Ik ben echt benieuwd naar je antwoord.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:20 schreef Skillsy het volgende:
Jij schreef
Lijkt mij frustrerend inderdaad
Waarom gaan AL die joden naar Israel?? (Ethiopische ,Asjkenazim,Sefardim,Mizrahi, en Perzische joden )
Ik schreef:
Geef eens antwoord op je eigen vraag: waarom gingen al die joden in al die golven naar Palestina. En waar kwamen ze vandaan? En dan heb ik het, met Peunage, over de eerste 50 jaar van de 20ste eeuw
Ik had inmiddels meerdere argumenten bedacht:quote:Op donderdag 20 juni 2013 01:44 schreef ontembare het volgende:
Wat ik wilde zeggen is dat de droom van een Palestijnse staat je zwaar zal tegenvallen omdat de Palestijnen zelf daar niet voor klaar zijn. Daarnaast is het een gewelddadig en strijdlustig volk dat graag de wapens pakt en elkaar opblazen/afknallen dan dat ze diplomatiek problemen oplossen. Ze hangen doorgaans een gewelddadige ideologie aan.
Palestina aan een handjevol terroristen overhandigen is ggelijk aan een uitschrijven van een doodsvonnis.Want die hebben daar de macht in handen.
Het is gewoon onverantwoord. Israël houdt de boel in orde, desnoods met Westers geld toe.
Ja, dat bewaren van de vrede is nou juist het probleem.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:28 schreef Skillsy het volgende:
Laten we niet doen zoals in het midden oosten. Bewaar de vrede
shālôm ʻalêḵem שלום עליכם
assalāmoe `alaykum السلام عليكم
Maar goed, ik ben de discussie met jou jiet waard.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik had inmiddels meerdere argumenten bedacht:
1) Het zelfbeschikkingsrecht: een volk mag lekker zelf bepalen hoe het wil leven. Al vinden andere volkeren dat nog zo stom. Het is maar zeer de vraag hoe jij volk definieert. Er wonen negers maar ook Chinezen in de VS, moetrn ze ook allemaal hun eigen staat krijgen? De Palestijnen zijn meer een soort van stam/cultuur/ras dan dat ze een volk zijn.
2) Als Israel de Palestijnen lekker hun gang had laten gaan, waren ze inmiddels veel welvarender geweest. dit kan je niet staven. Daarom heeft het ook geen zin om zoiets te roepen. Of voor jou juist wel vanwege het schreeuwgehalte. Maar de joodse staat Israel moest herhaaldelijk zonodig van alles kapot maken. Vliegveld, haven, vrije doorgang. Dan hadden ze wat te doen gehad, namelijk geld verdienen. Dit is niet de Joodse staat die dit doet maar het hele Westen ÉN HAMAS/PLO/andere extremistische groeperingen.
Maar ik zie nu dat deze argumenten aan jou niet besteed zijn. op de man spelen/onterechte conclusie/vluchtpoging uit een discussie waarvan de laatste twee een combinatie kunnen zijn
Israel kaapt het westerse geld, zelfs het geld waar Palestina recht op heeft wordt geblokkeerd naar willekeur. Ze kapen misschien een deel, dat ze alles kapen is vrij sterk. En dit is om te voorkomen dat het in de handen van terroristen valt.
Merkwaardig dat je toegeeft geen weerwoord te hebben maar toch je gelijk claimt.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 01:43 schreef ontembare het volgende:
[..]
Maar goed, ik ben de discussie met jou jiet waard.Jouw zeer hoogwaardige schrijfstijl en noemenswaardige debatvaardigheden zonder ook maar enig bewijs voor je standpunten te geven.
Noem maar eens een voorbeeld van een reactie waarin je je ongelijk hebt toegegeven. Voor de lol...quote:Op vrijdag 21 juni 2013 01:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Merkwaardig dat je toegeeft geen weerwoord te hebben maar toch je gelijk claimt.
Als ik geen weerwoord heb (wat zelden voorkomt), erken ik mijn ongelijk.
Als het nodig zou zijn wellichtquote:
Ik ben altijd geïnformeerd.quote:Jij reageert zonder dat zaken een voorganger hebben, jij praat over zaken zonder er over geinformeerd te worden, is dat dus in feite wat je aan het beweren bent?
Interessant, vertel eens wat meer over je ervaringen met intellectuele Joden, waar heb je ze zo massaal dan ontmoet.quote:Je hebt mij inderdaad gedrukt op de feiten dat er uitzonderingen bestaan op mijn ervaring met intellectuele joden.
Ik heb er zelfs onderzoek naar gedaan dus nogmaals ik raad je aan beter op te letten.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je doet de Joodse intellect tekort door te doen alsof dat naadloos aansluit bij de Zionistische claims. Bizar om te zien dat een niet-jood als ik genuanceerder kan zijn over de diversiteit binnen deze gemeenschap dan een Jood-zelf.
Nou.... toch stiekem ook wel een beetje toch?!quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ach, hou toch op, het wederzijds elkaar trachten te wijzen op elkaars foute ideeen doen DeParo en ik echt niet omdat hij X is van afkomst en ik Y.
Was geen vraagquote:Op vrijdag 21 juni 2013 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd naar je antwoord.
Althans: ik ben benieuwd naar het antwoord op je vraag. Ik denk niet dat dat antwoord zo makkelijk te vinden is en al helemaal niet, dat jij dat antwoord weet. Of kunt vinden.
Ik denk dat er vele joden van Mars en Venus komen.quote:Ik denk zelfs, dat je suggestie van alle soorten joden die je noemt volledig uit de lucht gegrepen is
Nee, jij leest niet goed wat ik vraag. Ik heb niet gezegd dat jij tegen Palestijnen bent. Jij hebt er problemen mee dat mensen steun bieden aan Palestijnen, dat zei jij in je vorige post. Ik vraag, waarom? Jij doet hetzelfde met het Joodse volk.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:47 schreef Skillsy het volgende:
[..]
?
Ik heb in dit topic meedere keren mijn medelen met de Palestijnse bevolking DUIDELIJk geuit, je leest daar gewoon overheen anders zal je dit niet zeggen.
Je quote mijn bericht wel maar je reageert er niet inhoudelijk op, je blijft maar weer doorhameren op het conflict. Peunage : Het maakt me geen moer uit! Wel of geen staat, Christenen, joden, Arabieren , Turken () , allemaal gelijk. Geen zionisme, de staat vormt een bedreiging voor ons joden.
Mooi dat je dit niet ontkent, dan zijn we het daar in ieder geval over eens. En aan het begin van de immigratie van Joden naar Palestina kwamen ze wel uit Europa.quote:Waarom kom je hiermee?Dit heb ik nooit ontkent.Slaat eigenlijk nergens op om deze feit te noemen, zeker niet als reactie op mijn quote
En er kwamen niet alleen joden uit Europa Peunage
De Ethiopische en Arabische Joden gingen later pas naar Israël. Na het ontstaan van de staat Israël. Daarvóór waren het vooral Europeanen. Maar waarom ze er heen gingen moet je niet aan mij vragen. Ze werden in ieder geval niet uitgenodigd.quote:Lijkt mij frustrerend inderdaad
Waarom gaan AL die joden naar Israel?? (Ethiopische ,Asjkenazim,Sefardim,Mizrahi, en Perzische joden )
Blijft raar he? On-be-grij-pelijk
Er komen overigens jaarlijks vele Arabische EN Afrikaanse vluchtelingen naar Israel (ik wil verder niet zeuren hoor)
De bewoners aldaar waren ook Arabieren. Of ga je dit nu ook ontkennen? Ik bedoelde eigen voor zowel de Arabieren als de Joden(die daar al heel lang woonden, niet die net geëmigreerd waren).quote:Voor de Arabieren een probleem of voor de bewoners aldaar????
Je moet mij geen woorden in de mond stoppen en gewoon bij de feiten blijven. Ik heb helemaal niet gezegd dat er helemaal geen slachtingen zijn geweest. Ik heb gezegd, niet meer dan wat normaal was in die tijd. Slachtingen en haat is iets van alle tijden. Dus geen dingen uit context rukken, maar gewoon bij de les blijven. De zogenaamde jodenhaat en slachtingen waren niet de oorzaak van de hedendaagse problemen. Anders waren er ook niet massaal Europeaanse Joden naar een vermeend slachthuis geëmigreerd.quote:Nee hoor, is er nooit jodenhaat en slachtingen geweest. Ze zijn gewoon met z'n alle naar dat land gegaan op vakantie. Lekker de inwoners eruit dumpen en voila. Jiddisch grapje : "maak kennis met je buren, leer ze kennen, en neem dan hun huis in"
Er leefden zowel Joden(weinig) als Arabieren(veel). Ze zijn beide lokaal. Maar niet de Europeanen die er naar geëmigreerd waren. Dus natuurlijk bedoel ik de Arabieren.quote:Welke lokale bewoners?De joden of de Arabieren (welke dat ook mogen zijn?)
Wat is er precies grappig aan. Bewijs jij het tegendeel maar.quote:Jij schreef
[..]
Is een goeie grap , moest er om lachen. Waarom zeg je steeds Eurpeanen? Ik ben geen Europese jood van origine
Ik begrijp niet helemaal waar die behoefte vandaan komt dat er moslims of Arabieren 'vóór' Israël moeten zijn. Waarom?quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jouw mening is gekleurd, islamitische en/of Arabische afkomst, dan is het al duidelijk welke richting je wordt opgevoed.
Ken jij een Marokkaan die voor Israel is?
Ken jij sowieso een religieuze moslim die voor Israel is?
Ik moet ze nog vinden in Nederland, het is voor moslims een religieus conflict, en mocht jij dat ontkennen dan ben je vooral jezelf voor de gek aan het houden.
Nogmaals, ik heb helemaal niet gezegd dat er helemaal geen geweld was tegen Joden vóór de massaverhuizing uit Europa. Dat zou best wel dom zijn namelijk. Ik zeg dat er niet meer geweld was dan normaal. We hebben het niet over 2013. We hebben het over hele andere tijden waar geweld vaker voor kwam en normaal was.quote:Geen geweld tegen Joden voordat ze terugkeerden naar het Midden-Oosten?
Houd je grootje voor de gek.
Eeuwenlang onder islamitische heerschappij 'vernederende posities' moeten innemen.
Afdragen en houden aan speciale regels puur omdat ze Joods waren.
En hé, ze werden wellicht wat minder vervolgd dan in Europa, maar ook in islamitische landen hebben ze hun verleden gehad met gewelddadige uitbarstingen tegen Joden dus houd je maar in.
Voor Israel is 1967 maar als de Palestijnen nog niet eens in staat zijn de staat Israel te accepteren, en dat andersom dat wel zou moeten, dan heb je daar weinig aan voorlopig.
Ze denken er veiliger te zijn dan in de rest van de wereld. Onzin natuurlijk, maar goed.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:39 schreef De_Ilias het volgende:
Joden hebben geen recht voor een eigen staat, maar ze zijn wel welkom om onder een Islamitische Sharia staat te leven.
Hoe dan ook, ik snap niet hoe Joden naar Israel kunnen emigreren, wonen op land wat op harde manieren is afgepakt van een ander volk, wonen in oorlog, wonen in onzekerheid. Dit allemaal voor Zion en haar idealen?
Ik denk dat Joden in New York het meest veiligst zijn dan waar dan ook, en ze hebben een status en identiteit daar.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze denken er veiliger te zijn dan in de rest van de wereld. Onzin natuurlijk, maar goed.
Ligt aan je perspectief.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze denken er veiliger te zijn dan in de rest van de wereld. Onzin natuurlijk, maar goed.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er, na het ontstaan van Israël, de oorlogen, slachtingen, etc, nog een plek is met meer Jodenhaat dan het MO.quote:
Haat is van alle tijden, dat is een constante. Enkel de mogelijke verdediging is relevant, en die is nu vrij omvangrijk.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er, na het ontstaan van Israël, de oorlogen, slachtingen, etc, nog een plek is met meer Jodenhaat dan het MO.
Leuk, als tweederangs burger.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:39 schreef De_Ilias het volgende:
maar ze zijn wel welkom om onder een Islamitische Sharia staat te leven.
De palmbomen maken een hoop goed.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:39 schreef De_Ilias het volgende:
Joden hebben geen recht voor een eigen staat, maar ze zijn wel welkom om onder een Islamitische Sharia staat te leven.
Hoe dan ook, ik snap niet hoe Joden naar Israel kunnen emigreren, wonen op land wat op harde manieren is afgepakt van een ander volk, wonen in oorlog, wonen in onzekerheid. Dit allemaal voor Zion en haar idealen?
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:45 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik denk dat Joden in New York het meest veiligst zijn dan waar dan ook, en ze hebben een status en identiteit daar.
Beetje antisemitisme op z'n tijd moet kunnen, toch?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:36 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal waar die behoefte vandaan komt dat er moslims of Arabieren 'vóór' Israël moeten zijn. Waarom?
Ik ben vóór een joodse staat, maar tegen Israël in haar huidige vorm. En om je vraag te beantwoorden, ja ik ken Arabieren en moslims die voor Israël zijn.
Voor sommige moslims is het een religieus conflict, dat heb ik niet ontkend. Maar voor Arabieren is het een Arabische zaak.
[..]
Nogmaals, ik heb helemaal niet gezegd dat er helemaal geen geweld was tegen Joden vóór de massaverhuizing uit Europa. Dat zou best wel dom zijn namelijk. Ik zeg dat er niet meer geweld was dan normaal. We hebben het niet over 2013. We hebben het over hele andere tijden waar geweld vaker voor kwam en normaal was.
Maar waarom emigreerden er zulke grote aantallen naar een een plek waar ze 'vernederende' posities moesten innemen? Dat is niet echt heel slim.
Ik weet niet wat je precies wilt zeggen. Maar als je de geschiedenis een beetje leest zul je zien dat Joden nergens echt geliefd waren. Dus ik blijf er bij dat het relatief veilig was voor Joden om bij de Arabieren te wonen. Zeker als je kijkt naar wat er elders met de Joden is gedaan.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:41 schreef Kesefkesef het volgende:
[..]
Beetje antisemitisme op z'n tijd moet kunnen, toch?
Dus dan moeten ze dat maar voor lief nemen?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je precies wilt zeggen. Maar als je de geschiedenis een beetje leest zul je zien dat Joden nergens echt geliefd waren. Dus ik blijf er bij dat het relatief veilig was voor Joden om bij de Arabieren te wonen. Zeker als je kijkt naar wat er elders met de Joden is gedaan.
Nee hoor, want ik bied ook steun aan het Palestijnse volk en tevens het joodse volk. Daarom is het (voor mij) erg moeilijk dit conflictquote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:25 schreef Peunage het volgende:
Beetje late reactie, maar had geen tijd.
[..]
Nee, jij leest niet goed wat ik vraag. Ik heb niet gezegd dat jij tegen Palestijnen bent. Jij hebt er problemen mee dat mensen steun bieden aan Palestijnen, dat zei jij in je vorige post. Ik vraag, waarom? Jij doet hetzelfde met het Joodse volk.
Ja, maar waarom noem je het Europeanen? Dat vraag ik me dan af. Ik denk dat volgens jou joden uit Marokko meer kans hebben, en iemand uit Europa niet? Dat is mijn conclusie uit jouw posts namelijkquote:Mooi dat je dit niet ontkent, dan zijn we het daar in ieder geval over eens. En aan het begin van de immigratie van Joden naar Palestina kwamen ze wel uit Europa.
Begin je weer, een jood is een jood, ongeacht waar die vandaan komt! Dat is mijn punt. Er wonen joden van hoeveel nationaliteiten in Israel? 160?quote:De Ethiopische en Arabische Joden gingen later pas naar Israël. Na het ontstaan van de staat Israël. Daarvóór waren het vooral Europeanen. Maar waarom ze er heen gingen moet je niet aan mij vragen. Ze werden in ieder geval niet uitgenodigd.
Nee hoor, maar omdat er meer dan (?) 150 miljard Arabieren zijn ,verspreid over een enorme continent(en) vroeg ik me af wat je bedoelde met 'Arabieren' omdat je hierin (alweer) niet duidelijk was.quote:De bewoners aldaar waren ook Arabieren. Of ga je dit nu ook ontkennen? Ik bedoelde eigen voor zowel de Arabieren als de Joden(die daar al heel lang woonden, niet die net geëmigreerd waren).
Dat zeg je nu ja, maar in die post niet. En je had gewoon duidelijker moeten beschrijven dan krijgen we ook niet dit soort misverstanden.quote:Je moet mij geen woorden in de mond stoppen en gewoon bij de feiten blijven. Ik heb helemaal niet gezegd dat er helemaal geen slachtingen zijn geweest. Ik heb gezegd, niet meer dan wat normaal was in die tijd.
Woef, of jij moet gewoon duidelijk schrijven .En het heilige land is langer dan het conflict tussen joden en Arabieren.Dus als je gewoon duidelijk bent in eerste instantie hoef je ook niet zo op je pik getrapt te zijn als iemand je niet goed begrijptquote:Slachtingen en haat is iets van alle tijden. Dus geen dingen uit context rukken, maar gewoon bij de les blijven. De zogenaamde jodenhaat en slachtingen waren niet de oorzaak van de hedendaagse problemen. Anders waren er ook niet massaal Europeaanse Joden naar een vermeend slachthuis geëmigreerd.
Aldaar?In dat gebied? Neen kloptquote:Er leefden zowel Joden(weinig) als Arabieren(veel). Ze zijn beide lokaal. Maar niet de Europeanen die er naar geëmigreerd waren. Dus natuurlijk bedoel ik de Arabieren.
Het was grappig omdat (zie je eerdere quote) je zei dat er voor de eerste alia geen vervolgingen waren aldaar, in het Beloofde land.En ik dacht dat je sprak over de gehele geschiedenis van het joodse volkquote:Wat is er precies grappig aan.
hoeft niet, ik begreep jou niet en jij mij niet. Maar is nu uitgepraat .Jij hebt het echt specifiek tussen Palestijnen (of de Arabieren al daar wonende) en de joden die daar ook al eeuwen wonen (lang voor de opkomst van de Islam)quote:Bewijs jij het tegendeel maar.
Beetje FAIL ,want het gaat om joden, ongeacht waar ze vandaan komen. De joden zijn in diaspora omdat ze gestraft werden door G'd.Vandaar dat ze overal zittenquote:En als jij geen Europese jood bent dan gaat het gewoon niet over jou. Maar tussen 1880 en 1945 waren het praktisch alleen maar Europeanen die naar Palestina emigreerden.
Dit is eigenlijk correct. Ook al was het de Nederlandse wet of Poolse wet, ze moeten zich aan die wet houden van de lokale bewoners aldaar ,dat is waar. (Staat in de Tora) Dus het is niet omdat een Arabische leider ze dat verplicht. Neen het staat in de Tora.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:39 schreef De_Ilias het volgende:
Dan heb je geen enkel kaas gegeten van joden en het jodendom en hun cultuur.Jammerquote:Hoe dan ook, ik snap niet hoe Joden naar Israel kunnen emigreren, wonen op land wat op harde manieren is afgepakt van een ander volk, wonen in oorlog, wonen in onzekerheid.
Helaas wel, ze namen het recht in eigen handenquote:Dit allemaal voor Zion en haar idealen?
Zoals ik dus schreef , geen enkel besef van jodendom en de Tora, zet die bril eens af!!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |