abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127263266
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Serieus?

Heb aan alles gedacht behalve dat
Meestal krijg je een boete als je er zonder afspraken vanaf wilt dus ja neem zoiets alsjeblieft op.
Als hij er met de pet naar gooit of gewoon zijn werk niet knap uitvoert kan je hem niet zomaar wegkicken.

Denk ook aan de BTW en de advertentiekosten, dat kan je ook afspreken om het inclusief te doen. Er is best ruimte tot onderhandelen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_127263336
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:45 schreef opgebaarde het volgende:

Ja even vijftien ruggen aftikken... Voor wat?
Dat moet iedereen die iets meer dan een kippenhok verkoopt. Soms zijn makelaars 100 uren of meer bezig om een huis te verkopen.
pi_127263396
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:47 schreef BenGepeept het volgende:

[..]

Dat moet iedereen die iets meer dan een kippenhok verkoopt. Soms zijn makelaars 100 uren of meer bezig om een huis te verkopen.
Sure...

En zelfs dan hebben ze nog steeds een prima uur loon
pi_127263400
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:47 schreef BenGepeept het volgende:

[..]

Ja precies, voor al die telefoontjes en bezichtigingen moeten ze toch minimaal 150,- per uur beuren. Zo gaat dat nu eenmaal. :P
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_127263409
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:45 schreef BenGepeept het volgende:
Ga je je verzekeraar ook vragen hoe hun premies tot stand komen, en bij de bakker vraag je zeker hoe de prijs van 1.70 voor een brood tot stand komt.
Huh? Als jij een muur laat metselen, vraag je ook geen specificatie? Gewoon als ze zeggen doe maar 15K, zeg jij: OK :? 8)7
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_127263602
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:46 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Meestal krijg je een boete als je er zonder afspraken vanaf wilt dus ja neem zoiets alsjeblieft op.
Als hij er met de pet naar gooit of gewoon zijn werk niet knap uitvoert kan je hem niet zomaar wegkicken.

Denk ook aan de BTW en de advertentiekosten, dat kan je ook afspreken om het inclusief te doen. Er is best ruimte tot onderhandelen.
De opstartkosten zitten nu in de courtage, tenzij we de huis uit de verkoop halen bij de makelaar. Maar meer onderhandelruimte lijkt nauwelijks aanwezig.

Nu weet ik dat een makelaar 0,2 courtage krijgt bij nieuwbouw.
En als een makelaar 1,5% vraagt voor een huis van 3 ton, ala maar wat als een huis 3 keer zo duur is...?
pi_127263639
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Huh? Als jij een muur laat metselen, vraag je ook geen specificatie? Gewoon als ze zeggen doe maar 15K, zeg jij: OK :? 8)7
Ik vraag idd geen specificatie bij dingen waarvan alles duidelijk is. Maar als jij zelf niet kunt verzinnen wat een makelaar voor inspanningen moet verrichten om een huis te verkopen, dan mag je van mij een specificatie vragen.
pi_127263738
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:54 schreef BenGepeept het volgende:
Ik vraag idd geen specificatie bij dingen waarvan alles duidelijk is. Maar als jij zelf niet kunt verzinnen wat een makelaar voor inspanningen moet verrichten om een huis te verkopen, dan mag je van mij een specificatie vragen.
Gij zijt makelaar?

Als jouw bakker morgen 10,- vraagt voor een brood ga jij ook vragen waarom. Er is toch niks mee als iemand 15K moet betalen aan een makelaar dat hij even vraagt hoe dat bedrag tot stand komt. Of wel :?
pi_127263881
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Gij zijt makelaar?

Als jouw bakker morgen 10,- vraagt voor een brood ga jij ook vragen waarom. Er is toch niks mee als iemand 15K moet betalen aan een makelaar dat hij even vraagt hoe dat bedrag tot stand komt. Of wel :?
Domme vergelijking.

Een brood is al jarenlang dezeflde prijs, net als de courtage van een makelaar al jarenlang rond de 1.5% ligt. Als de makelaar opeens 10% vraagt, ga ik vragen stellen ja.
pi_127264293
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:59 schreef BenGepeept het volgende:
Domme vergelijking.

Een brood is al jarenlang dezeflde prijs, net als de courtage van een makelaar al jarenlang rond de 1.5% ligt. Als de makelaar opeens 10% vraagt, ga ik vragen stellen ja.
Domme vergelijking.

Het verkopen van een huis kost moeite. En hoe goedkoper het huis, hoe vaker er de wat minder serieuze mensen reageren, waardoor je als makelaar wellicht 30 x een bezichtiging moet geven. Bij huizen in dit segment reageren alleen de serieuze kopers. Ik schat zo in dat de makelaar in totaal minder werk hoeft te verrichten voor een woning van 900K, dan voor een woning van 200K. Desondanks kost de verkoop van de woning van 900K dus spontaan 4,5 maal zoveel.

En ja, dan ga ik vragen stellen. Dat is namelijk mijn goed recht. Het is overigens ook jouw goed recht om alles voor zoete koek te slikken en je rechten vrijwillig over de schutting te gooien. Zul je mij niet over horen.
pi_127264332
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:59 schreef BenGepeept het volgende:

[..]

Domme vergelijking.

Dus omdat ze al jaren 1,5% vragen, moeten we het nu maar even accepteren?
Doen we met vliegtickets toch ook niet, noch met computers en andere hardware.

Vroeger, zette de makelaar advertenties in dagbladen, kwamen geïnteresseerden bij de makelaar langs op het kantoor. Keken rond wat hij had en vertelden ze in een lang gesprek al hun wensen waarna de makelaar op zoek ging. Tegenwoordig door sites als Jaap en funda....
pi_127264431
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus omdat ze al jaren 1,5% vragen, moeten we het nu accepteren? Was het toen we ergens op gebaseerd?
Doen we met vliegtickets ook niet, noch met computers en andere hardware.

Vroeger, zette de makelaar advertenties in dagbladen, kwamen geïnteresseerden bij de makelaar langs op het kantoor. Keken rond wat hij had en vertelde in een lang gesprek al hun wensen waarna de makelaar op zoek ging. Tegenwoordig door sites als Jaap en funda....
Dan accepeteer je het niet en zoek je een andere makelaar. Je mag het helemaal zelf bepalen. Wat mooi het is toch he, leven in een vrij land.
pi_127264519
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:11 schreef BenGepeept het volgende:
Dan accepeteer je het niet en zoek je een andere makelaar. Je mag het helemaal zelf bepalen. Wat mooi het is toch he, leven in een vrij land.
Of je doet het gewoon zonder makelaar.
pi_127264566
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:11 schreef BenGepeept het volgende:

[..]

Ja een beetje advies en opinie vragen hier was inderdaad wel erg dom. Sowieso dat ik hoopte (die nog niet vervlogen is) dat hier mensen zijn met mijn gewenste ervaring ipv arrogante kinderen die over een uur naar bed moeten van mams
pi_127264599
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

sorry dat ik niet normaal kon reageren ..

[ Bericht 2% gewijzigd door sitting_elfling op 01-06-2013 09:43:23 ]
pi_127264772
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kan ook

Het is meer dat ik (ben niet de enige die hier over moet nadenken) mis waarom het zoveel kost. Kijk, als het echt zo is en iedereen betaalt het, dan houd ik mijn kop en ga ik verder zonder na te denken.
pi_127265064
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:18 schreef opgebaarde het volgende:
Kan ook

Het is meer dat ik (ben niet de enige die hier over moet nadenken) mis waarom het zoveel kost. Kijk, als het echt zo is en iedereen betaalt het, dan houd ik mijn kop en ga ik verder zonder na te denken.
Daarom zei ik al, vraag eens hoe dat bedrag van 15K tot stand komt.

Foto's maken van een pand van 200K kost wellicht nog meer moeite dan van een pand van 900K (in het eerste geval moeten de foto's er echt op zijn voordeligst uitzien zeg maar), het gemiddelde aantal bezichtigingen zal zelfs minder zijn bij een pand van 900K, dus minder arbeid, maar wellicht hanteert funda ook een percentage van de verkoopwaarde om daar te kunnen adverteren (al kan dat nooit een stijging van 3K bij een 200K woning, naar 15K bij een 900K woning verklaren)

Het is dus aan de makelaar om uit te leggen waarom de verkoop van jouw huis 4,5 x zo duur is als de verkoop van een huis van 200K. Gewoon vragen. Zul je zien dat ie begint te stotteren. _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 31-05-2013 21:36:35 ]
  FOK!fotograaf zondag 2 juni 2013 @ 11:20:17 #143
13368 NiGeLaToR
pi_127316135
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 10:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ehm nee, ze zijn allerlei vage constructies aangegaan waarvan ze de risisco's verkeerd ingeschat hebben en daardoor moest de belastingbetaler ze een bail-out geven. Dat ze nu terughoudend zijn is juist prima.
Ik had het over wat ze nu doen niet over wat men toen deed (en kocht).
Punt is alleen dat toen men (te) veel geld uitleende en dat is achteraf verachtbaar gedrag volgens de publieke opinie. Nu is men terughoudend en dat is ook slecht in de publieke opinie. 'Het volk' is bijzonder opportunistisch anno 2013.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het is dus aan de makelaar om uit te leggen waarom de verkoop van jouw huis 4,5 x zo duur is als de verkoop van een huis van 200K. Gewoon vragen. Zul je zien dat ie begint te stotteren. _O-
:') stotteren?

Ik kreeg als antwoord dat ze zo de kosten van het makelaarschap verdisconteren over de verschillende vermogensgroepen. Als de overheid dat doet staan iedereen te juichen, maar als je het zo letterlijk moet betalen vinden de meeste mensen het minder leuk :+
Ben het er overigens mee eens dat het in de dienstverlening niet thuis hoort om op die manier te rekenen, maargoed, het is een antwoord wat ik van drie lokale makelaars apart van elkaar keeg. Die alle drie dezelfde courtage handhaafde en geen cent eraf haalden. Toeval?
  zondag 2 juni 2013 @ 11:51:43 #144
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_127316668
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 11:20 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

. Toeval?
Klinkt als prijsafspraken
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_127327492
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 11:51 schreef Tikbalang het volgende:
Klinkt als prijsafspraken
Inderdaad. Ik zou toch even verder zoeken als je perse een makelaar wilt, of zelf de touwtjes in handen nemen.
pi_127328589
Zijn jullie echt zo naief of gewoon onwetend?

Als jullie een makelaar inhuren voor bezichtigingen is het weggegooid geld, een makelaar huur je in voor connecties en klantenbestand.

En overigens is er prima te onderhandelen over courtages hoor. Wel weten met wie je in zee gaat, praatjes vullen geen gaatjes,

Prijsafspraken? :D Joh. Als er minder handel is gaat de courtage op die handel omhoog, of zo'n makelaar gooit gewoon de deuren dicht. Meer smaken zijn er niet, of heeft iemand een idee dat zo'n kantoor op lucht draait? :D Wat dat betreft verschilt de makelaardij geen zier van welke andere bedrijfsgroep (ter wereld) dan ook.
pi_127329976
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat dat betreft verschilt de makelaardij geen zier van welke andere bedrijfsgroep (ter wereld) dan ook.
Dat dus. En wil een makelaar, net als ander ondernemers, zoveel mogelijk winst op z'n klanten maken. Niks mis mee, niks vreemds aan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 2 juni 2013 @ 20:09:06 #148
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_127331494
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zijn jullie echt zo naief of gewoon onwetend?

Als jullie een makelaar inhuren voor bezichtigingen is het weggegooid geld, een makelaar huur je in voor connecties en klantenbestand.

En overigens is er prima te onderhandelen over courtages hoor. Wel weten met wie je in zee gaat, praatjes vullen geen gaatjes,

Prijsafspraken? :D Joh. Als er minder handel is gaat de courtage op die handel omhoog, of zo'n makelaar gooit gewoon de deuren dicht. Meer smaken zijn er niet, of heeft iemand een idee dat zo'n kantoor op lucht draait? :D Wat dat betreft verschilt de makelaardij geen zier van welke andere bedrijfsgroep (ter wereld) dan ook.
Hoe kom jij op het idee dan dat de economie alleen maar draait op vraag en aanbod en dat iedereen super eerlijk is met zijn prijzen ??? Dan mij en BVZ naïef noemen in dit opzicht vind ik jou eerder naïef.

Trouwens wil elk bedrijf wel winst maken en dat kan gewoon op heel veel verschillende manieren en hoef je dus niet alleen te doen door anderen te beconcurreren maar ook gewoon door samen te werken en de klant op te lichten.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_127333657
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 19:32 schreef blomke het volgende:
Dat dus. En wil een makelaar, net als ander ondernemers, zoveel mogelijk winst op z'n klanten maken. Niks mis mee, niks vreemds aan.
Toch zal een makelaar ook een keuze moeten maken tussen 5K kunnen verdienen, of 15K in de lucht. Sim-pel.
pi_127334361
owja, ik zou niet meer in dit autistische troltopic reageren. dankje voor de herinnering weaarom :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')