abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127241559
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 10:40 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Je verteld dat aan je partner omdat je relatie wil waarin je open over jezelf kunt zijn, niet omdat er een 'morele plicht' op je rust.
en ik vind dat als je een relatie wil dat je daar een morele plicht in hebt richting die persoon

maar goed als dat alles is waar je over valt haal je dat morele plicht toch weg? want het komt op het zelfde weg
ik heb toen ik begon met die term niet voor niks er ' ' omheen gezet omdat het misschien niet de beste manier is om me uit te drukken

beetje flauw dat iedereen daar nu op blijft hangen terwijl de strekking van mijn verhaal alsnog een boel scheelt van jouw verhaal
zo leg je de discussie nogal lam
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_127241573
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 10:40 schreef simmu het volgende:

[..]

dat is toch ook vaak wat er gebeurt?

ik vind dit trouwens een hele goede analoog:

[..]

ik heb trouwens wel een beetje een rotsmaak van deze discussie. als ik zo eens lees, krijg ik het vermoeden dat sommigen wel graag zouden zien dat ieders geschiedenis en seksuele voorkeur enzo (allemaal heel persoonlijke zaken) direct duidelijk zichtbaar moet zijn. misschien via een speldje ofzo? wat is er gebeurt met "elkaar leren kennen"? duikt tegenwoordig iedereen gelijk in bed met iemand die je tegenkomt?
jezus je gaat wel heel snel richting godwin :')
het willen weten van iemand die je date ligt mijlen ver van roze sterren :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127241776
en dan zijn we weer terug bij "je dient het te vertellen op de allereerste date" dus bij de allereerste kennismaking, hence mijn opmerking over misschien dan beter maar kekke speldjes maken voor iedereen. kan je er gelijk nog wat bij doen voor "wil kind", "heeft kind geen partner" of "heeft al partner" en "heeft al partner maar dat boeit niet" enzovoorts. gewoon lekker helder van begin af aan.

dat wel willen, maar dan als het direct gezegd wordt ook zeiken over "je doet een godwin" boehoehoe. ik doe geen godwin, je wil een godwin. daar zit wat verschil in ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_127241851
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 10:50 schreef simmu het volgende:
en dan zijn we weer terug bij "je dient het te vertellen op de allereerste date" dus bij de allereerste kennismaking, hence mijn opmerking over misschien dan beter maar kekke speldjes maken voor iedereen. kan je er gelijk nog wat bij doen voor "wil kind", "heeft kind geen partner" of "heeft al partner" en "heeft al partner maar dat boeit niet" enzovoorts. gewoon lekker helder van begin af aan.

dat wel willen, maar dan als het direct gezegd wordt ook zeiken over "je doet een godwin" boehoehoe. ik doe geen godwin, je wil een godwin. daar zit wat verschil in ;)
van degene die nog actief aan de discussie mee doen heeft niemand ooit gezegd dat het kenbaar gemaakt moet worden op date 1
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 31 mei 2013 @ 10:54:58 #155
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127241925
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 10:42 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Vind ik wel mensen hebben het recht te weten waar ze aan beginnen.
Ik heb dat recht net zo goed als jou, maar ik ben nog nooit iemand tegengekomen die me van tevoren even waarschuwde dat hij niet overweg kan met transseksualiteit. Leuk als je daar pas na een aantal dates achterkomt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127241984
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 10:44 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

en ik vind dat als je een relatie wil dat je daar een morele plicht in hebt richting die persoon

maar goed als dat alles is waar je over valt haal je dat morele plicht toch weg? want het komt op het zelfde weg
ik heb toen ik begon met die term niet voor niks er ' ' omheen gezet omdat het misschien niet de beste manier is om me uit te drukken

beetje flauw dat iedereen daar nu op blijft hangen terwijl de strekking van mijn verhaal alsnog een boel scheelt van jouw verhaal
zo leg je de discussie nogal lam
nou goed, gaan we daarin mee. doe eens gek. (niet mijn mening he!). maar de een heeft een morele plicht om direct zijn/haar hele priveleven direct op tafel te leggen. want anders voelt de ander zich belazerd.

daarmee heb jij dus de morele plicht om zoiets niet mee te laten tellen in de beslissing "relatie of niet". ik durf wel te stellen dat de meesten hier dat dan ook weer niet op kunen brengen. want het is onderdeel van de identiteit van die persoon. dat zit heel diep (en nu juist de reden waarom er zoveel meningen over zijn over wanneer zoiets te vertellen). wat nu als je jong bent en nog helemaal niet aan kinderen denkt en verliefd bent. en dan na 5 jaar wil je wel kinderen. dan is het alsnog een issue. terwijl je de morele plicht hebt om het geen issue te maken.

moraal van dit verhaal: het is niet zwart/wit en je kan nu eenmaal niet altijd krijgen wat je wilt op de manier die je wilt. er is een heel skala aan grijs tussen dat zwart-wit
pi_127242080
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 10:53 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

van degene die nog actief aan de discussie mee doen heeft niemand ooit gezegd dat het kenbaar gemaakt moet worden op date 1
nee, het wordt heel handig op algemeen "date" gehouden of "vooraf willen weten" enzovoorts. eerste zoen kwam ook al voorbij. evengoed heb ik al vaker gezegd hier dat ik het aan te bevelen vind dat zulke dingen besproken worden wanneer het daten overgaat in iets serieus, danwel wanneer er seks in het spel komt. en daarin zal e.e.a. dus echt afhangen van de betrokkenen zelf en hun intuitie/gevoel erbij
pi_127242171
Ken drie trans mensen al vind dat ook weer zo'n term, en alle drie hebben netjes bij ons eerste gesprek aangegeven dat zij het waren. Natuurlijk waren zij nerveus, omdat te vertellen. Maar het lijkt mij alleen maar prettig om het te weten. Dan kun je er ook rekening mee houden. Op ervaringen van daten heb ik dat weer niet...
pi_127242289
Je kunt mensen toch niet dwingen om overweg te kunnen met wát dan ook. Zolang dat blijft bij een persoonlijke voorkeur waar verder niets mee gemoeid is (zoals hatelijke uitspraken en oproepen tot verbieden van huwelijken en het 'picketen' van begrafenissen zoals die malloten van de West-Malboro kerk doen of Apartheid/KKK/Neo-nazi achtige praktijken) vind ik dat iedereen voor zichzelf mag bepalen of hij transseksuelen, homo's, vrouwen, dikke mensen, dunne mensen, jehova's of moslims, mensen uit Azië of Afrika en ga zo maar door wel of niet ziet zitten.

Ik zou zelf op relatiegebied ook afknappen op iemand die in een vroeger/vorig leven een vrouw was, dat is mijn voorkeur, ik kan daar niet mee overweg. Op vriendschappelijk gebied maakt het me geen flikker (hihi) uit welke vinkjes er uit de bovenstaande lijst gezet kunnen worden. Als ik ga daten met iemand, zoals dat tegenwoordig vaak gaat via een datingsite, waar mensen zichzelf 'aanprijzen', ben ik ook al klaar met iemand die een foto heeft gebruikt van 7 jaar geleden en 60kg lichter, die zegt niet te roken maar naar een asbak ruikt of zegt geen kinderen te hebben en er stiekem 3 heeft, of wellicht zelfs nog een relatie. Daten doe je niet met het doel om vriendjes te worden, maar omdat je op zoek bent naar een relatie. Dat niet alle dates daarop uitlopen is waar, godzijdank, maar omdat je met de intentie met zoiets begint omdat je overweegt om als het klikt daar met iemand in verder te gaan vind ik dat je óók over dingen als transseksualiteit vanaf moment 1 eerlijk moet zijn. Als het gaat om vriendschappen opbouwen, en je weet dat het van beide kanten zo gezien wordt, dan vind ik dat persoonlijk een ander verhaal, omdat ik vriendschappen en relaties als iets anders zie; tot vrienden hoef ik mij niet seksueel aangetrokken te voelen.
Ja doei.
pi_127242606
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 10:56 schreef simmu het volgende:

[..]

nou goed, gaan we daarin mee. doe eens gek. (niet mijn mening he!). maar de een heeft een morele plicht om direct zijn/haar hele priveleven direct op tafel te leggen. want anders voelt de ander zich belazerd.
vreselijk overtrokken weer maar goed
quote:
daarmee heb jij dus de morele plicht om zoiets niet mee te laten tellen in de beslissing "relatie of niet". ik durf wel te stellen dat de meesten hier dat dan ook weer niet op kunen brengen. want het is onderdeel van de identiteit van die persoon. dat zit heel diep (en nu juist de reden waarom er zoveel meningen over zijn over wanneer zoiets te vertellen). wat nu als je jong bent en nog helemaal niet aan kinderen denkt en verliefd bent. en dan na 5 jaar wil je wel kinderen. dan is het alsnog een issue. terwijl je de morele plicht hebt om het geen issue te maken.

moraal van dit verhaal: het is niet zwart/wit en je kan nu eenmaal niet altijd krijgen wat je wilt op de manier die je wilt. er is een heel skala aan grijs tussen dat zwart-wit
en nee daarmee schep je niet de morele plicht bij de ander dat hij of zij er maar mee om moet kunnen gaan
wat een rare sprong
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127242671
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 10:59 schreef simmu het volgende:

[..]

nee, het wordt heel handig op algemeen "date" gehouden of "vooraf willen weten" enzovoorts. eerste zoen kwam ook al voorbij. evengoed heb ik al vaker gezegd hier dat ik het aan te bevelen vind dat zulke dingen besproken worden wanneer het daten overgaat in iets serieus, danwel wanneer er seks in het spel komt. en daarin zal e.e.a. dus echt afhangen van de betrokkenen zelf en hun intuitie/gevoel erbij
dat is niet om het heel handig te houden dat is omdat mensen dat zo voelen
en er is door al die mensen al gezegd dat daar geen rechtlijnige lijn in te trekken is omdat het gaat om timing

beetje vals dat jij dan steeds dingen zo veel zwart witter wil maken door dingen te gaan roepen als 1ste date terwijl dat door de mensen die deelnemen aan de discussie expres niet gedaan is en ook helemaal niet hun mening is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127242706
Ik vind het eigenlijk wel goed zoals motorbloempje het zegt. Goed voorbeeld ook van de datingsites.
pi_127242834
Het moet uitgesproken zijn voordat je voor jezelf en tegenover een ander bevestigt dat je ermee verder wilt gaan. Dat zou ik in ieder geval wel netjes vinden. En waar die "leren kennen" fase eindigt kan iedereen voor zichzelf bepalen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:25:57 #164
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127243082
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:15 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel goed zoals motorbloempje het zegt. Goed voorbeeld ook van de datingsites.
Op datingsites hoef je echt niet in je profiel te zetten dat je trans bent, want dan trek je vooral fetishisten aan.

En over datingsites gesproken, er is een datingsite in Nederland die transgenders dwingt om zich onder hun geboortegeslacht te registreren, omdat het anders 'misleiding' zou zijn. Ook al zoiets waar mensen met kinderen of mensen die last hebben van vaginisme nooit tegen aan lopen.

Blijkbaar is ons rugzakje toch iets erger dan het rugzakje van anderen :')
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127243296
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:25 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Op datingsites hoef je echt niet in je profiel te zetten dat je trans bent, want dan trek je vooral fetishisten aan.
Op een datingsite date je ook niet direct na één reactie op je profiel, je zou het toch wel kunnen vermelden in de berichtjes die volgen. Dat zie ik een beetje als de "elkaar leren kennen" fase voor datingsites.
pi_127243315
quote:

[..]

Op de homo datingsite waar een profiel heb, is meer dan daten alleen kan men invullen of ze trans zijn. Zie het probleem niet zo...
pi_127243488
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:14 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat is niet om het heel handig te houden dat is omdat mensen dat zo voelen
en er is door al die mensen al gezegd dat daar geen rechtlijnige lijn in te trekken is omdat het gaat om timing

beetje vals dat jij dan steeds dingen zo veel zwart witter wil maken door dingen te gaan roepen als 1ste date terwijl dat door de mensen die deelnemen aan de discussie expres niet gedaan is en ook helemaal niet hun mening is
jij voelt dat blijkbaar zo en dat is in jouw ogen belangrijker dan hoe die ander zicht voelt wanneer jij stelt dat het een morele verplichting is. nou dat is het hypocriete wat me stuit.

begrijp me goed; ik zeg nergens dat jij dit niet zo mag voelen, is je goed recht. maar ga niet verlangen dat de anderen daar altijd rekening mee moeten houden. anderen hebben namelijk ook gevoelens en die kunnen best anders zijn dan de jouwe. of niet. daarvoor moet je elkaar eerst leren kennen :)
pi_127243531
quote:

[..]

Inderdaad, ik snap niet waarom dat perse ontkent moet worden?
erkennen dat het een volle rugzak is staat niet gelijk aan het veroordelen of er niet mee om kunnen gaan of het alleen als iets negatiefs zien
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127243536
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:55 schreef Pvoesss het volgende:
Ook prima je hebt iets te vertellen..
Ik leg net zoals Joanne35 de link tussen uit leggen en iets hebben waar je je voor moet schamen en/of vragen over moet beantwoorden. Daarom vind ik dat je een mededeling hebt te doen. Iemand kan daar mee leven of niet mee leven, dat is zijn pakkie an.

Heel veel mensen zijn het hier met elkaar eens. Ik vind het erg jammer dat mensen die trans zijn negatieve ervaringen hebben als het gaat om daten en relaties, maar dat vind ik ook voor mensen die volledig zijn afgekeurd, een psychose hebben gehad, 3 kinderen van verschillende vaders hebben etc. etc. Overal bestaan vooroordelen en overal is discriminatie levend als het gaat om daten en relaties. Dat is geen reden om dingen te gaan verbergen of helemaal niet te vertellen.
pi_127243598
Maar het is wel te begrijpen dat men het verbergt. Want makkelijk is het niet...
pi_127243601
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:36 schreef simmu het volgende:

[..]

jij voelt dat blijkbaar zo en dat is in jouw ogen belangrijker dan hoe die ander zicht voelt wanneer jij stelt dat het een morele verplichting is. nou dat is het hypocriete wat me stuit.

begrijp me goed; ik zeg nergens dat jij dit niet zo mag voelen, is je goed recht. maar ga niet verlangen dat de anderen daar altijd rekening mee moeten houden. anderen hebben namelijk ook gevoelens en die kunnen best anders zijn dan de jouwe. of niet. daarvoor moet je elkaar eerst leren kennen :)
ik ben daarin helemaal niet hypocriet :? ik trek juist een heel rechte lijn naar alles wat valt onder je bagage moeten vertellen

ik bedoel met 'zo voelen' ook niet mensen die niet een transgender willen daten, daar heb ik me nog helemaal niet over uitgelaten (bewust) ik bedoel dat jij niet het recht hebt om nu te gaan zeggen dat de mensen die deelnemen aan deze discussie willen dat het na 1 date gezegd moet worden omdat niemand dat hier zo ziet en dus niet zo voelt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127244589
quote:

Voor sommige mensen wel ja. :Y
pi_127244637
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:39 schreef FAUSTI het volgende:
Maar het is wel te begrijpen dat men het verbergt. Want makkelijk is het niet...
Ik snap niet dat sommige mensen het verbergen bij het daten..
Helemaal niet als ze wel de instelling hebben dat het wel mee valt met hoe erg het is.
pi_127244983
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:04 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Helemaal niet als ze wel de instelling hebben dat het wel mee valt met hoe erg het is.
In deze context snap ik het ook niet hoor :)
pi_127245984
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:04 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb valt het zo:

Voor *hen* is het niet iets wat ze zien als bagage of een heel heftig of zwaar iets. Het is gewoon moeilijkere periode waar ze uitgekomen zijn tot het punt waar ze nu zitten in het lijf waar ze horen.

Zeg maar.. zoals mensen die een eenmalige diepe depressie hebben gehad. Het heeft invloed gehad op je leven maar nu is het voorbij en dan is het ook gewoon klaar en geen reden meer om oeverloos over uit te wijden.

Daarnaast is het *wel* zo, dat ze zien dat het voor andere mensen soms reden is om discriminerend te doen of rot of denigrerend enzo. Dus, als het voor jou klaar is, waarom zou je er dan over beginnen?

Mocht ik het verkeerd begrepen hebben, dan sorry, leg het aub beter uit, want ik probeer het te snappen.

Terwijl voor het meerendeel van de mensen die niet trans is, het belangrijk is om tijdens het daten/opbouwen van relaties dingen te vertellen die onder 'bagage' vallen en die invloed hebben op een potentiel relatie. Daar vinden de meeste mensen (waaronder ik) het trans zijn onder vallen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 12:51:12 #176
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127246210
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:43 schreef kahlie het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb valt het zo:

Voor *hen* is het niet iets wat ze zien als bagage of een heel heftig of zwaar iets. Het is gewoon moeilijkere periode waar ze uitgekomen zijn tot het punt waar ze nu zitten in het lijf waar ze horen.

Zeg maar.. zoals mensen die een eenmalige diepe depressie hebben gehad. Het heeft invloed gehad op je leven maar nu is het voorbij en dan is het ook gewoon klaar en geen reden meer om oeverloos over uit te wijden.

Daarnaast is het *wel* zo, dat ze zien dat het voor andere mensen soms reden is om discriminerend te doen of rot of denigrerend enzo. Dus, als het voor jou klaar is, waarom zou je er dan over beginnen?

Mocht ik het verkeerd begrepen hebben, dan sorry, leg het aub beter uit, want ik probeer het te snappen.

Terwijl voor het meerendeel van de mensen die niet trans is, het belangrijk is om tijdens het daten/opbouwen van relaties dingen te vertellen die onder 'bagage' vallen en die invloed hebben op een potentiel relatie. Daar vinden de meeste mensen (waaronder ik) het trans zijn onder vallen.
Ik heb zelf een zware depressie gehad en dat is voor mij ook niet gemakkelijk om te vertellen, maar het is nu eenmaal iets wat heel veel invloed op me heeft gehad dus wat belangrijk is dat je partner dat weet. En ervaring leert ook dat mensen het niet leuk vinden dat je het verzwijgt.
En ja, het is voorbij, maar het heeft je wel gedeeltelijk gevormd tot wie je nu bent.
pi_127246519
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:51 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik heb zelf een zware depressie gehad en dat is voor mij ook niet gemakkelijk om te vertellen, maar het is nu eenmaal iets wat heel veel invloed op me heeft gehad dus wat belangrijk is dat je partner dat weet. En ervaring leert ook dat mensen het niet leuk vinden dat je het verzwijgt.
En ja, het is voorbij, maar het heeft je wel gedeeltelijk gevormd tot wie je nu bent.
Ja, dat vind ik dus ook en het meerendeel van de mensen hier. Net zo goed als een chronische ziekte, psychose, kinderen, vervelende ex, misbruik etc. etc. Goed om te weten da thet voorbij is voor jou! :)

Alleen heb je geen kans op geweld als je dit ten berde brengt bij een date. Wel kans dat iemand afknapt of discrimineerd of iets vervelends zegt. Als je ziet wat er voor geweld is, snap ik best wel dat zeggen dat je trans bent moeilijker is.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:12:47 #178
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127246799
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:03 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik dus ook en het meerendeel van de mensen hier. Net zo goed als een chronische ziekte, psychose, kinderen, vervelende ex, misbruik etc. etc. Goed om te weten da thet voorbij is voor jou! :)

Alleen heb je geen kans op geweld als je dit ten berde brengt bij een date. Wel kans dat iemand afknapt of discrimineerd of iets vervelends zegt. Als je ziet wat er voor geweld is, snap ik best wel dat zeggen dat je trans bent moeilijker is.
Ik snap ook zeker dat het moeilijker is, maar dat is het ook voor de andere partij lijkt mij.
Het lijkt me niet niks om te horen dat die leuke vrouw waar je al een tijdje mee date vroeger een man was.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:24:19 #179
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127247179
Ik denk dat er twee redenen zijn voor de mensen die willen dat het snel verteld wordt, als ik het zo een beetje bekijk:

-de belangrijkste reden, zo snel mogelijk weten dat je moet wegwezen
-de sociale reden, je partner in zijn geheel leren kennen

En ik denk dat we die twee redenen los moeten zien, en niet de eerste moeten vergoelijken met de tweede, meer sociaal gewenste (en ook logische) reden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127247352
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:24 schreef wonderer het volgende:
Ik denk dat er twee redenen zijn voor de mensen die willen dat het snel verteld wordt, als ik het zo een beetje bekijk:

-de belangrijkste reden, zo snel mogelijk weten dat je moet wegwezen
-de sociale reden, je partner in zijn geheel leren kennen

En ik denk dat we die twee redenen los moeten zien, en niet de eerste moeten vergoelijken met de tweede, meer sociaal gewenste (en ook logische) reden.
Maar ik zie het meerendeel helemaal niet roepen 'snel' vertellen. Ik zie mensen zeggen, zodra het serieuzer wordt. En dan liever te vroeg dan te laat. Ik ken namelijk niemand die het tof vindt dat een partner of potentiele partner tegen ze liegt of ze misleidt. Of het nu begrijpelijk is of niet, een kwestie van vertrouwen of niet, een kwestie van openheid of whatever. We vinden het gewoon allemaal niet tof.

Waarom moet het eerste vergoeilijk worden? Je mag toch besluiten dat je iets niet aankunt? Ik vind het niet erg dat er mensen zijn die geen relatie willen beginnen met iemand met psychische problemen, chronische ziektes, iemand met kinderen uit vorige relaties of iemand die trans is. Waarom moet dat gezien worden als slecht?
pi_127247421
Maar goed stel, als vrouw wil je graag een man om later kinderen te krijgen, dan blijkt dat de man ooit in een vrouwelijk lichaam heeft gezeten. Ergens logisch dat zo'n vrouw zegt als je pas velen dates later het verteld dat zij wegrent. Zou mij als die vrouw best besodemietert voelen.

En wat Kahlie zegt, kan mij ook best voorstellen dat iemand niet op mij zit te wachten gezien de problemen welke ik dan weer heb. Daarom zou ik dan ook zo open mogelijk over spreken is gewoon eerlijk besluit de tegenpartij dat het dan niet gaat werken is dat prima dan was het niet de juiste voor mij.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:32:07 #182
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127247422
Sociaal wenselijk. Ook op Fok ;)

En omdat er behalve kinderen (en misschien ligt het daar ook wel een beetje aan, hoe zit het met homoseksuele relaties, waar vruchtbaarheid niet speelt?) erg weinig invloed is op de relatie zelf, behalve inhet hoofd van de partner.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:34:25 #183
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127247497
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:32 schreef wonderer het volgende:

En omdat er behalve kinderen (en misschien ligt het daar ook wel een beetje aan, hoe zit het met homoseksuele relaties, waar vruchtbaarheid niet speelt?) erg weinig invloed is op de relatie zelf, behalve inhet hoofd van de partner.
Dan heeft het toch juist heel erg veel invloed op de relatie? Of is wat er zich in het hoofd van de partner afspeelt niet belangrijk?
pi_127247521
Dit. Beetje bagatelliserend.
Ja doei.
pi_127247529
quote:

Vind je? Mijn zus is er bijna aan onder door gegaan dat ze meerdere miskramen kreeg en haar kinderwens onvervuld leek te zijn. Er zijn genoeg mensen waar de kinderwens helemaal geen weinig invloed heeft, maar juist heel veel. Voor sommige mensen is de drang om voort te planten echt heel hoog. Fijn dat het bij jou niet zo speelt en dat je daar ok mee bent. :) Er zijn trouwens ook homoseksuele relaties waar vruchtbaarheid op die manier niet speelt, maar adoptie en kinderwens *wel*

Is het zo sociaal wenselijk dat volwassenen de keuzes maken die bij hen passen zonder dat we gelijk de brandstapel er bij pakken? Lijkt me wel. Anders staat er zoveel in de fik. En dat geldt dus zowel voor mensen die trans zijn en die daar noodzakelijke medische hulp bij nodig hebben als mensen die dat niet aankunnen en stoppen met daten.
pi_127247531
quote:

Dat is dus een kromme vergelijking met homoseksuele relaties kun je dit niet echt vergelijken...
pi_127247618
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:35 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Dat is dus een kromme vergelijking met homoseksuele relaties kun je dit niet echt vergelijken...
Kan me ook niet voorstellen dat er geen homoseksuele relaties of mogelijke relaties tijdens die dan tijdens de datingfase stuk gaan, omdat de een wel en de ander niet een kinderwens heeft.
pi_127247710
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:38 schreef kahlie het volgende:

[..]

Kan me ook niet voorstellen dat er geen homoseksuele relaties of mogelijke relaties tijdens die dan tijdens de datingfase stuk gaan, omdat de een wel en de ander niet een kinderwens heeft.
Wil geen relatie meer, en ook geen gekke uitstapjes daar niet van. Maar als het ooit weer gebeurt en de persoon in kwestie heeft geen kinderwens zou het daarop stuk kunnen lopen dat is mogelijk. En zo zullen er vast meer van zijn :)
pi_127247724
Wat ben je toch een walgelijk persoon, als je het verleden van een ander niet kan accepteren terwijl het helemaal geen invloed heeft op je uiteindelijk relatie. Iemand is zoals die nu is, alles wat nog rondom in zijn/haar leven speelt maakt niets uit noch alles dat in het verleden heeft gespeeld. Want het gaat om de persoon.
pi_127248766
Het is jammer als iemand afhaakt omdat je trans bent, of een psychisch probleem hebt, of geen kinderen kunt of wilt krijgen
en ja in een ideale wereld stond niets liefde in de weg, maar dat is nou eenmaal voor niemand de werkelijkheid
genoeg 'normale' relaties sneuvelen omdat de een de problemen van de ander er niet bij kan hebben (bijvoorbeeld)
dat is heel jammer, vooral als je al een poos in die relatie zat, maar kun je die ander echt niet verwijten lijkt mij

het lijkt mij dan ook niet meer dan fair dat degene die je date gewoon aan kan en mag geven: hier kan ik mee om gaan en hiermee niet
wat dat dan ook is en waar die grens voor die persoon dan ook ligt
en ook daarvoor geld voor mij: liever eerder dan later
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_127248972
Er worden zelfs mensen afgewezen omdat ze een huisdier hebben/willen. Lekker boeiend, als iemand besluit dat ze niet met zo iemand een relatie kunnen hebben is dat toch gewoon zo. Het maakt helemaal niet uit wat het is en of het invloed zou hebben op je relatie of op de persoon. Je moet een ander gewoon de mogelijkheid geven om voor zichzelf te bepalen wat hij wel of niet wilt/accepteert in iemand waarmee hij/zij een relatie zou willen.
pi_127251708
Ik zou het persoonlijk wel willen weten, puur omdat ik het misleiding vind als iemand het niet verteld. Je denkt immers toch samen te zijn met iemand die biologisch 100% man/vrouw is.
Kan komen omdat ik een slechte ervaring heb met het daten met een transgender hoor, hij loog over een heleboel zaken - waardoor ik er al niet veel zin meer in had - en toen ik de stekker eruit wou trekken kwam pas naar buiten dat hij vroeger een vrouw was. Tja..

Overigens nooit naar bed geweest met hem, ik had geen behoefte aan fysiek contact na al die leugens.
pi_127352371
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:12 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

vreselijk overtrokken weer maar goed

[..]

en nee daarmee schep je niet de morele plicht bij de ander dat hij of zij er maar mee om moet kunnen gaan
wat een rare sprong
Want?
pi_127352915
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:30 schreef Myraela het volgende:

[..]

Op een datingsite date je ook niet direct na één reactie op je profiel, je zou het toch wel kunnen vermelden in de berichtjes die volgen. Dat zie ik een beetje als de "elkaar leren kennen" fase voor datingsites.
Dat kan, maar het hoeft niet. Als ik wil dat iemand me leert kennen, dan vertel ik het niet want dat leidt alleen maar tot vooroordelen. Helemaal als diegeen me nog nooit in het echt gezien heeft. Die persoon zal waarschijnlijk denken dat ik er uitzie als een soort van een vrouw (goed gelukt maar toch te zien dus) en in mijn houding ben ik dan misschien ook meer zoals een homo doet, om het over de manier waarop ik toch altijd zal blijven denken nog maar niet te hebben. Vooroordelen dus. Dat hoeft niet perse zo te zijn, maar de kans is wel heel erg groot.
pi_127353640
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:31 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Op de homo datingsite waar een profiel heb, is meer dan daten alleen kan men invullen of ze trans zijn. Zie het probleem niet zo...
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:31 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

De kans dat je een of andere ploert aantrekt die op van die ranzige shemales valt is helaas wel aanwezig. Transseksuelen aan wie het te zien is klagen ook vaak over hele vervelende aandacht van mannen met hele rare fantasien. Ik heb het zelf ook meegemaakt toen ik nog in het dorp woonde waar iedereen het wist. Het is doodeng en misselijkmakend. En als je dan zon man tegenover je hebt staan, hij ziet je als een soort van een goedkope hoer, dan heb je een probleem als je 'nee' zegt. Je hebt het recht niet om nee te zeggen. Hij krijgt een woedende blik in zijn ogen. Het is dan misschien in het openbaar, maar dat is geen reden meer om je veilig te voelen. Je bent tenslotte een transseksueel en je vraagt om dit soort problemen. Misschien dat er een omstander is die het te ver vind gaan als hij je bij je arm pakt en je als een pop in het ronde draait om je goed te kunnen bekijken: "Heey Wim," roept hij dan naar een maat die verderop staat, "Dat geloof je toch niet. Dit is een transseksueel. Nou die wil ik wel doen hoor." Een omstander zegt dan: "Hey, hou effe op joh," biedt de beste man een biertje aan en werpt mij een blik toe zo van: "Tja, dat krijg je er ook wel van he." Het ergste was nog wel dat dit soort dingen vrij standaard waren. Als ik uit ging zonder incidenten dan vond ik dat heel bijzonder.

Maargoed, dat hoofdstuk is afgesloten. Ik wil er maar mee zeggen dat het helemaal zo'n gek idee niet is om niet op je profiel te zetten dat je een trans bent. No way never niet.
pi_127354488
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:32 schreef FAUSTI het volgende:
Maar goed stel, als vrouw wil je graag een man om later kinderen te krijgen, dan blijkt dat de man ooit in een vrouwelijk lichaam heeft gezeten. Ergens logisch dat zo'n vrouw zegt als je pas velen dates later het verteld dat zij wegrent. Zou mij als die vrouw best besodemietert voelen.

En wat Kahlie zegt, kan mij ook best voorstellen dat iemand niet op mij zit te wachten gezien de problemen welke ik dan weer heb. Daarom zou ik dan ook zo open mogelijk over spreken is gewoon eerlijk besluit de tegenpartij dat het dan niet gaat werken is dat prima dan was het niet de juiste voor mij.
Die man kan vertellen dat hij een trans is, maar die man kan ook zeggen dat hij geen kinderen kan krijgen. Als ze dan vraagt: "Hoe komt dat?" Dan kan hij zeggen: "Dat vertel ik nog wel een keer." Tenminste, als de relatie/date nog pril is.
pi_127354595
Dat vertel ik nog wel een keer zou ik al niet accepteren hoor.
Bij geen enkele dingen eigenlijk. dat voelt alleen maar alsof het verhaal nog even mooi bedacht moet worden. En de lading blijft even heftig nu of over 2 weken.
pi_127354929
quote:

quote:

Dat is een heel goed punt. Ik heb zelf ook nog nooit het gevoel gehad dat het allemaal draait om het wel/niet kunnen krijgen van kinderen. Ook niet dat de ander de gedachte dat ik ooit in een verkeerd lijf heb gezeten niet uit zijn hoofd kan zetten.

Ergens klinken die argumenten wel een soort van logisch, maar ze zijn niet zo heel erg reeel. Of ze zijn overtrokken of zoiets.

Het is ook niet zo dat ik heel erg bang moet zijn om afgewezen te worden. Hoe dit soort dingen in het echt gaan is toch heel anders dan hoe die dingen gaan als je er zo eens over nadenkt.

Ik ben nog nooit afgewezen nadat ik het verteld heb (op 1 keer na). Ik heb wel de indruk dat het meestal niet goed binnenkomt. Dat mijn partner denkt dat ik een grap maak, of dat het gewoon niet binnenkomt. Ik denk dat je in dat stadium juist niet wordt voorgesteld hoe je vroeger was... misschien na een paar weken pas, of soms na een paar dagen. Misschien dat het ook pas na een tijdje is dat mijn partner gaat nadenken over hoe hij het gaat uitleggen aan zijn familie en vrienden (of dat uberhaupt wel moet).

Als ik het vertel en we hebben nog niet gevreeen, dan denkt mijn partner (vooral vrouwen volgens mij) naderhand dat ik heb gelogen dat ik trans ben.
pi_127355282
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:34 schreef Pvoesss het volgende:
Dat vertel ik nog wel een keer zou ik al niet accepteren hoor.
Bij geen enkele dingen eigenlijk. dat voelt alleen maar alsof het verhaal nog even mooi bedacht moet worden. En de lading blijft even heftig nu of over 2 weken.
Ik wil er maar mee zeggen, dat het bizar is dat je zou moeten vertellen dat je trans bent OMDAT je geen kinderen kan krijgen. Je kunt gewoon zeggen dat je geen kinderen kan krijgen en tja, maakt het dan veel uit waarom je geen kinderen kan krijgen? Zeggen dat je het om die reden moet vertellen vind ik gewoon een smoes eigenlijk.
pi_127355816
De vergelijkingen met dik zijn, drie kinderen van drie verschillende mannen en weet ik veel wat al niet meer, gaan deels wel op, maar niet helemaal omdat de discriminatie daarmee toch echt minder extreem is.

Vrouwen die al kinderen hebben zullen vaker afgewezen worden. Dat is helemaal waar. Maar het is niet zo dat een lekker wijf die in het middelpunt van de belangstelling staat, ineens compleet impopulair is en dat niemand haar nog ziet staan zodra het bekend is dat ze al kinderen heeft.

Een vrouw die een jaar lang depressief is geweest zal ook vaker afgewezen kunnen worden. Maar als die vrouw er bovenop is gekomen, ze staat in de middelpunt van de belangstelling, dan is het niet zo dat niemand haar nog moet als ze horen dat ze een jaar depressief is geweest.

Het is ook niet zo dat ik niet over mezelf praat. Ik praat juist heel veel. Sterker nog: ik ben een echte flapuit. Ik praat vrij makkelijk over wat er in me omgaat enzo. En ja, dat is misschien een stukje van je persoonlijkheid. De een vind dat leuk, een ander vindt dat misschien niet leuk, maar ik heb me daar nog nooit druk om gemaakt. Ik vertel bijvoorbeeld ook vrij makkelijk dat ik wel eens over de dood heb nagedacht. Nog nooit problemen mee gehad.

Maar als je trans bent, dan verander ik van een leuke meid die in het middelpunt van de belangstelling staat in een impopulair wijf die blij mag zijn dat ze iemand kan krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')