Ja, beetje regen doet mij niets. Ik hoorde dat eind september, begin oktober tof was ivm herfst. Ik vind herfst een mooi seizoen dus prima.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:53 schreef maartend het volgende:
[..]
Ja, 1 hele grote tip en een vraag en nog een tip.
Tip 1 ; kijk eens wat voor weer daar hangt 1/2 october. Ik ben nooit later dan september gegaan.
Tip 2 ; Drovers Inn aan eind van Loch Lomond.
Vraag ; waar slaap je in?
Oja, bus naar Milngavie
Ging me niet om regen. Eerder heel vroeg heel slecht weer. Maar oke, das niet belangrijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:57 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, beetje regen doet mij niets. Ik hoorde dat eind september, begin oktober tof was ivm herfst. Ik vind herfst een mooi seizoen dus prima.
Tentje
Oh tof. Denk je dat het heel slecht weer is dan in oktober?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:58 schreef maartend het volgende:
[..]
Ging me niet om regen. Eerder heel vroeg heel slecht weer. Maar oke, das niet belangrijk.
Oke, tentje.
Er zijn ook 2 bothies onderweg, 1 langs loch lomond. Kun je ook in slapen.
En doe ze de groeten in de Drovers Inn uit Nederland.
Pak er lekker een week tot 10 dagen voor. Kun je ook nog de Ben Nevis op.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oh tof. Denk je dat het heel slecht weer is dan in oktober?
Zat zelf te denken van 12 tot 21 oktober (incl reis etc, beetje ruim aangehouden).
Hoe lang loop jij er meestal over?
Nah, ik heb toch iets met schotland eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:07 schreef maartend het volgende:
[..]
Pak er lekker een week tot 10 dagen voor. Kun je ook nog de Ben Nevis op.
En ja, ik denk dat het heel slecht kan zijn eind oktober.
Ik zou dat even op een hiking forum navragen als ik jou was.
Anders ga je toch naar Corsica? Ligt ook een hele mooie GR.
Hiking-forum.nlquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:09 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nah, ik heb toch iets met schotland eerlijk gezegd
Zal ik even navragen, tip voor een goed forum? Ik pak dus 12-21 incl reis. Dat is eigenlijk 8 dagen en dan 1 extra om te reizen. Kan niet langer ivm studie en ik ga in december ook al maandje chili en daar wil ik dan de torres del paine trek doen
West highland way is ook een klein beetje een voorbereiding op december in dat opzich, aangezien mijn conditie nog vrij slecht is.
54 euro. retour.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:09 schreef JohnSpek het volgende:
Hoe kom ik zo goedkoop mogelijk van Amsterdam naar Austin Texas, ik vertrek donderdag of vrijdag aanstaande.
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation. Maakt mij niet uit
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven? 16-18 augustus 2013 t/m 15-21 januari 2014
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming Naar Austin Texas
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc. Maakt me niet uit
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet. Zo goedkoop mogelijk
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. Rond de 1100 kwam ik uit.
Graag hulp!
Ja weet ik, ik begin volgende week weer met lopenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:15 schreef maartend het volgende:
[..]
Hiking-forum.nl
En vergis je niet in de WHW. Kan een monster zijn. Heb een keer zware problemen gehad omdat ik mijn knie verdraaide met een afdaling en toen nog die dag en de volgende dag door moest lopen voor ik ergens hulp kon vragen.
Maar wel mijn favoriete wandeling. Alhoewel ik er ook 1 in Spanje heb die ik nogmaals wil gaan doen.
En wat is vrij slecht? Je moet wel voor meerdere dagen alles zelf meenemen.
geweldig!!!!!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja weet ik, ik begin volgende week weer met lopen
Vrij slecht als in dat ik gestopt ben met sporten ivm werk en studie en dat ik nog wel veel hamburgers eet. Maar goed, ik ben 20 jaar jong en ik kan wel wat hebben. Zo heb ik ook wel met 40 graden heel angkor wat doorgefietst en andere lange wandelingen. Weliswaar zonder zware backpack, maar dat moet goed komen
-Brussel - Austin, 20 aug - 21 januari, ¤938, 1 overstapquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:09 schreef JohnSpek het volgende:
Hoe kom ik zo goedkoop mogelijk van Amsterdam naar Austin Texas, ik vertrek donderdag of vrijdag aanstaande.
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation. Maakt mij niet uit
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven? 16-18 augustus 2013 t/m 15-21 januari 2014
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming Naar Austin Texas
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc. Maakt me niet uit
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet. Zo goedkoop mogelijk
Graag hulp!
Misschien dit nog iets om mee te combineren:quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:09 schreef JohnSpek het volgende:
Graag hulp!
Ryanair vanaf Eindhoven gaat inderdaad niet lukken ivm met de data.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:13 schreef badkuipje het volgende:
Hoe kom ik zo goed mogelijk van Nederland naar Marrakech?
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation. Het liefste vanaf Amsterdam, Rotterdam of Eindhoven
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven? Helaas ben ik gebonden aan exacte data. Heen op 2 oktober terug op 16 oktober
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming Naar Marrakech
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc. Combinatie van OV en vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet. Overstappen zijn prima, wil niet langer dan een dag onderweg zijn
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. Ryanair vanaf Weeze en Eindhoven, prijzen ¤130 voor een retourtje maar alleen helaas niet beschikbaar op de beide woensdagen
Het meest flexibele wat ik ben is dat ik een dag eerder aankom of een dag later wegga.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:37 schreef larsico het volgende:
[..]
Ryanair vanaf Eindhoven gaat inderdaad niet lukken ivm met de data.
Hieronder een paar andere opties:
Brussel Charleroi - Marrakech, 2 oktober - 16 oktober, ¤91,-, Ryanair
Amsterdam - Marrakech, 2 oktober - 16 oktober, ¤198,-, Vueling
Voor goedkopere/opties dichterbij zal je toch echt flexibeler met de data moeten zijn...
Dan zijn dit de extra opties:quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:28 schreef badkuipje het volgende:
[..]
Het meest flexibele wat ik ben is dat ik een dag eerder aankom of een dag later wegga.
Zou het nog wat uitmaken als ik nog een weken wacht met boeken zodat ik op het moment van 6 weken voor vertrek kom?
Geef bij je vraag duidelijk aanquote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Moeilijkere vraag:
Beijing naar Jiuzhaigou Valley
en van daaruit naar Shanghai.
Sorry was idd wat vergetenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:02 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Geef bij je vraag duidelijk aan
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Vlucht 25 september naar Song Pan (JZH)quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Sorry was idd wat vergeten.
Waarvandaan zijn de steden. Luchthaven maakt mij niets uit.
ik wil weg gaan in peking op 25-9. en weggaan uit de vallei op 29-9
Liefst per vliegtuig omdat de trein best lang duurt.
5. tussenin geen hele dag onderweg als het kan.
6 rond de ¤700
Nog steeds erg prijzig voor 4 dagen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:20 schreef larsico het volgende:
[..]
Vlucht 25 september naar Song Pan (JZH)
Sichuan Airlines, 1 tussenstop in Tsjoengking, 06:50 - 11:40, ¤229
Air China, direct, 11:15 - 14:05 of 15:30 - 18:25, ¤264
Vlucht 29 september naar Shanghai
Air China, direct, 08:20 - 11:00, ¤285
China Eastern, direct, 09:25 - 12:05, ¤287
Totaal vanaf: ¤514,-
Totaal, alleen directe vluchten vanaf: ¤549,-
Stuk goedkoper dan die ¤700,- dus
De site op de originele taal laten staan?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nog steeds erg prijzig voor 4 dagen.
Overigens zaten we daarom aan sanya te denken echter het moment dat je de site veranderd naar NL of een ander buitenland verdubellen de prijzen. Valt daar iets aan te doen?
Dan heb je een chinees tel nummer nodig anders kom je niet verder.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:34 schreef larsico het volgende:
[..]
De site op de originele taal laten staan?
Ik moet bekennen dat ik niet bekend ben met het boeken van binnenlandse vluchten in China dus een oplossing van dat probleem zou ik niet weten.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan heb je een chinees tel nummer nodig anders kom je niet verder.
china southern.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:41 schreef larsico het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik niet bekend ben met het boeken van binnenlandse vluchten in China dus een oplossing van dat probleem zou ik niet weten.
Op welke site probeer je het te boeken?
Daar weet ik het fijne ook niet van, sorry...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
china southern.
Het lijkt erop dat vluchten voor chinezen zelf gesubsidieerd worden.
Scheelt zo'n 20 euro per vluchtquote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:43 schreef Thetallguy het volgende:
www.elong.com schijnt een goede (Chinese, al is het nu onderdeel van Expedia) online travel agent voor binnenlandse vluchten te zijn
Goedkoopste prijs die ik kan vinden is 730 in januari, 2 tussenstops van maximaal 2,5 uur.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:45 schreef Xeor het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation. Maakt verder niet zoveel uit.
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven? Tussen November en Januari voor een week of 2.
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming Chiang Mai, Thailand.
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc. Vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet. Overstappen zijn prima maar als het maar geen dag duurt dat ik moet wachten.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. Prijzen rond de 800-1000
Linkje ?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:32 schreef larsico het volgende:
[..]
Goedkoopste prijs die ik kan vinden is 730 in januari, 2 tussenstops van maximaal 2,5 uur.
Wil je direct op Chiang Mai vliegen of via Bangkok?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:45 schreef Xeor het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation. Maakt verder niet zoveel uit.
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven? Tussen November en Januari voor een week of 2.
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming Chiang Mai, Thailand.
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc. Vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet. Overstappen zijn prima maar als het maar geen dag duurt dat ik moet wachten.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. Prijzen rond de 800-1000
Betere optie met etihad:quote:
Maakt niet uit, vind het ook niet erg om een binnenlandse vlucht van Bangkok naar Chiang Mai te pakken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:40 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Wil je direct op Chiang Mai vliegen of via Bangkok?
Ik ga eens even kijken, volgens mij zag ik dit ook al voorbij komen op ticketspyquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:43 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Betere optie met etihad:
Amsterdam - Bangkok op 11 november.
Bangkok - Dusseldorf op 26 november
497 euro.
Veel plezier. Er gaan genoeg treinen en bussen vanaf Bangkok naar Chiang Mai en terug. Ben je 20 euro voor kwijt. Van Düsseldorf naar Nederland is ongeveer 19 euro met de trein.
Er zijn trouwens meerdere data te vinden voor deze prijs.
Air Asia vliegt ook van Bangkok naar Chiang Mai (wel op het andere vliegveld van Bangkok). Daar was ik 2 jaar geleden 45 euro voor kwijt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:50 schreef Xeor het volgende:
[..]
Maakt niet uit, vind het ook niet erg om een binnenlandse vlucht van Bangkok naar Chiang Mai te pakken.
[..]
Ik ga eens even kijken, volgens mij zag ik dit ook al voorbij komen op ticketspyThnx voor de info.
Dan lijkt mij een binnenlandse vlucht prettiger als de trein, had je die vooraf geboekt of op de luchthaven zelf?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:57 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Air Asia vliegt ook van Bangkok naar Chiang Mai (wel op het andere vliegveld van Bangkok). Daar was ik 2 jaar geleden 45 euro voor kwijt.
Vlucht is inderdaad fijner dan met de trein, zeker als de vlucht door een (redelijk) goede maatschappij wordt uitgevoerd.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:06 schreef Xeor het volgende:
[..]
Dan lijkt mij een binnenlandse vlucht prettiger als de trein, had je die vooraf geboekt of op de luchthaven zelf?
Bangkok - Chiang Mai is 800KM dus met het vliegtuig een 45 minuten tot een uur, is nog wel te doen ook al is de maatschappij niet zo best.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:13 schreef larsico het volgende:
[..]
Vlucht is inderdaad fijner dan met de trein, zeker als de vlucht door een (redelijk) goede maatschappij wordt uitgevoerd.
Ja, dat is waarquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:06 schreef Xeor het volgende:
[..]
Bangkok - Chiang Mai is 800KM dus met het vliegtuig een 45 minuten tot een uur, is nog wel te doen ook al is de maatschappij niet zo best.
Valt dus reuze mee, Met Etihad kun je wel heel voordelig vliegenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:22 schreef larsico het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. De vlucht duurt trouwens 1:10-1:20
Ja inderdaad, Etihad + binnenlandse vlucht zou dus inderdaad de beste oplossing zijn denk ikquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:26 schreef Xeor het volgende:
[..]
Valt dus reuze mee, Met Etihad kun je wel heel voordelig vliegen
Of je hebt geluk en een andere maatschappij voert de vlucht uit.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:06 schreef Xeor het volgende:
[..]
Bangkok - Chiang Mai is 800KM dus met het vliegtuig een 45 minuten tot een uur, is nog wel te doen ook al is de maatschappij niet zo best.
Ja wie weet, wie heeft er eigenlijk ervaring met Etihad?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Of je hebt geluk en een andere maatschappij voert de vlucht uit.
Zo had ik Jakarta-Denpasar geboekt bij Lionair, een lowcost maatschappij die niet zo heel goed bekend staat. Uiteindelijk voerde Batik Air de vlucht uit, een gloednieuwe fullservice maatschappij met extra beenruimte, een volledige maaltijd en een schermpje in de stoel
Wie weet gebeurt dat in Thailand ook wel eens...
¤1212.14 met Etihad Airlines, vertrek op 03-02-2014 en terug op 30-04-2014, beide met een overstap op Abu Dhabi.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:27 schreef Levis het volgende:
1. Waarvandaan je wilt reizen: Geen voorkeur (Amsterdam is wel het makkelijkst)
2. Wanneer je wilt reizen: Eind januari heen, eind april terug
3. Waarnaartoe je wilt reizen: Nieuw-Zeeland
4. Hoe je wilt reizen: Vliegtuig
5. Op welke manier je wilt reizen: Overstappen geen probleem, hoe gemakkelijker hoe beter. Het is een lange vlucht dus een beetje (met nadruk op beetje) comfort is altijd meegenomen. Dit alles lieftst zo voordelig mogelijk! Tevens vroeg ik me af of ik bij de terugweg een stop van ong. een week kon maken om even uit te rusten van mijn 3 maanden backpacken... een strand in de buurt zou handig zijn... (Tahiti of Fiji?)!
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. Ong. 1550 euro (maar dan geen stopover in Sydney)
Aangezien je nog zo lang hebt om te boeken zou ik gewoon de acties in de gaten houden en dan kom je vanzelf wel wat tegen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:59 schreef jenb2002 het volgende:
volgend jaar november willen wij voor 4 weken naar Australie.
heen naar Brisbane en terug vanaf Melbourne.
Wanneer kunnen wij de voordeligste vluchten vinden?????
alvast bedankt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |