quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dank voor de bemoedigende woorden. Daar komen weer wat kraamtranen
.
Dit was na 8 dagen, daar had ze niet meer genoeg aan. Ik kolfde uiteindelijk 1 voeding bij elkaar in 24 uur. Ik spaarde het op in de koelkast en gaf het dan eind van de dag.quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:21 schreef Marjolijntje het volgende:
Sparkling, 5cc is hartstikke keurig in het begin! Dat is een complete voeding hoor, de eerste dagen
Bloed je nog?quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:35 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Dit was na 8 dagen, daar had ze niet meer genoeg aan. Ik kolfde uiteindelijk 1 voeding bij elkaar in 24 uur. Ik spaarde het op in de koelkast en gaf het dan eind van de dag.
Nu ik ben gestopt met kolven heb ik geen enkele last van stuwing of harde plekken trouwens. De LK zei al dat ze niet zou verwachten dat dat zou gebeuren omdat mijn productie nog niet op gang was, ook tijdens de dagen dat ik kolfde merkte ik geen verschil aan mijn borsten.
Ja, bloed nog wel. Sinds gisteren heftiger omdat ik meer ben gaan bewegen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bloed je nog?
Is je placenta goed gecontroleerd?
Het helemaal niet op gang komen van de borstvoeding kan zijn dat er dan nog een stukje is achtergebleven.quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:38 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ja, bloed nog wel. Sinds gisteren heftiger omdat ik meer ben gaan bewegen.
Placenta is gecontroleerd volgens mij. Ik las in een overdrachtsbrief dat de placenta compleet was en 3 bloedvaten had.
Hoezo?
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dag 3 vandaag (officieel 4, maar ze is in de avond geboren, dus..) en vanochtend na het voeden nog gekolfd en er zat wat in het flesje! Denk alles bij elkaar zo'n 2 cc! Dus ik heb hoop!
Ze is pas 2,5 dag oud zelfs, dus jouw productie ook. Vooral blijven proberen en blijven kolven. Komt goed!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dag 3 vandaag (officieel 4, maar ze is in de avond geboren, dus..) en vanochtend na het voeden nog gekolfd en er zat wat in het flesje! Denk alles bij elkaar zo'n 2 cc! Dus ik heb hoop!
Dit! En de eerste keer dat ze echt dronk hing ik aan de bel want ik dacht dat ze iets fout deedquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:44 schreef Juud79 het volgende:
Hier net zo, met kolven kreeg ik er niet veel uit. Maar vanaf dag 3 kwam er melk en op dag 4 kon ik haar echt melk horen doorslikken, kwamen er goede natte luiers en een meisje dat af en toe heel goed wakker was.
Superquote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:08 schreef L-E het volgende:
Vanmorgen gewogen bij de kinderarts, ik vond het best spannend want het was de eerste week van volledig live borstvoeding (dus totaal geen zicht op wat hij binnen had gekregen) maar toch mooi 220 gram aangekomen in een week! 2550 gram nu
Heeft de vk gekeken naar haar tongriempje?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vanmiddag en vanavond wilde ze ook weer niet aanhappen. Ze lijkt haar tongetje naar achter te trekken ipv naar buiten. Maar dat kán ze wel, pinken gaat prima. Eigenwijsje! Vanmiddag zelf 6 cc gekolfd en zojuist 7. En zere boobs, dus stuwing lijkt ook begonnen. Vandaag ook eerste dag met regelmatige bijvoeding, moest ook ivm 9,7% gewichtsverlies. Morgen heeft ze hopelijk meer energie om moeite voor de borst te doen! Het weekend hebben we ook een andere kraam, dus wie weet heeft die nog tips voor het aanleggen. Hopelijk nog een poepluier vandaag. Die heeft ze vandaag nog niet gehad.
Moedig voorwaarts dus maar!
Allemaal leuk en aardig met dat ten alle tijde voorkomen maar honger is honger en je laat je kind toch ook geen honger lijden omdat je perse geen kv wilt geven lijkt me.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bah en nou lees ik overal dat het bij maar 2% vd vrouwen niet lukt en dat ze wel genoeg natte luiers moet hebben en bijvoeden Ten Alle Tijde voorkomen moet worden etc etc. Ik word er maar onzeker van.
Ik gooi mijn verhaal er nog maar eens in: bijvoeden was nodig tot I. 8 weken was en inmiddels geef ik bijna een jaar bv. Het kan. Op een bepaald moment is eten binnenkrijgen even belangrijker dan drinken aan de borst.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bah en nou lees ik overal dat het bij maar 2% vd vrouwen niet lukt en dat ze wel genoeg natte luiers moet hebben en bijvoeden Ten Alle Tijde voorkomen moet worden etc etc. Ik word er maar onzeker van.
Luuk dronk alleen maar uit de fles als ik niet in de buurt was. Hij moest echt denken dat ik niet thuis was. Luuk kreeg de fles als hij net wakker was. Als Luuk dan wakker werd dan ging ik naar onze slaapkamer, en dan pakte mijn man Luuk uit Luuks kamer. Ik moest me dan echt stil houden. (we wonen in een flat, alles op 1 verdieping en heel gehorig)quote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:52 schreef L0t.. het volgende:
Fijn dat het kolven steeds beter gaat XM, goed bezig! Wel lastig van dat aanhappen, heb geen tips voor je helaas.. En ze hoeft niet persé elke dag een poepluier te hebben he.
Ik ben sinds een weekje begonnen met kolven om te oefenen met uit het flesje drinken. Tot nu toe geen resultaat. Ze sabbelt er alleen wat aan maar drinken ho maar. Nou weet ik dat het wel even kan duren voor ze de fles snappen als ze alleen de borst gewend zijn maar vroeg me af of jullie nog een gouden tip hebben. Een techniek of een soort speen die goed werkt. We hebben de Avent, dr. Brown en Difrax geprobeerd maar geen succes. Ik moet over 6 weken weer werken dus dan moet ze het in ieder geval kunnen..
Goeie tip, morgen maar eens proberen. Ze slaapt alleen bij ons op de kamer dus even kijken of het op een ander moment van de dag ook lukt om haar te foppenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:12 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Luuk dronk alleen maar uit de fles als ik niet in de buurt was. Hij moest echt denken dat ik niet thuis was. Luuk kreeg de fles als hij net wakker was. Als Luuk dan wakker werd dan ging ik naar onze slaapkamer, en dan pakte mijn man Luuk uit Luuks kamer. Ik moest me dan echt stil houden. (we wonen in een flat, alles op 1 verdieping en heel gehorig)
Op een gegeven moment hebben we het eens geprobeerd terwijl ik thuis was en in de woonkamer, en toen pakte Luuk ook de fles. Ik wachtte wel met kolven tot Luuk de fles op had, zodat ik hem nog aan kon leggen als het nodig was.
Hier ook een meisje dat niet goed zelf aan de borst kon drinken de eerste dagen. Ik heb bijgehouden hoeveel ik kolfde per voeding (elke 3 uur deed ik):quote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vk kwam net en telefonisch overleg met lk, goddank. Strategie besproken. Niet dwangmatig aanleggen, alleen als ze lekker alert is, om de 2 uur kolven dit weekend. Maandagochtend vroeg komt de vk weer en als het dan nog hetzelfde is, komt de lk maandag first thing.
Noor is echt nu wat sloom door haar gewichtsverlies, moeten haar ook echt wekken voor een voeding. Luier verschonen is daarvoor wel een goede methode.
Net gekolfd: 20 cc
Dank voor luisterend oor allemaal.
Oh mignonne, vk had contact met bovenste van jouw lijstje.
Ja en over een tijdje doen ze dat ook nog dat kaken op elkaar, maar gaan ze dan ook nog even met hun hoofd naar achteren, terwijl de kaakjes dus nog om je tepel gevouwen zitten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:03 schreef Kyara het volgende:
Goed zo XM!
Even een vraagje: mijn meisjes doen vlak voordat ze loslaten iets wat best pijnlijk is. Ik weet niet precies wat, kaken op elkaar of zoDoen meer kindjes dat? Ze doen het in elk geval allebei en dus als ze bewust loslaten (niet in slaap vallen en dat het mondje dan open valt of zo). Herkenbaar voor iemand?
Dat doen ze nu alquote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:40 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ja en over een tijdje doen ze dat ook nog dat kaken op elkaar, maar gaan ze dan ook nog even met hun hoofd naar achteren, terwijl de kaakjes dus nog om je tepel gevouwen zitten.
Heb je de kolf niet te hoog staan, wat betreft zuigkracht en voer je het langzaam op en heb je iets van crème voor op de borsten?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hooguit 13-15 cc net en meer vellen aan m'n tepelhof. En geen idee waar ik grotere schelpen vandaan moet halen op zaterdagavond / zondag.
Ow ja, wil je ook nog weten hoe het is met tandjes?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat doen ze nu al
Ze kijken alle kanten op met een tepel in hun mond
maar wel lief![]()
Neequote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:42 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ow ja, wil je ook nog weten hoe het is met tandjes?![]()
Maar even serieus, je kan het soms zien aankomen of zien aan hoe ze zuigen of ze worden wat onrustiger omdat er geen/weinig melk meer komt. Ik kon het tijdens de tandjes krijgen periode wel herkennen, dan ging ze in een slordig tempo zuigen, soms even niet en dan net erna opeens *bijt* Het was een kwestie van heel goed observeren, een rotgevoel is het wel ook zonder tandjes. Tijdens die periode heeft Lientje het nooit veel gedaan overigens.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:43 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nee
Maar than again: ik hoop dat ik nog kan/mag voeden als ze tandjes krijgen![]()
M was behoorlijk laat met tandjes
En kolf je ook niet te lang? Zit de blaar waar je tepel de kolf raakt of middenop?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee? Ok gelukkig. Zitten op de site van medela te kijken maar onduidelijk of ik nou de goede pasvorm heb. Aandachtspunt voor de lk maandag mss. Morgen maar ff doorbijten. Heb Bepanthen. Kolf staat niet te hoog, heb geen pijn tijdens het kolven.
Dat het drinken ging veranderen heb ik nooit zo gemerkt. Ik had wel als in ongesteld was een terugloop in productie, enorm. Dus een hongerig en vaak drinkend meisje. Ik ben niet aan de pil gegaan, dus daar geen idee van.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:49 schreef Kyara het volgende:
Goed om te weten. Ik zal het onthouden. Las hier ook ergens dat het drinken ook kan veranderen door naderende menstruatie. Maar hoe zit dat dan als je de pil slikt?
Hier ook! Ze volgt dr vader als die langslooptquote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat doen ze nu al
Ze kijken alle kanten op met een tepel in hun mond
maar wel lief![]()
Maak je je tepel ook nat zodat ie wat kan glijden in de kolf, als het droog is dan is het stroef, kan ik me zo voorstellen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
10 minuutjes kolf ik. En ze zitten op de randen van de hoven naar borst. En meedenken is fijn. Wil niet de kolf-optie kwijtraken, m'n laatste strohalm.
Heb je de kolfschelp ook goed midden op je borst staan? Dat scheelt hier heel veel.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
10 minuutjes kolf ik. En ze zitten op de randen van de hoven naar borst. En meedenken is fijn. Wil niet de kolf-optie kwijtraken, m'n laatste strohalm.
Nee dat doe ik niet! Dat ga ik proberen de volgende keer.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:55 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Maak je je tepel ook nat zodat ie wat kan glijden in de kolf, als het droog is dan is het stroef, kan ik me zo voorstellen.
+1 Maar ik vond eigenlijk dat ze vandaag al had moeten langskomen... maar goed, ik beoordeel alleen op wat ik lees.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:57 schreef Marjolijntje het volgende:
XM, even een dikke knuffel voor jou, je bent zo goed bezig! En als je het gevoel hebt dat de LK nu moet komen, bellen dan he? DIe dag eerder kan jou alleen maar helpen!
En bijten met 4 tanden doet PIJN
Ja volgens mij wel. Zou niet weten wat ik anders zou kunnen doen. Probeer tepel in het midden vd tuit te plaatsen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:59 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Heb je de kolfschelp ook goed midden op je borst staan? Dat scheelt hier heel veel.
Hij is alweer terug. Zkh-apotheek is naast de deur. Maar ze hadden de zalf niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:53 schreef mignonne het volgende:
als je vriend bij de apotheek is nu dan zou hij ook kunnen vragen naar "mother mates"
Gaat op lijstje voor maandag. Nog steeds ook geen poepluier. Wel de 5e goede plasluier.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:56 schreef mignonne het volgende:
he dat is jammer
nouja, ik heb een aantal mensen gehoord met positieve ervaringen met die mother mates, misschien is het wat voor je.
bij bol.com hebben ze het! als je op werkdagen besteld voor 22.30 is het de volgende dag binnenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hij is alweer terug. Zkh-apotheek is naast de deur. Maar ze hadden de zalf niet.
Ik heb ook hele goede ervaringen met die zalf iddquote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:19 schreef Skoap het volgende:
Xm, ik vond deze zalf van medela erg fijn. De prenatal hier verkocht het ook. (sommige zijn ook open op zondag...)
https://m.bol.com/nl/p/me(...)am/9200000001769733/
Ik werd ongesteld toen ik aan de pil ging. En was de dag voordat ik ongesteld werd behoorlijk ziek (koorts). Mijn productie (normaal meer dan genoeg) was echt volledig ingezakt. Werd er flink onzeker van, maar met flink veel aanleggen overdag kwam het met paar dagen weer goed.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:49 schreef Kyara het volgende:
Goed om te weten. Ik zal het onthouden. Las hier ook ergens dat het drinken ook kan veranderen door naderende menstruatie. Maar hoe zit dat dan als je de pil slikt?
Op de gebruiksaanwijzing van m'n kolf stond 72 uur. Dus heb ik laatst voor niks een heel flesje door de gootsteen gekieperd.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:45 schreef Ticootje het volgende:
Tot 8 dagen. Ligt er ook aan hoe netjes je bent met je hygiëne.
Duur, maar wel goddelijkquote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:53 schreef mignonne het volgende:
als je vriend bij de apotheek is nu dan zou hij ook kunnen vragen naar "mother mates"
Je doet het echt goed. Ik vind het knap dat je wilt doorzetten.quote:Op zondag 2 juni 2013 05:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, beetje een tegenvaller helaas weer. Moest nu weer als Noor gevoed moest worden. Nu dus met wat uren slaap, vocht gehad, borsten gemasseerd, warmte, etc. nog steeds maar 24 cc...
Had echt de hoop dat het nu toch zeker wel 30-35 zou zijn, maar helaas. Feit wel dat m'n borsten niet soepeler of minder gespannen worden. Het scheelt wel iéts met voor het kolven, maar geen wereld van verschil ofzo.
Echt, dames bij wie het allemaal vanzelf goed loopt en met voldoende productie: koester het! Ik zou er zoveel voor over hebben om dat ook te hebben.
Plassen en poepen gaat goed!quote:Op zondag 2 juni 2013 07:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je doet het echt goed. Ik vind het knap dat je wilt doorzetten.
Hoe gaat het plassen nu? Want drinkt ze nu eerst bij je en dan kolven?
Ik heb ook zo vreselijk lopen tobben met jen de hele kraamweek. Echt niet leuk.
Ik ken maar heel weinig moeders bij wie het bij de eerste vanzelf gaatquote:Op zondag 2 juni 2013 05:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, beetje een tegenvaller helaas weer. Moest nu weer als Noor gevoed moest worden. Nu dus met wat uren slaap, vocht gehad, borsten gemasseerd, warmte, etc. nog steeds maar 24 cc...
Had echt de hoop dat het nu toch zeker wel 30-35 zou zijn, maar helaas. Feit wel dat m'n borsten niet soepeler of minder gespannen worden. Het scheelt wel iéts met voor het kolven, maar geen wereld van verschil ofzo.
Echt, dames bij wie het allemaal vanzelf goed loopt en met voldoende productie: koester het! Ik zou er zoveel voor over hebben om dat ook te hebben.
Dat hoor je wel vaker inderdaad.quote:Op zondag 2 juni 2013 09:11 schreef Asyniur het volgende:
XM, gaat bij jou misschien met de hand kolven makkelijker/prettiger dan met de kolf?
je bent pas in je kraamweek. Je hoeft nu nog niet te beslissen wat je over 2 maanden gaat doen met de bv. Kijk het per dag aan, zou ik zeggen.quote:Op zondag 2 juni 2013 07:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Plassen en poepen gaat goed!
Ze drinkt niet bij me. Dat kan/lukt haar niet. Ze hapt niet tot nauwelijks aan en als ze dat doet, drinkt ze niet door.
Besloten dat als het niet meer (of minder) wordt met behulp van de lk, ik m'n verlof nog kolf, dat verzamel en 1x per dag geef. En dan stoppen als ik weer ga werken. Dan heeft ze iig iets van me binnengekregen. Maar ik vind t wel zwaar zo
.
Zonde!quote:Op zondag 2 juni 2013 02:34 schreef Gulara het volgende:
[..]
Op de gebruiksaanwijzing van m'n kolf stond 72 uur. Dus heb ik laatst voor niks een heel flesje door de gootsteen gekieperd.
Nou daarom juist! Zo lastig dan om te bedenken hoeveel je in moet vriezenquote:Op zondag 2 juni 2013 13:16 schreef Marjolijntje het volgende:
LB, wat ieder kindje drinkt is zo verschillend, hier is een voeding uit de fles nooit groter geweest dan 120cc
quote:Op zondag 2 juni 2013 13:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
mevrouw zowaar een paar teugen uit m'n beide borsten had gedronken!! Ik zag gewoon duidelijk melk zitten, liep er zelfs beetje langs!
Een melkbekkie!!quote:Op zondag 2 juni 2013 13:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat fijn LB!
Ik kolfde net 17, maar dat was nadat mevrouw zowaar een paar teugen uit m'n beide borsten had gedronken!! Ik zag gewoon duidelijk melk zitten, liep er zelfs beetje langs! Dus poep aan de kleine kolfhoeveelheid, ik ben hier blij mee. Nu hopen dat madam dit goed opslaat in haar koppie!
Per 50 ml?quote:Op zondag 2 juni 2013 13:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou daarom juist! Zo lastig dan om te bedenken hoeveel je in moet vriezen
In van die ijsblokjeszakjes, gaat in 6 van die blokjes een kleine 100cc, dan kan je het er ook per kleine beetjes uithalen en zo geven, iedere keer 50cc opwarmenquote:Op zondag 2 juni 2013 13:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou daarom juist! Zo lastig dan om te bedenken hoeveel je in moet vriezen
Ja dat is wel handig denk ik. Teveel bij elkaar is vragen om weggooien natuurlijk.quote:
Oh! Kijk, dat had ik nog niet bedachtquote:Op zondag 2 juni 2013 13:20 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
In van die ijsblokjeszakjes, gaat in 6 van die blokjes een kleine 100cc, dan kan je het er ook per kleine beetjes uithalen en zo geven, iedere keer 50cc opwarmen
XM, wat goed! Melkmondje
Wat fijn LB!
Ik kolfde net 17, maar dat was nadat mevrouw zowaar een paar teugen uit m'n beide borsten had gedronken!! Ik zag gewoon duidelijk melk zitten, liep er zelfs beetje langs! Dus poep aan de kleine kolfhoeveelheid, ik ben hier blij mee. Nu hopen dat madam dit goed opslaat in haar koppie!
wwoooohooooo go N!!!quote:Op zondag 2 juni 2013 13:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat fijn LB!
Wat fijn LB!
Ja toch best wel eigenlijk vind ik. Maar misschien let ik er meer op omdat ik nu zelf voed.quote:Op zondag 2 juni 2013 12:52 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zonde!
Ik houd dit aan: http://www.borstvoeding.com/kolven/bewaren.html
Hoe is het bij jouw mbt borstvoeding? Wordt er veel gevoed in het openbaar?
Zie je de verdubbeling!!!quote:Op zondag 2 juni 2013 11:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Net weer 30. Hoop dat ik dit vast kan houden! Vandaag weer om de twee uur kolven en rond 15h komt de lk! Ze wilde eerst pas komen als we ook wat konden doen met aanleggen, maar toch aangedrongen. Wil dat ze echt ff meekijkt met kolven en naar de stuwing enzo.
Ff lezen over dat clusterkolven!
En de aanmoediging helpt me echt. Wat is fok soms toch ontzettend tof
Blijf mezelf maar voorhouden: vrijdagavond 7 cc en nu 30.
quote:Op zondag 2 juni 2013 18:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Belle wat goed!
Lk was heel fijn! Zeer ervaren dame en de oprichtster van de vereniging van lactatiekundigen!
Moet kleinere maat schelp hebben en heb nu van haar flexibele schelpen gekregen. Die schelpen haalt vriendlief morgen gelijk.
In haar aanwezigheid gekolfd. Het lukt nog niet om m'n borsten helemaal leeg te kolven, dus tot m'n borsten na het kolven soepeler aanvoelen, om de 2 uur en 's nachts als Noor voor voeding komt. Worden m'n borsten soepeler, dan om de 3 uur.
En, toen had ik 50cc!! Een volledige voeding! Maar er zat toen ook wel iets langer de tijd tussen en ik was tegelijk met haar aan het praten (en dus relaxed).
Net alleen gekolfd met exact twee uur ertussen en toen 27cc. Dus ja, veel minder, maar ja ik houd vol! Oh ze belde net, ik moet niet naar de losse sessies kijken, maar naar het totaal van 24 uur. Dat moet omhoog gaan.
Ze verwacht dat Noor zelfstandig bij mij kan drinken als ze weer op haar geboortegewicht zit. Volgende week zou ik er heel anders voorstaan zei ze. Zij heeft er vertrouwen in, dus ik ook!
Voedruimte bij Ikea? Dat had ik eerder moeten weten, zat ik daar een tijd geleden in het restaurant met een zwaar afgeleide hongerige baby ...quote:Op zondag 2 juni 2013 14:26 schreef Kyara het volgende:
Ikea heeft hier ook een goede voed- en verschoonruimte
Die ik nu heb kan ook dubbelzijdig en eigenlijk zou ik dat ook moeten doen want de werkonderbrekingen duren me eigenlijk wat te lang zo.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:32 schreef Mineola het volgende:
Ik nu ook hoor, maar die medela fabriek die ze in het ziekenhuis hadden was dubbelzijdig.
Zodra ik m aanzet wordt E wakker, dat is het grootste probleem. En ik kan dan dus niks doen, tenzij ik enkelzijdig kolf.quote:
Hier niet hoor.... daar ligt dan een ander kindquote:Op zondag 2 juni 2013 20:35 schreef bitterend het volgende:
Kind tegen je borst op je arm, andere arm vrij!
Die reactie van de Marokkaanquote:Op zondag 2 juni 2013 21:30 schreef WupWup het volgende:
http://www.vice.com/nl/re(...)ding-in-het-openbaar
kutkatholiekenquote:Op zondag 2 juni 2013 21:30 schreef WupWup het volgende:
http://www.vice.com/nl/re(...)ding-in-het-openbaar
Hahaha, geweldig idd!quote:Op zondag 2 juni 2013 23:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
kutkatholiekenhahahhaa
ik gnorfte mn cola over mn scherm, die zag ik niet aankomen![]()
Dat had ik toen ik spruw had. Aan de buitenkant niet te zien maar wat een pijn!quote:Op maandag 3 juni 2013 08:57 schreef L-E het volgende:
Help!
Mijn tsr doet inmiddels zo extreem veel pijn dat ik opzie tegen elke voeding, ik kan wel janken, gisteren heb ik zelfs gekolfd en met de fles gegeven om mezelf even te ontzien. Tepels zijn niet stuk oid, wel erg gevoelig op het moment. Ik heb gelezen dat meer vrouwen dit hebben, maar echt: hoe hou je bv vol als elke voeding de tranen je in de ogen springen? En dan niet van geluk
Voor de baby nystatine halen bij je ha en voor jezelf miconazolcreme halen bij de apotheek.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:32 schreef L-E het volgende:
Oei. Ik heb even gegoogled en ik herken wel meer dingen idd. Plotselinge onrust aan de borst, aan de tepel trekken (auw), veel winden laten, allemaal van toepassing op L.
Jij gaat goed nu!quote:Op maandag 3 juni 2013 12:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oei, vervelend LE!
Vannacht was madam lekker aan het spoken. We zaten zo trots van 'ze slaapt van voeding tot voeding'. Nou, not anymore
.
Kolven gaat weer opwaarts! Vannacht tot nu: 23-38-45-48. Dus ik ben best tevreden!
En ze had mooie natte luiers en gister ook een inhaalslag met de poepluiersen desondanks 50 gr weer gegroeid! Ze zit weer boven de 3500
.
jep, DM je evenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:41 schreef bitterend het volgende:
Phaidra wat is weer weg?? stond er een foto?
Kyara hoe is de nacht gegaan?
Ik doe mee!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:35 schreef Kyara het volgende:
Even eenvoor XM je doet het hartstikke goed, en stijging is super!, Belle, en LadyBlack!
Ik heb niet zozeer dat ik het als 'zondig' ervaar om ook nog pauze te nemen, maar ik ben al zoveel van mijn plek weg dat ik dat voor mijn gevoel helemaal niets meer gedaan krijg.quote:Hoe doen andere kolvende moeders dat qua tijden? Hoe lang ben je bezig? En neem je nog wel gewoon pauzes? Het voelt nog niet echt goed om in de baas zijn tijd te "lummelen". Als ik werk mee neem dan komt er weinig uit dus ik zit maar rustig en ontspannen een boekje te lezen of te internetten. En heb tussen middag toch maar wel een beetje pauze genomen (20 minuten van 45 minuten) om toch even een wandelingetje te maken om buitenlucht te hebben en met collega's bij te praten. Maar dat voelde ook al een beetje "zondig". Slaat nergens op, dat weet ik maar toch...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |