Ja een NAS jaquote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:47 schreef nietzman het volgende:
Wat, een NAS?
Kwestie van de goede uitzoeken, er zijn er wel een aantal die samengaan met een ios app.
http://www.synology.com/us/products/dsm3.1beta/mobile.php
Bedankt en ik heb inmiddels gezien dat wat jij voor elkaar kreeg, niet voor mij van toepassing is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:14 schreef Tijn het volgende:
Hier staan de echte maximale hoeveelheden geheugen van alle Macs sinds de G3's: http://www.everymac.com/s(...)apacity-of-macs.html
Cmd + , -> Navigatiekolom -> Documenten aanvinken.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:48 schreef Federer-fan het volgende:
Als ik in Finder kijk zie ik in de linkerkolom niet meer staan 'Documenten'. Hoe krijg ik die daar terug?
Daarvoor moet je de Externe HDD splitsen tot 2 partities met op een van de partities NTFS waar Windows zijn Back-Up op kan zetten. Het is wat gedoe maar het is zeker mogelijk.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:28 schreef RoofingBurner het volgende:
Ook hier een vraagje. Ik heb aan mijn iMac een externe schijf hangen waar de iMac en de Macbook Air van mijn dochter backups op maakt. Mijn andere dochter heeft een Samsung notebook en die wil ik graag op dezelfde manier backuppen. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Is het überhaupt wel mogelijk? Zal wel weer niet met die Windows ellende.
Sorry, ik probeer het maar ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Ik moet Cmd ingedrukt houden en tegelijkertijd op de navigatiekolom klikken?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Cmd + , -> Navigatiekolom -> Documenten aanvinken.
Cmd en komma. Oftewel Finder -> Voorkeuren.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Sorry, ik probeer het maar ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Ik moet Cmd ingedrukt houden en tegelijkertijd op de navigatiekolom klikken?
Duidelijk, bedankt!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Cmd en komma. Oftewel Finder -> Voorkeuren.
En die partitie kan ik zeker niet aanmaken op de mac? Ben ik waarschijnlijk mijn backups kwijt? Hoe betrouwbaar zijn de backups eigenlijk, heeft iemand ervaring met het terugzetten ervan?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:08 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daarvoor moet je de Externe HDD splitsen tot 2 partities met op een van de partities NTFS waar Windows zijn Back-Up op kan zetten. Het is wat gedoe maar het is zeker mogelijk.
Sorry voor de late reactie, was ff druk vandeweek.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:58 schreef Iwanius het volgende:
Deel eens even wat ervaringen met wifi / breedband internet daar in Noord-Ierland.
Daarmee bedoel ik dus:
- kun je overal in de stad/dorp waar je zit online komen?(gratis wifi dus)
- heeft men daar internet cafés?
- hoe is het gebruik van social media i.v.g met hier in Nederland.
Kijk met een tooltje als inSSIDer of niet iedereen op het zelfde kanaal zit.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:15 schreef Stranger2358 het volgende:
Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?
Weet iemand waarom in itunes soms het geluid stopt? Ik gebruik airport express en werkt eigenlijk goed, alleen soms als ik een album afspeel stopt het geluid. Hij gaat dan niet op pauze, loopt gewoon door, maar het geluid is weg.
F1 en F2, met de zonnetjes. En de helderheid wordt ook automatisch aangepast aan de lichtsterkte rond de computer. Toevallig in het donker zitten werken?quote:Op maandag 3 juni 2013 08:15 schreef Federer-fan het volgende:
Ik zette net mijn iMac 24 inch aan en het scherm bleeft een beetje donker. Via 'Systeemvoorkeuren' -> 'Beeldschermen' heb ik het helderder gezet, maar die schuif stond helemaal naar links. Heeft iemand enig idee hoe dat gebeurd kan zijn? Ik kom nooit in dat menu. Is er een sneltoets(combinatie) voor die ik misschienheb ingedrukt?
Daar heb ik dan denk ik op gedrukt.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
F1 en F2, met de zonnetjes. [...]
Wat voor mac heb je? Volgens mij is het mirroren pas beschikbaar bij Mac's vanaf 2011 oid.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:27 schreef Sala-adin het volgende:
Ik heb net apple tv geinstalleerd en kan muziek via itunes naar de apple tv streamen. Maar nu wil ik mijn scherm mirroren (+geluid) draadloos naar mijn tv. Alleen zie ik geen airplay logo rechts boven in.
Heb wel mountain lion dus daar kan het niet aan liggen
Het is een macbook pro 13 inch en heb hem rond oktober 2010 aangeschaft. Het ligt toch aan software die je draait?quote:Op maandag 3 juni 2013 12:19 schreef Shogo het volgende:
[..]
Wat voor mac heb je? Volgens mij is het mirroren pas beschikbaar bij Mac's vanaf 2011 oid.
Nee.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:42 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Het is een macbook pro 13 inch en heb hem rond oktober 2010 aangeschaft. Het ligt toch aan software die je draait?
Interessant om te lezen en al helemaal het gedragspatroon van de gemiddelde jonge burger aldaar.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:35 schreef Junkie het volgende:
Sorry voor de late reactie, was ff druk vandeweek.
Ik zit in Belfast. Je kan geen abo nemen omdat je 3 jaar ofzow inwoner moet zijn. Maar ik heb een 02 simkaartje genomen voor mn iPhone. Die is Pay-As-You-Go (Prepaid) en daarbij het tarief van Unlimited gekozen. En moet dan elke maand opwaarderen en dan krijg ik voor 10pound een gigabyte aan data. En kan met dat tarief heel goedkoop (2p/min) naar vaste nr's in Nederland bellen.
Ik heb geen echt internetcafe gezien, maar er zitten hier genoeg StarBucks, die bekend staan om hun internet bij het bakkie pleur. Maar ben zelf geen koffie drinker dus ben er verder niet binnen geweest. De kleine cafe's hebben meestal wel wifi, soms via een betaalde service wat bij je mobiele/breedband provider zit. Maar vaak moet je even het wachtwoord vragen aan de serveerster en kan je op een andere wifi accespoint inloggen.
Ik heb Virgin Media als breedband abo genomen. 22,50 pond voor 30mbit/3mbit. Heb wel gemerkt dat ze sommige torrent sites blokkeren, maar daar is altijd wel een omweg voor te vinden.
Virgin Media is volgens mij de bekenste en heeft geen data limiet.
En heb nog een simkaartje gekocht voor 10 euro met 1gb voor in een 3G USB stick bij Three. Daarmee heb ik de eerste tijd mee zitten chatten en mailen. Je kan ook zo'n Mifi (3G/wifi) accespoint kopen met een simkaartje. Die zijn hier volgens mij goedkoper dan in Nederland. En de meeste USB dongles en mifi's zijn met wat tools weer simlock te krijgen.
Ik heb het gevoel dat mensen hier minder met sociale media bezig zijn. De jongeren die ik heb gezien zijn meer met elkaar bezig dan met hun telefoon.Ik ben sinds aankomst ook minder gaan tweeten, etc. Maar ben ook nog druk met vanalles. Dus dat komt wel terug.
Als je meer vragen hebt, dan hoor ik het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |