abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128020895
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 01:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar gaat dit topic over!

[..]

Grappig hoe je eigen woorden op je eigen woorden terugslaan.

[..]

Toen nog wel hoor. Nou ja, de VSvA ook, misschien.

[..]

Typerende discussietruc. Je geeft geen antwoord, maar suggereert dat de vraag op zichzelf errug dom is. Maar geef eens netjes antwoord op je eigen vraag: waarom gingen al die joden in al die golven naar Palestina. En waar kwamen ze vandaan? En dan heb ik het, met Peunage, over de eerste 50 jaar van de 20ste eeuw.

[..]

Ja, maar als ze geen jood zijn, worden ze nog slechter behandeld dan asielzoekers in Nederland, als ik het goed begrepen heb.

[..]

Toen waren de Arabieren de bewoners daar. En ik maak me sterk dat de lokale toenmalige joden ook problemen hadden met de nieuwkomers, die immers uit een heel andere cultuur kwamen en een heel andere drijfveer hadden.

[..]

Tekenend.

[..]

N
De oorspronkelijke bewoners van Jeruzalem, Semia, en ja Palestina waren enkele ouderwetse Hebreeuwse stammen die het meest correleren met de hedendaagse Joden. Qua geloof dan.

De Arabiëren kwamen pas na de komst van de Islam - om dat te verspreiden - lang na de nederzettingen der vroege Joden.
pi_128021007
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 01:54 schreef ontembare het volgende:

[..]

De oorspronkelijke bewoners van Jeruzalem, Semia, en ja Palestina waren enkele ouderwetse Hebreeuwse stammen die het meest correleren met de hedendaagse Joden. Qua geloof dan.

De Arabiëren kwamen pas na de komst van de Islam - om dat te verspreiden - lang na de nederzettingen der vroege Joden.
De huidige problemen vinden volgens sommigen, waaronder ik, hun oorsprong in de zeer begrijpelijke sociale problemen die de snelle en overweldigende toevloed van gedreven (ik zeg niet: agressieve) joden die een eigen staat wilden uitkerven.
We kunnen natuurlijk wel teruggaan tot de tijd van Genesis. Vind ik ook best: ik heb de versie van Robert Crumb hier liggen. Maar ik denk dat je daar niet veel beter mee weg komt.
Want wat zijn dan de oorspronkelijke bewoners van Palestina?

Oh ja: en wanneer zijn de joden een eengodendom gaan aanhangen? Wat was Jahweh oorspronkelijk voor een figuur?
Ik vind dit geen zinvolle vragen voor de huidige problemen. Maar als je wilt kunnen we het er over hebben.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128023449
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 01:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar gaat dit topic over!
Ja maar mijn quote niet, hij quote mij maar reageert daar niet op. Dan moet hij mij ook nioet quoten punt.

quote:
Grappig hoe je eigen woorden op je eigen woorden terugslaan.
Ja grappig he?Zeker herkenbaar?(Hint: jij doet namelijk hetzelfde)

quote:
Typerende discussietruc. Je geeft geen antwoord, maar suggereert dat de vraag op zichzelf errug dom is. Maar geef eens netjes antwoord op je eigen vraag: waarom gingen al die joden in al die golven naar Palestina. En waar kwamen ze vandaan? En dan heb ik het, met Peunage, over de eerste 50 jaar van de 20ste eeuw
Waarom zou ik Kees,jou beantwoorden?? Zeker na jouw commentaar over het jodendom? Je haalt jodendom er nu bij AntiTIET, FAIL OFFTOPIC

quote:
Ja, maar als ze geen jood zijn, worden ze nog slechter behandeld dan asielzoekers in Nederland, als ik het goed begrepen heb.
Bla bla onzin. Er zijn ook orthodoxe joden die keihard aangepakt worden door de regering. In Jerusalem zijn de meeste ultra orthodoxen joden straatarm
Zoals ik in andere post heb vermeld zijn er duizenden Arabische studenten op de Universiteiten in Israel.

Israel is geen land uit Europa , het is een joodse staat te midden tussen grote Arabische landen die Israel gewoon van de kaart wil vegen. Het gebied moet jodenvrij zijn (volgens "politieke partijen" aldaar en in buurlanden)

quote:
Toen waren de Arabieren de bewoners daar. En ik maak me sterk dat de lokale toenmalige joden ook problemen hadden met de nieuwkomers, die immers uit een heel andere cultuur kwamen en een heel andere drijfveer hadden.
Nee de joden aldaar hadden geen probleem met de nieuwkomers, de Arabieren ook niet, maar toen het er steeds meer werden :tjsa dat is wel erg veel en dat willen ze niet inderdaad ben ik met Peunage eens.Maar dat wil Nederland ook niet VOL IS VOL ai?
Dus het is niet Israel alleen die dit soort dingen flikt PUNT
We zijn geen haar beter. Zoals je zelf zegt : Amerika is gerooft : Massale emigratie naar dat land ten kost van de oorspronkelijke bewoners
Zuid Amerika is massaal geroofd , de inwoners aldaar afgeslacht ,bekeerd en noem maar op.
Magyaren die van oost naar west zijn getrokken
Hele volksverhuizingen

Maarja, de vraag "wie was er eerst?"
Die vraag an sich slaat nergens op.

En nu zeg ik tegen jou ook nog een keer Kees, ik ben tegen de staat Israel omdat G'd ons naar het Heilige land brengt. Elke vorm van zionisme is niet alleen schandalig maar ook nog tegen G'ds wil in. En wij , de joden, krijgen niks anders dan haat. De staat Israel vormt een gevaar

Daarom ben ik tegen de staat

[Offtopic]
Overigens schreef je dat de Islam dichter bij het Jodendom staat in vergelijking met andere religie's
Is ook niet correct, de Islam staat vele malen dichter bij het Christendom
Je hebt duidelijk geen greintje kennis van het jodendom

[ Bericht 4% gewijzigd door Skillsy op 20-06-2013 09:33:53 ]
pi_128024068
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 01:50 schreef Kees22 het volgende:

Ik droom niet van een Palestijnse staat, om even duidelijk te zijn.
Ik begrijp niet goed waar je de aard van het volk uit afleidt. Zo vaak waren er toch geen onderlinge twisten toen de Palestijnen nog gewoon onder elkaar woonden. Bijvoorbeeld in de 19e eeuw.
Je laat Israel constant in verkeerd daglicht zetten in dit topic (onderbuikgevoelens?)Kun je ook iets possitiefs over je lippen krijgen?

quote:
Verder doet je bijdrage me denken aan de arrogantie van de VSvA, die in Irak en Afghanistan wel eens orde zou brengen. Israel houdt overigens de boel niet in orde, maar dat is voor iedereen die zelf kan kijken en denken wel evident, denk ik.
Wat van de arogantie van Frankrijk? Van Duitsland? Van Nederland? En niet vergeten de arroganste land Russia??

Israel de boel niet in orde? Ja en nee

Maar de hele discussie is achterlijk. Snap eigenlijk niet waarom ik mee doe.Denk dat dit mijn laatste post is.

Jij vroeg aan mij ,of iemand anders wat de Palestijnen zijn. Je zou kunnen zeggen dat zij grotendeels van origine joden zijn die bekeerd zijn tot de Islam. Verder zullen ze gemixt zijn met allerlei andere volkeren en naties.

Laten we hopen op vrede , niet alleen daar (want er is meer dan Israel) maar overal op de wereld
pi_128024570
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:48 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Denk dat dit mijn laatste post is.
Jammer
pi_128043835
quote:
Nog geen drie weken na zijn aantreden heeft de Palestijnse premier Rami Hamdallah zijn ontslag ingediend bij president Abbas. Zijn kantoor laat weten dat "aantasting van zijn autoriteit" de achtergrond is van het vertrek van Hamdallah.

Onbekend is of Abbas het ontslag van Hamdallah heeft aanvaard. Abbas benoemde Hamdallah aan het begin van deze maand.

Hamdallah zou tot en met augustus aan het hoofd staan van een overgangsregering. Die zou moeten worden opgevolgd door een coalitieregering van Fatah en Hamas.

Hoogleraar
Voor zijn overstap naar de politiek was Hamdallah hoogleraar aan een universiteit op de Westelijke Jordaanoever.

Commentatoren vroegen zich al af hoeveel speelruimte de politiek onafhankelijke Hamdallad zou krijgen in een kabinet dat hoofdzakelijk bestaat uit leden van Fatah, de partij van president Abbas.
http://nos.nl/artikel/520528-palestijnse-premier-alweer-weg.html

Wat een verrassing weer :') :').
pi_128048461
Maar dan zie je de Palestijnse fanboys niet reageren :') :').
pi_128049738
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:18 schreef DeParo het volgende:
Maar dan zie je de Palestijnse fanboys niet reageren :') :').
Je redeneringsvermogen is weer echt van het niveau om weing naar huis over te schrijven. Alsof jij als Israelfanboy achter iedere wanbeleid van Israel staat :')

Je kunt ook pleiten voor een Palestijnse zaak zonder het wanbeleid te steunen, gezien Hamdallad niet minder Palestijns is dan Abbas. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2013 20:42:16 ]
pi_128049876
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je redeneringsvermogen is weer echt van het niveau om weing naar huis over te schrijven. Alsof jij als Israelfanboy achter iedere wanbeleid van Israel staat :')

Je kunt ook pleiten voor een Palestijnse zaak zonder het wanbeleid te steunen, gezien Hamdallad niet minder Palestijns is dan Abbas. :')
Zeg wat je wilt maar ik durf daar ten minste dan ook iets over te zeggen.
pi_128050466
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zeg wat je wilt maar ik durf daar ten minste dan ook iets over te zeggen.
ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die Israëlisch wanbeleid jegens palestijnen afkeuren het prima vinden dat palestijnen wel palestijnen onderdrukken wanneer gevraagd. super dat jij een lieberman afkeurt als jood wanneer er naar gevraagd wordt, maar heb je ooit spontaan een topic geopend of uit jezelf Israël bekritiseerd wanneer ze slecht in het nieuws kwamen ? ik heb dat bij jou nog nooit gezien, maar zou het zelfs dan krom vinden om daarom ge moeten concluderen dat jij daarover nooit bent te horen of überhaupt dat het gewenst is dat je je ongenoegen daarover uit.
pi_128050787
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die Israëlisch wanbeleid jegens palestijnen afkeuren het prima vinden dat palestijnen wel palestijnen onderdrukken wanneer gevraagd. super dat jij een lieberman afkeurt als jood wanneer er naar gevraagd wordt, maar heb je ooit spontaan een topic geopend of uit jezelf Israël bekritiseerd wanneer ze slecht in het nieuws kwamen ? ik heb dat bij jou nog nooit gezien, maar zou het zelfs dan krom vinden om daarom ge moeten concluderen dat jij daarover nooit bent te horen of überhaupt dat het gewenst is dat je je ongenoegen daarover uit.
Ik keur niemand af 'als Jood', dat is misschien wat jij helemaal niet begrijpt vanuit je moslim-perspectief waar iedereen of 'voor' of 'tegen' je is, maar ik kijk naar hoe men zich gedraagt naar wat er van zijn functie verwacht wordt, als mens-zijnde, los van hokjes-denken waar jij kennelijk oh zo graag dit hele conflict in wilt plaatsen, en helaas, door Arabisch, islamitisch, en antisemitisch hokjesdenken is het ook langzaam steeds meer hokjesdenken geworden.

Ik zie de Palestijnse fanboys in ieder geval niet boos zijn, niet hun afkeur uiten over de stelselmatige fraude, corruptie, en hoe Palestijnen met dit hele conflict omgaan, waarom ach ga bij jezelf ten rade waarom dat niet gebeurt.
pi_128051416
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik keur niemand af 'als Jood', dat is misschien wat jij helemaal niet begrijpt vanuit je moslim-perspectief waar iedereen of 'voor' of 'tegen' je is, maar ik kijk naar hoe men zich gedraagt naar wat er van zijn functie verwacht wordt, als mens-zijnde, los van hokjes-denken waar jij kennelijk oh zo graag dit hele conflict in wilt plaatsen, en helaas, door Arabisch, islamitisch, en antisemitisch hokjesdenken is het ook langzaam steeds meer hokjesdenken geworden.

Ik zie de Palestijnse fanboys in ieder geval niet boos zijn, niet hun afkeur uiten over de stelselmatige fraude, corruptie, en hoe Palestijnen met dit hele conflict omgaan, waarom ach ga bij jezelf ten rade waarom dat niet gebeurt.
Niet alle Arabiëren steunen de Palestijnen. Palestijnen zijn Arabiëren maar niet alle Arabiëren zijn Palestijnen.

Dat generaliseren hier hangt mij de keel uit. :r
pi_128052462
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Oh, de Ironie. _O-

quote:
Probeer mijn punt te begrijpen, ik zie jou ook niet Lieberman afkeuren zonder dat ze je er naar vragen, dat betekent nog steeds niet dat ik op grond daar van kan concluderen dat jij er niet boos over wordt dan wel het je niets doet. Iaw: Dat ik iets niet zie, betekent niet dat het ook is zoals ik het zie, dat geld overigens ook voor jou. :')

Van joden ben ik vrijwel altijd intellect gewend, misschien moet ik dat beeld bij sommigen even bijstellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2013 21:25:11 ]
pi_128052894
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh, de Ironie. _O-

[..]

Probeer mijn punt te begrijpen, ik zie jou ook niet Lieberman afkeuren zonder dat ze je er naar vragen, dat betekent nog steeds niet dat ik op grond daar van kan concluderen dat jij er niet boos over wordt dan wel het je niets doet. Iaw: Dat ik iets niet zie, betekent niet dat het ook is zoals ik het zie, dat geld overigens ook voor jou. :')

Van joden ben ik vrijwel altijd intellect gewend, misschien moet ik dat beeld bij sommigen even bijstellen.
Je moet gewoon nooit over groepjes mensen generaliseren, Jood of geen Jood. Zelfs als de generalisatie positiefs is.
pi_128052950
Laten we niet doen zoals in het midden oosten. Bewaar de vrede

shālôm ʻalêḵem שלום עליכם
assalāmoe `alaykum السلام عليكم
pi_128052986
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh, de Ironie. _O-
Welke?

[..]

quote:

Dat jij dat niet zien, tsja, ik denk dat je het niet wilt zien maar mijn kritiek op bepaald beleid heb ik al vaak genoeg geuit, en daar was niet een ander kritisch artikeltje voor nodig, zoals jij schijnbaar wel nodig hebt.
pi_128053018
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:27 schreef ontembare het volgende:

[..]

Je moet gewoon nooit over groepjes mensen generaliseren, Jood of geen Jood. Zelfs als de generalisatie positiefs is.
Waar zie jij mij generaliseren?
pi_128053131
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar zie jij mij generaliseren?
Je kan jezelf voor de gek blijven houden maar kennelijk voelde je je wel weer eens aangesproken!

quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:27 schreef ontembare het volgende:

[..]

Generalisaties vergemakkelijken, maar of ze altijd maar kloppen, dat is inderdaad zeer dubieus.
pi_128053145
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:28 schreef Skillsy het volgende:
Laten we niet doen zoals in het midden oosten. Bewaar de vrede

shālôm ʻalêḵem שלום עליכם
assalāmoe `alaykum السلام عليكم
Jij en ik zijn dan ook verre neven van elkaar.
pi_128053237
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:29 schreef DeParo het volgende:

[..]

Welke?

Probeer het nog eens te lezen.
[..]

quote:
Dat jij dat niet zien, tsja, ik denk dat je het niet wilt zien maar mijn kritiek op bepaald beleid heb ik al vaak genoeg geuit, en daar was niet een ander kritisch artikeltje voor nodig, zoals jij schijnbaar wel nodig hebt.
Citeer eens iets van jouw kant, zonder dat het een reactie is geweest op iets waar van je geïnformeerd bent. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2013 21:32:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')