Nog effe en dan heb ik echt twee peuters. De jongste is dan nog wel geen twee, maar in zijn gedrag al lang en breed. Wij waren onze rustige Driekus gewend, Tienus heeft net effe iets meer temperament (understatement van de eeuw).
pi_127192119
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 08:35 schreef simmu het volgende:

[..]

hier ben ik het niet helemaal mee eens trouwens. het kind heeft toch recht op zn boosheid. tuurlijk moet het niet te lang doorgaan, maar ik vind het niet mijn taak om altijd alles te fixen
Tuurlijk mag het boos zijn. Maar als een kind helemaal aan het gillen en krijsen is, of als het maar door blijft zeuren of dreinen, dan is afleiden de beste oplossing heb ik gemerkt.
En ook ik benoem alles. Dat ze boos mag zijn, maar dat ze nu toch echt mee moet lopen bijvoorbeeld.
Maar dan kan je allebei heel sago naast elkaar gaan lopen, je kan ook over iets heel anders beginnen als je eenmaal loopt om de sfeer weer gezellig te krijgen. Kleine moeite lijkt me.

Maar goed. ...de mijne heeft nooit een echte driftbui. Die is echt wel eens boos, maar dat is gauw over. Ze heeft nog nooit op de grond gelegen.
pi_127192134
Sofie begint ook te roepen als ze iets ziet. Bumba bij de koekjes. Ik ging altijd gelijk in: nee, die nemen we niet want... Gevolg was een boze Sofie. Ik had hier ooit ergens gelezen dat ook kon: ja idd, dat heb je goed gezien, en dan weer verder lopen. En het werkt. We hebben bijna geen boze Sofie meer in de winkel.
*poef* nu is het weg
pi_127192191
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 09:24 schreef danic het volgende:

[..]

Tuurlijk mag het boos zijn. Maar als een kind helemaal aan het gillen en krijsen is, of als het maar door blijft zeuren of dreinen, dan is afleiden de beste oplossing heb ik gemerkt.
En ook ik benoem alles. Dat ze boos mag zijn, maar dat ze nu toch echt mee moet lopen bijvoorbeeld.
Maar dan kan je allebei heel sago naast elkaar gaan lopen, je kan ook over iets heel anders beginnen als je eenmaal loopt om de sfeer weer gezellig te krijgen. Kleine moeite lijkt me.
nja, nu kleine moeite. maar over een jaartje of wat eindig je ermee dat je altijd de boel dient te fixen omdat ze anders idd blijven hangen in sjaggerijnig. je kan natuurlijk ook gewoon jezelf niet mee laten gaan dan in die bui he ;) niemand dwingt je om mee te doen aan de driftbui en gesjaggerijn ;)
pi_127192306
Das waar.
Maar zie mijn edit. We hebben hier nooit echt hysterische buien.
Ik kan me best voorstellen dat als je kind een 'slechte dag' heeftcen constant drama schopt dat je daar sacherijnig van wordt.
pi_127192610
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 09:30 schreef danic het volgende:
Das waar.
Maar zie mijn edit. We hebben hier nooit echt hysterische buien.
Ik kan me best voorstellen dat als je kind een 'slechte dag' heeftcen constant drama schopt dat je daar sacherijnig van wordt.
oh, egwel! daar word je inderdaad zelf niet! te! genieten! van :D
da's dan de dag dat de ander het mag overnemen zodra die opduikt :P

maar goed; dat afleiden, tsja./ ik ben er geen fan van idd. sangdrax en zn moeder wel; die zien ook niet in dat kinderen echt moeten leren zelf te spelen. echt; die zitten die kinderen constant op hun huid. en dan zijn ze eindelijk zelf aan het spelen; komt papa of oma er weer bij. dit alles onder het mom van even op weg helpen of afleiden uit de boze bui. met als resultaat dus dat als papa of oma in de buurt is; ze echt constant om aandacht bedelen bij papa of oma en doen helemaal niks zelf dan. nou vind ik dat bij oma niet zo'n probleem, maar bij papa wel, want die zit er zelf ook niet altijd op te wachten om instant amusement te moeten zijn (terwijl hij dat dus zelf wel in de hand werkt) en wordt dan boos.
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:06:37 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_127193414
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:47 schreef Zana het volgende:
maar wat ga je dan doen?

je pakt zijn hand vast en hij laat zich op de grond zakken, want hij wil niet mee, je zet hem in de wagen, dan gaat die direct weer eruit, je zet hem in de wagen en probeert hem vast te maken, en als je dat dan eindelijk gedaan hebt, want hij schopt met de benen en probeert het tegen te werken, komt hij met de ruglening en al naar voren....nu ja dat is extreem.... vaak gaat het met veel geschreeuw en onder luid protest wel eerder goed ....maar ik voel mij dan al opgeladen, als ik zo ver moet gaan, ik zou graag willen dat hij eerder luistert als ik iets zeg, maar blijkbaar herkennen andere moeders hier niet zulke situaties of hebben er geen last van
Heel herkenbaar hoor. Gebeurde hier ook regelmatig en dan rij ik dus met een sirene in de kinderwagen. Pech voor Harry.

Ik ben ook al eens met boodschappentas en fietsje onder de ene arm en gillende peuter onder de andere (letterlijk onder mijn arm) met mijn zwangere buik naar huis gehobbeld omdat hij al 3x bijna van de stoep gefietst was en na 3x waarschuwen vond ik het wel best...

Hier werkt tot 3 tellen trouwens echt als een tierelier. 'ik tel tot 3 en dan zit je aan tafel of anders zet ík jou aan tafel'. Meestal zit hij er op tel 2 ;)
pi_127193483
Werkt hier idd ook goed :D maar dat probeer ik niet te vaak te doen. Mn zus en zwager telden opgegeven moment alleen maar bij mn nichtje. En dat hielp niet, maar echt een consequentie zat er ook niet aan als ze nog steeds niet luisterde.
Of er een wedstrijdje van maken.
pi_127193599
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
Werkt hier idd ook goed :D
Of er een wedstrijdje van maken.Snef
dat backfired hier gigantisch. wedstrijdjes doen ze zelf namelijk al en ravi is nu eenmaal kleiner dan selene, dus die delft het onderspit :'( :'( :'(
pi_127193630
we kunnen wel een poll doen; wie heeft er wel eens gewoon doorgelopen met een krijsende peuter onder zijn/haar arm?

:P
pi_127193791
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:13 schreef simmu het volgende:

[..]

dat backfired hier gigantisch. wedstrijdjes doen ze zelf namelijk al en ravi is nu eenmaal kleiner dan selene, dus die delft het onderspit :'( :'( :'(
Hier is er natuurlijk maar 1 die mee kan doen :P
Maar t helpt soms net even om m door te laten gaan. Maar ook als we naar het dorp lopen, dan komen we langs huizen waar allemaal snuisterijen staan. Helpt dan soms ook wel om m erop te wijzen wat,er bij het volgende huis staat. Maar goed dat is meer voor het doorlopen dan bij driftbuien ;)

Mn ergste moment was wel toen hij van de parkeergarage tot supermarkt tot parkeergarage een driftbui had. Heb toen mn boodschappen terug gezet en ben naar huis gegaan. Was niet handig....
pi_127193855
check..hier 1x voorgekomen omdat ze de jas die ze wou hebben niet meer in haar maat hadden. zo gezellig O+

gelukkig komt dit zelden voor
pi_127193946
Sofie wil juist graag in de wandelwagen. Die is boos als Luuk erin gaat. Zelf lopen naar de supermarkt is hier niet handig. Er is veel te veel (onaangepast) verkeer hier.
*poef* nu is het weg
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:53:55 #73
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_127194889
quote:
we kunnen wel een poll doen; wie heeft er wel eens gewoon doorgelopen met een krijsende peuter onder zijn/haar arm?

IK! O+
En mijn man ook eens O+
Telt dat dan 2x?

Oh en ik verbind aan het tellen dus wel een consequentie. En als bij 3 de actie niet is uitgevoerd, dan volgt de consequentie. Ook als hij ruim na de 3 alsnog besluit dat het nu toch echt wel rennen wordt voor je moeder... :Y
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:56:31 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127194980
quote:

* Leandra meldt.

Onder de arm, over de schouder....
"We gaan" is geen vraag.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:07:46 #75
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127195364
quote:

Jazeker wel. De laatste keer was het krijsen omdat Mickey Mouse niet afgekeken kon worden omdat hij naar de psz moest. Ik heb zn schoenen en jas aan gedaan, wat hij net zo snel weer uit deed, toen dat gepakt en samen met hem onder mn arm hop de auto in. De hele weg naar de psz gekrijst, daar zo afgeleverd. Niet leuk weggaan voor mij, maar schijnt dat ie meteen daarna stil was.
Liever niet op deze manier, maar als het echt niet meer anders kan omdat hij alleen nog maar krijst dan is het maar even niet anders.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:07:46 #76
100412 mefke79
komt goed!
pi_127195366
* mefke79 meldt

Oja, onder de arm, over de schouder, meeslepend. You name it, I did it. Soms zelfs twee tegelijk.

Wat de laatste tijd ook prima werkt is tegen Driekus zeggen: "wie het eerste...." boven is, klaar is met eten, opgeruimd heeft etc etc. Tellen doen wij ook en dan inderdaad met consequentie: "Ik tel tot drie en dan moet je op je stoel zitten, als je het niet doet, dan krijg je geen koekje." Als we zo een beetje afwisselen komen we er met hem wel. Tienus is een ander verhaal, die is natuurlijk nog veel jonger, maar die heeft ook een iets sterkere wil. Maar goed, dat komt vast ook nog wel goed.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:10:09 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127195453
De halve wijk door met onder de ene arm een krijsende peuter en in de andere hand een wishbonebike is ook fantastisch.... twee van die handzame modelletjes :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127195739
2 tegelijk heb ik idd ook ervaring mee :')
of (terugkomend op boodschappen en de kar) ze allebei in die boodschappenkar gedumpt met de boodschap "als je je niet gedraagt blijf je daar maar in" waarna ze een krijskoortje inzetten }:|
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:17:51 #79
100412 mefke79
komt goed!
pi_127195747
Of wagen met kleine peuter erin, boodschappen onderin, grote peuter op de wishbone (met drie wielen nog destijds) en dan grote peuter die en niet meer wil lopen en niet op de fiets wil. Uitdaging kan ik je zeggen...(en uiteindelijk was de oplossing dat meneer toch echt op zijn fiets verder moest)
pi_127195760
Ik heb met een krijsende dreumes gelopen. Die wilde op het krukje bij de Hema blijven zitten. En ik had duidelijk uitgelegd dat we naar huis gingen, en het krukje bij de winkel hoorde. Ik voelde mij behoorlijk opgelaten. En met het oversteken moet ze mijn hand vasthouden dat gaat ook altijd onder protest. Maar ze gaat niet op de grond liggen ofzo.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:21:43 #81
100412 mefke79
komt goed!
pi_127195914
Simmu, de nachtmerrie van elke ouder samenwerkende peuters :P Lopen ze de hele ochtend elkaar te etteren, maar op het moment dat de een op zijn kop krijgt, gaat de ander lekker mee in de verdediging. Samen tegen mama, grotere lol kan je niet hebben.
pi_127195954
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

Jazeker wel. De laatste keer was het krijsen omdat Mickey Mouse niet afgekeken kon worden omdat hij naar de psz moest. Ik heb zn schoenen en jas aan gedaan, wat hij net zo snel weer uit deed, toen dat gepakt en samen met hem onder mn arm hop de auto in. De hele weg naar de psz gekrijst, daar zo afgeleverd. Niet leuk weggaan voor mij, maar schijnt dat ie meteen daarna stil was.
Liever niet op deze manier, maar als het echt niet meer anders kan omdat hij alleen nog maar krijst dan is het maar even niet anders.
Een tegenspartelend kind al worstelend aankleden doe ik niet meer. Als ze niet mee wil werken, gaat ze maar even in de gang. Daardoor ben ik twee keer te laat op m'n werk gekomen, maar nu is dreigen al voldoende. Ook heb ik 'r eens in een winkel en op straat in de 'gang' gezet. In een winkel net om het hoekje van het magazijn en in de stad in een steegje. (Dit klinkt erger dan het was, hoor, ik stond gewoon naast r :D ). Maar hierdoor weet ze wel dat ik m'n dreigementen ook echt uitvoer. Bij miepen/huilen in een winkel om d'r zin te krijgen, waarschuw ik nu met een: 'hier hebben ze ook een gang, hoor.' Werkt goed om 'r op te laten houden en ik hoef 'r ook niet gillend over m'n schouder te gooien.
pi_127195958
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:21 schreef mefke79 het volgende:
Simmu, de nachtmerrie van elke ouder samenwerkende peuters :P Lopen ze de hele ochtend elkaar te etteren, maar op het moment dat de een op zijn kop krijgt, gaat de ander lekker mee in de verdediging. Samen tegen mama, grotere lol kan je niet hebben.
en ze resoneren zo lekker als ze het samen doen ;(
pi_127195995
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb met een krijsende dreumes gelopen. Die wilde op het krukje bij de Hema blijven zitten. En ik had duidelijk uitgelegd dat we naar huis gingen, en het krukje bij de winkel hoorde. Ik voelde mij behoorlijk opgelaten. En met het oversteken moet ze mijn hand vasthouden dat gaat ook altijd onder protest. Maar ze gaat niet op de grond liggen ofzo.
Dat doe ik dus niet. Als ze niet mee wil gaan we even een gang opzoeken. Blijft ze daar wachten tot ze zich bedacht heeft. :)
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:24:22 #85
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127196015
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:22 schreef -Spring het volgende:

[..]

Een tegenspartelend kind al worstelend aankleden doe ik niet meer. Als ze niet mee wil werken, gaat ze maar even in de gang. Daardoor ben ik twee keer te laat op m'n werk gekomen, maar nu is dreigen al voldoende. Ook heb ik 'r eens in een winkel en op straat in de 'gang' gezet. In een winkel net om het hoekje van het magazijn en in de stad in een steegje. (Dit klinkt erger dan het was, hoor, ik stond gewoon naast r :D ). Hierdoor weet ze dat ik m'n dreigementen ook echt uitvoer. Bij miepen/huilen in een winkel om d'r zin te krijgen, waarschuw ik nu met een: 'hier hebben ze ook een gang, hoor.' Werkt goed om 'r op te laten houden en ik hoef 'r ook niet gillend over m'n schouder te gooien.

Gelukkig was het bij ons de enige keer dat het zo ging. Normaal valt er inderdaad nog wel door te dringen.
pi_127196125
Sofie was de laatste weken weer zo aan het klooien bij Luuk. Slaan,knijpen, schoppen. En dan zo uit het niks een uithaal. Ik maakte er steeds drama van, maar nu doe ik dat (na tips elders) niet meer. Ze weet dat het niet mag, dus ik waarschuw niet meer, maar ze gaat zo de gang op. Ik zeg ook niks, maar zet dr neer, en doe de deur dicht. Even later vraag ik of ze weer normaal kan doen, en als ze zegt dat te kunnen mag ze de kamer weer in. We zijn hier zondag mee begonnen, en ik heb het idee dat het werkt.
Gister toen ik dr ophaalde bij de gastouder mepte ze Luuk, en keek me aan. Met de blik: hier heb jij het niet voor het zeggen. Ik heb dr zo opgepakt en dr in de gang gezet. Dat had ze niet verwacht. Ze kwam ook sorry zeggen daarna.

Ze weet dondersgoed dat 't mijn zwakke plek is, dus probeer nu ook minder heftig te reageren. Soms nog wel lastig als ze hardhandig bezig is.
*poef* nu is het weg
pi_127196128
Het is ook niet zo dat ik direct dreig met de gang hoor. Eerst vraag ik het aardig en dan probeer ik 'r te overtuigen of om te kopen. :P
pi_127196176
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:23 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat doe ik dus niet. Als ze niet mee wil gaan we even een gang opzoeken. Blijft ze daar wachten tot ze zich bedacht heeft. :)
Die van was toen nog lang geen 2 en kende het begrip gang oid nog niet, inmiddels wel dus nu kunnen we dat wel proberen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:36:27 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127196450
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:22 schreef -Spring het volgende:
Bij miepen/huilen in een winkel om d'r zin te krijgen, waarschuw ik nu met een: 'hier hebben ze ook een gang, hoor.' Werkt goed om 'r op te laten houden en ik hoef 'r ook niet gillend over m'n schouder te gooien.

Ik vind m leuk, "hier hebben ze ook een gang" _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:40:54 #90
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_127196619
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:17 schreef mefke79 het volgende:
Of wagen met kleine peuter erin, boodschappen onderin, grote peuter op de wishbone (met drie wielen nog destijds) en dan grote peuter die en niet meer wil lopen en niet op de fiets wil. Uitdaging kan ik je zeggen...(en uiteindelijk was de oplossing dat meneer toch echt op zijn fiets verder moest)
"Tsja als jij niet meer verder wilt fietsen, steppen, weet ik veel watten, dan laten we je fiets, step etc hier wel voor een ander kindje staan" werkt hier ook altijd als een trein. niet als ze gewoon echt moe zijn van een heel eind onderweg zijn, maar wel als het pure dwarsigheid is vanwege je zin niet krijgen ;)
pi_127196845
Mijn moeder zei altijd, als ik in de stad vervelend was: 'Als je nu niet ophoudt, trek ik midden op straat je broek naar beneden en geef ik je zo een tik op je blote billen!'

Zou ze nooit gedaan hebben en dat wist ik toen ergens al wel, maar ik vond het zo angstaanjagend dat ik het risico dat ze het tóch zou doen maar liever niet nam. :+
pi_127197074
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:40 schreef Stiemie het volgende:

[..]

"Tsja als jij niet meer verder wilt fietsen, steppen, weet ik veel watten, dan laten we je fiets, step etc hier wel voor een ander kindje staan" werkt hier ook altijd als een trein. niet als ze gewoon echt moe zijn van een heel eind onderweg zijn, maar wel als het pure dwarsigheid is vanwege je zin niet krijgen ;)
Dat doe ik dan weer niet zo snel. Want is niet waar te maken. L zou ik een dwarse bui gewoon zeggen: 'Ja hoor, geef maar aan een ander kindje. Ik vind het toch een stomme fiets.' Dan zou ik de fiets na m'n dreigement alsnog zelf onder 'm'n arm mee moeten nemen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:52:36 #93
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_127197127
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:51 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat doe ik dan weer niet zo snel. Want is niet waar te maken. L zou ik een dwarse bui gewoon zeggen: 'Ja hoor, geef maar aan een ander kindje. Ik vind het toch een stomme fiets.' Dan zou ik de fiets na m'n dreigement alsnog zelf onder 'm'n arm mee moeten nemen.
Hier is de fiets ook wel eens echt blijven staan hoor :Y (voordeel dat we nu niet meer in Amsterdam wonen) Maar voordat we de hoek om zijn rennen ze tot nu toe gillend terug :D

Maar het werkt inderdaad alleen als ze weten dat je het ook ECHT doet. Maar dat is met de meeste dingen zo toch?
pi_127197547
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind m leuk, "hier hebben ze ook een gang" _O_
Alles heeft een gang weet Minke inmiddels... ook de enorme supermarkten in Frankrijk op vakantie. Daar kan je ook prima in een gangpad worden neergeplant :+
pi_127198656
quote:

meermaals
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:36:22 #97
244125 laziness
pi_127198898
'Dag Olivier werkt'' hier heel goed. Hij huilt maar zet het op een drafje achter me aan. No way dat hij dan op de grond blijft liggen dweilen hoor.
pi_127199005
Hier ook weleens de peuter krijsend gedragen /in de buggy gezet of wat dan ook. Er kan heel veel maar nee is ook echt nee. Huilen, jammer dan.

Benoemen van emoties doen wij ook. Gelukkig zijn de meeste driftbuien thuis. Elders weet hij zich over het algemeen beter te gedragen.
Hij zit overigens nooit vast in de buggy maar doet ook geen rare dingen.

Hier doen we ook aan het op de gang zetten en tellen maar niet te vaak.

Laatst heb ik hem wel 4x terug gestuurd naar de gangm hij wist te benoemen wat hij niet mocht doen maar op mijn vraag doe je het dan niet meer zei hij lachend jawel. Ga dan nog maar even terug :P
pi_127199011
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:36 schreef laziness het volgende:
'Dag Olivier werkt'' hier heel goed. Hij huilt maar zet het op een drafje achter me aan. No way dat hij dan op de grond blijft liggen dweilen hoor.
selene komt dan wel mee. ravi niet }:|

ravi is meestal meegaand en lief, maar als er iets in zn koppie zit, krijg je het er niet uit. ik weet ook niet van wie hij dat heeft hoor O-)
pi_127199112
quote:

Check.

De mijne kent overigens geen gang. Omdat dat eigenlijk zelden of nooit nodig is geweest (en ze daar zo de trap af dondert).
pi_127199213
Timo heeft een keer luidkeels krijsend middenin de Ikea op de vloer gezeten omdat hij mij een mep verkocht had en geen sorry wilde zeggen.. Dus mocht hij blijven zitten tot hij het wel deed, en dat duurde best lang..
Tellen doen we ook als hij niet wil luisteren, als ik dan bij 3 ben en nog geen reactie krijg, zet ik hem op een krukje. Hij vindt dat zo vreselijk, dat hij er vrijwel nooit terecht komt. Als we een keer ergens anders zijn en ik moet tellen, krijg ik regelmatig de reactie "ze hebben hier geen krukje hoor".
Gillend onder de arm, ja ook wel eens.
pi_127199294
Hier werkt het ook goed als ik gewoon doorloop. Ze komt echt wel achter me aan.
pi_127199395
Ean blijft gewoon midden in de winkel staan als ik doorloop :{ Ze moest een keer van mij haar jas aanhouden want het was koud en we liepen al richting de kassa. Nou dat naar de kassa lopen duurde uiteindelijk nog best lang.
pi_127199417
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:45 schreef Fannetje het volgende:
Hier werkt het ook goed als ik gewoon doorloop. Ze komt echt wel achter me aan.
L niet hoor. Paar keer geprobeerd. Bij ons in het dorp op straat bijv. Bij niet mee willen 'Dag L' gezegd en me achter een auto verstopt zodat ze dacht dat ik echt weg was. Dan draaide ze ze zichtbaar opgelucht om en stiefelde in d'r eentje de andere kant op.
pi_127199575
Oh en ik merk hier ook duidelijk verschil in gedrag of ik zelf wel of niet lekker in mijn vel zit.
pi_127199660
Die van mij heb ik wel eens samen op de gang gezet. Dat werd een gezellige boel!

En Sarah gaatzelf naar de gang als ze boos is, dan slaat ze haar armen over elkaar en roept 'ikke boos' en dan gaat ze op de gang zitten na een minuut of 2 komt ze dan weer terug en zegt ze 'klaar mama' en dan krijg ik vaak een knuffel. Soms weet ik dus zelf niet eens waar ze boos om is en soms heb ik ook het idee dat zij het een spelletje vind.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_127199756
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:49 schreef -Spring het volgende:

[..]

L niet hoor. Paar keer geprobeerd. Bij ons in het dorp op straat bijv. Bij niet mee willen 'Dag L' gezegd en me achter een auto verstopt zodat ze dacht dat ik echt weg was. Dan draaide ze ze zichtbaar opgelucht om en stiefelde in d'r eentje de andere kant op.
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:00:59 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127199890
En verdomd, uiteraard vandaag..... onderweg naar huis van de PSZ werpt meneer zich op de hoek van de straat zo op z'n knieën, om niet meer verder te willen lopen :(

Gelukkig werd drama voorkomen omdat de moeder die zijn fruittrommeltje dinsdag per ongeluk meegenomen had en hem vandaag vergeten was dat ding nog even kwam brengen en dat was interessant genoeg om op te staan; zo'n auto op straat en mama die er naartoe loopt.
Toen ik vervolgens ook nog een half saucijzenbroodje voor Soneal van haar kreeg, liep hij weer helemaal probleemloos mee naar huis :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127200989
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:49 schreef -Spring het volgende:

[..]

+1... Minke interesseerd het echt geen zak of ik nou weg loop of niet. Dan gaat ze lekker der eigen gang. Enige oplossing is meesleuren soms, en dat is dan maar zo.
Ik zag vanochtend nog een vrouw haar huilende kind de auto inwurmen met de woorden "Nou, tis echt een gezellig ochtendje zo }:| "... heel herkenbaar! Heb ik ook maar gezegd tegen de mevrouw. Ze klaarde zichtbaar op.
pi_127201432
quote:
11s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:29 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

+1... Minke interesseerd het echt geen zak of ik nou weg loop of niet. Dan gaat ze lekker der eigen gang. Enige oplossing is meesleuren soms, en dat is dan maar zo.
Ik zag vanochtend nog een vrouw haar huilende kind de auto inwurmen met de woorden "Nou, tis echt een gezellig ochtendje zo }:| "... heel herkenbaar! Heb ik ook maar gezegd tegen de mevrouw. Ze klaarde zichtbaar op.
oh dat is dan idd echt zo fijn als iemand gewoon zegt "rot zo he, dan valt het niet mee. doen ze hier ook wel eens hoor". of dat ze tegen ravi dan zeggen "wat doe je nou toch? zo ken ik jou niet hoor. anders ben je zo'n leuk mannetje. hoe komt dat nou? nou ja, wil je de kassabon".

dus nu sjouwtie al sinds gister permanent met zn kassabon :P

voor lekker de eigen gang gaan moet je bij selene zijn. die mag er graag vandoor gaan als het grote evenement net afgelopen is (dinsdagmiddag tussen een stuk of 10.000 man tijdens koningkijken) of in een vol pretpark ofzo (plopsaland) }:| en ze is toch echt te groot voor de draagdoek -O-
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:53:23 #111
258612 nytar
boys boys boys
pi_127201946
Check: onder de arm mee of als een aardappelzak over mn schouder.

En dubbel check: het interesseert hem niks dat ik wegloop of iets anders ga doen. Het is dan een vrijbrief om zn zin te krijgen, dus dat gebeurd hier niet
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:35:59 #112
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127227571
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:35 schreef laziness het volgende:

[..]

Wij zijn ook erg blij met het tuigje, Roy is hier ook een wegloper,die ook nog eens nergens naar kijkt, te gemakkelijk met vreemden meegaat. Wij gebruiken het tuigje alleen naar bv een pretpark of een drukke bradderie, om roy zo nu en dan ook zelf te laten lopen zonder dat hij wegloopt. buggy hebben we wel altijd bij ons.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:41:34 #113
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127227905
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:47 schreef Zana het volgende:
maar wat ga je dan doen?

ow jawel, althans in zekere zin. maar hier word zoon gewoon al gillend en krijsend terug in de buggy gezet, en ja dan vang ik de klappen en schoppen op, word mijn bril van me gezicht geslagen aan mijn haren getrokken. Maar op dat moment moet hij in zijn buggy en ben ik de baas. Het is enorm spannend want soms stopt zoon maar gewoon ff met ademenen, maar vaak als hij eenmaal zit en vastgeklikt dan word hij al snel rustig.

zoon vind het bv ook niet leuk als we met de fiets weggaan,dan in een winkelwagen gezet word, en daarna terug de fietstoel in moet, dan moet ik ook sterk zijn en een gillend en krijsend kind in een fietsstoel krijgen. Niet leuk maar meelopen aan de hand is geen optie, tuigje heb ik niet mee naar de supermarkt ofzo.
pi_127236660
Het klopt wel dat hij vaak na zo een scène ook snel weer rustig is. Net als wanneer hij naar bed moet en dat niet wil, eerst een woeduitbarsting waar je u tegen zegt en dan opeens gaat hij rustig liggen en slapen alsof niets was.

Gelukkig is het niet elke dag drama, maar de laatste tijd viel het mij gewoon op dat het steeds in de supermarkt raak was. Elke nieuwe ontwikkeling is voor mij weer wennen en dan vooral als het gedrag is dat je liever niet bij je eigen kind wilt zien. Als hij echt stout is geweest en ik na een afkoelperiode op ooghoogte met hem rustig wil praten, durft hij mij vaak ook niet direct aan te kijken, hij weet volgens mij donders goed dat iets niet mag, maar dat weerhoudt hem niet om 5 minuten later precies weer hetzelfde te doen, op dit moment is spugen in.
pi_127238294
een boos kind achterlaten werkt hier ook niet, rent ie zo de straat op en moet ik nog harder rennen.
Een keer in de Kruidvat ging die spullen van rekken gooien toen ik doorliep.
Gewoon gillend oppakken en meenemen werkt hier het beste.
Elke keer als we weggaan uit de speeltuin is het weer feest om hem mee te nemen, gewoon niet leuk meer.

In de supermarkt laat ik hem trouwens wel lopen, met een rolmandje of zo'n kinderkarretje. Kan me heel goed voorstellen dat het geen hol aan is om eerst op de fiets/in de auto vast te zetten, dan in het winkelwagentje en daarna weer vast.
Hij gooit dan heel trots alles in zijn mandje en blijft opzich goed bij me.

Goede tips kaatjejannie
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:09:37 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127242471
Hier heeft iemand iig een prima geheugen; ik had dindsdag gezegd dat we morgen naar de Aapjes zouden gaan, maar woensdag was het snertweer, dus het kwam niet eens in me op om te gaan, en in hem kennelijk ook niet.
Vandaag schijnt het zonnetje en ineens hoor ik naast me "Aapjes toe?" :D
Dat moeten we dan zo maar even doen *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:39:46 #117
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_127243615
Heel herkenbaar Leandra!
Zo was ik gisteren en vanochtend verbaasd.
Vorige week donderdag heeft Harry voor zijn zwangere psz-juf een tekening gemaakt. Toen hij vrijdag op school kwam, was de juf er niet (ziek). Hij was erg teleurgesteld. Omdat het onzeker was of de juf nog terug zou komen voor haar verlof, heeft de andere juf de tekening aangenomen en gezegd hem af te geven.
Gisteren hoorden we dat de zwangere juf vandaag weer op school zou zijn, waarop Harry meteen roept: dan kan ik het kado'tje geven! *O*

alleen had de andere juf de tekening al afgegeven van het weekend, maar dat heeft Harry even vakkundig opgelost door in een paar tellen tijd even iets te kleuren op de psz en aan zwangere juffie te overhandigen O+
pi_127265476
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 07:42 schreef Troeta het volgende:

Elke keer als we weggaan uit de speeltuin is het weer feest om hem mee te nemen, gewoon niet leuk meer.

Misschien helpt het om aan te kondigen dat jullie over .. minuten weg gaan of dat hij bv nog 3 keer mag glijden en dat jullie dan gaan?

Hier helpt het om het aan te kondigen (dat doen we al een tijdje), dan nog zijn ze het er niet altijd mee eens, maar ik heb wel het idee dat het wel zijn vruchten af heeft geworpen...
pi_127279536
ik trek standaard een minuut of 10 uit voor weggaan :) maakt niet waar vandaan we gaan, vrienden, speeltuin of (zoals gister) dat selene een vriendje te spelen heeft en ravi een slaapje moet doen (!)

de laatste minuut:
kom schat, tijd voor je slaapje
"wil pelen! :( "
snap ik jongen, maar morgen hebben we een drukke dag, dus nu moet je even een slaapje doen
"WIL PELEN :( :( met lijbaan" (wijst boos naar glijbaan)
nou, vooruit dan, nog 1 keertje dan

en dus nog 1 keertje van de glijbaan en toen kachelde hij netjes mee om boven nog even te loeren naar selene + vriendje, eventjes zelf spelen met zn barbies en toen is hij netjes gaan slapen :)
  zaterdag 1 juni 2013 @ 08:56:22 #120
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_127279544
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:32 schreef Nijna het volgende:

[..]

Misschien helpt het om aan te kondigen dat jullie over .. minuten weg gaan of dat hij bv nog 3 keer mag glijden en dat jullie dan gaan?

Hier helpt het om het aan te kondigen (dat doen we al een tijdje), dan nog zijn ze het er niet altijd mee eens, maar ik heb wel het idee dat het wel zijn vruchten af heeft geworpen...
Dat helpt hier ook heel erg goed. Nog 2x glijden of ik tel tot 10 (omdat hij geen minuten kent).
Precies wat Nijna zegt: geen 100% garantie maar het scheelt een heleboel! :Y
  zaterdag 1 juni 2013 @ 09:09:28 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127279652
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:39 schreef Asyniur het volgende:
Heel herkenbaar Leandra!
Zo was ik gisteren en vanochtend verbaasd.
Vorige week donderdag heeft Harry voor zijn zwangere psz-juf een tekening gemaakt. Toen hij vrijdag op school kwam, was de juf er niet (ziek). Hij was erg teleurgesteld. Omdat het onzeker was of de juf nog terug zou komen voor haar verlof, heeft de andere juf de tekening aangenomen en gezegd hem af te geven.
Gisteren hoorden we dat de zwangere juf vandaag weer op school zou zijn, waarop Harry meteen roept: dan kan ik het kado'tje geven! *O*

alleen had de andere juf de tekening al afgegeven van het weekend, maar dat heeft Harry even vakkundig opgelost door in een paar tellen tijd even iets te kleuren op de psz en aan zwangere juffie te overhandigen O+
Oeh, dat is wel heel lang onthouden, en slim opgelost :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 1 juni 2013 @ 09:10:29 #122
258612 nytar
boys boys boys
pi_127279664
Voorbereiden scheelt hier ook! Sterker nog, als er een klok is en we zeggen dat we gaan als de grote wijzer boven is, dan gaat het nog beter! Dan lijkt hij er zelf meer controle over te hebben ofzo.
pi_127322424
Wij hebben een zielig meisje. Ean is gevallen en daarbij is er een tand uit gegaan. De tandarts zette hem niet terug dus de komende jaren mist ze een tand.
pi_127325691
Ferrari, dat had had mijn broertje ook rond die leeftijd. Die tand hebben ze nog terug proberen te zetten, maar is er toch uitgegaan. Mensen dachten soms dat hij al aan het wisselen was... ;).
Beterschap daar, schrikken lijkt me. Misschien ijsjes eten, dat koelt lekker... :* sterkte!
pi_127326982
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben een zielig meisje. Ean is gevallen en daarbij is er een tand uit gegaan. De tandarts zette hem niet terug dus de komende jaren mist ze een tand.
Wat sneu voor Ean. Anne mist ook een tand (sinds 3 dagen na haar tweede verjaardag) en inmiddels hoort het helemaal bij haar.
pi_127342101
Wat zielig van die tandjes!!

Goed idee om daar beter op te letten om te zeggen dat we weg gaan. Ik deed het al wel, maar misschien wat duidelijker zijn.
Maar dat zijn dus wel dingen die ik lastig vind omdat hij nog niet goed praat.
het gaat al wel beter, we hebben eindelijk 2 en 3woordzinnen! Mag ik slok, baby afpakken :') hoofd toten, buiten pelen.

Ik trok hem vandaag een korte broek aan, zei die baby broek, heel drama dat ie haar broek niet aan wilde. Arm kind weet niet eens van het bestaan van korte broeken,haha
  zondag 2 juni 2013 @ 23:33:44 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127342180
quote:
Ah gos wat sneu ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 2 juni 2013 @ 23:36:19 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127342296
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:32 schreef Troeta het volgende:
Wat zielig van die tandjes!!

Goed idee om daar beter op te letten om te zeggen dat we weg gaan. Ik deed het al wel, maar misschien wat duidelijker zijn.
Maar dat zijn dus wel dingen die ik lastig vind omdat hij nog niet goed praat.
het gaat al wel beter, we hebben eindelijk 2 en 3woordzinnen! Mag ik slok, baby afpakken :') hoofd toten, buiten pelen.

Ik trok hem vandaag een korte broek aan, zei die baby broek, heel drama dat ie haar broek niet aan wilde. Arm kind weet niet eens van het bestaan van korte broeken,haha
Ik vind de termen die ze bedenken wel mooi trouwens, als hij z'n schoenen en sokken uittrekt dan heeft hij "open tenen" :D :')

Dat zijn dan van die dingen die ik te mooi vind om te verbeteren, dus als we een lange rit in de auto voor de boeg hebben dan vraag ik niet of hij blote voeten wil, maar gewoon of hij open tenen wil :)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127342341
quote:
Ach wat sneu. Dat moet dan ook een flinke smak geweest zijn. Dat is echt mijn grote angst, dat ze hun gebit beschadigen.
pi_127342383
Ja, ik vind dat ook zo schattig. drinken is slok of blauw, chocola is koekla, geknoeid is knogeoied ofzoiets,whaha
pi_127342575
Ik vind zulke woordspelingen ook goud waard.
Mijn moeder verstaat/begrijpt niet altijd wat eva zegt.
Gisteren zei eva "ieuw bah!" Vraagt mn moeder wat ze nou zegt.
Eeeeh. Nou "ieuw bah" dus :D . Ze vindt iets vies.

En als ik vraag of ze iets pakt (haar schoenen bv als we weg gaan) dan gaat ze het pakken, komt terug gerend en gooit het vervolgens naar mijn hoofd met een "hier mama!" Eeeeh jah, doe maar niet gooien schat
:')
  zondag 2 juni 2013 @ 23:49:03 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127342873
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:38 schreef Troeta het volgende:
Ja, ik vind dat ook zo schattig. drinken is slok of blauw, chocola is koekla, geknoeid is knogeoied ofzoiets,whaha
Hier is zelfs een heel apart rijtje automerken....

Opel
Volvo
Gargar (Volkswagen)
Auti
Nissam (voorheen grote Opel)
Blala (BMW)
Saab, mama ook Saab!
Eusjo (Peugeot)
Die-gar HA (Honda en Hyundai)
Nini
HeiNO (Renault)
Toeidsh (Mercedes)
Olfa
Feraji
Porsche
Haisjoe (Daihatsu)
Rollse Royce
Chrysler (om vervolgens preister te zeggen en z'n duim te laten zien waar hij een pleister gehad heeft)
Opa Toya (Toyota)

En hij herkent ze ook allemaal, sterker nog; hij herkende zelfs een Vauxhall als een Opel, terwijl die Engelse Opel-variant een heel ander logo heeft, hij herkende dus echt het model.

Maar auto is consequent gar, een vrachtwagen is garg, als hij er meer dan een ziet dan is het boel gar gar of bij vrachtwagens boel garg garg, bij het station staan een boel fiets fiets, en jammer genoeg is een boel koe koe inmiddels gewoon aangepast naar een boel koe.
Het woord voor trekker is ook geëvolueerd; dat was eerst een trier en in inmiddels een troeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 2 juni 2013 @ 23:51:45 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127343017
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:42 schreef danic het volgende:
Ik vind zulke woordspelingen ook goud waard.
Mijn moeder verstaat/begrijpt niet altijd wat eva zegt.
Gisteren zei eva "ieuw bah!" Vraagt mn moeder wat ze nou zegt.
Eeeeh. Nou "ieuw bah" dus :D . Ze vindt iets vies.

En als ik vraag of ze iets pakt (haar schoenen bv als we weg gaan) dan gaat ze het pakken, komt terug gerend en gooit het vervolgens naar mijn hoofd met een "hier mama!" Eeeeh jah, doe maar niet gooien schat
:')
Soms is het ook gewoon te logisch om het niet te begrijpen........ ieuw bah, is vooral heel duidelijk :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127343296
Ja hè. Net als de tieties van mijn schoonmoeder }:|
Ik weet nog steeds niet of ik er nou zo blij mee ben dat ze ze tietjes noemt.....
  zondag 2 juni 2013 @ 23:57:56 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127343316
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:57 schreef danic het volgende:
OMG.... dat meen je niet?! :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127343479
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

OMG.... dat meen je niet?! :X
Zie edit.
Maar ja dus. Eva moet altijd alle knoopjes openpulken of aan ritsen zitten. Dus de kleren van mijn sschoonouders gaan regelmatig open, want daar mag ze nog net niet op tafel schijten zeg maar. En mja, bij mijn schoonmoeder komt er dan wrl wat in beeld omdat die niet altijd er wat onder draagt. Soms ook wel, dan is er een bh zeg maar. Maar alles wordt benoemd, en das prima. Maar ik weet niet of "tietjes" nou mijn keuze zou zijn :')
  maandag 3 juni 2013 @ 00:06:25 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127343751
Darn, die mensen weten toch zelf ook dat het een kind is.... en als het nou een puber was die zo'n term gebruikte dan kon ik me nog indenken dat ze het zich niet realiseren, maar ze hebben verdorie een kind grootgebracht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127343841
Ja, maar ik krijg het dus niet aan hun verstand. Verder is de woordkeuze gelukkig prima hoor.
  maandag 3 juni 2013 @ 00:10:40 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127343977
Mijn oudste dacht dat het grappig was om Soneal hetzelfde te leren, en dat hebben we heel snel omgebogen in "Petit" als zijn naam voor de oudste (die > 2 meter is, dus is het grappig als zo'n kleintje hem Petit noemt), dat petit spreekt hij niet goed uit, en dat is "die" geworden.... dan snap je waarschijnlijk de "die-gar HA" uit het autolijstje ook gelijk ;)

Maar goed, zoiets zou je er nog van kunnen maken; "Oma Petit", als ze het teveel gaat zeggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127344821
Die ga ik onthouden.
pi_127345132
Dat automerkenlijstje....haha mooi!! En herkenbaar, lars heeft ook zo'n periode gehad dat hij alle merken kende. BMW was hier bbb, zo cute. Inmiddels is hij overgestapt op alle namen.van cars auto's.

Men, mijn kleine vriendje wordt bijna 4.... Nog 3 (laaaaaaange) maanden te gaan.... Hij wil zo graag naar school. Wacht maar tot hij doorheeft dat je niet nonstop in de bouwhoek mag... Benieuwd of hij het nog leuk vindt als hij werkjes moet maken enzo.
Op de opvang gaan ook steeds vriendjes eraf, omdat ze 4 zijn, dus ja, dan wil meneer ook.
En ik vind hem nog zo'n klein frummeltje.... :o
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 3 juni 2013 @ 08:01:37 #142
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_127348196
ooh is Lars alweer bijna 4! :o
In je ogen blijven ze altijd kleine hummeltjes hè O+
zo vertelde een kennis dat haar zoon van 27 nog steeds even een berichtje moet sturen als hij thuis komt van het stappen, ongeacht het tijdstip, omdat hij alleen woont. De andere zoon hoeft dat niet want die woont samen dus daar is altijd iemand aan het 'wachten'
pi_127348236
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:37 schreef danic het volgende:

[..]

Ach wat sneu. Dat moet dan ook een flinke smak geweest zijn. Dat is echt mijn grote angst, dat ze hun gebit beschadigen.
Onze grootste angst ook. Ze is op de tegels buiten gevallen maar het is ook een rare tand eigenlijk die eruit is. En wij voelen ons heel erg schuldig. Vriend zei vanmorgen al ik ben blij dat je erbij was, anders dacht je misschien nog iets anders. Nu zou ik dat nooit denken. Vanmorgen nog wel bloed in haar bedje maar wel een vrolijk ean die zelf haar tanden wilde poetsen.

Knappe soneal zeg met die auto namen. Hier worden alleen auto's herkent en bij elke auto die op die van ons lijkt is het auto papa. En elke motor is motor papa. Tegenwoordig vallen daar ook scooters onder dus ik kan mijn lol op.
pi_127348248
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 00:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dat automerkenlijstje....haha mooi!! En herkenbaar, lars heeft ook zo'n periode gehad dat hij alle merken kende. BMW was hier bbb, zo cute. Inmiddels is hij overgestapt op alle namen.van cars auto's.

Men, mijn kleine vriendje wordt bijna 4.... Nog 3 (laaaaaaange) maanden te gaan.... Hij wil zo graag naar school. Wacht maar tot hij doorheeft dat je niet nonstop in de bouwhoek mag... Benieuwd of hij het nog leuk vindt als hij werkjes moet maken enzo.
Op de opvang gaan ook steeds vriendjes eraf, omdat ze 4 zijn, dus ja, dan wil meneer ook.
En ik vind hem nog zo'n klein frummeltje.... :o
Wat gaat dat snel zeg. Mag hij na de vakantie al snel gaan wennen?
pi_127348348
FR wat naar van haar tandje, tandenleed is altijd mijn grootste angst.

Ik heb hier ook een bijna 4 jarige, nog anderhalve maand. Ook een meisje met veel tandenleed, van een van haar voortanden is nu een klein stukje afgebroken.. Maar gelukkig heeft ze er geen last van.
En mijn mini mag na de zomervakantie naar de peuterspeelzaal!
pi_127348951
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 08:06 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Wat gaat dat snel zeg. Mag hij na de vakantie al snel gaan wennen?
ja hij mag de voorlaatste schoolweek meedoen met de doordraaimiddag, en dan na de vakantie beginnen met wennen. 4 keer.

Gut wat veel tandenleed. Hier ook al, is al lang geleden gebeurd, viel lars achterover met stoel en al, stoel in t gezicht. De tand die destijds los zat begint nu ineens grijs te worden.... Wel lelijk, maar wat doe je eraan?

En met lars best een aantal die gauw 4 worden. Wat een mijlpaal hè, en wat worden ze dan groot
pi_127349047
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 09:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

ja hij mag de voorlaatste schoolweek meedoen met de doordraaimiddag, en dan na de vakantie beginnen met wennen. 4 keer.

Gut wat veel tandenleed. Hier ook al, is al lang geleden gebeurd, viel lars achterover met stoel en al, stoel in t gezicht. De tand die destijds los zat begint nu ineens grijs te worden.... Wel lelijk, maar wat doe je eraan?

En met lars best een aantal die gauw 4 worden. Wat een mijlpaal hè, en wat worden ze dan groot
Jaël heeft dat met een andere tand ook daar is ze 2 jaar geleden op gevallen en die is ook grijs geworden, kun je niets aan doen, de tandarts zei toen zo lang er boven de tand maar geen bult in het tandvlees komt ofzo was het niet zo erg, als er wel een bult kwam moesten we terug komen. Ze hebben toendertijd bij haar ook foto's gemaakt omdat ze niet meer wilde afhappen en eten.
pi_127351049
Karin, dat grijze kan ook nog wel minder worden. M. was gevallen op school en had ook een grijze tand, inmiddels is die weer wat lichter en wat grijs/bruinig... gelukkig melktand... ;).
Lars ook al bijna 4, gaat hard he. Ik ga morgenavond naar de informatieavond van groep 1... ben benieuwd of er voor de vakantie nog tijd/ruimte is om even te "wennen". Dat ze een beetje een idee heeft... Maar als de klas heel groot is dan komt dat na de vakantie wel...
pi_127351071
Al dat tandenleed zeg.
Ean eet er wel gewoon mee. 12juni staat een afspraak bij eigen ta. En ik had al afgesproken dat ze mee ging om te wennen. Dus kijken wat hij zegt.

Grijze tand betekent toch eigenlijk een dode tand? Dat de wortel niet meer goed werkt?
pi_127351282
Wat vinden jullie nou leuke boeken om voor te lezen?
Of voor een peuter/kleuter om zelf te lezen.

Mart (nu al weer bijna 3,5) is op zijn boeken uit gekeken en luisterd ook niet meer voor het slapen gaan, wat resulteerd in moeilijk naar bed gaan :D

Dus ik ben op zoek naar leuke boeken voor hem.
Met leuke plaatjes natuurlijk.
pi_127351368
Grijze tand, dan is de zenuw volgens mij afgestorven oid.
Maar zolang er geen ontsteking (bultje) boven zit, hoef je er niks mee.
pi_127351687
Wat voor boeken heb je ymme?
Boeken die we hier veel lezen zijn boeken van sesamstraat, dit soort http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFgxMDIz/$(KGrHqJ,!lQFF8gV05qbBRoTQcuTYw~~60_84.JPG
Boeken van marianne busser en ron schröder, chuggington verhalenboek, de allerliefste knuffel van de hele wereld, Dikkie dik vindt ie ook nog steeds leuk, schattig (ook zulke lieve tekeningen), en nog.veel meer :')
pi_127351749
We hebben nu ongeveer een jaar voorgelezen uit het grote dikke dik boek, maar daar is hij nu echt op uitgekeken. Verder was eerder woezel en pip leuk, maar ook deze verhalen kan hij allemaal dromen al.
pi_127351870
Ik lees voor uit Pluk van de Petteflet, we beginnen nu al aan de tweede ronde. Ook hebben we Floddertje, die vinden beide dames leuk, iets simpeler als Pluk en we hebben Otje das dan eigenlijk weer net te hoog gegrepen. Verder veel boekjes ooit eens bij de Kruidvat gekocht, weinig tekst veel plaatjes en een aantal mooie prentenboeken. Hier ook inderdaad Dikkie Dik favoriet bij vooral Sarah.
pi_127351886
Mijn bijna kleuter vind momenteel Otje en Puck van de Petterflat heel leuk. Maar ook die gewone prentenboeken. Laat me niet lachen, Wij gaan op berenjacht. Dat soort boeken.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_127351947
Wij zijn hier ook bezig in Pluk kwam er achter dat ik er zelfs 2 van heb :D
pi_127352215
Dat berenjacht boek, dat vind ik toch zo'n rotboek om voor te lezen..
*poef* nu is het weg
pi_127352424
Wij hebben een hele bak boeken naast zn bed staan waar hij iedere dag een boek uitkiest. Vaak zijn het een periode dezelfde boeken :D
Maar de boeken van Marianne Busser en Ron Schröder zijn een aanrader vind ik.
Je hebt ook veel verschillende. Floris is nu helemaal weg van het grote verhalenboek van ze. Korte rijmpjes en wat langere verhaaltjes zijn dat.
pi_127352492
Hier is op dit koment cars / borre / efteling / pinkeltje favourite. Yaro vind bekende verhaaltjes juist leuk gaat hij ze ook aan ons voorlezen.
We hebben heel veel boeken gescoord op de rommelmarkt.
  maandag 3 juni 2013 @ 11:38:44 #160
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127352503
Het letterwinkeltje is leuk voor de iets oudere kleuter of de kleuter met aandacht voor letters.
Vader Zeepaard van Eric Carle denk ik?
Woeste Willem
Tim op de tegels (mijn persoonlijke favoriet samen met Woeste Willem)

Ik had ook een boek over iemand die schreef alsof het over zijn kat ging maar dan was die kat een olifant. Ik vond het een hilarisch boek maar de kinderen ontging echt de humor. :')

Misschien geeft dit topic nog wat inspiratie?

OUD / De leukste kinderboeken deel 3
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_127352525
Herkenbaar son van hetzelfde boek een bepaalde periode.

Oja richard scary is hier ook altijd goed. Valt lekker veel op te zien.
pi_127352655
Dat je sinterklaasboeken tijdens die periode niet mag lezen en daarna alleen maar :')
En weghalen heeft geen zin, hij weet prima dat ie ze heeft :P
  maandag 3 juni 2013 @ 11:50:57 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_127352948
Wat mij mij opvalt is dat Jip & Janneke heel ouderwets taalgebruik heeft. Logisch natuurlijk, maar het valt wel op :P

Het berenjacht boek vind ik wel leuk om te lezen, vooral omdat we de terugweg altijd zo snel mogelijk doen en dan moet je echt een flinke hap adem nemen en het proberen foutloos te doen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 juni 2013 @ 12:07:05 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_127353610
Het Witte Boekje ofzo?
Wat ook leuk is, is Mijn eerste van Dale.
Of je laat hem zelf iets uitkiezen in de bieb/winkel.
  maandag 3 juni 2013 @ 12:15:17 #165
244125 laziness
pi_127353908
O. is nu net op het punt dat hij langere verhaaltjes kan hebben dus ik ben naar de kringloop geweest en heb daar een hele lading aan boeken aangeschaft voor weinig.
Jip en Janneke kan hij nu ook het verhaaltje uit luisteren maar je moet inderdaad ter plekke het taalgebruik wat moderniseren.

Op het kdv werken ze met thema's en vaak een prentenboek er bij. Ik probeer meestal in de bieb wat boeken van hetzelfde thema te vinden.
pi_127354989
Ik lach me echt kapot om die Jip & Janneke taal. Ik verander dus ook niks, met als gevolg dat Minke regelmatig Vader en Moeder tegen ons zegt ipv pap en mam. :+
pi_127355368
Ik ga zo bijlezen. Wij zijn net op het cb geweest voor de 2 jaar afspraak voor eva. Nu is ze al licht, maar ze is sinds donderdag ziek (nu alleen veel hoesten en snotterig) dus bijna niets gegeten.
Stats: 87 cm en 9,8 kg :')
Ze is een ons zwaarder dan bij 18 maanden.

Ze valt nu met dr gewicht bijna recht naar beneden, zo van de curve af. Ze zat al op de onderste lijn.
Dus nu "vetmesten" met tosti's en volle zuivelproducten. En over 3 maanden terug.
Stresskippen.
pi_127356036
Wij hebben hier vooral prentenboeken. Denk aan 'welterusten kleine beer', 'over een mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept', 'ik zou wel een kindje lusten', 'rupsje nooitgenoeg'.
Maar we hebben ook verzamelbundels. 365 verhaaltjes voor het slapen gaan bijvoorbeeld.
pi_127357082
Ik vind van die verzamelbundels sommige verhaaltjes heel kort. Vind ik dan weer jammer.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 3 juni 2013 @ 14:12:48 #170
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_127358529
Hier gaan we elke week naar de bibliotheek en Evie zoekt dus zelf dr boekjes uit, favoriet is hier momenteel wel Elmer (een lapjesolifant)....
Ons bijna-peuter lees ik sinds kort ook voor; en die vind vooral kabouter Plop leuk ;) (tja; studio100-meuk slaat nou eenmaal aan....).

Evie heeft ook een vergrijste tand; die is toen ze ruim anderhalf was ook keihard op dr voortand gevallen; tand helemaal scheef in dr mond, en los... hij is wel blijven zitten, is weer redelijk op zijn plaats gekomen ook, en zit weer vast, maar dus wel wat verkleurd....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_127359075
Danic niet echt wat je wilde horen volgens mij. Hopelijk knapt Eva snel op en komt ze ook weer wat aan.

Ean begint nu net het geduld te hebben dat ze naar een bladzijde in een boek kan kijken en benoemen wat ze ziet.
  maandag 3 juni 2013 @ 14:34:18 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127359382
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:54 schreef danic het volgende:
Ik ga zo bijlezen. Wij zijn net op het cb geweest voor de 2 jaar afspraak voor eva. Nu is ze al licht, maar ze is sinds donderdag ziek (nu alleen veel hoesten en snotterig) dus bijna niets gegeten.
Stats: 87 cm en 9,8 kg :')
Ze is een ons zwaarder dan bij 18 maanden.

Ze valt nu met dr gewicht bijna recht naar beneden, zo van de curve af. Ze zat al op de onderste lijn.
Dus nu "vetmesten" met tosti's en volle zuivelproducten. En over 3 maanden terug.
Stresskippen.
Wat een gemiep, maar goed, zodra ze klaar is met snotteren en hoesten idd maar even flink aan de vette zuivel.

Zo stom van ze om daar zo op te hameren, en dan ook nog eens een volgende afspraak over 3 maanden te zetten, want jij gaat daar wel op een gezonde manier mee om, maar ik weet zeker dat er ouders zijn die dan weinig verder kunnen denken dan het kind op een ongezonde manier vetmesten....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127359545
Wij lezen nu voor uit Niels Holgersson :D Dat is pas ouderwets geschreven!
Jip en Janneke is al heel lang niet meer leuk. Hij heeft een periode alleen informatieboeken en het gratis Lego tijdschrift willen lezen, maar nu zijn Koekjes! en De Gruffalo ook in.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_127361945
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een gemiep, maar goed, zodra ze klaar is met snotteren en hoesten idd maar even flink aan de vette zuivel.

Zo stom van ze om daar zo op te hameren, en dan ook nog eens een volgende afspraak over 3 maanden te zetten, want jij gaat daar wel op een gezonde manier mee om, maar ik weet zeker dat er ouders zijn die dan weinig verder kunnen denken dan het kind op een ongezonde manier vetmesten....
Oh ik wist dat dit ging komen hoor. Het is gewoon een iel kindje. Alleen de timing van het ziek zijn is nogal lullig.
Ach, wij waren ook allebei fijntjes. Daar is nu ook niets meer van te zien.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:35:50 #175
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127374479
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:57 schreef danic het volgende:
Ik weet nog steeds niet of ik er nou zo blij mee ben dat ze ze tietjes noemt.....
ik noemde vroeger kinderen tieties....
pi_127375356
Snap ik wel. Eva noemt ze tientjes ipv kindjes.
pi_127375678
gewoon een snaar de bieb gaan ymme.

Wat knap Leandra!! Soneal is toch een half jaar jonger als Mex? Die word 6 oktober 3.
Ik heb niet eens het idee dat Mex van merken afweet.
Vroeger noemde een jongetje van mijn camping dat ook allemaal op, zo bizar!
  maandag 3 juni 2013 @ 20:58:18 #178
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127375821
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:38 schreef Twinkly het volgende:
Jip en Janneke is al heel lang niet meer leuk. Hij heeft een periode alleen informatieboeken en het gratis Lego tijdschrift willen lezen, maar nu zijn Koekjes! en De Gruffalo ook in.
Akka van Kebnakaisa O+

In het boekentopic staat het vol tips. (Daar lezen ook mensen die al wat oudere kinderen hebben en die hebben wellicht nog goeie tips!)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:00:06 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127375929
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:56 schreef Troeta het volgende:

Wat knap Leandra!! Soneal is toch een half jaar jonger als Mex? Die word 6 oktober 3.
Nee, dan schelen ze bijna 2 maanden, Soneal wordt 30 november 3.
Hoewel ik ook het gevoel had dat Mex veeeeeeeel ouder was :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127378339
Bij V is het tegenwoordig goed te merken dat hij een grote zus heeft aan de woordenschat.
En wat soneal dus heeft met automerken kan hij met my little pony's _O-
  maandag 3 juni 2013 @ 21:44:38 #181
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_127379085
@danic: lange dunne dus ;) Goed dat je je niet op stang laat jagen door het CB :) 87 cm :o ik denk dat we blij moeten zijn als Larissa de 82 cm nu zou halen :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_127379232
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:44 schreef The_Tankgirl het volgende:
@danic: lange dunne dus ;) Goed dat je je niet op stang laat jagen door het CB :) 87 cm :o ik denk dat we blij moeten zijn als Larissa de 82 cm nu zou halen :P
Mijn ean "wint" dan 89cm en 12 kilo. 13 juni naar het cb dus dan weet ik he precies.
Wanneer moet larissa naar het cb?
  maandag 3 juni 2013 @ 21:52:07 #183
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_127379597
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:46 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Mijn ean "wint" dan 89cm en 12 kilo. 13 juni naar het cb dus dan weet ik he precies.
Wanneer moet larissa naar het cb?
We worden daar nog over gebeld, het is namelijk gigantisch druk bij het cb hiero. Waarschijnlijk wordt het augustus, maar dat horen we nog dus.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_127379700
haha Lex is 90 cm :P
pi_127379750
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:38 schreef Twinkly het volgende:
Pfft, mijne leest momenteel de chaostheorie.
pi_127379925
:W

Ik kom hier zo af en toe eens meelezen(en als ik tijd heb meeposten).

Bartje is gisteren 2 geworden, en al even in zijn "nee"-fase

Hij heeft gisteren het grote vroemtuigenboek van richard scarry gekregen, en bij elke bladzijde is het helemaal hysterisch "kakagen" (oftewel vrachtwagen) O+
pi_127382048
Nog gefeliciteerd laiveneertiekje!

En Lex is echt lang :o maar dat zijn jullie ook toch?
Eva zit met dr lengte op de middellijn. En het afgerond, eigenlijk is ze 86,7 cm :P
Maar ze vinden dus dat ze met dr gewicht ook op de middellijn moet zitten. Ze zag dat haar lijntje ergens ineens afweek en vroeg hoe dat kwam. Dat was bij 8 maanden.
Nou eeeh....toen ging ze lopen :D
  maandag 3 juni 2013 @ 22:32:03 #188
100412 mefke79
komt goed!
pi_127382224
Dat praten is echt te leuk. Sta je bij een autorally heb je het volgende gesprek met Tienus (einde vd week 2):
"auto"
zucht
"oooo auto!"
compleet in extase "autoooo"
-effe stil-
"kijk ees, kijk ees" (compleet met vingertje)
"Wat is er te zien Tienus?"
zucht
"auto"

En oudste begint streken te krijgen. We aten bij mijn ouders gisteren, hij was al tig keer gewaarschuwd en ik was het beu. Dus ik meld dat ik tot drie tel en dat ie dan normaal moet eten. Zo niet, stuur ik em naar de kamer. Dus ik begin: "Een. Twee..." Driekus:" tel maar tot 100". Ik heb mijn gezicht zo veel mogelijk in de plooi gehouden, zoon in de woonkamer geparkeerd met de deur dicht en vervolgens echt zo gelachen...Grapjas.
  maandag 3 juni 2013 @ 22:33:17 #189
100412 mefke79
komt goed!
pi_127382283
Danic, wat een gezeur. Driekus zit al sinds de winter na zijn eerste verjaardag veel te laag. Soms op de -2, dan weer even erboven en nu zou ik het niet weten, maar hij is gewoon dun. Daar is 1 keer een opmerking over gemaakt en dat was het. Kind is gewoon niet dikker, so be it. Klaar.
  maandag 3 juni 2013 @ 23:10:16 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127384522
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:35 schreef Pvoesss het volgende:
Bij V is het tegenwoordig goed te merken dat hij een grote zus heeft aan de woordenschat.
En wat soneal dus heeft met automerken kan hij met my little pony's _O-
Voordeel is natuurlijk wel dat als jij in de file staat dat er niet op de parallelbaan 80 verschillende Little Pony's voorbij komen die stuk voor stuk keihard roepend benoemd moeten worden :')

Soms is het wel schattig hoor, sta je als eerste voor het stoplicht, hoor je heel zachtjes achterin: Auti, Blala, Gargar, Auti, Nini, Die-garg Ha, Olfa.... en dat zijn dan de auto's die voor je langsrijden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 juni 2013 @ 23:22:22 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_127385220
Lief!
Minime herkent ook automerken.

Autopapa = skoda
Automama = nissan
Autopaco = opa = volkswagen

:-P
pi_127387278
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:33 schreef mefke79 het volgende:
Danic, wat een gezeur. Driekus zit al sinds de winter na zijn eerste verjaardag veel te laag. Soms op de -2, dan weer even erboven en nu zou ik het niet weten, maar hij is gewoon dun. Daar is 1 keer een opmerking over gemaakt en dat was het. Kind is gewoon niet dikker, so be it. Klaar.
Klopt hoor. Ze zat al een tijd op de -2 lijn. Maar nu is ze helemaal van de curve af zeg maar. Tja...ik had vanavond ook weer een huilend meisje op schoot en om mijn nek tijdens het avondeten. Het vertikken om tussen de middag te slapen terwijl ze verkondigd moe te zijn ("Eja moeoeoe") en dan 's avonds helemaal gesloopt en nog niet fit, dus niet zo gek.
Dus ze heeft alleen een boterham op en wat tomaat. Morgen nieuwe poging tot goed eten.
Maar over de hele dag heeft ze aardig wat op: boterham als ontbijt, een liga fruitkoek en 2 nijntje koekjes tussendoor. Als lunch een tosti, daarna een zakje knijpfruit en wat koekjes en dan helaas alleen dat armetierige avondeten.

Morgen spinazie :Y)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:55:09 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127388577
Druifjes? Banaan? Dan snoept lekker weg en zijn gezonde calorieën.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 4 juni 2013 @ 06:34:38 #194
100412 mefke79
komt goed!
pi_127389980
Laat het los zo lang ze nog niet 100% fit is. Je zult zien dat ze daarna vanzelf gaat inhalen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:03:50 #195
258612 nytar
boys boys boys
pi_127392708
Och die automerken idd! Jonas deed dat vanaf anderhalf idd met auto mama en auto papa, maar snel daarna ging het over naar de echte merken (ook een missam voor nissan)
Ik deed er een kwartier over om bij de supermarkt de parkeerplaats over te komen, omdat alle auto's benoemd moesten worden :X
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:48:51 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127394092
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:03 schreef nytar het volgende:
Och die automerken idd! Jonas deed dat vanaf anderhalf idd met auto mama en auto papa, maar snel daarna ging het over naar de echte merken (ook een missam voor nissan)
Ik deed er een kwartier over om bij de supermarkt de parkeerplaats over te komen, omdat alle auto's benoemd moesten worden :X
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:51:15 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127394164
Hij is nu zo snotverkouden dat Renault vanmorgen ook werkelijk als Renault klonk :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127394614
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:56 schreef Troeta het volgende:

In ons dorp is geen bieb.
Door bezuigingen vorige jaar 3 stuks gesloten....
  dinsdag 4 juni 2013 @ 12:29:08 #199
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127397171
Iemand enig idee waar ik een stevig doosje met vast deksel kan vinden?
Eerst gebruikten we een snoetpoetser doosje,maar deksel is er sinds vanmorgen vanaf.
Roy vind het leuk om iets in een doosje te stoppen,deksel dicht doen,ermee schudden,even spieken (door de opening waar doekjes uitgetrokken konden worden) doosje open doen het eruit halen en dit tig x herhalen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 12:42:59 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_127397583
Ikea, action
Ikea heeft van die gekleurde bakjes met vaste deksels. ze gaan per drie.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 12:43:55 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:02:56 #202
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127398200
Thx amaranta,ikea gaan we volgende week naartoe. Neem ik ze gelijk mee.

Zo roy eens ophalen uit de speeltuin,ze hebben een uitstapje vandaag,nu eten ze frietjes met een snack. Vanmorgen er even bijgebleven roy kon fijn zijn gang gaan,lekker keutelen in de speeltuin,hij stond alleen wel ineens boven bij een hoge glijbaan,gelukkig met leider erbij. Roy vond het geweldig om daarvanaf te glijden,hij straalde helemaal. Daarna nog snoezelen in de nestschommel. En daarna ben ik weggegaan. 6september gaan ze nog naar plopsaland. en eind september met vakantie met school.
Ze doen genoeg voor de kinderen.
Roy zelf doorstaat het allemaal goed,hij doet leuk mee. En het gaat ook goed,niet meer de allerheftigste driftaanvallen als iets niet lukt. We hebben wel een advies gekregen om bv een trampoline aan te schaffen,dat als roy weer een driftigeaanval krijgt of teveel overprikkeld word. Roy dan via de trampoline de prikkels eraf springt,gebruiken ze daar ook.
En de oplossing voor een ballenbad,we hebben een klein rond zwembad gekocht en die gevuld met ballen.
pi_127407653
Iemand nog een idee...? Peuter plast ineens weer 1 a 2 keer per dag in haar broek... ik heb sowieso het idee dat ze vaak naar de wc gaat... heb al gevraagd of ze dan pijn heeft ofzo, had al aan blaasontsteking zitten denken... Morgenochtend misschien maar even een belletje naar de huisarts om te vragen wat nou wijsheid is... misschien toch maar even plasje langsbrengen voor de zekerheid.
pi_127420312
oh dat dacht ik ook Leandra, Mex was al een reus toen jij die mooie verse baby foto van hem postte haha

Maar hoe komen ze aan die automerken dan? haha ik weet ze zelf niet eens.
Hij gaat wel altijd de auto knuffelen en kussen als we gaan autorijden, altijd erg grappig.

Goed idee om dat ff na te gaan Nijna!
pi_127421634
Nijna, hier hebben we soms ook een paar van dat soort dagen, ondanks dat ze echt al bijna een jaar zindelijk is overdag en een maand of 4 's nachts. Het gebeurt eigenlijk alleen als ze drukke dagen heeft gehad of iets spannend vindt zoals een verjaardag, vakantie of iets dergelijks. Bij ons gaat het wel altijd vanzelf over, soms hebben peuters zonder echt aanwijsbare reden even een terugslag m.b.t. zindelijk zijn.
Als je twijfelt over blaasontsteking zou ik wel even langs de h.a. gaan trouwens.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:30:44 #206
100412 mefke79
komt goed!
pi_127421871
Herkenbaar Nijna, soms ineens weer nat. Meestal is meneer gewoon te lui om op tijd naar de wc te gaan, dan is hij zo aan het spelen dat hij het vergeet.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:44:15 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127422706
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:07 schreef Troeta het volgende:
oh dat dacht ik ook Leandra, Mex was al een reus toen jij die mooie verse baby foto van hem postte haha

Hij gaat wel altijd de auto knuffelen en kussen als we gaan autorijden, altijd erg grappig.

Ik weet het van Soneal wel, hij wijst het logo aan en ik noem het bijbehorende merk.
Het begon toen wij de Saab kochten, toen kon hij al snel Saab zeggen (en herkennen...) vervolgens wees hij naar het logo van de BMW van de buurman 2 huizen verderop, en toen zei ik dus BMW, dus sindsdien is het Blala als hij de BMW van de buurman (of iedere willekeurige andere BMW) ziet, en daarna de Opel van de buurvrouw.
Welke "oh no" (Renault, inmiddels "heiNO") hij het eerst zag weet ik niet.
Nou moet ik wel zeggen dat het er bij mij ook wel inzit hoor, ik herkende als kind in het donker op de snelweg auto's aan hun koplampen (in mijn tijd waren er nog niet zoveel Japanners :P ) en ik heb over het algemeen geen logo of typeaanduiding nodig om te weten wat voor merk/model een auto is.

Maar hoe het kan dat hij echt op ruime afstand (restaurant Ikea Amersfoort, en dan de auto's die op de weg tussen Ikea en het sportveld rijden) auto's herkent weet ik nog steeds niet, want op 50 meter zie je geen logo.

Wat het vreemde is, is dat hij ook weet waar welke auto's thuishoren, om de hoek hebben ze een Volvo die meestal in de garage staat, en dan is de garagedeur ook nog eens meestal dicht, maar hij heeft hem daar een paar keer op de oprit zien staan, en wel eens in de garage gezien, dus hij wijst ook stug naar die garage met de mededeling Volvo, terwijl de deur dicht is :D
Bij een huis verderop in de straat idem, wederom een Volvo en soms wel in de garage, soms niet.

En vanavond reden we onze standaard route over het industrieterrein waar op een bepaald punt vaak een Alfa staat, en die stond er niet, maar hij zei wel "Alfa is?"
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 5 juni 2013 @ 08:43:40 #208
258612 nytar
boys boys boys
pi_127430676
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:07 schreef Troeta het volgende:

Gelukkig staan veel merken uitgeschreven op de achterkant. ;) De mijne vroeg er gewoon om. Welk merk is dat? En heel soms weten we het gewoon niet :+
Het suffe is dat mijn man en ik beide niks met auto's hebben.
pi_127430858
Ean heeft gisteren tot 22:00 in bed liggen kletsen tegen haar knuffels. Ze mopperde niet maar slapen ho maar. Vanmorgen om 06:30 was ze weer present. Maar om 08:00 terug in bed gelegd. Ochtendhumeur van hier tot Tokyo. Het is nu nog stil boven.
pi_127431845
het enige met auto's wat wij hier hebben is het idee dat er in het dorpje verderop exact dezelfde rondrijdt als de onze, wat nog wel eens tot verwarring leidt :P

vooral als wij hen die mensen tegelijk besluiten boodschappen te doen :D
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:03:14 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127432373
En in jullie geval is dat best uitzonderlijk :D

Bij mij in het dorp geen andere rode Saab, en toen de blauwe Honda nog van mij was ook geen blauwe Honda.
Bij N in de buurt wel trouwens, ook vaak naar hetzelfde winkelcentrum en een nummerbord dat niet alleen in de buurt zat van het mijne, maar ook op elkaar leek (zo: PX-XR en RP-PX).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127434039
Vanmorgen geprobeerd peuter in potje te laten plassen, maar dat lukte niet. Er kwam spontaan niks. Even gevraagd bij de huisarts, even nakijken leek hen geen gek idee. Maar het moest voor 10 u ingeleverd, morgen herkansing.
Het kan idd ook spanning zijn, maar ze roept laatste dagen ook nog wel eens dat ze "last" heeft en waarvan kan ik niet helemaal ontdekken. Dus ik zou het wel een fijn idee vinden om dit af te kunnen strepen...

Leuk al die automerken, knap hoor! Daar hebben mijn dames nou absoluut geen interesse in ;)
pi_127435148
Mijn jongetje heeft ook geen interesse voor auto's en automerken... Gelukkig maar, want ik weet er ook niets van.
Daarentegen is Lars weer super geïnteresseerd in cijfertjes... Tot vervelens toe, hij loopt werkelijk de hele dag te tellen. Daarom duurt bij ons een stukje parkeerplaats ook lang, want hij leest alle kentekens voor... En in de supermarkt prijskaarten, streepjescodes, houdbaarheidsdata en het kassabonnetje... :x
Ach, het zal ook een fase zijn, toch?
pi_127470546
was ik weer :@

geen auto merken hier maar wel grapjes maken als zeggen drinken voor me bewaard te hebben en dan een lege beker geven, lekker aan het kletsen en overal komen draken of leeuwen die weggestuurd moeten worden

we hebben een pittige week ivm.met.blaasontsteking dat leek beter te gaan (kuurtje bijna klaar ook) maar vannacht is weer knudde

succes ook nijna!
pi_127470626
Die twee jarige van mij slaapt elke ochtend uit :')
Voor 8 uur is die zeker niet wakker en als Papa niet komt zeggen om half 9 dat hij naar zijn werk gaat (werkt tot 19:00) dan slaapt ze nog langer.
's Middags slapen doet daarin tegen weer weinig. De laatste dagen toevallig wel maar moet we blij zijn als ze voor 21:00 uur slaapt :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_127471986
mijnes ging gisteravond eerst tot 9 uur spelen (....), toen rellen (iets over oorpijn terwijl hij zowel gisteravond ervoor nergens last van had en nu ook niet) en sliep pas om 10.15 uur (dus selene ook) en om half 7 vanochtend stond het kinderspul al klaar :X

:O
pi_127472069
De peuter werd om kwart voor 9 wakker :P
pi_127482070
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 04:08 schreef draculettetje het volgende:

we hebben een pittige week ivm.met.blaasontsteking dat leek beter te gaan (kuurtje bijna klaar ook) maar vannacht is weer knudde

Wat merk je ervan? Pijn?
Ik twijfel erg bij peuter en het is nog niet gelukt een plas in het bakje te krijgen, want ze doet gewoon niks als we met dat ding in de buurt zijn... ;). En dan ook nog de deadline van dat het voor 10 uur ingeleverd moet... vandaag moest ze naar de opvang en dat lukte dus niet, morgen herkansing... en anders misschien maar op het potje en overgieten. Ik heb de pot in elk geval even flink schoongemaakt, desnoods dan maar op die manier, hoewel ik snap dat dat niet de voorkeur heeft...
pi_127493585
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:35 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wat merk je ervan? Pijn?
Ik twijfel erg bij peuter en het is nog niet gelukt een plas in het bakje te krijgen, want ze doet gewoon niks als we met dat ding in de buurt zijn... ;). En dan ook nog de deadline van dat het voor 10 uur ingeleverd moet... vandaag moest ze naar de opvang en dat lukte dus niet, morgen herkansing... en anders misschien maar op het potje en overgieten. Ik heb de pot in elk geval even flink schoongemaakt, desnoods dan maar op die manier, hoewel ik snap dat dat niet de voorkeur heeft...
plast ze gewoon op de wc? Dan een bak in de wc zetten een optie?
pi_127496651
ik had zelf nooit aan blaas ontsteking gedacht eerlijk gezegd
ze word gillend van de pijn wakker, zegt pijn bij dr plassertje te hebben, krabt daar ook en gooit dr heupen omhoog
overdag merk ik weinig aan haar ze komt een paar keer zeggen dat ze buikpijn heeft.
huisarts assistent dacht meteen aan blaas ontsteking of misschien wormpjes
hap assistent vond het precies de omschrijving voor blaas ontsteking

vandaag helaas gebleken dat het nog niet over is staat weer op kweek

en hoe op te vangen ? gelukkig gaat ze op het potje maar ik zou ook een bakje in toilet proberen
bij apotheek zijn ook speciale zakjes te koop maar dat is meer voor als ze niet zindelijk zijn
pi_127497185
grmbl. ik hoor hem nog steeds rommelen daarboven. en morgen psz + een lastige dag. }:|
pi_127498216
Vervelend hè, dat niet gaan slapen. Wij hebben er vooral last van als ze L. op het kdv te lang (meer dan 1 uur) hebben laten slapen. En de afgelopen paar dagen wil ze sowieso niet naar bed want "de zon is er nog, dan hoef ik nog niet te slapen" O+
En nu maar hopen dat hij morgen dan nog een beetje goed door gaat komen Simmu, ondanks zijn korte nachtje.

Draak, hopelijk is de ontsteking van je mini draak snel voorbij, ik kan me voorstellen dat zo'n ukkie er link van slag door is.
pi_127499232
Draculletje, hopelijk is ze er gauw vanaf! Gelukkig komen de dingen die jij vertelt, me niet bekend voor...
Tnx voor de tips :*
pi_127500974
weet je wat ik echt vreemd vind:
-ik moest afdwingen dat er weer getest moest worden omdat ze vanmiddag nog 1x ab moest moest
- bleek dus toch nog teveel ontsteking waarde in urine maar kreeg geen nieuwe ab omdat kweek nu moet uitwijzen welke soort, maar kweek duurt een week, wat te doen komende week????
pi_127501028
fijn nijna maar wat dan? toch iets ergens niet lekker
pi_127501090
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:31 schreef draculettetje het volgende:
weet je wat ik echt vreemd vind:
-ik moest afdwingen dat er weer getest moest worden omdat ze vanmiddag nog 1x ab moest moest
- bleek dus toch nog teveel ontsteking waarde in urine maar kreeg geen nieuwe ab omdat kweek nu moet uitwijzen welke soort, maar kweek duurt een week, wat te doen komende week????
Cranberry sap laten drinken.. Uberhaupt veel laten drinken. Vind ze het te zuur dan beetje aanmaken met water.
pi_127501909
Draculettetje, zo'n week uitzitten... maar cranberrysap schijnt wel te helpen, dus je kan het allicht proberen. Sterkte :*

Ik ga morgen toch ff een plasje wegbrengen, al is het alleen maar om blaasontsteking uit te sluiten. Bij de gastouder vandaag ging het goed (tot ik haar kwam halen... :{ ). Misschien is het ook wel een fase... ze is heel erg bezig met groot willen zijn en ik denk dat dat ook wel spannend is allemaal. Ze gaat na de zomer naar school en er gaat vanalles veranderen, dat zou natuurlijk ook invloed kunnen hebben.
Maar dat lichamelijk is het "makkelijkst" uit te sluiten... het gaat ook vast vanzelf weer over, maar toch...
pi_127502143
dank jullie wel, cranberry idd vandaag gehaald
ze drinkt al meer dan ruimvoldoende (al eens moeten bijhouden hoeveel) nu maar hopen dat ze de cranberry wil

succes nijna!
pi_127509421
Nou we hebben iets in de pot opgevangen en overgegoten... dus ben benieuwd straks. Ik verwacht er niet zoveel van.
pi_127518845
Beterschap voor de zieke kindjes.

Onze laatste dag in dit topic. Morgen heb ik een echte kleuter in huis!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_127539009
En nijna?
pi_127548522
:W wij komen afscheid nemen.

Op 8 juni 2009 werd een van de mooiste meisjes geboren. Nu is ze 4!!!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_127548851
Vicky gefeliciteerd! *O*
pi_127549170
Vicky, gefeliciteerd met tess!!!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:02:07 #235
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127549620
Gefeliciteerd met tess vicky fijne dag vandaag!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:04:48 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_127549656
Vicky, gefeliciteerd met je grote meid!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127550076
gefeliciteerd vicky! veel plezier!
pi_127551135
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:28 schreef danic het volgende:
En nijna?
Geen blaasontsteking!
Als het zo blijft dan kunnen we wel even langskomen, maar gisteren ging het ook weer goed :D.

Tess, een kleuter alweer! Fijne verjaardag meisje!
pi_127551459
Fijn zeg! Hopen dat het zo blijft.
pi_127556698
Eva maakt sinds een tijdje een spurt met praten. Soms heb ik wel een tolk nodig hoor.
Net aan tafel: "Eja die tijten oosjes". Eeeeeh.....na 2 minuten denken viel het kwartje: Eva die kijken met de oogjes (oftewel, ik wil graag kijken, maar je had al nee gezegd, duts als ik nou zeg dat ik alleen met de oogjes kijk, dan mag het vast wel :+ )
pi_127557147
Vicky gefeliciteerd.
  zondag 9 juni 2013 @ 19:48:24 #242
244125 laziness
pi_127591711
edit: antwoord al gevonden
pi_127611390
haha grappig danic !
fijn nijna

wij zijn gister nog bij hap geweest (ik voel me echt een overbezorgde moeder inmiddels) maar assistent wilde graag dat dr toch even meekeek
de klachten werden weer erger dus vandaar gebeld voor overleg

urine was nu schoon !? dus arts meteen met kinderarts overlegd
blijkbaar kan obstipatie zelfde klachten en terug kerende blaasontsteking geven en ondanks dat ze toch zeker 2x per dag poept toch kijken of daar het probleem ligt

kortom we zijn er nog niet klaar mee
pi_127613124
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:07 schreef draculettetje het volgende:
haha grappig danic !
fijn nijna

wij zijn gister nog bij hap geweest (ik voel me echt een overbezorgde moeder inmiddels) maar assistent wilde graag dat dr toch even meekeek
de klachten werden weer erger dus vandaar gebeld voor overleg

urine was nu schoon !? dus arts meteen met kinderarts overlegd
blijkbaar kan obstipatie zelfde klachten en terug kerende blaasontsteking geven en ondanks dat ze toch zeker 2x per dag poept toch kijken of daar het probleem ligt

kortom we zijn er nog niet klaar mee
Wat naar zeg beterschap voor je meisje dat het maar snel over is.

Kan het ook zijn dat haar urinebuis erg smal is? Kunnen nierstenen al op jonge leeftijd? Of nierbekken ontsteking oid?
pi_127618359
Draculettetje, mooi dat het nu schoon is (of lijkt te zijn...).
Goed denk ik dat ze verder kijken, hopelijk valt het mee, het verder kijken ook :*
  maandag 10 juni 2013 @ 16:27:25 #246
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_127623318
Klopt Dracu. Als het onderste deel van je darmen vol zit dan drukt dat tegen de blaas waarbij hij overloopt even een beknopte versie zeg maar. Wij weten er alles van inmiddels maar goed ik heb dan ook een kleuter met darmprobleem wat resulteert in incontinentie als ze opstopt.
If you can dream it, you can do it...
pi_127657847
Vervelend zeg Draak, hopelijk komen ze er snel achter wat het dan geweest is.

Wij zijn net terug van 4 heerlijke dagen Disney. Wat is dat genieten als je kind geniet. We waren er nu voor de derde keer in en jaar, en elke keer zien we hem meer en anders genieten.
En wat is hij fan van Mickey, zo leuk om te zien.
pi_127681629
Vanmorgen hebben we 2 afspraken gemaakt voor peuter om te gaan wennen voor de zomer :).
Volgens mij heeft ze er wel zin in, ik ben heel benieuwd!
En ze fietst als een tierelier, wil alsmaar meefietsen, maar met 2 kids tegelijk is het nog wel erg lastig fietsen. Dus toen we vanmorgen zus gingen halen op school, mocht ze heen fietsen en toen we zus weer naar school hadden gebracht, mocht ze terug fietsen.
Strálen *) . Ze wordt groot O+ , 2 maandjes en dan is ze 4 *O*
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:29:17 #249
100412 mefke79
komt goed!
pi_127687675
Zo en nu ben ik dus mama van twee peuters. Die vandaag beide een echte peuterbui hadden. Heerlijk :'(

Tienus is inmiddels twee, komt ie:

En Driekus is inderdaad alleen maar bezig met naar school gaan. Hij mag nog tot halverwege augustus naar de opvang, gaat dan een maand op vakantie en vervolgens mag hij meteen op de school beginnen. De eerste weken op opvangbasis (Montessori en integraal kindcentrum, dus hij komt in een groep met kindjes tussen de 3 en 6, school en kdv tegelijk) daarna als echte kleuter.
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:52:01 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127690766
O+ O+
in de haak.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:20:07 #251
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127696594
Mefke gefeliciteerd!

Een beetje een stomme vraag:
Nathan slaapt de laatste tijd weer vrij weinig. Op een gegeven moment sliep hij 's middags 1 uur, 's avonds weigerde hijte gaan slapen tot tegen 10-en en voor 6 uur 's ochtends stond hij weer naast zn bed. We hebben zijn middagslaap er nu afgehaald en gelukkig valt hij nu tussen 8 en half 9 weer in slaap. Maar, het probleem is dat hij nu wakker wordt, zeg om 1 of 3 uur 's nachts, om de eerstvolgende 2 uur niet weer te gaan slapen :') .
Kunnen we iets doen om hem sneller weer in te laten slapen/hem weer door te leren slapen? De combi nachtvoedingen en klaarwakkere peuter is nogal vermoeiend.
De positieve noot is wel dat hij tot half 8 slaapt als hij de halve nacht wakker is geweest.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:34:56 #252
244125 laziness
pi_127697030
Zo'n speciale wekker dat hij er niet uit mag tot het lichtje aan gaat en wat boekjes in zijn bed dat hij zachtjes zichzelf een beetje vermaakt tot hij weer in slaap valt?
pi_127697126
Niet toegeven was hier de oplossing pessie....heeft wel heel veel tijd nodig gehad, maar nu als hij wakker is s'nachts blijft hij iig liggen tussen ons in.
Dan slaap ik nog niet, maar het is beter als willen spelen en krijsen.
pi_127697255
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:20 schreef pessie het volgende:
Mefke gefeliciteerd!

Een beetje een stomme vraag:
Nathan slaapt de laatste tijd weer vrij weinig. Op een gegeven moment sliep hij 's middags 1 uur, 's avonds weigerde hijte gaan slapen tot tegen 10-en en voor 6 uur 's ochtends stond hij weer naast zn bed. We hebben zijn middagslaap er nu afgehaald en gelukkig valt hij nu tussen 8 en half 9 weer in slaap. Maar, het probleem is dat hij nu wakker wordt, zeg om 1 of 3 uur 's nachts, om de eerstvolgende 2 uur niet weer te gaan slapen :') .
Kunnen we iets doen om hem sneller weer in te laten slapen/hem weer door te leren slapen? De combi nachtvoedingen en klaarwakkere peuter is nogal vermoeiend.
De positieve noot is wel dat hij tot half 8 slaapt als hij de halve nacht wakker is geweest.
hem er bij laten zitten/liggen tijdens de nachtvoeding (als hij wakkere is uiteraard. niet er wakker voor maken) en terug laten slapen als de nachtvoeding voorbij is? als in; hem er wel bij betrekken, maar niet meer dan dat

ik kan me nl wel voorstellen dat hij wakker wordt van de nachtvoeding. nieuwsgierig is, ook wil, enzovoorts.

wordt een ander verhaal als je droomvoedt dus he!
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:17:50 #255
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_127700934
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:29 schreef mefke79 het volgende:
Zo en nu ben ik dus mama van twee peuters. Die vandaag beide een echte peuterbui hadden. Heerlijk :'(

Tienus is inmiddels twee, komt ie:
[ afbeelding ]

En Driekus is inderdaad alleen maar bezig met naar school gaan. Hij mag nog tot halverwege augustus naar de opvang, gaat dan een maand op vakantie en vervolgens mag hij meteen op de school beginnen. De eerste weken op opvangbasis (Montessori en integraal kindcentrum, dus hij komt in een groep met kindjes tussen de 3 en 6, school en kdv tegelijk) daarna als echte kleuter.
Oh wow, wat een knappe jongen O+
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:04:32 #256
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127739707
Gisteren was mijn lieve meisje jarig en werd ze 2 jaar. Dus we komen we ons hier aansluiten.
Op weg naar de volgende mijlpalen in haar leven, zoals zindelijk worden, nog meer kletsen, leren puzzelen/domino/Loco, leren zandtaartjes bouwen en al dat soort peuterdingen.... En natuurlijk de geboorte van haar broertje begin Aug. O+

pi_127739751
gefeliciteerd en welkom juud *O* *O* *O*
pi_127739762
mefke, jij ook nog gefeliciteerd! en succes met je peuters ;)
*O* *O*
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:29:37 #259
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127740337
Gefeliciteerd en welkom juud *O* mijn meisje heeft dat tuniekje ook O+

Vannacht ging weer beter *O*
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:38:45 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127740602
Vicky, Mefke en Juud gefeliciteerd *O*

Juud, wat lijkt Lientje op haar papa :o
Ik weet dat ik het al eerder gezegd heb, maar het lijkt bij iedere foto duidelijker te worden ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:55:05 #261
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127741103
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:38 schreef Leandra het volgende:
Vicky, Mefke en Juud gefeliciteerd *O*

Juud, wat lijkt Lientje op haar papa :o
Ik weet dat ik het al eerder gezegd heb, maar het lijkt bij iedere foto duidelijker te worden ;)
Ja, hier toevallig wel, met dr 'just out of bed' look... ;)
Veelal lijkt ze op mij, vooral als je mijn peuterfoto's er naast legt, maar ze trekt geregeld een snoet en dan is het psies dr vader idd. Een mooie mengelmoes is het, ook wat betreft karaktertrekken. :)
pi_127741668
mefke nog gefeliciteerd met je knappe jongen.
juud welkom met Lientje wat een dame al zeg.

Schoonmaken met Ean is duidelijk geen succes. Ze wilde zelf ook een doekje prima en die had ik een beetje nat gemaakt in de keuken stond de emmer nog veilig op het aanrecht. In de woonkamer had ik hem op de eettafel gezet. Nou ineens was ze op de stoel geklommen en haar doekje er zelf ingestopt. Alles inclusief Ean zeiknat.
  donderdag 13 juni 2013 @ 13:55:47 #263
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_127749019
De tijd vliegt, mijn mannetje ook alweer 2 jaar!
pi_127749135
Gaat snel he?

Ik ben met Ean naar het cb bureau geweest. 85,5cm bij 11,5 kilo. Ik twijfel over de lengte ze wilde echt niet blijven staan. Maar goed heel veel verschil zou het niet zijn.
  donderdag 13 juni 2013 @ 14:00:52 #265
244125 laziness
pi_127749218
Had ik hier al gejompeld dat O. van zijn speen af is? *O* *O*

Een week nu. Gewoon cold turkey en hij gaf geen kik :o

Dadelijk als hij uit bed komt maar eens een vaderdag cadeautje knutselen.
pi_127749423
Knappe O.
Ik heb vandaag ook geknutseld voor vaderdag. Het gaat om het idee toch? volgens mij lijkt het nergens op maar goed.
pi_127828856
wat een jarigen nog!

gefeliciteerd allemaal!
pi_127828878
en o wat doe je dat goed ben benieuwd wat voor cadeau je hebt uitgezocht !
pi_127833450
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:00 schreef laziness het volgende:
Had ik hier al gejompeld dat O. van zijn speen af is? *O* *O*

Een week nu. Gewoon cold turkey en hij gaf geen kik :o

Dadelijk als hij uit bed komt maar eens een vaderdag cadeautje knutselen.
Wel besproken of gewoon weggehaald?
  zaterdag 15 juni 2013 @ 19:50:34 #270
244125 laziness
pi_127833909
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wel besproken of gewoon weggehaald?
Uiteraard besproken maar wel maar kort. Geen lang verhaal van gemaakt, want het kwam toevallig ter sprake, en hij beaamde dat hij inmiddels wel groot was voor een speen en heeft er niet meer om gevraagd.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 23:31:24 #271
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_127844492
Goed zeg Laziness ^O^

Wij hebben een ondernemende peuter die ineens door heeft hoe hij uit zijn ledikant kan klimmen :X
We gaan nu zijn ledikant "verbouwen"bodem eruit en op de grond leggen en daaromheen multiplex en dan maar hopen dat dit werkt tot we het nieuwe bed hebben.
Voor nu is het enorm behelpen en op de overloop zitten tot Roy slaapt.

Ook leuk nieuws, Roy kan nu van een bord zelfstandig eten, wel nog met zijn handen, vorkje prikken lukt wel maar heeft hij nog veel hulp bij nodig.
En hij kan bijna zelfstandig uit een gewone beker drinken :)

Morgen naar Circus Boemtata zijn erg benieuwd hoe Roy dit gaat vinden. Echt een voorstelling voor Roy, aangepast aan de handicap.
En verder ons gewone gangetje.
pi_127853144
Gaaf van allebei jullie stoeren!
pi_127853167
Wat goed van Roy en veel plezier vandaag.

Knap van O. Ook. Soms blijven ze je verbazen he. Hier was hij een keer zo moe viel zonder speen in slaap. Daarna dit gelijk doorgezet. Heeft er nog wel eens om gevraagd maar vond het eigenlijk wel prima.
Hij pakt ook de speen van zijn broertje niet want die is niet van hem.
pi_127917536
Wij hebben zojuist de spenen weg gedaan. Ik heb met eva een gesprekje gehad over dat spenen voor kleine kindjes zijn en ze was het met me eens dat zij al een groot kindje is. Ik stelde toen voor om haar speentjes aan kleine kindjes te geven, maar eva gaf ze liever aan de bomen (die ze iedere avond gedag zwaait :D ).
Vervolgens hebben we tijdens het zwaaien de spenen uit haar raam gegooid :') :D

Het was heel hard lachen toen ze werden gegooid, maar eenmaal daarmee klaar viel het kwartje....ik hoor nu steeds uit bed 3 snikken en dan is het weer over om vervolgens door de babyfoon te roepen dat ze niet moe is. Of drinken wil, of of of.....

Ik wil nu eigenlijk wel doorpakken hierin maar ze is er wel erg verknocht aan dus ik hoop sat het gaat lukken.
pi_127917676
Zo heb ik het met Sinterklaas geprobeerd...spenen in haar schoen voor de babypietjes. Ze leek helemaal voor. Vervolgens was het een groot drama. Ik heb besloten er maar geen al te groot drama van te maken en heb de speen teruggegeven. Ik bereid haar er nu op voor dat ze echt weggaan als ze 3 is.
pi_127917797
Tja, eva sliep nog met 4 spenen in bed :') en die zijn nu alle 4 weg.
Als ik toegeef, wil ik er maar 1 terug geven. En dat dan over een tijdje opnieuw proberen.
Beide opa's vonden trouwens dat ze er nog wel erg jong voor was
  maandag 17 juni 2013 @ 20:31:47 #277
244125 laziness
pi_127917893
Ik blijf verbaasd hoe makkelijk het hier ging.
Wij hebben nooit meer dan één speen in bed gehad. Wel met een doekje er aan waar hij altijd mee frummelde om in slaap te vallen dus we gaven hem los dat doekje maar daar doet hij ook gelijk niks meer mee.
Echt heel bizar hoe dat hele frummelen ook opeens niet meer nodig is terwijl het altijd een soort ritueel voor hem leek te zijn.

En wat is te jong? Het is al lang gewenning inmiddels dus ja...
pi_127917974
Wat kunnen ze verknocht zijn aan een speen he. Ik hoop dat ze snel zonder kan. Niet bang dat ze gaan duimen?

Ean heeft geen speen maar wil wel graag haar sokken aanhouden in bed :? Een poos was het over maar vorige week begon ze er weer mee. Nu stopt ze die 's morgens regelmatig in de vormenauto. Dus had ik gisterenavond al bedacht dat ze die 's avonds maar in de auto moest stoppen. Dat lukte gisteren maar het 1e wat ze vanmorgen zei was voes voes al wijzen naar haar voeten. Vanavond is het ook weer gelukt.

We zijn vanavond nog heel even naar de kermis geweest. ze wilde wel in de draaimolen maar alleen op de motor en met d'r vader erbij. Ik heb overgeslagen niet zo'n succes meer. En uit de grijpautomaat kregen we wel knorretje maar geen pooh. En die man wilde hem niet ruilen terwijl er voor de rest niemand was.
pi_127918075
Ik had daar stiekem ook op gehoopt lazi. Maar zoals verwacht reageert ze niet echt blij. Het valt me mee, want ik had hysterische buien verwacht, maar het is nu steeds *huil* klets klets klets.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:39:16 #280
244125 laziness
pi_127918239
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:35 schreef danic het volgende:
Ik had daar stiekem ook op gehoopt lazi. Maar zoals verwacht reageert ze niet echt blij. Het valt me mee, want ik had hysterische buien verwacht, maar het is nu steeds *huil* klets klets klets.
Ik vind dat erg meevallen hoor voor iets wat zo'n gewoonte was. Zonder hysterische drama's zou ik persoonlijk doorzetten.

Ik weet van anderen hier waar de articulatie met sprongen vooruit ging snel nadat de speen weg was en dreigende vorming van overbeet door de speen etc.
Ik wilde eerst ook langer wachten tot er nog beter te praten viel over het geheel maar n.a.v. bovenstaande heb ik de kans gegrepen toen ie zich toevallig voor deed.
In het kader van bovenstaande is er geen te jong denk ik. Eerder een te laat ;)
pi_127918244
Hahaha die Ean met dr sokken _O- hoe verzin je het!
Ik geloof niet dat eva zal gaan duimen, dat heeft ze nog nooit geprobeerd.
Rosalie wel. Als ik niet direct reageer voor een speen hoor ik al snel luid gesmak uit de box en ligt ze op haar knuistje te sabbelen. Niet op dr duim alleen want dat snapt ze nog niet :D
pi_127918396
Ik vind het toch knap van Eva dat ze het niet op krijsen zette. Hier is zoiets reden voor krijsen. Een dekbedje in bed proberen is gillen en krijsen en je bed uitklimmen. Ik wil haar graag over naar een groot bed maar ik ben een beetje huiverig voor d'r reactie.

Rosalie is een slimme meid. Geen speen dan zoek ik zelf wel iets. Alleen is duimen heel moeilijk af te leren.
pi_127918402
En ik zie idd haar boventandjes al in zo'n ronde vorm komen, zo'n typisch speengebitje zeg maar. En ze slist wel een beetje, maar ik denk dat dat ook bij het leren praten hoort.
Net had ze dr slaapzak uitgetrokken want "eja moe nee mama". Dus weer aangedaan maar ik wil niet te snel weer op haar reageren omdat zedan gelijk weer over haar speentjes begint maar twijfel of ze haar slaapzak nog wel aan heeft :') echt hè.......
pi_127918489
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:42 schreef danic het volgende:
En ik zie idd haar boventandjes al in zo'n ronde vorm komen, zo'n typisch speengebitje zeg maar. En ze slist wel een beetje, maar ik denk dat dat ook bij het leren praten hoort.
Net had ze dr slaapzak uitgetrokken want "eja moe nee mama". Dus weer aangedaan maar ik wil niet te snel weer op haar reageren omdat zedan gelijk weer over haar speentjes begint maar twijfel of ze haar slaapzak nog wel aan heeft :') echt hè.......
Ean slaapt al een hele tijd zonder slaapzak thuis. Die deed ze telkens uit ook binnenste buiten en achterste voren of het was drama.
pi_127918617
Ik zie ook op tegen het moment dat ze eruit groeit. Hoewel ze nu ons dekbed al wel eens over haar heen trekt terwijl ze ervoor panisch was van dat ding.
Dus een dekbed en een groot bed moet hier ook nog aangeleerd worden...
  maandag 17 juni 2013 @ 20:48:35 #286
244125 laziness
pi_127918688
O. slaapt al een tijdje zonder slaapzak.
Hij gaat vanavond voor het eerst in een peuterbed!

En die ronde speentandjes heeft O ook al ja -O-
pi_127918739
ik verbaas me er ook over hoe goed mini meisje het spenen verhaal heeft opgepikt
in slaap vallen gaat nu weer wat moeilijker maar ze meld nog elke ochtend trots dat meisjes heel goed zonder kunnen slapen

ze lijkt overigens goed opgeknapt! eindelijk! wel nog snel moe maar goed ze krijst niet meer van pijn!

ean heb je koude voeten snachts ?!

succes danic
pi_127918782
en succes o!
pi_127919000
Oh oh! Hysterie!
pi_127919108
Ik wil hier ook graag van de speen af. Maar ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken. Ik heb wel eens geprobeerd om haar te vertellen dat de speen voor baby's is en zij een grote meid is, maar toen leek ze alleen maar meer vastbesloten om die speen te houden :')
Dus ik denk dat wij er gewoon mee moeten stoppen. En een leuk cadeautje verzinnen ofzo. Volgens mij het heeft 'we sturen hem op naar een ander kindje' geen nut bij haar. Die speen is haar troost.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:55:40 #291
244125 laziness
pi_127919115
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:53 schreef danic het volgende:
Oh oh! Hysterie!
-O- jammer
pi_127919315
En als we van die speen af zijn moeten we nog van de luier af.

Succes Danic!
  maandag 17 juni 2013 @ 20:58:45 #293
244125 laziness
pi_127919324
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:55 schreef Solagratia het volgende:
Ik wil hier ook graag van de speen af. Maar ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken. Ik heb wel eens geprobeerd om haar te vertellen dat de speen voor baby's is en zij een grote meid is, maar toen leek ze alleen maar meer vastbesloten om die speen te houden :')
Dus ik denk dat wij er gewoon mee moeten stoppen. En een leuk cadeautje verzinnen ofzo. Volgens mij het heeft 'we sturen hem op naar een ander kindje' geen nut bij haar. Die speen is haar troost.
Ik was ook heel lang bang wat we dan onderweg bijvoorbeeld moesten want ben je in de stad en hij gaat piepen in de wagen dan was de speen een middel om hem nog even stil te houden :@ Maar je verzint daar ook wel weer iets op.
Bij het cb gaven ze ons een beloningskaart voor het moeilijke tanden poetsen. Dat was bij de twee jaar afspraak. Amy is wel een stukje ouder toch dus misschien is ze er gevoelig voor?
pi_127919378
sola wij zijn het boekje over spenen fee gaan lezen die komt als ze 3 jaar is en cadeau achterlaat
op die manier was ze voorbereid

en ja hoor op dag van verjaardag ging dat ding keurig in envelop totdat ze naar bed moest
gelukkig maar even huilen en volgende dag op bed cadeau uitgepakt

he balen danic
pi_127919470
Ja haai :D Ik ben er nog hoor maar lees alleen mee eigenlijk...

Spenenverhaal is hier een maand of 2 geleden aan de orde geweest..
Ivm behoorlijk spenenbekkie zijn ze hier ook cold Turkey de deur uit gegaan..
Avond 1 moeilijk (anderhalf uur tot ze sliep, smorgens vroeg wakker)
Avond 2 al iets beter.. Een uur en niet zo extreem vroeg wakker
Avond 3 een half uurtje en 7 uur ipv 8 uur
En daarna ging het goed... nog wel een week of 2 wat vroeger wakker dan normaal

Sindsdien roept ze nog regelmatig dat ze zonder speen geslapen heeft en zo'n grote meid is
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_127919483
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:49 schreef draculettetje het volgende:
ik verbaas me er ook over hoe goed mini meisje het spenen verhaal heeft opgepikt
in slaap vallen gaat nu weer wat moeilijker maar ze meld nog elke ochtend trots dat meisjes heel goed zonder kunnen slapen

ze lijkt overigens goed opgeknapt! eindelijk! wel nog snel moe maar goed ze krijst niet meer van pijn!

ean heb je koude voeten snachts ?!

succes danic
Fijn dat ze weer is opgeknapt. Ean heeft absoluut geen koude voeten eerder zweetvoeten. Maar de teva's wil ze ook niet aan.
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:48 schreef laziness het volgende:
O. slaapt al een tijdje zonder slaapzak.
Hij gaat vanavond voor het eerst in een peuterbed!

En die ronde speentandjes heeft O ook al ja -O-
Spannend hebben jullie er 1 gevonden die past?
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:47 schreef danic het volgende:
Ik zie ook op tegen het moment dat ze eruit groeit. Hoewel ze nu ons dekbed al wel eens over haar heen trekt terwijl ze ervoor panisch was van dat ding.
Dus een dekbed en een groot bed moet hier ook nog aangeleerd worden...
In ons bed accepteert ze het dekbed wel maar in haar bedje niet.
En succes met eva zonder speen
pi_127919547
Ik heb haar trouwens na de eerste nacht zonder meegenomen naar de grote knuffelafdeling van de V&D om een knuffel uit te zoeken... Daar was ze zo trots op
We'll have love aplenty
You and Me
pi_127919625
Amy is al bijna 3 inderdaad. Een beloningskaart kunnen we wel gaan proberen. Ze gaat volgende week naar de tandarts misschien is dat ook nog wel eën een stukje stimulans. We moeten het gewoon doen, maar met alle drukke weekenden vonden we het steeds geen goed moment :P Zul je zien dat wij een groter probleem zijn dan zij :P

Oh een boekje is een goede idee Dracu!
pi_127919729
Wij hadden 4 dagen na de speenactie een afspraak bij de tandarts... dat was voor haar een extra boost om trots te vertellen dat ze zonder kon slapen (en sindsdien was ze super trots op zichzelf)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_127919777
Zindelijk worden is ook nog een hele uitdaging bij Ean vrees ik. Ze wil nu zo af en toe wel met luier en al op het potje zitten. Ze wil weleens geen luier aan na het verschonen maar als ik dan zeg dat ze moet plassen op de wc of het potje is het nee nee NEE en moet er een luier om.
Ze geeft wel aan wanneer ze moet poepen maar wil dan absoluut niet naar het potje of de wc.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:07:09 #301
244125 laziness
pi_127919971
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Zindelijk worden is ook nog een hele uitdaging bij Ean vrees ik. Ze wil nu zo af en toe wel met luier en al op het potje zitten. Ze wil weleens geen luier aan na het verschonen maar als ik dan zeg dat ze moet plassen op de wc of het potje is het nee nee NEE en moet er een luier om.
Ze geeft wel aan wanneer ze moet poepen maar wil dan absoluut niet naar het potje of de wc.
O. zit soms op het potje maar doet er nooit wat en aangeven dat hij moet plassen of poepen doet hij nog helemaal niet.
Dat aangeven vind ik al best knap van Ean hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')