Hmja maar ze zitten nu wel vast. Zoiets zouden ze niet riskeerd hebben als het om iets onbelangrijks ging, er zal wel vanalles achter zitten waar we nog niks van weten.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:48 schreef Rachilda het volgende:
[..]
ik vraag me af of er nou zo echt veel meer aan de hand moet zijn dan we weten hoor.
Het zegt me meer over de Spanjaard en de 2 Roemenen zelf, dat het een stelletje idioten zijn, die in een zware criminele wereld leven en zwaar geweld niet schuwen en wel vaker zulk geweld hebben ingezet
Misschien omdat hij een dubbelleven leidt als crimineel randfiguurquote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hebben bijvoorbeeld bij de nederlandse voetbalclubs technisch directie leden ook bodyguards? Waarom zou je als technisch directeur bij een volleybal vereniging uberhaubt een bodygaurd nodig hebben?
Mij lijkt dat wanneer men iemand op deze manier martelt, of hoe dan ook..het nooit de bedoeling kan zijn om hem weer vrij te laten..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:35 schreef TLC het volgende:
Waarom zou je als crimineel eigenlijk iemand willen doodmartelen als die persoon nog iets van je tegoed heeft ? (bv geld), zo weet je zeker dat je het nooit krijgt.
Erg ziek allemaal
Raar ja. Misschien kregen ze ruzie en is het uit de hand gelopen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:35 schreef TLC het volgende:
Waarom zou je als crimineel eigenlijk iemand willen doodmartelen als die persoon nog iets van je tegoed heeft ? (bv geld), zo weet je zeker dat je het nooit krijgt.
Erg ziek allemaal
ik vraag het me af, het zijn gewoon zware criminelen, da's duidelijk, vraag me af of die alle risico's in kaart brengen en dan gaan handelen, denk dat het gewoon een stel idiote agressievelingen zijn en "hun opdracht" afhandelen; ze waren er vast van uit gegaan dat ze nooit gevonden. Ze hadden het appartement ook goed schoon gemaaktquote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:55 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Hmja maar ze zitten nu wel vast. Zoiets zouden ze niet riskeerd hebben als het om iets onbelangrijks ging, er zal wel vanalles achter zitten waar we nog niks van weten.
dat denk ik ook, op het moment dat Severein gemarteld werd was hij kansloos, ze zouden hun niet meer laten gaan, gruwelijk allemaal!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:56 schreef Maron het volgende:
[..]
Mij lijkt dat wanneer men iemand op deze manier martelt, of hoe dan ook..het nooit de bedoeling kan zijn om hem weer vrij te laten..
Het kan een wraakactie zijn geweest, maar ook dat blijft speculeren..
Maar als het een uit de hand gelopen ruzie was, dan was het misschien eerder knokken geweest, en dit is echt anders dus ik denk toch eerder met (een bepaalde mate van) voorbedachte radequote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Raar ja. Misschien kregen ze ruzie en is het uit de hand gelopen.
vermoeden heb ik ookquote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:36 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Misschien had die Spanjaard zelf wel een conflict met die Roemenen en zijn Ingrid Visser en Lodewijk Severijn daar het slachtoffer van geworden.
dat zou wel verklaren waarom ze naar de lichamen zijn gebracht, al zei iemand anders al dat de spaanse verhoormethode daar misschien voor had gezorgd.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:04 schreef BlueRoom het volgende:
[..]
vermoeden heb ik ook
spanjaard heeft schulden bij die roemenen, spanjaard hoopt dat die ollanders hem kunnen helpen, dat kan niet dus die roemenen maken die ollanders dood
http://www.omroepwest.nl/(...)d-aan-moordverdachtequote:'Partner Ingrid Visser leende grote som geld aan moordverdachte'
28-05-2013 | 12:42
GOUDA - Bronnen van de Spaanse krant Levante-EMV melden dat de vermoorde Lodewijk Severein een grote som geld geleend had aan Juan Cuenca Lorente. Cuenca was manager van volleybalclub Club Voleibol Murcia 2005 en is verdachte in de moord op Severein en zijn partner Ingrid Visser.
Volgens de krant investeerde Severein in een marmergroeve. Mogelijk had Cuenca niet het geld om Severein terug te betalen. Twee Roemenen zouden zijn ingehuurd om het Nederlandse stel te ontvoeren.
Volgens de krant La Verdad is Cuenca met problemen weggegaan bij die volleybalclub. De toenmalige eigenaar, ondernemer Evedasto Lifante, zegt in de krant dat Cuenca bij zijn vertrek bij de club in 2011 alle administratie, rekeningen en de computer meenam. 'Hij liet ons met lege handen achter. Hij heeft mij en de club veel schade toegebracht.'
Visser en Severein werden zondagavond dood teruggevonden op een citroenboomgaard in de buurt van Murcia.
Ja ik heb ook wel eens ruzie die uit de hand loopt.. moet mij dan altijd inhouden om niet te gaan martelen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Raar ja. Misschien kregen ze ruzie en is het uit de hand gelopen.
Dan zou die spanjaard nu ook wel dood zijn denk ik.......quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:04 schreef BlueRoom het volgende:
[..]
vermoeden heb ik ook
spanjaard heeft schulden bij die roemenen, spanjaard hoopt dat die ollanders hem kunnen helpen, dat kan niet dus die roemenen maken die ollanders dood
Dat is geen nieuws meer.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Meer nieuws mensen!
[..]
http://www.omroepwest.nl/(...)d-aan-moordverdachte
Of Visser had de informatie waar ze naar zochten niet en dat bleek uit het feit dat ze hem voor haar ogen martelden. Vragen vragen....quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is geen nieuws meer.
De vraag die mij en anderen hier bezig houdt, is waarom Severijn zo vreselijk gemarteld is als schuldeiser. Wat was het doel daarvan. En dan lijkt mij de meest waarschijnlijke reden: er werd gedacht dat hij nóg meer geld tot zijn beschikking had en ze wilden ook dát hebben, om hem daarna onder de grond te stoppen.
Wat dan wel opvallend is, is dat Ingrid Visser niet of nauwelijks lijkt te zijn gemarteld. Dat zou betekenen dat Severijn de informatie die men zocht al had prijsgegeven. Want anders hadden deze meedogenloze figuren ook Visser wel een uiterst pijnlijk einde bezorgd.
Of zij beschikte ook over die info en moest toekijken en heeft toen de info prijsgegeven.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is geen nieuws meer.
De vraag die mij en anderen hier bezig houdt, is waarom Severijn zo vreselijk gemarteld is als schuldeiser. Wat was het doel daarvan. En dan lijkt mij de meest waarschijnlijke reden: er werd gedacht dat hij nóg meer geld tot zijn beschikking had en ze wilden ook dát hebben, om hem daarna onder de grond te stoppen.
Wat dan wel opvallend is, is dat Ingrid Visser niet of nauwelijks lijkt te zijn gemarteld. Dat zou betekenen dat Severijn de informatie die men zocht al had prijsgegeven. Want anders hadden deze meedogenloze figuren ook Visser wel een uiterst pijnlijk einde bezorgd.
Fixedquote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
Of zij beschikte ook over die info en moest toekijken en heeft toen de info prijsgegeven.
Kan ook nog.
Maar het is nu dus wel duidelijk dat hij degene was die flink wat geld had UITgeleend.
Daarom: ze wilden hun geld terug, en hij wilde dat niet teruggeven. Die Roemenen zijn dus z'n bodygards, misschien liep het dus uit de hand.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
Of zij beschikte ook over die info en moest toekijken en heeft toen de info prijsgegeven.
Kan ook nog.
Maar het is nu dus wel duidelijk dat hij degene was die flink wat geld had geleend aan die ander.
Die grap was gisteren al gemaakt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:12 schreef _The_General_ het volgende:
Hoe kan het geschil nu over het loon van Visser gaan? Ze kreeg toch elke wedstrijd een paar keer opslag?
Spuit elfquote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:12 schreef _The_General_ het volgende:
Hoe kan het geschil nu over het loon van Visser gaan? Ze kreeg toch elke wedstrijd een paar keer opslag?
Vangen en buitenzetten, dat doe ik tenminste altijd.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:42 schreef Lauraap_ het volgende:
[..]
Nou, denk dat er dan wel al ergens iets fout moet zitten. Ik zou dat zelf nooit bij mensen kunnen doen. Iets te verliezen of niet. Ik twijfel nu zelfs of ik een springspin moet vermoorden of vangen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |