Hij is net 2 jaar, een peuter, rekening houden met andere mensen en zich bewust zijn dat hij niet alleen op de wereld is vind ik wel heel groot voor een 2 jarig mannetje.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:54 schreef Zana het volgende:
*knip*
ik wil gewoon dat hij ook rekening houdt met andere mensen en zich bewust is dat hij niet alleen op de wereld is, want hij loopt zo achteruit zonder om te kijken of hij loopt mensen voor de voeten, in een rustige winkel is dat minder een probleem, maar als het drukker is of bijvoorbeeld ergens op straat waar mensen haastig langslopen of van die scootmobielen rijden, of ergens waar ook fietser langskomen, vind ik wel dat hij een beetje naar mij moet luisteren...je houdt hem nu gewoon niet meer altijd in de wagen en het is niet meer langzaam lopen, maar vaak rennen
quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:12 schreef Leandra het volgende:
Soneal zegt ook pssssssst en maakt het "plassen" gebaar als hij een WC-ziet, wat niet hetzelfde is als zeggen dat hij moet plassen
Hij zegt ook "hop, hop, hop" als hij een paard in galop ziet, ik trek daaruit ook niet de conclusie dat hij wil paardrijden, hoewel dat natuurlijk mijn fout kan zijn.
Er komen fietsers aan en hij loopt daar los?quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:48 schreef Zana het volgende:
ik snap wel dat een kind van 2 jaar dat allemaal nog niet perfect kan, maar op gegeven moment moeten ze het toch leren, hebben jullie nog geen "gevaarlijke" situaties mee gemaakt
laatst lag die in de supermarkt op de grond omdat hij zijn zin niet kreeg (ik was al iets verder gelopen, want vaak bedenkt hij zich dan wel en komt alsnog) en er kwam een mevrouw snel om de hoek, die was bijna over hem gestuikelt en ze schrok ook best,
of hij wil niet meer in de wagen en wurmt zich snel eruit en loopt gewoon achteruit en er komen fietsers aan
ik denk dat hij op dit moment nog niet altijd het verschil tussen nu en straks kan maken, dus zeggen wij gaan eerst boodschappen doen en dan mag je in de auto lukt niet altijd, want van hem moet het direct, is het op dat moment gewoon het allerbelangrijkste en als hij dan zijn zin niet krijgt, gaat hij krijsen of protesteert
Dat idd.... om sommige plekken mag heel veel, en op andere plekken niet, en dan is er geen ruimte voor onderhandeling of discussie.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:08 schreef laziness het volgende:
Ik heb ook echt een banjer en een boef. Ja hij loopt wel eens weg en het is soms gevaarlijk als ik zelf niet genoeg op let en op tijd ingrijp. Dat moment probeer ik dus voor te zijn![]()
Het is wat zoeken naar de juiste balans tussen wat je kan verwachten, waar kan je de teugels wat laten vieren en waar moet je keer op keer streng zijn (tot vervelens toe).
En je niet uit het veld laten slaan als je strengheid om dat de veiligheid in het geding is zorgt voor een op de grond krijs actiequote:Op woensdag 29 mei 2013 23:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat idd.... om sommige plekken mag heel veel, en op andere plekken niet, en dan is er geen ruimte voor onderhandeling of discussie.
Dat zeg ik dus ook letterlijk tegen de dame als ze protesteert: niet onderhandelbaar, zo en niet anders. Ze weet inmiddels dat boos worden of gillen dan geen zin heeft.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat idd.... om sommige plekken mag heel veel, en op andere plekken niet, en dan is er geen ruimte voor onderhandeling of discussie.
Nee idd, en als je de ruimte geeft waar het mogelijk is, dan wennen ze er snel genoeg aan dat ze die ruimte soms niet krijgen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:12 schreef laziness het volgende:
[..]
En je niet uit het veld laten slaan als je strengheid om dat de veiligheid in het geding is zorgt voor een op de grond krijs actie
Dat ook.... ze leren dat vanzelf wel.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus ook letterlijk tegen de dame als ze protesteert: niet onderhandelbaar, zo en niet anders. Ze weet inmiddels dat boos worden of gillen dan geen zin heeft.
dat..quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:27 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dan zet je m toch gewoon in de wagen na waarschuwen?
Althans dat zou ik doen.
Dat jaquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:31 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat..
Wie is er de baas? Jij of jezoon?
Dat zou ik idd ook niet snel doen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:33 schreef Vicky het volgende:
Ik vind een tuigje zo erg.. Alsof je kind een hond is die je uitlaat![]()
En dit is precies waarom mensen het dus niet durven. Bang voor reacties maar het is veilig en begrenzend. Ik bezit er geen maar zie het nut er wel van in.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:33 schreef Vicky het volgende:
Ik vind een tuigje zo erg.. Alsof je kind een hond is die je uitlaat![]()
Is ook wel weer zo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:35 schreef laziness het volgende:
[..]
En dit is precies waarom mensen het dus niet durven. Bang voor reacties maar het is veilig en begrenzend. Ik bezit er geen maar zie het nut er wel van in.
Als het nou een wandeling een stuk gezelliger maakt. Ik zie enkel voordelen.
dat was bij ons ook zo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:57 schreef Rixtje het volgende:
Hier ook herkenning hoor ik heb soms een echte driftkikker en ze kan schoppen en slaan wat ze wil maar ik zet haar dan gewoon in de wagen, maak haar vast en loop verder. Wat een ander daar van zegt of denkt zal mij worst wezen.
Hier zit Soneal ook vrijwel altijd los als hij in de wandelwagen zit, in de buggyquote:Op donderdag 30 mei 2013 00:20 schreef danic het volgende:
Oftewel: je verwachtingspatroon bijstellen, vanttevoren bedenken wat er mogelijk is en wat niet en duidelijk zijn.
Daarbij, heb ik zo'n braaf kind? Het moet toch niet mogelijk zijn dat ze uit een wandelwagen/buggy klimmen? Dan moeten de schouerbandjes wat strakker lijkt me.
Dat, en het lijkt me logisch, ik snap het probleem ook niet echt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 00:28 schreef danic het volgende:
Dat bedoel ik! Kijk als hij er los in gaat en blijft zitten, prima. Maar als hij eruit klimt kan hij dat schijnbaar niet. Dan kan je hem vertellen dat hij moet blijven zitten en als hij dat niet kan, dat hij vast moet. En dat dus ook navolgen.
ja sorrie. ik ga er toch ff op inquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:06 schreef Zana het volgende:
dat ik de verantwoordelijkheid heb voor mijn kind staat buiten kijk en ik laat hem heus niet alleen over straat lopen, maar ik kan hem nu ook niet meer altijd heel dicht bij mij houden, het is gewoon niet realistisch dat ik hem nog altijd in de wagen hou, hij wil lopen en ontdekken, en dat mag, maar aan de ander kant moet hij ook wel luisteren als ik iets zeg, en dat gaat steeds beter, maar nog niet altijd goed... soms omdat hij het nog niet begrijpt, maar soms ook omdat hij zijn eigen wil ontdekt...
dan pak je hem toch gewoon op als hij dat doet? heb ik gister nog met ravi gedaan. 2 x. bij het uit de auto stappen naar de kapper probeerde hij de weg op te schieten en op de terugweg weer! dus ik pak dan zn handje. hij muiten. ook goed, dan pak ik je wel op. al krijsend. ook goedquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:26 schreef Zana het volgende:
wij hebben hier vaak gedeelde voet-en fietspaden, normaal zit hij dan in de wagen, maar soms wil die gewoon lopen en dat kan vaak prima, maar ja dan loop je een stukje en gaat het allemaal goed en opeens is er iets, wil hij niet verder of loopt gewoon achteruit, maar die situatie doet zich ook voor in het voetgangersgebied in de binnenstad, niet met fietsers, maar dan met andere voetgangers (zo een kleintje wordt natuurlijk sneller over het hoofd gezien) of er komt een scootmobiel aan. Mijn zoontje wil ook niet altijd aan mijn hand lopen, als ik hem dan vastpak, gaat die gerust op de grond zitten en geen meter verder.
hier ben ik het niet helemaal mee eens trouwens. het kind heeft toch recht op zn boosheid. tuurlijk moet het niet te lang doorgaan, maar ik vind het niet mijn taak om altijd alles te fixenquote:Op donderdag 30 mei 2013 00:40 schreef danic het volgende:
Ik heb dan ook maar 1 tip als ze de boel bij elkaar gillen: afleiden!
Wijs dingen aan die je onderweg ziet, zing liedjes weet ik het, maar doe iets.
ja, idd. "ik snap dat je boos bent omdat ... niet mag. maar het mag niet omdat..." en dan gewoon maar door. meestal is het dan zo klaar. ravi praat slecht verstaanbaar, maar wel goed (volzinnen) dus die komt dan nog wel eens terug met "nene welquote:Op donderdag 30 mei 2013 08:56 schreef Vanyel het volgende:
Ik begin meestal met benoemen. Je bent boos. Ik snap dat je boos bent, het is vervelend als ... niet mag. Het mag niet want .... Ook als je boos bent, vind ik je lief.
Dat soort. Werkt 8 uit 10x prima.
Tuurlijk mag het boos zijn. Maar als een kind helemaal aan het gillen en krijsen is, of als het maar door blijft zeuren of dreinen, dan is afleiden de beste oplossing heb ik gemerkt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:35 schreef simmu het volgende:
[..]
hier ben ik het niet helemaal mee eens trouwens. het kind heeft toch recht op zn boosheid. tuurlijk moet het niet te lang doorgaan, maar ik vind het niet mijn taak om altijd alles te fixen
nja, nu kleine moeite. maar over een jaartje of wat eindig je ermee dat je altijd de boel dient te fixen omdat ze anders idd blijven hangen in sjaggerijnig. je kan natuurlijk ook gewoon jezelf niet mee laten gaan dan in die bui hequote:Op donderdag 30 mei 2013 09:24 schreef danic het volgende:
[..]
Tuurlijk mag het boos zijn. Maar als een kind helemaal aan het gillen en krijsen is, of als het maar door blijft zeuren of dreinen, dan is afleiden de beste oplossing heb ik gemerkt.
En ook ik benoem alles. Dat ze boos mag zijn, maar dat ze nu toch echt mee moet lopen bijvoorbeeld.
Maar dan kan je allebei heel sago naast elkaar gaan lopen, je kan ook over iets heel anders beginnen als je eenmaal loopt om de sfeer weer gezellig te krijgen. Kleine moeite lijkt me.
oh, egwel! daar word je inderdaad zelf niet! te! genieten! vanquote:Op donderdag 30 mei 2013 09:30 schreef danic het volgende:
Das waar.
Maar zie mijn edit. We hebben hier nooit echt hysterische buien.
Ik kan me best voorstellen dat als je kind een 'slechte dag' heeftcen constant drama schopt dat je daar sacherijnig van wordt.
Heel herkenbaar hoor. Gebeurde hier ook regelmatig en dan rij ik dus met een sirene in de kinderwagen. Pech voor Harry.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:47 schreef Zana het volgende:
maar wat ga je dan doen?
je pakt zijn hand vast en hij laat zich op de grond zakken, want hij wil niet mee, je zet hem in de wagen, dan gaat die direct weer eruit, je zet hem in de wagen en probeert hem vast te maken, en als je dat dan eindelijk gedaan hebt, want hij schopt met de benen en probeert het tegen te werken, komt hij met de ruglening en al naar voren....nu ja dat is extreem.... vaak gaat het met veel geschreeuw en onder luid protest wel eerder goed ....maar ik voel mij dan al opgeladen, als ik zo ver moet gaan, ik zou graag willen dat hij eerder luistert als ik iets zeg, maar blijkbaar herkennen andere moeders hier niet zulke situaties of hebben er geen last van
dat backfired hier gigantisch. wedstrijdjes doen ze zelf namelijk al en ravi is nu eenmaal kleiner dan selene, dus die delft het onderspitquote:Op donderdag 30 mei 2013 10:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
Werkt hier idd ook goed![]()
Of er een wedstrijdje van maken.Snef
Hier is er natuurlijk maar 1 die mee kan doenquote:Op donderdag 30 mei 2013 10:13 schreef simmu het volgende:
[..]
dat backfired hier gigantisch. wedstrijdjes doen ze zelf namelijk al en ravi is nu eenmaal kleiner dan selene, dus die delft het onderspit![]()
![]()
IK!quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:13 schreef simmu het volgende:
we kunnen wel een poll doen; wie heeft er wel eens gewoon doorgelopen met een krijsende peuter onder zijn/haar arm?
* Leandra meldt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:13 schreef simmu het volgende:
we kunnen wel een poll doen; wie heeft er wel eens gewoon doorgelopen met een krijsende peuter onder zijn/haar arm?
Jazeker wel. De laatste keer was het krijsen omdat Mickey Mouse niet afgekeken kon worden omdat hij naar de psz moest. Ik heb zn schoenen en jas aan gedaan, wat hij net zo snel weer uit deed, toen dat gepakt en samen met hem onder mn arm hop de auto in. De hele weg naar de psz gekrijst, daar zo afgeleverd. Niet leuk weggaan voor mij, maar schijnt dat ie meteen daarna stil was.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:13 schreef simmu het volgende:
Een tegenspartelend kind al worstelend aankleden doe ik niet meer. Als ze niet mee wil werken, gaat ze maar even in de gang. Daardoor ben ik twee keer te laat op m'n werk gekomen, maar nu is dreigen al voldoende. Ook heb ik 'r eens in een winkel en op straat in de 'gang' gezet. In een winkel net om het hoekje van het magazijn en in de stad in een steegje. (Dit klinkt erger dan het was, hoor, ik stond gewoon naast rquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
Jazeker wel. De laatste keer was het krijsen omdat Mickey Mouse niet afgekeken kon worden omdat hij naar de psz moest. Ik heb zn schoenen en jas aan gedaan, wat hij net zo snel weer uit deed, toen dat gepakt en samen met hem onder mn arm hop de auto in. De hele weg naar de psz gekrijst, daar zo afgeleverd. Niet leuk weggaan voor mij, maar schijnt dat ie meteen daarna stil was.
Liever niet op deze manier, maar als het echt niet meer anders kan omdat hij alleen nog maar krijst dan is het maar even niet anders.
en ze resoneren zo lekker als ze het samen doenquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:21 schreef mefke79 het volgende:
Simmu, de nachtmerrie van elke ouder samenwerkende peutersLopen ze de hele ochtend elkaar te etteren, maar op het moment dat de een op zijn kop krijgt, gaat de ander lekker mee in de verdediging. Samen tegen mama, grotere lol kan je niet hebben.
Dat doe ik dus niet. Als ze niet mee wil gaan we even een gang opzoeken. Blijft ze daar wachten tot ze zich bedacht heeft.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb met een krijsende dreumes gelopen. Die wilde op het krukje bij de Hema blijven zitten. En ik had duidelijk uitgelegd dat we naar huis gingen, en het krukje bij de winkel hoorde. Ik voelde mij behoorlijk opgelaten. En met het oversteken moet ze mijn hand vasthouden dat gaat ook altijd onder protest. Maar ze gaat niet op de grond liggen ofzo.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:22 schreef -Spring het volgende:
[..]
Een tegenspartelend kind al worstelend aankleden doe ik niet meer. Als ze niet mee wil werken, gaat ze maar even in de gang. Daardoor ben ik twee keer te laat op m'n werk gekomen, maar nu is dreigen al voldoende. Ook heb ik 'r eens in een winkel en op straat in de 'gang' gezet. In een winkel net om het hoekje van het magazijn en in de stad in een steegje. (Dit klinkt erger dan het was, hoor, ik stond gewoon naast r). Hierdoor weet ze dat ik m'n dreigementen ook echt uitvoer. Bij miepen/huilen in een winkel om d'r zin te krijgen, waarschuw ik nu met een: 'hier hebben ze ook een gang, hoor.' Werkt goed om 'r op te laten houden en ik hoef 'r ook niet gillend over m'n schouder te gooien.
Die van was toen nog lang geen 2 en kende het begrip gang oid nog niet, inmiddels wel dus nu kunnen we dat wel proberen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:23 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat doe ik dus niet. Als ze niet mee wil gaan we even een gang opzoeken. Blijft ze daar wachten tot ze zich bedacht heeft.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:22 schreef -Spring het volgende:
Bij miepen/huilen in een winkel om d'r zin te krijgen, waarschuw ik nu met een: 'hier hebben ze ook een gang, hoor.' Werkt goed om 'r op te laten houden en ik hoef 'r ook niet gillend over m'n schouder te gooien.
"Tsja als jij niet meer verder wilt fietsen, steppen, weet ik veel watten, dan laten we je fiets, step etc hier wel voor een ander kindje staan" werkt hier ook altijd als een trein. niet als ze gewoon echt moe zijn van een heel eind onderweg zijn, maar wel als het pure dwarsigheid is vanwege je zin niet krijgenquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:17 schreef mefke79 het volgende:
Of wagen met kleine peuter erin, boodschappen onderin, grote peuter op de wishbone (met drie wielen nog destijds) en dan grote peuter die en niet meer wil lopen en niet op de fiets wil. Uitdaging kan ik je zeggen...(en uiteindelijk was de oplossing dat meneer toch echt op zijn fiets verder moest)
Dat doe ik dan weer niet zo snel. Want is niet waar te maken. L zou ik een dwarse bui gewoon zeggen: 'Ja hoor, geef maar aan een ander kindje. Ik vind het toch een stomme fiets.' Dan zou ik de fiets na m'n dreigement alsnog zelf onder 'm'n arm mee moeten nemen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:40 schreef Stiemie het volgende:
[..]
"Tsja als jij niet meer verder wilt fietsen, steppen, weet ik veel watten, dan laten we je fiets, step etc hier wel voor een ander kindje staan" werkt hier ook altijd als een trein. niet als ze gewoon echt moe zijn van een heel eind onderweg zijn, maar wel als het pure dwarsigheid is vanwege je zin niet krijgen
Hier is de fiets ook wel eens echt blijven staan hoorquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:51 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat doe ik dan weer niet zo snel. Want is niet waar te maken. L zou ik een dwarse bui gewoon zeggen: 'Ja hoor, geef maar aan een ander kindje. Ik vind het toch een stomme fiets.' Dan zou ik de fiets na m'n dreigement alsnog zelf onder 'm'n arm mee moeten nemen.
Alles heeft een gang weet Minke inmiddels... ook de enorme supermarkten in Frankrijk op vakantie. Daar kan je ook prima in een gangpad worden neergeplantquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind m leuk, "hier hebben ze ook een gang"
meermaalsquote:Op donderdag 30 mei 2013 10:13 schreef simmu het volgende:
selene komt dan wel mee. ravi nietquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:36 schreef laziness het volgende:
'Dag Olivier werkt'' hier heel goed. Hij huilt maar zet het op een drafje achter me aan. No way dat hij dan op de grond blijft liggen dweilen hoor.
Check.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:13 schreef simmu het volgende:
L niet hoor. Paar keer geprobeerd. Bij ons in het dorp op straat bijv. Bij niet mee willen 'Dag L' gezegd en me achter een auto verstopt zodat ze dacht dat ik echt weg was. Dan draaide ze ze zichtbaar opgelucht om en stiefelde in d'r eentje de andere kant op.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:45 schreef Fannetje het volgende:
Hier werkt het ook goed als ik gewoon doorloop. Ze komt echt wel achter me aan.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:49 schreef -Spring het volgende:
[..]
L niet hoor. Paar keer geprobeerd. Bij ons in het dorp op straat bijv. Bij niet mee willen 'Dag L' gezegd en me achter een auto verstopt zodat ze dacht dat ik echt weg was. Dan draaide ze ze zichtbaar opgelucht om en stiefelde in d'r eentje de andere kant op.
+1... Minke interesseerd het echt geen zak of ik nou weg loop of niet. Dan gaat ze lekker der eigen gang. Enige oplossing is meesleuren soms, en dat is dan maar zo.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:49 schreef -Spring het volgende:
[..]
L niet hoor. Paar keer geprobeerd. Bij ons in het dorp op straat bijv. Bij niet mee willen 'Dag L' gezegd en me achter een auto verstopt zodat ze dacht dat ik echt weg was. Dan draaide ze ze zichtbaar opgelucht om en stiefelde in d'r eentje de andere kant op.
oh dat is dan idd echt zo fijn als iemand gewoon zegt "rot zo he, dan valt het niet mee. doen ze hier ook wel eens hoor". of dat ze tegen ravi dan zeggen "wat doe je nou toch? zo ken ik jou niet hoor. anders ben je zo'n leuk mannetje. hoe komt dat nou? nou ja, wil je de kassabon".quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:29 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
+1... Minke interesseerd het echt geen zak of ik nou weg loop of niet. Dan gaat ze lekker der eigen gang. Enige oplossing is meesleuren soms, en dat is dan maar zo.
Ik zag vanochtend nog een vrouw haar huilende kind de auto inwurmen met de woorden "Nou, tis echt een gezellig ochtendje zo"... heel herkenbaar! Heb ik ook maar gezegd tegen de mevrouw. Ze klaarde zichtbaar op.
Wij zijn ook erg blij met het tuigje, Roy is hier ook een wegloper,die ook nog eens nergens naar kijkt, te gemakkelijk met vreemden meegaat. Wij gebruiken het tuigje alleen naar bv een pretpark of een drukke bradderie, om roy zo nu en dan ook zelf te laten lopen zonder dat hij wegloopt. buggy hebben we wel altijd bij ons.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:35 schreef laziness het volgende:
[..]
En dit is precies waarom mensen het dus niet durven. Bang voor reacties maar het is veilig en begrenzend. Ik bezit er geen maar zie het nut er wel van in.
Als het nou een wandeling een stuk gezelliger maakt. Ik zie enkel voordelen.
ow jawel, althans in zekere zin. maar hier word zoon gewoon al gillend en krijsend terug in de buggy gezet, en ja dan vang ik de klappen en schoppen op, word mijn bril van me gezicht geslagen aan mijn haren getrokken. Maar op dat moment moet hij in zijn buggy en ben ik de baas. Het is enorm spannend want soms stopt zoon maar gewoon ff met ademenen, maar vaak als hij eenmaal zit en vastgeklikt dan word hij al snel rustig.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:47 schreef Zana het volgende:
maar wat ga je dan doen?
je pakt zijn hand vast en hij laat zich op de grond zakken, want hij wil niet mee, je zet hem in de wagen, dan gaat die direct weer eruit, je zet hem in de wagen en probeert hem vast te maken, en als je dat dan eindelijk gedaan hebt, want hij schopt met de benen en probeert het tegen te werken, komt hij met de ruglening en al naar voren....nu ja dat is extreem.... vaak gaat het met veel geschreeuw en onder luid protest wel eerder goed ....maar ik voel mij dan al opgeladen, als ik zo ver moet gaan, ik zou graag willen dat hij eerder luistert als ik iets zeg, maar blijkbaar herkennen andere moeders hier niet zulke situaties of hebben er geen last van
Misschien helpt het om aan te kondigen dat jullie over .. minuten weg gaan of dat hij bv nog 3 keer mag glijden en dat jullie dan gaan?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 07:42 schreef Troeta het volgende:
Elke keer als we weggaan uit de speeltuin is het weer feest om hem mee te nemen, gewoon niet leuk meer.
Dat helpt hier ook heel erg goed. Nog 2x glijden of ik tel tot 10 (omdat hij geen minuten kent).quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:32 schreef Nijna het volgende:
[..]
Misschien helpt het om aan te kondigen dat jullie over .. minuten weg gaan of dat hij bv nog 3 keer mag glijden en dat jullie dan gaan?
Hier helpt het om het aan te kondigen (dat doen we al een tijdje), dan nog zijn ze het er niet altijd mee eens, maar ik heb wel het idee dat het wel zijn vruchten af heeft geworpen...
Oeh, dat is wel heel lang onthouden, en slim opgelostquote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:39 schreef Asyniur het volgende:
Heel herkenbaar Leandra!
Zo was ik gisteren en vanochtend verbaasd.
Vorige week donderdag heeft Harry voor zijn zwangere psz-juf een tekening gemaakt. Toen hij vrijdag op school kwam, was de juf er niet (ziek). Hij was erg teleurgesteld. Omdat het onzeker was of de juf nog terug zou komen voor haar verlof, heeft de andere juf de tekening aangenomen en gezegd hem af te geven.
Gisteren hoorden we dat de zwangere juf vandaag weer op school zou zijn, waarop Harry meteen roept: dan kan ik het kado'tje geven!
alleen had de andere juf de tekening al afgegeven van het weekend, maar dat heeft Harry even vakkundig opgelost door in een paar tellen tijd even iets te kleuren op de psz en aan zwangere juffie te overhandigen![]()
Wat sneu voor Ean. Anne mist ook een tand (sinds 3 dagen na haar tweede verjaardag) en inmiddels hoort het helemaal bij haar.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben een zielig meisje. Ean is gevallen en daarbij is er een tand uit gegaan. De tandarts zette hem niet terug dus de komende jaren mist ze een tand.
Ah gos wat sneuquote:Op zondag 2 juni 2013 15:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben een zielig meisje. Ean is gevallen en daarbij is er een tand uit gegaan. De tandarts zette hem niet terug dus de komende jaren mist ze een tand.
Ik vind de termen die ze bedenken wel mooi trouwens, als hij z'n schoenen en sokken uittrekt dan heeft hij "open tenen"quote:Op zondag 2 juni 2013 23:32 schreef Troeta het volgende:
Wat zielig van die tandjes!!
Goed idee om daar beter op te letten om te zeggen dat we weg gaan. Ik deed het al wel, maar misschien wat duidelijker zijn.
Maar dat zijn dus wel dingen die ik lastig vind omdat hij nog niet goed praat.
het gaat al wel beter, we hebben eindelijk 2 en 3woordzinnen! Mag ik slok, baby afpakkenhoofd toten, buiten pelen.
Ik trok hem vandaag een korte broek aan, zei die baby broek, heel drama dat ie haar broek niet aan wilde. Arm kind weet niet eens van het bestaan van korte broeken,haha
Ach wat sneu. Dat moet dan ook een flinke smak geweest zijn. Dat is echt mijn grote angst, dat ze hun gebit beschadigen.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier is zelfs een heel apart rijtje automerken....quote:Op zondag 2 juni 2013 23:38 schreef Troeta het volgende:
Ja, ik vind dat ook zo schattig. drinken is slok of blauw, chocola is koekla, geknoeid is knogeoied ofzoiets,whaha
Soms is het ook gewoon te logisch om het niet te begrijpen........ ieuw bah, is vooral heel duidelijkquote:Op zondag 2 juni 2013 23:42 schreef danic het volgende:
Ik vind zulke woordspelingen ook goud waard.
Mijn moeder verstaat/begrijpt niet altijd wat eva zegt.
Gisteren zei eva "ieuw bah!" Vraagt mn moeder wat ze nou zegt.
Eeeeh. Nou "ieuw bah" dus. Ze vindt iets vies.
En als ik vraag of ze iets pakt (haar schoenen bv als we weg gaan) dan gaat ze het pakken, komt terug gerend en gooit het vervolgens naar mijn hoofd met een "hier mama!" Eeeeh jah, doe maar niet gooien schat
Zie edit.quote:
Onze grootste angst ook. Ze is op de tegels buiten gevallen maar het is ook een rare tand eigenlijk die eruit is. En wij voelen ons heel erg schuldig. Vriend zei vanmorgen al ik ben blij dat je erbij was, anders dacht je misschien nog iets anders. Nu zou ik dat nooit denken. Vanmorgen nog wel bloed in haar bedje maar wel een vrolijk ean die zelf haar tanden wilde poetsen.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:37 schreef danic het volgende:
[..]
Ach wat sneu. Dat moet dan ook een flinke smak geweest zijn. Dat is echt mijn grote angst, dat ze hun gebit beschadigen.
Wat gaat dat snel zeg. Mag hij na de vakantie al snel gaan wennen?quote:Op maandag 3 juni 2013 00:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dat automerkenlijstje....haha mooi!! En herkenbaar, lars heeft ook zo'n periode gehad dat hij alle merken kende. BMW was hier bbb, zo cute. Inmiddels is hij overgestapt op alle namen.van cars auto's.
Men, mijn kleine vriendje wordt bijna 4.... Nog 3 (laaaaaaange) maanden te gaan.... Hij wil zo graag naar school. Wacht maar tot hij doorheeft dat je niet nonstop in de bouwhoek mag... Benieuwd of hij het nog leuk vindt als hij werkjes moet maken enzo.
Op de opvang gaan ook steeds vriendjes eraf, omdat ze 4 zijn, dus ja, dan wil meneer ook.
En ik vind hem nog zo'n klein frummeltje....
ja hij mag de voorlaatste schoolweek meedoen met de doordraaimiddag, en dan na de vakantie beginnen met wennen. 4 keer.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:06 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Wat gaat dat snel zeg. Mag hij na de vakantie al snel gaan wennen?
Jaël heeft dat met een andere tand ook daar is ze 2 jaar geleden op gevallen en die is ook grijs geworden, kun je niets aan doen, de tandarts zei toen zo lang er boven de tand maar geen bult in het tandvlees komt ofzo was het niet zo erg, als er wel een bult kwam moesten we terug komen. Ze hebben toendertijd bij haar ook foto's gemaakt omdat ze niet meer wilde afhappen en eten.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
ja hij mag de voorlaatste schoolweek meedoen met de doordraaimiddag, en dan na de vakantie beginnen met wennen. 4 keer.
Gut wat veel tandenleed. Hier ook al, is al lang geleden gebeurd, viel lars achterover met stoel en al, stoel in t gezicht. De tand die destijds los zat begint nu ineens grijs te worden.... Wel lelijk, maar wat doe je eraan?
En met lars best een aantal die gauw 4 worden. Wat een mijlpaal hè, en wat worden ze dan groot
Wat een gemiep, maar goed, zodra ze klaar is met snotteren en hoesten idd maar even flink aan de vette zuivel.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:54 schreef danic het volgende:
Ik ga zo bijlezen. Wij zijn net op het cb geweest voor de 2 jaar afspraak voor eva. Nu is ze al licht, maar ze is sinds donderdag ziek (nu alleen veel hoesten en snotterig) dus bijna niets gegeten.
Stats: 87 cm en 9,8 kg![]()
Ze is een ons zwaarder dan bij 18 maanden.
Ze valt nu met dr gewicht bijna recht naar beneden, zo van de curve af. Ze zat al op de onderste lijn.
Dus nu "vetmesten" met tosti's en volle zuivelproducten. En over 3 maanden terug.
Stresskippen.
Oh ik wist dat dit ging komen hoor. Het is gewoon een iel kindje. Alleen de timing van het ziek zijn is nogal lullig.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een gemiep, maar goed, zodra ze klaar is met snotteren en hoesten idd maar even flink aan de vette zuivel.
Zo stom van ze om daar zo op te hameren, en dan ook nog eens een volgende afspraak over 3 maanden te zetten, want jij gaat daar wel op een gezonde manier mee om, maar ik weet zeker dat er ouders zijn die dan weinig verder kunnen denken dan het kind op een ongezonde manier vetmesten....
ik noemde vroeger kinderen tieties....quote:Op zondag 2 juni 2013 23:57 schreef danic het volgende:
Ja hè. Net als de tieties van mijn schoonmoeder
Ik weet nog steeds niet of ik er nou zo blij mee ben dat ze ze tietjes noemt.....
Akka van Kebnakaisaquote:Op maandag 3 juni 2013 14:38 schreef Twinkly het volgende:
Wij lezen nu voor uit Niels HolgerssonDat is pas ouderwets geschreven!
Jip en Janneke is al heel lang niet meer leuk. Hij heeft een periode alleen informatieboeken en het gratis Lego tijdschrift willen lezen, maar nu zijn Koekjes! en De Gruffalo ook in.
Nee, dan schelen ze bijna 2 maanden, Soneal wordt 30 november 3.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:56 schreef Troeta het volgende:
gewoon een snaar de bieb gaan ymme.
Wat knap Leandra!! Soneal is toch een half jaar jonger als Mex? Die word 6 oktober 3.
Ik heb niet eens het idee dat Mex van merken afweet.
Vroeger noemde een jongetje van mijn camping dat ook allemaal op, zo bizar!
Mijn ean "wint" dan 89cm en 12 kilo. 13 juni naar het cb dus dan weet ik he precies.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:44 schreef The_Tankgirl het volgende:
@danic: lange dunne dusGoed dat je je niet op stang laat jagen door het CB
87 cm
ik denk dat we blij moeten zijn als Larissa de 82 cm nu zou halen
We worden daar nog over gebeld, het is namelijk gigantisch druk bij het cb hiero. Waarschijnlijk wordt het augustus, maar dat horen we nog dus.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:46 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Mijn ean "wint" dan 89cm en 12 kilo. 13 juni naar het cb dus dan weet ik he precies.
Wanneer moet larissa naar het cb?
Pfft, mijne leest momenteel de chaostheorie.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:38 schreef Twinkly het volgende:
Wij lezen nu voor uit Niels HolgerssonDat is pas ouderwets geschreven!
Jip en Janneke is al heel lang niet meer leuk. Hij heeft een periode alleen informatieboeken en het gratis Lego tijdschrift willen lezen, maar nu zijn Koekjes! en De Gruffalo ook in.
quote:Op maandag 3 juni 2013 21:35 schreef Pvoesss het volgende:
Bij V is het tegenwoordig goed te merken dat hij een grote zus heeft aan de woordenschat.
En wat soneal dus heeft met automerken kan hij met my little pony's
Klopt hoor. Ze zat al een tijd op de -2 lijn. Maar nu is ze helemaal van de curve af zeg maar. Tja...ik had vanavond ook weer een huilend meisje op schoot en om mijn nek tijdens het avondeten. Het vertikken om tussen de middag te slapen terwijl ze verkondigd moe te zijn ("Eja moeoeoe") en dan 's avonds helemaal gesloopt en nog niet fit, dus niet zo gek.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:33 schreef mefke79 het volgende:
Danic, wat een gezeur. Driekus zit al sinds de winter na zijn eerste verjaardag veel te laag. Soms op de -2, dan weer even erboven en nu zou ik het niet weten, maar hij is gewoon dun. Daar is 1 keer een opmerking over gemaakt en dat was het. Kind is gewoon niet dikker, so be it. Klaar.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:03 schreef nytar het volgende:
Och die automerken idd! Jonas deed dat vanaf anderhalf idd met auto mama en auto papa, maar snel daarna ging het over naar de echte merken (ook een missam voor nissan)
Ik deed er een kwartier over om bij de supermarkt de parkeerplaats over te komen, omdat alle auto's benoemd moesten worden
In ons dorp is geen bieb.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:56 schreef Troeta het volgende:
gewoon een snaar de bieb gaan ymme.
Wat knap Leandra!! Soneal is toch een half jaar jonger als Mex? Die word 6 oktober 3.
Ik heb niet eens het idee dat Mex van merken afweet.
Vroeger noemde een jongetje van mijn camping dat ook allemaal op, zo bizar!
Ik weet het van Soneal wel, hij wijst het logo aan en ik noem het bijbehorende merk.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:07 schreef Troeta het volgende:
oh dat dacht ik ook Leandra, Mex was al een reus toen jij die mooie verse baby foto van hem postte haha
Maar hoe komen ze aan die automerken dan? haha ik weet ze zelf niet eens.
Hij gaat wel altijd de auto knuffelen en kussen als we gaan autorijden, altijd erg grappig.
Goed idee om dat ff na te gaan Nijna!
Gelukkig staan veel merken uitgeschreven op de achterkant.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:07 schreef Troeta het volgende:
oh dat dacht ik ook Leandra, Mex was al een reus toen jij die mooie verse baby foto van hem postte haha
Maar hoe komen ze aan die automerken dan? haha ik weet ze zelf niet eens.
Hij gaat wel altijd de auto knuffelen en kussen als we gaan autorijden, altijd erg grappig.
Goed idee om dat ff na te gaan Nijna!
Wat merk je ervan? Pijn?quote:Op donderdag 6 juni 2013 04:08 schreef draculettetje het volgende:
we hebben een pittige week ivm.met.blaasontsteking dat leek beter te gaan (kuurtje bijna klaar ook) maar vannacht is weer knudde
plast ze gewoon op de wc? Dan een bak in de wc zetten een optie?quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat merk je ervan? Pijn?
Ik twijfel erg bij peuter en het is nog niet gelukt een plas in het bakje te krijgen, want ze doet gewoon niks als we met dat ding in de buurt zijn.... En dan ook nog de deadline van dat het voor 10 uur ingeleverd moet... vandaag moest ze naar de opvang en dat lukte dus niet, morgen herkansing... en anders misschien maar op het potje en overgieten. Ik heb de pot in elk geval even flink schoongemaakt, desnoods dan maar op die manier, hoewel ik snap dat dat niet de voorkeur heeft...
Cranberry sap laten drinken.. Uberhaupt veel laten drinken. Vind ze het te zuur dan beetje aanmaken met water.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:31 schreef draculettetje het volgende:
weet je wat ik echt vreemd vind:
-ik moest afdwingen dat er weer getest moest worden omdat ze vanmiddag nog 1x ab moest moest
- bleek dus toch nog teveel ontsteking waarde in urine maar kreeg geen nieuwe ab omdat kweek nu moet uitwijzen welke soort, maar kweek duurt een week, wat te doen komende week????
Geen blaasontsteking!quote:
Wat naar zeg beterschap voor je meisje dat het maar snel over is.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:07 schreef draculettetje het volgende:
haha grappig danic !
fijn nijna
wij zijn gister nog bij hap geweest (ik voel me echt een overbezorgde moeder inmiddels) maar assistent wilde graag dat dr toch even meekeek
de klachten werden weer erger dus vandaar gebeld voor overleg
urine was nu schoon !? dus arts meteen met kinderarts overlegd
blijkbaar kan obstipatie zelfde klachten en terug kerende blaasontsteking geven en ondanks dat ze toch zeker 2x per dag poept toch kijken of daar het probleem ligt
kortom we zijn er nog niet klaar mee
hem er bij laten zitten/liggen tijdens de nachtvoeding (als hij wakkere is uiteraard. niet er wakker voor maken) en terug laten slapen als de nachtvoeding voorbij is? als in; hem er wel bij betrekken, maar niet meer dan datquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:20 schreef pessie het volgende:
Mefke gefeliciteerd!
Een beetje een stomme vraag:
Nathan slaapt de laatste tijd weer vrij weinig. Op een gegeven moment sliep hij 's middags 1 uur, 's avonds weigerde hijte gaan slapen tot tegen 10-en en voor 6 uur 's ochtends stond hij weer naast zn bed. We hebben zijn middagslaap er nu afgehaald en gelukkig valt hij nu tussen 8 en half 9 weer in slaap. Maar, het probleem is dat hij nu wakker wordt, zeg om 1 of 3 uur 's nachts, om de eerstvolgende 2 uur niet weer te gaan slapen.
Kunnen we iets doen om hem sneller weer in te laten slapen/hem weer door te leren slapen? De combi nachtvoedingen en klaarwakkere peuter is nogal vermoeiend.
De positieve noot is wel dat hij tot half 8 slaapt als hij de halve nacht wakker is geweest.
Oh wow, wat een knappe jongenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:29 schreef mefke79 het volgende:
Zo en nu ben ik dus mama van twee peuters. Die vandaag beide een echte peuterbui hadden. Heerlijk![]()
Tienus is inmiddels twee, komt ie:
[ afbeelding ]
En Driekus is inderdaad alleen maar bezig met naar school gaan. Hij mag nog tot halverwege augustus naar de opvang, gaat dan een maand op vakantie en vervolgens mag hij meteen op de school beginnen. De eerste weken op opvangbasis (Montessori en integraal kindcentrum, dus hij komt in een groep met kindjes tussen de 3 en 6, school en kdv tegelijk) daarna als echte kleuter.
Ja, hier toevallig wel, met dr 'just out of bed' look...quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:38 schreef Leandra het volgende:
Vicky, Mefke en Juud gefeliciteerd
Juud, wat lijkt Lientje op haar papa![]()
Ik weet dat ik het al eerder gezegd heb, maar het lijkt bij iedere foto duidelijker te worden
Wel besproken of gewoon weggehaald?quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:00 schreef laziness het volgende:
Had ik hier al gejompeld dat O. van zijn speen af is?![]()
![]()
Een week nu. Gewoon cold turkey en hij gaf geen kik
Dadelijk als hij uit bed komt maar eens een vaderdag cadeautje knutselen.
Uiteraard besproken maar wel maar kort. Geen lang verhaal van gemaakt, want het kwam toevallig ter sprake, en hij beaamde dat hij inmiddels wel groot was voor een speen en heeft er niet meer om gevraagd.quote:
Ik vind dat erg meevallen hoor voor iets wat zo'n gewoonte was. Zonder hysterische drama's zou ik persoonlijk doorzetten.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:35 schreef danic het volgende:
Ik had daar stiekem ook op gehoopt lazi. Maar zoals verwacht reageert ze niet echt blij. Het valt me mee, want ik had hysterische buien verwacht, maar het is nu steeds *huil* klets klets klets.
Ean slaapt al een hele tijd zonder slaapzak thuis. Die deed ze telkens uit ook binnenste buiten en achterste voren of het was drama.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:42 schreef danic het volgende:
En ik zie idd haar boventandjes al in zo'n ronde vorm komen, zo'n typisch speengebitje zeg maar. En ze slist wel een beetje, maar ik denk dat dat ook bij het leren praten hoort.
Net had ze dr slaapzak uitgetrokken want "eja moe nee mama". Dus weer aangedaan maar ik wil niet te snel weer op haar reageren omdat zedan gelijk weer over haar speentjes begint maar twijfel of ze haar slaapzak nog wel aan heeftecht hè.......
Ik was ook heel lang bang wat we dan onderweg bijvoorbeeld moesten want ben je in de stad en hij gaat piepen in de wagen dan was de speen een middel om hem nog even stil te houdenquote:Op maandag 17 juni 2013 20:55 schreef Solagratia het volgende:
Ik wil hier ook graag van de speen af. Maar ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken. Ik heb wel eens geprobeerd om haar te vertellen dat de speen voor baby's is en zij een grote meid is, maar toen leek ze alleen maar meer vastbesloten om die speen te houden![]()
Dus ik denk dat wij er gewoon mee moeten stoppen. En een leuk cadeautje verzinnen ofzo. Volgens mij het heeft 'we sturen hem op naar een ander kindje' geen nut bij haar. Die speen is haar troost.
Fijn dat ze weer is opgeknapt. Ean heeft absoluut geen koude voeten eerder zweetvoeten. Maar de teva's wil ze ook niet aan.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:49 schreef draculettetje het volgende:
ik verbaas me er ook over hoe goed mini meisje het spenen verhaal heeft opgepikt
in slaap vallen gaat nu weer wat moeilijker maar ze meld nog elke ochtend trots dat meisjes heel goed zonder kunnen slapen
ze lijkt overigens goed opgeknapt! eindelijk! wel nog snel moe maar goed ze krijst niet meer van pijn!
ean heb je koude voeten snachts ?!
succes danic
Spannend hebben jullie er 1 gevonden die past?quote:Op maandag 17 juni 2013 20:48 schreef laziness het volgende:
O. slaapt al een tijdje zonder slaapzak.
Hij gaat vanavond voor het eerst in een peuterbed!
En die ronde speentandjes heeft O ook al ja
In ons bed accepteert ze het dekbed wel maar in haar bedje niet.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:47 schreef danic het volgende:
Ik zie ook op tegen het moment dat ze eruit groeit. Hoewel ze nu ons dekbed al wel eens over haar heen trekt terwijl ze ervoor panisch was van dat ding.
Dus een dekbed en een groot bed moet hier ook nog aangeleerd worden...
O. zit soms op het potje maar doet er nooit wat en aangeven dat hij moet plassen of poepen doet hij nog helemaal niet.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Zindelijk worden is ook nog een hele uitdaging bij Ean vrees ik. Ze wil nu zo af en toe wel met luier en al op het potje zitten. Ze wil weleens geen luier aan na het verschonen maar als ik dan zeg dat ze moet plassen op de wc of het potje is het nee nee NEE en moet er een luier om.
Ze geeft wel aan wanneer ze moet poepen maar wil dan absoluut niet naar het potje of de wc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |