De oorspronkelijke bewoners van Jeruzalem, Semia, en ja Palestina waren enkele ouderwetse Hebreeuwse stammen die het meest correleren met de hedendaagse Joden. Qua geloof dan.quote:Op donderdag 20 juni 2013 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic over!
[..]
Grappig hoe je eigen woorden op je eigen woorden terugslaan.
[..]
Toen nog wel hoor. Nou ja, de VSvA ook, misschien.
[..]
Typerende discussietruc. Je geeft geen antwoord, maar suggereert dat de vraag op zichzelf errug dom is. Maar geef eens netjes antwoord op je eigen vraag: waarom gingen al die joden in al die golven naar Palestina. En waar kwamen ze vandaan? En dan heb ik het, met Peunage, over de eerste 50 jaar van de 20ste eeuw.
[..]
Ja, maar als ze geen jood zijn, worden ze nog slechter behandeld dan asielzoekers in Nederland, als ik het goed begrepen heb.
[..]
Toen waren de Arabieren de bewoners daar. En ik maak me sterk dat de lokale toenmalige joden ook problemen hadden met de nieuwkomers, die immers uit een heel andere cultuur kwamen en een heel andere drijfveer hadden.
[..]
Tekenend.
[..]
N
De huidige problemen vinden volgens sommigen, waaronder ik, hun oorsprong in de zeer begrijpelijke sociale problemen die de snelle en overweldigende toevloed van gedreven (ik zeg niet: agressieve) joden die een eigen staat wilden uitkerven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 01:54 schreef ontembare het volgende:
[..]
De oorspronkelijke bewoners van Jeruzalem, Semia, en ja Palestina waren enkele ouderwetse Hebreeuwse stammen die het meest correleren met de hedendaagse Joden. Qua geloof dan.
De Arabiëren kwamen pas na de komst van de Islam - om dat te verspreiden - lang na de nederzettingen der vroege Joden.
Ja maar mijn quote niet, hij quote mij maar reageert daar niet op. Dan moet hij mij ook nioet quoten punt.quote:
Ja grappig he?Zeker herkenbaar?(Hint: jij doet namelijk hetzelfde)quote:Grappig hoe je eigen woorden op je eigen woorden terugslaan.
Waarom zou ik Kees,jou beantwoorden?? Zeker na jouw commentaar over het jodendom? Je haalt jodendom er nu bij AntiTIET, FAIL OFFTOPICquote:Typerende discussietruc. Je geeft geen antwoord, maar suggereert dat de vraag op zichzelf errug dom is. Maar geef eens netjes antwoord op je eigen vraag: waarom gingen al die joden in al die golven naar Palestina. En waar kwamen ze vandaan? En dan heb ik het, met Peunage, over de eerste 50 jaar van de 20ste eeuw
Bla bla onzin. Er zijn ook orthodoxe joden die keihard aangepakt worden door de regering. In Jerusalem zijn de meeste ultra orthodoxen joden straatarmquote:Ja, maar als ze geen jood zijn, worden ze nog slechter behandeld dan asielzoekers in Nederland, als ik het goed begrepen heb.
Nee de joden aldaar hadden geen probleem met de nieuwkomers, de Arabieren ook niet, maar toen het er steeds meer werden :tjsa dat is wel erg veel en dat willen ze niet inderdaad ben ik met Peunage eens.Maar dat wil Nederland ook niet VOL IS VOL ai?quote:Toen waren de Arabieren de bewoners daar. En ik maak me sterk dat de lokale toenmalige joden ook problemen hadden met de nieuwkomers, die immers uit een heel andere cultuur kwamen en een heel andere drijfveer hadden.
Je laat Israel constant in verkeerd daglicht zetten in dit topic (onderbuikgevoelens?)Kun je ook iets possitiefs over je lippen krijgen?quote:Op donderdag 20 juni 2013 01:50 schreef Kees22 het volgende:
Ik droom niet van een Palestijnse staat, om even duidelijk te zijn.
Ik begrijp niet goed waar je de aard van het volk uit afleidt. Zo vaak waren er toch geen onderlinge twisten toen de Palestijnen nog gewoon onder elkaar woonden. Bijvoorbeeld in de 19e eeuw.
Wat van de arogantie van Frankrijk? Van Duitsland? Van Nederland? En niet vergeten de arroganste land Russia??quote:Verder doet je bijdrage me denken aan de arrogantie van de VSvA, die in Irak en Afghanistan wel eens orde zou brengen. Israel houdt overigens de boel niet in orde, maar dat is voor iedereen die zelf kan kijken en denken wel evident, denk ik.
http://nos.nl/artikel/520528-palestijnse-premier-alweer-weg.htmlquote:Nog geen drie weken na zijn aantreden heeft de Palestijnse premier Rami Hamdallah zijn ontslag ingediend bij president Abbas. Zijn kantoor laat weten dat "aantasting van zijn autoriteit" de achtergrond is van het vertrek van Hamdallah.
Onbekend is of Abbas het ontslag van Hamdallah heeft aanvaard. Abbas benoemde Hamdallah aan het begin van deze maand.
Hamdallah zou tot en met augustus aan het hoofd staan van een overgangsregering. Die zou moeten worden opgevolgd door een coalitieregering van Fatah en Hamas.
Hoogleraar
Voor zijn overstap naar de politiek was Hamdallah hoogleraar aan een universiteit op de Westelijke Jordaanoever.
Commentatoren vroegen zich al af hoeveel speelruimte de politiek onafhankelijke Hamdallad zou krijgen in een kabinet dat hoofdzakelijk bestaat uit leden van Fatah, de partij van president Abbas.
Je redeneringsvermogen is weer echt van het niveau om weing naar huis over te schrijven. Alsof jij als Israelfanboy achter iedere wanbeleid van Israel staatquote:Op donderdag 20 juni 2013 20:18 schreef DeParo het volgende:
Maar dan zie je de Palestijnse fanboys niet reageren![]()
.
Zeg wat je wilt maar ik durf daar ten minste dan ook iets over te zeggen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je redeneringsvermogen is weer echt van het niveau om weing naar huis over te schrijven. Alsof jij als Israelfanboy achter iedere wanbeleid van Israel staat
Je kunt ook pleiten voor een Palestijnse zaak zonder het wanbeleid te steunen, gezien Hamdallad niet minder Palestijns is dan Abbas.
ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die Israëlisch wanbeleid jegens palestijnen afkeuren het prima vinden dat palestijnen wel palestijnen onderdrukken wanneer gevraagd. super dat jij een lieberman afkeurt als jood wanneer er naar gevraagd wordt, maar heb je ooit spontaan een topic geopend of uit jezelf Israël bekritiseerd wanneer ze slecht in het nieuws kwamen ? ik heb dat bij jou nog nooit gezien, maar zou het zelfs dan krom vinden om daarom ge moeten concluderen dat jij daarover nooit bent te horen of überhaupt dat het gewenst is dat je je ongenoegen daarover uit.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zeg wat je wilt maar ik durf daar ten minste dan ook iets over te zeggen.
Ik keur niemand af 'als Jood', dat is misschien wat jij helemaal niet begrijpt vanuit je moslim-perspectief waar iedereen of 'voor' of 'tegen' je is, maar ik kijk naar hoe men zich gedraagt naar wat er van zijn functie verwacht wordt, als mens-zijnde, los van hokjes-denken waar jij kennelijk oh zo graag dit hele conflict in wilt plaatsen, en helaas, door Arabisch, islamitisch, en antisemitisch hokjesdenken is het ook langzaam steeds meer hokjesdenken geworden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die Israëlisch wanbeleid jegens palestijnen afkeuren het prima vinden dat palestijnen wel palestijnen onderdrukken wanneer gevraagd. super dat jij een lieberman afkeurt als jood wanneer er naar gevraagd wordt, maar heb je ooit spontaan een topic geopend of uit jezelf Israël bekritiseerd wanneer ze slecht in het nieuws kwamen ? ik heb dat bij jou nog nooit gezien, maar zou het zelfs dan krom vinden om daarom ge moeten concluderen dat jij daarover nooit bent te horen of überhaupt dat het gewenst is dat je je ongenoegen daarover uit.
Niet alle Arabiëren steunen de Palestijnen. Palestijnen zijn Arabiëren maar niet alle Arabiëren zijn Palestijnen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik keur niemand af 'als Jood', dat is misschien wat jij helemaal niet begrijpt vanuit je moslim-perspectief waar iedereen of 'voor' of 'tegen' je is, maar ik kijk naar hoe men zich gedraagt naar wat er van zijn functie verwacht wordt, als mens-zijnde, los van hokjes-denken waar jij kennelijk oh zo graag dit hele conflict in wilt plaatsen, en helaas, door Arabisch, islamitisch, en antisemitisch hokjesdenken is het ook langzaam steeds meer hokjesdenken geworden.
Ik zie de Palestijnse fanboys in ieder geval niet boos zijn, niet hun afkeur uiten over de stelselmatige fraude, corruptie, en hoe Palestijnen met dit hele conflict omgaan, waarom ach ga bij jezelf ten rade waarom dat niet gebeurt.
Oh, de Ironie.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik keur niemand af 'als Jood', dat is misschien wat jij helemaal niet begrijpt vanuit je moslim-perspectief waar iedereen of 'voor' of 'tegen' je is, maar ik kijk naar hoe men zich gedraagt naar wat er van zijn functie verwacht wordt, als mens-zijnde, los van hokjes-denken waar jij kennelijk oh zo graag dit hele conflict in wilt plaatsen, en helaas, door Arabisch, islamitisch, en antisemitisch hokjesdenken is het ook langzaam steeds meer hokjesdenken geworden.
Probeer mijn punt te begrijpen, ik zie jou ook niet Lieberman afkeuren zonder dat ze je er naar vragen, dat betekent nog steeds niet dat ik op grond daar van kan concluderen dat jij er niet boos over wordt dan wel het je niets doet. Iaw: Dat ik iets niet zie, betekent niet dat het ook is zoals ik het zie, dat geld overigens ook voor jou.quote:Ik zie de Palestijnse fanboys in ieder geval niet boos zijn, niet hun afkeur uiten over de stelselmatige fraude, corruptie, en hoe Palestijnen met dit hele conflict omgaan, waarom ach ga bij jezelf ten rade waarom dat niet gebeurt.
Je moet gewoon nooit over groepjes mensen generaliseren, Jood of geen Jood. Zelfs als de generalisatie positiefs is.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh, de Ironie.
[..]
Probeer mijn punt te begrijpen, ik zie jou ook niet Lieberman afkeuren zonder dat ze je er naar vragen, dat betekent nog steeds niet dat ik op grond daar van kan concluderen dat jij er niet boos over wordt dan wel het je niets doet. Iaw: Dat ik iets niet zie, betekent niet dat het ook is zoals ik het zie, dat geld overigens ook voor jou.
Van joden ben ik vrijwel altijd intellect gewend, misschien moet ik dat beeld bij sommigen even bijstellen.
Welke?quote:
Dat jij dat niet zien, tsja, ik denk dat je het niet wilt zien maar mijn kritiek op bepaald beleid heb ik al vaak genoeg geuit, en daar was niet een ander kritisch artikeltje voor nodig, zoals jij schijnbaar wel nodig hebt.quote:Probeer mijn punt te begrijpen, ik zie jou ook niet Lieberman afkeuren zonder dat ze je er naar vragen, dat betekent nog steeds niet dat ik op grond daar van kan concluderen dat jij er niet boos over wordt dan wel het je niets doet. Iaw: Dat ik iets niet zie, betekent niet dat het ook is zoals ik het zie, dat geld overigens ook voor jou.
Van joden ben ik vrijwel altijd intellect gewend, misschien moet ik dat beeld bij sommigen even bijstellen.
Waar zie jij mij generaliseren?quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:27 schreef ontembare het volgende:
[..]
Je moet gewoon nooit over groepjes mensen generaliseren, Jood of geen Jood. Zelfs als de generalisatie positiefs is.
Je kan jezelf voor de gek blijven houden maar kennelijk voelde je je wel weer eens aangesproken!quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar zie jij mij generaliseren?
Generalisaties vergemakkelijken, maar of ze altijd maar kloppen, dat is inderdaad zeer dubieus.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:27 schreef ontembare het volgende:
[..]
Je moet gewoon nooit over groepjes mensen generaliseren, Jood of geen Jood. Zelfs als de generalisatie positiefs is.
Jij en ik zijn dan ook verre neven van elkaar.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:28 schreef Skillsy het volgende:
Laten we niet doen zoals in het midden oosten. Bewaar de vrede
shālôm ʻalêḵem שלום עליכם
assalāmoe `alaykum السلام عليكم
Probeer het nog eens te lezen.quote:
Citeer eens iets van jouw kant, zonder dat het een reactie is geweest op iets waar van je geïnformeerd bent.quote:Dat jij dat niet zien, tsja, ik denk dat je het niet wilt zien maar mijn kritiek op bepaald beleid heb ik al vaak genoeg geuit, en daar was niet een ander kritisch artikeltje voor nodig, zoals jij schijnbaar wel nodig hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |